Linkje vorig topic:quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:38 schreef DeviantCanto het volgende:
Wat ook al eerder gemeld is, er is nu natuurlijk bij deze bedrijven momenteel heel weinig te doen en daardoor worden ze wat happiger en valt er meer te halen. Daarnaast moet je ook maar zin hebben om flink te onderhandelen. Ik doe het gelukkig ook voor mijn werk dus ik heb er weinig moeite mee. Maar zelfs dan is het bij bijvoorbeeld keukenconcurrent niet iets wat je voor je plezier doet.
Beter vraag je gewoon of zijn baas dan even aanschuift.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:05 schreef Keiichi het volgende:
Ik heb ooit 1 keuken gekocht en heb me 1 ding voorgenomen voor als ik nog eens een keuken ga kopen;
Als de verkoper gaat zeggen van: 'Ik moet het even aan m'n baas vragen' dat ik alle koffie die in m'n kop zou zitten in het gezicht van de verkoper smijt en wegloop.
Volgens mij als zo'n verkoper weggaat om z'n baas te bellen (want die is er nooit) dan gaat ie gewoon wat grappen bij de waterkoeler vertellen aan z'n collega's.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:10 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Beter vraag je gewoon of zijn baas dan even aanschuift.
Is toch makkelijker onderhandelen zo.
Precies, wat een onzin zeg! Bij Bruynzeel gewoon geen gezeik met "even vragen" en een enorm scherpe prijs neerleggen. Als ik alle apparatuur via internet had gekocht en de keuken bij Ikea was ik duurder uitgeweest...quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:17 schreef klusfoobje het volgende:
idd, dat geneuzel van baas vragen is zo'n onzin.
In de witgoed/bruingoed handel waar ik in heb gewerkt deden wij dat ook. Tsja, moeilijk moeilijk moeilijk, ik zit al op mijn max, MAAAAAAR speciaal voor u!!! ga ik het toch even proberen bij de baas en dan gewoon een peukje pakken ....
een verkoper moet weten wat de marges zijn en wat hij wel en niet kan doen. Zou ik die opmerking krijgen dan zou ik zeggen dat als hij dat gaat doen ik vertrek omdat ik blijkbaar met de verkeerde mijn tijd aan het verdoen ben.
Dat kan snel gebeuren, het is maar wat jij normaal en je geld waard vindquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:19 schreef Spanky78 het volgende:
Tsja,
Wij zijn ook nog bezig met die keuken. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat er eens iemand met een normale offerte komt
Dat klinkt als een mooie keuken en een goede prijs!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 08:52 schreef kaasplankje het volgende:
Wij hebben nét een keuken besteld bij Keukencentrum Tiel. Na maanden zoeken, kijken, wikken lezen en wegen. Gulo hier en anderen bedankt voor de tips!
We zijn goed geholpen, ze hebben een zeer mooie kleine keuken getekend (rechte opstelling) en hadden geen doorzichtige verkooptrucs of ondoorzichtige prijzen. Geen aanbetaling ook.
Korpus: Rotpunkt Tineo kleur magnolia (met massief eiken deuren)
Blad: zwart composiet met inbouwspoelbak RVS met achterplint en waterkering
fornuis en schouw: Falcon 90cm
Vaatwasser: Siemens inbouw
incl. inbouwspots en dimmer, mooie kraan
Offerte gekregen voor net geen 10k, klein beetje van de prijs afgesnoept en goed laten keuren.
Volgende week een afspraak maken om in te laten meten.
We zijn er tot nu toe heel blij mee.
Gefeli.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 08:52 schreef kaasplankje het volgende:
Wij hebben nét een keuken besteld bij Keukencentrum Tiel. Na maanden zoeken, kijken, wikken lezen en wegen. Gulo hier en anderen bedankt voor de tips!
We zijn goed geholpen, ze hebben een zeer mooie kleine keuken getekend (rechte opstelling) en hadden geen doorzichtige verkooptrucs of ondoorzichtige prijzen. Geen aanbetaling ook.
Korpus: Rotpunkt Tineo kleur magnolia (met massief eiken deuren)
Blad: zwart composiet met inbouwspoelbak RVS met achterplint en waterkering
fornuis en schouw: Falcon 90cm
Vaatwasser: Siemens inbouw
incl. inbouwspots en dimmer, mooie kraan
Offerte gekregen voor net geen 10k, klein beetje van de prijs afgesnoept en goed laten keuren.
Volgende week een afspraak maken om in te laten meten.
We zijn er tot nu toe heel blij mee.
Oh dat wist ik nietquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 10:22 schreef AnneX het volgende:
[..]
Gefeli.
Je zou bijna fok korting moeten krijgen ! volgens mij is Brighteyes en daarna vele vele anderen daar geslaagd via fok.
Ik zei vorige week precies hetzelfde tegen Leinquote:Overigens: iedere keer als ik 'mijn' oven handvat vastpak met deeg aan mijn handen oid, dan
denk ik aan de '" gedraaide" handvaten van je nieuwe fornuis.
Zo ziet het eruit op de foto: met openingen en draadbochtjes.
En dan vraag mij af of dat wel prettig schoonhouden is itt tot glad.
Denk je daar nog even over na?
Ja, een badkamer vernieuwproject, een massief eiken vloer en nog de CV ketel. Er zit een moederhaard met ringleidingen in de woning en een huurboiler, en die gaan er uit.quote:Gaan jullie nog meer shoppen?
Preciesquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:09 schreef AnneX het volgende:
Guppyfriend: het reizen: dat "pakken" hullie je nooit meer af.
Precies de reden dat wij voor een combi en een fornuis gaan. Het fornuis heeft dan een gewone 90cm oven, combi is voor broodjes....quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:09 schreef AnneX het volgende:
Voor Kaas & Lein ( en anderen) : het fornuis met een grotere en kleine oven lijkt mij inderdaad
een goeie keus.
Wist ik veel dat ik het afgelopen jaar anders ging aankijken tegen koken.
Vaak is het schuiven met de gerechten en de combi-oven en mis ik een extra oven bv.
En ook de koel/vriezer inhoud viel mij vies tegen, nu ik vrijwel altijd verse spullen koop/k.
Guppyfriend: het reizen: dat "pakken" hullie je nooit meer af.
Visgraatquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:47 schreef AnneX het volgende:
En is een houten vloer in de keuken wel praktisch?
Nog erger : hiero ligt zelfs visgraat. Al weer 5 jaar. No problemos.
Behalve een deukje hier en dar als er iets op de grond valt. So what.
Het is geen plastic.
Zal eens een fotootje zoeken.
Teveel werk om fotootje te vinden, dus het historische topic opgedoken.
Vanaf post # 55 gaat over de keuken.
Strippen en Bouwen
Ben benieuwd wat je/jullie keuze wordt.
Wij nu ook hoor, na een keer lekkage is het een heeel klein beetje krom getrokken, maar dat hebben we er inmiddels ook weer uit gelopen. Mijn vriend heeft zich echter wel erg in massief hout vast gebeten (figuurlijk dan hequote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Wij hebben laminaat in de keuken. Gaat ook prima. Zolang je erop let dat je er geen waterballet van maakt, is er niks aan de hand
Ik zat bij de keukenconcurrent omdat ik de onderprijs voor de keuken wilde bepalen en toen kwam die verkoper ook stinkend naar de sigarettenrook terug na het even 'overleggen' met de baas. Hem na het weerbod ook gevraagd: "Misschien moet je nu echt even gaan overleggen met je baas in plaats van een sigaretje roken". Wat een sjacheraars.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:17 schreef klusfoobje het volgende:
idd, dat geneuzel van baas vragen is zo'n onzin.
In de witgoed/bruingoed handel waar ik in heb gewerkt deden wij dat ook. Tsja, moeilijk moeilijk moeilijk, ik zit al op mijn max, MAAAAAAR speciaal voor u!!! ga ik het toch even proberen bij de baas en dan gewoon een peukje pakken ....
een verkoper moet weten wat de marges zijn en wat hij wel en niet kan doen. Zou ik die opmerking krijgen dan zou ik zeggen dat als hij dat gaat doen ik vertrek omdat ik blijkbaar met de verkeerde mijn tijd aan het verdoen ben.
Ik heb nu een oven van 90cm,quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:41 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Precies de reden dat wij voor een combi en een fornuis gaan. Het fornuis heeft dan een gewone 90cm oven, combi is voor broodjes....
Inmiddels zijn wij ook een eind. Denk we onze doelen gaan halen, dus budget, apparatuur, blad enz.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:28 schreef klusfoobje het volgende:
Een vriend van me heeft een supermooie AGA cooker gekozen. Ook meerdere ovens en boven op twe grote hitte platen met van die bollen erover. Dat ding heeft een fortuin gekost maar aan de andere kant, het is een woonkamer open keuken combi. Hij zag het gewoon als kostenpost in de aankleding van het geheel EN dat ding functioneert in de winter als kachel... Staat altijd aan.
Zelf wil ik graag een mooie borreti. Probleem alleen.. Ik woon in een '30 bovenwoning. 1 trap op met boven een draai. De gang is 90 cm breed en dan dat gewicht waarschijnlijk.
In hoeverre zijn die dingen te demonteren en wat weegt zoiets ? Bedoel, zal toch niet de eerste zijn met die wens? via de buitenkant is eigelijk geen optie. Ok, groot raam op 1e etage eruit maar dan moet dat ding met een liftje omhoog?
Alsof Ben Mandemaker aanwezig is...quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:10 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Beter vraag je gewoon of zijn baas dan even aanschuift.
Is toch makkelijker onderhandelen zo.
das niet zo heeel erg, dan is er gelijk vers vlees voor de komende dagen om te oefenen met dat dingquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 07:54 schreef vigier het volgende:
Wat ik er zo over kan vinden weegt een 90cm fornuis 85kg. Hij wordt geleverd op een pallet.
Die zou ik via een liftje door het raam laten komen. De trap op gaat je denk ik niet lukken (of je moet met 4 man kunnen tillen, maar dan hoeft er maar iets mis te gaan en er ligt 2 man onder een fornuis van 85kg, best een kans dat iemand dat niet overleeft.
Onze huidige keuken is ook van die groep. En geloof me dat is ook meteen de laatste.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 07:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Alsof Ben Mandemaker aanwezig is...
Het zijn altijd verkopers van DMG die het moeten gaan vragen.
Ja ze heeft het wel goed gemaakt.quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:05 schreef klusfoobje het volgende:
Ik hoop dat je vrouw het heeft goedgemaakt die resterende uurtjes en gaat goed make met de komende dineetjes....
Ik was ECHT opgestapt.
Ik ben in gesprek met een zaak van hen. Inderdaad, er zou niks aan de prijs gedaan worden, maar er ging wel direct een korting van onze offerte af. De verklaring hiervoor was dat de winstmarges op keukens zo groot zijn, dat wanneer ze die prijzen aan zouden houden, zij zich uit de markt zouden prijzen. Hier heb ik dus niet moeilijk over hoeven doen, dit bedrag haalden ze er zelf direct af.quote:Op maandag 15 augustus 2011 10:53 schreef BettyWeter het volgende:
Heeft er iemand ervaring met het aanschaffen van een keuken bij een keukenzaak die is aangesloten bij Uw Keukenspeciaalzaak? Ben erg benieuwd of en hoeveel er bij hun nog te onderhandelen is over de prijs, aangezien ze op de site al aangeven: "Wij geloven niet in agressieve verkoopmethoden of spectaculaire kortingen.".
Verder vroeg ik me af iemand ervaring heeft met Keller keukens. Alle info hierover (kwaliteit, duurzaamheid, prijs, etc.) is ook erg welkom!
Atag en Siemens zit toch wel ongeveer gelijk qua kwaliteit?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:09 schreef Spanky78 het volgende:
Ehm,
Ik vind hem wat aan de dure kant. Ik vind atag aan de magere kant, het blad is niet enorm, dus ik zou hem toch 1000 euro lager inschatten. Ik zou voor dit bedrag toch minstens een wat hogere lijn siemens apparatuur verwachten.
Dus misschien nog wat onderhandelen
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een keuken.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:26 schreef Ooi86 het volgende:
Ik kreeg vandaag mijn laatste offerte binnen. Hier een perspectief
Om deze keuken aan te schaffen en te laten plaatsen zouden wij 9790 euro kwijt zijn. Dan hebben we houten frontjes, granieten aanrechtblad, atag vaatwasser, gasopglaskookplaat, afzuigkap, koelvriescombi en combioven. Wat vinden jullie, gunstige prijs?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |