abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100358292
Ik werk in een supermarkt en hier hebben ze laatst ingevoerd, dat je op een knop moet drukken die rood of groen wordt. Alles wordt handmatig geregistreerd. Mocht deze rood worden, dan betekent het dat je alles aan je leidinggevende moet laten zien om er zeker van te zijn dat je alles betaald hebt of niks gestolen hebt. Nu heb ik hier een discussie over gehad met een collega van me. Mogen ze dit zomaar doen? En kun je dit weigeren i.v.m. privacyredenen of iets dergelijks?
Feyenoord Rotterdam
pi_100358408
Mogen ze dit zomaar doen?

Volgens mij wel

En kun je dit weigeren i.v.m. privacyredenen of iets dergelijks?

Ja, maar dan wordt het wel jouw laatste werkdag
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:39:27 #3
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100358455
Aan een volgens mij heeft TS niet zoveel.

Het is een manier die ik vaker heb gezien en persoonlijk lijkt het mij wel de veiligste manier. Het is gewoon random waardoor niemand kan gaan lopen piepen in de zin van "ja, je pakt mij omdat ik zwart ben ofzo...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  † In Memoriam † vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:40:22 #4
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100358483
Wat maakt jou dat uit? Of ben je een dief? :')
Are you fokking to me?
pi_100358501
Neem je geen tas mee.
pi_100358518
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:38 schreef Antaris het volgende:
Mogen ze dit zomaar doen?

Volgens mij wel

En kun je dit weigeren i.v.m. privacyredenen of iets dergelijks?

Ja, maar dan wordt het wel jouw laatste werkdag
Het zal niet mijn laatste werkdag worden, want ik moet de controle zelf uitvoeren. Daarnaast heb ik een vaste aanstelling.

Ik heb overigens niets te verbergen dus mij maakt het niet uit. Ik vroeg me gewoon af of ze dit mogen doen.
Feyenoord Rotterdam
pi_100358537
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
Neem je geen tas mee.
Het gaat ook om jassen en wat er in je broekzak zit wat uit de winkel meegenomen kan worden.
Feyenoord Rotterdam
pi_100358572
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:41 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Het zal niet mijn laatste werkdag worden, want ik moet de controle zelf uitvoeren. Daarnaast heb ik een vaste aanstelling.

Ik heb overigens niets te verbergen dus mij maakt het niet uit. Ik vroeg me gewoon af of ze dit mogen doen.
Als jij iets jat, dan kijken ze echt niet of je een vaste aanstelling hebt of niet.
Op staande voet ontslag
pi_100358591
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:41 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Het gaat ook om jassen en wat er in je broekzak zit wat uit de winkel meegenomen kan worden.
Dat gaat wel een stap verder en vraag me af of dat mag?
pi_100358604
ze zullen een goede reden hebben om dit in te voeren,waarschijnlijk toch een bepaalde steiging / trend opgemerkt waar nu tegen gehandeld wordtdtd
soberso in supermarkten waar mensen werken met dit soort enorme oorhangers:
pi_100358622
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:42 schreef Antaris het volgende:

[..]

Als jij iets jat, dan kijken ze echt niet of je een vaste aanstelling hebt of niet.
Op staande voet ontslag
Als je iets jat, dan wordt je inderdaad ontslagen. Het gaat nu om het weigeren van de controle. Ik weet dat het je verdacht maakt, en het makkelijker is om het gewoon te doen.
Feyenoord Rotterdam
pi_100358782
Het mag vast wel, maar ik vind dat je als werkgever je werknemers een zeker vertrouwen moeten geven. In een supermarkt zal dat echter vast niet erg makkelijk gaan, aangezien ze alleen 15-jarigen aannemen en iedereen er na 3 contracten uitknikkeren waardoor er niemand overblijft met hart voor de zaak.
pi_100358840
Bij Phillip Morris (peukenfabriek) wordt er ook zo gecontroleerd.
Maar als je weigert om deel te nemen aan controle aan sta je gewoon buiten.
In de zin van dat je niet meer terug hoeft te komen.
pi_100359052
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:50 schreef Antaris het volgende:
Bij Phillip Morris (peukenfabriek) wordt er ook zo gecontroleerd.
Maar als je weigert om deel te nemen aan controle aan sta je gewoon buiten.
In de zin van dat je niet meer terug hoeft te komen.
Ik heb nog niemand gehad die geweigerd heeft, maar wel eentje die op het punt stond om te weigeren. En met hem heb ik dus ook een discussie gehad. Uiteindelijk kreeg hij het groene lampje en hoefde hij niks te laten zien. Het maakt je verdacht als je weigert en dat ze je dan ontslaan of in ieder geval in gesprek gaan dat snap ik wel.

Dus eigenlijk is het gewoon meewerken en anders ontslagen worden wegens verdenking van diefstal?
Feyenoord Rotterdam
pi_100359236
lijkt me stug dat je iemand kan ontslaan op verdenking van iets, aan andere kant maakt het je wel verdacht.
aan nog heel andere kant vertrouwtdt je baas je totaal niet ....

wat ze bij mij vroger deden in de supermarkt was helemaal niks. bewijs verzamelen en bedrijfs recherche inschakelen , dan ook gelijk aangifte en alles goed op papier.
is veel afschrikwekkender dan dit.
pi_100359339
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:55 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Ik heb nog niemand gehad die geweigerd heeft, maar wel eentje die op het punt stond om te weigeren. En met hem heb ik dus ook een discussie gehad. Uiteindelijk kreeg hij het groene lampje en hoefde hij niks te laten zien. Het maakt je verdacht als je weigert en dat ze je dan ontslaan of in ieder geval in gesprek gaan dat snap ik wel.

Dus eigenlijk is het gewoon meewerken en anders ontslagen worden wegens verdenking van diefstal?
Dat ligt eraan wat in het arbeidscontract (en de daarbij horende regels waar beide partijen akkoord mee zijn gegaan) staat.

Het is al raar dat jij dat niet weet als jij de controlerende partij bent. Ze hebben je toch wel verteld wat er gebeurt als iemand weigert?
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:05:35 #17
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_100359514
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:43 schreef kovenant het volgende:
ze zullen een goede reden hebben om dit in te voeren,waarschijnlijk toch een bepaalde steiging / trend opgemerkt waar nu tegen gehandeld wordtdtd
[ afbeelding ]
:')
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_100359527
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:01 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dat ligt eraan wat in het arbeidscontract (en de daarbij horende regels waar beide partijen akkoord mee zijn gegaan) staat.

Het is al raar dat jij dat niet weet als jij de controlerende partij bent. Ze hebben je toch wel verteld wat er gebeurt als iemand weigert?
Dan moet ik het doorgeven. Wat er verder mee gedaan wordt weet ik niet.
Feyenoord Rotterdam
pi_100359581
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:05 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Volgens je OP is pasgeleden ingevoerd, is dat ook in de lopende en nieuwe contracten veranderd?
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:07:56 #20
64781 bonke
pipo koeie
pi_100359583
ik gooide vroeger gewoon de repen en pakken koffie in de bossies en ging het later ophalen :)
pies on joe toe
pi_100359622
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:05 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Dan snap ik niet dat je in discussie gaat met mensen. Welke argumenten gebruik je dan in zo'n discussie?
pi_100359720
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:09 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dan snap ik niet dat je in discussie gaat met mensen. Welke argumenten gebruik je dan in zo'n discussie?
Ik weet hoe ik moet handelen en dat er vanaf bovenaf is beslist dat het moet gebeuren. Wat er gedaan moet worden bij het detecteren van diefstal en bij weigering. Ik vroeg me gewoon af of het mag. Je hoort zo vaak over privacy kwesties.

quote:
5s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:07 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Volgens je OP is pasgeleden ingevoerd, is dat ook in de lopende en nieuwe contracten veranderd?
Voordat ik er begon met werken werd het ook weleens gedaan heb ik destijds gehoord.

Ik had dan moeten zeggen dat het opnieuw is ingevoerd.
Feyenoord Rotterdam
pi_100359815
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:11 schreef Fuszy het volgende:

Voordat ik er begon met werken werd het ook weleens gedaan heb ik destijds gehoord.

Ik had dan moeten zeggen dat het opnieuw is ingevoerd.
Lees eerst je contract er eens op na dan.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:14:27 #24
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_100359816
quote:
[ afbeelding ]
Erg grappig.
Oorbel die eraf vliegt
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_100359917
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:14 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Lees eerst je contract er eens op na dan.
Stel dat het in mijn contract staat, dan zou het gerechtvaardigd zijn? En wat nou als het niet in mijn contract zou staan en ze doen het toch?

Ik dacht dat er misschien een wet was, die over dit zaken gaan.
Feyenoord Rotterdam
pi_100360066
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:17 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Stel dat het in mijn contract staat, dan zou het gerechtvaardigd zijn? En wat nou als het niet in mijn contract zou staan en ze doen het toch?

Ik dacht dat er misschien een wet was, die over dit zaken gaan.
Als er niets over in CAO of contract staat, mag het niet.
pi_100360104
TS werkt bij de Makro :')
pi_100360126
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:22 schreef CaptainCookie het volgende:
TS werkt bij de Makro :')
Nee, daar werk ik niet.
Feyenoord Rotterdam
pi_100360353
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:22 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Nee, daar werk ik niet.
TS werkt niet bij de Makro :').
pi_100360383
Maargoed, vragen of ze je tas mogen doorzoeken mag altijd natuurlijk. Alleen hebben ze wel een reden om aan jouw integriteit te twijfelen als je niet meewerkt.
pi_100360594
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:07 schreef bonke het volgende:
ik gooide vroeger gewoon de repen en pakken koffie in de bossies en ging het later ophalen :)
:D
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  Moderator vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:36:02 #32
9859 crew  Karina
Woman
pi_100360609
Ik weet niet waar je werkt, maar een aantal jaar gelden heb ik ergens gewerkt waar ze precies dezelfde methode hanteerden, groene of rode knop. Meer willekeurig kan niet, niemand kan mekkeren over waarom hij of zij eruit gepikt wordt.

Verder vindt ik het ook niet vreemd dat een bedrijf dit doet, er wordt wat afgejat.

En als je weigert dan vermoed ik dat je niet meer lang bij dat bedrijf werkt.Of het wettelijk is toegestaan? Ik weet niet of ze het in je contract moeten zetten of dat het voldoende is om te melden dat dit gaat gebeuren. Als er camera's hangen in een bedrijf, dan staat dat volgens mij ook niet in je contract.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_100360708
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:36 schreef Karina het volgende:
Ik weet niet waar je werkt, maar een aantal jaar gelden heb ik ergens gewerkt waar ze precies dezelfde methode hanteerden, groene of rode knop. Meer willekeurig kan niet, niemand kan mekkeren over waarom hij of zij eruit gepikt wordt.

Verder vindt ik het ook niet vreemd dat een bedrijf dit doet, er wordt wat afgejat.

En als je weigert dan vermoed ik dat je niet meer lang bij dat bedrijf werkt.Of het wettelijk is toegestaan? Ik weet niet of ze het in je contract moeten zetten of dat het voldoende is om te melden dat dit gaat gebeuren. Als er camera's hangen in een bedrijf, dan staat dat volgens mij ook niet in je contract.
Fouilleren gaat wel stap verder dan tascontrole, zelfs politie mag dat niet zomaar willekeurig.
pi_100360847
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:39 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Fouilleren gaat wel stap verder dan tascontrole, zelfs politie mag dat niet zomaar willekeurig.
We fouilleren niet, maar vragen of ze ook willen laten zien wat ze in hun zakken hebben zitten. Er klaagt eigenlijk niemand over.
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:36 schreef Karina het volgende:

Het is aangekondigd en de meesten begrijpen ook waarom het gedaan wordt en er wordt ook niet echt moeilijk gedaan. Zoals je zegt is het willekeurig en is er geen reden voor het roepen van discriminatie of wat dan ook.
Feyenoord Rotterdam
pi_100361026
Niks geks aan , doen ze ook als je van het terrein van Huntsman Rozenburg afrijdt gewoon @ random iemand eruit plukken en de kofferbak open.
pi_100361037
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:43 schreef Fuszy het volgende:

[..]

We fouilleren niet, maar vragen of ze ook willen laten zien wat ze in hun zakken hebben zitten. Er klaagt eigenlijk niemand over.

Dus als ze dan een bos sleutels en portemonee laten zien, kunnen ze verder lopen?
pi_100361383
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:49 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dus als ze dan een bos sleutels en portemonee laten zien, kunnen ze verder lopen?
Gewoon ter controle dat je geen producten meeneemt. Dan kunnen ze inderdaad verder gaan.
Feyenoord Rotterdam
pi_100361407
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:49 schreef Martinovibes het volgende:
Niks geks aan , doen ze ook als je van het terrein van Huntsman Rozenburg afrijdt gewoon @ random iemand eruit plukken en de kofferbak open.
Ik vind er ook niks geks aan. Ik vroeg me alleen of het wettelijk mag.
Feyenoord Rotterdam
pi_100361495
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:00 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Je werkt er toch vrijwillig aan mee? Natuurlijk mogen ze het vragen. Je geeft er zelf toestemming voor.
pi_100361522
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:00 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Vragen mag altijd, de basis om iemand te ontslaan bij weigeren is flinterdun.
pi_100361883
Een aantal jaren terug voerden ze dat ook in bij mijn toenmalige bijbaantje. Moest je met een dobbelsteen en als je 6 had moest je je tas laten zien. Ik heb dat altijd geweigerd en heb er gewoon mogen blijven werken. Wel duidelijk uitgelegd waarom. Ze (management) waren er niet blij mee, omdat anderen het op den duur ook gingen weigeren, maar de baas (goeie vent trouwens) heeft me later wel gezegd dat hij het eigenlijk ook een idiote regeling vond.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:15:15 #42
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_100361936
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:13 schreef .aeon het volgende:
Een aantal jaren terug voerden ze dat ook in bij mijn toenmalige bijbaantje. Moest je met een dobbelsteen en als je 6 had moest je je tas laten zien. Ik heb dat altijd geweigerd en heb er gewoon mogen blijven werken. Wel duidelijk uitgelegd waarom. Ze (management) waren er niet blij mee, omdat anderen het op den duur ook gingen weigeren, maar de baas (goeie vent trouwens) heeft me later wel gezegd dat hij het eigenlijk ook een idiote regeling vond.
Ik snap dat nooit waarom je zo moeilijk moet gaan doen om te weigeren. Laat gewoon even je tas zien dat er niks in zit. Kost je 2 seconden heb je geen gezeik met mensen die niet blij met je zijn omdat je niet meewerkt en je wekt geen argwaan.
pi_100361993
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:15 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ik snap dat nooit waarom je zo moeilijk moet gaan doen om te weigeren. Laat gewoon even je tas zien dat er niks in zit. Kost je 2 seconden heb je geen gezeik met mensen die niet blij met je zijn omdat je niet meewerkt en je wekt geen argwaan.
Een tas kun je ook thuislaten wanneer je geen zin in dat gedoe hebt.
Je zakken leeghalen gaat toch weer net een stap verder.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:18:04 #44
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_100362031
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:16 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Een tas kun je ook thuislaten wanneer je geen zin in dat gedoe hebt.
Je zakken leeghalen gaat toch weer net een stap verder.
Ja zakken leeghalen is weer een beetje jammer.
Maarja een tas is wel handig als je een bedrijfs shirt/lunch/drniken enz mee wil nemen ook
pi_100362163
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:18 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja zakken leeghalen is weer een beetje jammer.
Maarja een tas is wel handig als je een bedrijfs shirt/lunch/drniken enz mee wil nemen ook
Deed ik altijd in een plastic tas die wanneer leeg de vuilnisbak in ging.
pi_100362309
Dit moest ik 10 jaar geleden bij de Edah ook al. Iedereen dobbelen met een dobbelsteen en als je zes gooide dan moest je je jas en tas leegmaken. Helemaal niet zo raar.
pi_100362462
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:49 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dit heet visiteren. Jouw wettelijk recht als controlerende instantie is beperkt tot rapporteren aan het management/ hoofdkantoor als iemand weigert. Gezien het net ingevoerd is zal er niemand getekend hebben voor deze vorm van bedrijfsbeleid. Met andere woorden kun je als er iemand weigert een rapport daarover opmaken, dat vervolgens niet meer waarde heeft dan onrechtmatig dreigmiddel.

Je kunt natuurlijk ook de politie bellen, maar dan moet je wel erg zeker zijn van je zaak. Eigenlijk mag dat alleen bij heterdaad.

Vragen om in de spullen kijken mag altijd, weigeren echter ook (als er nergens voor getekend is). Bij Morris zoals hierboven genoemd is het trouwens onderdeel van je aanstelling, net als bij veel grote bedrijven.
pi_100362584
is dit in de Hoogvliet ?
  Redactie Frontpage vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:36:37 #49
38148 crew  Innisdemon
pi_100362661
quote:
soberso
:|W
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_100362671
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:31 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

Dit heet visiteren. Jouw wettelijk recht als controlerende instantie is beperkt tot rapporteren aan het management/ hoofdkantoor als iemand weigert. Gezien het net ingevoerd is zal er niemand getekend hebben voor deze vorm van bedrijfsbeleid. Met andere woorden kun je als er iemand weigert een rapport daarover opmaken, dat vervolgens niet meer waarde heeft dan onrechtmatig dreigmiddel.

Je kunt natuurlijk ook de politie bellen, maar dan moet je wel erg zeker zijn van je zaak. Eigenlijk mag dat alleen bij heterdaad.

Vragen om in de spullen kijken mag altijd, weigeren echter ook (als er nergens voor getekend is). Bij Morris zoals hierboven genoemd is het trouwens onderdeel van je aanstelling, net als bij veel grote bedrijven.
Bij mij stond het in de CAO inderdaad.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:37:06 #51
20758 Stringer
You have a nice day
pi_100362682
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:26 schreef announcement het volgende:
Dit moest ik 10 jaar geleden bij de Edah ook al. Iedereen dobbelen met een dobbelsteen en als je zes gooide dan moest je je jas en tas leegmaken. Helemaal niet zo raar.
Ik exact hetzelfde bij de Edah vroeger :)
"Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:44:33 #52
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_100362971
* note to self *

niet in een supermarkt gaan werken
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:46:10 #53
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_100363040
Ik vind het echt belachelijk :') amehoela dat ze in m'n spullen zouden mogen snuffelen.
My mama didn't raise no fool
pi_100363046
quote:

[..]

Stukje privacy. Ik ben er echt niet van gediend als men in mijn spullen loopt te snuffelen zonder enig bewijs. Dat ik argwaan wekte zal me geen reet boeien, de mensen die er werkten wisten toch wel dat ik geen dief ben.
pi_100363089
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:46 schreef .aeon het volgende:

[..]

Stukje privacy. Ik ben er echt niet van gediend als men in mijn spullen loopt te snuffelen zonder enig bewijs. Dat ik argwaan wekte zal me geen reet boeien, de mensen die er werkten wisten toch wel dat ik geen dief ben.
je spullen?
Kom op man, wat heb je nou allemaal voor boeiends bij je als je in de supermarkt werkt... Maar is dit nou in de hoogvliet?
pi_100363380
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:44 schreef Het_Biertje het volgende:
* note to self *

Zet daar ook maar bijna alle producenten en op- en overslagbedrijven bij. Daarbij wordt dit zelfs op enkele grote bankkantoren gedaan.

Naja, de ROTEB zal je wel zonder visitatieplicht aannemen ;)
pi_100363385
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:44 schreef Het_Biertje het volgende:
* note to self *

Genoeg grote bedrijven (oa E&Y) die op sommige afdelingen uitgaande visitatie hebben door beveiligingsbedrijven.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_100363527
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:35 schreef Fuszy het volgende:
dan betekent het dat je alles aan je leidinggevende moet laten zien
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:53 schreef Me_Wesley het volgende:
Genoeg grote bedrijven (oa E&Y) die op sommige afdelingen uitgaande visitatie hebben door beveiligingsbedrijven.
Niet helemaal vergelijkbaar. Een leidinggevende heeft geen donder in de 'handbagage' van zijn ondergeschikten te zoeken.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:58:06 #59
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_100363541
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:53 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

fuck that shit. ik werk bij bijna de grootste IT leverancier van de wereld. Als men dat hier introduceert hebben ze echt een probleem. Niet dat ik ooit wat zou mee nemen maar het zou een hoop gedonder geven. Het gaat ze gewoon geen reet aan.
pi_100363576
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:57 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

Niet helemaal vergelijkbaar. Een leidinggevende heeft geen donder in de 'handbagage' van zijn ondergeschikten te zoeken.
Een beveiliger evenmin. Precies dezelfde rechten, alleen ander pakje.
pi_100363635
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:59 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

Dat mag zijn maar ik vind een leidinggevende toch nog een stuk 'persoonlijker' (in de negatieve zin des woords) dan een beveiliger.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_100363745
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:59 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, in mijn CAO stond precies beschreven wie tascontrole kon doen.
pi_100363829
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:01 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat mag zijn maar ik vind een leidinggevende toch nog een stuk 'persoonlijker' (in de negatieve zin des woords) dan een beveiliger.
Daarom laten zichzelf respecterende bedrijven dit ook door een beveiliger of andere externe organisatie doen. Het heeft toch wat meer aanzien, mensen kennen de rechten van een beveiliger vaak niet.

Dat was alleen niet de reactie. Feitelijk heeft de leidinggevende evenveel rechten.
pi_100363894
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:03 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, in mijn CAO stond precies beschreven wie tascontrole kon doen.
Goed afgedekt dan. Neemt niet weg dat dat een sociale beleidskeuze is en geen strikt juridische.
pi_100364004
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:07 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

Goed afgedekt dan. Neemt niet weg dat dat een sociale beleidskeuze is en geen strikt juridische.
Zoals bij de meeste grote bedrijven waar waardevolle spullen gebruikt worden.
pi_100364177
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:09 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Zoals bij de meeste grote bedrijven waar waardevolle spullen gebruikt worden.
Dat gaf ik een paar posts eerder ook al aan, toen iemand plots niet meer in een supermarkt wilde gaan werken door dit topic ;)
pi_100364185
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:05 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Dat was alleen niet de reactie. Feitelijk heeft de leidinggevende evenveel rechten.
Mijn reactie was dan ook "Dat mag zijn" (ik ga het niet ontkennen, ik weet het niet, zou ik in de materie moeten duiken).

Dat laat onverlet dat ik een beleid waarbij een beveiliger de tassen controleert (moreel) eerder acceptabel vind dan een beleid waarbij je chef even je bagage loopt te doorspitten. Mijn handtas (als ik er al een zou hebben :') ) is een no-go voor mijn directe leidinggevende.

Oh en een dobbelsteen: :')
.
pi_100364447
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:13 schreef r_one het volgende:

[..]

Mijn reactie was "Dat mag zijn" (ik ga het niet ontkennen, ik weet het niet, zou ik in de materie moeten duiken).

Dat laat onverlet dat ik een beleid waarbij een beveiliger de tassen controleert (moreel) eerder acceptabel vind dan een beleid waarbij je directe chef even je bagage loopt te doorspitten.
Daarom doen de meeste bedrijven dat ook. Doorspitten mag ook niet. Ze mogen je spullen niet eens aanraken, het zijn immers geen opsporingsambtenaren.

Als een chef controleert ontstaat er inderdaad wel een vreemde situatie als hij een foto van zijn vrouw ziet zitten in je boodschappentas :D
  Moderator vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:23:10 #69
9859 crew  Karina
Woman
pi_100364594
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:39 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik het wel vervelend vond, maar ik heb geen een keer een groene lamp gehad (het was een kort uitzendbaantje). Maar ja, ik begreep het wel. Het is lastig, als je nee zegt, dan ben je verdacht en als je ja zegt dan vind je het eigenlijk toch vervelend, maar je laat het maar toe.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_100364799
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:23 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik het wel vervelend vond, maar ik heb geen een keer een groene lamp gehad (het was een kort uitzendbaantje). Maar ja, ik begreep het wel. Het is lastig, als je nee zegt, dan ben je verdacht en als je ja zegt dan vind je het eigenlijk toch vervelend, maar je laat het maar toe.
Ik had nooit een tas bij wanneer ik klaar was met werken en mijn zakken leeghalen had ik geweigerd.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:31:33 #71
294141 tarantism
hups in die kont
pi_100364947
Wat een misselijk bedrijf is dat zeg. Lekker denigrerend om iedere dag verdacht te worden van diefstal en zo'n vieze dikke MBO'er door je spullen te moeten laten graaien.

Mogen ze binnenkort ook in je kontgat proppen of je daar niet een bakje aardbeien hebt verstopt?
pi_100365052
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:34 schreef Yreal het volgende:
is dit in de Hoogvliet ?
Ik heb geen idee waar dat ligt, dus nee :P
Feyenoord Rotterdam
  Redactie Frontpage vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:35:48 #73
38148 crew  Innisdemon
pi_100367647
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:53 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

Zet daar ook maar bijna alle producenten en op- en overslagbedrijven bij. Daarbij wordt dit zelfs op enkele grote bankkantoren gedaan.
Noem er eens één? Want dit is de grootste kolder die ik ooit heb gehoord.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_100368192
En zodra iedereen is geweest, je leidinggevende vragen op het knopje te drukken..
Bij mijn supermarktbaantje waren ook van die controles, maar het was de bedrijfsleider die zn karren vol niet afrekende
pi_100368295
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 20:46 schreef Elohel het volgende:
En zodra iedereen is geweest, je leidinggevende vragen op het knopje te drukken..
Bij mijn supermarktbaantje waren ook van die controles, maar het was de bedrijfsleider die zn karren vol niet afrekende
Ik laat me controleren door een medewerker of een andere leidinggevende van een andere afdeling.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:31 schreef tarantism het volgende:
Wat een misselijk bedrijf is dat zeg. Lekker denigrerend om iedere dag verdacht te worden van diefstal en zo'n vieze dikke MBO'er door je spullen te moeten laten graaien.

Mogen ze binnenkort ook in je kontgat proppen of je daar niet een bakje aardbeien hebt verstopt?
Sowieso ben ik geen dikke MBO'er. :')
Feyenoord Rotterdam
pi_100368899
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 20:35 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

E&Y zoals ik al noemde. Vooral op afdelingen waar geen gegevensdragers mogen komen en waar bedrijfsgevoelige informatie wordt bewaard.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:20:12 #77
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_100369834
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:43 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat gaat wel een stap verder en vraag me af of dat mag?
Wat is er anders aan de privedingen uit een tas?

quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:21 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Als er niets over in CAO of contract staat, mag het niet.
Tenzij het in het arbeidsreglement staat.....

quote:

[..]

Mwah, ik moest het vroeger ook weleens doen en toen werkte er een meisje die het ook weigerde terwijl ze er normaal nooit een probleem van maakte. Tijd later heeft ze verteld waarom; ze ging die avond bij haar vriendje logeren en had in haar tas wat lingerie en wat 18+ speelgoed. Ze wilde niet dat dit gezien werd :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_100370238
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 20:35 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Jij kent dan ook alle banken en producerende organisaties van binnen en van buiten, toch?

E&Y is idd al genoemd. Verder o.a. philips op veel vestigingen, HP o.a. In Venray, Rabobank rondom hun periferien en ik kan uren doorgaan. Deze onzin implementeren is namelijk onderdeel van mijn baan.

Dat al deze bedrijven dit in hun beleid verwerkt hebben wil overigens niet zeggen dat ze ook continue bezig zijn met visiteren.
pi_100370345
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:57 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

Juist....Mocht er een verdenking zijn dan moet hij de politie maar bellen!
pi_100370355
pi_100370469
Ik vraag mij af wat de wettelijke basis is?
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:36:34 #82
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_100370653
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:32 schreef BeffJeck het volgende:
Ik vraag mij af wat de wettelijke basis is?
Waarvoor/ Er wordt alleen iets gevraagd, niets gedwongen (hooguit sociale controle maar dat is niet strafbaar).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:37:38 #83
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_100370706
Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten.
Ergo, je baas is er zelf ook niet vies van om te stelen van zijn baas.
So we just called him Fred
pi_100370928
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:37 schreef FredvZ het volgende:
Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten.
Ergo, je baas is er zelf ook niet vies van om te stelen van zijn baas.
_O_
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 22:20:39 #85
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_100372799
Vreemd systeem. Ik zou moeite hebben om hieraan mee te werken, omdat ik vind dat er vertrouwen moet zijn tussen leidinggevenden en werknemers. Dit soort systemen geven toch aan dat er een soort van wantrouwen bestaat. Als het in een CAO staat en je hebt ervoor getekend vind ik het wat anders.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')