Het probleem met die figuren is dat ze niet logisch nadenken.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:51 schreef 2dope het volgende:
Klinkt als een xenofobische zuurpruim, raad hem aan een FOK! account te nemen![]()
Maar zoals Halcon al zei, probeer eens inhoudelijk te reageren? Lijkt me dat je zijn 'argumenten' dan zo van tafel veegt.
Jouw onderschrift ... "Depressief zijn is een keuze." ....quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:05 schreef fathank het volgende:
Je opa heeft er in ieder geval verstand van.
Wat voor figuren?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:06 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Het probleem met die figuren is dat ze niet logisch nadenken.
Je kunt zoveel goede argumenten geven, maar nog blijven ze overtuigd van hun gelijk.
Extremisten.quote:
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:20 schreef Re het volgende:
veel van zulks gedrag bij oudjes komt gewoon door onwetendheid en "wat de boer niet kent..." en verder moet je gewoon niet over politiek praten met je famliie
ik vind oud zijn gen excuus voor dit soort gedrag. zo'n man weet heus wel dat ie de sfeer verpest door hierover te beginnen, en ook dat er in het restaurant andere mensen zitten die het horen. ik ben misschien raar, maar ik zou na een paar keer gewoon niet meer gaan, naar zo'n etentje.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:20 schreef Re het volgende:
veel van zulks gedrag bij oudjes komt gewoon door onwetendheid en "wat de boer niet kent..." en verder moet je gewoon niet over politiek praten met je famliie
Dat zou ook nogal arrogant zijn.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:38 schreef pietkanarie het volgende:
Luister gewoon naar hem zonder je te bedenken wat je van zijn uitspraken vindt.
Hij vindt die dingen nu eenmaal. Laat het hem maar vinden.
Je opa is natuurlijk een heel andere samenleving gewend en kan de veranderingen nu misschien niet zo goed meer bijhouden. Daar reageert dan op deze manier op.
Ik zou er niet aan gaan beginnen om hem aan te spreken op zijn standpunt...
Daarom zou ik er dus niet aan beginnen inderdaad... dat komt over als: mijn mening is de goede en het wordt tijd dat jij die van jou bijschaaft.quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zou ook nogal arrogant zijn.
Misschien is Opa het ook wel niet eens met de standpunten van TS.
Exactly.quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:19 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Daarom zou ik er dus niet aan beginnen inderdaad... dat komt over als: mijn mening is de goede en het wordt tijd dat jij die van jou bijschaaft.
Als jij de 2e wereldoorlog had meegemaakt was je ook rechtsquote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:40 schreef Vluchtdeur het volgende:
Beste mensen,
Gister was ik jarig en toen zijn we uit eten geweest met ouders, zus, tante en opa en oma.
Het zit zo, mijn opa is nogal extreem rechts. En altijd als ik hem zie gaat het vrijwel altijd over politiek, en over islamisering, en over hoe kut al de allochtonen wel niet zijn. (Dit zijn mijn opa's woorden.)
En me opa zoekt altijd de confrontatie, en gaat hij met ons daar over discussiëren. Als je zegt dat je het er niet mee eens is, komt ie met argumenten: Het zijn feiten, je moet je ogen niet sluiten voor de waarheid. En meneer doet dat gewoon doodleuk hardop in een restaurant waar ook nog andere bevolkingsgroepen zitten.
Zo deed hij gister weer een extreme uitspraak: Ik snap eigenlijk best goed waarom die aanslag in Noorwegen was, met al deze linkse politiek.
Ik walg er echt van.![]()
Er valt niet te praten, want alles wat rechts is en wat hij zegt is goed. En daar valt niet over te praten. Altijd als het net gezellig is, komt hij er dood leuk tussendoor en verknalt daarmee echt de hele avond.
Wat kan ik het beste doen, mijn eigen standpunt blijven vasthouden, of zeggen: Joh, je hebt gelijk.?
Hem gelijk geven om er maar van af te zijn, vind ik geen optie. Want dan denk hij dadelijk nog dat ik het met hem eens ben, en dat wil ik al helemaal niet.
Het is af en toe een hele vermoeiende man.
waarom? mijn moeder heeft de 2de wereldoorlog meegemaakt, die is helemaal niet rechts.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:41 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Als jij de 2e wereldoorlog had meegemaakt was je ook rechts
en toen was ze 3 jaar?quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:47 schreef okiokinl het volgende:
[..]
waarom? mijn moeder heeft de 2de wereldoorlog meegemaakt, die is helemaal niet rechts.
Maar je zou denken dat mensen die de tweede wereld oorlog hebben meegemaakt, juist zou kiezen om links te zijn.quote:
Als je in de loopgraven hebt gelegen en hebt gezien hoe je maten worden afgeslacht kan ik me best voorstellen dat je dan eerder neigt naar rechtsquote:Op zondag 7 augustus 2011 14:53 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar je zou denken dat mensen die de tweede wereld oorlog hebben meegemaakt, juist zou kiezen om links te zijn.
Ik vermoed dat veel oudere mensen dat ook gedaan hebben, links gestemd eerst, maar teleurgesteld zijn en zich niet gehoord voelen en daarom van politieke partij veranderd.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:53 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar je zou denken dat mensen die de tweede wereld oorlog hebben meegemaakt, juist zou kiezen om links te zijn.
Die logica snap ik niet. Wil je hem uitleggen?quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:56 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Als je in de loopgraven hebt gelegen en hebt gezien hoe je maten worden afgeslacht kan ik me best voorstellen dat je dan eerder neigt naar rechts
De Duitsers waren de bezetters, de vijand, degenen die onze grootouders van hun vrijheid wilden beroven. Na '45 mocht zoiets nooit meer gebeuren.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:00 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Die logica snap ik niet. Wil je hem uitleggen?
Ik denk dat het gewoon een kwestie van persoonlijkheidsverschil is, dat wij anders zouden denken en reageren in hetzelfde situatie.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:09 schreef Monco10 het volgende:
[..]
De Duitsers waren de bezetters, de vijand, degenen die onze grootouders van hun vrijheid wilden beroven. Na '45 mocht zoiets nooit meer gebeuren.
Diezelfde angst heeft men nu voor de islam. Denk aan terroristen waardoor men alle islamieten over 1 kam scheert.
sommigen zien een overeenkomst tussen nazis en nieuw rechts..quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:09 schreef Monco10 het volgende:
[..]
De Duitsers waren de bezetters, de vijand, degenen die onze grootouders van hun vrijheid wilden beroven. Na '45 mocht zoiets nooit meer gebeuren.
Diezelfde angst heeft men nu voor de islam. Denk aan terroristen waardoor men alle islamieten over 1 kam scheert.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |