abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juli 2011 @ 22:10:25 #1
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100104958

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht? :?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

alien.gif moussie (brengt de discussie altijd weer op gang)

disana2.jpg Disana("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

banjer.jpg Banjerkanjer ("Laura is toch niet zo doortrapt dat ze dit allemaal zelf bedacht heeft?")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

Vorig deel: Laura Dekker #29 Prachtig Tonga

[ Bericht 3% gewijzigd door RobertoCarlos op 31-07-2011 10:05:12 ]
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  vrijdag 29 juli 2011 @ 22:24:17 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_100105612
Leuke toevoeging aan de OP :D

En natuurlijk zijn we allemaal velours op Laura, daar draait dit hele topic om.
En dan vaart ze misschien na haar rondje om de wereld ook nog gewoon door naar Tahiti. Voorgoed verloren voor onze Nederlandse maatschappij :'(

Gewoon een rijke suikeroom (Henk???) trouwen en haar kostje is gekocht.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_100108702
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 19:40 schreef wich het volgende:

[..]

Was de Nederlandse taal maar zo logisch. :)

Om het kwartier is elke 15 minuten en om het uur elke 60 minuten, maar om de dag is de ene dag wel en de andere niet, en om de week is de ene week wel en de andere niet. Zie ondermeer hier voor de uitleg.

Maar goed, in d'r laatste blog meldt ze dat ze zondere verdere alarmen er 's nachts 7 x eruit is geweest, en dat komt neer op ca 1 x per uur.
Goeie! _O_ Dat heb ik me nooit gerealiseerd.
pi_100109906
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 23:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Goeie! _O_ Dat heb ik me nooit gerealiseerd.
Alleen... ze schreef niet dat ze er 7 keer uit was geweest ;)
pi_100110497
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 23:44 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Om te plassen? :o

Nou ja, laat het 6x zijn.. maar als ze zegt dat ze bijslaapt met slecht weer zal het wel stoer gepraat zijn.
pi_100110860
Die OP _O-
En ja natuurlijk ben ik velours, wie zou nu niet willen dat anderen een twee jaar durende vakantie voor je betalen? Beetje reizen, veel feesten en beesten en wat er na die twee jaar komt zien we dan wel weer!

Zouden de leuke hebbedingetjes voor de meets al klaar zijn, zoals daar zijn:
- een mini Guppy
- een leuke rood-witte rugtas met de opdruk Guppy
- een kalender met leuke collages van LD en Guppy
- een mok met afbeelding van LD

- een boek met alle tot nu toe verschenen column's
Wie weet er nog meer leuke gadgets?

[ Bericht 9% gewijzigd door spuitje op 30-07-2011 00:11:39 ]
pi_100110980
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 23:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Om te plassen? :o

Nou ja, laat het 6x zijn.. maar als ze zegt dat ze bijslaapt met slecht weer zal het wel stoer gepraat zijn.
Zou ze nog elke dag braaf 2 uur lang haar huiswerk maken? :)
pi_100111236
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 23:44 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nee, het waren 6 keer en ze schreef er niet bij in welk tijdsbestek dat was.
Ben het met Disana eens, je kunt niet ik weet niet hoelang gaan liggen pitten bij een "messy" zee, dan moet je gewoon super alert zijn. Maar ja, als je niet lekker buiten kunt zitten en als ook lezen moeilijk gaat moet je toch wat om de tijd door te komen? Maar lekker slapen dus.
pi_100111312
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:10 schreef spuitje het volgende:

[..]

Nee, het waren 6 keer en ze schreef er niet bij in welk tijdsbestek dat was.
Ben het met Disana eens, je kunt niet ik weet niet hoelang gaan liggen pitten bij een "messy" zee, dan moet je gewoon super alert zijn. Maar ja, als je niet lekker buiten kunt zitten en als ook lezen moeilijk gaat moet je toch wat om de tijd door te komen? Maar lekker slapen dus.
Ja heej, ze moet wel een beetje uitgerust zijn voor het volgende feestje en partijtje. Dat kost best veel energie.

(BTW... wat heb je daar een verschrikkelijke foto van het kind geplaatst, een paar posts hierboven! Ik schrik ervan!)
pi_100111471
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:05 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Zou ze nog elke dag braaf 2 uur lang haar huiswerk maken? :)
Ja natuurlijk! het kind is heel plichtsgetrouw en kent haar verantwoordelijkheden volgens oma. En daarom maakt ze iedere morgen van 8-10 uur haar schoolwerk. Ooit, lang geleden waar gebeurd, schreef LD zelf op haar weblog dat ze zelfs op zondag schoolwerk maakt! En soms lukt het niet goed als ze op zee is, maar dat haalt ze dan weer in als ze in een haven of voor anker ligt. Echt hoor! Ze heeft dan ook vast een prachtig overgangsrapport.
pi_100111721
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:15 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ja natuurlijk! het kind is heel plichtsgetrouw en kent haar verantwoordelijkheden volgens oma. En daarom maakt ze iedere morgen van 8-10 uur haar schoolwerk. Ooit, lang geleden waar gebeurd, schreef LD zelf op haar weblog dat ze zelfs op zondag schoolwerk maakt! En soms lukt het niet goed als ze op zee is, maar dat haalt ze dan weer in als ze in een haven of voor anker ligt. Echt hoor! Ze heeft dan ook vast een prachtig overgangsrapport.
Wat gek eigenlijk, we hebben nog niets over haar rapport vernomen...
  zaterdag 30 juli 2011 @ 00:30:23 #13
124676 RobertoCarlos
pi_100112072
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:03 schreef spuitje het volgende:
Die OP _O-
En ja natuurlijk ben ik velours, wie zou nu niet willen dat anderen een twee jaar durende vakantie voor je betalen? Beetje reizen, veel feesten en beesten en wat er na die twee jaar komt zien we dan wel weer!

Zouden de leuke hebbedingetjes voor de meets al klaar zijn, zoals daar zijn:
- een mini Guppy
- een leuke rood-witte rugtas met de opdruk Guppy
- een kalender met leuke collages van LD en Guppy
- een mok met afbeelding van LD
[ afbeelding ]
- een boek met alle tot nu toe verschenen column's
Wie weet er nog meer leuke gadgets?
Enne waarom moet het bij gadgets blijven, de markt is veeel breder! Bijvoorbeeld:
- de unieke turbobuitenboord: de Babs LD-2011(extended Nosailing-edition)
- de tropical drinks Dubbeldekker, LeckerDecker (unieke mix, afgeleid van SexOnTheBeach) en natuurlijk met 40% alcohol: de Guppy light :Y
- een levensechte Pinokkio-trekpop met het pubergezicht van Laura! Trek aan het touwtje: haar neus zal groeien en je hoort de stem van Laura dingen zeggen die niet waar zijn!
- unieke Laura-goocheldoos met de inmiddels wereldberoemde verdwijntruuk voor al jouw geld! *O*
- verder natuurlijk kaartjes voor de unieke Laura musical "La Miserable" geschreven door Oma Dekker
pi_100113307
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:30 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Enne waarom moet het bij gadgets blijven, de markt is veeel breder! Bijvoorbeeld:
- de unieke turbobuitenboord: de Babs LD-2011(extended Nosailing-edition)
- de tropical drinks Dubbeldekker, LeckerDecker (unieke mix, afgeleid van SexOnTheBeach) en natuurlijk met 40% alcohol: de Guppy light :Y
- een levensechte Pinokkio-trekpop met het pubergezicht van Laura! Trek aan het touwtje: haar neus zal groeien en je hoort de stem van Laura dingen zeggen die niet waar zijn!
- unieke Laura-goocheldoos met de inmiddels wereldberoemde verdwijntruuk voor al jouw geld! *O*
- verder natuurlijk kaartjes voor de unieke Laura musical "La Miserable" geschreven door Oma Dekker
Vergeet de Laura-knakworstjes niet..
pi_100118276
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:12 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ja heej, ze moet wel een beetje uitgerust zijn voor het volgende feestje en partijtje. Dat kost best veel energie.

(BTW... wat heb je daar een verschrikkelijke foto van het kind geplaatst, een paar posts hierboven! Ik schrik ervan!)
Ze heeft nu tijd zat om te slapen. Ze is inmiddels aangekomen bij Vanuatu maar kan pas maandag inklaren.
pi_100124941
uit LD haar weblog van 22-7:

quote:
Gisterochtend zou ik dan weer met een locaal bootje de 10 mijl terug naar het hoofdeiland varen, omdat de Alvei nog verder gaat met toeristen. Maar het bootje bleek niet te gaan die dag en ik zat dus vast op het eiland.. Samen met drie leden van de crew heb ik dan een grote eilandtour gemaakt en een waterval gezocht die we uiteindelijk ook vonden.. vervolgens zijn we de langs hele rivier naar beneden gelopen. Dat was alleen makkelijker gezegd dan gedaan, want de rivier liep tussen hoge rotsmuren door en hier en daar was er een waterval waar we naar beneden moesten klauteren. Toen ik, helemaal doorweekt, terug was op het strand zag ik een lokaal bootje dat ze aan het volstouwen waren. Ik ben er gelijk heen gelopen om te vragen of ze soms van plan waren naar het hoofdeiland te varen, en dat bleek het geval.. Dus na iedereen uitgebreid gedag gezegd te hebben heb ik snel m'n spullen gepakt en ben aan boord gesprongen..
Haar column van vandaag:

Ineens is er geen sprake meer van een lange wandeling met de crew van de Alvei maar heeft ze alleen een uitje gemaakt?
pi_100134259
quote:
Waar we allemaal velours zijn op Laura
Spreek voor jezelf :P
pi_100134651
Volg dit topic al heel lang.
nog nooit hier gepost

MAAR geweldige toevoeging aan de OP _O-
pi_100134751
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:12 schreef danilel het volgende:
nog nooit hier gepost

Leuk dat je nu dan toch mee komt posten! ^O^
pi_100134866
Dan mijn visie maar.....

Leuk voor Laura dat ze dit allemaal kan doen.

Voor mij hoeft het niet zo nodig, het is geen echte recordpoging dus ze moet niet doen alsof.
Volgens mij weet ze zelf wel beter.......

Van een kant wil ik haar gewoon op haar Pinokkio-neus zien gaan.
Van de andere kant denk ik; "waar maak ik me druk om".
pi_100135133
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:18 schreef danilel het volgende:
Dan mijn visie maar.....

Voor mij hoeft het niet zo nodig, het is geen echte recordpoging dus ze moet niet doen alsof.

Het is niet Laura die ik op haar neus wil zien gaan :N Maar wel degenen die haar hiertoe hebben gebracht. Want hoe leuk al die feestjes en partijtjes en BBQ-tjes ook zullen zijn voor haar, ondertussen vaart ze wel op een boot de wereldzeeën over. Hartstikke stoer en voor velen ook zeer bewonderenswaardig, maar het is niet zonder gevaar. Ook al doet Laura erg haar best om het vooral als een peulenschil te laten klinken op haar weblog. Zij slaapt gewoon heerlijke lange nachten door, terwijl ieder ander op welke boot dan ook de wacht moet houden. Laura kan slaap inhalen van 3 dagen en nachten doorfeesten tijdens ruig weer op zee, terwijl ieder ander uitgeput is tegen de tijd dat de zee eindelijk weer wat kalmer is geworden.
pi_100135849
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:26 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Het is niet Laura die ik op haar neus wil zien gaan :N Maar wel degenen die haar hiertoe hebben gebracht. Want hoe leuk al die feestjes en partijtjes en BBQ-tjes ook zullen zijn voor haar, ondertussen vaart ze wel op een boot de wereldzeeën over. Hartstikke stoer en voor velen ook zeer bewonderenswaardig, maar het is niet zonder gevaar. Ook al doet Laura erg haar best om het vooral als een peulenschil te laten klinken op haar weblog. Zij slaapt gewoon heerlijke lange nachten door, terwijl ieder ander op welke boot dan ook de wacht moet houden. Laura kan slaap inhalen van 3 dagen en nachten doorfeesten tijdens ruig weer op zee, terwijl ieder ander uitgeput is tegen de tijd dat de zee eindelijk weer wat kalmer is geworden.
Klopt, ik bedoel dan ook meer Lau en haar team..... ;)
pi_100139236
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:18 schreef danilel het volgende:
Dan mijn visie maar.....

Het is helemaal geen recordpoging, het lijkt er zelfs niet meer op. Maar ja, om geld binnen te halen om dit tripje te kunnen betalen moet je wel blijven doen alsof. En de tripjes van pa naar dochter moeten ook uit de donaties worden betaald. Denk dat er daarom ook twee meets worden georganiseerd, de kas moet weer gespekt!
pi_100140279
die OP _O_

Laura heeft een vriendje *; een heel lief vogeltje, we wachten nog op de pix van Messy. Leuk speelkameraadje voor Spot als ze weer terug zijn.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_100140469
Ik snap de ophef niet zo... Er zijn veel meer mensen van haar leeftijd die niks aan school doen en zich bezig houden met veel minder leuke zaken dan zeilen. Van Laura heeft niemand last.
pi_100140508
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 22:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik snap de ophef niet zo... Er zijn veel meer mensen van haar leeftijd die niks aan school doen en zich bezig houden met veel minder leuke zaken dan zeilen. Van Laura heeft niemand last.
Maar dit is best een gezellige reeks :D
pi_100140542
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 22:37 schreef BabeWatcher het volgende:
die OP _O_

Laura heeft een vriendje *; een heel lief vogeltje, we wachten nog op de pix van Messy. Leuk speelkameraadje voor Spot als ze weer terug zijn.
Wat, die vieze poepvogel?
  zaterdag 30 juli 2011 @ 23:51:02 #28
124676 RobertoCarlos
pi_100143214
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:12 schreef danilel het volgende:
nog nooit hier gepost

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 22:37 schreef BabeWatcher het volgende:
die OP _O_

Dank u wel!! *)
pi_100150312
quote:
Tja, zeilen is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd en een wereldreis maken als je nog maar 14 al helemaal niet! En dat er genoeg jongeren zijn die niets aan school doen mag natuurlijk nooit een vrijbrief zijn voor andere om dan ook maar niets te doen.
En nee, ik heb ook geen last van Laura, van andere jongeren ook niet trouwens. :P
pi_100150326
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 23:51 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

[..]

Dank u wel!! *)
Verdient Hammond "er is geen volgboot!" orgel niet ook een plekje in de OP?
  zondag 31 juli 2011 @ 10:06:22 #31
124676 RobertoCarlos
pi_100150407
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 09:59 schreef spuitje het volgende:

[..]

Verdient Hammond "er is geen volgboot!" orgel niet ook een plekje in de OP?
Hmmmmm, is wel een derde generatie volger van LD... maar ok vooruit. ;) Staat erbij :)
pi_100150447
Nederland is al lang Laura Dekker moe.
Als ze terugkomt verschijnt ze hooguit in wat actualiteitsprogramma's en daar zal het dan bij blijven.
Mocht er een boekje uitkomen dan zal voorspel ik een matige verkoop, er is nu al weinig tot geen aandacht voor haar in de media.
Haar weblog doet saai aan en mochten er spannende passages in haar boek staan die niet stroken met de eerder geschreven weblogs dan is ze direct het haasje.
pi_100150841
Mercer takes on 15 year old Round-World sailor Laura Dekker

http://mercerpr.com/index.php?s=au&nid=100465&news_id=28022
  zondag 31 juli 2011 @ 11:10:32 #34
124676 RobertoCarlos
pi_100151236
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 10:43 schreef Hammondorgel het volgende:

Ik dacht dat LD niet van spektakel-media houdt... maar ik denk dat Mercer heel wat van plan is met het imago van LD... voorbeeldje uit de tekst bij de link:

quote:
Laura's story is as intriguing as any sportsperson's in modern history.
Dus Laura is de Johan Cruijff van het zeilen en is te vergelijken met Michael Jordan, Michael Schumacher en Michael Phelps :P
  zondag 31 juli 2011 @ 11:16:03 #35
124676 RobertoCarlos
pi_100151307
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:05 schreef Kwalberto het volgende:
Laura Dekker #30 Waar we allemaal velours zijn op Laura

Zeg nou zelf hoe heb ik deze pareltjes kunnen missen :'(?
Nu even deel 1 tm 29 doorlezen :)
Nu pas de Laura Dekker topicreeks ontdekken.

We worden beroemd!!! *O* :Y
  † In Memoriam † zondag 31 juli 2011 @ 11:52:06 #36
137949 Disana
pi_100151908
quote:

Da's een mannetje dat in zijn eentje wat PR doet voor een enkel eerder zeilmeisje, en nu kennelijk denkt een slaatje te kunnen slaan uit een tweede zeilmeisje. Die PR zal waarschijnlijk voornamelijk in eigen land plaatsvinden, tenzij hij iemand kan betalen die onze taal meester is. Ik zou het knap van hem vinden als hij Dekker hier weer bij het nieuws kan positioneren.
  zondag 31 juli 2011 @ 12:12:26 #37
124676 RobertoCarlos
pi_100152380
Toch raar dat Laura het er zelf niet over heeft, over Mercer....
pi_100152432
quote:

Zouden ze daar weten dat Laura regelmatig op diesel zeilt i.p.v. op wind?
pi_100152464
quote:

"It started with an internationally reported court battle in The Hague that at first prevented her from attempting her voyage, it included an impromptu solo trip from the Netherlands to the UK by Laura after which the courts ordered her father to come to the UK to collect her and it has finally eventuated in a court ruling in her favour."

Wrong, Mr. M.! :N
  † In Memoriam † zondag 31 juli 2011 @ 12:19:52 #40
137949 Disana
pi_100152563
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 12:15 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

"It started with an internationally reported court battle in The Hague that at first prevented her from attempting her voyage, it included an impromptu solo trip from the Netherlands to the UK by Laura after which the courts ordered her father to come to the UK to collect her and it has finally eventuated in a court ruling in her favour."

Wrong, Mr. M.! :N
Tja, sinds wanneer is PR een kwestie van waarheidsgetrouwheid. Zou trouwens wel eens willen weten wie dit heeft geregeld en of ervoor betaald moet worden. Het zou zomaar kunnen dat dit mannetje niets beters te doen heeft.

Trouwens, ICOM staat nu ook tussen de sponsors.
pi_100152664
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 12:19 schreef Disana het volgende:

[..]

Trouwens, ICOM staat nu ook tussen de sponsors.
Heel aardig! :Y
pi_100152672
Hmmm..... die PR firma kan het gewoon in het Engels doen...... de media die het willen publiceren ertalen dan zelf wel. Overigens is het een toch wel duidelijk bekendere media firma als die profiteurs die het in Nederland geprobeerd hebben bij de Dekkers binnen te komen.

Ik heb overigens in de afgelopen week de gelegenheid gehad die MiniCat te testen :-) Het is een geweldig leuk bootje voor jonge, sportieve mensen maar niets voor een oudere jaargang zoals ik. Als zeilfeut was het me dan ook bijna gelukt zelfs bij een matig widje dat ding met de mast naar beneden te zeilen.
pi_100152784
En ook bij mercer weer het verhaal dat ze is geboren op een jacht.......

quote:
So at the age of 14, the girl who was born on a yacht in New Zealand and holds Dutch, New Zealand and German citizenship, set off.
pi_100152817
quote:
Waarom wordt ieder topic over Laura, buiten deze reeks, eigenlijk gesloten?
Het lijkt wel of ze het niet leuk vinden.. _O-
pi_100152904
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 12:24 schreef svetan het volgende:
Hmmm..... die PR firma kan het gewoon in het Engels doen...... de media die het willen publiceren ertalen dan zelf wel. Overigens is het een toch wel duidelijk bekendere media firma als die profiteurs die het in Nederland geprobeerd hebben bij de Dekkers binnen te komen.

Ik heb overigens in de afgelopen week de gelegenheid gehad die MiniCat te testen :-) Het is een geweldig leuk bootje voor jonge, sportieve mensen maar niets voor een oudere jaargang zoals ik. Als zeilfeut was het me dan ook bijna gelukt zelfs bij een matig widje dat ding met de mast naar beneden te zeilen.
Tuurlijk Svetan :P
Ik heb je trouwens een tijdje terug een serieuze vraag gesteld waar ik nog steeds geen antwoord op heb gehad en als ik eerlijk ben vind ik dat een beetje flauw van je.
Dus stel ik hem nog maar eens in de hoop dat je nu wel bereid bent antwoord te geven.

Zou Laura van de duitse autoriteiten wel toestemming hebben gekegen om met de Guppy uit te varen of gelden voor Duitsland ongeveer dezelfde regels als voor Nederland, Engeland, Portugal, Frankrijk en nog wat meer landen?
  † In Memoriam † zondag 31 juli 2011 @ 12:34:52 #46
137949 Disana
pi_100152948
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 12:28 schreef spuitje het volgende:
En ook bij mercer weer het verhaal dat ze is geboren op een jacht.......

Vanaf nu hoeven we helemaal niet meer op de waarheid te rekenen natuurlijk. Dekker is nu een product dat verkocht moet worden.
pi_100152984
quote:
die andere pubers die koppig zijn en geen zin in school hebben maken er geen stampij van en gaan niet aan de hele wereld verkondigen dat ze een wereld record gaan vestigen en dat ze daar geld van jou voor willen hebben en als je dat niet geeft snijden ze hun pols door. De pubers die jij bedlet gaan niet naar schoolomdat ze geen zin hebben. Laura KAN niet naar school omdat ze immers dat wereld record moet vestigen , en omdat ze een bovengemiddeld kind is. Laura is meer dan een koppige, eigenwijze tiener, ze is een getalenteerd zeilster, en daarom moet ze van school af. Jij moet LD niet gaan vergelijken met de doorsnee pubers
pi_100153015
Spuitje: In het buitenland is het heel gebruikelijk te bevallen in een ziekenhuis of geboortekliniek. Als geboorteplaats word er dan het huisadres van de moeder in het bevolkingsregister opgenomen. Het "huisadres" van de familie Dekker was de boot die in de haven lag. Vanuit de USA is mij (persoonlijke ervaring) bekend dat een bevalling tientalen km van het "huisadres" kan plaatsvinden.... daar is alleen de plaats van de eerste "inschrijving" in het bevolkingsregister belangrijk.
pi_100153336
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 12:37 schreef svetan het volgende:
Spuitje: In het buitenland is het heel gebruikelijk te bevallen in een ziekenhuis of geboortekliniek. Als geboorteplaats word er dan het huisadres van de moeder in het bevolkingsregister opgenomen. Het "huisadres" van de familie Dekker was de boot die in de haven lag. Vanuit de USA is mij (persoonlijke ervaring) bekend dat een bevalling tientalen km van het "huisadres" kan plaatsvinden.... daar is alleen de plaats van de eerste "inschrijving" in het bevolkingsregister belangrijk.
Echt waar? Nou dat heb ik nou nooit geweten dat het in veel buitenlanden normaal is om in een kliniek te bevallen! Mocht je het nog niet weten: ik woon in Frankrijk en daar kijken ze je met grote ogen vol ongeloof aan als je vertelt dat je 4 keer thuis bent bevallen!
Maar daar gaat het helemaal niet om en dat weet jij ook! Men probeert krampachtig het verhaal in stand te houden dat Laura is geboren op een jacht en dat dit er toe heeft bijgedragen dat ze alleen nog maar wilde zeilen.
pi_100153452
Spuitje: Ik kan die vraag niet met zekerheid beantwoorden maar in andere gevallen op sportief gebied zijn er in Duitsland wel vaker uitzonderingen gemaakt. In enkele gevallen ondersteunt de staat dit zelfs met speciale scholen waar diverse takken van sport (bv zwemmen, atlethiek en skieen) als hoofdvak gelden en de leerlingen voor alle wedstrijden vrijgesteld worden. Ook in de USA ken ik zulke scholen.

Zeker weet ik dat voor de schoolplicht omdat er hier nu een hoogbegaaft jongetje van 13 op weg is naar de USA onderweg is om daar op een privé school zijn passie voor de wiskunde uit te leven. Gewoon op school afgemeld met een verklaring van de ouders dat hij (in het buitenland) zijn opleiding zal vervolgen. Hier zijn de kinderen nog de verantwoordelijkheid van de ouders en niet het eigendom van de jeugdzorg!
pi_100153736
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 12:37 schreef svetan het volgende:
Er wordt inderdaad herhaaldelijk gesteld dat ze aan boord van een jacht geboren is. Buiten het feit dat het adres van de moeder dan nog altijd het adres van de haven zou zijn, werd dit altijd gebruikt om het verhaal kracht bij te zetten dat ze wel heel goed zou moeten kunnen zeilen. Ze was immers vanaf haar allervroegste jeugd al aan boord van een schip.
Natuurlijk is dit een drogredenering, alleen maar goed voor de mythevorming. Als je moeder in een vliegtuig was bevallen, ben je ook niet automatisch een goede piloot.
pi_100153807
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 12:54 schreef svetan het volgende:
Spuitje: Ik kan die vraag niet met zekerheid beantwoorden maar in andere gevallen op sportief gebied zijn er in Duitsland wel vaker uitzonderingen gemaakt. In enkele gevallen ondersteunt de staat dit zelfs met speciale scholen waar diverse takken van sport (bv zwemmen, atlethiek en skieen) als hoofdvak gelden en de leerlingen voor alle wedstrijden vrijgesteld worden. Ook in de USA ken ik zulke scholen.

Zeker weet ik dat voor de schoolplicht omdat er hier nu een hoogbegaaft jongetje van 13 op weg is naar de USA onderweg is om daar op een privé school zijn passie voor de wiskunde uit te leven. Gewoon op school afgemeld met een verklaring van de ouders dat hij (in het buitenland) zijn opleiding zal vervolgen. Hier zijn de kinderen nog de verantwoordelijkheid van de ouders en niet het eigendom van de jeugdzorg!
Maar dat is een kromme vergelijking omdat je het over kinderen met een bijzonder talent hebt, met ouders die bovendien op een verantwoorde manier voor alternatief onderwijs zorgen.
pi_100154199
quote:

En met dat laatste heb je nu net het verschil. De vader van Laura heeft haar bij haar school afgemeld. Punt. Hij heeft nergens vermeld hoe Laura haar opleiding voort zou zetten. Toen hij haar afmelde bij haar school was daar trouwens ook nog helemaal geen sprake van. Laura was toen 13 en dochter en pa vonden dat ze toen wel een wereldreisje kon maken. Pas toen de OTS een feit was kwam de wereldschool in beeld.
Ook in Nederland zal een 13 jarige de kans krijgen in het buitenland te gaan studeren als de ouders alles netjes geregeld hebben. Maar bij de Dekkers was dat nu juist het probleem: ze hadden niets geregeld!

Weet je: ik denk eerlijk gezegd dat de Dekkers de autoriteiten dankbaar mogen zijn! Zij hebben in ieder geval voorkomen dat Laura slecht voorbereidt en met veel minder technische snufjes het zeegat heeft gekozen dan waarover ze nu kan beschikken!
pi_100154334
quote:

BTW: ook in Nederland kent men speciale opleidingen voor jonge sporttalenten. En ik weet niet of je het WK zwemmen hebt gevolgd maar daar kwam Nederland toch echt beter uit de bus dan dat fantastische Duitsland!
pi_100155625
@Spuitje: Een haven is geen adres! In het internationale zeerecht is er nog altijd zo'n soort passage dat een schip administratief een bijzondere positie heeft waar de kapitein een bijzondere functie heeft. Voor zover ik weet is de kapitein, tenminste buiten de territoriale wateren, verantwoordelijk voor de administratie van overleidens, geboorte en huwelijksakten.

Bovendien is het onzin hier een punt ervan te maken of ze nu in het ziekenhuis, de hoek vand de staat, de pier in de haven of op de boot geboren is. Feit is gewoon dat ze al, voor ze zelfstandig denken kon, gewend is aan het gevoel van de golven onder haar bed en het geluid en de lucht van de zee.
  † In Memoriam † zondag 31 juli 2011 @ 14:37:53 #56
137949 Disana
pi_100156487
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 14:09 schreef svetan het volgende:
Bovendien is het onzin hier een punt ervan te maken of ze nu in het ziekenhuis, de hoek vand de staat, de pier in de haven of op de boot geboren is. Feit is gewoon dat ze al, voor ze zelfstandig denken kon, gewend is aan het gevoel van de golven onder haar bed en het geluid en de lucht van de zee.
Jij neemt het dus ook niet zo nauw met de waarheid: voor jou is 'als baby aan boord zijn' hetzelfde als 'aan boord geboren zijn'.
pi_100158052
quote:
@Spuitje: Een haven is geen adres! In het internationale zeerecht is er nog altijd zo'n soort passage dat een schip administratief een bijzondere positie heeft waar de kapitein een bijzondere functie heeft. Voor zover ik weet is de kapitein, tenminste buiten de territoriale wateren, verantwoordelijk voor de administratie van overleidens, geboorte en huwelijksakten.

Ik heb niet gezegd dat een haven een adres is hoor. Een ziekenhuis daarentegen heeft wel een adres.

En reageer nu gewoon eens op de andere punten die ik heb aangedragen. O.a. die met betrekking tot het onderwijs etc.
  zondag 31 juli 2011 @ 16:42:24 #58
124676 RobertoCarlos
pi_100160430
quote:
Dat maakt wel uit natuurlijk. Al een hele tijd wordt er een mythe rondom LD gebouwd. Mede op basis daarvan doneren mensen geld. Bovendien is zo'n mythe niet goed voor LD zelf, straks gaat ze nog geloven ook dat ze echt bijzonder is..

O ja, je had het over het internationale zeerecht, welk recht bedoel je precies?
  † In Memoriam † zondag 31 juli 2011 @ 17:00:08 #59
137949 Disana
pi_100160943
Toch ben ik wel benieuwd wat wij van die Dekker-PR gaan merken. Zou die man ons ook ontdekken en zou hij dan mensen in gaan zetten om een spin te geven aan wat er hier geschreven wordt? Ik zou dat wel grappig vinden, want dan kunnen spuitje en banjerkanjer ze eens flink met feiten om de oren slaan :)
pi_100160950
quote:
2s.gif Op zondag 31 juli 2011 16:42 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat maakt wel uit natuurlijk. Al een hele tijd wordt er een mythe rondom LD gebouwd. Mede op basis daarvan doneren mensen geld. Bovendien is zo'n mythe niet goed voor LD zelf, straks gaat ze nog geloven ook dat ze echt bijzonder is..

O ja, je had het over het internationale zeerecht, welk recht bedoel je precies?
Volgens mij was Svetan een beetje in de war toen hij dat laatste schreef. Hij had het over internationale wateren en niet over territoriale. Al was LD aan boord van het schip van haar ouders geboren dat op dat moment in de haven van ??? lag dan had dat niets te maken met internationaal scheepsrecht. Het schip bevond zich namelijk op dat moment in de territoriale wateren van NZ. En dus diende men Laura aan te geven in NZ, daar heeft ze ook haar NZ paspoort aan te danken.
quote:
In het internationale zeerecht is er nog altijd zo'n soort passage dat een schip administratief een bijzondere positie heeft waar de kapitein een bijzondere functie heeft. Voor zover ik weet is de kapitein, tenminste buiten de territoriale wateren, verantwoordelijk voor de administratie van overleidens, geboorte en huwelijksakten
pi_100163861
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 17:00 schreef Disana het volgende:
Toch ben ik wel benieuwd wat wij van die Dekker-PR gaan merken. Zou die man ons ook ontdekken en zou hij dan mensen in gaan zetten om een spin te geven aan wat er hier geschreven wordt? Ik zou dat wel grappig vinden, want dan kunnen spuitje en banjerkanjer ze eens flink met feiten om de oren slaan :)
Dat denk ik niet. Als die man ons al ontdekt zal hij zijn bedenkingen omtrent Laura gaan krijgen, ook al omdat er wel meer kritiek op haar geuit is.
Hij zal er of niks mee doen of een procedure overwegen en het zo proberen te draaien dat wij haar naam hebben beschadigd als haar populariteit wat tegenvalt.
Ze zal zich dan wel gaan vergelijken met die dronken dramaqueen op koninginnedag, die huilend Geen Stijl aanklaagde omdat zij zélf zich had bezat en zich liep aan te stellen.
(Tot mijn grote ergernis heeft het kutkind nog gelijk gekregen ook, terwijl ze naar mijn idee gestraft zou moeten worden wegens straatvervuiling, verstoring van de openbare orde en openbare dronkenschap en geluidsoverlast. Maar goed, daar gaat topic niet over. :P )
  zondag 31 juli 2011 @ 18:37:40 #62
37150 livelink
pi_100164005
Als ik Svetan mag geloven is Laura totaal niet geinteresseerd in Nederland. Dus ik verwacht niet dat een PR-bedrijf wakker ligt van wat wij hier over Laura melden.

Laura's pr zal zich moeten richten op al die landen waar ze wel op handen zal worden gedragen. Ik kan alleen zo snel geen voorbeeld bedenken.
pi_100164106
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 18:37 schreef livelink het volgende:
Als ik Svetan mag geloven is Laura totaal niet geinteresseerd in Nederland. Dus ik verwacht niet dat een PR-bedrijf wakker ligt van wat wij hier over Laura melden.

Laura's pr zal zich moeten richten op al die landen waar ze wel op handen zal worden gedragen. Ik kan alleen zo snel geen voorbeeld bedenken.
Dat is ook lastig, omdat alleen landen in aanmerking komen waar ze haar niet kennen.
  † In Memoriam † zondag 31 juli 2011 @ 19:09:05 #64
137949 Disana
pi_100165012
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 18:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Als die man ons al ontdekt zal hij zijn bedenkingen omtrent Laura gaan krijgen, ook al omdat er wel meer kritiek op haar geuit is.
Hij zal er of niks mee doen of een procedure overwegen en het zo proberen te draaien dat wij haar naam hebben beschadigd als haar populariteit wat tegenvalt.
Ze zal zich dan wel gaan vergelijken met die dronken dramaqueen op koninginnedag, die huilend Geen Stijl aanklaagde omdat zij zélf zich had bezat en zich liep aan te stellen.
(Tot mijn grote ergernis heeft het kutkind nog gelijk gekregen ook, terwijl ze naar mijn idee gestraft zou moeten worden wegens straatvervuiling, verstoring van de openbare orde en openbare dronkenschap en geluidsoverlast. Maar goed, daar gaat topic niet over. :P )
Oh gut ja, die rechtenstudente, dat filmpje heb ik nog gezien en ik las onlangs dat ze in het gelijk werd gesteld. Nou ja, het zijn ook twee dingen: jezelf op straat misdragen en voor eeuwig op internet vastgelegd zijn. Dat laatste lijkt me echt geen pretje, en het is niet fijn dat anderen voor je kunnen/willen bepalen wat jij van je zwakheden prijsgeeft.

Ik denk dat de promotie van Dekker niet zoveel voor gaat stellen en voornamelijk tot Nieuw Zeeland beperkt blijft. Maar voornamelijk vraag ik me af wie die man betaalt, en wie in eerste instantie vond dat Dekker promotie nodig heeft. Ik gok dat de man zichzelf naar voren heeft geschoven ter promotie van zijn bedrijfje.
  zondag 31 juli 2011 @ 19:17:55 #65
124676 RobertoCarlos
pi_100165330
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 18:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Deze?

http://tinypic.com/player.php?v=2dudwsg&s=7

Edit: zo moet ie lukken. En je moet me Majesteit noemen he! }:| ;)
  † In Memoriam † zondag 31 juli 2011 @ 19:18:31 #66
137949 Disana
pi_100165354
quote:
De URL bevat een video-id met een onjuiste notatie.
Het spijt ons.
pi_100165693
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 19:09 schreef Disana het volgende:

[..]

Oh gut ja, die rechtenstudente, dat filmpje heb ik nog gezien en ik las onlangs dat ze in het gelijk werd gesteld. Nou ja, het zijn ook twee dingen: jezelf op straat misdragen en voor eeuwig op internet vastgelegd zijn. Dat laatste lijkt me echt geen pretje, en het is niet fijn dat anderen voor je kunnen/willen bepalen wat jij van je zwakheden prijsgeeft.

Ze hebben wel van haar zwakheid op dat moment gebruik gemaakt ja.. Alleen, als ze zich er niet druk om had gemaakt, was ze allang weer vergeten. Iedere student is weleens dronken tenslotte.
Ik denk zelf dat ze gewoon op geld uit was, en dat heeft ze gekregen, geloof ik.

Maar goed, we hadden het over een andere vreemde kostganger. Het zal niet meevallen om haar vakantie blijvend te promoten.
Het zou me niet verbazen als hij zichzelf niet naar voren had geschoven, maar is ingehuurd met de sponsorgelden om de tanende reputatie van Laura een beetje op te vijzelen.
Een promotieman die zichzelf naar voren schuift is op zich ook niet ondenkbaar, maar waarom denk je dat dat hier het geval is geweest?
pi_100165723
quote:
2s.gif Op zondag 31 juli 2011 19:17 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Deze?

http://tinypic.com/player.php?v=2dudwsg&s=7

Edit: zo moet ie lukken. En je moet me Majesteit noemen he! }:| ;)
Ze hebben wat gemeen, die twee :D
  † In Memoriam † zondag 31 juli 2011 @ 19:34:50 #69
137949 Disana
pi_100165797
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 19:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ze hebben wel van haar zwakheid op dat moment gebruik gemaakt ja.. Alleen, als ze zich er niet druk om had gemaakt, was ze allang weer vergeten. Iedere student is weleens dronken tenslotte.
Ik denk zelf dat ze gewoon op geld uit was, en dat heeft ze gekregen, geloof ik.

Maar goed, we hadden het over een andere vreemde kostganger. Het zal niet meevallen om haar vakantie blijvend te promoten.
Het zou me niet verbazen als hij zichzelf niet naar voren had geschoven, maar is ingehuurd met de sponsorgelden om de tanende reputatie van Laura een beetje op te vijzelen.
Een promotieman die zichzelf naar voren schuift is op zich ook niet ondenkbaar, maar waarom denk je dat dat hier het geval is geweest?
Ik weet het natuurlijk niet, maar ik kan me niet goed voorstellen dat er genoeg sponsorgeld is om zo'n man te betalen. Tenzij ze een regeling hebben getroffen waarbij hij pas geld ziet als de operatie is geslaagd en de boeken en films over de toonbank vliegen.
pi_100165822
quote:
2s.gif Op zondag 31 juli 2011 12:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
Toch raar dat Laura het er zelf niet over heeft, over Mercer....
Zij denkt alleen "merci" en feest/vaart lekker door!
pi_100166299
Een firma als Mercer::PR leeft van mediarechten en niet van sponsors. Integendeel - Mercer::PR zoekt zelfs sponsors voor Laura. Lees hun site maar eens goed. Dat ze onder het kopje "Talent Management" gevoerd wordt zou er zelfs op kunnen duiden dat ze zelf sponsoren en er een aftrekpost voor de belasting van maken.
pi_100166482
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 19:34 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik weet het natuurlijk niet, maar ik kan me niet goed voorstellen dat er genoeg sponsorgeld is om zo'n man te betalen. Tenzij ze een regeling hebben getroffen waarbij hij pas geld ziet als de operatie is geslaagd en de boeken en films over de toonbank vliegen.
Ik denk dat je gelijk hebt. Het lijkt me logisch dat hij die opblaasbootjes gaat promoten en en passant Laura's onderneming enigszins rendabel probeert te maken.
  zondag 31 juli 2011 @ 20:37:36 #73
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_100167780
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:19 schreef spuitje het volgende:

[..]

Weet je: ik denk eerlijk gezegd dat de Dekkers de autoriteiten dankbaar mogen zijn! Zij hebben in ieder geval voorkomen dat Laura slecht voorbereidt en met veel minder technische snufjes het zeegat heeft gekozen dan waarover ze nu kan beschikken!
Een van de beste posts van deze reeks [img]14.gif[/img]
  zondag 31 juli 2011 @ 20:43:32 #74
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_100168042
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 17:00 schreef Disana het volgende:
Ik hoop dat we ontdekt worden. Mijn missie is pas voltooid als You Are A Pirate wereldwijd nummer 1 staat. 8-)
pi_100169092
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:43 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ik hoop dat we ontdekt worden. Mijn missie is pas voltooid als You Are A Pirate wereldwijd nummer 1 staat. 8-)
Daar zeg je wat.. ons zeilmeisje speelt ook nog gitaar..

En ik vraag me af of ze haar hondje Spot niet mist. Als ik in haar schoenen zou staan, zou me dat echt aan het hart gaan.
  † In Memoriam † zondag 31 juli 2011 @ 21:06:45 #76
137949 Disana
pi_100169119
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 19:52 schreef svetan het volgende:
Een firma als Mercer::PR leeft van mediarechten en niet van sponsors. Integendeel - Mercer::PR zoekt zelfs sponsors voor Laura. Lees hun site maar eens goed. Dat ze onder het kopje "Talent Management" gevoerd wordt zou er zelfs op kunnen duiden dat ze zelf sponsoren en er een aftrekpost voor de belasting van maken.
Ik vind die site voornamelijk uit gebakken lucht bestaan en als ik die pagina bekijk, zie ik alleen maar dat die man grote namen wil voeren om er zelf beter van te worden. Zoals hier:

http://mercerpr.com/index.php?s=au&nid=100465&news_id=26675

Blablabla at no charge.
  zondag 31 juli 2011 @ 21:13:45 #77
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_100169448
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Daar zeg je wat.. ons zeilmeisje speelt ook nog gitaar..

En ik vraag me af of ze haar hondje Spot niet mist. Als ik in haar schoenen zou staan, zou me dat echt aan het hart gaan.
Een gitaar neemt nog makkelijk mee op een boot. Ik speel ook wel een beetje gitaar, maar piano is meer mijn instrument. Een hond op een boot is een beetje lastig, zo'n beest moet kunnen rennen en zijn behoefte doen. Een poes is een makkelijker dier, mijn poes gaat altijd mee met mij op vakantie. De laatste keer had ik de transportkooi opengelaten en blijf hij de hele rit op schoot zitten. O+
pi_100170599
Bij Abby Sunderland deed Lyall Mercer de PR eerst pro bono (dus voor niets), later kreeg Mercer een contract om de zaken van Abby te behartigen. Wat die zaken betreffen is niet echt duidelijk, maar dingen als boek, DVD, betaalde lezingen e.d. zal er wel bij zitten (en een deel van de opbrengst naar Mercer gaan).
pi_100170657
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:13 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Een gitaar neemt nog makkelijk mee op een boot. Ik speel ook wel een beetje gitaar, maar piano is meer mijn instrument. Een hond op een boot is een beetje lastig, zo'n beest moet kunnen rennen en zijn behoefte doen. Een poes is een makkelijker dier, mijn poes gaat altijd mee met mij op vakantie. De laatste keer had ik de transportkooi opengelaten en blijf hij de hele rit op schoot zitten. O+
Ik snap heus wel dat een hond aan boord geen doen is. Desalniettemin lijkt het me een hard gelag. Als je dierenliefhebber bent, tenminste.
pi_100170927
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik snap heus wel dat een hond aan boord geen doen is. Desalniettemin lijkt het me een hard gelag. Als je dierenliefhebber bent, tenminste.
Een hond loopt onderweg wel enig risico, zoals op Tonga:

quote:
Dogs and parrots may be destroyed. Other pets will be confined on board. Animals, birds and plants need a quarantine certificate
pi_100177840
Haar laatste weblog, wat weer een vreemd verhaal. Ik dacht dat ze niet van boord mocht voor ze had ingeklaard maar ze heeft haar eerste party al weer achter de rug.
quote:
Tegen de namiddag ben ik samen met andere zeilers naar een beachparty gegaan waar ik weer veel nieuwe mensen heb leren kennen.
bron
pi_100178917
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:54 schreef spuitje het volgende:
Haar laatste weblog, wat weer een vreemd verhaal. Ik dacht dat ze niet van boord mocht voor ze had ingeklaard maar ze heeft haar eerste party al weer achter de rug.

[..]

Ze heeft gewoon volwassen Henk nodig om in te kunnen klaren, en die is vanavond aangekomen. Dus morgen kan ze gaan inklaren.
pi_100179562
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 00:17 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ze heeft gewoon volwassen Henk nodig om in te kunnen klaren, en die is vanavond aangekomen. Dus morgen kan ze gaan inklaren.
Jij zegt het, ik dacht het :P
pi_100180255
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 00:35 schreef spuitje het volgende:

[..]

Jij zegt het, ik dacht het :P
Hij vaart vanaf Sint Maarten al achter haar aan ;)

pi_100180387
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 00:54 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Hij vaart vanaf Sint Maarten al achter haar aan ;)

Maar er is geen volgboot! Echt niet! :+
Na het Panamakanaal nam het stel met die blonde mevrouw afscheid van LD en moest dus iemand anders het overnemen. Dat (b) lijkt dus Henk te zijn.
Ach, LD wordt al haar hele solo zeilreis gepamperd en gepoederd.

[ Bericht 9% gewijzigd door spuitje op 01-08-2011 01:03:59 ]
pi_100180541
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 00:58 schreef spuitje het volgende:

[..]

Maar er is geen volgboot! Echt niet! :+
Natuurlijk niet! :D
pi_100180910
Deze foto van Henk staat ook ergens op het weblog van Laura Dekker:

Maar hier komt hij vanaf een pagina van Henk zelf:

http://www.midgetclub.nl/Reisverslagen%20Henk%20Oosterwijk.htm
pi_100181348
Correctie:D trouwens. HIj heeft haar bij het Panamakanaal ontmoet, en op eigen initiatief.

"Ik wist dat het zeilmeisje, Laura Dekker, op 10 en 11 maart door het kanaal zou varen, dat had ze op haar
website geschreven. En op 12 maart in de ochtend zag ik haar rode boot Guppy voor anker liggen op
onze ankerplaats. En zij zelf was in haar opblaasbare catamaran in de haven aan het zeilen. Ik heb nog
even gezwaaid en later ben ik naar haar boot gevaren met mijn dinghy om even goeiedag te zeggen,
maar ze was er niet."

http://www.wvdeamer.nl/links/reisverslagen/reisverslag20107.pdf

Overigens lijkt Henk mij een zeer behulpzame en vriendelijke kerel. Ik lees van diverse zeilers lovende berichten over hem, omdat hij mensen graag te hulp schiet.
pi_100183234
Ik geloof zonder meer dat deze Henk een aardige en behulpzame man is. Hij heeft ook een soort handleiding geschreven voor zeilers die door het Panamakanaal willen en dan lees je ook dat het allemaal nog niet zo eenvoudig is als LD ons wil laten geloven.

Maar ik geloof ook dat LD op veel plaatsen iemand nodig heeft die meerderjarig is voor het zetten van de nodige handtekeningen. Iemand die de verantwoordelijkheid neemt voor haar.
  maandag 1 augustus 2011 @ 08:10:17 #90
124676 RobertoCarlos
pi_100183672
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 01:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
Overigens lijkt Henk mij een zeer behulpzame en vriendelijke kerel. Ik lees van diverse zeilers lovende berichten over hem, omdat hij mensen graag te hulp schiet.
Dat wil ik dan wel zien dan. Het is toch wel erg raar dat ie ongevraagd Laura gaat zitten helpen. Maar hij was waarschijnlijk toevallig in de buurt 8)7
  maandag 1 augustus 2011 @ 08:11:15 #91
124676 RobertoCarlos
pi_100183684
quote:
31-7-2011

Na de nacht op zee met squalls en onweer dacht ik wel goed te kunnen slapen en ben daarom vroeg m'n zoute klamme bed ingedoken.. Dat had dus totaal geen zin want na twee uur sliep ik nog steeds niet en ben ik maar weer opgestaan.. Vervolgens heb ik de hele avond heerlijk gitaar gespeeld met op de achtergrond de op het strand kabbelende golfjes.. Op een gegeven moment had ik echt een mooi stukje muziek, maar ben het nu weer totaal vergeten, damn.. Uiteindelijk ben ik dan toch in slaap gevallen maar werd toch al weer vroeg wakker, om buiten te ontdekken dat Messy em gevlogen is.. Tegen de namiddag ben ik samen met andere zeilers naar een beachparty gegaan waar ik weer veel nieuwe mensen heb leren kennen. Daar moest ik natuurlijk ook de Kava van Vanuatu uitproberen.., die is sterker en dus nog viezer dan die ik in Fiji had gedronken! Vervolgens zag ik vanaf het strand in de verte ook Sogno d'Oro binnen komen. Maar ik was pas heel laat weer aan boord en dacht dat Henk wel zou willen slapen. Morgen is er tenslotte weer een dag en dan begint ook het inklaar-feest..

Laura
Wat een treurig leven heeft Laura trouwens als ik dit zo lees, serieus.... Ik weet niet of ik nog wel zo velours ben...
pi_100184793
quote:
2s.gif Op maandag 1 augustus 2011 08:11 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Wat een treurig leven heeft Laura trouwens als ik dit zo lees, serieus.... Ik weet niet of ik nog wel zo velours ben...
Weer een trieste dag uit het leven van een solo-zeiler.
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:43:17 #93
37150 livelink
pi_100184911
Zelfs de feesten worden triester. Ze leert nu niet eens meer nieuwe vrienden kennen, alleen maar nieuwe mensen.

Maar serieus, ik zou me als ik haar vader of moeder was toch wel een beetje ongerust maken over Laura. Sinds de grote oversteek komt ze somber over. Ze leunt nu natuurlijk wel op Henk, maar ik geloof dat ik allang het vliegtuig had gepakt en naar haar toe was gegaan.
pi_100185099
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:43 schreef livelink het volgende:
Zelfs de feesten worden triester. Ze leert nu niet eens meer nieuwe vrienden kennen, alleen maar nieuwe mensen.

Maar serieus, ik zou me als ik haar vader of moeder was toch wel een beetje ongerust maken over Laura. Sinds de grote oversteek komt ze somber over. Ze leunt nu natuurlijk wel op Henk, maar ik geloof dat ik allang het vliegtuig had gepakt en naar haar toe was gegaan.
Ik begrijp überhaupt niet dat je je kind op die leeftijd nachten lang in allerlei havenplaatsen laat feesten, terwijl er alleen soms een kennis een oogje in het zeil houdt.
Maar ja, je moet er wat voor over hebben he? Als je van je geflierefluit rond de wereld geld wil maken..
Aan het einde van deze onderneming worden de wereldomgangen van pappie, die al net zo avontuurlijk was, uitgespeeld, en dan komt er een tweede onderneming.
Ondertussen komt het boek uit en de dvd en de Laura-merchandise.
De firma Dick & Dick is echt niet met opvoeden bezig ofzoiets..
Onder al die vrolijkheid zit iets triests, dat klopt ja..
pi_100185126
Ze doet wel aan ontzettende zelfontwikkeling, getuige haar muziekjes die ze vervolgens helaas weer niet kan onthouden. Ze is het lopende uithangbord van alle pro-leerplicht-ontwijkers, zo zie je maar weer. Dit soort shit leer je dus echt niet op school he. :7

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2011 09:56:55 ]
pi_100185461
quote:
14s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:56 schreef Scorpie het volgende:
Ze doet wel aan ontzettende zelfontwikkeling, getuige haar muziekjes die ze vervolgens helaas weer niet kan onthouden. Ze is het lopende uithangbord van alle pro-leerplicht-ontwijkers, zo zie je maar weer. Dit soort shit leer je dus echt niet op school he. :7
Dit zijn gewoon opmaatjes naar de volgende episode: Laura the selfmade woman en wereldomzeilster brengt een cd uit!
pi_100186125
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 00:58 schreef spuitje het volgende:

[..]

Maar er is geen volgboot! Echt niet!

Nee. Nee, nee, neeeeeeeeeeeee! :)
pi_100186497
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 01:15 schreef Banjerkanjer het volgende:
Deze foto van Henk staat ook ergens op het weblog van Laura Dekker:

Waar? :?
pi_100186875
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:55 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

Waar? :?
Die foto is niet (meer?) terug te vinden op haar site. Toch heb ik die foto eerder gezien. Misschien is hij al eerder in dit topic verschenen?
  maandag 1 augustus 2011 @ 11:11:19 #100
37150 livelink
pi_100186967
Ik had de foto ook al een keer in deze topicreeks gepost.
pi_100187068
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:07 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Die foto is niet (meer?) terug te vinden op haar site. Toch heb ik die foto eerder gezien. Misschien is hij al eerder in dit topic verschenen?
Dat was hier:

http://solozeilster.hyves(...)list_1=1&__state__=1

6-7-2011
  maandag 1 augustus 2011 @ 11:16:23 #102
37150 livelink
pi_100187131
En Henk lijkt inderdaad heel behulpzaam te zijn. En ik denk dat hij het ook niet erg vindt om Laura te begeleiden. Sterker nog, ik denk dat het heel goed is dat Laura zoveel hulp en begeleiding krijgt.
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2011 @ 11:20:49 #104
137949 Disana
pi_100187286
Hoe het ook precies zit, het is wel duidelijk dat Dekker heel blij is met het gezelschap van deze Henk, je ziet haar bij wijze van spreken een sprongetje van blijdschap maken als ze hem weer ziet.

En dat is toch best triest als je nagaat dat ze thuis gewoon familie heeft. Een kind op deze manier de wereld in sturen is niet het meest liefdevolle wat je als vader kunt doen.
pi_100187296
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:16 schreef livelink het volgende:
En Henk lijkt inderdaad heel behulpzaam te zijn. En ik denk dat hij het ook niet erg vindt om Laura te begeleiden. Sterker nog, ik denk dat het heel goed is dat Laura zoveel hulp en begeleiding krijgt.
Dat denk ik ook :)
pi_100188274
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:20 schreef Disana het volgende:
Hoe het ook precies zit, het is wel duidelijk dat Dekker heel blij is met het gezelschap van deze Henk, je ziet haar bij wijze van spreken een sprongetje van blijdschap maken als ze hem weer ziet.

En dat is toch best triest als je nagaat dat ze thuis gewoon familie heeft. Een kind op deze manier de wereld in sturen is niet het meest liefdevolle wat je als vader kunt doen.
Als je alle verhalen moet geloven werd ze toen ze nog maar 10 was al alleen de wereld in gestuurd. De hele zomervakantie zeilend op de friese meren. Later kwamen daar het wad en de noordzee bij. Ook dat vind ik niet normaal.
pi_100188577
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:50 schreef spuitje het volgende:

[..]

Als je alle verhalen moet geloven werd ze toen ze nog maar 10 was al alleen de wereld in gestuurd. De hele zomervakantie zeilend op de friese meren. Later kwamen daar het wad en de noordzee bij. Ook dat vind ik niet normaal.
Of dat nu werkelijk helemaal alleen is geweest, betwijfel ik. Het werd wel zo gepresenteerd in de media. Maar haar moeder woont immers in Harlingen. Misschien heeft ze de zomervakantie doorgebracht bij haar moeder, en vandaar zeiltripjes gemaakt op de Friese meren. Dat lijkt me aannemelijker. Met een normale zeilboot, ga je immers ook het wad niet op, dat is niet heel verstandig. Daar gebruik je een platbodem voor.
pi_100189322
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:58 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Of dat nu werkelijk helemaal alleen is geweest, betwijfel ik. Het werd wel zo gepresenteerd in de media. Maar haar moeder woont immers in Harlingen. Misschien heeft ze de zomervakantie doorgebracht bij haar moeder, en vandaar zeiltripjes gemaakt op de Friese meren. Dat lijkt me aannemelijker. Met een normale zeilboot, ga je immers ook het wad niet op, dat is niet heel verstandig. Daar gebruik je een platbodem voor.
Ik heb er ook altijd aan getwijfeld. Maar aan de andere kant is het wel zo dat Pa zijn dochter wel alleen op werelreis wilde laten gaan toen ze nog maar 13 was.
pi_100189462
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:16 schreef livelink het volgende:
Eigenaardig is wel dat Laura vaak ook te trots lijkt om hulp aan te nemen.. Maar op sommige mensen lijkt ze juist weer sterk te leunen.
pi_100191037
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Eigenaardig is wel dat Laura vaak ook te trots lijkt om hulp aan te nemen.. Maar op sommige mensen lijkt ze juist weer sterk te leunen.
Ik begrijp dat wel. Het is een 15 jarige puber en die denken vaak de wijsheid in pacht te hebben. Maar aan de andere kant kunnen ze absoluut niet zonder de steun en support van volwassenen. Normaal gesproken zijn dat in eerste instantie de ouders maar aangezien die in het geval van Laura afwezig zijn zal ze steun zoeken bij anderen. Contact via tekstberichtjes kan leuk zijn maar is vaak niet voldoende.
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2011 @ 13:31:51 #111
137949 Disana
pi_100191611
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Vind ik niet raar. Die Henk ziet eruit als een vaderfiguur en het is wel duidelijk dat Dekker een vaderskind is.
pi_100191943
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:31 schreef Disana het volgende:

[..]

Vind ik niet raar. Die Henk ziet eruit als een vaderfiguur en het is wel duidelijk dat Dekker een vaderskind is.
Dus die komt straks met een 30 jaar oudere vriend thuis? :r
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2011 @ 13:48:50 #113
137949 Disana
pi_100192186
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Dus die komt straks met een 30 jaar oudere vriend thuis? :r
Dat zie ik haar wel doen ja.
pi_100193966
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:31 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat.
Maar ik denk ook nog steeds dat Laura iemand nodig heeft bij het vervullen van alle formaliteiten.
Ik vind het net iets te toevallig dat Henk steeds verschijnt daar waar Laura ook is. En dat Henk vertrekt als Laura vertrekt.
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2011 @ 14:49:55 #115
137949 Disana
pi_100194214
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:43 schreef spuitje het volgende:

[..]

Dat.
Maar ik denk ook nog steeds dat Laura iemand nodig heeft bij het vervullen van alle formaliteiten.
Ik vind het net iets te toevallig dat Henk steeds verschijnt daar waar Laura ook is. En dat Henk vertrekt als Laura vertrekt.
Ik weet het niet. Volgens jullie is het een aardige man. Misschien doet hij het uit medelijden, maar misschien vindt hij haar ook gewoon een smakelijke jonge blom.
pi_100194365
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:49 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Volgens jullie is het een aardige man. Misschien doet hij het uit medelijden, maar misschien vindt hij haar ook gewoon een smakelijke jonge blom.
Getver Disana!! Ga je mond spoelen met groene zeep!
Ik weet het niet. Maar ik zou me als moeder zijnde inderdaad zorgen maken als mijn jonkie zoveel tijd doorbracht in aanwezigheid van een niet meer zo heel jonge man.
Anderzijds: dat jonkie van ons zou nooit, maar dan ook echt nooit toestemming hebben gekregen voor een dergelijke ondernemening, had haar nog liever aan de ketting gelegd!
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2011 @ 14:56:59 #117
137949 Disana
pi_100194444
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:54 schreef spuitje het volgende:

[..]

Getver Disana!! Ga je mond spoelen met groene zeep!
Ik weet het niet. Maar ik zou me als moeder zijnde inderdaad zorgen maken als mijn jonkie zoveel tijd doorbracht in aanwezigheid van een niet meer zo heel jonge man.
Anderzijds: dat jonkie van ons zou nooit, maar dan ook echt nooit toestemming hebben gekregen voor een dergelijke ondernemening, had haar nog liever aan de ketting gelegd!
Ik zeg toch niet dat hij er bovenop duikt? :D Maar de aandacht en afhankelijkheid van een jong grietje kunnen op zichzelf al heel plezierig zijn voor een oude vent die kennelijk zo weinig geliefden heeft dat hij op de zeeën ronddobbert.

En ja, natuurlijk loopt Dekker voortdurend risico qua mannen. We lezen er alleen heel weinig over.
pi_100194467
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:49 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik ken hem niet :N Maar er staan lovende berichten over hem op het internet van andere zeilers.
pi_100194472
Ik moet ineens denken aan iets wat Svetan vertelde. Hij mocht van zijn ouders gaan reizen op voorwaarde dat hij iedere dag even naar huis zou telefoneren zodat zijn ouders wisten dat alles in orde was met hem.
Maar wat als Svetan op een avond niet zou bellen? En dag 2 ook niet?
En daar ben ik bij Laura dus ook steeds bang voor. Dat er een dag komt dat haar iets ergs overkomt.
pi_100194510
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:57 schreef spuitje het volgende:
Ik moet ineens denken aan iets wat Svetan vertelde. Hij mocht van zijn ouders gaan reizen op voorwaarde dat hij iedere dag even naar huis zou telefoneren zodat zijn ouders wisten dat alles in orde was met hem.
Maar wat als Svetan op een avond niet zou bellen? En dag 2 ook niet?
En daar ben ik bij Laura dus ook steeds bang voor. Dat er een dag komt dat haar iets ergs overkomt.
Dan zal de reactie zijn dat ze thuis, onderweg naar school, ook onder een bus terecht had kunnen komen.
pi_100194651
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:59 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dan zal de reactie zijn dat ze thuis, onderweg naar school, ook onder een bus terecht had kunnen komen.
Had ze beter uit moeten kijken :P
Natuurlijk liggen er overal ongelukken op de loer, maar om ze nu bewust te gaan zoeken? Ach, ik weet het, ik ben saai en ons huis ruikt naar spruitjes.
pi_100194728
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:56 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat hij er bovenop duikt? :D Maar de aandacht en afhankelijkheid van een jong grietje kunnen op zichzelf al heel plezierig zijn voor een oude vent die kennelijk zo weinig geliefden heeft dat hij op de zeeën ronddobbert.

En ja, natuurlijk loopt Dekker voortdurend risico qua mannen. We lezen er alleen heel weinig over.
Moet eerlijk toegeven dat ik het ook een beetje tegen natuurlijk vind. Maar goed, dat is het probleem van pa en ma Dekker, zij zullen er mee moeten leren leven wanneer er wel iets misgaat. Op welk gebied dan ook.
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2011 @ 15:10:48 #123
137949 Disana
pi_100194856
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:07 schreef spuitje het volgende:

[..]

Moet eerlijk toegeven dat ik het ook een beetje tegen natuurlijk vind. Maar goed, dat is het probleem van pa en ma Dekker, zij zullen er mee moeten leren leven wanneer er wel iets misgaat. Op welk gebied dan ook.
Tja.

Oh hemel, wat een lelijke foto van haar hebben ze nu weer op haar site gezet. Ik schrik ervan:

pi_100194868
79 Mensen hebben zich aangemeld voor de meet van donderdag 4-8-2011, de dag dat het een jaar geleden is dat LD uit Nederland vertrok. Maar er is nog geen programma bekend? Of wordt dat geheim gehouden?
pi_100194901
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:10 schreef Disana het volgende:

[..]

Tja.

Oh hemel, wat een lelijke foto van haar hebben ze nu weer op haar site gezet. Ik schrik ervan:

[ afbeelding ]
Ik vind die vogel wel lief O+
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2011 @ 15:13:36 #126
137949 Disana
pi_100194923
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:12 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ik vind die vogel wel lief O+
Haha ja, gelukkig heeft ie het ruime sop weer gekozen trouwens. En dat van die meets is wel raar, misschien weten ze het zelf ook niet? Ik zou ook niet kunnen bedenken waarover ik het moet hebben op een meet over Dekker.
pi_100194935
quote:

[..]

Tja.

[ afbeelding ]
Ik schrik vooral van het formaat :D
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2011 @ 15:16:19 #128
137949 Disana
pi_100195006
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:14 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik schrik vooral van het formaat :D
Maar zo kun je Pietje Patat (of hoe ze hem ook alweer had genoemd) goed zien :)
pi_100195051
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:13 schreef Disana het volgende:

[..]

Haha ja, gelukkig heeft ie het ruime sop weer gekozen trouwens. En dat van die meets is wel raar, misschien weten ze het zelf ook niet? Ik zou ook niet kunnen bedenken waarover ik het moet hebben op een meet over Dekker.
Eerlijk gezegd denk ik dat de mensen die zich hiervoor hebben aangemeld allang via pb of mail bericht hebben gehad. En een programma kan ik wel bedenken hoor :Y
pi_100195070
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:16 schreef Disana het volgende:

[..]

Messy heette hij volgens haar
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2011 @ 15:19:09 #131
137949 Disana
pi_100195095
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:17 schreef spuitje het volgende:

Eerlijk gezegd denk ik dat de mensen die zich hiervoor hebben aangemeld allang via pb of mail bericht hebben gehad. En een programma kan ik wel bedenken hoor :Y
Maar waarom zouden ze daar dan zo geheimzinnig over doen?

Jij zou zeker met de collectebus rondgaan :D
pi_100195099
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:16 schreef Disana het volgende:

[..]

Op mijn beelscherm krijg ik enkel een heel groot oor van (ik vermoed) LD in beeld...
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2011 @ 15:20:23 #133
137949 Disana
pi_100195131
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:19 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Op mijn beelscherm krijg ik enkel een heel groot oor van (ik vermoed) LD in beeld...
Bij mij wordt hij automatisch naar een overzichtelijk formaat omgezet. Moet ik hem weghalen?
pi_100195146
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:20 schreef Disana het volgende:

[..]

Bij mij wordt hij automatisch naar een overzichtelijk formaat omgezet. Moet ik hem weghalen?
Nee, misschien heb alleen ik dit euvel :D
pi_100195711
Lieve fan van Laura,

Wat fijn dat U zich hebt aangemeld voor de meet op donderdag 4-8 a.s.!
U wordt tussen 13.00 en 13.30 verwacht op het jeugd speelveld in Den Osse.
Na het overleggen van deze uitnodiging en betaling van minimaal ¤ 25,-- kunt u in de tent een kopje koffie of thee gaan halen.

Om 13.30 leest oma Riek voor uit het boek "mijn verhaal"
Vanaf 14.00 uur kunt U zich melden bij oma om 1 of meerdere exemplaren te kopen. Tegen betaling van ¤ 1,-- extra krijgt u een door oma getekend exemplaar. Wij verzoeken u wel om uw eigen pen mee te nemen.

Om 14.30 zal de vader van Laura tot u spreken. Het onderwerp van zijn toespraak is nog niet bekend.

Vanaf 15.00 uur kunt u onder het genot van een hapje en een drankje (tegen betaling verkrijgbaar aan de bar) met andere fans van gedachten wisselen.

Tevens zullen op een groot scherm alle tot nu toe verschenen foto's van Laura en haar reis te zien zijn, evenals de schitterende collage's.

Ook kunt u vanaf 15.00 uur terecht in de "Laura shop".
Hier kunt u o.a. terecht voor:
- het Laura vrienden en vriendinnenboekje
- prachtige laura placemats
- heerlijke Laura dekbedovertrekken
- Guppy sleutelhangers
- Guppy mokken
- Laura mokken
- de schiterende Guppy rugtas
en nog veel meer!

Helaas zal Laura zelf niet aanwezig zijn. Zij is druk met het vestigen van een record, maar dat wist U al.

Wij wensen U allen een hele gezellige middag!

Het Laura landteam

P.S. zoals U allen zult begrijpen kost de recordpoging van Laura veel geld. Wij hebben dan ook op alle tafels collectebussen geplaatst en hopen dat U gul zult storten!

[ Bericht 1% gewijzigd door spuitje op 01-08-2011 15:51:09 ]
pi_100195941
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:41 schreef spuitje het volgende:
Lieve fan van Laura,

Wat fijn dat U zich hebt aangemeld voor de meet op donderdag 4-8 a.s.!
U wordt tussen 13.00 en 13.30 verwacht op het jeugd speelveld in Den Osse.
Na het overleggen van deze uitnodiging en betaling van minimaal ¤ 25,-- kunt u in de tent een kopje koffie of thee gaan halen.

Om 13.30 leest oma Riek voor uit het boek "mijn verhaal"
Vanaf 14.00 uur kunt U zich melden bij oma om 1 of meerdere exemplaren te kopen. Tegen betaling van ¤ 1,-- extra krijgt u een door oma getekend exemplaar. Wij verzoeken u wel om uw eigen pen mee te nemen.

Om 14.30 zal de vader van Laura tot u spreken. Het onderwerp van zijn toespraak is nog niet bekend.

Vanaf 15.00 uur kunt u onder het genot van een hapje en een drankje (tegen betaling verkrijgbaar aan de bar) met andere fans van gedachten wisselen.

Tevens zullen op een groot scherm alle tot nu toe verschenen foto's van Laura en haar reis te zien zijn, evenals de schitterende collage's.

Ook kunt u vanaf 15.00 uur terecht in de "Laura shop".
Hier kunt u o.a. terecht voor:
- het Laura vrienden en vriendinnenboekje
- prachtige laura placemats
- heerlijke Laura dekbedovertrekken
- Guppy sleutelhangers
- Guppy mokken
- Laura mokken
en nog veel meer!

Helaas zal Laura zelf niet aanwezig zijn. Zij is druk met het vestigen van een record, maar dat wist U al.

Wij wensen U allen een hele gezellige middag!

Het Laura landteam

P.S. zoals U allen zult begrijpen kost de recordpoging van Laura veel geld. Wij hebben dan ook op alle tafels collectebussen geplaatst en hopen dat U gul zult storten!
_O-

BTW, waar is die Guppytas te verkrijgen :?
pi_100196028
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:48 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

_O-

BTW, waar is die Guppytas te verkrijgen :?
Ook in de Laura shop natuurlijk, valt onder het kopje "en nog veel meer" :6
pi_100196190
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:52 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ook in de Laura shop natuurlijk, valt onder het kopje "en nog veel meer" :6
:D

Ik kan me ook niets voorstellen bij die meeting. Volgens mij willen die mensen elkaar gewoon eens zien, want ze hebben iets gemeen met elkaar: hun eigen dramatische levensverhaal projecteren op een puber.

Misschien heeft het wel een therapeutische werking.
pi_100196401
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:57 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik kan me ook niets voorstellen bij die meeting. Volgens mij willen die mensen elkaar gewoon eens zien, want ze hebben iets gemeen met elkaar: hun eigen dramatische levensverhaal projecteren op een puber.

Misschien heeft het wel een therapeutische werking.
Ik heb ook geen idee waarom mensen zo iets willen. Het onderwerp van gesprek is er zelf niet eens. Kun je de volgende dag niet eens tegen familie en vrienden zeggen dat je haar een handje hebt gegeven.
Bij elkaar komen omdat het een jaar geleden is dat ze uit Nederland vertrok, so what?
Maar het zal allemaal wel draaien om ¤¤¤¤¤¤¤¤ denk ik.
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2011 @ 16:21:49 #140
137949 Disana
pi_100197053
Ik zat een beetje te zoeken naar die meet(ing) toen ik deze meneer tegenkwam. Hij zegt dat hij de vertaler van haar blog is. Is hij wel eens langsgekomen hier?

They were also curious about me. I told them that I - we, of course! - do the translations of Laura´s blog. I also explained our method of work.

De man loopt over van enthousiasme:

Then THE moment came. While her father worked on the bow cable Laura loosed the stern one. The engine was already running. I filmed the whole scene. I must confess that I got a bit emotional during it! Impossible not getting deeply touched by this scene. It was so symbolic.

Then it got really difficult for me. "Guppy" was gone, Laura was gone! I had to fight against some overwhelming emotions. I had to be alone for a few minutes.

Then she set the main sail. In retrospect, THIS was the most impressive and most touching moment. After a year of sorrow and desperation Laura was free! No one will hurt her anymore!

Als dit een indicatie is van hoe de fans voor Laura voelen, kan het wel eens een heel snotterige meet worden :D
  maandag 1 augustus 2011 @ 17:10:29 #141
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_100198793
Zou deze vertaler toevallig S kunnen zijn? 1. Hij woont in Duitsland 2. Hij is bezeten van Laura 3. Hij schrijft beroerd Nederlands.

Laura komt ook echt naar voren als een meisje met het hart op de juiste plaats: ze heeft blijkbaar deze vertaler nooit ontmoet (hij moet er een dagtaak aan hebben, elke dag die neuzelpraatjes omzetten in het Engels) en als ze aan hem wordt voorgesteld en te horen krijgt wie hij is, zegt ze spontaan "hallo". Daarna draait ze zich om, wat wel begrijpelijk is gezien haar drukke bezigheden. Maar die "hallo" zal hij zich voor altijd herinneren.

De vertaler is ook een beetje verlegen. Hij heeft chocola voor Laura gekocht, want dat eet ze graag, maar hij durft het niet te geven. Dat moet iemand anders doen. En weer toont Laura zich van haar beste kant: ze zegt "dank je wel". Weliswaar niet tegen de vertaler, maar ze zei het wel. Een emotioneel moment.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 01-08-2011 22:57:17 ]
pi_100199170
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 16:21 schreef Disana het volgende:
Ik zat een beetje te zoeken naar die meet(ing) toen ik deze meneer tegenkwam. Hij zegt dat hij de vertaler van haar blog is. Is hij wel eens langsgekomen hier?

They were also curious about me. I told them that I - we, of course! - do the translations of Laura´s blog. I also explained our method of work.

De man loopt over van enthousiasme:

Then THE moment came. While her father worked on the bow cable Laura loosed the stern one. The engine was already running. I filmed the whole scene. I must confess that I got a bit emotional during it! Impossible not getting deeply touched by this scene. It was so symbolic.

Then it got really difficult for me. "Guppy" was gone, Laura was gone! I had to fight against some overwhelming emotions. I had to be alone for a few minutes.

Then she set the main sail. In retrospect, THIS was the most impressive and most touching moment. After a year of sorrow and desperation Laura was free! No one will hurt her anymore!

Als dit een indicatie is van hoe de fans voor Laura voelen, kan het wel eens een heel snotterige meet worden :D
Als iemand mij even het adres van de meet doorgeeft (mag per pm) dan doneer ik 1 pakje

Wat een snotverhaal zeg, alsof het kind jaren in gevangenschap heeft doorgebracht!
pi_100199236
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 17:10 schreef MrFoureyes het volgende:
Zou deze vertaler toevallig S kunnen zijn? 1. Hij woont in Duitsland 2. Hij is bezeten van Laura 3. Hij schrijft beroerd Nederlands.

Laura komt ook echt naar voren als een meisje met het hart op de juiste plaats: ze heeft blijkbaar deze vertaler nooit ontmoet (hij moet er een dagtaak aan hebben, elke dag die neuzelpraatjes omzetten in het Engels) en als ze aan hem wordt voorgesteld en te horen krijgt wie hij is, zegt ze spontaan "hallo". Daarna draait ze zich om, wat wel begrijpelijk is gezien haar drukke bezigheden. Maar die "hallo" zal hij zich voor altijd herinneren.

De vertaler is ook een beetje verlegen. Hij heeft chocola voor Laura gekocht, want dat eet ze graag, maar hij durft het niet te geven. Dat moet iemand anders doen. En weer toont Laura zich van haar beste kant: ze zegt "dank je wel". Weliswaar niet tegen de vertaler, maar ze zei het wel. Een emotioneel moment.
Ik zat eerlijk gezegd eerder te denken aan Hammondorgel. Volgens mij woont hij ook in Duitsland en is hij op de Hyves van LD nogal actief maar dan onder een andere naam.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 01-08-2011 22:58:10 ]
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:28:05 #144
37150 livelink
pi_100201486
Als je dat verhaal van die vertaler leest dan heb je toch het idee met een zwakzinnige van doen te hebben :D
Eerst het verslag van zijn overlevingstocht van Duitsland naar Nederland. Hij komt 3 dagen niet toe aan eten, zo spannend is het allemaal. Hij koopt zich helemaal arm aan fotoapparatuur en filmpjes en heeft als resultaat twee lullige fotootjes. Bij het realiseren dat hij echt een foto van Laura heeft, heeft hij een sigaar nodig om bij te komen van al die emoties

" I recharged all my cameras. What a day! Was it real or was it a dream? I checked my digital images. It was real!!! Fortunately, I had a cigar with me"

En dan, nauwelijks bekomen van al zijn emoties en nog steeds niet in staat om te eten, gebeurt er ook nog dit:

"Breakfast? I wasn´t interested; I was still too agitated. So I took my bags, put them into the car and gave the room key back. Believe it or not: when I entered the hotel lobby there was a famous song sounding over the PA: "My heart will go on" from the movie Titanic. That was enough for me! Out! As quickly as possible! The time: 10 AM."

Echt, het zal wel aan mij liggen, maar ik lig hier in mijn eentje gewoon dubbel van het lachen. Hoe komt het dat al dit soort rare randfiguren zo enthousiast zijn over Laura :D
En dat zijn gewoon volwassen mensen. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.

En eerlijk is eerlijk; ik schat zowel Svetan als Hammondorgel toch wel een heel stuk hoger in dan deze meneer.

Oh, wacht even. Dat is die T oftewel Borkum1994 die zich ook wel eens in dit topic heeft gemengd :D

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 01-08-2011 22:55:39 ]
pi_100202819
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:28 schreef livelink het volgende:
Als je dat verhaal van die vertaler leest dan heb je toch het idee met een zwakzinnige van doen te hebben :D
Eerst het verslag van zijn overlevingstocht van Duitsland naar Nederland. Hij komt 3 dagen niet toe aan eten, zo spannend is het allemaal. Hij koopt zich helemaal arm aan fotoapparatuur en filmpjes en heeft als resultaat twee lullige fotootjes. Bij het realiseren dat hij echt een foto van Laura heeft, heeft hij een sigaar nodig om bij te komen van al die emoties

" I recharged all my cameras. What a day! Was it real or was it a dream? I checked my digital images. It was real!!! Fortunately, I had a cigar with me"

En dan, nauwelijks bekomen van al zijn emoties en nog steeds niet in staat om te eten, gebeurt er ook nog dit:

"Breakfast? I wasn´t interested; I was still too agitated. So I took my bags, put them into the car and gave the room key back. Believe it or not: when I entered the hotel lobby there was a famous song sounding over the PA: "My heart will go on" from the movie Titanic. That was enough for me! Out! As quickly as possible! The time: 10 AM."

Echt, het zal wel aan mij liggen, maar ik lig hier in mijn eentje gewoon dubbel van het lachen. Hoe komt het dat al dit soort rare randfiguren zo enthousiast zijn over Laura :D
En dat zijn gewoon volwassen mensen. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.

En eerlijk is eerlijk; ik schat zowel Svetan als Hammondorgel toch wel een heel stuk hoger in dan deze meneer.

Oh, wacht even. Dat is die T oftewel Borkum1994 die zich ook wel eens in dit topic heeft gemengd :D
OMG, dit kan iemand toch niet serieus menen?? Je mag me komen opvegen, kom niet meer bij van het lachen!

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 01-08-2011 22:58:44 ]
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2011 @ 19:29:49 #146
137949 Disana
pi_100203633
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 01-08-2011 20:36:01 ]
pi_100203664
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 01-08-2011 20:36:16 ]
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:02:58 #148
124676 RobertoCarlos
pi_100205013
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:32 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Precies, dat is hem :D
De enthousiaste schrijver is idd Thomas en zijn maatje die erbij is, is Gerard.
Dus een van de 2 op de foto is Thomas en dan moet de andere die Gerard zijn. Toch?
http://94.100.126.71/1046(...)46150170_5_SkDF.jpeg

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 01-08-2011 20:37:44 ]
pi_100205040
;( ik moet donderdag werken, nu kan ik niet naar de meet om lotgenoten van mij tegen te komen.

quote:

[..]

Tja.

[ afbeelding ]
Leuke foto toch? Geen enkel meisje van haar leeftijd heeft een gave huid. Jammer dat het alweer uit is met Messy, ik vond ze erg goed bij elkaar passen.

Ik wil proberen om een Laura-dekbedovertrek te bemachtigen, hopelijk is die wel in mijn maat leverbaar, andere overtrekken houden op bij kindermaten.
;(
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2011 @ 20:04:33 #150
137949 Disana
pi_100205092
quote:
2s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:02 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dus een van de 2 is Thomas en dan moet de andere die Gerard zijn.
[ afbeelding ]
Nee, dit zijn haar pa (links voor jou) en haar toenmalige advocaat De Lange.
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:06:05 #151
124676 RobertoCarlos
pi_100205161
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:03 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik wil proberen om een Laura-dekbedovertrek te bemachtigen, hopelijk is die wel in mijn maat leverbaar, andere overtrekken houden op bij kindermaten.
;(
Belachelijk idd. Maar ja, over het algemeen is het toch wel een beetje vreemd om als volwassene te willen slapen met het beeld van een jong meisje bovenop je....
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:07:24 #152
124676 RobertoCarlos
pi_100205224
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:04 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee, dit zijn haar pa (links voor jou) en haar toenmalige advocaat De Lange.
Oww, ok, verkeerde foto. Dus dan is het die brede panorama-foto waar ze ergens in een hoekje met LD op de foto staan.. Er moet toch een foto zijn..

Enne.... toch ook links voor jou, of niet? ;) :P
pi_100205698
quote:
2s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:06 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Belachelijk idd. Maar ja, over het algemeen is het toch wel een beetje vreemd om als volwassene te willen slapen met het beeld van een jong meisje bovenop je....
Zullen we dan ook nog strandlakens erbij doen? Kan BW op de afbeelding van een jong meisje gaan liggen :+
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:26:03 #154
124676 RobertoCarlos
pi_100206003
Het is waarschijnlijk in de draadjes al voorbij gekomen, maar die T= die het enthousiaste verhaal vertelde is = aka Rotersand, vertaler, fotograaf (professioneel, mooie foto's ook) en sehr grosser Fan.

Een andere erg enthousiaste fan zit in Canada ergens bij Toronto en heet 45N73W.
Zijn er nog andere superfans van Laura gesignaleerd?

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 01-08-2011 20:45:15 ]
pi_100206424
quote:
2s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
Het is waarschijnlijk in de draadjes al voorbij gekomen, maar die T die het enthousiaste verhaal vertelde is T aka Rotersand, vertaler, fotograaf (professioneel, mooie foto's ook) en sehr grosser Fan.

Een andere erg enthousiaste fan zit in Canada ergens bij Toronto en heet 45N73W.
Zijn er nog andere superfans van Laura gesignaleerd?
En ik moet me al sterk vergissen wanneer dit persoon niet Hammondorgel is! R is namelijk ook nogal weg van orgelmuziek!

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 01-08-2011 22:59:43 ]
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2011 @ 20:41:02 #156
137949 Disana
pi_100206662
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:35 schreef spuitje het volgende:

[..]

En ik moet me al sterk vergissen wanneer dit persoon niet Hammondorgel is! Roter Sand is namelijk ook nogal weg van orgelmuziek!
Het is ook een band:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rotersand

Leuk, hebben jullie via mij een fanate fan ontmaskerd? _O-
pi_100207402
Maar terug OT. Uit LD haar laatste weblog blijkt nog maar weer eens dat het leven van een solozeilster byzonder zwaar is.
Wandelen in de stad, zuipen op het strand, wat ontzettend vervelend allemaal!
quote:
De dag begon heerlijk zonnig. Ik heb s'ochtends meteen de customs opgeroepen en omdat ik s’nachts veel water opgevangen had, heb ik ook gelijk de was gedaan. De Customs, Immigratie en Quarantaine gingen van een lije dakje, behalve dan dat je weer voor elke stempel en papiertje moet betalen.. Daar word ik altijd een beetje chagerijnig van, maar dat kwam misschien ook omdat het in de tussentijd was gaan regenen.. Daar hing m’n bijna droge was weer nat te worden terwijl ik in de stad was.. Maar ooit komt er weer een zonnige droge dag.. Na het inklaren ben ik wat door de stad gelopen en s’avonds hebben we weer gezellig op het strand met de locals en vele andere zeilers Kava gedronken.. Ik heb Henk deze keer ook meegesleurd, maar hij weet nog niet wat ie er van moet denken.. Ik vind de Kava werkelijk niet te zuipen, maar het is wel mega gezellig en daar moet je wat voor over hebben.. Ik heb ondertussen weer internet gevonden en heb er een hoop ruzie mee gehad om de foto’s erop te krijgen. maar.., ik heb de strijd gewonnen.. Dus geniet van de foto’s van messy, mijn mooie zonsondergang en het uitvaren tussen de riffen bij Fiji met in de verte nog Sogno d'Oro.
bron
pi_100207426
quote:
2s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:06 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Vereniging Martijn schijnt ze wel te willen afnemen..
  maandag 1 augustus 2011 @ 21:08:41 #159
124676 RobertoCarlos
pi_100208029
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:56 schreef spuitje het volgende:
Maar terug OT.
We waren juist ontopic }:| en wel on een heel interessant topic....
We waren namelijk in beeld aan het brengen welke superfans er om LD heen hangen.
  maandag 1 augustus 2011 @ 21:11:14 #160
340258 MrFoureyes
pi_100208163
Die grappige verhalen over kava en hoe gezellig het wordt als je daar flink van inneemt, worden wat minder onschuldig als je weet dat kava al een jaar of vijf op een lijst van verboden psychotrope middelen staat. Het wordt in Nederland gekwalificeerd als harddrug. We moeten maar hopen dat Henk wat meer gezond verstand heeft dan Zeilmeisje.
pi_100208226
quote:
2s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:08 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

We waren namelijk in beeld aan het brengen welke superfans er om LD heen hangen.
Voor zover ik weet hangt er momenteel maar 1 superfan om LD heen: SuperHenkie!! Hij is zelfs mee geweest naar een zuipfestijn! De rest van haar fans moet het voorlopig doen met foto's en de prachtige collages op haar Hyves.
pi_100208248
quote:
2s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:08 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Maar je mag hier niet de nicknames noemen van de beheerders van de officiële fanHyves van LD :N Wel grappig dat zijn irl naam hier dan weer gewoon mag blijven staan :D
pi_100208297
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:11 schreef MrFoureyes het volgende:
Die grappige verhalen over kava en hoe gezellig het wordt als je daar flink van inneemt, worden wat minder onschuldig als je weet dat kava al een jaar of vijf op een lijst van verboden psychotrope middelen staat. Het wordt in Nederland gekwalificeerd als harddrug. We moeten maar hopen dat Henk wat meer gezond verstand heeft dan Zeilmeisje.
Dat meen je toch niet serieus he? Dat zou echt erg zijn!
pi_100208703
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:13 schreef spuitje het volgende:

[..]

Dat meen je toch niet serieus he? Dat zou echt erg zijn!
Het is een drug:

"Effecten

Een half uur na het drinken van de bereide kava begint de werking die circa twee uur aanhoudt, daarna nemen de effecten af, en zijn ze circa acht uur na inname verdwenen. In volgorde van optreden zijn de effecten:

• gevoelloosheid en bleekheid van de lippen en tong, veroorzaakt door het samentrekken van bloedvaatjes
• verhoogde behoefte om te spreken of te praten
• euforisch gedrag
• demping van angsten, kalmering
• gevoel van welbehagen
• helder denken
• spierontspanning
• slaperigheid

De slaap die volgt op gebruik van kava wordt ervaren als verkwikkend. Bij ontwaken zijn geen effecten meer voelbaar, er is geen gevoel van katerigheid."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kava_%28plant%29
  maandag 1 augustus 2011 @ 22:18:42 #165
124676 RobertoCarlos
pi_100211468
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:12 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Maar je mag hier niet de nicknames noemen van de beheerders van de officiële fanHyves van LD :N Wel grappig dat zijn irl naam hier dan weer gewoon mag blijven staan :D
O? Waarom niet dan?
pi_100212389
quote:
2s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:18 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

O? Waarom niet dan?
Geen idee, ik kreeg er een note voor iig, met het verwijderen van de namen zoals ze op de fanhyves gewoon voor iedereen te lezen staan. Des te grappiger dat zijn irl naam dan weer wel mag. :?
  maandag 1 augustus 2011 @ 22:40:33 #167
124676 RobertoCarlos
pi_100212607
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:36 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Geen idee, ik kreeg er een note voor iig, met het verwijderen van de namen zoals ze op de fanhyves gewoon voor iedereen te lezen staan. Des te grappiger dat zijn irl naam dan weer wel mag. :?
Ok, dan snap ik dat het niet te snappen is... we zien wel of dit stand houdt..
pi_100212702
quote:
2s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:40 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ok, dan snap ik dat het niet te snappen is... we zien wel of dit stand houdt..
Dan moeten we het vanaf nu gewoon maar hebben over "de vertaler" en "de beheerder" van de fanhyves'' :D
pi_100213722
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:21 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Het is een drug:

"Effecten

Een half uur na het drinken van de bereide kava begint de werking die circa twee uur aanhoudt, daarna nemen de effecten af, en zijn ze circa acht uur na inname verdwenen. In volgorde van optreden zijn de effecten:

• gevoelloosheid en bleekheid van de lippen en tong, veroorzaakt door het samentrekken van bloedvaatjes
• euforisch gedrag
• gevoel van welbehagen
• helder denken
• spierontspanning
• slaperigheid

De slaap die volgt op gebruik van kava wordt ervaren als verkwikkend. Bij ontwaken zijn geen effecten meer voelbaar, er is geen gevoel van katerigheid."

Ik schrik hier toch wel van eerlijk gezegd.
pi_100213919
Hier meer over het gebruik van Kava op Vanuatu. Hier wordt de sterkste Kava bereid, en Vanuatu staat daar dan ook juist om bekend:

Vroeger, mocht Kava alleen door mannen worden gedronken. Tegenwoordig ook door vrouwen.
pi_100223217
In haar laatste weblog schreef LD dat ze Henk ook had meegesleurd naar de beachparty maar dat hij nog niet wist wat hij ervan moest denken.
Nu ik wat meer van kava weet begrijp ik die opmerking beter. Als ik Henk was zou ik me op zijn zachtst gezegd behoorlijk ongemakkelijk voelen.
pi_100223292
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 08:43 schreef spuitje het volgende:
In haar laatste weblog schreef LD dat ze Henk ook had meegesleurd naar de beachparty maar dat hij nog niet wist wat hij ervan moest denken.
Nu ik wat meer van kava weet begrijp ik die opmerking beter. Als ik Henk was zou ik me op zijn zachtst gezegd behoorlijk ongemakkelijk voelen.
Als hij zich plaatsvervangend verantwoordelijk voelt als ouder, mss. wel ja. Hoewel kava niet bepaald het gevaarlijkste spul is.
Ik zou me dan zorgen maken om een opmerking als 'ik vind het niet lekker maar ik doe alles om erbij te horen.'
Ik zou me dan onmiddellijk afvragen wat haar ouders aan de andere kant van de wereld doen..
pi_100223959
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 08:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als hij zich plaatsvervangend verantwoordelijk voelt als ouder, mss. wel ja. Hoewel kava niet bepaald het gevaarlijkste spul is.
Ik zou me dan zorgen maken om een opmerking als 'ik vind het niet lekker maar ik doe alles om erbij te horen.'
Ik zou me dan onmiddellijk afvragen wat haar ouders aan de andere kant van de wereld doen..
Het is ook niets voor jonge meisjes om Kava te drinken, ook niet op Vanuatu. Het is een mannending, hoewel het nu ook toegestaan is voor vrouwen. Niet dat er veel vrouwen zijn die het ook werkelijk doen. Laat staan jonge meisjes van 15.

En inderdaad, haar opmerking dat ze het niet lekker vindt, maar dat het daarna allemaal zo gezellig is en dat je daar wat voor over moet hebben... is verontrustend.
pi_100224147
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 08:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk ook niet in hoeverre Henk zich verantwoordelijk voelt, maakt ook niet zoveel uit denk ik. Het is meer wat jij zegt: dat dat kind dat spul zuipt om erbij te horen. Wat moet je dan doen, ingrijpen of juist niet? Ik zou me eerlijk gezegd knap lullig voelen.
pi_100224266
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:31 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Het is ook niets voor jonge meisjes om Kava te drinken, ook niet op Vanuatu. Het is een mannending, hoewel het nu ook toegestaan is voor vrouwen. Niet dat er veel vrouwen zijn die het ook werkelijk doen. Laat staan jonge meisjes van 15.

En inderdaad, haar opmerking dat ze het niet lekker vindt, maar dat het daarna allemaal zo gezellig is en dat je daar wat voor over moet hebben... is verontrustend.
Er zijn al eerder verontrustende berichten over o.a. het alcoholgebruik van LD verschenen, dus echt nieuw is het niet. In het AD stond een tijdje terug zelfs het bericht dat LD de enige was die zonder hoofdpijn opstond na een feestje op drie boten. Echt iets om trots op te zijn!
  † In Memoriam † dinsdag 2 augustus 2011 @ 10:13:44 #177
137949 Disana
pi_100224959
Begrijp ik nu goed dat hier een volwassen vent zit mee te lezen die fan is van een onvolgroeid meisje en die daar kennelijk nog wel zoveel schaamte voor heeft dat hij zijn naam niet genoemd wil zien? Ik vraag me af wat moeder Dekker daarvan zou vinden; mij lopen de rillingen over de rug.
pi_100229103
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 10:13 schreef Disana het volgende:
Begrijp ik nu goed dat hier een volwassen vent zit mee te lezen die fan is van een onvolgroeid meisje en die daar kennelijk nog wel zoveel schaamte voor heeft dat hij zijn naam niet genoemd wil zien? Ik vraag me af wat moeder Dekker daarvan zou vinden; mij lopen de rillingen over de rug.
Dat meisje heeft wel meer volwassen mannelijke fans. En soms plaatsen die berichten in haar gastenboek die ik op zijn minst naadje vind. En er zullen er hier ook meelezen die haar anders zien dan jij en ik, beetje ongezond vind ik dat.
  † In Memoriam † dinsdag 2 augustus 2011 @ 13:26:56 #179
137949 Disana
pi_100230253
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 12:51 schreef spuitje het volgende:

Dat meisje heeft wel meer volwassen mannelijke fans. En soms plaatsen die berichten in haar gastenboek die ik op zijn minst naadje vind. En er zullen er hier ook meelezen die haar anders zien dan jij en ik, beetje ongezond vind ik dat.
Maar kennelijk mogen hun usernamen hier niet genoemd worden en moeten we het voortaan over S en T hebben. Dat snap ik dus niet.
pi_100230355
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:26 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar kennelijk mogen hun usernamen hier niet genoemd worden en moeten we het voortaan over S en T hebben. Dat snap ik dus niet.
Het is inderdaad een beetje vreemd dat je hun irl namen wel mag noemen, maar niet de usernamen die ze verder aannemen op internet. Dat is ook onbegrijpelijk.
pi_100230410
Wie zijn usernaam mogen we niet melden dan?
pi_100230419
Onee, inderdaad zeg, we moeten nu de eerste letter van de irl naam gebruiken :D

Schiet mij maar lek! _O-
pi_100230437
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:31 schreef Scorpie het volgende:
Wie zijn usernaam mogen we niet melden dan?
van "T" blijkbaar.
pi_100230862
De tering hey, sinds wanneer zijn we afgedaald tot dit diep, diep, dieptrieste droeftoeterniveau dan modjes?
  † In Memoriam † dinsdag 2 augustus 2011 @ 13:47:25 #185
137949 Disana
pi_100231344
quote:
Geldt dat enkel voor S of voor iedereen die hier deelneemt aan de discussie? :?
  † In Memoriam † dinsdag 2 augustus 2011 @ 14:01:18 #187
137949 Disana
pi_100231429
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:59 schreef Banjerkanjer het volgende:

Geldt dat enkel voor S of voor iedereen die hier deelneemt aan de discussie? :?
Beste B,

Ik snap er ook niets van.

Getekend D
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 14:03:51 #188
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_100231524
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:21 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Het is een drug:

"Effecten

• euforisch gedrag
• gevoel van welbehagen
• helder denken
• spierontspanning
• slaperigheid

Denk je niet dat het om Cava gaat? Bubbeltjeswijn?

edit: ik heb geen idee hoor, ben ook zomaar in dit topic verzeild geraakt.

edit2: ik lees het al, inderdaad Kava. Niet dat dat iets ernstigs is, maar compleet onschuldig is het ook niet.
Are these the nazis, Walter?
pi_100231583
Zolang S en T meelezen mogen ze van mij best weten dat ze gluiperige, smerige onderkruipsels zijn die wat mij betreft elke vorm van privacy hebben verloren met hun klaagzang.
pi_100231903
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:28 schreef livelink het volgende:

Sorry maar is dit nou normaal? Echt het zal wel aan mij liggen maar ik krijg er naast dat ik moet lachen om de regelrechte zieligheid, toch ook een naar gevoel bij. Vind 't maar raar allemaal. Maar iemand hier zei het al over die fandag; het zijn gewoon 'n groep mensen die hun zielig leventje waarin ze gefaald zijn (hun dromen na te jagen) projecteren op zo'n jonge meid. :N Dat is tenminste als hun reden hiervoor is zoals ik hier noem }:| Vind de volwassenen die zo met haar weglopen gewoon echt een beetje raar. En krijg er een raar gevoel bij. Maar heey, dat kan echt gewoon aan mij liggen. Maar toch voel ik dat....
pi_100231951
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 14:05 schreef Scorpie het volgende:
Zolang S en T meelezen mogen ze van mij best weten dat ze gluiperige, smerige onderkruipsels zijn die wat mij betreft elke vorm van privacy hebben verloren met hun klaagzang.
Volgens mij heb ik 'n paar pagina's gemist ofzo? Ik lees even terug
pi_100232194
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 14:14 schreef Engel-b het volgende:

[..]

Sorry maar is dit nou normaal? Echt het zal wel aan mij liggen maar ik krijg er naast dat ik moet lachen om de regelrechte zieligheid, toch ook een naar gevoel bij. Vind 't maar raar allemaal. Maar iemand hier zei het al over die fandag; het zijn gewoon 'n groep mensen die hun zielig leventje waarin ze gefaald zijn (hun dromen na te jagen) projecteren op zo'n jonge meid. :N Dat is tenminste als hun reden hiervoor is zoals ik hier noem }:| Vind de volwassenen die zo met haar weglopen gewoon echt een beetje raar. En krijg er een raar gevoel bij. Maar heey, dat kan echt gewoon aan mij liggen. Maar toch voel ik dat....
Pas op wat je zegt, voor je het weet word je bericht verwijderd :Y

T is een toffe peer, die geniet bescherming hier!
pi_100233036
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 14:14 schreef Engel-b het volgende:

[..]

Zojuist het grootste deel van het verslag gelezen maar op een gegeven moment gestopt. Ik vind het echt niet normaal dat een volwassen man zich zo gedraagt. Kan ook maar nauwelijks geloven dat het waar is wat hij schrijft. Naast lachwekkend is het gewoon in- en intriest. En ook een beetje eng.
pi_100233132
Wat is dat opeens voor gedoe met die namen? Vindt iemand die hij hier gesmaad wordt, ofzo?
Naar mijn idee ventileren we gewoon onze mening hier. Dat mag toch?
pi_100233729
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 14:50 schreef spuitje het volgende:

[..]

Zojuist het grootste deel van het verslag gelezen maar op een gegeven moment gestopt. Ik vind het echt niet normaal dat een volwassen man zich zo gedraagt. Kan ook maar nauwelijks geloven dat het waar is wat hij schrijft. Naast lachwekkend is het gewoon in- en intriest. En ook een beetje eng.
Ik vind het heel erg eng zelfs.
pi_100233793
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 14:23 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Pas op wat je zegt, voor je het weet word je bericht verwijderd :Y

T is een toffe peer, die geniet bescherming hier!
:X Wat doet dat kind nou helemaal? Zich ontrekken aan verplichtingen met toestemming van papa en een beetje varen (nouja oké ik doe het haar niet na want kan niet varen :P ) en grotendeels op andermans kosten. Maar neem nou bv een sterretje zoals bijvoorbeeld Britney Spears dat was (kom even niet op 'n jonge vrouwelijke -kind-ster); zij was nog ergens beroemd om. En zelfs dan zou ik het vreemd vinden als volwassen mannen (of vrouwen) met haar zouden dwepen. Kom op zeg. Dat kinderen en leeftijdgenootjes dat doen is tot daaraan toe. Doe effe lekker normaal. Dit mag ik toch wel zeggen hoop ik hč? Want is mijn mening die ik hier verkondig en in real life ook zou verkondigen zonder dat ik mensen demoniseer. Want wat ik voel erbij is geheel afhankelijk van mijn referentiekader. Dus vind mij maar zielig of raar. Vind ik dat ook bij wie ik dat vind. :Y
pi_100233803
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 14:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat is dat opeens voor gedoe met die namen? Vindt iemand die hij hier gesmaad wordt, ofzo?
Naar mijn idee ventileren we gewoon onze mening hier. Dat mag toch?
De Creeps worden hier in bescherming genomen door Paddy.
pi_100233919
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:12 schreef Engel-b het volgende:

[..]

:X Wat doet dat kind nou helemaal? Zich ontrekken aan verplichtingen met toestemming van papa en een beetje varen (nouja oké ik doe het haar niet na want kan niet varen :P ) en grotendeels op andermans kosten. Maar neem nou bv een metterretje zoals bijvoorbeeld Britney Spears dat was (kom even niet op 'n jonge vrouwelijke -kind-ster); zij was nog ergens beroemd om. En zelfs dan zou ik het vreemd vinden als volwassen mannen (of vrouwen) met haar zouden dwepen. Kom op zeg. Dat kinderen en leeftijdgenootjes dat doen is tot daaraan toe. Doe effe lekker normaal. Dit mag ik toch wel zeggen hoop ik hč? Want is mijn mening die ik hier verkondig en in real life ook zou verkondigen zonder dat ik mensen demoniseer. Want wat ik voel erbij is geheel afhankelijk van mijn referentiekader. Dus vind mij maar zielig of raar. Vind ik dat ook bij wie ik dat vind. :Y
Leeftijdgenoten houden zich helemaal niet bezig met LD :N De enkelen die ik er ooit 1 opmerking over heb horen zeggen, kwamen niet verder dan "Dat meisje heeft zeker aandacht te kort".

Dat lijkt mij overigens een juiste conclusie ;)
pi_100234265
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:12 schreef Engel-b het volgende:

[..]

:X Wat doet dat kind nou helemaal? Zich ontrekken aan verplichtingen met toestemming van papa en een beetje varen (nouja oké ik doe het haar niet na want kan niet varen :P ) en grotendeels op andermans kosten. Maar neem nou bv een sterretje zoals bijvoorbeeld Britney Spears dat was (kom even niet op 'n jonge vrouwelijke -kind-ster); zij was nog ergens beroemd om. En zelfs dan zou ik het vreemd vinden als volwassen mannen (of vrouwen) met haar zouden dwepen. Kom op zeg. Dat kinderen en leeftijdgenootjes dat doen is tot daaraan toe. Doe effe lekker normaal. Dit mag ik toch wel zeggen hoop ik hč? Want is mijn mening die ik hier verkondig en in real life ook zou verkondigen zonder dat ik mensen demoniseer. Want wat ik voel erbij is geheel afhankelijk van mijn referentiekader. Dus vind mij maar zielig of raar. Vind ik dat ook bij wie ik dat vind. :Y
Dat zie jij helemaal verkeerd! LD leert veel mensen kennen en maakt kennis met andere culturen. Volgens sommigen is dat ontzettend goed voor haar ontwikkeling en leert ze tijdens deze recordpoging veel meer dan anderen op school ooit zullen leren. Zo weet ze nu hoe kava smaakt en dat vogels ook poepen. En ook dat je een bakje muesli niet op een tafeltje in de kajuit moet zetten met zwaar weer, levert vast en zeker een hoop troep op! Ook heeft ze geleerd dat er niet alleen in Nederland vervelende ambtenaren zijn, maar eigenlijk overal ter wereld.
pi_100234408
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:15 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Leeftijdgenoten houden zich helemaal niet bezig met LD :N De enkelen die ik er ooit 1 opmerking over heb horen zeggen, kwamen niet verder dan "Dat meisje heeft zeker aandacht te kort". Dat lijkt mij overigens een juiste conclusie ;)
Onze oudste zoon drukte het iets anders uit :+
pi_100235210
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:27 schreef spuitje het volgende:

[..]

Onze oudste zoon drukte het iets anders uit :+
Je kunt het ook in één woord zeggen, ja..
pi_100235586
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:24 schreef spuitje het volgende:

[..]

Dat zie jij helemaal verkeerd! LD leert veel mensen kennen en maakt kennis met andere culturen. Volgens sommigen is dat ontzettend goed voor haar ontwikkeling en leert ze tijdens deze recordpoging veel meer dan anderen op school ooit zullen leren. Zo weet ze nu hoe kava smaakt en dat vogels ook poepen. En ook dat je een bakje muesli niet op een tafeltje in de kajuit moet zetten met zwaar weer, levert vast en zeker een hoop troep op! Ook heeft ze geleerd dat er niet alleen in Nederland vervelende ambtenaren zijn, maar eigenlijk overal ter wereld.
Ja hállo! Ga je mij nou wijzen op mijn fouten?! Hoe kan ik dat nou weten, ik ben tenslotte gewoon naar school geweest hier. Was ik ook verplicht toe. Kan ik toch niets aan doen dat ik gevormd ben en me aan mijn schoolplicht gehouden heb? Zulke dingen kan ik toch niet leren na mijn schoolplicht? Mijn leven is toch bij wijze van spreken opgehouden te bestaan? Had ik maar beter moeten leren leven toen ik 'n jaar of 13, 14 was. Dat is de leeftijd waarop je dingen moet ondernemen. Ja dat is zo. Maar mij zeggen dat ik het helemaal verkeerd zie :N Ik vind het smaad. Het is dat je mijn naam niet genoemd hebt. Want anders zou ik erop staan dat je me voortaan E. noemt.
pi_100239862
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:57 schreef Engel-b het volgende:

[..]

Ja hállo! Ga je mij nou wijzen op mijn fouten?! Hoe kan ik dat nou weten, ik ben tenslotte gewoon naar school geweest hier. Was ik ook verplicht toe. Kan ik toch niets aan doen dat ik gevormd ben en me aan mijn schoolplicht gehouden heb? Zulke dingen kan ik toch niet leren na mijn schoolplicht? Mijn leven is toch bij wijze van spreken opgehouden te bestaan? Had ik maar beter moeten leren leven toen ik 'n jaar of 13, 14 was. Dat is de leeftijd waarop je dingen moet ondernemen. Ja dat is zo. Maar mij zeggen dat ik het helemaal verkeerd zie :N Ik vind het smaad. Het is dat je mijn naam niet genoemd hebt. Want anders zou ik erop staan dat je me voortaan E. noemt.
Wat een zure reactie.. De spruitjeslucht walmt er vanaf.
Gelukkig heeft Laura zich ontworsteld aan het Nederlandse repressieve regime, waar je niet eens op je 13e vrijstelling krijgt van school- en leerplicht om 2 jaar te gaan feestvieren. Gelukkig heeft zij weten te ontsnappen, anders was ze nu dood omdat ze depressief werd van zoveel onrechtvaardigheid.
Nou kun je wel zeggen dat het niet normaal is dat iemand die niet onmiddellijk haar zin krijgt zich gelijk gaat snijden, bezatten en spijbelen, maar Laura is heel slim en veel volwassener dan iedereen van haar leeftijd en Nederland is natuurlijk veel te klein voor zo'n wereldkind.
pi_100239988
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 18:46:39 #205
124676 RobertoCarlos
pi_100241329
Pffff, vermoeiend hoor, al die mensen die zich ineens gaan uitsloven om ook in de OP te mogen... :7
pi_100241701
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 18:46 schreef RobertoCarlos het volgende:
Pffff, vermoeiend hoor, al die mensen die zich ineens gaan uitsloven om ook in de OP te mogen... :7
Ach je moet het zo zie: je hebt dit topic populairder gemaakt door een mooie OP te schrijven..
pi_100242085
Dit topic:
pi_100244491
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:11 schreef TeringHenkie het volgende:
Dit topic:
[ afbeelding ]
Ik begrijp de betekenis van die cartoon ivm. dit topic niet zo?
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 20:25:51 #209
124676 RobertoCarlos
pi_100244648
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik begrijp de betekenis van die cartoon ivm. dit topic niet zo?
Dan ben je niet zo slim... 8)7
pi_100244726
Wat jammer nou dat de discussie niet meer over de zeilreis van Laura gaat, maar over het al dan niet mogen noemen van de namen van haar grootste fans. }:|

On topic:
Kava is een rape-drug, die smerige eilanders hebben geprobeerd om Laura te drogeren }:| meteen een interventie, net zoals ze op Pitcairn gedaan hebben.
pi_100244893
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:27 schreef BabeWatcher het volgende:
Wat jammer nou dat de discussie niet meer over de zeilreis van Laura gaat, maar over het al dan niet mogen noemen van de namen van haar grootste fans. }:|

On topic:
Kava is een rape-drug, die smerige eilanders hebben geprobeerd om Laura te drogeren }:| meteen een interventie, net zoals ze op Pitcairn gedaan hebben.
Welnee, ik denk dat Laura het maar al te stoer vond om met al die kerels Kava te drinken. En nog een keer. En nog een keer!

Vrouwen drinken geen Kava :N Ook niet op Vanuatu. En al helemaal geen meisjes van 15 jaar.
pi_100245023
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:27 schreef BabeWatcher het volgende:

On topic:
Welnee, LD vond het een smerig drankje, volgens haar smaakte het als afwaswater. Toch nam ze het nog een keer en mischien vandaag ook wel weer. Doet ze toch echt zelf.
pi_100252758
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:04 schreef Banjerkanjer het volgende:
Geen blog vandaag: te veel Kava.
Of misschien weer een leuk uitstapje?

quote:
Hi Laura, Ik zie je net naast ons (SY Tamata) aanmeren in de haven van Port Vila (Vanuatu) dus ik ben gelijk even op je website wezen kijken. Als je rustig alles vastgeknoopt hebt zal ik je wel even komen begroeten. Friso
bron
pi_100253252
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:17 schreef spuitje het volgende:

[..]

Of misschien weer een leuk uitstapje?

[..]

Iig weer een uitnodiging voor een etentje :D
pi_100255808
En het stomme is dat ik geloof dat het zo zal gaan als de Dekkers willen hoor. Zoals zij het zich voorstellen. Zij doet iets wat geen record mag heten maar komt t.z.t. wel zo in het nieuws. Ze schrijft een boek (al dan niet zelf) en dat wordt goed verkocht. Ze maakt 'n cd. Ze lijkt me geen BN'er te worden tenzij ze natuurlijk verandert tijdens het opgroeien naar jonge vrouw. Misschien vindt ze 't dan wel leuk. Dan zullen we haar hier en daar op tv tegenkomen. En oja ik las vanmiddag dat er zowaar Laura Dekkers merchandise is. Tja. En oja natuurlijk fondsen en sponsorwerving niet te vergeten.

Nee wat dat betreft denk ik toch dat zij het voor elkaar hebben op een manier. Ze zullen het naar hun hand kunnen zetten en dat ook doen. Of er nou mensen zijn die commentaar hebben of niet...
pi_100260338
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 00:25 schreef Engel-b het volgende:
En het stomme is dat ik geloof dat het zo zal gaan als de Dekkers willen hoor. Zoals zij het zich voorstellen. Zij doet iets wat geen record mag heten maar komt t.z.t. wel zo in het nieuws. Ze schrijft een boek (al dan niet zelf) en dat wordt goed verkocht. Ze maakt 'n cd. Ze lijkt me geen BN'er te worden tenzij ze natuurlijk verandert tijdens het opgroeien naar jonge vrouw. Misschien vindt ze 't dan wel leuk. Dan zullen we haar hier en daar op tv tegenkomen. En oja ik las vanmiddag dat er zowaar Laura Dekkers merchandise is. Tja. En oja natuurlijk fondsen en sponsorwerving niet te vergeten.

Nee wat dat betreft denk ik toch dat zij het voor elkaar hebben op een manier. Ze zullen het naar hun hand kunnen zetten en dat ook doen. Of er nou mensen zijn die commentaar hebben of niet...
Wtf? Er is inmiddels echt Dekker merchandise?
Ze zijn idd. net slim genoeg om allerlei dingen, ook al zijn zowel vader als dochter ongeleide projectielen, toch naar hun hand te zetten.
Maar dat het gaat zoals de Dekkers willen ben ik niet met je eens. De botsing met Jeugdzorg en de leerplichtambtenaar kwam ze helemaal niet goed uit. Net als de onbehouwen uitspraken van Laura en de breuk met diverse sponsors. Ik vermoed dat ze graag hadden gewild dat Laura al veel bekender was geworden met haar recordpoging.
Of het moet met opzet zo gespeeld zijn: een botsing met de autoriteiten uilokken en dan zielig gaan doen om gratis bekendheid te krijgen. Pa die helpt Laura naar St. Maarten te 'vluchten'. (Dat zou haar verklaren hoe ze als kind alleen een ticket kon kopen en per vliegtuig kon reizen, nog afgezien van hoe ze aan het geld heeft kunnen komen.)
Ik heb alleen nooit kunnen geloven dat ze zo doortrapt zijn. Ze lijken me daar iets te ongestructureerd voor.

Inderdaad is hun tactiek leugens en halve waarheden blijven herhalen, dan worden ze op een gegeven moment wel geloofd:
Laura is een stoer zeilmeisje, heel volwassen voor haar leeftijd en ongeschikt voor de benepen Nederlandse samenleving. Nu kan ze haar ding doen en vestigt gelijk een zeilrecord..
Laura is een stoer zeilmeisje.....
enz..
Op een gegeven moment heeft dat idee postgevat in een of andermans brein, ook al weet je verstandelijk dat het niet waar is.
Daar helpen een paar kritische artikelen niet tegen. En als iemand blijft piepen, wordt ie weggezet als jaloers of bekrompen. Hij is immers uit hetzelfde kleingeestige landje afkomstig dat Laura moest ontvluchten? Klassieke drogredenering, maar het werkt wel. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 03-08-2011 08:23:18 ]
pi_100261098
Wat een wonderkind is het toch, nu bespeelt ze ook al een 12 snarige gitaar.

quote:
Tijdens de Beach party heb ik een heel mooi instrument leren kennen, een soort gitaar met twaalf snaren.. Een jongen was er op aan het spelen en ik vroeg of ik er ook een stukje op mocht proberen. Het geluid van de gitaar is zo waanzinnig mooi dat je het echt voelt tot in je binnenste en het liet me dan ook niet meer los.. Tijdens het in de stad rond struinen ben ik in een klein winkeltje dezelfde gitaar tegengekomen en na twee dagen lang dubben en wegen heb ik de gitaar nu gekocht.. Vervolgens heb ik er natuurlijk de rest van de dag op gespeeld..
bron
pi_100261409
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:22 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ik vraag me af of de zeelucht wel bevorderlijk is voor zo'n ding. Heeft ze wel ruimte voor souvenirs eigenlijk?
En als ze geld heeft voor dat soort dingen, waarom dan bedelen om een radio?
pi_100264712
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik vraag me af of de zeelucht wel bevorderlijk is voor zo'n ding. Heeft ze wel ruimte voor souvenirs eigenlijk?
En als ze geld heeft voor dat soort dingen, waarom dan bedelen om een radio?
Als je alleen op een boot zit die geschikt is voor minstens 8 personen moet je toch zat bergruimte hebben?
Ze heeft na twee dagen dubben en afwegen besloten hem te kopen, duurde waarschijnlijk te lang voor ze hem kreeg. En met de meet in het vooruitzicht zal ze er waarschijn vanuit zijn gegaan dat er wel weer wat extra binnen komt.
pi_100265059
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 08:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Wtf? Er is inmiddels echt Dekker merchandise?
O hahaha. Solly solly ik had dat gistermiddag hier gelezen. Maar dat was dus 'n grap begrijp ik nu uit je reactie. Nou volgens mij is het een kwestie van tijd hoor. Die merchandise komt er echt wel.

Verder heb je natuurlijk gelijk dat het contact en oponthoud met/door Jeugdzorg waarschijnlijk niet gepland is. Maar daarna en eigenlijk zelfs tijdens hebben ze het toch naar hun hand weten te zetten. Inderdaad het "vluchten" naar St. Maarten bijvoorbeeld. Het dreigement dat het kind zich zou snijden omdat ze diep ongelukkig was en dat Jeugdzorg dan de schuld zou krijgen. Hoewel 't geen loos dreigement was want ze heeft in 't verleden al eens in zichzelf lopen snijden natuurlijk. Tja en alles van daarna.

Ze doen het goed. O-)
pi_100268988
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:54 schreef Engel-b het volgende:

[..]

O hahaha. Solly solly ik had dat gistermiddag hier gelezen. Maar dat was dus 'n grap begrijp ik nu uit je reactie. Nou volgens mij is het een kwestie van tijd hoor. Die merchandise komt er echt wel.

Verder heb je natuurlijk gelijk dat het contact en oponthoud met/door Jeugdzorg waarschijnlijk niet gepland is. Maar daarna en eigenlijk zelfs tijdens hebben ze het toch naar hun hand weten te zetten. Inderdaad het "vluchten" naar St. Maarten bijvoorbeeld. Het dreigement dat het kind zich zou snijden omdat ze diep ongelukkig was en dat Jeugdzorg dan de schuld zou krijgen. Hoewel 't geen loos dreigement was want ze heeft in 't verleden al eens in zichzelf lopen snijden natuurlijk. Tja en alles van daarna.

Ze doen het goed. O-)
Mensen verwachten natuurlijk ook geen geintjes van spruitjes etende azijnzeikers. :)
Een boek gaat er komen. Vlak voor LD naar de HISWA vertrok was er iemand bij haar op bezoek die haar hielp met het schrijven ervan.
Maar ze moet eerst haar rondje nog volmaken he, ze is nog maar halverwege.
Over niet al te lange tijd zal besloten moeten worden welke route ze gaat nemen. Beide routes zijn bepaald niet zonder risico. De grote vraag is nu wat gaat er besloten worden?
  woensdag 3 augustus 2011 @ 13:56:22 #223
37150 livelink
pi_100269622
Voor die vraag haal ik mijn eerdere scenario's weer even naar boven.

1. De Dekkertjes weten het toch voor elkaar te krijgen om een escorte van de Nederlandse marine te krijgen.

2. (mijn favoriet). Guppy wordt aan boord geladen van een vrachtschip en zo door de piratenzone geloodst. Laura mag kiezen of ze meevaart of alvast met het vliegtuig vooruit reist, want nergens in 'de regels' staat geschreven dat Guppy persé zelf moet zeilen of dat zij aan boord van Guppy moet zijn tijdens haar soloreis.
pi_100270117
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:56 schreef livelink het volgende:

1. De Dekkertjes weten het toch voor elkaar te krijgen om een escorte van de Nederlandse marine te krijgen.

2. (mijn favoriet). Guppy wordt aan boord geladen van een vrachtschip en zo door de piratenzone geloodst. Laura mag kiezen of ze meevaart of alvast met het vliegtuig vooruit reist, want nergens in 'de regels' staat geschreven dat Guppy persé zelf moet zeilen of dat zij aan boord van Guppy moet zijn tijdens haar soloreis.
Dat eerste geloof ik dus echt niet.
De tweede vind ik wel leuk, maar in een vliegtuig kan niet want dan is ze niet alleen. Tenzij ze inmiddels ook heeft leren vliegen en met een 1 persoons vliegtuigje gaat.
Of maakt het allemaal niet zoveel uit en is het alleen maar belangrijk dat je terug komt in een haven waar je eerder bent geweest zoals op die Hyves staat?
quote:
Als laura als jongste wil eindigen moet ze minimaal 5 dagen voor haar 17 de terug zijn in eenzelfde haven als waar ze eerder geweest is.
bron
De naam van Jessica Watson is overigens al een tijdje van die Hyves verdwenen.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 14:15:05 #225
37150 livelink
pi_100270339
Het maakt allemaal natuurlijk helemaal niks uit. Ze kan er zelfs voor kiezen om in Darwin te blijven of gewoon weer terug te varen. Ze mag helemaal doen wat ze zelf wil. Het enige risico dat ze loopt is dat haar sponsors boos worden (maar dat zal haar een rotzorg zijn) of dat haar toekomstige boek niet zal verkopen.

En misschien krijgen wat niet nader te noemen hardcorefans wat emotionele en/of psychische problemen als Laura voortijdig zou stoppen met haar recordpoging, maar ja.
pi_100270978
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 14:15 schreef livelink het volgende:
Het maakt allemaal natuurlijk helemaal niks uit. Ze kan er zelfs voor kiezen om in Darwin te blijven of gewoon weer terug te varen. Ze mag helemaal doen wat ze zelf wil. Het enige risico dat ze loopt is dat haar sponsors boos worden (maar dat zal haar een rotzorg zijn) of dat haar toekomstige boek niet zal verkopen.

En misschien krijgen wat niet nader te noemen hardcorefans wat emotionele en/of psychische problemen als Laura voortijdig zou stoppen met haar recordpoging, maar ja.
Misschien dat het LD een rotzorg zal zijn maar haar vader zeker niet! Er is nu immers een contract met een bedrijf dat een documentaire gaat maken en daarvoor ook al de nodige kosten heeft gemaakt. Denk niet dat dat bedrijf zonder meer accepteert dat LD haar eigen eigenwijze kop volgt.
pi_100272081
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:56 schreef livelink het volgende:

_O-
pi_100277573
En morgen is het dan eindelijk zover, de dag waar de echte LD fans al weken naar uitkijken.
De meet!!
Om te gedenken dat het een jaar geleden is dat LD het naar spruitjes stinkende Nederland verliet en alle zure azijnzeikers achter zich liet!
Dit meisje met een grote droom en een enorme vrijheidsdrang koos het ruime sop en vertrok naar verre oorden.
Haar vrijheidsdrang was zo enorm dat ze zelfs overwoog een eind aan haar leven te maken wanneer men haar niet toe zou staan om uit te varen. Maar dat vond ze weer zielig voor de mensen waarvan ze hield dus ging ze op de vlucht. Naar St. Maarten. Wat geen slimme zet was want al snel werd ze opgepakt en terug gebracht naar dat nare, kille landje aan de Noordzee waar 13 jarigen niets mogen.

De OTS werd opgeheven, pa en ma kregen weer zelf de verantwoordelijkheid over hun opstandige puber en pa besloot met zijn dochter naar Portugal te varen om de boot van LD te testen.

Eenmaal in Portugal aangekomen bleken ook daar regels en wetten te gelden waaraan LD niet kon voldoen dus werd de reis volledig onverwacht voortgezet naar Gibraltar alwaar ze op slinkse wijze de autoriteiten wist te ontlopen.
(hebben ze in Portugal ook spruitjes?)

En nu zit ze dus op het zuidelijk halfrond. Vele spannende avonturen heeft ze inmiddels beleefd.
Wat staat haar allemaal nog te wachten? Piraten, stormen of blijft het bij schijtende vogels en beach party's? We wachten het af.

In ieder geval wens ik iedereen die morgen naar die meet gaat veel plezier en dat meen ik ook nog eens!

[ Bericht 0% gewijzigd door spuitje op 03-08-2011 17:19:46 ]
pi_100277882
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:22 schreef spuitje het volgende:

[..]

Is het geen fluit met 12 schaamharen?

Kava doet rare dingen met je.......
pi_100289116
Is dat niet gewoon een Chapman Stick? Daar heb ik ook wel eens op gespeeld, maar dan in 10-snaars uitvoering.

Die Laura heeft het toch maar weer mooi voor elkaar; een gratis plaatsje in de haven. Iedereen is gek op Laura, behalve hier op Fok!, hier zijn alleen maar Volkskrantlezers die hun dag beginnen met een glas azijn en alles negatief benaderen.

Zijn er eigenlijk mensen van hier naar de meet geweest? Was het leuk, ondanks dat Laura er zelf niet bij was?

[ Bericht 0% gewijzigd door BabeWatcher op 03-08-2011 21:40:49 ]
pi_100289673
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:34 schreef BabeWatcher het volgende:
Is dat niet gewoon een Chapman Stick? Daar heb ik ook wel eens op gespeeld, maar dan in 10-snaars uitvoering.

Ik denk ook eerder dat het een chapman stick betreft, dan een werkelijke gitaar. Maar dat komt, omdat Laura het instrument beschrijft als "een soort gitaar met twaalf snaren", ipv een gitaar met 12 snaren.

woensdag 3 augustus 2011 @ 21:45:18 #232
37150 livelink
pi_100289707
Volgens Spuitje is de meet morgen. En wil je nou zeggen dat jij niet gaat, Babewatcher? Als meest trouwe fan van Laura van deze topicreeks had ik jou daar wel verwacht.
pi_100289732
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:45 schreef livelink het volgende:
Volgens Spuitje is de meet morgen. En wil je nou zeggen dat jij niet gaat, Babewatcher? Als meest trouwe fan van Laura van deze topicreeks had ik jou daar wel verwacht.
Dat durft hij hier vast niet toe te geven :D
  woensdag 3 augustus 2011 @ 21:49:51 #234
37150 livelink
pi_100289953
Och, Laura's nieuwe instrument raakt een gevoelige snaar bij Emiel.

Emiel03-08-2011
Laura wat een mooi verhaal. Getroffen worden door iets moois, dubben en dan het toch verwerven. Veel van jouw inmiddels opgebouwde kring van wereldmoeders, vaders, oma’s en opa’s herkennen het en pinken een traan weg. En wat een impact hebben die paar zinnen: Meisje vaart naar de andere kant van de wereldbol. Trotseert de nukken van de zee, ontmoet onder en boven water dieren die soms groter zijn dan haar trouwe kameraad haar schip en daar.. Op een klein eiland betovert een jongeman haar met prachtige klanken die haar ten diepste raken. Betoverd trekt het haar sterker dan het twijfelen naar een klein winkeltje waar het instrument al die tijd op haar ligt te wachten en het spreekt: “Ik ben jou”. Vanaf dat moment worden mensen rond haar schip meegenomen door haar betoverende melodieën op vele zeeën en werelddelen die nog volgen. Laura, jouw verhaal is de blauwdruk voor een prachtige roman. Veel plezier meisje, we volgen je. Emiel, van die schol in de Grevelingen.

Laura begint zo langzamerhand mythische vormen aan te nemen, geloof ik :D
pi_100289961
had je zelf eigenlijk geen zin om naar die meet te gaan? Je bent tenslotte best wel een fan van haar..
quote:

Die Laura heeft het toch maar weer mooi voor elkaar; een gratis plaatsje in de haven. Iedereen is gek op Laura, behalve hier op Fok!, hier zijn alleen maar Volkskrantlezers die hun dag beginnen met een glas azijn en alles negatief benaderen.

Zijn er eigenlijk mensen van hier naar de meet geweest? Was het leuk, ondanks dat Laura er zelf niet bij was?
  woensdag 3 augustus 2011 @ 21:53:32 #236
37150 livelink
pi_100290171
Soms wou ik dat ik bij die meet kon zijn. Als zo'n berichtje van zo'n Emiel en het hilarische verslag van T. een voorbode is van hoe dat bij die meet zal zijn, dat wil ik eigenlijk voor geen goud missen.
pi_100290193
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:44 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik denk ook eerder dat het een chapman stick betreft, dan een werkelijke gitaar. Maar dat komt, omdat Laura het instrument beschrijft als "een soort gitaar met twaalf snaren", ipv een gitaar met 12 snaren.

[ afbeelding ]

De CS bestaat ook akoestisch, die zal op zo'n eiland wel algemener zijn. Hier ben ik dit instrument alleen bij hele grote muziekzaken tegengekomen, maar alleen elektrisch.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
had je zelf eigenlijk geen zin om naar die meet te gaan? Je bent tenslotte best wel een fan van haar..

[..]

Tja.... gelukkig moest ik werken, maar ik weet niet of ik als BW naar zo'n meet zou gaan, ik ga liever als mezelf.
pi_100290393
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:49 schreef livelink het volgende:

Emiel03-08-2011
Laura wat een mooi verhaal. Getroffen worden door iets moois, dubben en dan het toch verwerven. Veel van jouw inmiddels opgebouwde kring van wereldmoeders, vaders, oma’s en opa’s herkennen het en pinken een traan weg. En wat een impact hebben die paar zinnen: Meisje vaart naar de andere kant van de wereldbol. Trotseert de nukken van de zee, ontmoet onder en boven water dieren die soms groter zijn dan haar trouwe kameraad haar schip en daar.. Op een klein eiland betovert een jongeman haar met prachtige klanken die haar ten diepste raken. Betoverd trekt het haar sterker dan het twijfelen naar een klein winkeltje waar het instrument al die tijd op haar ligt te wachten en het spreekt: “Ik ben jou”. Vanaf dat moment worden mensen rond haar schip meegenomen door haar betoverende melodieën op vele zeeën en werelddelen die nog volgen. Laura, jouw verhaal is de blauwdruk voor een prachtige roman. Veel plezier meisje, we volgen je. Emiel, van die schol in de Grevelingen.

Mijn hemel...
pi_100290518
quote:

Emiel03-08-2011

ik zweer het: ik ben het niet :P
pi_100290802
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:53 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

De CS bestaat ook akoestisch, die zal op zo'n eiland wel algemener zijn. Hier ben ik dit instrument alleen bij hele grote muziekzaken tegengekomen, maar alleen elektrisch.

De akoestische versie heeft dan weer wel een kleine klankkast (maar die zal het ongetwijfeld zijn):

woensdag 3 augustus 2011 @ 22:04:27 #241
37150 livelink
pi_100290808
Er ligt echt een heel mooi afstudeeronderzoek klaar voor iemand die in de fanwereld van Laura wil duiken. Haar gastenboek alleen al biedt een schat aan inzichten en als je dan nog een beetje verder op internet rondkijkt.... Mij intrigeert het in ieder geval.
pi_100290859
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:58 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

ik zweer het: ik ben het niet :P
Nou... ergens twijfel ik daar toch wel een beetje aan :D
pi_100290928
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:04 schreef livelink het volgende:
Er ligt echt een heel mooi afstudeeronderzoek klaar voor iemand die in de fanwereld van Laura wil duiken. Haar gastenboek alleen al biedt een schat aan inzichten en als je dan nog een beetje verder op internet rondkijkt.... Mij intrigeert het in ieder geval.
Het levende bewijs dat de meeste kindervrienden ongevaarlijke mensen zijn die een gewoon leven hebben, maar 's avonds achter hun computer duiken om de avonturen van een klein meisje te volgen.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 22:08:30 #244
37150 livelink
pi_100291055
Nee, dat is te makkelijk BW. Er zit vast iets diepers achter wat niks met kindervrienden of het meisje zelf te maken heeft.
pi_100291134
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:06 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Het levende bewijs dat de meeste kindervrienden ongevaarlijke mensen zijn die een gewoon leven hebben, maar 's avonds achter hun computer duiken om de avonturen van een klein meisje te volgen.
Dit klinkt wel een beetje als Jambers :D

"Overdag, is het een normale man. Maar 's avonds, als iedereen gaat slapen, maakt hij verbinding met het internet om zich te bevredigen aan het beeld van en de avonturen van een jong zeilmeisje."

:o
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:12:00 #246
124676 RobertoCarlos
pi_100294543
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:06 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Dat klinkt idd wel als een soort van verdediging of zo.... sommige mensen zouden zeggen: "waar rook is, is vuur". En de term 'kindervriend'... ik weet niet goed wat je daarmee bedoeld, je hebt het waarschijnlijk niet over de Sint neem ik aan.....

Maar jammer dat je niet naar de meet gaat, want je had ons erover kunnen vertellen, bijv. waren Thomas en Emile aanwezig en hoe gaat het met ze? :s)
pi_100294866
quote:

De meet is morgen en ik had eifenlijk verwacht dat jij zou gaan O-)
pi_100294981
quote:

Emiel03-08-2011

De papieren snotlapjes zijn onderhand niet meer aan te slepen. :'( :'( :'(
pi_100295090
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:53 schreef livelink het volgende:
Soms wou ik dat ik bij die meet kon zijn. Als zo'n berichtje van zo'n Emiel en het hilarische verslag van T. een voorbode is van hoe dat bij die meet zal zijn, dat wil ik eigenlijk voor geen goud missen.
Je kunt je natuurlijk nog aanmelden voor de volgende meet, die is volgens mij de 24e. Ik ben eerlijk gezegd ook wel heel nieuwsgierig hoor.
pi_100296829
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:23 schreef spuitje het volgende:

[..]

Je kunt je natuurlijk nog aanmelden voor de volgende meet, die is volgens mij de 24e. Ik ben eerlijk gezegd ook wel heel nieuwsgierig hoor.
Infiltreren is altijd mogelijk O-)
pi_100302095
Ligt de Guppie nog niet op de bodem van de oceaan?
pi_100302647
In Duitsland weten ze al dat LD via de de Golf van Aden zal gaan.

quote:
Auf Kurs Richtung Somalia

Vorgesehen und nicht ohne Zeitverlust abänderbar ist eine Strecke durch den Golf von Aden ins Rote Meer. Sie führt vorbei an Somalia, der Heimat des Hungers und der Piraten. „Die werden doch wohl kaum das Boot eines einzelnen Mädchens kapern", machte sich Vater Dick Dekker im „Spiegel"-Gespräch Mut. „Vielleicht", fügte er dann hinzu, „ist Laura durch ihre Bekanntheit aber auch ein attraktives Ziel".

Um einen neuen Solo-Rekord aufzustellen, müsste die blonde Niederländerin ihren Törn spätestens vier Tage vor ihrem 17. Geburtstag am 20. September 2012 erfolgreich beendet haben. Dann hätte sie Jessica Watson übertrumpft. Die Australierin hatte ihre Solo-Weltumseglung drei Tage vor ihrem 17. Geburtstag am 15. Mai 2010 in Sydney abgeschlossen.
bron
pi_100304691
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 04:26 schreef spuitje het volgende:
In Duitsland weten ze al dat LD via de de Golf van Aden zal gaan.

[..]

Dat stuk is alleen een samenvatting van het artikel dat eerder in Der Spiegel verscheen, datzelfde stuk wat een tijd in de OP heeft gestaan, omdat Pa Dekker in dat stuk ook vertelde dat Laura de diagnose Borderline zou hebben gekregen in het ziekenhuis (nav het snijden).
  † In Memoriam † donderdag 4 augustus 2011 @ 16:59:01 #254
137949 Disana
pi_100319048
De verwarmingsmonteur die ik vandaag over de vloer had heeft vier schepen, een voor de verhuur, een voor het zeilen, een kotter om te wonen en zojuist gekocht een vrachtschip om straks groter te kunnen wonen. Die man weet dus best wel wat van varen af, en die man vindt de prestatie van Dekker drie keer niks. Die vindt dat ze alleen maar vakantie viert en dat de kleine oversteekjes waarbij ze alleen op zee zit (vaak op de motor, dat weet hij ook) geen prestatie zijn.

Ik vond het wel leuk nog een waterfreak tegen te komen die niet kwijlt bij de gedachte aan een klein meisje alleen onderweg.
pi_100323098
Laura dekker zojuist op sbs6 hart van nederland. ze is halverwege en iedereen gelooft in haar record.
en ik niet meer in de media.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 19:19:22 #256
124676 RobertoCarlos
pi_100323302
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:13 schreef DE_krumpel het volgende:
Laura dekker zojuist op sbs6 hart van nederland. ze is halverwege en iedereen gelooft in haar record.
Maar nog wel in dit topic? O-)
pi_100323756
quote:
2s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:19 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Maar nog wel in dit topic? O-)
Ik volg het met plezier ^O^
Behalve het nutteloze gezever over één of ander gitaarding.
pi_100327605
Laura heeft foto's geplaatst, niks geen Chapman Stick, het is een gewone 12-snarige gitaar met 6 snaarparen. Als ik haar eigen gitaar zie, denk ik dat die gewoon bij de Kijkshop vandaan komt. Laura is duidelijk een zeiler en geen muzikant. Een 12-snarige gitaar is lastiger te spelen, de E,A,D en G-snaren zijn steeds met een octaaf ertussen gestemd, de B en E' zijn gelijk gestemd. Door de dubbele snaren geeft het een veel vollere klank, maar het is veel lastiger om tokkels erop te spelen.
pi_100331511
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:13 schreef DE_krumpel het volgende:
Niet gezien maar het zal ongetwijfeld 1 dezer dagen op de Hyves verschijnen. Waren het oude beelden of hadden ze nog iets nieuws te melden. Een gesprekje met het wonderkind byvoorbeeld.
pi_100331774
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:59 schreef Disana het volgende:
De verwarmingsmonteur die ik vandaag over de vloer had heeft vier schepen, een voor de verhuur, een voor het zeilen, een kotter om te wonen en zojuist gekocht een vrachtschip om straks groter te kunnen wonen. Die man weet dus best wel wat van varen af, en die man vindt de prestatie van Dekker drie keer niks. Die vindt dat ze alleen maar vakantie viert en dat de kleine oversteekjes waarbij ze alleen op zee zit (vaak op de motor, dat weet hij ook) geen prestatie zijn.

Ik vond het wel leuk nog een waterfreak tegen te komen die niet kwijlt bij de gedachte aan een klein meisje alleen onderweg.
Haar langste oversteek tot nu toe duurde volgens mij op een paar uur na 18 dagen als ik het goed heb onthouden. Waarvan ze er dus een aantal op de motor heeft gevaren zoals zoveel mensen doen die die route varen. Maar die doen het voor hun plezier en LD doet het voor het geldelijk gewin.
pi_100340665
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:04 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura heeft foto's geplaatst, niks geen Chapman Stick, het is een gewone 12-snarige gitaar met 6 snaarparen. Als ik haar eigen gitaar zie, denk ik dat die gewoon bij de Kijkshop vandaan komt. Laura is duidelijk een zeiler en geen muzikant. Een 12-snarige gitaar is lastiger te spelen, de E,A,D en G-snaren zijn steeds met een octaaf ertussen gestemd, de B en E' zijn gelijk gestemd. Door de dubbele snaren geeft het een veel vollere klank, maar het is veel lastiger om tokkels erop te spelen.
Als je dan wel het geld ineens kunt ophoesten voor een 12-snarige gitaar (kost toch snel rond de ¤ 500,- een heel stuk duurder dus dan een goedkope oefengitaar), dan had die SSB ook best uit eigen zak aangeschaft kunnen worden.

Lijkt mij.
pi_100343508
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 01:46 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Als je dan wel het geld ineens kunt ophoesten voor een 12-snarige gitaar (kost toch snel rond de ¤ 500,- een heel stuk duurder dus dan een goedkope oefengitaar), dan had die SSB ook best uit eigen zak aangeschaft kunnen worden.

Lijkt mij.
Waarom zou je zelf iets kopen als anderen het je graag geven? Op deze manier houdt ze geld over voor totaal overbodige maar leuke zaken als een gitaar.
Wanneer LD ooit wakker schrikt uit haar droom zou de klap weleens heel hard aan kunnen komen.

Ongeveer vanaf 8.30 minuut het item over LD in Hart van Nederland. Maar het zijn alleen maar oude beelden en een gesprekje met oma.

[ Bericht 11% gewijzigd door spuitje op 05-08-2011 09:06:28 ]
pi_100345028
och je kunt nog een beetje bewondering hebben voor het feit dat ze het aandurft, alleen. Ik had er echt geen zin in gehad op die leeftijd.
Verder slaat al dat opgeklopte gedoe nergens op, idd.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:59 schreef Disana het volgende:

pi_100345407
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
och je kunt nog een beetje bewondering hebben voor het feit dat ze het aandurft, alleen. Ik had er echt geen zin in gehad op die leeftijd.
Verder slaat al dat opgeklopte gedoe nergens op, idd.

[..]

Denk dat de meeste jonge mensen van haar leeftijd geen zin hebben in zo iets. Als je 13 bent (de leeftijd waarop ze eigenlijk had willen vertrekken) ben je de Barbies amper ontgroeit! Breekt er een hele nieuwe periode in je leven aan. Middelbare school, nieuwe vrienden en vriendinnen, geen K3 meer maar het wat serieuzere werk. Zwijmelen met vriendinnen om de nieuwste popster, eindeloos kleding passen bij H & M.
Zoniet LD, die zeilt al tokkelend op een gitaar de wijde wereld in en oogst alom lof en bewondering. Denkt ze.
pi_100346180
als ze er een soort wedden dat van gemaakt had.. Gratis twee jaar op vakantie, had ik het nog wel grappig gevonden..
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:17 schreef spuitje het volgende:

[..]

Denk dat de meeste jonge mensen van haar leeftijd geen zin hebben in zo iets. Als je 13 bent (de leeftijd waarop ze eigenlijk had willen vertrekken) ben je de Barbies amper ontgroeit! Breekt er een hele nieuwe periode in je leven aan. Middelbare school, nieuwe vrienden en vriendinnen, geen K3 meer maar het wat serieuzere werk. Zwijmelen met vriendinnen om de nieuwste popster, eindeloos kleding passen bij H & M.
Zoniet LD, die zeilt al tokkelend op een gitaar de wijde wereld in en oogst alom lof en bewondering. Denkt ze.
pi_100346933
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 08:42 schreef spuitje het volgende:

[..]

Waarom zou je zelf iets kopen als anderen het je graag geven? Op deze manier houdt ze geld over voor totaal overbodige maar leuke zaken als een gitaar.
Wanneer LD ooit wakker schrikt uit haar droom zou de klap weleens heel hard aan kunnen komen.

Ongeveer vanaf 8.30 minuut het item over LD in Hart van Nederland. Maar het zijn alleen maar oude beelden en een gesprekje met oma.
Maar als het record van jongste solozeiler niet meer bestaat, waarom word er dan nergens iets daarover gezegd?
Net zoals dat de rechtbank zelf ook niet even onderzoekt of het record uberhaupt nog wel bestaat.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 13:03:25 #267
340258 MrFoureyes
pi_100350405
Die fans zijn vaak toch wel lachwekkend: wat zijn dit voor mensen? Vandaag op het gastenboek:

"HALLO LIEF KINDJE VAN HET LICHT Hallo lief kindje van het licht je krijgt van mij een mooi gedicht Het is een liedje uit de kring dat ik nu voor je zing In de kring wonen dieren mensen die een feestje vieren Want nog niet zo lang geleden werd 't op aarde vrede. Hallo lief kindje met je lach die de vrede brengen mag Je bent zo vrolijk en zo puur brengt liefde uur na uur"
pi_100350801
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:10 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

Maar als het record van jongste solozeiler niet meer bestaat, waarom word er dan nergens iets daarover gezegd?
Net zoals dat de rechtbank zelf ook niet even onderzoekt of het record uberhaupt nog wel bestaat.
Jij maakt dezelfde denkfout die wel meer mensen hebben gemaakt. De rechtbank heeft alleen de OTS opgeheven en daarmee de verantwoordelijkheid voor LD weer voor de volle 100% bij de ouders gelegd die haar vervolgens toestemming hebben gegeven om te vertrekken.
pi_100350836
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 13:03 schreef MrFoureyes het volgende:
Die fans zijn vaak toch wel lachwekkend: wat zijn dit voor mensen? Vandaag op het gastenboek:

"HALLO LIEF KINDJE VAN HET LICHT Hallo lief kindje van het licht je krijgt van mij een mooi gedicht Het is een liedje uit de kring dat ik nu voor je zing In de kring wonen dieren mensen die een feestje vieren Want nog niet zo lang geleden werd 't op aarde vrede. Hallo lief kindje met je lach die de vrede brengen mag Je bent zo vrolijk en zo puur brengt liefde uur na uur"
Zulke mensen moet je niet serieus nemen. Of ze sporen niet of ze steken de draak met LD :)
pi_100351096
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:10 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

Als zij en haar familie duidelijk maken dat het helemaal geen recordpoging is maar een 2 jaar durende vakantie zullen veel mensen teleurgesteld zijn en haar niet langer financieel steunen. Het is niet voor niets dat LD de pest heeft aan de pers, dat zijn namelijk de mensen die weleens lastige vragen zouden kunnen stellen en die ook nog eens, met de antwoorden, zouden publiceren ook! En aangezienLD volledig afhankelijk is van giften en gaven houden ze maar liever zoveel mogelijk hun mond!

[ Bericht 0% gewijzigd door spuitje op 05-08-2011 13:41:29 ]
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 13:38:36 #271
340258 MrFoureyes
pi_100351555
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 13:17 schreef spuitje het volgende:

[..]

Zulke mensen moet je niet serieus nemen. Of ze sporen niet of ze steken de draak met LD :)
Maar dan is het wel grapppig dat Golddicker (die alle bijdragen censureert) het sarcasme weer niet herkent. Zou hij echt denken dat Nederland aan de voeten van zijn dochter ligt?
pi_100357404
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 13:38 schreef MrFoureyes het volgende:

[..]

Maar dan is het wel grapppig dat Golddicker (die alle bijdragen censureert) het sarcasme weer niet herkent. Zou hij echt denken dat Nederland aan de voeten van zijn dochter ligt?
Waanbeelden zijn de wereld nog niet uit.
pi_100358116
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 13:38 schreef MrFoureyes het volgende:

[..]

Als het maar positief is over LD worden berichten geplaatst, anders niet. En ja, wanneer is iets sarcastisch bedoeld en wanneer menen mensen het?
pi_100359459
Dit soort berichten kan ik dus echt met mijn volle verstand niet bij!

quote:
Gisteren was je op SBS6; heel goed dat die zender tenminste wel aandacht besteedt aan jou en je recordpoging, daar zouden die anderen eens een voorbeeld aan kunnen nemen, maar die berichten alleen maar over buitenlandse ellende en niet over Nederlandse successen. We volgen je elke dag, wat dat betreft lijken we wel op je oma - een fantastische oma heb je (en een fantastische vader natuurlijk!). Je oma heeft helemaal gelijk als ze zegt dat iemand die dit kan, heeft laten zien alles te kunnen! Jeugdzorg werd ook nog even genoemd, en flink voor schut gezet. Kinderachtig dat die ambtenaren nu te klein zijn om hun excuses aan te bieden - maar daar zijn het ambtenaren voor, natuurlijk!
bron
pi_100359521
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:04 schreef spuitje het volgende:
Dit soort berichten kan ik dus echt met mijn volle verstand niet bij!

[..]

bron
Ik vrees toch echt dat er mensen bestaan die werkelijk zo denken.
pi_100360906
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:27 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat stuk is alleen een samenvatting van het artikel dat eerder in Der Spiegel verscheen, datzelfde stuk wat een tijd in de OP heeft gestaan, omdat Pa Dekker in dat stuk ook vertelde dat Laura de diagnose Borderline zou hebben gekregen in het ziekenhuis (nav het snijden).
Snijd ze zichzelf? Toffe hobby. Ken een meisje die dat heeft gedaan en die is Frans gaan studeren. Komt dus nooit meer goed met die meiden.
pi_100361190
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Snijd ze zichzelf? Toffe hobby. Ken een meisje die dat heeft gedaan en die is Frans gaan studeren. Komt dus nooit meer goed met die meiden.
Ligt eraan of ze die studie ook heeft afgemaakt ;)
pi_100361244
quote:
Hoi Laura, Wij vinden het fantastisch hoe jij het doet Wij volgen jouw reis op de voet Jij volgt jouw hart en bent zo een voorbeeld voor velen Hieronder staat één van mijn lievelingsliedjes voor jou: HALLO LIEF KINDJE VAN HET LICHT Hallo lief kindje van het licht je krijgt van mij een mooi gedicht Het is een liedje uit de kring dat ik nu voor je zing In de kring wonen dieren mensen die een feestje vieren Want nog niet zo lang geleden werd 't op aarde vrede. Hallo lief kindje met je lach die de vrede brengen mag Je bent zo vrolijk en zo puur brengt liefde uur na uur
Bron

Lief kindje van het licht _O-
  † In Memoriam † vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:40:58 #279
137949 Disana
pi_100363422
quote:
Solly, niet goed opgelet :@
pi_100363803
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:53 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ligt eraan of ze die studie ook heeft afgemaakt ;)
Ze is van de HBO opgestroomd naar de uni in het eerste jaar en het gaat nog goed voor zover ik weet. Echter ze studeert Frans dus die moet wel helemaal doorgedraaid zijn in haar hoofd.
pi_100364156
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:05 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik vrees toch echt dat er mensen bestaan die werkelijk zo denken.
Tot het om hun eigen kind, kleinkind of buurkind gaat, dan is het ineens allemaal niet zo stoer meer. En vooral niet als het een buurkind betreft, dan janken ze moord en brand omdat dat kind en haar ouders zich niet aan de regels houden. Schande!
pi_100364265
Ik zit me trouwens af te vragen waarom de media aandacht zouden moeten besteden aan het feit dat LD een jaar terug uit Nederland is vertrokken. Ze ging toch alleen maar een tocht met haar vader maken om de boot etc. te testen?
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:16:36 #284
124676 RobertoCarlos
pi_100364340
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:17 schreef spuitje het volgende:

[..]

Denk dat de meeste jonge mensen van haar leeftijd geen zin hebben in zo iets. Als je 13 bent (de leeftijd waarop ze eigenlijk had willen vertrekken) ben je de Barbies amper ontgroeit!
De denkvaud die mensen maken is dat LD zelf deze reis wil maken. Dat is niet zo, ze doet het voor haar vader. Dat maakt het allemaal triester...
pi_100366151
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:16 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

De denkvaud die mensen maken is dat LD zelf deze reis wil maken. Dat is niet zo, ze doet het voor haar vader. Dat maakt het allemaal triester...
Tja, er ligt nog steeds een boot die afgebouwd moet worden he.
pi_100366449
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:16 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Bron?
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, omdat Laura al vanaf haar 13e bezig is met deze wereldreis.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:18:29 #287
124676 RobertoCarlos
pi_100366904
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 20:07 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Bron?
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, omdat Laura al vanaf haar 13e bezig is met deze wereldreis.
Hmmm, dan snap je nog niet zo veel van de psyche van een kind. Maar bovenal heb je deze draadjes nog niet goed gelezen.... is namelijk meerdere keren aan bod gekomen hier.
pi_100367109
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 20:18 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Hmmm, dan snap je nog niet zo veel van de psyche van een kind. Maar bovenal heb je deze draadjes nog niet goed gelezen.... is namelijk meerdere keren aan bod gekomen hier.
Dat Dick ook nog wat probeert over te houden aan Laura's reis is wel duidelijk, maar dat hij haar gedwongen heeft kan er bij mij niet in. Laura is in dat geval echt wel slim genoeg om naar haar moeder en zus te gaan.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:29:41 #289
124676 RobertoCarlos
pi_100367386
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 20:23 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Dat Dick ook nog wat probeert over te houden aan Laura's reis is wel duidelijk, maar dat hij haar gedwongen heeft kan er bij mij niet in. Laura is in dat geval echt wel slim genoeg om naar haar moeder en zus te gaan.
We toch al meerdere keren geconstateerd dat Laura uit een gebroken gezin komt en zij haar vader probeert na te doen cq. te behagen door zo'n zeilreis? Zoiets verzint een kind van 13 echt niet zelf zoals hierboven werd gezegd en een fan van het pure zeilen is ook, zo hebben we ook al vaak geconstateerd.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:36:15 #290
37150 livelink
pi_100367663
Laura heeft dus nu officieel een spokesman omdat ze geen tijd heeft om al die journalisten te woord te staan :D
Goed zo Laura, je hoort nu echt bij de elite.
pi_100368462
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 20:36 schreef livelink het volgende:
Laura heeft dus nu officieel een spokesman omdat ze geen tijd heeft om al die journalisten te woord te staan :D
quote:
Sinds kort heb ik ook een spokesman ( Klik contact ) en die zal het een en ander qua media voor mij gaan regelen, aangezien ik niet constant journalisten te woord kan staan want ik heb ook veel voor mijn reis te regelen. Zoals onderhoud aan Gup, eten, diesel, water de komende route kaarten het weer en nog veel meer. En zo kan ik mij beter concentreren op mijn reis en de echt belangrijke dingen..
;( krijgen we straks ook geen foto's en filmpjes meer?
  † In Memoriam † vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:04:35 #292
137949 Disana
pi_100369103
De journalisten staan vast al te dringen voor meneer Lyall Mercer en de knipsels uit zijn haastig vergaarde persmapje over Dekker.
pi_100369265
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:04 schreef Disana het volgende:
De journalisten staan vast al te dringen voor meneer Lyall Mercer en de knipsels uit zijn haastig vergaarde persmapje over Dekker.
Ik zal een bericht sturen naar Mercer.

Hello, my name is BW of Lazy News. I would like to have interview with miss Dekker. I will not be able to come to Darwin, so I would like to contact miss Decker through Skype.

regards, BW
pi_100370531
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 20:36 schreef livelink het volgende:
OMG, wie denkt het kind dat ze is? Alsof journalisten haar telkens in drommen op stonden te wachten. De media zijn totaal niet geďnteresseerd meer in het kind en daar zal deze zogenaamde "spokes man" wel verandering in moeten brengen. Ben benieuwd waar hij mee komt.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:40:16 #295
124676 RobertoCarlos
pi_100370832
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:08 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Hello, my name is BW of Lazy News. I would like to have interview with miss Dekker. I will not be able to come to Darwin, so I would like to contact miss Decker through Skype.

regards, BW
Moet ze vast eerst een nieuwe laptop van een sponsor krijgen :P
  † In Memoriam † vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:46:54 #296
137949 Disana
pi_100371155
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:08 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

regards, BW
En dan vraagt ie wat je ervoor over hebt. Wedden?
pi_100372264
Ja dag, Henk voorsprong gunnen. Haar volgende doel is op Australisch grondgebied, Henk moet haar helpen met de fomaliteiten, ze heeft gewoon niet de vereiste papieren om alleen in de territoriale wateren van Australie te mogen varen.

quote:
Het is altijd een gaan en komen van jachten op elke ankerplaats, enige zijn er al weer verder gevaren waaronder ook Sogno d'oro. Ik geef Henk wel een paar dagen voorsprong.., en denk er over om maandag uit te klaren en te vertrekken.
bron
pi_100372301
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:46 schreef Disana het volgende:

[..]

En dan vraagt ie wat je ervoor over hebt. Wedden?
Als ik ¤ 500,-- krijg wil ik wel 5 minuten met haar praten en er verslag van doen :P
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 22:56:53 #299
37150 livelink
pi_100374309
Je zet wel laag in, Spuitje. Laura heeft er vast wel ¤ 1.000,- voor over om in de publiciteit te blijven.
pi_100375762
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:33 schreef spuitje het volgende:

[..]

OMG, wie denkt het kind dat ze is? Alsof journalisten haar telkens in drommen op stonden te wachten. De media zijn totaal niet geďnteresseerd meer in het kind en daar zal deze zogenaamde "spokes man" wel verandering in moeten brengen. Ben benieuwd waar hij mee komt.
Mijnheer Mercer zet zich voornamelijk in voor "crisis management" om het imago van zijn klanten op te vijzelen wanneer het echt lastig wordt (net als bij Abby Sunderland, nadat ze gered moest worden). En lastig gaat het worden in Australie, aangezien Laura zich daar op grondgebied van Jessica Watson begeeft, van wie ze claimt het record te willen verbreken. Alleen, zal het ook daar niemand zijn ontgaan dat de vakantie van Laura bitter weinig met een recordpoging solozeilen van doen heeft, maar meer een aaneenschakeling van BBQ en Beachpartijtjes, met bier en anders wel kava.

Mercer gaat er nog een zware kluif aan krijgen, want Laura blijft wel even in Australie ivm het onderhoud aan Guppy. Ik kan me goed voorstellen, dat Laura juist nu met een heel wijde boog om de pers heen wil gaan, en voor flink afweergeschut heeft gezorgd :D
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 07:25:59 #301
124676 RobertoCarlos
pi_100383615
Ik merk het al: jullie gunnen het Laura gewoon niet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')