Geen flauw idee, maar als het op zo manier moet. Mag hij de erfenis mee ze graf in nemen.quote:
Belonen bij goed gedrag. Negeren bij slecht gedrag.quote:
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:48 schreef Spouwerranger het volgende:
Mijn oma is precies hetzelfde. Ik lach me altijd dood om haar. Van die grove uitspraken uit zo'n lief omaatje.
Dat is makkelijk, niet meer met je opa; familie, omgaan. Wat een kortzichtig antwoord.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:51 schreef Evertjan het volgende:
gewoon niet meer met hem omgaan. probleem opgelost
Hij heeft een punt.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:46 schreef Trollscience het volgende:
De vriend van mijn oma is ook zo. Laatst liepen we over straat toen ik mijn oma had geholpen met boodschappen, zei hij zo van: ""Ja hier lopen ook alleen maar zwarten rond, dat ze teruggaan naar hun eigen land." Volgens hem komt iedereen met een zwarte huidskleur naar Nederland om uitkering te pikken en met die uitkering worden alle allochtonen nog rijker dan werkenden (!)
Ik snap je schaamte TS en ik vind het ook belachelijk dat hij zulke uitspraken maakt.
Nou ik zeg niet dat je niet met je familie om moet gaan maar (behalve als iedereen zo is) maar een andere oplossing is als de rest van de familie het met je eens is een keer goed zeggen dat hij zijn mening maar voor zich moet houdenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:54 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Dat is makkelijk, niet meer met je opa; familie, omgaan. Wat een kortzichtig antwoord.
Dat hun pensioen opdroogt omdat de niet-baby-boomers honger beginnen te krijgen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:05 schreef Eelcotje84 het volgende:
[..]
tja, ik dacht: "waar zijn de oudjes tegenwoordig het meest bang voor"
M'n eerste post was zeker geen onzin..quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:09 schreef yvonne het volgende:
ONZ is een paar deuren verder
Bagger verwijderd
Fijn, doegquote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:10 schreef Eelcotje84 het volgende:
[..]
M'n eerste post was zeker geen onzin..
Mijn oma heeft inderdaad ook wel zulke trekjes. In combinatie met haar Duitse achtergrond doet het nog eens extra ernstig aan als ze begint over de 'Ausländer'.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:48 schreef Spouwerranger het volgende:
Mijn oma is precies hetzelfde. Ik lach me altijd dood om haar. Van die grove uitspraken uit zo'n lief omaatje.
Dat.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:13 schreef CantFazeMe het volgende:
Nou ja, de ouderen hebben wel de bevolking zien veranderen. Maw meer buitenlanders en andere volk nadat Nederland de grenzen had open gegooid.
Ik begrijp het wel.
Contact verbreken, alleen omdat opa op hoge leeftijd wat extreme denkbeelden heeft gekregen en een beetje voor zich uit raaskalt. Kom op man, doe eens normaal.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:14 schreef Friek_ het volgende:
Ik zou trouwens als ik TS was ook het contact vermijden. Valt verder weinig aan te doen.
Tsja, heb jij zin om in een restaurant te zitten waarbij opa weer eens flink van leer trekt? Bij die opa zelf thuis zou ik het ook negeren verder, maar als het maar blijft doorgaan snap ik wel dat TS er op den duur genoeg van krijgt. Dat ligt dan slechts deels aan de inhoud van z'n denkbeelden, maar ook hoe hij steeds ze verkondigt en de sfeer verneukt.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:19 schreef Micson het volgende:
[..]
Contact verbreken, alleen omdat opa op hoge leeftijd wat extreme denkbeelden heeft gekregen en een beetje voor zich uit raaskalt. Kom op man, doe eens normaal.
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:56 schreef Droopie het volgende:
Gewoon tegen je opa zeggen dat je het niet eens bent met zijn mening en zeggen dat je niet over politiek wilt praten, maar andere onderwerpen.
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:58 schreef Teslynd het volgende:
Zeggen dat je het anders ziet en er verder niet op in zal gaan. Daadwerkelijk verdere extreme uitspraken negeren
Bedankt! Hier kan ik iets mee.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:33 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Het is jammer dat je opa zo verbitterd is, maar het is wel je opa. Waarschijnlijk een hoop meegemaakt, ook een hoop nare dingen. Dat praat het niet goed, maar iedereen zoekt een uitlaatklep. Als je er echt niet tegen kan moet je niet meer bij je opa komen, maar ik zou gewoon zeggen dat je het liever over iets anders hebt. Zoals hoe gezellig je het vindt om je opa weer te zien
En als je dit gaat doen; vergeet het maar. Iemand op leeftijd leert niet zo snel meer. Probeer het gewoon met respect voor zowel je opa als voor andere mensen te doenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:33 schreef Karammel het volgende:
Ga thuis een keer met m in discussie. Hoor m volledig uit en ga inhoudelijk op al zijn zwakke argumenten in. Geef hem wél gelijk op bepaalde algemene dingen (misdaadcijfer Marokkaanse jongeren), maar pak hem aan op de specifiekere zaken of zijn 'plan van aanpak'. Of je opa is een simpele schreeuwlelijk die op basis van onderbuikgevoelens (door nieuws kijken e.d.) extreme dingen brult óf hij is écht bang voor voor wat er komen gaat en kan dat onderbouwen. In het eerste geval kan je alles inhoudelijk gemakkelijk afbreken en ik het tweede geval kan je enorm relativeren.
Zorg er voor dat je thuis alles omtrent dit onderwerp een keer met hem bespreekt zodat je buiten of op een later tijdstip zijn mond kan snoeren. 'Daar hebben we het al over gehad, niet nu, niet hier.' Iets in die strekking.
En verder zijn bejaarden net kinderen. Die moet je niet altijd als volwassenen behandelen.
En met mijn post kan je niets?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:34 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
[..]
[..]
Bedankt! Hier kan ik iets mee.
Ik ben het met een aantal dingen ook eens. Ik ben niet links en ook niet rechts. Maar als je steeds weer wordt geconfronteerd met zijn mening die volgens hem goed is, dan word je het na een tijdje zat.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:36 schreef StefanP het volgende:
Je opa heeft waarschijnlijk op de meeste punten gewoon gelijk. Over tien jaar of zo kom je daar zelf ook nog wel achter.
Nou sorry hoor, ik kan niet op elke post inhoudelijk reageren. Maar alles wat in dit topic gezegd wordt ga ik mee nemen in mijn manier van handelen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |