abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100153736
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 12:37 schreef svetan het volgende:
Spuitje: In het buitenland is het heel gebruikelijk te bevallen in een ziekenhuis of geboortekliniek. Als geboorteplaats word er dan het huisadres van de moeder in het bevolkingsregister opgenomen. Het "huisadres" van de familie Dekker was de boot die in de haven lag. Vanuit de USA is mij (persoonlijke ervaring) bekend dat een bevalling tientalen km van het "huisadres" kan plaatsvinden.... daar is alleen de plaats van de eerste "inschrijving" in het bevolkingsregister belangrijk.
Er wordt inderdaad herhaaldelijk gesteld dat ze aan boord van een jacht geboren is. Buiten het feit dat het adres van de moeder dan nog altijd het adres van de haven zou zijn, werd dit altijd gebruikt om het verhaal kracht bij te zetten dat ze wel heel goed zou moeten kunnen zeilen. Ze was immers vanaf haar allervroegste jeugd al aan boord van een schip.
Natuurlijk is dit een drogredenering, alleen maar goed voor de mythevorming. Als je moeder in een vliegtuig was bevallen, ben je ook niet automatisch een goede piloot.
pi_100153807
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 12:54 schreef svetan het volgende:
Spuitje: Ik kan die vraag niet met zekerheid beantwoorden maar in andere gevallen op sportief gebied zijn er in Duitsland wel vaker uitzonderingen gemaakt. In enkele gevallen ondersteunt de staat dit zelfs met speciale scholen waar diverse takken van sport (bv zwemmen, atlethiek en skieen) als hoofdvak gelden en de leerlingen voor alle wedstrijden vrijgesteld worden. Ook in de USA ken ik zulke scholen.

Zeker weet ik dat voor de schoolplicht omdat er hier nu een hoogbegaaft jongetje van 13 op weg is naar de USA onderweg is om daar op een privé school zijn passie voor de wiskunde uit te leven. Gewoon op school afgemeld met een verklaring van de ouders dat hij (in het buitenland) zijn opleiding zal vervolgen. Hier zijn de kinderen nog de verantwoordelijkheid van de ouders en niet het eigendom van de jeugdzorg!
Maar dat is een kromme vergelijking omdat je het over kinderen met een bijzonder talent hebt, met ouders die bovendien op een verantwoorde manier voor alternatief onderwijs zorgen.
pi_100154199
quote:
Spuitje: Ik kan die vraag niet met zekerheid beantwoorden maar in andere gevallen op sportief gebied zijn er in Duitsland wel vaker uitzonderingen gemaakt. In enkele gevallen ondersteunt de staat dit zelfs met speciale scholen waar diverse takken van sport (bv zwemmen, atlethiek en skieen) als hoofdvak gelden en de leerlingen voor alle wedstrijden vrijgesteld worden. Ook in de USA ken ik zulke scholen.

Zeker weet ik dat voor de schoolplicht omdat er hier nu een hoogbegaaft jongetje van 13 op weg is naar de USA onderweg is om daar op een privé school zijn passie voor de wiskunde uit te leven. Gewoon op school afgemeld met een verklaring van de ouders dat hij (in het buitenland) zijn opleiding zal vervolgen. Hier zijn de kinderen nog de verantwoordelijkheid van de ouders en niet het eigendom van de jeugdzorg!
En met dat laatste heb je nu net het verschil. De vader van Laura heeft haar bij haar school afgemeld. Punt. Hij heeft nergens vermeld hoe Laura haar opleiding voort zou zetten. Toen hij haar afmelde bij haar school was daar trouwens ook nog helemaal geen sprake van. Laura was toen 13 en dochter en pa vonden dat ze toen wel een wereldreisje kon maken. Pas toen de OTS een feit was kwam de wereldschool in beeld.
Ook in Nederland zal een 13 jarige de kans krijgen in het buitenland te gaan studeren als de ouders alles netjes geregeld hebben. Maar bij de Dekkers was dat nu juist het probleem: ze hadden niets geregeld!

Weet je: ik denk eerlijk gezegd dat de Dekkers de autoriteiten dankbaar mogen zijn! Zij hebben in ieder geval voorkomen dat Laura slecht voorbereidt en met veel minder technische snufjes het zeegat heeft gekozen dan waarover ze nu kan beschikken!
pi_100154334
quote:

BTW: ook in Nederland kent men speciale opleidingen voor jonge sporttalenten. En ik weet niet of je het WK zwemmen hebt gevolgd maar daar kwam Nederland toch echt beter uit de bus dan dat fantastische Duitsland!
pi_100155625
@Spuitje: Een haven is geen adres! In het internationale zeerecht is er nog altijd zo'n soort passage dat een schip administratief een bijzondere positie heeft waar de kapitein een bijzondere functie heeft. Voor zover ik weet is de kapitein, tenminste buiten de territoriale wateren, verantwoordelijk voor de administratie van overleidens, geboorte en huwelijksakten.

Bovendien is het onzin hier een punt ervan te maken of ze nu in het ziekenhuis, de hoek vand de staat, de pier in de haven of op de boot geboren is. Feit is gewoon dat ze al, voor ze zelfstandig denken kon, gewend is aan het gevoel van de golven onder haar bed en het geluid en de lucht van de zee.
  † In Memoriam † zondag 31 juli 2011 @ 14:37:53 #56
137949 Disana
pi_100156487
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 14:09 schreef svetan het volgende:
Bovendien is het onzin hier een punt ervan te maken of ze nu in het ziekenhuis, de hoek vand de staat, de pier in de haven of op de boot geboren is. Feit is gewoon dat ze al, voor ze zelfstandig denken kon, gewend is aan het gevoel van de golven onder haar bed en het geluid en de lucht van de zee.
Jij neemt het dus ook niet zo nauw met de waarheid: voor jou is 'als baby aan boord zijn' hetzelfde als 'aan boord geboren zijn'.
pi_100158052
quote:
@Spuitje: Een haven is geen adres! In het internationale zeerecht is er nog altijd zo'n soort passage dat een schip administratief een bijzondere positie heeft waar de kapitein een bijzondere functie heeft. Voor zover ik weet is de kapitein, tenminste buiten de territoriale wateren, verantwoordelijk voor de administratie van overleidens, geboorte en huwelijksakten.

Ik heb niet gezegd dat een haven een adres is hoor. Een ziekenhuis daarentegen heeft wel een adres.

En reageer nu gewoon eens op de andere punten die ik heb aangedragen. O.a. die met betrekking tot het onderwijs etc.
  zondag 31 juli 2011 @ 16:42:24 #58
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100160430
quote:
Dat maakt wel uit natuurlijk. Al een hele tijd wordt er een mythe rondom LD gebouwd. Mede op basis daarvan doneren mensen geld. Bovendien is zo'n mythe niet goed voor LD zelf, straks gaat ze nog geloven ook dat ze echt bijzonder is..

O ja, je had het over het internationale zeerecht, welk recht bedoel je precies?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  † In Memoriam † zondag 31 juli 2011 @ 17:00:08 #59
137949 Disana
pi_100160943
Toch ben ik wel benieuwd wat wij van die Dekker-PR gaan merken. Zou die man ons ook ontdekken en zou hij dan mensen in gaan zetten om een spin te geven aan wat er hier geschreven wordt? Ik zou dat wel grappig vinden, want dan kunnen spuitje en banjerkanjer ze eens flink met feiten om de oren slaan :)
pi_100160950
quote:
2s.gif Op zondag 31 juli 2011 16:42 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat maakt wel uit natuurlijk. Al een hele tijd wordt er een mythe rondom LD gebouwd. Mede op basis daarvan doneren mensen geld. Bovendien is zo'n mythe niet goed voor LD zelf, straks gaat ze nog geloven ook dat ze echt bijzonder is..

O ja, je had het over het internationale zeerecht, welk recht bedoel je precies?
Volgens mij was Svetan een beetje in de war toen hij dat laatste schreef. Hij had het over internationale wateren en niet over territoriale. Al was LD aan boord van het schip van haar ouders geboren dat op dat moment in de haven van ??? lag dan had dat niets te maken met internationaal scheepsrecht. Het schip bevond zich namelijk op dat moment in de territoriale wateren van NZ. En dus diende men Laura aan te geven in NZ, daar heeft ze ook haar NZ paspoort aan te danken.
quote:
In het internationale zeerecht is er nog altijd zo'n soort passage dat een schip administratief een bijzondere positie heeft waar de kapitein een bijzondere functie heeft. Voor zover ik weet is de kapitein, tenminste buiten de territoriale wateren, verantwoordelijk voor de administratie van overleidens, geboorte en huwelijksakten
pi_100163861
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 17:00 schreef Disana het volgende:
Toch ben ik wel benieuwd wat wij van die Dekker-PR gaan merken. Zou die man ons ook ontdekken en zou hij dan mensen in gaan zetten om een spin te geven aan wat er hier geschreven wordt? Ik zou dat wel grappig vinden, want dan kunnen spuitje en banjerkanjer ze eens flink met feiten om de oren slaan :)
Dat denk ik niet. Als die man ons al ontdekt zal hij zijn bedenkingen omtrent Laura gaan krijgen, ook al omdat er wel meer kritiek op haar geuit is.
Hij zal er of niks mee doen of een procedure overwegen en het zo proberen te draaien dat wij haar naam hebben beschadigd als haar populariteit wat tegenvalt.
Ze zal zich dan wel gaan vergelijken met die dronken dramaqueen op koninginnedag, die huilend Geen Stijl aanklaagde omdat zij zélf zich had bezat en zich liep aan te stellen.
(Tot mijn grote ergernis heeft het kutkind nog gelijk gekregen ook, terwijl ze naar mijn idee gestraft zou moeten worden wegens straatvervuiling, verstoring van de openbare orde en openbare dronkenschap en geluidsoverlast. Maar goed, daar gaat topic niet over. :P )
  zondag 31 juli 2011 @ 18:37:40 #62
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_100164005
Als ik Svetan mag geloven is Laura totaal niet geinteresseerd in Nederland. Dus ik verwacht niet dat een PR-bedrijf wakker ligt van wat wij hier over Laura melden.

Laura's pr zal zich moeten richten op al die landen waar ze wel op handen zal worden gedragen. Ik kan alleen zo snel geen voorbeeld bedenken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_100164106
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 18:37 schreef livelink het volgende:
Als ik Svetan mag geloven is Laura totaal niet geinteresseerd in Nederland. Dus ik verwacht niet dat een PR-bedrijf wakker ligt van wat wij hier over Laura melden.

Laura's pr zal zich moeten richten op al die landen waar ze wel op handen zal worden gedragen. Ik kan alleen zo snel geen voorbeeld bedenken.
Dat is ook lastig, omdat alleen landen in aanmerking komen waar ze haar niet kennen.
  † In Memoriam † zondag 31 juli 2011 @ 19:09:05 #64
137949 Disana
pi_100165012
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 18:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Als die man ons al ontdekt zal hij zijn bedenkingen omtrent Laura gaan krijgen, ook al omdat er wel meer kritiek op haar geuit is.
Hij zal er of niks mee doen of een procedure overwegen en het zo proberen te draaien dat wij haar naam hebben beschadigd als haar populariteit wat tegenvalt.
Ze zal zich dan wel gaan vergelijken met die dronken dramaqueen op koninginnedag, die huilend Geen Stijl aanklaagde omdat zij zélf zich had bezat en zich liep aan te stellen.
(Tot mijn grote ergernis heeft het kutkind nog gelijk gekregen ook, terwijl ze naar mijn idee gestraft zou moeten worden wegens straatvervuiling, verstoring van de openbare orde en openbare dronkenschap en geluidsoverlast. Maar goed, daar gaat topic niet over. :P )
Oh gut ja, die rechtenstudente, dat filmpje heb ik nog gezien en ik las onlangs dat ze in het gelijk werd gesteld. Nou ja, het zijn ook twee dingen: jezelf op straat misdragen en voor eeuwig op internet vastgelegd zijn. Dat laatste lijkt me echt geen pretje, en het is niet fijn dat anderen voor je kunnen/willen bepalen wat jij van je zwakheden prijsgeeft.

Ik denk dat de promotie van Dekker niet zoveel voor gaat stellen en voornamelijk tot Nieuw Zeeland beperkt blijft. Maar voornamelijk vraag ik me af wie die man betaalt, en wie in eerste instantie vond dat Dekker promotie nodig heeft. Ik gok dat de man zichzelf naar voren heeft geschoven ter promotie van zijn bedrijfje.
  zondag 31 juli 2011 @ 19:17:55 #65
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100165330
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 18:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Deze?

http://tinypic.com/player.php?v=2dudwsg&s=7

Edit: zo moet ie lukken. En je moet me Majesteit noemen he! }:| ;)
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  † In Memoriam † zondag 31 juli 2011 @ 19:18:31 #66
137949 Disana
pi_100165354
quote:
De URL bevat een video-id met een onjuiste notatie.
Het spijt ons.
pi_100165693
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 19:09 schreef Disana het volgende:

[..]

Oh gut ja, die rechtenstudente, dat filmpje heb ik nog gezien en ik las onlangs dat ze in het gelijk werd gesteld. Nou ja, het zijn ook twee dingen: jezelf op straat misdragen en voor eeuwig op internet vastgelegd zijn. Dat laatste lijkt me echt geen pretje, en het is niet fijn dat anderen voor je kunnen/willen bepalen wat jij van je zwakheden prijsgeeft.

Ze hebben wel van haar zwakheid op dat moment gebruik gemaakt ja.. Alleen, als ze zich er niet druk om had gemaakt, was ze allang weer vergeten. Iedere student is weleens dronken tenslotte.
Ik denk zelf dat ze gewoon op geld uit was, en dat heeft ze gekregen, geloof ik.

Maar goed, we hadden het over een andere vreemde kostganger. Het zal niet meevallen om haar vakantie blijvend te promoten.
Het zou me niet verbazen als hij zichzelf niet naar voren had geschoven, maar is ingehuurd met de sponsorgelden om de tanende reputatie van Laura een beetje op te vijzelen.
Een promotieman die zichzelf naar voren schuift is op zich ook niet ondenkbaar, maar waarom denk je dat dat hier het geval is geweest?
pi_100165723
quote:
2s.gif Op zondag 31 juli 2011 19:17 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Deze?

http://tinypic.com/player.php?v=2dudwsg&s=7

Edit: zo moet ie lukken. En je moet me Majesteit noemen he! }:| ;)
Ze hebben wat gemeen, die twee :D
  † In Memoriam † zondag 31 juli 2011 @ 19:34:50 #69
137949 Disana
pi_100165797
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 19:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ze hebben wel van haar zwakheid op dat moment gebruik gemaakt ja.. Alleen, als ze zich er niet druk om had gemaakt, was ze allang weer vergeten. Iedere student is weleens dronken tenslotte.
Ik denk zelf dat ze gewoon op geld uit was, en dat heeft ze gekregen, geloof ik.

Maar goed, we hadden het over een andere vreemde kostganger. Het zal niet meevallen om haar vakantie blijvend te promoten.
Het zou me niet verbazen als hij zichzelf niet naar voren had geschoven, maar is ingehuurd met de sponsorgelden om de tanende reputatie van Laura een beetje op te vijzelen.
Een promotieman die zichzelf naar voren schuift is op zich ook niet ondenkbaar, maar waarom denk je dat dat hier het geval is geweest?
Ik weet het natuurlijk niet, maar ik kan me niet goed voorstellen dat er genoeg sponsorgeld is om zo'n man te betalen. Tenzij ze een regeling hebben getroffen waarbij hij pas geld ziet als de operatie is geslaagd en de boeken en films over de toonbank vliegen.
pi_100165822
quote:
2s.gif Op zondag 31 juli 2011 12:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
Toch raar dat Laura het er zelf niet over heeft, over Mercer....
Zij denkt alleen "merci" en feest/vaart lekker door!
pi_100166299
Een firma als Mercer::PR leeft van mediarechten en niet van sponsors. Integendeel - Mercer::PR zoekt zelfs sponsors voor Laura. Lees hun site maar eens goed. Dat ze onder het kopje "Talent Management" gevoerd wordt zou er zelfs op kunnen duiden dat ze zelf sponsoren en er een aftrekpost voor de belasting van maken.
pi_100166482
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 19:34 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik weet het natuurlijk niet, maar ik kan me niet goed voorstellen dat er genoeg sponsorgeld is om zo'n man te betalen. Tenzij ze een regeling hebben getroffen waarbij hij pas geld ziet als de operatie is geslaagd en de boeken en films over de toonbank vliegen.
Ik denk dat je gelijk hebt. Het lijkt me logisch dat hij die opblaasbootjes gaat promoten en en passant Laura's onderneming enigszins rendabel probeert te maken.
  zondag 31 juli 2011 @ 20:37:36 #73
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_100167780
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:19 schreef spuitje het volgende:

[..]

Weet je: ik denk eerlijk gezegd dat de Dekkers de autoriteiten dankbaar mogen zijn! Zij hebben in ieder geval voorkomen dat Laura slecht voorbereidt en met veel minder technische snufjes het zeegat heeft gekozen dan waarover ze nu kan beschikken!
Een van de beste posts van deze reeks [img]14.gif[/img]
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  zondag 31 juli 2011 @ 20:43:32 #74
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_100168042
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 17:00 schreef Disana het volgende:
Ik hoop dat we ontdekt worden. Mijn missie is pas voltooid als You Are A Pirate wereldwijd nummer 1 staat. 8-)
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_100169092
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:43 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ik hoop dat we ontdekt worden. Mijn missie is pas voltooid als You Are A Pirate wereldwijd nummer 1 staat. 8-)
Daar zeg je wat.. ons zeilmeisje speelt ook nog gitaar..

En ik vraag me af of ze haar hondje Spot niet mist. Als ik in haar schoenen zou staan, zou me dat echt aan het hart gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')