abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 augustus 2011 @ 12:26:52 #276
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_101283328
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 21:01 schreef Mwanatabu het volgende:
:D
De eerste uh...50 lessen had ik dus echt zo'n stemmetje in mijn achterhoofd dat begon zodra ik de lesauto startte: "Ik ben potverdomme aan het autorijden!! WTF!?" :o
Ik heb gisteren mijn eerste rijles gehad en dat was wat ik ook dacht, what the fuck, ik bestuur een auto. :D *O*
De eerste les kwam ook wel onverwacht want die stond bij mij voor volgende week pepland. Ging gisteren de telefoon: ik sta voor de deur bent u zover? Ik :? : Ja ja, ik kom eraan, oef gelukkig was ik thuis.

De opmerkingen die ik na mijn les kreeg zijn tijdiger de bocht inzetten en rustiger remmmen. Maar als ik een beetje ervaring met de auto heb (vw golf) dan gaat dat wel goedkomen.

Maandag maar even op mijn werk bespreken of ik minder uren per week mag maken zodat ik 2 lessen per week kan volgen.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_101284084
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 12:26 schreef Rucky het volgende:

[..]

Ik heb gisteren mijn eerste rijles gehad en dat was wat ik ook dacht, what the fuck, ik bestuur een auto. :D *O*
De eerste les kwam ook wel onverwacht want die stond bij mij voor volgende week pepland. Ging gisteren de telefoon: ik sta voor de deur bent u zover? Ik :? : Ja ja, ik kom eraan, oef gelukkig was ik thuis.

De opmerkingen die ik na mijn les kreeg zijn tijdiger de bocht inzetten en rustiger remmmen. Maar als ik een beetje ervaring met de auto heb (vw golf) dan gaat dat wel goedkomen.

Maandag maar even op mijn werk bespreken of ik minder uren per week mag maken zodat ik 2 lessen per week kan volgen.
Ik bij mijn eerste les na ongeveer een half uur: Wow, ik zit nu gewoon 80km/u te rijden in een auto :D

Ik zit nu op 4 lessen, schakelen gaat nu al stuk beter. Alleen remmen bediening moet ik nog aan werken, ik rem te voorzichtig :')
Verder ben ik nu bezig met kijkgedrag en in stappen terugschakelen op kruispunten.

Ff een vraag; Als jullie in de 4 of 5 op een stoplicht afrijden en het groen is en rechts af wil slaan (dus in zijn 2). Remmen jullie dan af door stap voor stap terug te schakelen of door eerst goed te remmen en voor de bocht op lage snelheid meteen terug schakelen naar zijn 2 ?
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
  zondag 28 augustus 2011 @ 13:05:05 #278
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_101284442
Ik schakel na afremmen door naar 2. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  zondag 28 augustus 2011 @ 13:32:58 #279
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_101285180
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 00:59 schreef D0808 het volgende:

[..]

Denk nog maar eens opnieuw. Voorrang mag je niet nemen, het is geen recht. De ander behoort voorrang te verlenen, hetgeen een plicht is.

Samen met dat je erg graag een andere auto's eruit trekt bij het stoplicht (en je overige stoere verhaaltjes) geeft aan dat we weer fijn gezegend zijn met de volgende toekomstige "ik ben een topchauffeur" op de weg. Je draagt heel toevallig toch niet een petje?
Ook treurig is dat de instructeur er ook half aan meewerkt en dit soort dom gedrag maar door de vingers ziet. Dat zou bij mijn instructeur toentertijd nooit gebeuren :').
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_101285789
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 00:59 schreef D0808 het volgende:

[..]

Denk nog maar eens opnieuw. Voorrang mag je niet nemen, het is geen recht. De ander behoort voorrang te verlenen, hetgeen een plicht is.

Samen met dat je erg graag een andere auto's eruit trekt bij het stoplicht (en je overige stoere verhaaltjes) geeft aan dat we weer fijn gezegend zijn met de volgende toekomstige "ik ben een topchauffeur" op de weg. Je draagt heel toevallig toch niet een petje?
Ik denk dat je het wat genuanceerder moet zien. Zo bedoelt Haritgan het vast niet. In Den Haag heb je ook sommige drukke kruispunten met fietspaden en zebrapaden aan alle 4 de kanten. Als je dan wacht totdat 'de kust veilig is', dan kom je nooit weg.

Gewoon als jij ziet dat er ruimte is, en jij voorrang hebt, die voorrang nemen.

Dat is denk ik wat hij bedoelt.

Wat betreft dat sporten bij het stoplicht. Ik snap best dat hij het leuk vind dat hij als leerling iemand die zijn rijbewijs heeft eruit rijd.

Wat hij waarschijnlijk vergeet, is dat die auto (waarschijnlijk) helemaal niet de intente had om te sporten. Als je linkshangt met een gangetje van 50 km/ph dan ben je geen snelheidsduivel. Zeker niet als mensen je vervolgens rechts voorbij gaan.

Ik 'trek' soms ook een dikke audi of bmw eruit, maar die gasten proberen het niet eens. Als zij echt zouden willen, reden ze mij eruit.
pi_101285927
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 13:05 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik schakel na afremmen door naar 2. :)
Ah, dat moest ik in de eerste lessen ook zo doen, maar nu moet ik stap voor stap terugschakelen. Ik had het daar laatst met een paar mensen over en sommige beweerde dat je stap voor stap moet doen en sommige zeggen juist dat het beter is als je het niet doet, dus ik weet het ff niet meer :')
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_101286127
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 13:56 schreef Swomp het volgende:

[..]

Ah, dat moest ik in de eerste lessen ook zo doen, maar nu moet ik stap voor stap terugschakelen. Ik had het daar laatst met een paar mensen over en sommige beweerde dat je stap voor stap moet doen en sommige zeggen juist dat het beter is als je het niet doet, dus ik weet het ff niet meer :')
Stap voor stap schakelen heeft geen enkele toegevoegde waarde. Waarschijnlijk wil jouw instructeur je goed laten oefenen met schakelen, zodat je dat vlug onder de knie hebt in de vorm van een automatisme.

Hoe ik dat doe als ik zijn 4 of 5 kom aanrijden is al van te voren (20 a 30 meter) gas los laten en koppeling intrappen, vervolgens als ik de bocht nader, goed remmen, de bocht nemen en tegelijkertijd schakelen en halverwege de bocht gas geven en hem mooi uitrijden.
  zondag 28 augustus 2011 @ 14:02:33 #283
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_101286168
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 13:53 schreef Gedetineerde het volgende:

[..]

Ik denk dat je het wat genuanceerder moet zien. Zo bedoelt Haritgan het vast niet. In Den Haag heb je ook sommige drukke kruispunten met fietspaden en zebrapaden aan alle 4 de kanten. Als je dan wacht totdat 'de kust veilig is', dan kom je nooit weg.

Gewoon als jij ziet dat er ruimte is, en jij voorrang hebt, die voorrang nemen.

Dat is denk ik wat hij bedoelt.
Kom op. Het is geen India in Den Haag of in andere grote steden :P. Gewoon opletten en je komt heus wel weg. Desnoods moet je bij een kruispunt even een halve minuut wachten ipv dr tussendoor glippen. Vaak krijg je als het echt druk is voorrang van ander wegverkeer, terwijl je dat niet hebt. Voorrang afdwingen hoeft echt niet hier in Nederland.
quote:
Wat betreft dat sporten bij het stoplicht. Ik snap best dat hij het leuk vind dat hij als leerling iemand die zijn rijbewijs heeft eruit rijd.

Wat hij waarschijnlijk vergeet, is dat die auto (waarschijnlijk) helemaal niet de intente had om te sporten. Als je linkshangt met een gangetje van 50 km/ph dan ben je geen snelheidsduivel. Zeker niet als mensen je vervolgens rechts voorbij gaan.

Ik 'trek' soms ook een dikke audi of bmw eruit, maar die gasten proberen het niet eens. Als zij echt zouden willen, reden ze mij eruit.
Dat maakt het verhaal inderdaad ook zo idioot :'). De bestuurder van de Audi denkt vast '/care' en ondertussen zit de aspirant-autobestuurder met een dikke piemol te genieten en denkt: 'Volgende keer, als ik m'n rijbewijs heb, stuif ik hem wèl rechts voorbij' met mogelijke gevaarlijke situaties tot gevolg. Die Audi zat zo te lezen sowieso niet op te letten, dus hoeft die verkeerssituatie echt niet gevaarlijker gemaakt te worden door dit soort dom rijgedrag.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_101286416
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:02 schreef Falco het volgende:

[..]

Kom op. Het is geen India in Den Haag of in andere grote steden :P. Gewoon opletten en je komt heus wel weg. Desnoods moet je bij een kruispunt even een halve minuut wachten ipv dr tussendoor glippen. Vaak krijg je als het echt druk is voorrang van ander wegverkeer, terwijl je dat niet hebt. Voorrang afdwingen hoeft echt niet hier in Nederland.

Nee klopt, zo extreem is het niet. Maar wat ik meer bedoel is dat sommige mensen, de snelheid en afstand niet goed inschatten en veiligheidshalve maar blijven wachten en zo dus naderend verkeer voor laten gaan, terwijl dat niet nodig is. Bloedirritant als je daar achter zit.

Ik ben absoluut geen opgefokte rijder, en kleven hou ik ook niet van, maar wel een beetje doorrijden en opletten.


quote:
Dat maakt het verhaal inderdaad ook zo idioot :'). De bestuurder van de Audi denkt vast '/care' en ondertussen zit de aspirant-autobestuurder met een dikke piemol te genieten en denkt: 'Volgende keer, als ik m'n rijbewijs heb, stuif ik hem wèl rechts voorbij' met mogelijke gevaarlijke situaties tot gevolg. Die Audi zat zo te lezen sowieso niet op te letten, dus hoeft die verkeerssituatie echt niet gevaarlijker gemaakt te worden door dit soort dom rijgedrag.
Nouja idioot wil ik het niet noemen, meer onwetendheid :) Maar het is inderdaad niet nodig om situaties uit te lokken die niet noodzakelijk zijn.
pi_101286650
bij het terugschakelen mag je ook gewoon een of meer versnellingen overslaan (bij opschakelen ook, al heb ik dat nog nooit gedaan).
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_101288860
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:40 schreef Mpj het volgende:
@caffeinjunk hoeveel lessen in totaal? Wel goed, gefeliciteerd..
Denk in totaal toch wel zo'n 70u in de auto te hebben gezeten, veel te veel helaas voor de portemonnee maar goed ik zie het maar als een eenmalige investering en nu maar lekker gaan rondrijden binnenkort.

Nu nog 1 probleempje, ik sta nu nog ingeschreven in gem Eindhoven maar ik ga morgen weer in Arnhem wonen, zou het mogelijk zijn om het morgen aan te vragen in Eindhoven en dat ze het rijbewijs dan afleveren bij de gemeente Arnhem zodat ik deze kan ophalen als ik me daar ga inschrijven? Het wordt toch allemaal op 1 plek gemaakt in Nederland toch?
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
  zondag 28 augustus 2011 @ 15:20:36 #287
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_101289355
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 15:07 schreef caffeinjunk het volgende:

[..]

Denk in totaal toch wel zo'n 70u in de auto te hebben gezeten, veel te veel helaas voor de portemonnee maar goed ik zie het maar als een eenmalige investering en nu maar lekker gaan rondrijden binnenkort.

Nu nog 1 probleempje, ik sta nu nog ingeschreven in gem Eindhoven maar ik ga morgen weer in Arnhem wonen, zou het mogelijk zijn om het morgen aan te vragen in Eindhoven en dat ze het rijbewijs dan afleveren bij de gemeente Arnhem zodat ik deze kan ophalen als ik me daar ga inschrijven? Het wordt toch allemaal op 1 plek gemaakt in Nederland toch?
Ik ben bang dat dat meer gezeik op gaat leveren dan het waard is. Maar je kan het altijd even vragen bij ze natuurlijk. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_101293256
Iemand een idee hoe lang een TTT duurt? De test zelf dus? Ik kom er net achter dat ik na mijn TTT een andere afspraak heb staan, hoop dat ik die ook nog ga halen...
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_101294015
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 16:51 schreef Nagelschaartje het volgende:
Iemand een idee hoe lang een TTT duurt? De test zelf dus? Ik kom er net achter dat ik na mijn TTT een andere afspraak heb staan, hoop dat ik die ook nog ga halen...
Ik zou rekening houden met zo'n 40 minuten vanaf het moment qua tijd van de TTT totdat je het CBR weer kan uitlopen, daarna moet je natuurlijk nog naar je afspraak toe..
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_101294550
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:01 schreef Gedetineerde het volgende:

[..]

Stap voor stap schakelen heeft geen enkele toegevoegde waarde. Waarschijnlijk wil jouw instructeur je goed laten oefenen met schakelen, zodat je dat vlug onder de knie hebt in de vorm van een automatisme.

Hoe ik dat doe als ik zijn 4 of 5 kom aanrijden is al van te voren (20 a 30 meter) gas los laten en koppeling intrappen, vervolgens als ik de bocht nader, goed remmen, de bocht nemen en tegelijkertijd schakelen en halverwege de bocht gas geven en hem mooi uitrijden.
ok, naja hier zijn ook mensen die juist wel in stappen terugschakelen. Ik denk dat het gewoon is wat je je aanleert.
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_101294690
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:01 schreef Gedetineerde het volgende:

[..]

Stap voor stap schakelen heeft geen enkele toegevoegde waarde. Waarschijnlijk wil jouw instructeur je goed laten oefenen met schakelen, zodat je dat vlug onder de knie hebt in de vorm van een automatisme.

Hoe ik dat doe als ik zijn 4 of 5 kom aanrijden is al van te voren (20 a 30 meter) gas los laten en koppeling intrappen, vervolgens als ik de bocht nader, goed remmen, de bocht nemen en tegelijkertijd schakelen en halverwege de bocht gas geven en hem mooi uitrijden.
Ik heb juist deze volgorde geleerd:
-eerst remmen (dus absoluut niet beginnen met de koppeling)
-dan schakelen, eventueel blijven remmen ondertussen
-vóór de bocht koppeling weer omhoog hebben
-einde van de bocht weer gas bij

Als ik het niet strikt zo doe, zo zegt mijn instructeur, kun je zakken op je bochtentechniek, vooral het stukje dat je de koppeling nog niet omhoog hebt voor je bocht. Hij blijft hier ook continu op hameren.

Allemaal verschillende verhalen dus, geen idee wie er nu gelijk heeft...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 28 augustus 2011 @ 17:37:53 #292
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_101295189
Ik krijg van mijn instructeur inderdaad ook te horen dat ik vóór de bocht al mijn handelingen klaar moet hebben. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_101295489
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 17:25 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik heb juist deze volgorde geleerd:
-eerst remmen (dus absoluut niet beginnen met de koppeling)
-dan schakelen, eventueel blijven remmen ondertussen
-vóór de bocht koppeling weer omhoog hebben
-einde van de bocht weer gas bij

Als ik het niet strikt zo doe, zo zegt mijn instructeur, kun je zakken op je bochtentechniek, vooral het stukje dat je de koppeling nog niet omhoog hebt voor je bocht. Hij blijft hier ook continu op hameren.

Allemaal verschillende verhalen dus, geen idee wie er nu gelijk heeft...
Zo moet ik het ook doen. En inderdaad, koppeling moet altijd omhoog door de bochten.
Met de koppeling ingetrapt ga je ook gewoon te hard door de bochten.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 28 augustus 2011 @ 18:23:21 #294
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_101297214
quote:
17s.gif Op zondag 28 augustus 2011 17:37 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik krijg van mijn instructeur inderdaad ook te horen dat ik vóór de bocht al mijn handelingen klaar moet hebben. :Y
Dit, zodat je rustig door de bocht kan zodat je niet op alle andere dingen hoeft te letten.
pi_101324172
Net m'n eerste les gehad, hoewel ik het beter kan beschrijven als halve les. Na de instructies over de stoel, spiegels, koppeling, bleek dat de accu leeg was. Ben tot nu toe wel positief over m'n instructeur; legt alles helder uit.

Komende vrijdag maar opnieuw proberen.
pi_101325719
Nu 30 lessen gehad, instructeur zei rond de 28e les dat ik er nog zo'n 10 te gaan had, dus hopelijk kan ik daarna op gaan voor examen, ik heb echt een heel systeem in mijn rijlessen, het heeft officieel RIS (Rijles In Stappen), heb 3 modules, eerste module is vooral de basics, auto leren kennen, beetje schakelen en normaal kunnen rijden, tweede module is vooral parkeren en voorrang etc, en de derde module zijn dingen als trein/tram overgangen, inzicht hebben, of het slim is om te rijden op een bepaald moment, zodat je niet stil komt te staan op het spoor, en ook bushaltes etc, rotondes perfect doen (wie kan dat nou niet).
Ik was hiervoor bijna 6 lessen kwijt met alleen parkeren, toen heeft mijn moeder mijn instructeur aangesproken over hoelang het nou nog duurt, aangezien hij mij geen duidelijkheid wou geven, en sinds dien doe ik alles in een rap tempo :7

Nu heb ik morgen mijn theorie, kwam wel heel erg snel, heb wel behoorlijk wat geleerd, stuk of 10+ examens gemaakt, maar bleef steeds meer dan 10 fouten hebben |:(
Maar ik had ook weinig geleerd en bleef maar examens doen, dus nu ben ik mijn theorieboek helemaal aan het uitlezen en als ik dat heb gedaan vandaag hoop ik dat ik mijn theorie in 1x haal.

Vandaag les #31 =)
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_101337307
Vandaag theorie examen gehad en helaas gezakt met drie fouten teveel. Ff balen, maar mijn eigen schuld want ik heb er dus helemaal niets aan gedaan. Ik ga zo weer aanvragen en vanaf nu echt keihard oefenen en leren. Ik zat trouwens wel bij kei veel mensen die voor de tweede en derde keer kwamen, en er zijn ook veel mensen gezakt. Voor mij was ook 'n groep en ook weer veel gezakt.. paar moesten zelfs huilen.. Maar opzich valt het qua moeilijkheid wel mee, je moet gewoon een paar feiten weten en logisch nadenken. En geluk hebben natuurlijk. :)
pi_101339285
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:41 schreef Mpj het volgende:
Vandaag theorie examen gehad en helaas gezakt met drie fouten teveel. Ff balen, maar mijn eigen schuld want ik heb er dus helemaal niets aan gedaan. Ik ga zo weer aanvragen en vanaf nu echt keihard oefenen en leren. Ik zat trouwens wel bij kei veel mensen die voor de tweede en derde keer kwamen, en er zijn ook veel mensen gezakt. Voor mij was ook 'n groep en ook weer veel gezakt.. paar moesten zelfs huilen.. Maar opzich valt het qua moeilijkheid wel mee, je moet gewoon een paar feiten weten en logisch nadenken. En geluk hebben natuurlijk. :)
Precies, de volgende keer weet je precies wat je te wachten staat nu, heb je beter geleerd en lukt het, wedden?
Ik zat ook -heel motiverend- tussen allemaal mensen die voor hun derde keer moesten al :P
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_101343758
ik was net ff de examentraining aan t oefenen met cdrom... Dat gevaarherkenning gaat snel! Logisch, i know. In t echt moet t nog sneller soms - maar toch. :P Moet nog wel ff goed oefenen want anders zak ik als een baksteen(tje) ;(
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_101343843
Voor de 2e keer gezakt, deze keer doordat er een kutpetje op z'n scooter met 50 km/u op het fietspad reed ("gek genoeg" zag ik deze niet toen ik voor het kruispunt alle fietsers door liet gaan) en ik midden op het kruispunt moest stoppen om hem niet dood te rijden. Daarmee hinderde ik het overige verkeer :') . De scholen zijn weer begonnen. Hoe-fucking-ra

Wat een kutexaminator was dat.. Mijn instructeur snapte er ook niets van, vond dat ik hartstikke goed reed..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')