quote:Auf Kurs Richtung Somalia
Vorgesehen und nicht ohne Zeitverlust abänderbar ist eine Strecke durch den Golf von Aden ins Rote Meer. Sie führt vorbei an Somalia, der Heimat des Hungers und der Piraten. „Die werden doch wohl kaum das Boot eines einzelnen Mädchens kapern", machte sich Vater Dick Dekker im „Spiegel"-Gespräch Mut. „Vielleicht", fügte er dann hinzu, „ist Laura durch ihre Bekanntheit aber auch ein attraktives Ziel".
Um einen neuen Solo-Rekord aufzustellen, müsste die blonde Niederländerin ihren Törn spätestens vier Tage vor ihrem 17. Geburtstag am 20. September 2012 erfolgreich beendet haben. Dann hätte sie Jessica Watson übertrumpft. Die Australierin hatte ihre Solo-Weltumseglung drei Tage vor ihrem 17. Geburtstag am 15. Mai 2010 in Sydney abgeschlossen.
bron
Dat stuk is alleen een samenvatting van het artikel dat eerder in Der Spiegel verscheen, datzelfde stuk wat een tijd in de OP heeft gestaan, omdat Pa Dekker in dat stuk ook vertelde dat Laura de diagnose Borderline zou hebben gekregen in het ziekenhuis (nav het snijden).quote:Op donderdag 4 augustus 2011 04:26 schreef spuitje het volgende:
In Duitsland weten ze al dat LD via de de Golf van Aden zal gaan.
[..]
Maar nog wel in dit topic?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:13 schreef DE_krumpel het volgende:
Laura dekker zojuist op sbs6 hart van nederland. ze is halverwege en iedereen gelooft in haar record.
en ik niet meer in de media.
Ik volg het met plezierquote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Maar nog wel in dit topic?
Niet gezien maar het zal ongetwijfeld 1 dezer dagen op de Hyves verschijnen. Waren het oude beelden of hadden ze nog iets nieuws te melden. Een gesprekje met het wonderkind byvoorbeeld.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:13 schreef DE_krumpel het volgende:
Laura dekker zojuist op sbs6 hart van nederland. ze is halverwege en iedereen gelooft in haar record.
en ik niet meer in de media.
Haar langste oversteek tot nu toe duurde volgens mij op een paar uur na 18 dagen als ik het goed heb onthouden. Waarvan ze er dus een aantal op de motor heeft gevaren zoals zoveel mensen doen die die route varen. Maar die doen het voor hun plezier en LD doet het voor het geldelijk gewin.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:59 schreef Disana het volgende:
De verwarmingsmonteur die ik vandaag over de vloer had heeft vier schepen, een voor de verhuur, een voor het zeilen, een kotter om te wonen en zojuist gekocht een vrachtschip om straks groter te kunnen wonen. Die man weet dus best wel wat van varen af, en die man vindt de prestatie van Dekker drie keer niks. Die vindt dat ze alleen maar vakantie viert en dat de kleine oversteekjes waarbij ze alleen op zee zit (vaak op de motor, dat weet hij ook) geen prestatie zijn.
Ik vond het wel leuk nog een waterfreak tegen te komen die niet kwijlt bij de gedachte aan een klein meisje alleen onderweg.
Als je dan wel het geld ineens kunt ophoesten voor een 12-snarige gitaar (kost toch snel rond de ¤ 500,- een heel stuk duurder dus dan een goedkope oefengitaar), dan had die SSB ook best uit eigen zak aangeschaft kunnen worden.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:04 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura heeft foto's geplaatst, niks geen Chapman Stick, het is een gewone 12-snarige gitaar met 6 snaarparen. Als ik haar eigen gitaar zie, denk ik dat die gewoon bij de Kijkshop vandaan komt. Laura is duidelijk een zeiler en geen muzikant. Een 12-snarige gitaar is lastiger te spelen, de E,A,D en G-snaren zijn steeds met een octaaf ertussen gestemd, de B en E' zijn gelijk gestemd. Door de dubbele snaren geeft het een veel vollere klank, maar het is veel lastiger om tokkels erop te spelen.
Waarom zou je zelf iets kopen als anderen het je graag geven? Op deze manier houdt ze geld over voor totaal overbodige maar leuke zaken als een gitaar.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:46 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als je dan wel het geld ineens kunt ophoesten voor een 12-snarige gitaar (kost toch snel rond de ¤ 500,- een heel stuk duurder dus dan een goedkope oefengitaar), dan had die SSB ook best uit eigen zak aangeschaft kunnen worden.
Lijkt mij.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:59 schreef Disana het volgende:
De verwarmingsmonteur die ik vandaag over de vloer had heeft vier schepen, een voor de verhuur, een voor het zeilen, een kotter om te wonen en zojuist gekocht een vrachtschip om straks groter te kunnen wonen. Die man weet dus best wel wat van varen af, en die man vindt de prestatie van Dekker drie keer niks. Die vindt dat ze alleen maar vakantie viert en dat de kleine oversteekjes waarbij ze alleen op zee zit (vaak op de motor, dat weet hij ook) geen prestatie zijn.
Ik vond het wel leuk nog een waterfreak tegen te komen die niet kwijlt bij de gedachte aan een klein meisje alleen onderweg.
Denk dat de meeste jonge mensen van haar leeftijd geen zin hebben in zo iets. Als je 13 bent (de leeftijd waarop ze eigenlijk had willen vertrekken) ben je de Barbies amper ontgroeit! Breekt er een hele nieuwe periode in je leven aan. Middelbare school, nieuwe vrienden en vriendinnen, geen K3 meer maar het wat serieuzere werk. Zwijmelen met vriendinnen om de nieuwste popster, eindeloos kleding passen bij H & M.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
och je kunt nog een beetje bewondering hebben voor het feit dat ze het aandurft, alleen. Ik had er echt geen zin in gehad op die leeftijd.
Verder slaat al dat opgeklopte gedoe nergens op, idd.
[..]
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:17 schreef spuitje het volgende:
[..]
Denk dat de meeste jonge mensen van haar leeftijd geen zin hebben in zo iets. Als je 13 bent (de leeftijd waarop ze eigenlijk had willen vertrekken) ben je de Barbies amper ontgroeit! Breekt er een hele nieuwe periode in je leven aan. Middelbare school, nieuwe vrienden en vriendinnen, geen K3 meer maar het wat serieuzere werk. Zwijmelen met vriendinnen om de nieuwste popster, eindeloos kleding passen bij H & M.
Zoniet LD, die zeilt al tokkelend op een gitaar de wijde wereld in en oogst alom lof en bewondering. Denkt ze.
Maar als het record van jongste solozeiler niet meer bestaat, waarom word er dan nergens iets daarover gezegd?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 08:42 schreef spuitje het volgende:
[..]
Waarom zou je zelf iets kopen als anderen het je graag geven? Op deze manier houdt ze geld over voor totaal overbodige maar leuke zaken als een gitaar.
Wanneer LD ooit wakker schrikt uit haar droom zou de klap weleens heel hard aan kunnen komen.
Ongeveer vanaf 8.30 minuut het item over LD in Hart van Nederland. Maar het zijn alleen maar oude beelden en een gesprekje met oma.
Jij maakt dezelfde denkfout die wel meer mensen hebben gemaakt. De rechtbank heeft alleen de OTS opgeheven en daarmee de verantwoordelijkheid voor LD weer voor de volle 100% bij de ouders gelegd die haar vervolgens toestemming hebben gegeven om te vertrekken.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:10 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Maar als het record van jongste solozeiler niet meer bestaat, waarom word er dan nergens iets daarover gezegd?
Net zoals dat de rechtbank zelf ook niet even onderzoekt of het record uberhaupt nog wel bestaat.
Zulke mensen moet je niet serieus nemen. Of ze sporen niet of ze steken de draak met LDquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:03 schreef MrFoureyes het volgende:
Die fans zijn vaak toch wel lachwekkend: wat zijn dit voor mensen? Vandaag op het gastenboek:
"HALLO LIEF KINDJE VAN HET LICHT Hallo lief kindje van het licht je krijgt van mij een mooi gedicht Het is een liedje uit de kring dat ik nu voor je zing In de kring wonen dieren mensen die een feestje vieren Want nog niet zo lang geleden werd 't op aarde vrede. Hallo lief kindje met je lach die de vrede brengen mag Je bent zo vrolijk en zo puur brengt liefde uur na uur"
Als zij en haar familie duidelijk maken dat het helemaal geen recordpoging is maar een 2 jaar durende vakantie zullen veel mensen teleurgesteld zijn en haar niet langer financieel steunen. Het is niet voor niets dat LD de pest heeft aan de pers, dat zijn namelijk de mensen die weleens lastige vragen zouden kunnen stellen en die ook nog eens, met de antwoorden, zouden publiceren ook! En aangezienLD volledig afhankelijk is van giften en gaven houden ze maar liever zoveel mogelijk hun mond!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:10 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Maar als het record van jongste solozeiler niet meer bestaat, waarom word er dan nergens iets daarover gezegd?
Net zoals dat de rechtbank zelf ook niet even onderzoekt of het record uberhaupt nog wel bestaat.
Maar dan is het wel grapppig dat Golddicker (die alle bijdragen censureert) het sarcasme weer niet herkent. Zou hij echt denken dat Nederland aan de voeten van zijn dochter ligt?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:17 schreef spuitje het volgende:
[..]
Zulke mensen moet je niet serieus nemen. Of ze sporen niet of ze steken de draak met LD
Waanbeelden zijn de wereld nog niet uit.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:38 schreef MrFoureyes het volgende:
[..]
Maar dan is het wel grapppig dat Golddicker (die alle bijdragen censureert) het sarcasme weer niet herkent. Zou hij echt denken dat Nederland aan de voeten van zijn dochter ligt?
Als het maar positief is over LD worden berichten geplaatst, anders niet. En ja, wanneer is iets sarcastisch bedoeld en wanneer menen mensen het?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:38 schreef MrFoureyes het volgende:
[..]
Maar dan is het wel grapppig dat Golddicker (die alle bijdragen censureert) het sarcasme weer niet herkent. Zou hij echt denken dat Nederland aan de voeten van zijn dochter ligt?
bronquote:Gisteren was je op SBS6; heel goed dat die zender tenminste wel aandacht besteedt aan jou en je recordpoging, daar zouden die anderen eens een voorbeeld aan kunnen nemen, maar die berichten alleen maar over buitenlandse ellende en niet over Nederlandse successen. We volgen je elke dag, wat dat betreft lijken we wel op je oma - een fantastische oma heb je (en een fantastische vader natuurlijk!). Je oma heeft helemaal gelijk als ze zegt dat iemand die dit kan, heeft laten zien alles te kunnen! Jeugdzorg werd ook nog even genoemd, en flink voor schut gezet. Kinderachtig dat die ambtenaren nu te klein zijn om hun excuses aan te bieden - maar daar zijn het ambtenaren voor, natuurlijk!
Ik vrees toch echt dat er mensen bestaan die werkelijk zo denken.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:04 schreef spuitje het volgende:
Dit soort berichten kan ik dus echt met mijn volle verstand niet bij!
[..]
bron
Snijd ze zichzelf? Toffe hobby. Ken een meisje die dat heeft gedaan en die is Frans gaan studeren. Komt dus nooit meer goed met die meiden.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:27 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat stuk is alleen een samenvatting van het artikel dat eerder in Der Spiegel verscheen, datzelfde stuk wat een tijd in de OP heeft gestaan, omdat Pa Dekker in dat stuk ook vertelde dat Laura de diagnose Borderline zou hebben gekregen in het ziekenhuis (nav het snijden).
Ligt eraan of ze die studie ook heeft afgemaaktquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Snijd ze zichzelf? Toffe hobby. Ken een meisje die dat heeft gedaan en die is Frans gaan studeren. Komt dus nooit meer goed met die meiden.
Bronquote:Hoi Laura, Wij vinden het fantastisch hoe jij het doet Wij volgen jouw reis op de voet Jij volgt jouw hart en bent zo een voorbeeld voor velen Hieronder staat één van mijn lievelingsliedjes voor jou: HALLO LIEF KINDJE VAN HET LICHT Hallo lief kindje van het licht je krijgt van mij een mooi gedicht Het is een liedje uit de kring dat ik nu voor je zing In de kring wonen dieren mensen die een feestje vieren Want nog niet zo lang geleden werd 't op aarde vrede. Hallo lief kindje met je lach die de vrede brengen mag Je bent zo vrolijk en zo puur brengt liefde uur na uur
Solly, niet goed opgeletquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Laura Dekker #30 Waar we allemaal velours zijn op Laura
Ze is van de HBO opgestroomd naar de uni in het eerste jaar en het gaat nog goed voor zover ik weet. Echter ze studeert Frans dus die moet wel helemaal doorgedraaid zijn in haar hoofd.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ligt eraan of ze die studie ook heeft afgemaakt
Tot het om hun eigen kind, kleinkind of buurkind gaat, dan is het ineens allemaal niet zo stoer meer. En vooral niet als het een buurkind betreft, dan janken ze moord en brand omdat dat kind en haar ouders zich niet aan de regels houden. Schande!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:05 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik vrees toch echt dat er mensen bestaan die werkelijk zo denken.
De denkvaud die mensen maken is dat LD zelf deze reis wil maken. Dat is niet zo, ze doet het voor haar vader. Dat maakt het allemaal triester...quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:17 schreef spuitje het volgende:
[..]
Denk dat de meeste jonge mensen van haar leeftijd geen zin hebben in zo iets. Als je 13 bent (de leeftijd waarop ze eigenlijk had willen vertrekken) ben je de Barbies amper ontgroeit!
Tja, er ligt nog steeds een boot die afgebouwd moet worden he.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
De denkvaud die mensen maken is dat LD zelf deze reis wil maken. Dat is niet zo, ze doet het voor haar vader. Dat maakt het allemaal triester...
Bron?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
De denkvaud die mensen maken is dat LD zelf deze reis wil maken. Dat is niet zo, ze doet het voor haar vader. Dat maakt het allemaal triester...
Hmmm, dan snap je nog niet zo veel van de psyche van een kind. Maar bovenal heb je deze draadjes nog niet goed gelezen.... is namelijk meerdere keren aan bod gekomen hier.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:07 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Bron?
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, omdat Laura al vanaf haar 13e bezig is met deze wereldreis.
Dat Dick ook nog wat probeert over te houden aan Laura's reis is wel duidelijk, maar dat hij haar gedwongen heeft kan er bij mij niet in. Laura is in dat geval echt wel slim genoeg om naar haar moeder en zus te gaan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hmmm, dan snap je nog niet zo veel van de psyche van een kind. Maar bovenal heb je deze draadjes nog niet goed gelezen.... is namelijk meerdere keren aan bod gekomen hier.
We toch al meerdere keren geconstateerd dat Laura uit een gebroken gezin komt en zij haar vader probeert na te doen cq. te behagen door zo'n zeilreis? Zoiets verzint een kind van 13 echt niet zelf zoals hierboven werd gezegd en een fan van het pure zeilen is ook, zo hebben we ook al vaak geconstateerd.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:23 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dat Dick ook nog wat probeert over te houden aan Laura's reis is wel duidelijk, maar dat hij haar gedwongen heeft kan er bij mij niet in. Laura is in dat geval echt wel slim genoeg om naar haar moeder en zus te gaan.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:36 schreef livelink het volgende:
Laura heeft dus nu officieel een spokesman omdat ze geen tijd heeft om al die journalisten te woord te staan![]()
Goed zo Laura, je hoort nu echt bij de elite.
quote:Sinds kort heb ik ook een spokesman ( Klik contact ) en die zal het een en ander qua media voor mij gaan regelen, aangezien ik niet constant journalisten te woord kan staan want ik heb ook veel voor mijn reis te regelen. Zoals onderhoud aan Gup, eten, diesel, water de komende route kaarten het weer en nog veel meer. En zo kan ik mij beter concentreren op mijn reis en de echt belangrijke dingen..
Ik zal een bericht sturen naar Mercer.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:04 schreef Disana het volgende:
De journalisten staan vast al te dringen voor meneer Lyall Mercer en de knipsels uit zijn haastig vergaarde persmapje over Dekker.
OMG, wie denkt het kind dat ze is? Alsof journalisten haar telkens in drommen op stonden te wachten. De media zijn totaal niet geïnteresseerd meer in het kind en daar zal deze zogenaamde "spokes man" wel verandering in moeten brengen. Ben benieuwd waar hij mee komt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:36 schreef livelink het volgende:
Laura heeft dus nu officieel een spokesman omdat ze geen tijd heeft om al die journalisten te woord te staan![]()
Goed zo Laura, je hoort nu echt bij de elite.
Moet ze vast eerst een nieuwe laptop van een sponsor krijgenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:08 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik zal een bericht sturen naar Mercer.
Hello, my name is BW of Lazy News. I would like to have interview with miss Dekker. I will not be able to come to Darwin, so I would like to contact miss Decker through Skype.
regards, BW
En dan vraagt ie wat je ervoor over hebt. Wedden?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:08 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik zal een bericht sturen naar Mercer.
Hello, my name is BW of Lazy News. I would like to have interview with miss Dekker. I will not be able to come to Darwin, so I would like to contact miss Decker through Skype.
regards, BW
quote:Het is altijd een gaan en komen van jachten op elke ankerplaats, enige zijn er al weer verder gevaren waaronder ook Sogno d'oro. Ik geef Henk wel een paar dagen voorsprong.., en denk er over om maandag uit te klaren en te vertrekken.
bron
Als ik ¤ 500,-- krijg wil ik wel 5 minuten met haar praten en er verslag van doenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:46 schreef Disana het volgende:
[..]
En dan vraagt ie wat je ervoor over hebt. Wedden?
Mijnheer Mercer zet zich voornamelijk in voor "crisis management" om het imago van zijn klanten op te vijzelen wanneer het echt lastig wordt (net als bij Abby Sunderland, nadat ze gered moest worden). En lastig gaat het worden in Australie, aangezien Laura zich daar op grondgebied van Jessica Watson begeeft, van wie ze claimt het record te willen verbreken. Alleen, zal het ook daar niemand zijn ontgaan dat de vakantie van Laura bitter weinig met een recordpoging solozeilen van doen heeft, maar meer een aaneenschakeling van BBQ en Beachpartijtjes, met bier en anders wel kava.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:33 schreef spuitje het volgende:
[..]
OMG, wie denkt het kind dat ze is? Alsof journalisten haar telkens in drommen op stonden te wachten. De media zijn totaal niet geïnteresseerd meer in het kind en daar zal deze zogenaamde "spokes man" wel verandering in moeten brengen. Ben benieuwd waar hij mee komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |