abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100403542

Na eerst flink wat rondkijken op K&W beginnen onze plannen nu ook wat meer vorm te krijgen. Wij hebben begin juli getekend voor de koop van een nieuwbouwwoning in Beverwijk. Daar zijn we natuurlijk superblij mee! We wonen nu in een appartement aan de andere kant van het kanaal en we zijn behoorlijk toe aan een huis met verdiepingen en een tuin (misschien wel herkenbaar voor andere appartementbewoners ;) ). Wij kopen trouwens een huis met een middenrode gevel zoals de 5e van links. De hoekwoningen zijn zogenaamde dos-a-dos woningen ofwel starterswoningen.

We moeten alles nog uitzoeken voor de woning en daar komen natuurlijk ook een hoop afwegingen bij: wat voor een vloer, wat voor tegeltjes, hoe moet de keuken worden, hoe delen we de badkamer in..... Pfff, ik kan wel wat goed advies gebruiken!

De plattegrondjes:

We laten de woonkamer direct 1,5 meter uitbouwen.

We gaan de badkamer en het toilet zelf doen (onder leiding van mijn vader als hoofdaannemer :7 )

We zijn bezig met het uitzoeken van een keuken. Via het bouwbedrijf is er een keukenbedrijf aangewezen waar we een keuken uit kunnen kiezen (hoeft niet, we gaan zeker ook nog even verder kijken). Hier zijn we inmiddels 2 keer geweest en ze hebben een mooie keuken voor ons bijeen geraapt.

Dit was het resultaat na de eerst afspraak. Het is een granieten werkblad de frontjes zijn off-white met een heel licht houtstructuurtje erin (bijna niet zichtbaar). Om niet direct heel wild te gaan doen met het budget had ik hem een budget gegeven van 6000 euro. De keukenapparatuur is dan ook van Etna :') .

Mijn vriend vond het contrast erg groot bij deze keuken. De deurtjes te wit en het blad te zwart (vond ik ook wel). Daarnaast zit er naast de koelkast in het hoge gedeelte een smal kastje die van ons wel wat breder mocht.

Het resultaat na het tweede gesprek was dan ook het volgende:

Hier zijn onze wensen doorgevoerd: breder kastje, mooiere deurtjes en een iets ander werkblad. Ook is alle apparatuur hier van Atag. Nieuw kostenplaatje: 8990 incl montage.... Wel iets anders dan mijn eerste budget van 6000 (wat ook aan de kleine kant was, zo realistisch ben ik dan ook wel weer).

Het enige probleem wat we hier dan weer bij hebben: is een houtstructuur in de deurtjes wel mooi bij een houten vloer? Oorspronkelijk wilde ik graag deurtjes met de ouderwetse verticale belijning O+ , maar die zijn of heeeel duur, of gemaakt van mdf + folie en laat dat laatste nou voor mij een no-no te zijn....

Afijn, keuzes, keuzes..... Anyway, ik hoop dat jullie mij een beetje willen helpen met al jullie kluskennis

:W
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 6 augustus 2011 @ 22:21:11 #2
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100404413
Over de keuken .. de bovenste is idd wel erg wit. Is ook flink besmettelijk, waarom niet gaat voor een licht grijze kleur? Of mooi (bordeaux) rode kleur qua kastdeuren ?

veel geluk in jullie nieuwe woning!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_100404649
quote:
12s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:21 schreef DJMO het volgende:
Over de keuken .. de bovenste is idd wel erg wit. Is ook flink besmettelijk, waarom niet gaat voor een licht grijze kleur? Of mooi (bordeaux) rode kleur qua kastdeuren ?

veel geluk in jullie nieuwe woning!
Dat wit misschien wel besmettelijk is, daar had ik nog niet echt bij stil gestaan... Ik weet wel dat we de keuken een beetje neutraal qua kleur willen houden, dus rode kastjes gaan het niet worden.
pi_100404868
Goede keuze die uitbouw, woonkamer is anders wel erg klein. Komt er een toilet in de badkamer?

Gevelbreedte van 4,5 meter een een slaapkamer van 6m2, is dat tegenwoordig normaal bij nieuwbouw?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 6 augustus 2011 @ 22:37:46 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100404961
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:27 schreef Ooi86 het volgende:

[..]

Dat wit misschien wel besmettelijk is, daar had ik nog niet echt bij stil gestaan... Ik weet wel dat we de keuken een beetje neutraal qua kleur willen houden, dus rode kastjes gaan het niet worden.
en licht antraciet?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_100405102
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:35 schreef announcement het volgende:
Goede keuze die uitbouw, woonkamer is anders wel erg klein. Komt er een toilet in de badkamer?

Gevelbreedte van 4,5 meter een een slaapkamer van 6m2, is dat tegenwoordig normaal bij nieuwbouw?
Ja, dat zou wel heel klein worden. Die gevelbreedte, tsja, ik heb geen idee of dat standaard is. Volgens mij niet, maar in het gedeelte waar 5 blokken van dit soort woningen worden gebouwd, is het allemaal 4,5 m breed.

We laten inderdaad een toilet aanleggen in de badkamer. Daarnaast komt er ook nog een bad ipv de douche. Niet al te ruim, maar alles wat we er in willen, past er in :)

We hebben ook de keuze om de twee kleine slaapkamers aan de voorzijde tot een te laten maken. Ik vind echter zo'n kleinere slaapkamer ook wel mooi voor een computerkamertje oid. Of misschien wel een *ik krijg het bijna mijn strot niet uit* babykamertje.
pi_100405205
quote:
12s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:37 schreef DJMO het volgende:

[..]

en licht antraciet?
De frontjes waar we nu van kijken zijn van melamine en wanneer je dan een effe kleur neemt, krijg je een beetje het bruynzeel effect. En dat willen we nou ook weer niet. Vandaar dat we automatisch kijken naar een frontje met een dingetje, een houtnerfje in dit geval.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 22:58:58 #8
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100405725
Die douche zou een mooie inloopkast zijn en slaapkamer 3 zou een aardige badkamer zijn.
pi_100406518
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:58 schreef Daniel1976 het volgende:
Die douche zou een mooie inloopkast zijn en slaapkamer 3 zou een aardige badkamer zijn.
Als dat allemaal omgegooid zou moeten worden..... KACHING! Ganiegebeuren. Maar je hebt wel gelijk: als ik de architect was geweest had ik ook zoiets gedaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ooi86 op 06-08-2011 23:49:31 ]
pi_100406690
Weet je zeker dat je hout wil in de keuken?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100407661
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 23:24 schreef Ml-etje het volgende:
Weet je zeker dat je hout wil in de keuken?
Op de vloer of qua kastjes?
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 23:58:38 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_100408000
Heuj leuk, een ooi-huisje!
disclaimer
  zondag 7 augustus 2011 @ 00:08:54 #13
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_100408496
Prima huisje! Ik heb geen enkel probleem met witte kastjes en (kinder-)vingers erop. Ik zou eerder het donkere graniet wat lichter uitkiezen.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_100415164
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 23:20 schreef Ooi86 het volgende:

[..]

Als dat allemaal omgegooid zou moeten worden..... KACHING! Ganiegebeuren. Maar je hebt wel gelijk: als ik de architect was geweest had ik ook zoiets gedaan.
Is er niet een optie om de badkamer zelf iets groter te maken? Bijvoorbeeld door die knik van slaapkamer 2 weg te laten, de deur van slaapkamer 1 iets naar rechts te zetten en de overloop 'recht toe rechtaan' te maken. Ook als het geen optie is, kun je eens informeren of het mogelijk is.

De keuze van de uitbouw vind ik erg verstandig, maar dat vertel ik in ieder nieuwbouw topic. :-) Verder een enorm leuke woning, veel plezier gewenst met de bouw ervan!

Vraagje over de hoekwoning links; is dat nu één grote woning of is deze woning opgesplitst in twee woningen? Het lijkt er namelijk op dat er een tweede voordeur is.
pi_100415762
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 09:44 schreef Bamieater het volgende:

[..]

Is er niet een optie om de badkamer zelf iets groter te maken? Bijvoorbeeld door die knik van slaapkamer 2 weg te laten, de deur van slaapkamer 1 iets naar rechts te zetten en de overloop 'recht toe rechtaan' te maken. Ook als het geen optie is, kun je eens informeren of het mogelijk is.

De keuze van de uitbouw vind ik erg verstandig, maar dat vertel ik in ieder nieuwbouw topic. :-) Verder een enorm leuke woning, veel plezier gewenst met de bouw ervan!

Vraagje over de hoekwoning links; is dat nu één grote woning of is deze woning opgesplitst in twee woningen? Het lijkt er namelijk op dat er een tweede voordeur is.
Ik weet niet of dat mogelijk is, maar ik weet wel wat we geen oneindig budget hebben. We zouden daar eens verder naar moeten informeren bij het bouwbedrijf. Anders zouden we het zelf misschien nog wel kunnen doen.

De hoekwoningen zijn starterswoningen en die hebben zeg maar inderdaad een woning aan de voorkant en aan de achterkant.
pi_100415775
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 00:08 schreef RockabeIIa het volgende:
Prima huisje! Ik heb geen enkel probleem met witte kastjes en (kinder-)vingers erop. Ik zou eerder het donkere graniet wat lichter uitkiezen.
Dat komt op de foto ook wel heel donker over. In het echie is het wat lichter en zit er een olijfgroene zweem doorheen O+ Is heel mooi!
pi_100443669
gefeliciteerd met jullie huis! Ziet er allemaal heel mooi uit!!

En die 4,5 meter is exact onze breedte, ook nieuwbouw, dus komt vaker voor ;)
Als je wilt zien hoe die 4,5 in real life is, check m'n topic over ons huis...

Wijzelf hebben een ijswitte keuken gekocht, dus ben bevooroordeeld over jouw kleurkeuze...

Wanneer gaan ze bouwen?
  maandag 8 augustus 2011 @ 00:12:49 #18
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100445864
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 10:30 schreef Ooi86 het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat mogelijk is, maar ik weet wel wat we geen oneindig budget hebben. We zouden daar eens verder naar moeten informeren bij het bouwbedrijf. Anders zouden we het zelf misschien nog wel kunnen doen.

De hoekwoningen zijn starterswoningen en die hebben zeg maar inderdaad een woning aan de voorkant en aan de achterkant.
Technisch is dat prima mogelijk en je krijgt er idd een grotere badkamer door.
Of het handig is betwijfel ik.

Die deur in slaapkamer 1 komt dan namelijk lastig uit. Het is aannemelijk dat je een twee persoons bed op het breedste stuk zet met het kopschot tegen de muur. Dat is dus dan dat 3m+ stuk. Op die manier heb je aan beide kanten van het bed voldoende ruimte voor een kastje en loopruimte. schuif je nu die deur op tbv een badkamer, dan komt die draai niet fijn uit. Best kans dat je dan je bed meer naar de raamkant moet schuiven omdat die deur anders je bed gaat raken.

Alternatief zou dan zijn om je bed aan de andere kant van de kamer te zetten, zeg maar naast je badkamer, maar dat is eigelijk te smal en dan is de indeling van die kamer weer naar de knoppen.
In principe zet je namelijk in een dergelijke kamer je bed tegen de lange muur en de kleding kast tegen de korte muur.

Overigens houd je bij het weghalen van die knik ook wel een erg beklemmend klein overloopje hoor. Ongeveer een meter trap op trap af ruimte. Das eg nie fijn nie.

Optie om van kamer 3 een badkamer te maken is in principe de beste maar dta past niet in het doelgroep plaatje. In zo'n huis moet een standaard gezin kunnen wonen. ouders en 2 kids dus en dan is de zolder bedoeld voor opslag/was/klusruimte.
Maak je dus van kamer 3 een badkamer dan is de kans groot dat eventuele verkoop later lastig zal zijn.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_100446238
Ik zou geen houtkleurige vloer nemen in combinatie met houtkleurige deuren. Tenminste niet als de kleuren zo dicht bij elkaar liggen. Het kan wel als de kleuren wat meer contrasteren.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_100452551
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:31 schreef FeelWhatsReal het volgende:
gefeliciteerd met jullie huis! Ziet er allemaal heel mooi uit!!

En die 4,5 meter is exact onze breedte, ook nieuwbouw, dus komt vaker voor ;)
Als je wilt zien hoe die 4,5 in real life is, check m'n topic over ons huis...

Wijzelf hebben een ijswitte keuken gekocht, dus ben bevooroordeeld over jouw kleurkeuze...

Wanneer gaan ze bouwen?
Ah leuk, ik ga even jouw topic bekijken. Ze beginnen direct na de bouwvak en ze zouden klaar moeten zijn net voor de bouwvak volgend jaar of vlak erna.

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 00:12 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Technisch is dat prima mogelijk en je krijgt er idd een grotere badkamer door.
Of het handig is betwijfel ik.

Die deur in slaapkamer 1 komt dan namelijk lastig uit. Het is aannemelijk dat je een twee persoons bed op het breedste stuk zet met het kopschot tegen de muur. Dat is dus dan dat 3m+ stuk. Op die manier heb je aan beide kanten van het bed voldoende ruimte voor een kastje en loopruimte. schuif je nu die deur op tbv een badkamer, dan komt die draai niet fijn uit. Best kans dat je dan je bed meer naar de raamkant moet schuiven omdat die deur anders je bed gaat raken.

Alternatief zou dan zijn om je bed aan de andere kant van de kamer te zetten, zeg maar naast je badkamer, maar dat is eigelijk te smal en dan is de indeling van die kamer weer naar de knoppen.
In principe zet je namelijk in een dergelijke kamer je bed tegen de lange muur en de kleding kast tegen de korte muur.

Overigens houd je bij het weghalen van die knik ook wel een erg beklemmend klein overloopje hoor. Ongeveer een meter trap op trap af ruimte. Das eg nie fijn nie.

Optie om van kamer 3 een badkamer te maken is in principe de beste maar dta past niet in het doelgroep plaatje. In zo'n huis moet een standaard gezin kunnen wonen. ouders en 2 kids dus en dan is de zolder bedoeld voor opslag/was/klusruimte.
Maak je dus van kamer 3 een badkamer dan is de kans groot dat eventuele verkoop later lastig zal zijn.
Ach ja, we hebben inmiddels alles al overwogen enzo, maar we blijven maar gewoon in de oorspronkelijke badkamer. Komt wel goed.

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 00:20 schreef Bartjebart het volgende:
Ik zou geen houtkleurige vloer nemen in combinatie met houtkleurige deuren. Tenminste niet als de kleuren zo dicht bij elkaar liggen. Het kan wel als de kleuren wat meer contrasteren.
Precies, zo denk ik er ook over. In eerste instantie wilde ik een keuken met van die verticale lijnen in de kastjes. Dat vind ik echt prachtig. Echter, ik kreeg meteen te horen dat dat erg duur was (of je moest voor folie kiezen -> NOT), dus vandaar is dat direct opzij geschoven. Maar ik ga toch nog stiekem informeren hoeveel dat nou toch kost. De mail naar de keukenboer is er al uit.
pi_100452755
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:37 schreef Ooi86 het volgende:

[..]

Ah leuk, ik ga even jouw topic bekijken. Ze beginnen direct na de bouwvak en ze zouden klaar moeten zijn net voor de bouwvak volgend jaar of vlak erna.

[..]

Ach ja, we hebben inmiddels alles al overwogen enzo, maar we blijven maar gewoon in de oorspronkelijke badkamer. Komt wel goed.

[..]

Precies, zo denk ik er ook over. In eerste instantie wilde ik een keuken met van die verticale lijnen in de kastjes. Dat vind ik echt prachtig. Echter, ik kreeg meteen te horen dat dat erg duur was (of je moest voor folie kiezen -> NOT), dus vandaar is dat direct opzij geschoven. Maar ik ga toch nog stiekem informeren hoeveel dat nou toch kost. De mail naar de keukenboer is er al uit.
Heb je ook bij de IKEA gekeken of wil je perse een keuken van een speciaalzaak? Bij de IKEA hebben de Lidingo frontjes wel een hout motiefje, en zijn gebroken wit volgens mij
Klussen deel 1 en 2
pi_100454660
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:49 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Heb je ook bij de IKEA gekeken of wil je perse een keuken van een speciaalzaak? Bij de IKEA hebben de Lidingo frontjes wel een hout motiefje, en zijn gebroken wit volgens mij
Ik ben licht wantrouwend tegenover Ikea. Ik lees sowieso slechte verhalen over deurtjes met folie en dat is het gros van ikea dacht ik.
pi_100454742
Lidingo deurtjes zijn gelakt (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70085802), zit dus geen folie op.

Maar goed, snap dat er genoeg andere redenen zijn om toch voor een niet-IKEA keuken te kiezen (hebben wij ook gedaan).

Edit: Misschien denk ik nu toch aan Ramsjo deurtjes (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30158466) ook gelakt namelijk.
Klussen deel 1 en 2
  maandag 8 augustus 2011 @ 11:01:09 #24
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100454781
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:56 schreef Ooi86 het volgende:

[..]

Ik ben licht wantrouwend tegenover Ikea. Ik lees sowieso slechte verhalen over deurtjes met folie en dat is het gros van ikea dacht ik.
Je weet dat er ook bedrijven zijn die je de deurtjes naar wens leveren op de specificaties van Ikea ?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_100454820
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:59 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Lidingo deurtjes zijn gelakt (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70085802), zit dus geen folie op.

Maar goed, snap dat er genoeg andere redenen zijn om toch voor een niet-IKEA keuken te kiezen (hebben wij ook gedaan).

Edit: Misschien denk ik nu toch aan Ramsjo deurtjes (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30158466) ook gelakt namelijk.
Hmmm, maakt het al interessanter.

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:01 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Je weet dat er ook bedrijven zijn die je de deurtjes naar wens leveren op de specificaties van Ikea ?
Vertel! Ondertussen google ik!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')