abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100133638
ja :*

Ik kan me voorstellen dat het op de manier waarop het gaat idd nogal zatterig wordt ja.

Hoe oud is je opa? of heb je dat genoemd?
even scrollen
pi_100133650
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 19:40 schreef Eensch het volgende:
ja :*

Ik kan me voorstellen dat het op de manier waarop het gaat idd nogal zatterig wordt ja.

Hoe oud is je opa? of heb je dat genoemd?
even scrollen
Nog niet genoemd, en ik weet het zelf eigenlijk niet een precies. Ik denk ergens rond de 70.
Gadgets: iPhone 3GS, HP LaserJet P2035, Acer V193HQV
pi_100134367
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 19:35 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

En als je dit gaat doen; vergeet het maar. Iemand op leeftijd leert niet zo snel meer. Probeer het gewoon met respect voor zowel je opa als voor andere mensen te doen ;)
Er zijn veel ouderen die precies diezelfde gedachten erop nahouden, maar zich in het openbaar wél in kunnen houden. De opa van de TS kan of wil dit blijkbaar niet. Dan probeer je het eerst met respect op te lossen door hem thuis zijn verhaal te laten doen (zodat hij niet het gevoel krijgt nooit zijn ei kwijt te kunnen), maar als het dan vervolgens doorgaat moet je hem terecht wijzen.

Het moet eens afgelopen zijn met het idee dat bejaarden alles mogen doen of laten omdat ze 'zoveel voor ons land betekend hebben' en 'zoveel levenservaring hebben'. Nogmaals; bejaarden zijn net kinderen en moet je soms ook zo behandelen. Ook dát is respect overigens.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_100134533
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:04 schreef Karammel het volgende:

[..]

Het moet eens afgelopen zijn met het idee dat bejaarden alles mogen doen of laten omdat ze 'zoveel voor ons land betekend hebben' en 'zoveel levenservaring hebben'.
Daar kan ik me zelf in vinden, net als dat een groepje bejaarden wel op een bankje in het winkelcentrum mogen blijven zitten, maar als er een groepje jongere zit dat die weg gestuurd worden. Ik zelf hang nooit rond, maar ik hoor soms wel eens van dat soort verhalen van mijn nichtjes. Dan denk ik, waarom bejaarden wel en jongeren niet. Omdat je oud bent ben je toch niet opeens een soort van god ofzo?
pi_100135026
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 18:54 schreef Trollscience het volgende:

[..]

Dat is makkelijk, niet meer met je opa; familie, omgaan. Wat een kortzichtig antwoord.
waarom niet? Ik heb al jaren geen contact meer met een oom om dezelfde reden als TS. Iedere keer als hij op een verjaardag was zat hij te schuimbekken als we een discussie aangingen over politiek. Hij is rechts en ik ben links en iedere keer dat ik hem tegenkwam moest hij daarover beginnen. Ik ben best te porren voor een politieke discussie maar niet iedere keer met dezelfde persoon en over dezelfde standpunten
  zaterdag 30 juli 2011 @ 21:49:21 #56
349307 yes_no_maybe
Not tottaly sure
pi_100138285
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:23 schreef Evertjan het volgende:

[..]

waarom niet? Ik heb al jaren geen contact meer met een oom om dezelfde reden als TS. Iedere keer als hij op een verjaardag was zat hij te schuimbekken als we een discussie aangingen over politiek. Hij is rechts en ik ben links en iedere keer dat ik hem tegenkwam moest hij daarover beginnen. Ik ben best te porren voor een politieke discussie maar niet iedere keer met dezelfde persoon en over dezelfde standpunten
Als ik mijn familie niet aardig zou vinden zou ik er ook niet meer mee omgaan maar als je wel van je familie houdt dan is dat best moeilijk
Everything seems to be different.
pi_100139392
- weg -

[ Bericht 89% gewijzigd door Crutch op 31-07-2011 14:37:00 ]
pi_100139794
- weg -

[ Bericht 98% gewijzigd door Crutch op 31-07-2011 14:37:14 ]
pi_100141778
Zo'n opa zou ik niet meer hoeven zien.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 23:24:44 #61
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_100142196
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 18:56 schreef snellejelle het volgende:
Noemt 'ie ze ook "zwartjoekels"?
of gewoon nikkers
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_100142494
quote:
Bedankt, ga ik aan me opa laten zien!
pi_100142607
Een keer aan hem duidelijk maken dat je geen zin hebt in die discussies en hem vragen die niet telkens in gang te zetten. En als hij dat niet doet, en je trekt het echt niet, het contact met hem verbreken?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_100145245
Opa's hebben altijd gelijk.
pi_100145290
Als iemand in mijn omgeving zo doet, dan ben ik er klaar mee. Ik kan niet tegen domme mensen en ik vind dat als je zo praat en zo denkt, het niet getuigt van enige intelligentie of slimheid. Helaas is het je grootvader en ligt het dan allemaal wat ingewikkelder. Je geeft wel aan dat er niet over te praten valt en je zult hem verder niet kunnen veranderen. Kortom; je leert er mee leven of je loopt er van weg. Hard maar waar.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  zondag 31 juli 2011 @ 00:59:13 #66
297051 schaal_9
Caissière B
pi_100145422
A) Hoe denkt hij over WO II?
B) Is het geen obsessie van hem, extreem-rechts?
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_100145589
quote:
17s.gif Op zondag 31 juli 2011 00:55 schreef Tamashii het volgende:
Als iemand in mijn omgeving zo doet, dan ben ik er klaar mee. Ik kan niet tegen domme mensen en ik vind dat als je zo praat en zo denkt, het niet getuigt van enige intelligentie of slimheid. Helaas is het je grootvader en ligt het dan allemaal wat ingewikkelder. Je geeft wel aan dat er niet over te praten valt en je zult hem verder niet kunnen veranderen. Kortom; je leert er mee leven of je loopt er van weg. Hard maar waar.
Jij bent vast zo'n persoon die iemand al direct afschrijft wanneer de mening van een ander het totale tegenbeeld vertoont van jouw mening.
bah.
pi_100145694
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 01:05 schreef J.P.W het volgende:

[..]

Jij bent vast zo'n persoon die iemand al direct afschrijft wanneer de mening van een ander het totale tegenbeeld vertoont van jouw mening.
bah.
Nee totaal niet. Maar wanneer iemand hele volken in een hokje stopt en generaliseert tot het niet meer verder kan, jah dan heb je wel de grens bereikt bij mij. Mensen zijn mensen, ongeacht hun etniciteit, cultuur, geaardheid of sekse.
  zondag 31 juli 2011 @ 01:12:50 #69
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_100145802
Proberen het gesprek een andere richting op te sturen, wat niet met politiek te maken heeft. Lukt dat niet, negeren en niet of nauwelijks antwoorden.

Zijn er anderen in de kamer; daarmee een gesprek beginnen. Ben je alleen met je opa, even weglopen naar de wc of zo als hij niet van ophouden weet.

Werkt op de lange termijn niet echt, maar als je je opa niet 24/7 ziet maakt dat niet uit.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_100145926
quote:
17s.gif Op zondag 31 juli 2011 01:09 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Nee totaal niet. Maar wanneer iemand hele volken in een hokje stopt en generaliseert tot het niet meer verder kan, jah dan heb je wel de grens bereikt bij mij. Mensen zijn mensen, ongeacht hun etniciteit, cultuur, geaardheid of sekse.
Dat is dus precies hetgene wat ik aangaf in mijn vorige reply.
Het totale tegenbeeld van jouw mening.
pi_100145980
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 01:17 schreef J.P.W het volgende:

[..]

Dat is dus precies hetgene wat ik aangaf in mijn vorige reply.
Het totale tegenbeeld van jouw mening.
Nee, jij hebt geen idee van mijn mening over politiek. Ik zeg alleen dat ik die mening niet leuk vind, waarbij ik niks heb gezegd over mijn mening. Kortom, faal. :')
pi_100146282
Opa's hebben vaak een wat simplistiesere (niet per sé onjuiste) mening (misschien omdat ze wat dichterbij de dood zijn en daarom geen woorden vuil willen maken) dan een ander mens.

Mijn opa bv waarschuwde altijd voor 'het gele gevaar'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 31 juli 2011 @ 01:32:26 #73
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_100146308
ach waarschijnlijk meent hij het niet echt en loopt ie gewoon de boel op te jutten, dat doen oudere mensen wel vaker. ik werk al bijbaantje in een bejaardenhuis en echt 80% van die bejaarden maken racistische opmerkingen, zelfs naar de enige buitenlander (een chinees) in het huis :')

oude mensen zijn qwa gedrag net kinderen, ze gaan gewoon andere mensen uitlokken of express lopen stoken. ik denk dat je je er niet te druk over moet maken. bovendien als dat zijn mening is dan is dat toch zo, laat hem lekker in zijn waarde en begin over iets anders, want je krijgt hem er toch niet vanaf gepraat, oude mensen zijn ook nog eens bloedeigenwijs ;)
pi_100146325
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 18:43 schreef xelium het volgende:
Jouw opa _O_
Kun jij een ban krijgen? Sympathie voor extreem-rechts (of extreem-links) en het goedkeuren van plegen van aanslagen zou direct aangepakt moeten worden.
-
  zondag 31 juli 2011 @ 01:34:25 #75
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_100146356
quote:
14s.gif Op zondag 31 juli 2011 01:33 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Kun jij een ban krijgen? Sympathie voor extreem-rechts (of extreem-links) en het goedkeuren van plegen van aanslagen zou direct aangepakt moeten worden.
ach man maak je niet zo druk, ik vind dat ook wel grappig van die oude mensen met extremistische gedachten, dat hoeft niet meteen te beteken dat ik het ook met ze eens ben :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')