Humquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 07:37 schreef krakkemieke het volgende:
Hmm, ik ga vandaag geen 24 km fietsen. Deze keer maar even gekeken of de winkel open is en ze zijn op vakantie.
Hum?quote:
goed gechecktquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 07:37 schreef krakkemieke het volgende:
Hmm, ik ga vandaag geen 24 km fietsen. Deze keer maar even gekeken of de winkel open is en ze zijn op vakantie.
Ja, ik vind fietsen leuk. En de omgeving hier is afwisselend, er is onderweg meestal wel iets leuks te zien. Ik kan ook wel met het ov, maar dat is meer gedoe en vaak ben ik net zolang onderweg.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 07:46 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
goed gecheckt
hou je eigenlijk zo erg van fietsen?
Hum, omdat ik dacht dat je er wel zin in hadquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 07:44 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Hum?
Vorige keer ging ik voor niks.En ik heb nog een boodschap 6 km verderop, dus met de beweging komt het wel goed.
Aan de ene kant wel, aan de andere kant is het afleiding. Ik moet gewoon weg. Maar ik ga naar de andere stad, in totaal 12 km dus.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 07:51 schreef freecell het volgende:
[..]
Hum, omdat ik dacht dat je er wel zin in hadMaar je kunt prima zonder dus?
Hier naast me een jongetje wat ik probeer uit te leggen dat de laptop niet om te spelen is... Moeilijk!
er komt vast een tijd dat ik fietsen ook leuk ga vinden... over een jaar of 20 misschien.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 07:50 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ja, ik vind fietsen leuk. En de omgeving hier is afwisselend, er is onderweg meestal wel iets leuks te zien. Ik kan ook wel met het ov, maar dat is meer gedoe en vaak ben ik net zolang onderweg.
Bovendien beweeg ik niet zoveel, dus ik wil het ook.
slim ventjequote:Op zaterdag 6 augustus 2011 07:51 schreef freecell het volgende:
[..]
Hum, omdat ik dacht dat je er wel zin in hadMaar je kunt prima zonder dus?
Hier naast me een jongetje wat ik probeer uit te leggen dat de laptop niet om te spelen is... Moeilijk!
- Nee, kerel, niet aan de laptop zitten, die is niet om mee te spelen
*houdt op* *probeert met speeltje*
Nee kerel, niet aan de laptop zitten, die is van mama *speeltje zachtjes wegduwt*
F knikt serieus en probeert het met zijn hoofd
Nee kerel, óók niet met je hoofd
F knikt serieus, geeft me een hele dikke knuffel.... En probeert het op nieuw (je ziet hem denken: misschien als ik schattig ben mag het wel! )
Ik heb ook geen auto dus ik doe alles op de fiets. En dat went. Bovendien heb je geen gedoe met parkeren.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 08:01 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
er komt vast een tijd dat ik fietsen ook leuk ga vinden... over een jaar of 20 misschien.
Eerst squats gaan doen om die te verstevigen?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 08:08 schreef freecell het volgende:
Ik vind fietsen ook heerlijk, zou het vaker moeten doen, want mijn bovenbeenspieren protesteren altijd.
Lichtere versnelling FCquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 08:08 schreef freecell het volgende:
Ik vind fietsen ook heerlijk, zou het vaker moeten doen, want mijn bovenbeenspieren protesteren altijd.
Je moet ze ook zelf leren fietsen FCquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 08:39 schreef freecell het volgende:
Ik heb een zware fiets en een kind voorop en één achterop....
Dat is best zwaar fietsen hoor
Maar echt de bovenkanten van mijn bovenbenen. Na een kwartier gaan ze echt miepen.
Dat komt nogquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 08:40 schreef kaasplankje het volgende:
Je moet ze ook zelf leren fietsen FC
Ik denk dat ze eerder lopen. Ze worden geboren met zijwieltjes.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 08:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat komt nogAlhoewel die van jou vrees ik eerder fietsen dan lopen.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 08:45 schreef Isabeau het volgende:
Dat komt nogAlhoewel die van jou vrees ik eerder fietsen dan lopen.
Ok, ik heb 1 maand opzegtermijn. Moet ik dan per oktober ontslag nemen? 1 september is nu te laat...quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:01 schreef golfer het volgende:
Enne Lein: het gaat gewoon lukken als je het arbeidsvoorwaardengesprek door bent en accepteert.
Ontslagbrief:
ik neem per...(datum) ontslag!
met vriendelijke groet,
Lein.
Ja, ik neig daar hoe langer hoe meer naar.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 09:14 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou geneigd zijn al mijn vakantiedagen op te nemen en 'barst maar!' denken
Sowieso al je vakantiedagen opnemen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 09:14 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja, ik neig daar hoe langer hoe meer naar.
Dat klinkt geweldig! Dus het is niet per de eerste van de maand?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 09:18 schreef freecell het volgende:
Sowieso al je vakantiedagen opnemen.
EN je kan per direct ontslag nemen, dus per 10 augustus oidHoeft niet per 1.
En dan inderdaad vakantie opnemen, dat is gewoon je recht
Tuurlijk waarom nietquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 09:14 schreef Isabeau het volgende:
Omdat het niet in het rooster past en het erg oncollegiaal isquote:
Ja, nu nog offertes laten maken voor de CV, de badkamer én de vloer. Veel werk maar wel leuk om te doen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 09:04 schreef Isabeau het volgende:
Klinkt goed, kaas! Jullie zijn goed geholpen
Dat mag in kledingwinkels ook wel eens. Hoe vaak ik gisteren wel niet bij iets absoluut belachelijks op mijn lijf te horen kreeg dat het echt leuk stond... Zo stom vind ik datSta je als varkentje voor de spiegel in een plooitjes blouse met opgeplakte bloemen: oh, dat staat u leuk! Nee mens, doe normaal, zoiets kan absoluut niet met mijn maat borsten
Ach, dat 't niet in het rooster past is niet Lein's verantwoording, maar die van het teamhoofd.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 09:20 schreef Isabeau het volgende:
Omdat het niet in het rooster past en het erg oncollegiaal isIk weet niet wat je 'rechten' zijn in deze.
Vind je dat leuk om te doen?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 09:21 schreef kaasplankje het volgende:
Ja, nu nog offertes laten maken voor de CV, de badkamer én de vloer. Veel werk maar wel leuk om te doen.
iPhonequote:Op zaterdag 6 augustus 2011 08:23 schreef Isabeau het volgende:
P, mooie foto zo! (heb je altijd je camera bij je?)
Wow, dat had ik niet verwachtquote:
Ja dat vind ik leuk; als starter heb ik in mijn schamele bestaan nog nooit zoveel geld uit mogen geven. Ook vind ik het leuk om het budget goed te besteden, zodat we er straks dagelijks woongenot van hebben. En als het huis verkocht wordt we er wat winst aan over houden.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 09:24 schreef Isabeau het volgende:
Vind je dat leuk om te doen?Ik vind dat soort dingen echt helemaal niks aan
Maar wel handig dat jij dat leuk vindt
quote:
quote:De Amerikaanse regering zet vraagtekens bij de analyse van S&P die ten grondslag ligt aan de verlaging. Volgens regeringsfunctionarissen heeft de kredietbeoordelaar zich 2.000 miljard dollar verrekend.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 09:39 schreef kaasplankje het volgende:
Quote Lein vorige week: "Gaan we nou alwéér keukens kijken?"
Dat had ik kunnen zijnquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 09:39 schreef kaasplankje het volgende:
Quote Lein vorige week: "Gaan we nou alwéér keukens kijken?"
Kloptquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 09:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat had ik kunnen zijnNiet iedereen vindt het leuk
Toch wat vrouwelijke trekjesquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 09:54 schreef kaasplankje het volgende:
Laat het shoppen maar aan mij over
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 09:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De echte man schaamt zich niet voor zijn vrouwelijke kant.
geslapen joeeeeeeeeeee yeaaaaaahquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 08:02 schreef FutureFairytale het volgende:
wil iemand me weer ff in slaap slaan? ik mag nog helemaal niet wakker liggen
nu al weer sinds 5.30u
ja! uit laten betalen krijg je ook zowat niks voor, lekker opnemen!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 09:14 schreef Isabeau het volgende:
goed over nagedacht zegquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 09:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dat vind ik leuk; als starter heb ik in mijn schamele bestaan nog nooit zoveel geld uit mogen geven. Ook vind ik het leuk om het budget goed te besteden, zodat we er straks dagelijks woongenot van hebben. En als het huis verkocht wordt we er wat winst aan over houden.
Ik ben nu aan het jagen op showroommodellen Villeroy & Boch sanitair tegen inkoopsprijs.
en mis je het een beetje?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 09:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Ik heb serieus mijn camera al een maand niet beetgehad denk ik
Bruiloft op 22 juni was de laatste keer
Moet haar werk wel mee eens zijn:quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 10:40 schreef FutureFairytale het volgende:
ja! uit laten betalen krijg je ook zowat niks voor, lekker opnemen!
quote:Einde dienstbetrekking
Is het einde van het dienstverband in zicht vanwege ontslag of vrijwillig vertrek van uw werknemer, dan heeft uw werknemer geen belang bij overleg over zijn vakantiedagen. Bij het einde van het dienstverband moet u als werkgever de nog openstaande vakantiedagen in geld uitkeren. Vaak verplicht de werkgever zijn werknemer de vakantiedagen op te nemen, vlak voor het einde van het dienstverband. De werknemer kan juist de voorkeur geven aan uitbetaling in geld.
Kunt u als werkgever uw werknemer in deze omstandigheden verplichten zijn vakantiedagen op te nemen? Zoals reeds gesteld moet de werkgever de vakantie tijdig vaststellen, zodat de werknemer voldoende tijd heeft om zijn vakantie te regelen. Alleen bij bijzondere omstandigheden kan van deze regel worden afgeweken. In het algemeen is een vakantie ´niet tijdig vastgesteld´ door de werkgever, wanneer de vakantie samenvalt met de opzegtermijn.
Andersom geldt het ook
In de opzegtermijn gelden voor vakantiedagen dezelfde regels als tijdens het dienstverband. Deze gelden zowel voor werkgever als werknemer. Dat wil zeggen dat uw werknemer in een situatie van goed overleg over de nog openstaande vakantiedagen niet eenzijdig mag afdwingen dat nog openstaande vakantiedagen worden opgenomen. Hiervoor is toestemming nodig van de werkgever. Komt het de werkgever niet uit -bijvoorbeeld wegens bedrijfsdrukte- dan kan uw werknemer tijdens de opzegtermijn deze vakantiedagen niet opnemen en dan volgt dus uitbetaling van resterende vakantiedagen tot en met de laatste werkdag.
Samenvattend
De op de datum van ontslag niet opgenomen vakantiedagen kunnen in een situatie van goed overleg tussen werkgever en werknemer worden opgenomen of uitbetaald. Is dit overleg er niet geweest dan kan uw werknemer uitbetaling afdwingen. U kunt als werkgever van uw werknemer verlangen dat deze de nog openstaande vakantiedagen niet opneemt maar krijgt uitbetaald, als het bedrijfsbelang dat vereist.
Het is aan te bevelen dat u met uw werknemer afspraken maakt over het voor de datum van ontslag opnemen of uitbetalen van het saldo aan vakantiedagen.
oeps... is dit volgens CAO?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 10:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Moet haar werk wel mee eens zijn:
[..]
Algemene regelgevingquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 10:48 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
oeps... is dit volgens CAO?
oh ok jammer dan geldt dit ook voor mij want ik heb geen CAOquote:
In de CAO vind ik het nietquote:
Punt 3 is anders dan we nu dachten.quote:Artikel 2.3 Opzegging
1. Ingeval van opzegging of, indien in een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd een bepaling over tussentijdse
opzegging is opgenomen, zijn de wettelijke bepalingen omtrent opzegtermijnen van toepassing, tenzij in deze CAO
uitdrukkelijk anders wordt bepaald. Opzegging dient schriftelijk te gebeuren.
2. Op grond van artikel 7: 672 lid 8 BW is bij verlenging van de opzegtermijn voor de werknemer, de opzegtermijn voor de
werknemer en de werkgever gelijk indien de opzegtermijn niet langer is dan 3 maanden. Bij een langere opzegtermijn
dan 3 maanden geldt voor de werkgever een dubbele opzegtermijn dan die voor de werknemer.
3. De datum van ingang van het ontslag als in dit artikel bedoeld is de eerste van de kalendermaand.
4. Opzegging door de werkgever op grond van arbeidsongeschiktheid kan slechts geschieden nadat de
ziekte/arbeidsongeschiktheid twee jaren heeft geduurd.
Lein moet ff haar contract erbij pakken en kijken wat daar precies in staat. 1 of 2 maanden opzegtermijn. Moet je wel doen voor je dat gesprek in gaat, Leinquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 10:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In de CAO vind ik het niet
[..]
Punt 3 is anders dan we nu dachten.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:09 schreef Leintjeuh het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Feli!
Nu eens kijken wat ze bieden![]()
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 10:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Lein moet ff haar contract erbij pakken en kijken wat daar precies in staat. 1 of 2 maanden opzegtermijn. Moet je wel doen voor je dat gesprek in gaat, Lein
Joh ...quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 10:34 schreef kaasplankje het volgende:
Er is nog geen kaas 2.0 Annex, die foto is van een foetskieroerkampioenschap in 2010; in Budapest.
Goed gevoel over?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:35 schreef borisz het volgende:
-6?![]()
Scriptie af. Nu het woord aan de tegenlezers.
.
Heel realistischquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:39 schreef borisz het volgende:
Ja ach, het is geen topstuk. Het is wel een voldoende waard en daar doe ik het voor. Ik wil nu gewoon verder en deze voor mij hoge horde genomen hebben.
Je kan nu toch schriftelijk ontslag nemen per 1 september en dan ben je 1 oktober (of eerder ivm je vakantiedagen) wegquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 09:08 schreef Leintjeuh het volgende:
Ok, ik heb 1 maand opzegtermijn. Moet ik dan per oktober ontslag nemen? 1 september is nu te laat...
Krakkeplankje of Kaasmiekequote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:49 schreef krakkemieke het volgende:
Goed zo Borisz!![]()
Boodschappen zijn binnen. Als ik zo doorga, word ik een Kaasplanquette.
Het is al mijn tweede pogingquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heel realistischEn een voldoende zit er vast wel in
Ja, dat bedoelde ik. Maar ik moet maandag even bellen, want ik check net m'n contract en tot mijn grote schrik en angst zie ik dat ik misschien wel 2 maanden hebquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:46 schreef Bluezz het volgende:
Je kan nu toch schriftelijk ontslag nemen per 1 september en dan ben je 1 oktober (of eerder ivm je vakantiedagen) weg
De stukjes per puzzle in doosjes doen?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:57 schreef freecell het volgende:
Annex! Bedankt, dat ga ik verder uitzoeken
IsaKlinkt bekend! Wij hebben vanmorgen de speelgoedkast omgekieperd (handig, peuter uit logeren) en alles wat stuk was weggegooid en wat niet gebruikt wordt op zolder gelegd.
Het viel tegenEigenlijk hebben ze maar één kast met speelgoed, is er bijna niks stuk en spelen ze met alles.
O, en alles zat al in bakken in de kast. 1 bak overigen, 1 bak auto's en ballen, 1 bak boekjes en 1 bak duplo.
Onder de bank staan nog 2 rollerboxen, 1 met treintjes en 1 met instrumenten.
En toch hebben we een probleemWaar laten we de houten puzzels....
Als je ze in een bak doet, raakt het zo door elkaar...
Check anders ook nog even de CAO VVT:quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:57 schreef Leintjeuh het volgende:
Ja, dat bedoelde ik. Maar ik moet maandag even bellen, want ik check net m'n contract en tot mijn grote schrik en angst zie ik dat ik misschien wel 2 maanden hebMaar iig nog wel 80 uur vakantie van vorig jaar, en misschien ook nog wel wat van dit jaar.
Vrouwen zeker?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:51 schreef borisz het volgende:
[..]
Het is al mijn tweede poging. Eerste poging mislukt door diverse dingen. 1 wilde wellicht te veel doen en kwam daardoor op niets uit, ging alle kanten op en er kwam niets op papier. Niets is overdreven maar gewoon goed verhaal.
2, een begeleider die alleen maar liep te zeiken. Soms terecht, soms onterecht. Mijn huidige begeleider kan ook wel zeuren, maar dan op een positieve manier zullen we maar zeggen
en denkt op een goede manier mee zonder alles voor te kauwen. Moet het natuurlijk wel zelf doen
.
Geen paniek joh !quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:57 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik. Maar ik moet maandag even bellen, want ik check net m'n contract en tot mijn grote schrik en angst zie ik dat ik misschien wel 2 maanden hebMaar iig nog wel 80 uur vakantie van vorig jaar, en misschien ook nog wel wat van dit jaar.
Bonus-malusregeling? Daar valt meestal wel met wat babbelen een mauw aan te passen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:15 schreef freecell het volgende:
Hum.
Probeer ik auto 2 te verzekeren, staat mijn aantal schadevrije jaren op -6
-6!!!!
Gaat goed komen, even uitzoeken en dan ben je daar straks gewoon weg!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:57 schreef Leintjeuh het volgende:
Het is echt vreselijk slecht, maar ik snap heel erg weinig van het taalgebruik in de CAO. Ik zie meestal door de bomen het bos niet meer, laat staan dat ik weer hoe en waar ik moet zoeken...quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:00 schreef golfer het volgende:
Check anders ook nog even de CAO VVT:
http://www.nu91-leden.nl/uploads/CAO%20VVT%202010-2012%5B1%5D.pdf
Artikel 2, volgens mij. 2.3quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:03 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Het is echt vreselijk slecht, maar ik snap heel erg weinig van het taalgebruik in de CAO. Ik zie meestal door de bomen het bos niet meer, laat staan dat ik weer hoe en waar ik moet zoeken...
2 tonquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Bonus-malusregeling? Daar valt meestal wel met wat babbelen een mauw aan te passen.
Oh en mijn vraag stond nog open: welk bouwjaar is de nieuwe voiture en wat staat er op de teller?
Het zijn van die houten puzzels nog grotendeelsquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:59 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
De stukjes per puzzle in doosjes doen?
Maar dan kan je de stukjes toch in doosjes doen ?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:09 schreef freecell het volgende:
[..]
Het zijn van die houten puzzels nog grotendeelsDus die hebben een frame.
Maar dan heb je allemaal losse doosjes en allemaal losse framesquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:11 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Maar dan kan je de stukjes toch in doosjes doen ?
Je zou voor alle zekerheid via http://www.independer.nl/autoverzekering/intro.aspx even de zaken kunnen vergelijken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:08 schreef freecell het volgende:
[..]
2 tonen uit '99
En ja, bonus/malus. En echt, -6 voor 2 lullige kleine dingetjes vind ik flauw!
NAVK is dat een beetje betrouwbaar verder? Ik kijk het net na en dat ziet er wel ok uit, maar je schadevrije jaren kon je niet op negatief invullen.
Dus even gebeld, maar ik kreeg echt een amsterdammer oid aan de telefoon die opnam met alleen voornaam
Frame scannen en plaatje op het doosje plakken? Of ben ik nu te creatief?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:12 schreef freecell het volgende:
[..]
Maar dan heb je allemaal losse doosjes en allemaal losse framesNiet erg logisch toch? Vinden ze nooit het goede doosje bij het goed frame
Nee, te ingewikkeld voor de kinderenquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:16 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Frame scannen en plaatje op het doosje plakken? Of ben ik nu te creatief?
Die willen me niet hebben met meer dan -1....quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Je zou voor alle zekerheid via http://www.independer.nl/autoverzekering/intro.aspx even de zaken kunnen vergelijken.
Oh, nee, dan werkt het niet.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:17 schreef freecell het volgende:
[..]
Nee, te ingewikkeld voor de kinderen
Dan moeten ze een houten, kleurloos frame herkennen aan de vormVoor de oudste buitengewoon ingewikkeld, voor de jongste onmogelijk
Wacht ik maak ff een foto voor het beeld
Nouquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:21 schreef Anthraxx het volgende:
Het einde van een tijdperk: de Kever net verkocht. Voor weinig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |