abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100133638
ja :*

Ik kan me voorstellen dat het op de manier waarop het gaat idd nogal zatterig wordt ja.

Hoe oud is je opa? of heb je dat genoemd?
even scrollen
pi_100133650
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 19:40 schreef Eensch het volgende:
ja :*

Ik kan me voorstellen dat het op de manier waarop het gaat idd nogal zatterig wordt ja.

Hoe oud is je opa? of heb je dat genoemd?
even scrollen
Nog niet genoemd, en ik weet het zelf eigenlijk niet een precies. Ik denk ergens rond de 70.
Gadgets: iPhone 3GS, HP LaserJet P2035, Acer V193HQV
pi_100134367
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 19:35 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

En als je dit gaat doen; vergeet het maar. Iemand op leeftijd leert niet zo snel meer. Probeer het gewoon met respect voor zowel je opa als voor andere mensen te doen ;)
Er zijn veel ouderen die precies diezelfde gedachten erop nahouden, maar zich in het openbaar wél in kunnen houden. De opa van de TS kan of wil dit blijkbaar niet. Dan probeer je het eerst met respect op te lossen door hem thuis zijn verhaal te laten doen (zodat hij niet het gevoel krijgt nooit zijn ei kwijt te kunnen), maar als het dan vervolgens doorgaat moet je hem terecht wijzen.

Het moet eens afgelopen zijn met het idee dat bejaarden alles mogen doen of laten omdat ze 'zoveel voor ons land betekend hebben' en 'zoveel levenservaring hebben'. Nogmaals; bejaarden zijn net kinderen en moet je soms ook zo behandelen. Ook dát is respect overigens.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_100134533
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:04 schreef Karammel het volgende:

[..]

Het moet eens afgelopen zijn met het idee dat bejaarden alles mogen doen of laten omdat ze 'zoveel voor ons land betekend hebben' en 'zoveel levenservaring hebben'.
Daar kan ik me zelf in vinden, net als dat een groepje bejaarden wel op een bankje in het winkelcentrum mogen blijven zitten, maar als er een groepje jongere zit dat die weg gestuurd worden. Ik zelf hang nooit rond, maar ik hoor soms wel eens van dat soort verhalen van mijn nichtjes. Dan denk ik, waarom bejaarden wel en jongeren niet. Omdat je oud bent ben je toch niet opeens een soort van god ofzo?
pi_100135026
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 18:54 schreef Trollscience het volgende:

[..]

Dat is makkelijk, niet meer met je opa; familie, omgaan. Wat een kortzichtig antwoord.
waarom niet? Ik heb al jaren geen contact meer met een oom om dezelfde reden als TS. Iedere keer als hij op een verjaardag was zat hij te schuimbekken als we een discussie aangingen over politiek. Hij is rechts en ik ben links en iedere keer dat ik hem tegenkwam moest hij daarover beginnen. Ik ben best te porren voor een politieke discussie maar niet iedere keer met dezelfde persoon en over dezelfde standpunten
  zaterdag 30 juli 2011 @ 21:49:21 #56
349307 yes_no_maybe
Not tottaly sure
pi_100138285
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:23 schreef Evertjan het volgende:

[..]

waarom niet? Ik heb al jaren geen contact meer met een oom om dezelfde reden als TS. Iedere keer als hij op een verjaardag was zat hij te schuimbekken als we een discussie aangingen over politiek. Hij is rechts en ik ben links en iedere keer dat ik hem tegenkwam moest hij daarover beginnen. Ik ben best te porren voor een politieke discussie maar niet iedere keer met dezelfde persoon en over dezelfde standpunten
Als ik mijn familie niet aardig zou vinden zou ik er ook niet meer mee omgaan maar als je wel van je familie houdt dan is dat best moeilijk
Everything seems to be different.
pi_100139392
- weg -

[ Bericht 89% gewijzigd door Crutch op 31-07-2011 14:37:00 ]
pi_100139794
- weg -

[ Bericht 98% gewijzigd door Crutch op 31-07-2011 14:37:14 ]
pi_100141778
Zo'n opa zou ik niet meer hoeven zien.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 23:24:44 #61
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_100142196
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 18:56 schreef snellejelle het volgende:
Noemt 'ie ze ook "zwartjoekels"?
of gewoon nikkers
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_100142494
quote:
Bedankt, ga ik aan me opa laten zien!
pi_100142607
Een keer aan hem duidelijk maken dat je geen zin hebt in die discussies en hem vragen die niet telkens in gang te zetten. En als hij dat niet doet, en je trekt het echt niet, het contact met hem verbreken?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_100145245
Opa's hebben altijd gelijk.
pi_100145290
Als iemand in mijn omgeving zo doet, dan ben ik er klaar mee. Ik kan niet tegen domme mensen en ik vind dat als je zo praat en zo denkt, het niet getuigt van enige intelligentie of slimheid. Helaas is het je grootvader en ligt het dan allemaal wat ingewikkelder. Je geeft wel aan dat er niet over te praten valt en je zult hem verder niet kunnen veranderen. Kortom; je leert er mee leven of je loopt er van weg. Hard maar waar.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  zondag 31 juli 2011 @ 00:59:13 #66
297051 schaal_9
Caissière B
pi_100145422
A) Hoe denkt hij over WO II?
B) Is het geen obsessie van hem, extreem-rechts?
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_100145589
quote:
17s.gif Op zondag 31 juli 2011 00:55 schreef Tamashii het volgende:
Als iemand in mijn omgeving zo doet, dan ben ik er klaar mee. Ik kan niet tegen domme mensen en ik vind dat als je zo praat en zo denkt, het niet getuigt van enige intelligentie of slimheid. Helaas is het je grootvader en ligt het dan allemaal wat ingewikkelder. Je geeft wel aan dat er niet over te praten valt en je zult hem verder niet kunnen veranderen. Kortom; je leert er mee leven of je loopt er van weg. Hard maar waar.
Jij bent vast zo'n persoon die iemand al direct afschrijft wanneer de mening van een ander het totale tegenbeeld vertoont van jouw mening.
bah.
pi_100145694
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 01:05 schreef J.P.W het volgende:

[..]

Jij bent vast zo'n persoon die iemand al direct afschrijft wanneer de mening van een ander het totale tegenbeeld vertoont van jouw mening.
bah.
Nee totaal niet. Maar wanneer iemand hele volken in een hokje stopt en generaliseert tot het niet meer verder kan, jah dan heb je wel de grens bereikt bij mij. Mensen zijn mensen, ongeacht hun etniciteit, cultuur, geaardheid of sekse.
  zondag 31 juli 2011 @ 01:12:50 #69
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_100145802
Proberen het gesprek een andere richting op te sturen, wat niet met politiek te maken heeft. Lukt dat niet, negeren en niet of nauwelijks antwoorden.

Zijn er anderen in de kamer; daarmee een gesprek beginnen. Ben je alleen met je opa, even weglopen naar de wc of zo als hij niet van ophouden weet.

Werkt op de lange termijn niet echt, maar als je je opa niet 24/7 ziet maakt dat niet uit.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_100145926
quote:
17s.gif Op zondag 31 juli 2011 01:09 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Nee totaal niet. Maar wanneer iemand hele volken in een hokje stopt en generaliseert tot het niet meer verder kan, jah dan heb je wel de grens bereikt bij mij. Mensen zijn mensen, ongeacht hun etniciteit, cultuur, geaardheid of sekse.
Dat is dus precies hetgene wat ik aangaf in mijn vorige reply.
Het totale tegenbeeld van jouw mening.
pi_100145980
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 01:17 schreef J.P.W het volgende:

[..]

Dat is dus precies hetgene wat ik aangaf in mijn vorige reply.
Het totale tegenbeeld van jouw mening.
Nee, jij hebt geen idee van mijn mening over politiek. Ik zeg alleen dat ik die mening niet leuk vind, waarbij ik niks heb gezegd over mijn mening. Kortom, faal. :')
pi_100146282
Opa's hebben vaak een wat simplistiesere (niet per sé onjuiste) mening (misschien omdat ze wat dichterbij de dood zijn en daarom geen woorden vuil willen maken) dan een ander mens.

Mijn opa bv waarschuwde altijd voor 'het gele gevaar'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 31 juli 2011 @ 01:32:26 #73
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_100146308
ach waarschijnlijk meent hij het niet echt en loopt ie gewoon de boel op te jutten, dat doen oudere mensen wel vaker. ik werk al bijbaantje in een bejaardenhuis en echt 80% van die bejaarden maken racistische opmerkingen, zelfs naar de enige buitenlander (een chinees) in het huis :')

oude mensen zijn qwa gedrag net kinderen, ze gaan gewoon andere mensen uitlokken of express lopen stoken. ik denk dat je je er niet te druk over moet maken. bovendien als dat zijn mening is dan is dat toch zo, laat hem lekker in zijn waarde en begin over iets anders, want je krijgt hem er toch niet vanaf gepraat, oude mensen zijn ook nog eens bloedeigenwijs ;)
pi_100146325
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 18:43 schreef xelium het volgende:
Jouw opa _O_
Kun jij een ban krijgen? Sympathie voor extreem-rechts (of extreem-links) en het goedkeuren van plegen van aanslagen zou direct aangepakt moeten worden.
-
  zondag 31 juli 2011 @ 01:34:25 #75
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_100146356
quote:
14s.gif Op zondag 31 juli 2011 01:33 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Kun jij een ban krijgen? Sympathie voor extreem-rechts (of extreem-links) en het goedkeuren van plegen van aanslagen zou direct aangepakt moeten worden.
ach man maak je niet zo druk, ik vind dat ook wel grappig van die oude mensen met extremistische gedachten, dat hoeft niet meteen te beteken dat ik het ook met ze eens ben :')
pi_100146389
quote:
10s.gif Op zondag 31 juli 2011 01:34 schreef Shispeed het volgende:

[..]

ach man maak je niet zo druk, ik vind dat ook wel grappig van die oude mensen met extremistische gedachten, dat hoeft niet meteen te beteken dat ik het ook met ze eens ben :')
Wat vind je er grappig aan? Helaas mogen die mensen ook stemmen. Ik heb respect voor iedereen z'n politieke voorkeur, maar als er 'extreem' voor staat, is het per definitie niet goed.
-
pi_100146429
Tja, dat iemand bepaalde standpunten heeft waar ik het absoluut niet mee eens ben kan ik op zich wel mee leven, en ik heb vrienden en kennissen van wie ik weet dat ze standpunten hebben die lijnrecht tegenover mijn standpunten staan, of die in dingen geloven die ik krankzinnig vind. Soms kan ik met zo iemand een interessant gesprek daarover voeren, maar over het algemeen is het beter zulke onderwerpen te mijden. Dat zal voor TS vast ook voldoende zijn in dit geval, of niet?

Als ik weet dat iemand het christelijk geloof aanhangt heb ik er weinig moeite mee om dat te laten voor wat het is, maar andersom verwacht ik van diegene ook dat hij of zij mij niet continu met zijn levensvisie om de oren slaat of met mij een discussie aangaat. En als die discussie er komt neem ik geen blad voor de mond...

[ Bericht 26% gewijzigd door heiden6 op 31-07-2011 01:51:34 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 31 juli 2011 @ 01:41:32 #78
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_100146494
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 01:36 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Wat vind je er grappig aan? Helaas mogen die mensen ook stemmen.
gewoon omdat oude mensen meestal heel lief overkomen en rustig, maar zo gauw het over politiek gaat worden ze opeens helemaal leip, heb dat vaak zat meegemaakt, en lul altijd maar een beetje mee want als je er tegenin gaat beleef je het helemaal _O-

en de uitspraak "Helaas mogen die mensen ook stemmen" vind ik eigenlijk ook een beetje extremistisch. dat is hun recht, omdat wij in hun democratie leven waarin iedereen zijn eigen mening er op na mag houden.

bovendien is het meest "extremistische" waarop ze kunnen stemmen (met zetels dan) de PVV dus dat valt ook nog wel mee :')
pi_100146587
Nja je ziet waar het op uit draait; een liegende premier en een land wat naar beneden gehaald wordt.
pi_100146604
quote:
17s.gif Op zondag 31 juli 2011 01:45 schreef Tamashii het volgende:
Nja je ziet waar het op uit draait; een liegende premier en een land wat naar beneden gehaald wordt.
Onderbouw eens, want ik snap je niet.
  zondag 31 juli 2011 @ 01:47:33 #81
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_100146609
Tja, niets aan te doen als je opa zo is. Jammer genoeg.
  zondag 31 juli 2011 @ 01:49:03 #82
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_100146646
quote:
3s.gif Op zondag 31 juli 2011 01:47 schreef Vluchtdeur het volgende:

[..]

precies, onderbouwen graag :)
pi_100146884
quote:
10s.gif Op zondag 31 juli 2011 01:41 schreef Shispeed het volgende:

[..]

gewoon omdat oude mensen meestal heel lief overkomen en rustig, maar zo gauw het over politiek gaat worden ze opeens helemaal leip, heb dat vaak zat meegemaakt, en lul altijd maar een beetje mee want als je er tegenin gaat beleef je het helemaal _O-

en de uitspraak "Helaas mogen die mensen ook stemmen" vind ik eigenlijk ook een beetje extremistisch. dat is hun recht, omdat wij in hun democratie leven waarin iedereen zijn eigen mening er op na mag houden.

bovendien is het meest "extremistische" waarop ze kunnen stemmen (met zetels dan) de PVV dus dat valt ook nog wel mee :')
Ik vind de PVV redelijk extremistisch. Ondanks dat ze een aantal goede punten hebben. Maar de rest is totaal krankzinnig (b.v. Wilders z'n drugsbeleid).

Je hebt wel gelijk dat dat natuurlijk niets voorstelt in vergelijking met de Taliban. Maar toch, ik kan niet lachen om mensen die stemrecht hebben en oogkleppen ophebben. De groep grijsjes wordt natuurlijk met het decenium groter momenteel.
-
pi_100146914
quote:
3s.gif Op zondag 31 juli 2011 01:47 schreef Vluchtdeur het volgende:

[..]

Iets met geld naar Griekenland en Mark Rutte?
  zondag 31 juli 2011 @ 02:08:58 #85
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_100146948
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 02:04 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ik vind de PVV redelijk extremistisch. Ondanks dat ze een aantal goede punten hebben. Maar de rest is totaal krankzinnig (b.v. Wilders z'n drugsbeleid).

Je hebt wel gelijk dat dat natuurlijk niets voorstelt in vergelijking met de Taliban. Maar toch, ik kan niet lachen om mensen die stemrecht hebben en oogkleppen ophebben. De groep grijsjes wordt natuurlijk met het decenium groter momenteel.
klopt de PVV heeft inderdaad enkele goede punten (bv. homo emancipatie en aanpak jeugdcriminaliteit) maar sommige dingen gaan veel te ver en zijn bovendien compleet onrealistisch :')

en tsja, die mensen met oogkleppen op hebben net als ieder ander het recht om te stemmen, dat kun je ze niet ontnemen, de echte tokkies gaan sowieso toch meestal niet stemmen.

eigenlijk is het nog steeds doodzonde dat Pim Fortuyn is vermoord :N
  zondag 31 juli 2011 @ 02:10:39 #86
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_100146978
quote:
17s.gif Op zondag 31 juli 2011 02:06 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Iets met geld naar Griekenland en Mark Rutte?
dat was het deel dat ik wel snapte, ik doelde eigenlijk meer op "het land naar beneden halen"...

en alhoewel dit een grove 'fout' is, is links anders ook er goed in leugentjes en sprookjes vertellen :')
pi_100153471
Wijsheid komt met de jaren.
  zondag 31 juli 2011 @ 13:09:10 #88
240618 Micson
The lonely stoner
pi_100153918
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 19:22 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Tsja, heb jij zin om in een restaurant te zitten waarbij opa weer eens flink van leer trekt? Bij die opa zelf thuis zou ik het ook negeren verder, maar als het maar blijft doorgaan snap ik wel dat TS er op den duur genoeg van krijgt. Dat ligt dan slechts deels aan de inhoud van z'n denkbeelden, maar ook hoe hij steeds ze verkondigt en de sfeer verneukt.

Overigens zei ik vermijden, niet verbreken. Wel blijven lezen graag.
Sorry, mijn fout :*
  zondag 31 juli 2011 @ 13:24:06 #89
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_100154309
Ik denk dat iedereen wel zo'n familielid heeft... En zelf maar niet doorhebben dat de rest er anders over zou kunnen denken :P

Eigenlijk behoorlijk raar dus, maarja wat doe je eraan. Gewoon ene oor in andere oor uit en ja opa zeggen.
  zondag 31 juli 2011 @ 13:25:45 #90
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_100154360
Kan je trouwens niet met je ouders een plan de campagne bespreken, wat jullie doen als hij dit weer doet tijdens een openbaar etentje?

Dan heb je steun aan elkaar.
pi_100155304
Trek een hoofddoek aan en hij krijgt een hartaanval.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  zondag 31 juli 2011 @ 14:04:35 #92
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_100155439
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 14:00 schreef Baghdaddy het volgende:
Trek een hoofddoek aan en hij krijgt een hartaanval.
Jaaa doen! :P
pi_100155548
'extreemrechts'. Als je op opa-leeftijd echtreemrechts bent ben dan heb je met de Duitsers geheuld, maar alles wat minder erg is, dus dat hij gewoon bij de geallieerden hoorde, is niet meer extreemrechts. Je moet zaken in hun context zien. Die man heeft Nederland gekend voordat al die lui hierheen kwamen.
pi_100155679
Ben het eigenlijk wel een beetje eens met je opa.

Ik walg dan weer van linkse gedachten, die zogenaamd sociaal zijn. Iedereen zijn ding toch?

Dat filmpje is trouwens wel echte debiel, het is niet voor niks een voorspelling, voorspellingen kunnen niet uitkomen.. Dat is toch algemeen bekend?

[ Bericht 34% gewijzigd door Shinji-Ono op 31-07-2011 14:18:50 ]
  zondag 31 juli 2011 @ 14:14:46 #95
349307 yes_no_maybe
Not tottaly sure
pi_100155805
Maar is de rest van de familie het eigenlijk met ts eens of niet
Everything seems to be different.
pi_100155936
Ik ben ook vrij rechts en heb het ook niet op PvdA, Groen Links of de SP. Ik zou het juist vervelend vinden als mijn grootouders extreem links waren. Gelukkig zijn ze dat niet.
  zondag 31 juli 2011 @ 14:27:43 #97
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_100156227
quote:
14s.gif Op zondag 31 juli 2011 01:33 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Was jij niet die dude die het OK vond dat goths in elkaar getrapt werden door buitenlanders wegens aanstootgevende kleding (zonder de analogie met verkrachte vrouwen te maken)? :')

Kon ook dubbelganger Crane geweest zijn.
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_100156320
- weg + note -

[ Bericht 86% gewijzigd door Crutch op 31-07-2011 14:39:22 ]
pi_100159350
Hoe dankt eigenlijk de rest van je familie over je opa's ideeën en manier van uiten in het openbaar. Ergeren zij zich daar ook aan of zijn ze het inmiddels al gewend.

quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 14:11 schreef Shinji-Ono het volgende:
Ben het eigenlijk wel een beetje eens met je opa.

Ik walg dan weer van linkse gedachten, die zogenaamd sociaal zijn. Iedereen zijn ding toch?

Dat filmpje is trouwens wel echte debiel, het is niet voor niks een voorspelling, voorspellingen kunnen niet uitkomen.. Dat is toch algemeen bekend?
Het punt is dat mensen bang worden gemaakt met die voorspelling en andere mensen daar misbruik van maken.
signatuurloos
pi_100159404
- weg + note -

[ Bericht 95% gewijzigd door Crutch op 03-08-2011 01:51:44 ]
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')