abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100453850
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:25 schreef Friek_ het volgende:
Een goedemorgen mannen. Vandaag belooft het een dag te worden waarbij zowel rechts als links Nederland zijn vingers kan aflikken.
Een financiële tsunami is altijd goed. ^O^
pi_100454145
quote:
Een goedemorgen mannen. Vandaag belooft het een dag te worden waarbij zowel rechts als links Nederland zijn vingers kan aflikken.
Toch lik ik liever iets anders dan mijn vingers.
pi_100454178
http://www.bnr.nl/program(...)nen-stijgt-explosief

quote:
Meer banen bij overheid en zorg

Bij de overheid en in de zorg was juist sprake van een groei van het aantal banen. In deze sectoren zijn echter relatief veel vrouwen werkzaam.
Daar blijft ons geld dus. :')
pi_100454211
quote:
Ik heb liever dat mensen aan het werk gaan bij de overheid of in de zorg dan dat zij thuis een uitkering zitten te trekken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:43:13 #80
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_100454229
quote:
De betreffende topics hier en elders op de fora lijken wel perplex te staan, geen nieuws besprekingen zowat, update's, 'visie's, verwachtingen e.d. daar.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_100454253
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb liever dat mensen aan het werk gaan bij de overheid of in de zorg dan dat zij thuis een uitkering zitten te trekken.
Een uitkering is goedkoper voor de maatschappij, dus ik heb liever dat ze werkloos blijven dan dat ze meer geld en overhead in de (semi-)overheid gaan kosten.

Sterker nog, liever dat ze een baan krijgen in de private sector.
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:44:20 #82
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_100454261
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

Eeen nOg grotere overheid kunnen we als NL zijnde niet dragen, feitelijk is het gros daar ook overbetaalde uitkeringsontvanger maar dan met bezigheden.

En in de zorg, daar wil je niet iedereen hebben hoor, dat kan ook niet iedereen.(Types mensen doel ik op, niet op ALLE niet-werkenden)
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_100454408
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:43 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Een uitkering is goedkoper voor de maatschappij, dus ik heb liever dat ze werkloos blijven dan dat ze meer geld en overhead in de (semi-)overheid gaan kosten.

Sterker nog, liever dat ze een baan krijgen in de private sector.
Mwoah, daar durf ik geen harde uitspraken over te doen. Een uitkeringstrekker ontvangt enkel geld, terwijl een ambtenaar een deel van zijn loon natuurlijk weer afstaat aan vadertje staat. En het bedrag dat die persoon betaalt aan belasting is doorgaans hoger dan een uitkering.
pi_100454431
Trouwens, hoe is het mogelijk dat de overheid weer meer mensen aantrekt? Het kabinet had toch juist de intentie om het aantal ambtenaren fors omlaag te brengen?
  † In Memoriam † maandag 8 augustus 2011 @ 10:50:27 #85
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_100454452
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, daar durf ik geen harde uitspraken over te doen. Een uitkeringstrekker ontvangt enkel geld, terwijl een ambtenaar een deel van zijn loon natuurlijk weer afstaat aan vadertje staat. En het bedrag dat die persoon betaalt aan belasting is doorgaans hoger dan een uitkering.
Verschil is echter dat diegene waarschijnlijk lekker ambtenaartje blijft en die uitkeringstrekker een baan in private sector kan krijgen.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † maandag 8 augustus 2011 @ 10:50:43 #86
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_100454465
quote:
Trouwens, hoe is het mogelijk dat de overheid weer meer mensen aantrekt? Het kabinet had toch juist de intentie om het aantal ambtenaren fors omlaag te brengen?
_O-
Carpe Libertatem
pi_100454466
quote:

[..]

Dat is slechts het rondpompen van geld, uiteindelijk verliest de overheid er meer op dan een uitkeringstrekker kost. Als een overheid door (semi-)publieke werkzaamheden er per saldo op vooruit zou gaan, dan zouden we al helemaal geen private sector meer kennen en slechts enkel overheidsbanen.
pi_100454479
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:50 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

_O-
Het was ook enigszins retorisch bedoeld.
pi_100454495
quote:
Den Haag had dat idee ja, maar alles wat in de laag eronder valt (gemeente, provincie, semi-publieke instellingen) doet natuurlijk z'n eigen ding.
pi_100454534
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:50 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat is slechts het rondpompen van geld, uiteindelijk verliest de overheid er meer op dan een uitkeringstrekker kost. Als een overheid door (semi-)publieke werkzaamheden er per saldo op vooruit zou gaan, dan zouden we al helemaal geen private sector meer kennen en slechts enkel overheidsbanen.
Niks mis met het rondpompen van geld. Begrijp me niet verkeerd, het ambtenarenapparaat mag wat mij betreft best inkrimpen. Ik geef echter de voorkeur aan een werkende ambtenaar boven een uitkeringstrekker.
pi_100454602
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niks mis met het rondpompen van geld. Begrijp me niet verkeerd, het ambtenarenapparaat mag wat mij betreft best inkrimpen. Ik geef echter de voorkeur aan een werkende ambtenaar boven een uitkeringstrekker.
In dat geval kunnen we natuurlijk het leger sterk uitbreiden door vele uitkeringstrekkers als kanonnenvoer 1e klas naar Afghanistan te sturen.
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:55:13 #92
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_100454611
quote:
Ik geef echter de voorkeur aan een werkende ambtenaar boven een uitkeringstrekker.
JAAAAAA aan een WERKENDE ambtenaar, als het maar niet 1 is die boetes en vervelende geld kostende regeltjes verzint, hoewel dat moet wel, want het is deels hun inkomsten bron.

Voor de groenvoorziening en vuilophaal- / schoonmakers heb ik alle respect overigens ! :)
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:56:12 #93
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_100454635
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:55 schreef von_Preussen het volgende:

In dat geval kunnen we natuurlijk het leger sterk uitbreiden door vele uitkeringstrekkers als kanonnenvoer 1e klas naar Afghanistan te sturen.
Je weet wat dat bijv. de USA kost he? En dat zijn dan ook ambtenaren maar nu met een duurdere 'outfit' om hen heen dan een desktop hanger heeft
pi_100454646
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:55 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

JAAAAAA aan een WERKENDE ambtenaar, als het maar niet 1 is die boetes en vervelende geld kostende regeltjes verzint, hoewel dat moet wel, want het is deels hun inkomensbron.

Voor de groenvoorziening en vuilophaal- / schoonmakers heb ik alle respect overigens ! :)
Ah, wat is er mooier dan een boa die over vakantieparken struint, op zoek naar permanente bewoners van vakantiehuisjes om deze mensen vervolgens op de bon te slingeren?
pi_100454677
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:55 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Indien deze nieuwe soldaten inderdaad voer voor kanonnen worden, dan zijn we op den duur natuurlijk goedkoper uit.
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:57:55 #96
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_100454683
quote:
17s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:56 schreef KoosVogels het volgende:

Ah, wat is er mooier dan een boa die over vakantieparken struint, op zoek naar permanente bewoners van vakantiehuisjes om deze mensen vervolgens op de bon te slingeren?
Grijs gebied. Maar het is dan ook geen desktop hanger.
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:58:54 #97
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_100454709
quote:
6s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:57 schreef KoosVogels het volgende:

Indien deze nieuwe soldaten inderdaad voer voor kanonnen worden, dan zijn we op den duur natuurlijk goedkoper uit.
Alleen als het nabestaanden pensioen helemaal weg is, of tot 10% of zo gereduceerd.
  † In Memoriam † maandag 8 augustus 2011 @ 10:59:59 #98
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_100454744
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:57 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Grijs gebied. Maar het is dan ook geen desktop hanger.
Doorgaans zelfs goedgekeurd door de gemeente.

quote:
6s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gewoon droppen zonder munitie en wapens. Degene die als laatste de basis bemand mag inpakken en terug naar huis. :P
pi_100454745
quote:

[..]

Niks mis met het rondpompen van geld.
Nou.. economisch zit dat toch niet heel lekker. Geld rondpompen kost zelf ook weer geld.
pi_100454773
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:00 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Nou.. economisch zit dat toch niet heel lekker. Geld rondpompen kost zelf ook weer geld.
Mwoah, ten dele treedt het multiplier-effect natuurlijk op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')