abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 augustus 2011 @ 06:15:50 #1
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_100259854
Nieuw deel, onze keuken is nog niet besteld, maar dat gaan we een dezer dagen doen.

Laatste post vorig topic:
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 16:38 schreef DeviantCanto het volgende:

Wat ook al eerder gemeld is, er is nu natuurlijk bij deze bedrijven momenteel heel weinig te doen en daardoor worden ze wat happiger en valt er meer te halen. Daarnaast moet je ook maar zin hebben om flink te onderhandelen. Ik doe het gelukkig ook voor mijn werk dus ik heb er weinig moeite mee. Maar zelfs dan is het bij bijvoorbeeld keukenconcurrent niet iets wat je voor je plezier doet.
Linkje vorig topic:

Keuken kopen: jouw ervaring met winkels en kosten
pi_100260852
Ik heb ooit 1 keuken gekocht en heb me 1 ding voorgenomen voor als ik nog eens een keuken ga kopen;

Als de verkoper gaat zeggen van: 'Ik moet het even aan m'n baas vragen' dat ik alle koffie die in m'n kop zou zitten in het gezicht van de verkoper smijt en wegloop.

:(
  woensdag 3 augustus 2011 @ 09:10:48 #3
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_100260924
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:05 schreef Keiichi het volgende:
Ik heb ooit 1 keuken gekocht en heb me 1 ding voorgenomen voor als ik nog eens een keuken ga kopen;

Als de verkoper gaat zeggen van: 'Ik moet het even aan m'n baas vragen' dat ik alle koffie die in m'n kop zou zitten in het gezicht van de verkoper smijt en wegloop.

:(
Beter vraag je gewoon of zijn baas dan even aanschuift.
Is toch makkelijker onderhandelen zo.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_100262259
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:10 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Volgens mij als zo'n verkoper weggaat om z'n baas te bellen (want die is er nooit) dan gaat ie gewoon wat grappen bij de waterkoeler vertellen aan z'n collega's.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 11:17:32 #5
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100263873
idd, dat geneuzel van baas vragen is zo'n onzin.

In de witgoed/bruingoed handel waar ik in heb gewerkt deden wij dat ook. Tsja, moeilijk moeilijk moeilijk, ik zit al op mijn max, MAAAAAAR speciaal voor u!!! ga ik het toch even proberen bij de baas en dan gewoon een peukje pakken ....

een verkoper moet weten wat de marges zijn en wat hij wel en niet kan doen. Zou ik die opmerking krijgen dan zou ik zeggen dat als hij dat gaat doen ik vertrek omdat ik blijkbaar met de verkeerde mijn tijd aan het verdoen ben.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_100263957
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:17 schreef klusfoobje het volgende:

In de witgoed/bruingoed handel waar ik in heb gewerkt deden wij dat ook. Tsja, moeilijk moeilijk moeilijk, ik zit al op mijn max, MAAAAAAR speciaal voor u!!! ga ik het toch even proberen bij de baas en dan gewoon een peukje pakken ....

een verkoper moet weten wat de marges zijn en wat hij wel en niet kan doen. Zou ik die opmerking krijgen dan zou ik zeggen dat als hij dat gaat doen ik vertrek omdat ik blijkbaar met de verkeerde mijn tijd aan het verdoen ben.
Precies, wat een onzin zeg! Bij Bruynzeel gewoon geen gezeik met "even vragen" en een enorm scherpe prijs neerleggen. Als ik alle apparatuur via internet had gekocht en de keuken bij Ikea was ik duurder uitgeweest...
Da gao nie nou!
pi_100264664
Bij de ikea heb je tenminste niet van dat geneuzel.

Het schijnt ook dat onze kwaliteit-keuken zo krom was als het maar zijn kon (Handige aannemer die 'm wel fatsoenlijk heeft ingebouwd. Voor hetzelfde geld (of minder) kun je net zo goed een kromme keuken van de Ikea dan vandaan halen :P
  woensdag 3 augustus 2011 @ 11:57:15 #8
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100265187
zodra ik aan tafel ga zitten voor de keuken geef ik de verkoper ook een waarschuwing. Geen gedonder met spontaan halverende prijzen. Direct een scherpe prijs of ik vertrek.

Eerst 20k vragen en dan opeens kan het voor 10k geeft mij niet hetgevoel dat ik korting krijg, maar dat ze me willen tillen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_100369817
Tsja,

Wij zijn ook nog bezig met die keuken. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat er eens iemand met een normale offerte komt :)
Whatever...
pi_100371243
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:19 schreef Spanky78 het volgende:
Tsja,

Wij zijn ook nog bezig met die keuken. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat er eens iemand met een normale offerte komt :)
Dat kan snel gebeuren, het is maar wat jij normaal en je geld waard vind

[ Bericht 0% gewijzigd door exlurker op 06-08-2011 08:54:34 ]
pi_100379816
Ik ben me alvast aan het oriënteren op keukens/winkels terwijl wij nog niet eens een huis gekocht hebben haha.....maar ben nu al een beetje aan het uitpluizen hoe of wat. Vrienden raadden aan in Duitsland te kopen, maar dat vind ik ook weer zo'n gedoe.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 08:52:18 #12
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_100384106
Wij hebben nét een keuken besteld bij Keukencentrum Tiel. Na maanden zoeken, kijken, wikken lezen en wegen. Gulo hier en anderen bedankt voor de tips!

We zijn goed geholpen, ze hebben een zeer mooie kleine keuken getekend (rechte opstelling) en hadden geen doorzichtige verkooptrucs of ondoorzichtige prijzen. Geen aanbetaling ook.

Korpus: Rotpunkt Tineo kleur magnolia (met massief eiken deuren)
Blad: zwart composiet met inbouwspoelbak RVS met achterplint en waterkering
fornuis en schouw: Falcon 90cm
Vaatwasser: Siemens inbouw
incl. inbouwspots en dimmer, mooie kraan

Offerte gekregen voor net geen 10k, klein beetje van de prijs afgesnoept en goed laten keuren.
Volgende week een afspraak maken om in te laten meten.

We zijn er tot nu toe heel blij mee. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door kaasplankje op 06-08-2011 09:00:10 ]
pi_100384997
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 08:52 schreef kaasplankje het volgende:
Wij hebben nét een keuken besteld bij Keukencentrum Tiel. Na maanden zoeken, kijken, wikken lezen en wegen. Gulo hier en anderen bedankt voor de tips!

We zijn goed geholpen, ze hebben een zeer mooie kleine keuken getekend (rechte opstelling) en hadden geen doorzichtige verkooptrucs of ondoorzichtige prijzen. Geen aanbetaling ook.

Offerte gekregen voor net geen 10k, klein beetje van de prijs afgesnoept en goed laten keuren.

Dat klinkt als een mooie keuken en een goede prijs!
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 10:19:10 #14
296495 kneus1000
Het Gaat Zo Door.
pi_100385064
Wij hebben vorige week ook akkoord gegeven voor onze keuken.

Het is een L-Keuken van 2,80 bij 2,80m.
Korpus Vancel Manille Agadir, Wild Oak.
Daarbij 2 klepkasten bij 90cm met daaronder 4 inbouwspotjes.
Blad is Impala fijn Graniet Geborsteld en Gebrand met granieten spoelbak en RVS kraan.
Achterplint 6cm graniet en granieten plaat achter gaskookplaat (90cm)
Inbouwapparatuur Bosch (Vaatwasser, bakoven met magnetronfunctie, koelkast, glasgaskookplaat (5pits, 90cm) en RVS afzuigkap.

Inclusief plaatsen: 10k :)

Valt me hard mee, gezien de bedragen die ik hier lees of de bedragen bij de 'normale' keukenzaak.

Wij zijn geslaagd bij Van Galen Keukens en Bad in Vaassen (aanrader!!!!!)
Doordat hij samenwerkt met Slegers Natuursteen, kan hij het blad voor een zeer scherpe prijs aanbieden.

[ Bericht 4% gewijzigd door kneus1000 op 06-08-2011 10:29:30 ]
pi_100385111
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 08:52 schreef kaasplankje het volgende:

Gefeli.
Je zou bijna fok korting moeten krijgen ! volgens mij is Brighteyes en daarna vele vele anderen daar geslaagd via fok.

Overigens: iedere keer als ik 'mijn' oven handvat vastpak met deeg aan mijn handen oid, dan
denk ik aan de '" gedraaide" handvaten van je nieuwe fornuis.
Zo ziet het eruit op de foto: met openingen en draadbochtjes.
En dan vraag mij af of dat wel prettig schoonhouden is itt tot glad.
Denk je daar nog even over na?

Gaan jullie nog meer shoppen?
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 10:30:35 #16
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_100385224
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:22 schreef AnneX het volgende:

[..]

Gefeli.
Je zou bijna fok korting moeten krijgen ! volgens mij is Brighteyes en daarna vele vele anderen daar geslaagd via fok.
Oh dat wist ik niet :o
quote:
Overigens: iedere keer als ik 'mijn' oven handvat vastpak met deeg aan mijn handen oid, dan
denk ik aan de '" gedraaide" handvaten van je nieuwe fornuis.
Zo ziet het eruit op de foto: met openingen en draadbochtjes.
En dan vraag mij af of dat wel prettig schoonhouden is itt tot glad.
Denk je daar nog even over na?
Ik zei vorige week precies hetzelfde tegen Lein _O- Ze wil dat fornuis hebben, misschien tegen beter weten in. ik vind 't ook mooi. Mocht 't een drama blijken kan ik misschien handgrepen van de Classic of Kitchener bestellen, want die zijn hetzelfde qua maat geloof ik. Aanstaande maandag gaan we nog even naar De Nardi in Barendrecht, daar staan alle Falcons op een rij en dan kiezen we definitief de kleur en het model.
quote:
Gaan jullie nog meer shoppen?
Ja, een badkamer vernieuwproject, een massief eiken vloer en nog de CV ketel. Er zit een moederhaard met ringleidingen in de woning en een huurboiler, en die gaan er uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door kaasplankje op 06-08-2011 10:57:28 ]
  Moderator zaterdag 6 augustus 2011 @ 10:36:40 #17
155227 crew  Guppy
dus
pi_100385311
Maar eens volgen. Wij moeten eigenlijk ook een nieuwe keuken. Hadden we dit jaar willen doen, maar we zijn toch maar gaan reizen :')

Ach, alvast meekijken kan geen kwaad
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100387138
Voor Kaas & Lein ( en anderen) : het fornuis met een grotere en kleine oven lijkt mij inderdaad
een goeie keus.
Wist ik veel dat ik het afgelopen jaar anders ging aankijken tegen koken.
Vaak is het schuiven met de gerechten en de combi-oven en mis ik een extra oven bv.
En ook de koel/vriezer inhoud viel mij vies tegen, nu ik vrijwel altijd verse spullen koop/k.

Guppyfriend: het reizen: dat "pakken" hullie je nooit meer af. ^O^
  Moderator zaterdag 6 augustus 2011 @ 12:34:39 #19
155227 crew  Guppy
dus
pi_100387781
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 12:09 schreef AnneX het volgende:
Precies :) En zolang de keuken nog functioneel is, is het ook niet zo erg dat ie niet om aan te zien is. Heeft niemand last van, behalve wij zelf :P
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100399027
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 12:09 schreef AnneX het volgende:
Voor Kaas & Lein ( en anderen) : het fornuis met een grotere en kleine oven lijkt mij inderdaad
een goeie keus.
Wist ik veel dat ik het afgelopen jaar anders ging aankijken tegen koken.
Vaak is het schuiven met de gerechten en de combi-oven en mis ik een extra oven bv.
En ook de koel/vriezer inhoud viel mij vies tegen, nu ik vrijwel altijd verse spullen koop/k.

Precies de reden dat wij voor een combi en een fornuis gaan. Het fornuis heeft dan een gewone 90cm oven, combi is voor broodjes....

Inmiddels zijn wij ook een eind. Denk we onze doelen gaan halen, dus budget, apparatuur, blad enz.
Whatever...
pi_100401952
Ik ben vandaag ook weer bij de keukenboer geweest voor een vervolg afspraak. We hebben nu een supermooie keuken bij elkaar uitgezocht. Mooie apparatuur van Atag (afzuigkap, gas-op-glas-kookplaat, oven met magnetronfunctie, vaatwasser en koelvriescombi) en een mooi opstelling. Het enige waar ik nu een 'beetje mee zit', is dat we eigenlijk graag een houten vloer willen en we een deurtje uit hebben gekozen (nog niet definitief) met ook een houtstructuurtje. Zou dat niet gaan vloeken met elkaar? En is een houten vloer in de keuken wel praktisch?
pi_100403337
En is een houten vloer in de keuken wel praktisch?
Nog erger : hiero ligt zelfs visgraat. Al weer 5 jaar. No problemos.
Behalve een deukje hier en dar als er iets op de grond valt. So what.
Het is geen plastic.
Zal eens een fotootje zoeken.

Teveel werk om fotootje te vinden, dus het historische topic opgedoken.
Vanaf post # 55 gaat over de keuken.
Strippen en Bouwen

Ben benieuwd wat je/jullie keuze wordt.

[ Bericht 33% gewijzigd door AnneX op 06-08-2011 21:55:23 ]
  Moderator zaterdag 6 augustus 2011 @ 21:48:55 #23
155227 crew  Guppy
dus
pi_100403365
Wij hebben laminaat in de keuken. Gaat ook prima. Zolang je erop let dat je er geen waterballet van maakt, is er niks aan de hand
pi_100404157
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 21:47 schreef AnneX het volgende:
En is een houten vloer in de keuken wel praktisch?
Nog erger : hiero ligt zelfs visgraat. Al weer 5 jaar. No problemos.
Behalve een deukje hier en dar als er iets op de grond valt. So what.
Het is geen plastic.
Zal eens een fotootje zoeken.

Teveel werk om fotootje te vinden, dus het historische topic opgedoken.
Vanaf post # 55 gaat over de keuken.
Strippen en Bouwen

Ben benieuwd wat je/jullie keuze wordt.
Visgraat O+ Dat vind ik ook zo mooi klassiek staan! Ik zag laatst in een bouwmarkt een soort laminaatsysteem dat ook in visgraat kan worden gelegd! Wow, het zag er best mooi uit!

Mochten jullie trouwens interesse hebben in mijn nieuwbouwperikelen: ik heb zojuist een topicje geopend:

Ooi86 koopt samen met haar vriendje hun eerste huisje! :-D #1

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 21:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Wij hebben laminaat in de keuken. Gaat ook prima. Zolang je erop let dat je er geen waterballet van maakt, is er niks aan de hand
Wij nu ook hoor, na een keer lekkage is het een heeel klein beetje krom getrokken, maar dat hebben we er inmiddels ook weer uit gelopen. Mijn vriend heeft zich echter wel erg in massief hout vast gebeten (figuurlijk dan he ;) ) Op zich maak ik me daar ook niet heel erg zorgen om, het gaat mij meer om de looks.
pi_100462801
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:17 schreef klusfoobje het volgende:

Ik zat bij de keukenconcurrent omdat ik de onderprijs voor de keuken wilde bepalen en toen kwam die verkoper ook stinkend naar de sigarettenrook terug na het even 'overleggen' met de baas. Hem na het weerbod ook gevraagd: "Misschien moet je nu echt even gaan overleggen met je baas in plaats van een sigaretje roken". Wat een sjacheraars.
pi_100463495
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 19:41 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Precies de reden dat wij voor een combi en een fornuis gaan. Het fornuis heeft dan een gewone 90cm oven, combi is voor broodjes....

Inmiddels zijn wij ook een eind. Denk we onze doelen gaan halen, dus budget, apparatuur, blad enz.
Ik heb nu een oven van 90cm,
een boretti, inmiddels al wat ouder, maar die gebruik ik nooit,
duurt zo lang voordat ie warm is, ik denk ook dat ie kapot is, want heter dan 150 graden wordt het niet.

Voor een nieuwe keuken heb ik het liefst zo'n aga

maar 7k voor alleen het fornuis is wat veel.

Maar het wordt er wel 1 met meerdere kleindere ovens.
pi_100471754
http://www.bosfornuizen.nl/ met leuke kookdemonstraties *O* is een aanrader .

Jammer dat ons huis té klein is voor zo'n gigant.
pi_100617324
Mooie fornuizen, maar errug duur. Koop ik liever ook nog maar een nieuwe auto... én die keuken...
Whatever...
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:28:47 #29
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100627962
Een vriend van me heeft een supermooie AGA cooker gekozen. Ook meerdere ovens en boven op twe grote hitte platen met van die bollen erover. Dat ding heeft een fortuin gekost maar aan de andere kant, het is een woonkamer open keuken combi. Hij zag het gewoon als kostenpost in de aankleding van het geheel EN dat ding functioneert in de winter als kachel... Staat altijd aan.

Zelf wil ik graag een mooie borreti. Probleem alleen.. Ik woon in een '30 bovenwoning. 1 trap op met boven een draai. De gang is 90 cm breed en dan dat gewicht waarschijnlijk.

In hoeverre zijn die dingen te demonteren en wat weegt zoiets ? Bedoel, zal toch niet de eerste zijn met die wens? via de buitenkant is eigelijk geen optie. Ok, groot raam op 1e etage eruit maar dan moet dat ding met een liftje omhoog?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 06:39:39 #30
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_100630683
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 01:28 schreef klusfoobje het volgende:
Een vriend van me heeft een supermooie AGA cooker gekozen. Ook meerdere ovens en boven op twe grote hitte platen met van die bollen erover. Dat ding heeft een fortuin gekost maar aan de andere kant, het is een woonkamer open keuken combi. Hij zag het gewoon als kostenpost in de aankleding van het geheel EN dat ding functioneert in de winter als kachel... Staat altijd aan.

Zelf wil ik graag een mooie borreti. Probleem alleen.. Ik woon in een '30 bovenwoning. 1 trap op met boven een draai. De gang is 90 cm breed en dan dat gewicht waarschijnlijk.

In hoeverre zijn die dingen te demonteren en wat weegt zoiets ? Bedoel, zal toch niet de eerste zijn met die wens? via de buitenkant is eigelijk geen optie. Ok, groot raam op 1e etage eruit maar dan moet dat ding met een liftje omhoog?
:Y Ze wegen behoorlijk wat; die grote fornuizen. Een verhuislift huren is wel het beste denk ik. Dat moet bij ons ook. Mijn broer heeft btw ook een Aga cooker, ik zou er zelf geen willen al ziet het er prachtig uit.
pi_100630936
Wat ik er zo over kan vinden weegt een 90cm fornuis 85kg. Hij wordt geleverd op een pallet.
Die zou ik via een liftje door het raam laten komen. De trap op gaat je denk ik niet lukken (of je moet met 4 man kunnen tillen, maar dan hoeft er maar iets mis te gaan en er ligt 2 man onder een fornuis van 85kg, best een kans dat iemand dat niet overleeft.
Da gao nie nou!
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 07:58:34 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100630958
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:10 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Alsof Ben Mandemaker aanwezig is...
Het zijn altijd verkopers van DMG die het moeten gaan vragen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:19:57 #33
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100647112
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 07:54 schreef vigier het volgende:
Wat ik er zo over kan vinden weegt een 90cm fornuis 85kg. Hij wordt geleverd op een pallet.
Die zou ik via een liftje door het raam laten komen. De trap op gaat je denk ik niet lukken (of je moet met 4 man kunnen tillen, maar dan hoeft er maar iets mis te gaan en er ligt 2 man onder een fornuis van 85kg, best een kans dat iemand dat niet overleeft.
das niet zo heeel erg, dan is er gelijk vers vlees voor de komende dagen om te oefenen met dat ding :)

Zal idd wel een liftje worden. Geen idee wat een trap kan hebben, maar als je daarmet 4 manelkaar in de weg staat te staan EN een formuis van 85 kg erbij.... dat zal best ff kraken ben ik bang.

Een AGA cooker zal het nooit worden, dat doe ik niet graag op een boven woning met gewone balen in de vloer. Die dingen zijn dusdanig zwaar dat er best kans is dat onderbuuf met dat ding opeens aan de kook gaat :)
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:29:08 #34
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_100650857
Boretti is volgens mij marktleider als het om losse grote fornuizen gaat. Ik vind ze erg mooi. Het voelt en ziet er degelijk uit. Mooie knoppen er op.

Toch hebben wij voor een Falcon gekozen, voornamelijk vanwege de uitstraling. Ik vond Lacanche ook erg mooi, maar dat kon mijn vriendin niet echt bekoren.
pi_100694085
Fratgelli onofri zag er in de winkel degelijk uit.. Redelijk simpel, maar wat er aan zat was een stuk steviger dan smeg of boretti.
Whatever...
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 14 augustus 2011 @ 00:06:39 #36
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_100696706
Misschien niet helemaal het juiste topic maar ik wil toch een beetje meeposten :Y

We hebben een tijdje terug een nieuwe keuken besteld en eind September gaat de boel dan toch op de mat komen en mogen we aan de bak.

Gekocht bij Kvik en echt hele fijne ervaringen mee. Ik zal eens wat meer info gaan spuien komende tijd.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_100750696
Welke winkels raden mensen hier aan om te kijken?

Ik las iets over een keukencentrum in Tiel.
Zijn er nog meer?
pi_100751377
Ik was afgelopen weekend bij een winkel die Inbouw magazijn heethttp://www.inbouwmagazijn.nl in Enschede.

Ik had er weinig verwachtingen van gezien de naam en hoe de site eruit zag, maar goed we gingen toch al naar Enschede, dus een kleine moeite om even langs te rijden.

Ze hebben van alle merken die op hun site staan ook enkele fornuizen in de showroom staan. Dus we hebben alle fornuizen kunnen vergelijken, ovens opendoen, onderdelen optillen enzo.

Daarnaast blijken ze ook hele keukens te verkopen, maar dan wel op een prettige manier,
we hebben zo even met de verkoper wat door de winkel gewandeld, wat kastjes bekeken en bladen.

Hele prettige zaak, waarschijnlijk gaan we daar wel de keuken kopen, iig de apparatuur.
Het fornuis van Stoves gaat hem waarschijnlijk wel worden.
100 cm breed,
4 ovens,
7 gaspitten
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:53:04 #39
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_100751666
Heeft er iemand ervaring met het aanschaffen van een keuken bij een keukenzaak die is aangesloten bij Uw Keukenspeciaalzaak? Ben erg benieuwd of en hoeveel er bij hun nog te onderhandelen is over de prijs, aangezien ze op de site al aangeven: "Wij geloven niet in agressieve verkoopmethoden of spectaculaire kortingen.".

Verder vroeg ik me af iemand ervaring heeft met Keller keukens. Alle info hierover (kwaliteit, duurzaamheid, prijs, etc.) is ook erg welkom!
pi_100756938
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 07:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Alsof Ben Mandemaker aanwezig is...
Het zijn altijd verkopers van DMG die het moeten gaan vragen.
Onze huidige keuken is ook van die groep. En geloof me dat is ook meteen de laatste.

Het is dat mijn vrouw perse deze keuken wou hebben anders was ik die avond al 10 keer weggelopen.

Even met baas praten.... :r

Ze wilden bij ons nog niet eens een tekening en een prijsopgaaf maken als we niet voor hun zouden kiezen. :%

Ze vragen van te voren wat het budget is... (7000) Dat geef je aan. Vervolgens komt hij na het uittekenen van de keuken met een prijs die 3x het budget is. Dus ik sta op "Dan zijn we uitgepraat."

Vervolgens krijg ik te horen wacht we hebben een actie, vandaag 50% korting. Dus opeens nog maar anderhalf keer budget... Voor mij wat toen eigenlijk de maat al vol.

Maar goed hij wou kijken wat hij aan de prijs kan doen... moest met de baas overleggen... :r

Na een marathon zitting van 5 uur (!!!) hadden we de keuken voor exact 7000 euro en geen euro meer. En die 5 uur was niet overdreven. We zijn daar om 8 uur 's avonds naar binnen gegaan en we stonden na 1 uur 's nachts buiten (was zo'n verkoop marathon waarbij ze gedurende de nacht zogenaamd allerlei acties hadden). Maar toen puntje bij paaltje kwam waren alle acties gewoon meteen beschikbaar.

Dan wordt de keuken geleverd en geplaatst, vervolgens moet er tot 3x toe een nieuw blad op omdat het verkeerd geinstalleerd is en er vocht in komt (de 1e keer al na 1 dag).

Als ik dan naar de prijzen kijk van keukens net over de grens dan voel ik me nog steeds bekocht met onze keuken. Daar had ik onze keuken voor minder dan 5000 euro gehad.

Bah ik kan me er nog boos over maken als ik eraan denk.
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
  maandag 15 augustus 2011 @ 17:05:35 #41
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100766223
Ik hoop dat je vrouw het heeft goedgemaakt die resterende uurtjes en gaat goed make met de komende dineetjes....

Ik was ECHT opgestapt.
pi_100767068
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:05 schreef klusfoobje het volgende:
Ik hoop dat je vrouw het heeft goedgemaakt die resterende uurtjes en gaat goed make met de komende dineetjes....

Ik was ECHT opgestapt.
Ja ze heeft het wel goed gemaakt.

Het gebeurt me ook geen 2e keer meer hoor.
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_100768616
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:53 schreef BettyWeter het volgende:
Heeft er iemand ervaring met het aanschaffen van een keuken bij een keukenzaak die is aangesloten bij Uw Keukenspeciaalzaak? Ben erg benieuwd of en hoeveel er bij hun nog te onderhandelen is over de prijs, aangezien ze op de site al aangeven: "Wij geloven niet in agressieve verkoopmethoden of spectaculaire kortingen.".

Verder vroeg ik me af iemand ervaring heeft met Keller keukens. Alle info hierover (kwaliteit, duurzaamheid, prijs, etc.) is ook erg welkom!
Ik ben in gesprek met een zaak van hen. Inderdaad, er zou niks aan de prijs gedaan worden, maar er ging wel direct een korting van onze offerte af. De verklaring hiervoor was dat de winstmarges op keukens zo groot zijn, dat wanneer ze die prijzen aan zouden houden, zij zich uit de markt zouden prijzen. Hier heb ik dus niet moeilijk over hoeven doen, dit bedrag haalden ze er zelf direct af.

Verder ben ik benieuwd naar de verdere ervaringen hiermee.
pi_101012271
Zijn er mensen die ervaring hebben met de keukenconcurrent?
Wij zijn er vandaag geweest om ons te orienteren.

Qua prijzen vond ik het meevallen.
Bijv. siemens apparatuur bood hij een tiental euro boven de prijzen die op de site staan van www.keukenloods.nl
pi_101013179
Mijn keuken komt van Mandemakers. Hoewel ik écht niet van plan was daar iets te gaan kopen, ging ik voor een orienterend gesprek + tekening toch een keer langs. Bleek dat ze bijna al hun showroomkeukens in de verkoop gingen gooien en dat daar wel iets voor me bij zat.

Ik heb het gevoel dat ik, in tegenstelling tot wat ik hier lees, wel erg goed geholpen ben. De verkoper nam de tijd, heeft me geholpen met het uitdenken van mogelijkheden en alternatieven en was eigenlijk niet opdringerig.

We hebben eerst een tekening gemaakt van de 'ideale' keuken en toen pas gekeken of er een showroomkeuken die daar bij paste. Die was er. Er moest wel het nodige worden aangepast aan het keuken zoals ie in de showroom stond (een nieuw blad besteld, nieuwe plinten, 2 nieuwe kastjes, nieuwe zijpanelen, een achterpaneel voor het keukeneiland) maar dat was geen enkel probleem.

Ik ben vorige week nog even langs geweest om een blad uit te kiezen en de laatste zaken te bestellen een zelfs het bijbestellen van nog een extra kastje en een dieper blad was geen probleem, kon gewoon voor de afgesproken prijs. En, eenzelfde keuken bij Ikea, met de Siemens StudioLine apparatuur die ik nu heb, is niet eens goedkoper!

Voor de verandering dus een tevreden klant van de Mandemakers Groep!
pi_101083094
Hebben mensen hier ervaring met hun keuken laten maken bij een interieur designer/keuken bouwer?
Ik ben van plan om hier eens naar te gaan kijken.
pi_101099205
Ik kreeg vandaag mijn laatste offerte binnen. Hier een perspectief

Om deze keuken aan te schaffen en te laten plaatsen zouden wij 9790 euro kwijt zijn. Dan hebben we houten frontjes, granieten aanrechtblad, atag vaatwasser, gasopglaskookplaat, afzuigkap, koelvriescombi en combioven. Wat vinden jullie, gunstige prijs?
pi_101101600
Ehm,

Ik vind hem wat aan de dure kant. Ik vind atag aan de magere kant, het blad is niet enorm, dus ik zou hem toch 1000 euro lager inschatten. Ik zou voor dit bedrag toch minstens een wat hogere lijn siemens apparatuur verwachten.

Dus misschien nog wat onderhandelen :)
Whatever...
pi_101105252
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:09 schreef Spanky78 het volgende:
Ehm,

Ik vind hem wat aan de dure kant. Ik vind atag aan de magere kant, het blad is niet enorm, dus ik zou hem toch 1000 euro lager inschatten. Ik zou voor dit bedrag toch minstens een wat hogere lijn siemens apparatuur verwachten.

Dus misschien nog wat onderhandelen :)
Atag en Siemens zit toch wel ongeveer gelijk qua kwaliteit?
pi_101106154
Atag maakt niet veel meer zelf, ik dacht zelfs dat ze alles inkopen. De ene keer is het spul van oa siemens, andere keer is het van een wat andere kwaliteit. Het moederbedrijf is inmiddels Gorenje, iets uit het oostblok. Heb je pech komt het spul daarvandaan. Eea afhankelijk van type dus.

Overigens hebben ze wel goede kookplaten, ik heb goede ervaringen met professionele atag fornuzien, maar ik denk dat die van voor het faillisement waren.

Ik zelf zou gaan voor Miele, Siemens, Bosch of Neff, allemaal duitse degelijkheid met iig veel goede referenties en ervaringen. Eea afhankelijk van je budget, Miele is erg duur,Neff iets minder, Siemens en Bosch zijn prima te betalen.

En je moet dezelfde keuken met bijv bosch of siemens apparatuur voor deze prijs kunnen krijgen hoor! Dit allemaal op basis van zelf net 3 maanden gekeken, gepraat onderhandeld en een keuken gekocht te hebben. En wij zijn niet geeindigd bij de echte prijsvechters, maar een bedrijf dat qua service een enorm goede naam heeft, betalen bewust iets meer. Alsnog hebben wij voor maar iets meer dan jij een grotere keuken en met meer apparatuur van bosch.

Heb je ook gedacht aan een achterwand, verlichting onderkastjes, meerprijzen voor leidngwerk etc? Dit 'vergeten' ze soms als ze een mooie prijs maken. Als je dan eenmaa tekent dan rekenen ze voor de extra spullen de volle mep. Dus de tegels of bekleding zijn ineens heel duur, of die 3-in-1 kraan die je wilt krijg je geen korting meer op.

Kortom: je hebt nog wat onderhandelruimte denk ik.

Mijn tip: geduld. Veel geduld. En ga overal langs. Doe overal of je serieus bent en laat ze maar offreren. Je zult merken welke zaken je proberen te besodemieteren, laat je nooit verleiden tot snel tekenen.
Whatever...
pi_101117732
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:26 schreef Ooi86 het volgende:
Ik kreeg vandaag mijn laatste offerte binnen. Hier een perspectief
Om deze keuken aan te schaffen en te laten plaatsen zouden wij 9790 euro kwijt zijn. Dan hebben we houten frontjes, granieten aanrechtblad, atag vaatwasser, gasopglaskookplaat, afzuigkap, koelvriescombi en combioven. Wat vinden jullie, gunstige prijs?
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een keuken.
Mijn budget is 15.000 Euro.

Hiervoor wil ik hebben: Keuken in U vorm
Maat: 3130 x 3800 x 1800 mm
Apparatuur: Combioven, Stoomoven, Quooker, Vaatwasser, Inductie kookplaat, Afzuigkap (Allemaal Siemens)
Blad: Composiet (Het blad dat wij kozen werd ingeschat op 2000 Euro)

Ik denk zeker dat er bij jouw wat af kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')