Het zal niet mijn laatste werkdag worden, want ik moet de controle zelf uitvoeren. Daarnaast heb ik een vaste aanstelling.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:38 schreef Antaris het volgende:
Mogen ze dit zomaar doen?
Volgens mij wel
En kun je dit weigeren i.v.m. privacyredenen of iets dergelijks?
Ja, maar dan wordt het wel jouw laatste werkdag
Het gaat ook om jassen en wat er in je broekzak zit wat uit de winkel meegenomen kan worden.quote:
Als jij iets jat, dan kijken ze echt niet of je een vaste aanstelling hebt of niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:41 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Het zal niet mijn laatste werkdag worden, want ik moet de controle zelf uitvoeren. Daarnaast heb ik een vaste aanstelling.
Ik heb overigens niets te verbergen dus mij maakt het niet uit. Ik vroeg me gewoon af of ze dit mogen doen.
Dat gaat wel een stap verder en vraag me af of dat mag?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:41 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Het gaat ook om jassen en wat er in je broekzak zit wat uit de winkel meegenomen kan worden.
Als je iets jat, dan wordt je inderdaad ontslagen. Het gaat nu om het weigeren van de controle. Ik weet dat het je verdacht maakt, en het makkelijker is om het gewoon te doen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:42 schreef Antaris het volgende:
[..]
Als jij iets jat, dan kijken ze echt niet of je een vaste aanstelling hebt of niet.
Op staande voet ontslag
Ik heb nog niemand gehad die geweigerd heeft, maar wel eentje die op het punt stond om te weigeren. En met hem heb ik dus ook een discussie gehad. Uiteindelijk kreeg hij het groene lampje en hoefde hij niks te laten zien. Het maakt je verdacht als je weigert en dat ze je dan ontslaan of in ieder geval in gesprek gaan dat snap ik wel.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:50 schreef Antaris het volgende:
Bij Phillip Morris (peukenfabriek) wordt er ook zo gecontroleerd.
Maar als je weigert om deel te nemen aan controle aan sta je gewoon buiten.
In de zin van dat je niet meer terug hoeft te komen.
Dat ligt eraan wat in het arbeidscontract (en de daarbij horende regels waar beide partijen akkoord mee zijn gegaan) staat.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:55 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Ik heb nog niemand gehad die geweigerd heeft, maar wel eentje die op het punt stond om te weigeren. En met hem heb ik dus ook een discussie gehad. Uiteindelijk kreeg hij het groene lampje en hoefde hij niks te laten zien. Het maakt je verdacht als je weigert en dat ze je dan ontslaan of in ieder geval in gesprek gaan dat snap ik wel.
Dus eigenlijk is het gewoon meewerken en anders ontslagen worden wegens verdenking van diefstal?
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:43 schreef kovenant het volgende:
ze zullen een goede reden hebben om dit in te voeren,waarschijnlijk toch een bepaalde steiging / trend opgemerkt waar nu tegen gehandeld wordtdtd
soberso in supermarkten waar mensen werken met dit soort enorme oorhangers:
[ afbeelding ]
Dan moet ik het doorgeven. Wat er verder mee gedaan wordt weet ik niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:01 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat ligt eraan wat in het arbeidscontract (en de daarbij horende regels waar beide partijen akkoord mee zijn gegaan) staat.
Het is al raar dat jij dat niet weet als jij de controlerende partij bent. Ze hebben je toch wel verteld wat er gebeurt als iemand weigert?
Volgens je OP is pasgeleden ingevoerd, is dat ook in de lopende en nieuwe contracten veranderd?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:05 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Dan moet ik het doorgeven. Wat er verder mee gedaan wordt weet ik niet.
Dan snap ik niet dat je in discussie gaat met mensen. Welke argumenten gebruik je dan in zo'n discussie?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:05 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Dan moet ik het doorgeven. Wat er verder mee gedaan wordt weet ik niet.
Ik weet hoe ik moet handelen en dat er vanaf bovenaf is beslist dat het moet gebeuren. Wat er gedaan moet worden bij het detecteren van diefstal en bij weigering. Ik vroeg me gewoon af of het mag. Je hoort zo vaak over privacy kwesties.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:09 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dan snap ik niet dat je in discussie gaat met mensen. Welke argumenten gebruik je dan in zo'n discussie?
Voordat ik er begon met werken werd het ook weleens gedaan heb ik destijds gehoord.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:07 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Volgens je OP is pasgeleden ingevoerd, is dat ook in de lopende en nieuwe contracten veranderd?
Lees eerst je contract er eens op na dan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:11 schreef Fuszy het volgende:
Voordat ik er begon met werken werd het ook weleens gedaan heb ik destijds gehoord.
Ik had dan moeten zeggen dat het opnieuw is ingevoerd.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:43 schreef kovenant het volgende:
ze zullen een goede reden hebben om dit in te voeren,waarschijnlijk toch een bepaalde steiging / trend opgemerkt waar nu tegen gehandeld wordtdtd
soberso in supermarkten waar mensen werken met dit soort enorme oorhangers:
[ afbeelding ]
Stel dat het in mijn contract staat, dan zou het gerechtvaardigd zijn? En wat nou als het niet in mijn contract zou staan en ze doen het toch?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Lees eerst je contract er eens op na dan.
Als er niets over in CAO of contract staat, mag het niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:17 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Stel dat het in mijn contract staat, dan zou het gerechtvaardigd zijn? En wat nou als het niet in mijn contract zou staan en ze doen het toch?
Ik dacht dat er misschien een wet was, die over dit zaken gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |