Geen flauw idee, maar als het op zo manier moet. Mag hij de erfenis mee ze graf in nemen.quote:
Belonen bij goed gedrag. Negeren bij slecht gedrag.quote:
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:48 schreef Spouwerranger het volgende:
Mijn oma is precies hetzelfde. Ik lach me altijd dood om haar. Van die grove uitspraken uit zo'n lief omaatje.
Dat is makkelijk, niet meer met je opa; familie, omgaan. Wat een kortzichtig antwoord.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:51 schreef Evertjan het volgende:
gewoon niet meer met hem omgaan. probleem opgelost
Hij heeft een punt.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:46 schreef Trollscience het volgende:
De vriend van mijn oma is ook zo. Laatst liepen we over straat toen ik mijn oma had geholpen met boodschappen, zei hij zo van: ""Ja hier lopen ook alleen maar zwarten rond, dat ze teruggaan naar hun eigen land." Volgens hem komt iedereen met een zwarte huidskleur naar Nederland om uitkering te pikken en met die uitkering worden alle allochtonen nog rijker dan werkenden (!)
Ik snap je schaamte TS en ik vind het ook belachelijk dat hij zulke uitspraken maakt.
Nou ik zeg niet dat je niet met je familie om moet gaan maar (behalve als iedereen zo is) maar een andere oplossing is als de rest van de familie het met je eens is een keer goed zeggen dat hij zijn mening maar voor zich moet houdenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:54 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Dat is makkelijk, niet meer met je opa; familie, omgaan. Wat een kortzichtig antwoord.
Dat hun pensioen opdroogt omdat de niet-baby-boomers honger beginnen te krijgen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:05 schreef Eelcotje84 het volgende:
[..]
tja, ik dacht: "waar zijn de oudjes tegenwoordig het meest bang voor"
M'n eerste post was zeker geen onzin..quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:09 schreef yvonne het volgende:
ONZ is een paar deuren verder
Bagger verwijderd
Fijn, doegquote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:10 schreef Eelcotje84 het volgende:
[..]
M'n eerste post was zeker geen onzin..
Mijn oma heeft inderdaad ook wel zulke trekjes. In combinatie met haar Duitse achtergrond doet het nog eens extra ernstig aan als ze begint over de 'Ausländer'.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:48 schreef Spouwerranger het volgende:
Mijn oma is precies hetzelfde. Ik lach me altijd dood om haar. Van die grove uitspraken uit zo'n lief omaatje.
Dat.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:13 schreef CantFazeMe het volgende:
Nou ja, de ouderen hebben wel de bevolking zien veranderen. Maw meer buitenlanders en andere volk nadat Nederland de grenzen had open gegooid.
Ik begrijp het wel.
Contact verbreken, alleen omdat opa op hoge leeftijd wat extreme denkbeelden heeft gekregen en een beetje voor zich uit raaskalt. Kom op man, doe eens normaal.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:14 schreef Friek_ het volgende:
Ik zou trouwens als ik TS was ook het contact vermijden. Valt verder weinig aan te doen.
Tsja, heb jij zin om in een restaurant te zitten waarbij opa weer eens flink van leer trekt? Bij die opa zelf thuis zou ik het ook negeren verder, maar als het maar blijft doorgaan snap ik wel dat TS er op den duur genoeg van krijgt. Dat ligt dan slechts deels aan de inhoud van z'n denkbeelden, maar ook hoe hij steeds ze verkondigt en de sfeer verneukt.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:19 schreef Micson het volgende:
[..]
Contact verbreken, alleen omdat opa op hoge leeftijd wat extreme denkbeelden heeft gekregen en een beetje voor zich uit raaskalt. Kom op man, doe eens normaal.
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:56 schreef Droopie het volgende:
Gewoon tegen je opa zeggen dat je het niet eens bent met zijn mening en zeggen dat je niet over politiek wilt praten, maar andere onderwerpen.
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:58 schreef Teslynd het volgende:
Zeggen dat je het anders ziet en er verder niet op in zal gaan. Daadwerkelijk verdere extreme uitspraken negeren
Bedankt! Hier kan ik iets mee.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:33 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Het is jammer dat je opa zo verbitterd is, maar het is wel je opa. Waarschijnlijk een hoop meegemaakt, ook een hoop nare dingen. Dat praat het niet goed, maar iedereen zoekt een uitlaatklep. Als je er echt niet tegen kan moet je niet meer bij je opa komen, maar ik zou gewoon zeggen dat je het liever over iets anders hebt. Zoals hoe gezellig je het vindt om je opa weer te zien
En als je dit gaat doen; vergeet het maar. Iemand op leeftijd leert niet zo snel meer. Probeer het gewoon met respect voor zowel je opa als voor andere mensen te doenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:33 schreef Karammel het volgende:
Ga thuis een keer met m in discussie. Hoor m volledig uit en ga inhoudelijk op al zijn zwakke argumenten in. Geef hem wél gelijk op bepaalde algemene dingen (misdaadcijfer Marokkaanse jongeren), maar pak hem aan op de specifiekere zaken of zijn 'plan van aanpak'. Of je opa is een simpele schreeuwlelijk die op basis van onderbuikgevoelens (door nieuws kijken e.d.) extreme dingen brult óf hij is écht bang voor voor wat er komen gaat en kan dat onderbouwen. In het eerste geval kan je alles inhoudelijk gemakkelijk afbreken en ik het tweede geval kan je enorm relativeren.
Zorg er voor dat je thuis alles omtrent dit onderwerp een keer met hem bespreekt zodat je buiten of op een later tijdstip zijn mond kan snoeren. 'Daar hebben we het al over gehad, niet nu, niet hier.' Iets in die strekking.
En verder zijn bejaarden net kinderen. Die moet je niet altijd als volwassenen behandelen.
En met mijn post kan je niets?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:34 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
[..]
[..]
Bedankt! Hier kan ik iets mee.
Ik ben het met een aantal dingen ook eens. Ik ben niet links en ook niet rechts. Maar als je steeds weer wordt geconfronteerd met zijn mening die volgens hem goed is, dan word je het na een tijdje zat.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:36 schreef StefanP het volgende:
Je opa heeft waarschijnlijk op de meeste punten gewoon gelijk. Over tien jaar of zo kom je daar zelf ook nog wel achter.
Nou sorry hoor, ik kan niet op elke post inhoudelijk reageren. Maar alles wat in dit topic gezegd wordt ga ik mee nemen in mijn manier van handelen.quote:
Nog niet genoemd, en ik weet het zelf eigenlijk niet een precies. Ik denk ergens rond de 70.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:40 schreef Eensch het volgende:
ja![]()
Ik kan me voorstellen dat het op de manier waarop het gaat idd nogal zatterig wordt ja.
Hoe oud is je opa? of heb je dat genoemd?
even scrollen
Er zijn veel ouderen die precies diezelfde gedachten erop nahouden, maar zich in het openbaar wél in kunnen houden. De opa van de TS kan of wil dit blijkbaar niet. Dan probeer je het eerst met respect op te lossen door hem thuis zijn verhaal te laten doen (zodat hij niet het gevoel krijgt nooit zijn ei kwijt te kunnen), maar als het dan vervolgens doorgaat moet je hem terecht wijzen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:35 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
En als je dit gaat doen; vergeet het maar. Iemand op leeftijd leert niet zo snel meer. Probeer het gewoon met respect voor zowel je opa als voor andere mensen te doen
Daar kan ik me zelf in vinden, net als dat een groepje bejaarden wel op een bankje in het winkelcentrum mogen blijven zitten, maar als er een groepje jongere zit dat die weg gestuurd worden. Ik zelf hang nooit rond, maar ik hoor soms wel eens van dat soort verhalen van mijn nichtjes. Dan denk ik, waarom bejaarden wel en jongeren niet. Omdat je oud bent ben je toch niet opeens een soort van god ofzo?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:04 schreef Karammel het volgende:
[..]
Het moet eens afgelopen zijn met het idee dat bejaarden alles mogen doen of laten omdat ze 'zoveel voor ons land betekend hebben' en 'zoveel levenservaring hebben'.
waarom niet? Ik heb al jaren geen contact meer met een oom om dezelfde reden als TS. Iedere keer als hij op een verjaardag was zat hij te schuimbekken als we een discussie aangingen over politiek. Hij is rechts en ik ben links en iedere keer dat ik hem tegenkwam moest hij daarover beginnen. Ik ben best te porren voor een politieke discussie maar niet iedere keer met dezelfde persoon en over dezelfde standpuntenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:54 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Dat is makkelijk, niet meer met je opa; familie, omgaan. Wat een kortzichtig antwoord.
Als ik mijn familie niet aardig zou vinden zou ik er ook niet meer mee omgaan maar als je wel van je familie houdt dan is dat best moeilijkquote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:23 schreef Evertjan het volgende:
[..]
waarom niet? Ik heb al jaren geen contact meer met een oom om dezelfde reden als TS. Iedere keer als hij op een verjaardag was zat hij te schuimbekken als we een discussie aangingen over politiek. Hij is rechts en ik ben links en iedere keer dat ik hem tegenkwam moest hij daarover beginnen. Ik ben best te porren voor een politieke discussie maar niet iedere keer met dezelfde persoon en over dezelfde standpunten
of gewoon nikkersquote:
Bedankt, ga ik aan me opa laten zien!quote:
Jij bent vast zo'n persoon die iemand al direct afschrijft wanneer de mening van een ander het totale tegenbeeld vertoont van jouw mening.quote:Op zondag 31 juli 2011 00:55 schreef Tamashii het volgende:
Als iemand in mijn omgeving zo doet, dan ben ik er klaar mee. Ik kan niet tegen domme mensen en ik vind dat als je zo praat en zo denkt, het niet getuigt van enige intelligentie of slimheid. Helaas is het je grootvader en ligt het dan allemaal wat ingewikkelder. Je geeft wel aan dat er niet over te praten valt en je zult hem verder niet kunnen veranderen. Kortom; je leert er mee leven of je loopt er van weg. Hard maar waar.
Nee totaal niet. Maar wanneer iemand hele volken in een hokje stopt en generaliseert tot het niet meer verder kan, jah dan heb je wel de grens bereikt bij mij. Mensen zijn mensen, ongeacht hun etniciteit, cultuur, geaardheid of sekse.quote:Op zondag 31 juli 2011 01:05 schreef J.P.W het volgende:
[..]
Jij bent vast zo'n persoon die iemand al direct afschrijft wanneer de mening van een ander het totale tegenbeeld vertoont van jouw mening.
bah.
Dat is dus precies hetgene wat ik aangaf in mijn vorige reply.quote:Op zondag 31 juli 2011 01:09 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Nee totaal niet. Maar wanneer iemand hele volken in een hokje stopt en generaliseert tot het niet meer verder kan, jah dan heb je wel de grens bereikt bij mij. Mensen zijn mensen, ongeacht hun etniciteit, cultuur, geaardheid of sekse.
Nee, jij hebt geen idee van mijn mening over politiek. Ik zeg alleen dat ik die mening niet leuk vind, waarbij ik niks heb gezegd over mijn mening. Kortom, faal.quote:Op zondag 31 juli 2011 01:17 schreef J.P.W het volgende:
[..]
Dat is dus precies hetgene wat ik aangaf in mijn vorige reply.
Het totale tegenbeeld van jouw mening.
Kun jij een ban krijgen? Sympathie voor extreem-rechts (of extreem-links) en het goedkeuren van plegen van aanslagen zou direct aangepakt moeten worden.quote:
ach man maak je niet zo druk, ik vind dat ook wel grappig van die oude mensen met extremistische gedachten, dat hoeft niet meteen te beteken dat ik het ook met ze eens benquote:Op zondag 31 juli 2011 01:33 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Kun jij een ban krijgen? Sympathie voor extreem-rechts (of extreem-links) en het goedkeuren van plegen van aanslagen zou direct aangepakt moeten worden.
Wat vind je er grappig aan? Helaas mogen die mensen ook stemmen. Ik heb respect voor iedereen z'n politieke voorkeur, maar als er 'extreem' voor staat, is het per definitie niet goed.quote:Op zondag 31 juli 2011 01:34 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ach man maak je niet zo druk, ik vind dat ook wel grappig van die oude mensen met extremistische gedachten, dat hoeft niet meteen te beteken dat ik het ook met ze eens ben
gewoon omdat oude mensen meestal heel lief overkomen en rustig, maar zo gauw het over politiek gaat worden ze opeens helemaal leip, heb dat vaak zat meegemaakt, en lul altijd maar een beetje mee want als je er tegenin gaat beleef je het helemaalquote:Op zondag 31 juli 2011 01:36 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wat vind je er grappig aan? Helaas mogen die mensen ook stemmen.
Onderbouw eens, want ik snap je niet.quote:Op zondag 31 juli 2011 01:45 schreef Tamashii het volgende:
Nja je ziet waar het op uit draait; een liegende premier en een land wat naar beneden gehaald wordt.
precies, onderbouwen graagquote:Op zondag 31 juli 2011 01:47 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Onderbouw eens, want ik snap je niet.
Ik vind de PVV redelijk extremistisch. Ondanks dat ze een aantal goede punten hebben. Maar de rest is totaal krankzinnig (b.v. Wilders z'n drugsbeleid).quote:Op zondag 31 juli 2011 01:41 schreef Shispeed het volgende:
[..]
gewoon omdat oude mensen meestal heel lief overkomen en rustig, maar zo gauw het over politiek gaat worden ze opeens helemaal leip, heb dat vaak zat meegemaakt, en lul altijd maar een beetje mee want als je er tegenin gaat beleef je het helemaal![]()
en de uitspraak "Helaas mogen die mensen ook stemmen" vind ik eigenlijk ook een beetje extremistisch. dat is hun recht, omdat wij in hun democratie leven waarin iedereen zijn eigen mening er op na mag houden.
bovendien is het meest "extremistische" waarop ze kunnen stemmen (met zetels dan) de PVV dus dat valt ook nog wel mee
Iets met geld naar Griekenland en Mark Rutte?quote:Op zondag 31 juli 2011 01:47 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Onderbouw eens, want ik snap je niet.
klopt de PVV heeft inderdaad enkele goede punten (bv. homo emancipatie en aanpak jeugdcriminaliteit) maar sommige dingen gaan veel te ver en zijn bovendien compleet onrealistischquote:Op zondag 31 juli 2011 02:04 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik vind de PVV redelijk extremistisch. Ondanks dat ze een aantal goede punten hebben. Maar de rest is totaal krankzinnig (b.v. Wilders z'n drugsbeleid).
Je hebt wel gelijk dat dat natuurlijk niets voorstelt in vergelijking met de Taliban. Maar toch, ik kan niet lachen om mensen die stemrecht hebben en oogkleppen ophebben. De groep grijsjes wordt natuurlijk met het decenium groter momenteel.
dat was het deel dat ik wel snapte, ik doelde eigenlijk meer op "het land naar beneden halen"...quote:Op zondag 31 juli 2011 02:06 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Iets met geld naar Griekenland en Mark Rutte?
Sorry, mijn foutquote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:22 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Tsja, heb jij zin om in een restaurant te zitten waarbij opa weer eens flink van leer trekt? Bij die opa zelf thuis zou ik het ook negeren verder, maar als het maar blijft doorgaan snap ik wel dat TS er op den duur genoeg van krijgt. Dat ligt dan slechts deels aan de inhoud van z'n denkbeelden, maar ook hoe hij steeds ze verkondigt en de sfeer verneukt.
Overigens zei ik vermijden, niet verbreken. Wel blijven lezen graag.
Jaaa doen!quote:Op zondag 31 juli 2011 14:00 schreef Baghdaddy het volgende:
Trek een hoofddoek aan en hij krijgt een hartaanval.
Was jij niet die dude die het OK vond dat goths in elkaar getrapt werden door buitenlanders wegens aanstootgevende kleding (zonder de analogie met verkrachte vrouwen te maken)?quote:Op zondag 31 juli 2011 01:33 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Kun jij een ban krijgen? Sympathie voor extreem-rechts (of extreem-links) en het goedkeuren van plegen van aanslagen zou direct aangepakt moeten worden.
Het punt is dat mensen bang worden gemaakt met die voorspelling en andere mensen daar misbruik van maken.quote:Op zondag 31 juli 2011 14:11 schreef Shinji-Ono het volgende:
Ben het eigenlijk wel een beetje eens met je opa.
Ik walg dan weer van linkse gedachten, die zogenaamd sociaal zijn. Iedereen zijn ding toch?
Dat filmpje is trouwens wel echte debiel, het is niet voor niks een voorspelling, voorspellingen kunnen niet uitkomen.. Dat is toch algemeen bekend?
Dat zou jij ook eens moeten doen (met argumenten komen).quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:40 schreef Vluchtdeur het volgende:
. Als je zegt dat je het er niet mee eens is, komt ie met argumenten:
Mee eens.quote:Op zondag 31 juli 2011 16:59 schreef RedDevil085 het volgende:
Beetje zinloos om met "bejaarden" over dat soort zaken te discussieren... Ten eerste hebben ze Nederland op een manier zien veranderen die de meeste van ons zich niet eens kunnen voorstellen, daar komt bij dat de denkbeelden die ze hebben niet aan zijn komen waaien en misschien dus al decennia in hun hoofd hebben en als er dan een of andere snotneus komt die het allemaal wel even beter weet en opa gaat vertellen dat hij het bij het verkeerde eind heeft...
Nou ja, kan me voorstellen dat je daar op je oude dag niet echt op staat te wachten.
Wat respectloos.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:40 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
ik ben donker, en heb nooit problemen met ouderen. Zelfs in de grootste boerenhollen niet, dus blijkbaar doen die ouderen veel aan achterkamertjesgebabbel![]()
Ts: het is je opa, als het goed is gaat hij niet al té lang meer mee
Mooi filmpjequote:
De "linkse" of "rechtse" meningen ?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:41 schreef trekeennummertje het volgende:
Sluit dit topic maar, want jullie incompetente kortzichtige meningen betreffende dit onderwerp zijn zinloos.
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:36 schreef StefanP het volgende:
Je opa heeft waarschijnlijk op de meeste punten gewoon gelijk. Over tien jaar of zo kom je daar zelf ook nog wel achter.
daar hebben we inderdaad POL wel voor ja...doen we dus niet hierquote:Op zondag 31 juli 2011 17:42 schreef Evertjan het volgende:
ik heb het gevoel dat dit weer een links vs rechts topic gaat worden
Kan je niet zeggen dat je geen zin hebt in politiek geleuter, en het gewoon over het weer gaan hebben dan?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:44 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Geen flauw idee, maar als het op zo manier moet. Mag hij de erfenis mee ze graf in nemen.
Het probleem met die figuren is dat ze niet logisch nadenken.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:51 schreef 2dope het volgende:
Klinkt als een xenofobische zuurpruim, raad hem aan een FOK! account te nemen![]()
Maar zoals Halcon al zei, probeer eens inhoudelijk te reageren? Lijkt me dat je zijn 'argumenten' dan zo van tafel veegt.
Jouw onderschrift ... "Depressief zijn is een keuze." ....quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:05 schreef fathank het volgende:
Je opa heeft er in ieder geval verstand van.
Wat voor figuren?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:06 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Het probleem met die figuren is dat ze niet logisch nadenken.
Je kunt zoveel goede argumenten geven, maar nog blijven ze overtuigd van hun gelijk.
Extremisten.quote:
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:20 schreef Re het volgende:
veel van zulks gedrag bij oudjes komt gewoon door onwetendheid en "wat de boer niet kent..." en verder moet je gewoon niet over politiek praten met je famliie
ik vind oud zijn gen excuus voor dit soort gedrag. zo'n man weet heus wel dat ie de sfeer verpest door hierover te beginnen, en ook dat er in het restaurant andere mensen zitten die het horen. ik ben misschien raar, maar ik zou na een paar keer gewoon niet meer gaan, naar zo'n etentje.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:20 schreef Re het volgende:
veel van zulks gedrag bij oudjes komt gewoon door onwetendheid en "wat de boer niet kent..." en verder moet je gewoon niet over politiek praten met je famliie
Dat zou ook nogal arrogant zijn.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:38 schreef pietkanarie het volgende:
Luister gewoon naar hem zonder je te bedenken wat je van zijn uitspraken vindt.
Hij vindt die dingen nu eenmaal. Laat het hem maar vinden.
Je opa is natuurlijk een heel andere samenleving gewend en kan de veranderingen nu misschien niet zo goed meer bijhouden. Daar reageert dan op deze manier op.
Ik zou er niet aan gaan beginnen om hem aan te spreken op zijn standpunt...
Daarom zou ik er dus niet aan beginnen inderdaad... dat komt over als: mijn mening is de goede en het wordt tijd dat jij die van jou bijschaaft.quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zou ook nogal arrogant zijn.
Misschien is Opa het ook wel niet eens met de standpunten van TS.
Exactly.quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:19 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Daarom zou ik er dus niet aan beginnen inderdaad... dat komt over als: mijn mening is de goede en het wordt tijd dat jij die van jou bijschaaft.
Als jij de 2e wereldoorlog had meegemaakt was je ook rechtsquote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:40 schreef Vluchtdeur het volgende:
Beste mensen,
Gister was ik jarig en toen zijn we uit eten geweest met ouders, zus, tante en opa en oma.
Het zit zo, mijn opa is nogal extreem rechts. En altijd als ik hem zie gaat het vrijwel altijd over politiek, en over islamisering, en over hoe kut al de allochtonen wel niet zijn. (Dit zijn mijn opa's woorden.)
En me opa zoekt altijd de confrontatie, en gaat hij met ons daar over discussiėren. Als je zegt dat je het er niet mee eens is, komt ie met argumenten: Het zijn feiten, je moet je ogen niet sluiten voor de waarheid. En meneer doet dat gewoon doodleuk hardop in een restaurant waar ook nog andere bevolkingsgroepen zitten.
Zo deed hij gister weer een extreme uitspraak: Ik snap eigenlijk best goed waarom die aanslag in Noorwegen was, met al deze linkse politiek.
Ik walg er echt van.![]()
Er valt niet te praten, want alles wat rechts is en wat hij zegt is goed. En daar valt niet over te praten. Altijd als het net gezellig is, komt hij er dood leuk tussendoor en verknalt daarmee echt de hele avond.
Wat kan ik het beste doen, mijn eigen standpunt blijven vasthouden, of zeggen: Joh, je hebt gelijk.?
Hem gelijk geven om er maar van af te zijn, vind ik geen optie. Want dan denk hij dadelijk nog dat ik het met hem eens ben, en dat wil ik al helemaal niet.
Het is af en toe een hele vermoeiende man.
waarom? mijn moeder heeft de 2de wereldoorlog meegemaakt, die is helemaal niet rechts.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:41 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Als jij de 2e wereldoorlog had meegemaakt was je ook rechts
en toen was ze 3 jaar?quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:47 schreef okiokinl het volgende:
[..]
waarom? mijn moeder heeft de 2de wereldoorlog meegemaakt, die is helemaal niet rechts.
Maar je zou denken dat mensen die de tweede wereld oorlog hebben meegemaakt, juist zou kiezen om links te zijn.quote:
Als je in de loopgraven hebt gelegen en hebt gezien hoe je maten worden afgeslacht kan ik me best voorstellen dat je dan eerder neigt naar rechtsquote:Op zondag 7 augustus 2011 14:53 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar je zou denken dat mensen die de tweede wereld oorlog hebben meegemaakt, juist zou kiezen om links te zijn.
Ik vermoed dat veel oudere mensen dat ook gedaan hebben, links gestemd eerst, maar teleurgesteld zijn en zich niet gehoord voelen en daarom van politieke partij veranderd.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:53 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar je zou denken dat mensen die de tweede wereld oorlog hebben meegemaakt, juist zou kiezen om links te zijn.
Die logica snap ik niet. Wil je hem uitleggen?quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:56 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Als je in de loopgraven hebt gelegen en hebt gezien hoe je maten worden afgeslacht kan ik me best voorstellen dat je dan eerder neigt naar rechts
De Duitsers waren de bezetters, de vijand, degenen die onze grootouders van hun vrijheid wilden beroven. Na '45 mocht zoiets nooit meer gebeuren.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:00 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Die logica snap ik niet. Wil je hem uitleggen?
Ik denk dat het gewoon een kwestie van persoonlijkheidsverschil is, dat wij anders zouden denken en reageren in hetzelfde situatie.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:09 schreef Monco10 het volgende:
[..]
De Duitsers waren de bezetters, de vijand, degenen die onze grootouders van hun vrijheid wilden beroven. Na '45 mocht zoiets nooit meer gebeuren.
Diezelfde angst heeft men nu voor de islam. Denk aan terroristen waardoor men alle islamieten over 1 kam scheert.
sommigen zien een overeenkomst tussen nazis en nieuw rechts..quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:09 schreef Monco10 het volgende:
[..]
De Duitsers waren de bezetters, de vijand, degenen die onze grootouders van hun vrijheid wilden beroven. Na '45 mocht zoiets nooit meer gebeuren.
Diezelfde angst heeft men nu voor de islam. Denk aan terroristen waardoor men alle islamieten over 1 kam scheert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |