Het zal niet mijn laatste werkdag worden, want ik moet de controle zelf uitvoeren. Daarnaast heb ik een vaste aanstelling.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:38 schreef Antaris het volgende:
Mogen ze dit zomaar doen?
Volgens mij wel
En kun je dit weigeren i.v.m. privacyredenen of iets dergelijks?
Ja, maar dan wordt het wel jouw laatste werkdag
Het gaat ook om jassen en wat er in je broekzak zit wat uit de winkel meegenomen kan worden.quote:
Als jij iets jat, dan kijken ze echt niet of je een vaste aanstelling hebt of niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:41 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Het zal niet mijn laatste werkdag worden, want ik moet de controle zelf uitvoeren. Daarnaast heb ik een vaste aanstelling.
Ik heb overigens niets te verbergen dus mij maakt het niet uit. Ik vroeg me gewoon af of ze dit mogen doen.
Dat gaat wel een stap verder en vraag me af of dat mag?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:41 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Het gaat ook om jassen en wat er in je broekzak zit wat uit de winkel meegenomen kan worden.
Als je iets jat, dan wordt je inderdaad ontslagen. Het gaat nu om het weigeren van de controle. Ik weet dat het je verdacht maakt, en het makkelijker is om het gewoon te doen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:42 schreef Antaris het volgende:
[..]
Als jij iets jat, dan kijken ze echt niet of je een vaste aanstelling hebt of niet.
Op staande voet ontslag
Ik heb nog niemand gehad die geweigerd heeft, maar wel eentje die op het punt stond om te weigeren. En met hem heb ik dus ook een discussie gehad. Uiteindelijk kreeg hij het groene lampje en hoefde hij niks te laten zien. Het maakt je verdacht als je weigert en dat ze je dan ontslaan of in ieder geval in gesprek gaan dat snap ik wel.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:50 schreef Antaris het volgende:
Bij Phillip Morris (peukenfabriek) wordt er ook zo gecontroleerd.
Maar als je weigert om deel te nemen aan controle aan sta je gewoon buiten.
In de zin van dat je niet meer terug hoeft te komen.
Dat ligt eraan wat in het arbeidscontract (en de daarbij horende regels waar beide partijen akkoord mee zijn gegaan) staat.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:55 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Ik heb nog niemand gehad die geweigerd heeft, maar wel eentje die op het punt stond om te weigeren. En met hem heb ik dus ook een discussie gehad. Uiteindelijk kreeg hij het groene lampje en hoefde hij niks te laten zien. Het maakt je verdacht als je weigert en dat ze je dan ontslaan of in ieder geval in gesprek gaan dat snap ik wel.
Dus eigenlijk is het gewoon meewerken en anders ontslagen worden wegens verdenking van diefstal?
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:43 schreef kovenant het volgende:
ze zullen een goede reden hebben om dit in te voeren,waarschijnlijk toch een bepaalde steiging / trend opgemerkt waar nu tegen gehandeld wordtdtd
soberso in supermarkten waar mensen werken met dit soort enorme oorhangers:
[ afbeelding ]
Dan moet ik het doorgeven. Wat er verder mee gedaan wordt weet ik niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:01 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat ligt eraan wat in het arbeidscontract (en de daarbij horende regels waar beide partijen akkoord mee zijn gegaan) staat.
Het is al raar dat jij dat niet weet als jij de controlerende partij bent. Ze hebben je toch wel verteld wat er gebeurt als iemand weigert?
Volgens je OP is pasgeleden ingevoerd, is dat ook in de lopende en nieuwe contracten veranderd?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:05 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Dan moet ik het doorgeven. Wat er verder mee gedaan wordt weet ik niet.
Dan snap ik niet dat je in discussie gaat met mensen. Welke argumenten gebruik je dan in zo'n discussie?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:05 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Dan moet ik het doorgeven. Wat er verder mee gedaan wordt weet ik niet.
Ik weet hoe ik moet handelen en dat er vanaf bovenaf is beslist dat het moet gebeuren. Wat er gedaan moet worden bij het detecteren van diefstal en bij weigering. Ik vroeg me gewoon af of het mag. Je hoort zo vaak over privacy kwesties.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:09 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dan snap ik niet dat je in discussie gaat met mensen. Welke argumenten gebruik je dan in zo'n discussie?
Voordat ik er begon met werken werd het ook weleens gedaan heb ik destijds gehoord.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:07 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Volgens je OP is pasgeleden ingevoerd, is dat ook in de lopende en nieuwe contracten veranderd?
Lees eerst je contract er eens op na dan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:11 schreef Fuszy het volgende:
Voordat ik er begon met werken werd het ook weleens gedaan heb ik destijds gehoord.
Ik had dan moeten zeggen dat het opnieuw is ingevoerd.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:43 schreef kovenant het volgende:
ze zullen een goede reden hebben om dit in te voeren,waarschijnlijk toch een bepaalde steiging / trend opgemerkt waar nu tegen gehandeld wordtdtd
soberso in supermarkten waar mensen werken met dit soort enorme oorhangers:
[ afbeelding ]
Stel dat het in mijn contract staat, dan zou het gerechtvaardigd zijn? En wat nou als het niet in mijn contract zou staan en ze doen het toch?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Lees eerst je contract er eens op na dan.
Als er niets over in CAO of contract staat, mag het niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:17 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Stel dat het in mijn contract staat, dan zou het gerechtvaardigd zijn? En wat nou als het niet in mijn contract zou staan en ze doen het toch?
Ik dacht dat er misschien een wet was, die over dit zaken gaan.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:07 schreef bonke het volgende:
ik gooide vroeger gewoon de repen en pakken koffie in de bossies en ging het later ophalen
Fouilleren gaat wel stap verder dan tascontrole, zelfs politie mag dat niet zomaar willekeurig.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:36 schreef Karina het volgende:
Ik weet niet waar je werkt, maar een aantal jaar gelden heb ik ergens gewerkt waar ze precies dezelfde methode hanteerden, groene of rode knop. Meer willekeurig kan niet, niemand kan mekkeren over waarom hij of zij eruit gepikt wordt.
Verder vindt ik het ook niet vreemd dat een bedrijf dit doet, er wordt wat afgejat.
En als je weigert dan vermoed ik dat je niet meer lang bij dat bedrijf werkt.Of het wettelijk is toegestaan? Ik weet niet of ze het in je contract moeten zetten of dat het voldoende is om te melden dat dit gaat gebeuren. Als er camera's hangen in een bedrijf, dan staat dat volgens mij ook niet in je contract.
We fouilleren niet, maar vragen of ze ook willen laten zien wat ze in hun zakken hebben zitten. Er klaagt eigenlijk niemand over.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Fouilleren gaat wel stap verder dan tascontrole, zelfs politie mag dat niet zomaar willekeurig.
Het is aangekondigd en de meesten begrijpen ook waarom het gedaan wordt en er wordt ook niet echt moeilijk gedaan. Zoals je zegt is het willekeurig en is er geen reden voor het roepen van discriminatie of wat dan ook.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:36 schreef Karina het volgende:
Ik weet niet waar je werkt, maar een aantal jaar gelden heb ik ergens gewerkt waar ze precies dezelfde methode hanteerden, groene of rode knop. Meer willekeurig kan niet, niemand kan mekkeren over waarom hij of zij eruit gepikt wordt.
Verder vindt ik het ook niet vreemd dat een bedrijf dit doet, er wordt wat afgejat.
En als je weigert dan vermoed ik dat je niet meer lang bij dat bedrijf werkt.Of het wettelijk is toegestaan? Ik weet niet of ze het in je contract moeten zetten of dat het voldoende is om te melden dat dit gaat gebeuren. Als er camera's hangen in een bedrijf, dan staat dat volgens mij ook niet in je contract.
Dus als ze dan een bos sleutels en portemonee laten zien, kunnen ze verder lopen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:43 schreef Fuszy het volgende:
[..]
We fouilleren niet, maar vragen of ze ook willen laten zien wat ze in hun zakken hebben zitten. Er klaagt eigenlijk niemand over.
Gewoon ter controle dat je geen producten meeneemt. Dan kunnen ze inderdaad verder gaan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dus als ze dan een bos sleutels en portemonee laten zien, kunnen ze verder lopen?
Ik vind er ook niks geks aan. Ik vroeg me alleen of het wettelijk mag.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:49 schreef Martinovibes het volgende:
Niks geks aan , doen ze ook als je van het terrein van Huntsman Rozenburg afrijdt gewoon @ random iemand eruit plukken en de kofferbak open.
Je werkt er toch vrijwillig aan mee? Natuurlijk mogen ze het vragen. Je geeft er zelf toestemming voor.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:00 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Ik vind er ook niks geks aan. Ik vroeg me alleen of het wettelijk mag.
Vragen mag altijd, de basis om iemand te ontslaan bij weigeren is flinterdun.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:00 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Ik vind er ook niks geks aan. Ik vroeg me alleen of het wettelijk mag.
Ik snap dat nooit waarom je zo moeilijk moet gaan doen om te weigeren. Laat gewoon even je tas zien dat er niks in zit. Kost je 2 seconden heb je geen gezeik met mensen die niet blij met je zijn omdat je niet meewerkt en je wekt geen argwaan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:13 schreef .aeon het volgende:
Een aantal jaren terug voerden ze dat ook in bij mijn toenmalige bijbaantje. Moest je met een dobbelsteen en als je 6 had moest je je tas laten zien. Ik heb dat altijd geweigerd en heb er gewoon mogen blijven werken. Wel duidelijk uitgelegd waarom. Ze (management) waren er niet blij mee, omdat anderen het op den duur ook gingen weigeren, maar de baas (goeie vent trouwens) heeft me later wel gezegd dat hij het eigenlijk ook een idiote regeling vond.
Een tas kun je ook thuislaten wanneer je geen zin in dat gedoe hebt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik snap dat nooit waarom je zo moeilijk moet gaan doen om te weigeren. Laat gewoon even je tas zien dat er niks in zit. Kost je 2 seconden heb je geen gezeik met mensen die niet blij met je zijn omdat je niet meewerkt en je wekt geen argwaan.
Ja zakken leeghalen is weer een beetje jammer.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een tas kun je ook thuislaten wanneer je geen zin in dat gedoe hebt.
Je zakken leeghalen gaat toch weer net een stap verder.
Deed ik altijd in een plastic tas die wanneer leeg de vuilnisbak in ging.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:18 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja zakken leeghalen is weer een beetje jammer.
Maarja een tas is wel handig als je een bedrijfs shirt/lunch/drniken enz mee wil nemen ook
Dit heet visiteren. Jouw wettelijk recht als controlerende instantie is beperkt tot rapporteren aan het management/ hoofdkantoor als iemand weigert. Gezien het net ingevoerd is zal er niemand getekend hebben voor deze vorm van bedrijfsbeleid. Met andere woorden kun je als er iemand weigert een rapport daarover opmaken, dat vervolgens niet meer waarde heeft dan onrechtmatig dreigmiddel.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dus als ze dan een bos sleutels en portemonee laten zien, kunnen ze verder lopen?
Bij mij stond het in de CAO inderdaad.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:31 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Dit heet visiteren. Jouw wettelijk recht als controlerende instantie is beperkt tot rapporteren aan het management/ hoofdkantoor als iemand weigert. Gezien het net ingevoerd is zal er niemand getekend hebben voor deze vorm van bedrijfsbeleid. Met andere woorden kun je als er iemand weigert een rapport daarover opmaken, dat vervolgens niet meer waarde heeft dan onrechtmatig dreigmiddel.
Je kunt natuurlijk ook de politie bellen, maar dan moet je wel erg zeker zijn van je zaak. Eigenlijk mag dat alleen bij heterdaad.
Vragen om in de spullen kijken mag altijd, weigeren echter ook (als er nergens voor getekend is). Bij Morris zoals hierboven genoemd is het trouwens onderdeel van je aanstelling, net als bij veel grote bedrijven.
Ik exact hetzelfde bij de Edah vroegerquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:26 schreef announcement het volgende:
Dit moest ik 10 jaar geleden bij de Edah ook al. Iedereen dobbelen met een dobbelsteen en als je zes gooide dan moest je je jas en tas leegmaken. Helemaal niet zo raar.
Stukje privacy. Ik ben er echt niet van gediend als men in mijn spullen loopt te snuffelen zonder enig bewijs. Dat ik argwaan wekte zal me geen reet boeien, de mensen die er werkten wisten toch wel dat ik geen dief ben.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik snap dat nooit waarom je zo moeilijk moet gaan doen om te weigeren. Laat gewoon even je tas zien dat er niks in zit. Kost je 2 seconden heb je geen gezeik met mensen die niet blij met je zijn omdat je niet meewerkt en je wekt geen argwaan.
je spullen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:46 schreef .aeon het volgende:
[..]
Stukje privacy. Ik ben er echt niet van gediend als men in mijn spullen loopt te snuffelen zonder enig bewijs. Dat ik argwaan wekte zal me geen reet boeien, de mensen die er werkten wisten toch wel dat ik geen dief ben.
Zet daar ook maar bijna alle producenten en op- en overslagbedrijven bij. Daarbij wordt dit zelfs op enkele grote bankkantoren gedaan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:44 schreef Het_Biertje het volgende:
* note to self *
niet in een supermarkt gaan werken
Genoeg grote bedrijven (oa E&Y) die op sommige afdelingen uitgaande visitatie hebben door beveiligingsbedrijven.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:44 schreef Het_Biertje het volgende:
* note to self *
niet in een supermarkt gaan werken
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:35 schreef Fuszy het volgende:
dan betekent het dat je alles aan je leidinggevende moet laten zien
Niet helemaal vergelijkbaar. Een leidinggevende heeft geen donder in de 'handbagage' van zijn ondergeschikten te zoeken.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:53 schreef Me_Wesley het volgende:
Genoeg grote bedrijven (oa E&Y) die op sommige afdelingen uitgaande visitatie hebben door beveiligingsbedrijven.
fuck that shit. ik werk bij bijna de grootste IT leverancier van de wereld. Als men dat hier introduceert hebben ze echt een probleem. Niet dat ik ooit wat zou mee nemen maar het zou een hoop gedonder geven. Het gaat ze gewoon geen reet aan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:53 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Genoeg grote bedrijven (oa E&Y) die op sommige afdelingen uitgaande visitatie hebben door beveiligingsbedrijven.
Een beveiliger evenmin. Precies dezelfde rechten, alleen ander pakje.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:57 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Niet helemaal vergelijkbaar. Een leidinggevende heeft geen donder in de 'handbagage' van zijn ondergeschikten te zoeken.
Dat mag zijn maar ik vind een leidinggevende toch nog een stuk 'persoonlijker' (in de negatieve zin des woords) dan een beveiliger.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:59 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Een beveiliger evenmin. Precies dezelfde rechten, alleen ander pakje.
Niet helemaal waar, in mijn CAO stond precies beschreven wie tascontrole kon doen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:59 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Een beveiliger evenmin. Precies dezelfde rechten, alleen ander pakje.
Daarom laten zichzelf respecterende bedrijven dit ook door een beveiliger of andere externe organisatie doen. Het heeft toch wat meer aanzien, mensen kennen de rechten van een beveiliger vaak niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat mag zijn maar ik vind een leidinggevende toch nog een stuk 'persoonlijker' (in de negatieve zin des woords) dan een beveiliger.
Goed afgedekt dan. Neemt niet weg dat dat een sociale beleidskeuze is en geen strikt juridische.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, in mijn CAO stond precies beschreven wie tascontrole kon doen.
Zoals bij de meeste grote bedrijven waar waardevolle spullen gebruikt worden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:07 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Goed afgedekt dan. Neemt niet weg dat dat een sociale beleidskeuze is en geen strikt juridische.
Dat gaf ik een paar posts eerder ook al aan, toen iemand plots niet meer in een supermarkt wilde gaan werken door dit topicquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Zoals bij de meeste grote bedrijven waar waardevolle spullen gebruikt worden.
Mijn reactie was dan ook "Dat mag zijn" (ik ga het niet ontkennen, ik weet het niet, zou ik in de materie moeten duiken).quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:05 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Dat was alleen niet de reactie. Feitelijk heeft de leidinggevende evenveel rechten.
Daarom doen de meeste bedrijven dat ook. Doorspitten mag ook niet. Ze mogen je spullen niet eens aanraken, het zijn immers geen opsporingsambtenaren.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Mijn reactie was "Dat mag zijn" (ik ga het niet ontkennen, ik weet het niet, zou ik in de materie moeten duiken).
Dat laat onverlet dat ik een beleid waarbij een beveiliger de tassen controleert (moreel) eerder acceptabel vind dan een beleid waarbij je directe chef even je bagage loopt te doorspitten.
Ik moet zeggen dat ik het wel vervelend vond, maar ik heb geen een keer een groene lamp gehad (het was een kort uitzendbaantje). Maar ja, ik begreep het wel. Het is lastig, als je nee zegt, dan ben je verdacht en als je ja zegt dan vind je het eigenlijk toch vervelend, maar je laat het maar toe.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Fouilleren gaat wel stap verder dan tascontrole, zelfs politie mag dat niet zomaar willekeurig.
Ik had nooit een tas bij wanneer ik klaar was met werken en mijn zakken leeghalen had ik geweigerd.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het wel vervelend vond, maar ik heb geen een keer een groene lamp gehad (het was een kort uitzendbaantje). Maar ja, ik begreep het wel. Het is lastig, als je nee zegt, dan ben je verdacht en als je ja zegt dan vind je het eigenlijk toch vervelend, maar je laat het maar toe.
Noem er eens één? Want dit is de grootste kolder die ik ooit heb gehoord.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:53 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Zet daar ook maar bijna alle producenten en op- en overslagbedrijven bij. Daarbij wordt dit zelfs op enkele grote bankkantoren gedaan.
Ik laat me controleren door een medewerker of een andere leidinggevende van een andere afdeling.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:46 schreef Elohel het volgende:
En zodra iedereen is geweest, je leidinggevende vragen op het knopje te drukken..
Bij mijn supermarktbaantje waren ook van die controles, maar het was de bedrijfsleider die zn karren vol niet afrekende
Sowieso ben ik geen dikke MBO'er.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:31 schreef tarantism het volgende:
Wat een misselijk bedrijf is dat zeg. Lekker denigrerend om iedere dag verdacht te worden van diefstal en zo'n vieze dikke MBO'er door je spullen te moeten laten graaien.
Mogen ze binnenkort ook in je kontgat proppen of je daar niet een bakje aardbeien hebt verstopt?
E&Y zoals ik al noemde. Vooral op afdelingen waar geen gegevensdragers mogen komen en waar bedrijfsgevoelige informatie wordt bewaard.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:35 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Noem er eens één? Want dit is de grootste kolder die ik ooit heb gehoord.
Wat is er anders aan de privedingen uit een tas?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:43 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat gaat wel een stap verder en vraag me af of dat mag?
Tenzij het in het arbeidsreglement staat.....quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:21 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Als er niets over in CAO of contract staat, mag het niet.
Mwah, ik moest het vroeger ook weleens doen en toen werkte er een meisje die het ook weigerde terwijl ze er normaal nooit een probleem van maakte. Tijd later heeft ze verteld waarom; ze ging die avond bij haar vriendje logeren en had in haar tas wat lingerie en wat 18+ speelgoed. Ze wilde niet dat dit gezien werdquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Jij kent dan ook alle banken en producerende organisaties van binnen en van buiten, toch?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:35 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Noem er eens één? Want dit is de grootste kolder die ik ooit heb gehoord.
Juist....Mocht er een verdenking zijn dan moet hij de politie maar bellen!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:57 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Niet helemaal vergelijkbaar. Een leidinggevende heeft geen donder in de 'handbagage' van zijn ondergeschikten te zoeken.
Waarvoor/ Er wordt alleen iets gevraagd, niets gedwongen (hooguit sociale controle maar dat is niet strafbaar).quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:32 schreef BeffJeck het volgende:
Ik vraag mij af wat de wettelijke basis is?
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:37 schreef FredvZ het volgende:
Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten.
Ergo, je baas is er zelf ook niet vies van om te stelen van zijn baas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |