abonnement Unibet Coolblue
pi_100088660
Aangezien we de laatste tijd veel topics hebben over pakjes die bezorgd worden door PostNL heb ik voor jullie maar eens een mooi sticky gemaakt. Lees dus dit eerst maar eens door, en open dan pas een nieuw topic.

Op welke dagen bezorgt PostNL pakketservice:
Heel simpel: Maandag tm Zaterdag, behalve op feestdagen natuurlijk.

Wat bezorgt PostNL wanneer ?
Maandag: alleen tweede bestellingen, aangetekende of rembours pakjes die zijn blijven liggen van Zaterdag
Dinsdag tm Vrijdag: alles
Zaterdag: alles, behalve aangetekende zendingen en rembourspakjes.

Van hoe laat toe hoe laat bezorgen ze:
Moeilijk te zeggen, hou globaal aan van een uurtje of tien tot een uurtje of acht in de avond, zeker in grotere steden of als je in de buurt van het sorteercentrum woont kunnen ze nog wel eens een tikkie eerder komen, of een tikkie langer doorgaan.

Waarom kunnen ze geen exacte tijd aangeven:
Heel simpel, PostNL pakketservice is geen koeriersdienst als UPS, PostNL pakketservice is zeg maar de postbode maar dan met een busje, de pakketbezorger krijgt ´s morgens een stapel dozen en een lijst. Zolang ´s avonds zoveel mogelijk van die pakjes uit die bus zijn is PostNL gelukkig, de chauffeur bepaalt zelf zijn route, dus ook zelf wanneer hij bij je aanbelt.

Hoe vaak komen ze langs:

Normale pakjes en rembourspakjes: twee keer
Aangetekende pakjes: een keer

Waarom kunnen ze iets niet gelijk naar het postkantoor brengen:
Geen flauw idee, kunnen ze niet, wil je dat wel maak dan gebruik van DHL of een Kialapunt.

Kan ik mijn pakje ergens volgen:

Ja dat kan, moet je wel een zgn 3S code hebben, heb je die niet, dan bel of mail even met de verzender die heeft het namelijk wel. Je pakje volgen kan op: https://securepostplaza.tntpost.nl/tracktrace/

Hoe weet je dit allemaal:
Zo zijn modjes nu eenmaal, we weten alles

Vorig deel Vraag over TNT pakketservice: eerst hier kijken

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymanNL op 29-07-2011 14:54:57 ]
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_100088682
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 22:25 schreef hetizmij het volgende:

[..]

Handtekening retour is vervallen. Je kunt de handtekening op de tracktrace.nl opvragen.

[..]

Klopt, je betaald dan btw over de waarde van de zending, niet over de verzendkosten.
Nou, m'n pakket is inmiddels binnen (binnen 3 dagen _O_ ) zonder iets van extra kosten of een verwijzing daarvan. Maar die komt later zeker :')
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:50:26 #3
182531 Megaman
Gewoon mega, man.
pi_100088830
Eigenlijk is het nu PostNL, toch? /mierenneukerij
pi_100088961
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:50 schreef Megaman het volgende:
Eigenlijk is het nu PostNL, toch? /mierenneukerij
Aangepast :7
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_100190079
nvm.

[ Bericht 98% gewijzigd door Swomp op 01-08-2011 17:11:56 ]
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 15:07:33 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100233599
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:03 schreef welkominspace het volgende:
Maar het is dus niet echt een pakketje als in een doos maar een envelop.
Dit hoeft toch geen weken te duren? :o
In deze tijd mag je toch wel enige snelheid verwachten :')
Dan nog, een envelop doet er soms ook weken over. Ligt er maar net aan hoe het verzonden is/wordt.
pi_100233754
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:07 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dan nog, een envelop doet er soms ook weken over. Ligt er maar net aan hoe het verzonden is/wordt.
hmm.
dacht dat ups altijd wel snel was?
maar het KAN dus weken duren, maar hoelang duurt het gemiddeld ongeveer?
niet meer
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 15:17:05 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100233957
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:11 schreef welkominspace het volgende:

[..]

hmm.
dacht dat ups altijd wel snel was?
maar het KAN dus weken duren, maar hoelang duurt het gemiddeld ongeveer?
Heb je iets via een website besteld? Zo ja, welke?
pi_100234353
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:17 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Heb je iets via een website besteld? Zo ja, welke?
ja,via http://spicedresearch.com/
ik heb dus geen trackingnummer oid gekregen.
nou had ik begrepen dat de pakketjes van deze site meestal vrij snel binnen komen.
niet meer
  woensdag 3 augustus 2011 @ 20:44:10 #10
302853 themole
graaft totaal door.
pi_100286399
Even een vraag, ik heb een pakket dat vanuit Duitsland naar mij moet. Nu heb ik de volgende keuzes: UPS, DHL of DPD.
Ups is wel duurder dan de andere twee, welke van deze 3 kan ik kiezen zodat mijn pakket niet door die jokers van Selektvracht wordt bezorgd? Bvd
Niet altijd serieus
pi_100303884
quote:
03.08.2011:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar

03.08.2011:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
04.08.2011:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
Deze gaat zeker niet meer vandaag aankomen of wel? (aangezien nog niet onderweg)

edit 10:14: chauffeur is nu wel onderweg. Ik verwachtte dat dat al veeeel vroeger er stond maar blijkbaar is alles in orde :D

[ Bericht 24% gewijzigd door DX11 op 04-08-2011 10:14:20 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_100325855
weet iemand of de gewone post (brieven)misschien vertraging heeft doordat het vakantie is?
1 Minuut stilte voor de storm
pi_100347731
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:20 schreef Surf_Bunny het volgende:
weet iemand of de gewone post (brieven)misschien vertraging heeft doordat het vakantie is?
Post gaat gewoon normaal, wordt de volgende dag bezorgt. In de vakantie is er altijd minder post, dus verlof zorgt zelden voor problemen.
Wie zijn doel voorbijstreeft, mist het evenzeer als hij, die het niet bereikt
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 00:01:47 #14
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_100377295
Hai, is brievenbus-post wat traag rond deze tijd van het jaar of mag dat eigenlijk niet uitmaken?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_100397189
Nou volgens hetizmij gaat het gewoon maar ik moest 4 dagen op een brief wachten ipv normaal de volgende dag. Maar dat kan natuurlijk toeval zijn
1 Minuut stilte voor de storm
pi_100478209
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:44 schreef themole het volgende:
Even een vraag, ik heb een pakket dat vanuit Duitsland naar mij moet. Nu heb ik de volgende keuzes: UPS, DHL of DPD.
Ups is wel duurder dan de andere twee, welke van deze 3 kan ik kiezen zodat mijn pakket niet door die jokers van Selektvracht wordt bezorgd? Bvd
Alledrie zijn het dezelfde soort bedrijven. DPD doet er 1 of 2 dagen over en is goedkoop.
pi_100944445
Ik kijk net hoe laat ik de postbode kan verwachten,
staat er dit:
Vr 19 aug
13:30 - 17:30
Za 20 aug
11:30 - 15:30
Ma 22 aug
08:30 - 21:30


Verwacht nog een aantal pakjes :P
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:53:33 #18
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_100945543
Ik krijg soms post dat aangetekend verstuurd is door de verzender, gewoon hup in de brievenbus, zonder dat ik een handtekening hoefde te zetten dus. Wie brrengt deze soort post, dat aangetekend verstuurd is maar gewoon in de bus wordt gedouwd, rond. De brievenbezorger met de fiets of toch de pakket-man?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_100946339
Kan beide zijn afhankelijk hoe het verstuurd is.

Persoonlijke verzendingen kunnen door de bus.
Door bedrijven die vragen om handtekening aan tnt/postnl moet je aanbellen
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:32:55 #20
20895 wernert2
Nu met 35% korting.
pi_100970401
Er zijn geloof ik nog zes sorteercentra over: Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Nieuwegein, Zwolle en Den Bosch.

Het was altijd zo dat je bij die centra nog tot 21:00 uur je brief kon brengen. Aan deze mogelijkheid werd niet veel ruchtbaarheid gegeven (begrijpelijk), maar het werd wel gewoon beschreven in 'n folder voor consumenten.

Bestaat deze mogelijkheid nog steeds officieel? Ik kan er nu niets meer over vinden.

[ Bericht 7% gewijzigd door wernert2 op 20-08-2011 13:35:33 (Lelijke zin aangepast.) ]
pi_101165450
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 18:39 schreef Surf_Bunny het volgende:
Nou volgens hetizmij gaat het gewoon maar ik moest 4 dagen op een brief wachten ipv normaal de volgende dag. Maar dat kan natuurlijk toeval zijn
Late reactie, maar 't kan zijn dat een brief in eerste instantie fout gesorteerd of zelfs fout bezorgd is.
pi_101165795
Ik heb vorige week een pakketje vanuit Duitsland besteld en die zou bezorgd worden via DHL. Nu zag ik dus gisteren staan bij Track & Trace; "The shipment has been successfully delivered", wat dus niet gebeurd is (ook geen briefje of iets dergelijks in de brievenbus). Ik dacht, nou ja dan zal het morgenochtend (vandaag) dus wel komen. Dus, ik kijk zojuist nog eens naar Track & Trace en zie staan "The shipment has arrived at the import parcel center" (dat is dus gisteren gebeurd maar aangezien het later pas ge-update wordt zag ik dit vanochtend pas). Oftewel het pakketje is weer terug bij waar het was voordat het bezorgd zou worden.

Mijn vraag is nu, betekent dit dat mijn pakketje dus bezorgd is en er niet open gedaan werd, of betekent dit dat er onderweg iets fout gegaan is waardoor het nu weer bij het import center ligt en dus later bezorgd wordt?

Printscreen ter verduidelijking:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_101166254
Huh, da's maf. Dat er geen land bij staat ook. DHL even bellen?
pi_101166610
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 12:20 schreef Sosha het volgende:
Huh, da's maf. Dat er geen land bij staat ook. DHL even bellen?
Ik heb zo'n vermoeden dat het geprobeerd te bezorgen is, maar er iets fout gegaan is waardoor het weer opnieuw bezorgd moet worden. Als het niet volledig bezorgd is wordt er volgens mij ook geen land aangegeven. Maar ik bel zo wel even inderdaad. ;)

Edit: Ik keek zojuist opnieuw naar de Track & Trace en nu zie ik dat er helemaal geen land/stad meer aangegeven staat nadat het getransporteerd werd naar Nederland:



:o

[ Bericht 9% gewijzigd door Infection op 25-08-2011 12:36:38 ]
pi_101166871
Nu bellen!!
pi_101167002
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 12:38 schreef Sosha het volgende:
Nu bellen!!
Even gebeld, en het pakketje is overgedragen aan selektvracht in Nederland, dus ik moet die even bellen om meer te komen weten. :P Ga ik nu doen.

Edit: Selektvracht weet ook van niets en die zeggen dat hun barcodes met hele andere nummers beginnen. }:|
pi_101167363
Oh nee he :{

Dan is het pakje waarschijnlijk hun systeem ingegaan met een nieuwe sticker met nieuwe code, maar ja, die heb jij natuurlijk niet...

Ik zou even afwachten, het komt vast vanzelf alsnog goed...?
pi_101167450
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 12:51 schreef Sosha het volgende:
Oh nee he :{

Dan is het pakje waarschijnlijk hun systeem ingegaan met een nieuwe sticker met nieuwe code, maar ja, die heb jij natuurlijk niet...

Ik zou even afwachten, het komt vast vanzelf alsnog goed...?
Ik wacht het maar gewoon even af. Het zal inderdaad wel een nieuwe code gekregen hebben omdat het de eerste keer fout gegaan is. Ik kijk vanavond laat nog wel even naar de status aangezien het dan ge-update wordt.
pi_101167705
Nieuwe pakketdienst = nieuwe code. Maar ik vind het allemaal wel een beetje raar.

Ben benieuwd :s)
  donderdag 25 augustus 2011 @ 13:03:57 #30
302853 themole
graaft totaal door.
pi_101167822
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 12:42 schreef Infection het volgende:

[..]

Even gebeld, en het pakketje is overgedragen aan selektvracht in Nederland, dus ik moet die even bellen om meer te komen weten. :P Ga ik nu doen.

Edit: Selektvracht weet ook van niets en die zeggen dat hun barcodes met hele andere nummers beginnen. }:|
Arme jongen, als selektvracht je pakketje in handen heeft dan is het de vraag of je het pakketje ooit nog zult zien. :')
Niet altijd serieus
pi_101167897
quote:
14s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:03 schreef themole het volgende:

[..]

Arme jongen, als selektvracht je pakketje in handen heeft dan is het de vraag of je het pakketje ooit nog zult zien. :')
Als zij het uberhaupt in handen hebben. Want hun barcodes beginnen volgens hun met "3S" en die van mij is alleen maar cijfers.
pi_101167992
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:05 schreef Infection het volgende:

[..]

Als zij het uberhaupt in handen hebben. Want hun barcodes beginnen volgens hun met "3S" en die van mij is alleen maar cijfers.
Ik zei al, nieuwe pakketdienst = nieuwe code... Heb ik tenminste wel zo ervaren. Zitten er meerdere stickers met codes op als je 't krijgt.
pi_101168262
Ik wacht het wel gewoon af dan. Er zit niks anders op. Als het niet aankomt ben ik dus 113,- lichter... :{
pi_101168347
Soms is 't onverklaarbaar waar iets blijft en wat er misgaat. Ik heb meegemaakt dat een pakje uit Amerika niet bij mij is bezorgd, maar tot twee maal toe retour is gestuurd aan de afzender. We hebben alles gecheckt, er zat niets illegaals in en mijn adres was correct, dus we begrijpen er geen bal van. Niemand heeft hier ooit geprobeerd iets te bezorgen, ik was in die periode veel thuis en heb ook geen briefje gehad of wat dan ook. Gelukkig heb ik uiteindelijk mijn geld teruggekregen. Zal nooit weten waarom dat misliep.
pi_101168515
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:16 schreef Sosha het volgende:
Soms is 't onverklaarbaar waar iets blijft en wat er misgaat. Ik heb meegemaakt dat een pakje uit Amerika niet bij mij is bezorgd, maar tot twee maal toe retour is gestuurd aan de afzender. We hebben alles gecheckt, er zat niets illegaals in en mijn adres was correct, dus we begrijpen er geen bal van. Niemand heeft hier ooit geprobeerd iets te bezorgen, ik was in die periode veel thuis en heb ook geen briefje gehad of wat dan ook. Gelukkig heb ik uiteindelijk mijn geld teruggekregen. Zal nooit weten waarom dat misliep.
Je zou bijna beginnen te denken dat de mensen bij de post zelf zo af en toe nog wel eens iets ontvreemden. :{

Ik wacht het nog alleen deze week af. Als het er maandag nog niet is, dan neem ik contact op om mijn geld terug te vragen.
  zondag 28 augustus 2011 @ 16:14:29 #36
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_101291534
Het gewoon via de normale post iets verstuurd wat niet aangekomen is, balen. Hoop dat het nog goed gaat komen.
pi_101410964
Hoe lang duurt het versturen van een aantekende brief naar België ongeveer en werkt Track and Trace goed bij dit soort zendingen? Werkt die T&T ook nog zodra de brief zich in België bevindt?

Ik heb eergisteren een brief aangetekend verstuurd vanaf de plaatselijke Bruna hier, je krijgt dan zo'n T&T code maar hij blijft dus staan op Post aangemeld.

quote:
29.08.2011:
Zending opgehaald en in sorteerproces
29.08.2011:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
Waarvan de onderste zin in vetgedrukt oranje staat (wat ik ook al vreemd vind aangezien je zou verwachten dat zending opgehaald na het aanmelden bij PostNL zou gebeuren)

Ik begin me een beetje zorgen te maken omdat er belangrijke documenten in de brief zitten (vandaar ook het aangetekend versturen).
pi_101429566
En weer faalt postnl :')

Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_101431360
Tjonge :{
pi_101436227
Mijn zending is inmiddels aangekomen na heel wat gedoe met de bezorgdiensten. Het kwam aan nadat ik de hoop al opgegeven had en al bezig was met mijn geld terug vragen. :')
pi_101463440
Toch fijn ^O^
pi_101467227
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:53 schreef Pman123 het volgende:
Hoe lang duurt het versturen van een aantekende brief naar België ongeveer en werkt Track and Trace goed bij dit soort zendingen? Werkt die T&T ook nog zodra de brief zich in België bevindt?

Ik heb eergisteren een brief aangetekend verstuurd vanaf de plaatselijke Bruna hier, je krijgt dan zo'n T&T code maar hij blijft dus staan op Post aangemeld.

[..]

Waarvan de onderste zin in vetgedrukt oranje staat (wat ik ook al vreemd vind aangezien je zou verwachten dat zending opgehaald na het aanmelden bij PostNL zou gebeuren)

Ik begin me een beetje zorgen te maken omdat er belangrijke documenten in de brief zitten (vandaar ook het aangetekend versturen).
Voor aangetekende brieven heeft België tracktrace. Voor de gegevens zijn ze wel afhankelijk van de Belgische post, dus er kan een vertraging in zitten. Post naar België gaat meestal vrij snel, indicatie is 1-3 werkdagen. Zodra het naar België gezonden wordt krijg je dat ook te zien op tracktrace.
Wie zijn doel voorbijstreeft, mist het evenzeer als hij, die het niet bereikt
pi_101486918
Je kan nu bij PostNL zien hoe laat er bezorgd wordt: https://onlineverzendservice.postnl.nl/ontvangen Wel een handige link voor in de OP misschien.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_101671521
Ik wil een groot pakket verzenden. Ongeveer 140cm lang, 50cm breed en 20cm hoog.
Dit kan zo te zien met de afhaalservice van PostNL en als ik het goed zie betaal ik maar ¤6.75 + 2.50 voor afhalen? Pakket is namelijk nog geen 10kg.

Als ik het vandaag als opdracht opgeef, komen ze het pakket dan morgen al ophalen?
pi_101674607
Van de site van PostNL:

quote:
Maximale formaat voor zending van 0-10 kg: 100 x 50 x 50 cm *
Maximale formaat voor zending van 10-30 kg: 176 x 78 x 58 cm
Maximale gewicht: 30 kg
* Is uw zending 0-10 kg groter dan 100 x 50 x 50 cm, dan betaalt u het tarief van een pakket 10-30 kg
En dat tarief is ¤12,20.
pi_101684708
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:43 schreef Sosha het volgende:
Van de site van PostNL:

[..]

En dat tarief is ¤12,20.
Hm, dat stond er bij het online verzenden scherm niet bij.. Heb het aangevraagd en betaald. Kijk wel wat de PostNL koerier morgen zegt :P
pi_101684854
Nog een tip. Als de postbode al geweest is bel ik altijd het pakketcentrum op of ik het nummer van de postbode mag en dan kom ik hem tegemoet rijden ergens of ik haal het na 6 uur op bij het pakketcentrum.
If not now, then when.
pi_101710591
Is het mogelijk om rembours te pinnen , of moet dit nog steeds contant ?
Op zondag 30 mei 2010 22:58 schreef PiRANiA het volgende over -K03N-:
WHAHAHA BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAS :D
Op zondag 19 september 2010 01:16 schreef JanPiraat het volgende over -K03N-:
ij bent zojuist Diehard NB geworden met deze shit _O_ _O_
pi_101866490
Wat is dit voor onzin, het is nu al 12-9.

pi_101885352
Zoiets heb ik ook, maar dan niet met PostNL/TNT, maar met USPS... mijn pakje is al sinds 6 september "Processed Through Sort Facility" in Miami. Zucht.
  dinsdag 13 september 2011 @ 18:17:32 #51
349038 molotow
molotow 127 HS
pi_101906550
heey!
ik verw8 een brief uit engeland
maandag op de post gegaan en is er nog niet (niet deze maandag maar die er voor)
weet iemand of dit kan kloppen?
wat zou ik hier eens neerzetten?
pi_101908722
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 18:17 schreef molotow het volgende:
heey!
ik verw8 een brief uit engeland
maandag op de post gegaan en is er nog niet (niet deze maandag maar die er voor)
weet iemand of dit kan kloppen?
even w88 nog....

:{w
Disclaimer: bovenstaande tekst kan meningen bevatten welke voor feiten aangezien kunnen worden. De auteur is niet aansprakelijk voor schade in enige vorm die is ontstaan uit de interpretatie en het daar naar handelen door de lezer.
pi_101912281
13.09.2011:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar

Zou ik hem morgen kunnen verwachten? Of met in iets te vlug?
  dinsdag 13 september 2011 @ 20:56:19 #54
349038 molotow
molotow 127 HS
pi_101913140
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:39 schreef Rotte-Aardappel het volgende:
13.09.2011:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar

Zou ik hem morgen kunnen verwachten? Of met in iets te vlug?
where he come's from?
wat zou ik hier eens neerzetten?
pi_101914651
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:56 schreef molotow het volgende:

[..]

where he come's from?
Waarom? Serieus. Waarom post je in 'Engels' als je 't niet kunt? Of is dit grappig bedoeld? :? 't Zal trouwens wel ergens uit Nederland komen, mensen in Duitsland of Amerika zullen een zending niet zo snel aanmelden bij PostNL :').

</zeikmodus>

En ja, @molotow, post/pakketjes uit Engeland zijn er meestal wel binnen twee weken, soms sneller. Komt goed hoor :P.

P.S.: Bij mijn pakje uit Amerika staat nu dit:

September 13, 2011 1:05 pm Processed Through Sort Facility
September 06, 2011 5:35 pm ISC MIAMI FL (USPS), Processed Through Sort Facility
September 06, 2011 5:33 pm ISC MIAMI FL (USPS), Arrived at Sort Facility
September 01, 2011 Electronic Shipping Info Received

Stom -O-
  woensdag 14 september 2011 @ 13:29:03 #56
349038 molotow
molotow 127 HS
pi_101935622
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:23 schreef Sosha het volgende:

[..]

Waarom? Serieus. Waarom post je in 'Engels' als je 't niet kunt? Of is dit grappig bedoeld? :? 't Zal trouwens wel ergens uit Nederland komen, mensen in Duitsland of Amerika zullen een zending niet zo snel aanmelden bij PostNL :').

</zeikmodus>

En ja, @molotow, post/pakketjes uit Engeland zijn er meestal wel binnen twee weken, soms sneller. Komt goed hoor :P.

P.S.: Bij mijn pakje uit Amerika staat nu dit:

September 13, 2011 1:05 pm Processed Through Sort Facility
September 06, 2011 5:35 pm ISC MIAMI FL (USPS), Processed Through Sort Facility
September 06, 2011 5:33 pm ISC MIAMI FL (USPS), Arrived at Sort Facility
September 01, 2011 Electronic Shipping Info Received

Stom -O-
ah kut had een heel gesprek in engels dus was niet expres :p
kan het btw ook niet zo heel erg goed o.0

oke ik hoop dat hij nog komt (:
wat zou ik hier eens neerzetten?
  woensdag 14 september 2011 @ 15:52:20 #57
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_101940268
Als ik het goed begrijp worden pakketten vanuit het buitenland, waar niet voor getekend hoef te worden, nergens in NL op maandag bezorgd?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_101949695
De maandag in de postwereld is een groot mysterie voor mij. Ik heb zelf als zaterdagpostbode gewerkt en in vakanties ook op maandag, en ik vraag me af waarom de brievenbussen op zondag gelicht worden aangezien de op zondag geposte post meestal niet op maandag bezorgd wordt. Hoe het met pakketten zit weet ik eerlijk gezegd niet.

Oh, en mijn pakket is aangekomen vandaag, de laatste info van 'processed' en nog wat ging dus blijkbaar over het sorteergedoe in Nederland :P

Megagrote doos met artikelen ter waarde van $125 erin, afzender had er $10 op geschreven, geen douanekosten, niks :'). Chill!
pi_101951965
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 15:52 schreef Schenkstroop het volgende:
Als ik het goed begrijp worden pakketten vanuit het buitenland, waar niet voor getekend hoef te worden, nergens in NL op maandag bezorgd?
Op maandag worden geen nieuwe pakketten bezorgt, alleen tweede aanbieding.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 19:59 schreef Sosha het volgende:
De maandag in de postwereld is een groot mysterie voor mij. Ik heb zelf als zaterdagpostbode gewerkt en in vakanties ook op maandag, en ik vraag me af waarom de brievenbussen op zondag gelicht worden aangezien de op zondag geposte post meestal niet op maandag bezorgd wordt. Hoe het met pakketten zit weet ik eerlijk gezegd niet.
Post uit brievenbussen wordt wel op maandag bezorgt. Maar alleen brievenbussen. Als je het bijvoorbeeld binnen afgeeft op een postkantoor of binnen in zo'n bus in de wand stopt dan wordt het weer niet op maandag bezorgt. Het is dus maar een kleine hoeveelheid, dus die wordt ook niet 's morgens vroeg klaar gemaakt, maar later op de dag.

Voor pakketpost worden alleen pakketten in de tweede aanbieding op maandag bezorgt. Geen nieuwe. Pakketten die je op het postkantoor afgeeft blijven ook tot maandag daar liggen en gaan dan pas het proces in. Hetzelfde geldt voor brieven die je binnen afgeeft, vandaar dat die niet op maandag bezorgt worden. Ook bedrijven kunnen in het weekend niet aanbieden (maar die zijn meestal zelf sowieso al gesloten in het weekend).
Wie zijn doel voorbijstreeft, mist het evenzeer als hij, die het niet bereikt
  woensdag 14 september 2011 @ 22:47:00 #60
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_101959121
Als je een pakket uit Engeland verwacht. Is 14 dagen overkomstduur of meer, normaal?

Kan het zijn dat een pakket vanuit Engeland bij de douane wordt vasgehouden ook al komt het vanuit Engeland en hoef je geen heffingen te betalen?

Ja ik verwacht iets uit Engeland. En die is de 30ste Augustus verstuurd. Vraag me af of ik me druk moet maken.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_101959335
Het wisselt enorm. Ik heb pakjes uit Engeland wel eens binnen 3 dagen, maar ook wel eens pas na 3 weken gehad.

(En één keer na 3 maanden, maar toen was 't pakket via een eilandje bij Australië gereisd :') )

quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:47 schreef hetizmij het volgende:

[..]

Op maandag worden geen nieuwe pakketten bezorgt, alleen tweede aanbieding.

[..]

Post uit brievenbussen wordt wel op maandag bezorgt. Maar alleen brievenbussen. Als je het bijvoorbeeld binnen afgeeft op een postkantoor of binnen in zo'n bus in de wand stopt dan wordt het weer niet op maandag bezorgt. Het is dus maar een kleine hoeveelheid, dus die wordt ook niet 's morgens vroeg klaar gemaakt, maar later op de dag.
Dit is echt niet waar... Ik heb al zo vaak post netjes op zondagochtend in de brievenbus gegooid (die die dag na vijven geleegd zou worden) die dus níet op maandag bezorgd is. Vaker niet dan wel.
  woensdag 14 september 2011 @ 23:15:48 #62
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_101960671
En hoevaak is wel eens :D

Maar bedankt trouwens

En op mijn tweede vraag over de douane weet iemand dat toevallig?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_101969183
Wachten duurt maar lang. pakketje is gisteren gemeld, vandaag gesorteerd, nu moet hij dus nog naar het distributie en daarna afgeleverd worden. Maar zit heel erg te hopen op vandaag nog gezien het mijn hike rugzak is.. en ik die eigenlijk moet gaan inpakken voor van het weekend XD Maar ik vrees dat het morgen wordt?

we zijn nu hier.



[ Bericht 17% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 15-09-2011 10:38:15 ]
I solemnly swear i'm up to no good
pi_101970503
jeej we zijn weer wat verder

I solemnly swear i'm up to no good
pi_101976429
Hier snap ik ook niks van :? .
pi_101977772
Ik had dat ook, bij mij issie nu ook onderweg.. Al een paar uur.. duurt lang :P
I solemnly swear i'm up to no good
pi_101978226
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik had dat ook, bij mij issie nu ook onderweg.. Al een paar uur.. duurt lang :P
Dat is echt zwaar irritant. Ik wacht nu al vanaf 12 uur want toen stond er dat ie onderweg was. :P
Maar hij is er nog steeds niet. :'(
pi_101979113
Ik vanaf half 12 .. Mag van mij nu onderhand wel komen want moet naar de dierenwinkel .. lekkers halen voor m'n hond want die is jarig ^^
I solemnly swear i'm up to no good
pi_101980106
Yeah, eindelijk is die binnen! :D
pi_101981853
mijne ook ^^ jeej^^
I solemnly swear i'm up to no good
pi_101982371
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:44 schreef RaymanNL het volgende:
Wat bezorgt PostNL wanneer ?
Maandag: alleen tweede bestellingen, aangetekende of rembours pakjes die zijn blijven liggen van Zaterdag
Dinsdag tm Vrijdag: alles
Zaterdag: alles, behalve aangetekende zendingen en rembourspakjes.


Ik heb zojuist PostNL gebeld en bovenstaande wordt echter tegengesproken. Op de maandag worden ook onaangetekende pakketten bezorgd.
.. was in use.
pi_102004103
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:27 schreef Snowfish het volgende:

[..]

Ik heb zojuist PostNL gebeld en bovenstaande wordt echter tegengesproken. Op de maandag worden ook onaangetekende pakketten bezorgd.
Tweede aanbieding van pakketten die op vrijdag verstuurd zijn worden op maandag bezorgd. Pakketten van zaterdag moeten wachten tot dinsdag.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 22:50 schreef Sosha het volgende:
Dit is echt niet waar... Ik heb al zo vaak post netjes op zondagochtend in de brievenbus gegooid (die die dag na vijven geleegd zou worden) die dus níet op maandag bezorgd is. Vaker niet dan wel.
Het is wel de bedoeling dat die op maandag bezorgd worden. Waar heb je het naar gestuurd? Als je het bijvoorbeeld naar een postbus stuurt komen de meeste bedrijven het pas dinsdag halen (omdat het niet 's morgens vroeg al bezorgt wordt, maar later op de dag). Maar de zending wordt er wel degelijk op maandag ingegooid. Of ze maken de brievenbus waar je het ingooit om de een of andere reden niet leeg.

Maar aangezien je zegt dat er ook stukken bij zijn die wel op maandag bezorgt worden heb je het antwoord al.
Wie zijn doel voorbijstreeft, mist het evenzeer als hij, die het niet bereikt
pi_102028470
Ik heb het gewoon over verjaardagskaartjes e.d.. Veel verjaardagen op maandag gehad de laatste tijd en helaas stelde ik het verzenden van het kaartje vaak uit tot zondag, waardoor het niet op tijd aankwam. Wat je zegt is echt niet waar, sorry... Waar haal je deze 'waarheid' vandaan? :?
  vrijdag 16 september 2011 @ 21:41:54 #74
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_102034698
Ik vernam van PostNL dat zendingen vanuit het buitenland tot 2 KG ook onaangetekend en 'als brief' kunnen worden verstuurd. Deze kleine pakketten waar niet voor getekend hoeft te worden door de ontvanger, zouden niet door de de bestelbus worden rondgebracht. Maar door de brievenbezorger. Mocht de ontvanger niet thuis zijn dan wordt het pakketje naar dichtsbijzijnde postkantoor gebracht.

Aangezien deze kleine pakket-brieven niet worden ontvangen met handtekening. Kunnen zijn makkelijk achterover worden gedrukt of voor je deur worden gestolen zonder dat je daar wat tegen kunt doen?

Ik wacht al een hele tijd op een pakket vanuit Engeland en na 16 dagen nogsteeds niets. Afgelopen maandag belde er wel iemand bij mij aan. En direkt daarna bij alle buren. Ik dacht ik krijg het morgen nog wel een keer angeboden of ik haal het wel op (ik sliep). Echter vond ik geeen melding in de bus en ook geen pakket voor mijn deur..en nu ben ik panisch. En heb ik alle koeriersdiensten gebeld met de vraag of er een pakket voor mij was op mijn postcode/huisnr.

Nu lees ik dat alleen anagetekende zendingen worden anageboden op den maandag. Of tweede bestellingen. Dat is dan goed nieuws voor mij en de andere koeriers wisten van niets. Maar toch wringt het bij mij.

(Sorry voor het incohorente verhaal. ik ben ziek enzo)
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_102041618
Hmm. Met onaangetekende zendingen in combinatie met een lakse bezorger kun je flinke pech hebben. Ik heb al eens meegemaakt dat een pakketbezorger een pakket uit Engeland gewoon op de bagagedrager van de fiets voor mijn voordeur heeft gelegd... :{ Wat een wonder dat dat pakket er nog lag toen ik thuiskwam. Belachelijk.
pi_102045068
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 19:29 schreef Sosha het volgende:
Ik heb het gewoon over verjaardagskaartjes e.d.. Veel verjaardagen op maandag gehad de laatste tijd en helaas stelde ik het verzenden van het kaartje vaak uit tot zondag, waardoor het niet op tijd aankwam. Wat je zegt is echt niet waar, sorry... Waar haal je deze 'waarheid' vandaan? :?
Werk al 8,5 jaar bij de post, waarvan enige tijd op de business balie. Ik ken dus echt de servicekaders wel. Post in de brievenbussen (buiten) wordt op zondag afgevoerd naar de sorteercentra. Waarom zouden men die moeite doen als het niet de dag erna bezorgd wordt? Als je me niet gelooft, hier staat op de website van postNL dat er 6 dagen per week bezorgt wordt: http://www.postnl.nl/voorthuis/brieven/brief/

Daarnaast zeg je zelf dat sommige van je zendingen wel op de maandag bezorgd zijn. Hoe verklaar je dat dan als PostNL niet op maandag zou bezorgen?
Wie zijn doel voorbijstreeft, mist het evenzeer als hij, die het niet bereikt
  zaterdag 17 september 2011 @ 04:10:26 #77
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_102046009
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 02:09 schreef hetizmij het volgende:

[..]

Werk al 8,5 jaar bij de post, waarvan enige tijd op de business balie. Ik ken dus echt de servicekaders wel. Post in de brievenbussen (buiten) wordt op zondag afgevoerd naar de sorteercentra. Waarom zouden men die moeite doen als het niet de dag erna bezorgd wordt? Als je me niet gelooft, hier staat op de website van postNL dat er 6 dagen per week bezorgt wordt: http://www.postnl.nl/voorthuis/brieven/brief/

Daarnaast zeg je zelf dat sommige van je zendingen wel op de maandag bezorgd zijn. Hoe verklaar je dat dan als PostNL niet op maandag zou bezorgen?
Pakketjes tot 2KG uit het buitenland die als briefpost zijn verstuurd (en waarvoor niet getekend hoeft te worden, althan sdat denk ik). Worden die binnen Nederland ook op de maandag bezorgd?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_102048852
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 02:09 schreef hetizmij het volgende:

[..]

Werk al 8,5 jaar bij de post, waarvan enige tijd op de business balie. Ik ken dus echt de servicekaders wel. Post in de brievenbussen (buiten) wordt op zondag afgevoerd naar de sorteercentra. Waarom zouden men die moeite doen als het niet de dag erna bezorgd wordt? Als je me niet gelooft, hier staat op de website van postNL dat er 6 dagen per week bezorgt wordt: http://www.postnl.nl/voorthuis/brieven/brief/

Daarnaast zeg je zelf dat sommige van je zendingen wel op de maandag bezorgd zijn. Hoe verklaar je dat dan als PostNL niet op maandag zou bezorgen?
|:(

Ik heb toch zelf meegemaakt dat het niet altijd gebeurt, dat is alles wat ik zeg, waarom zou ik daarover liegen :'). Heeft niks met geloven te maken, jij gelooft MIJ niet zo, geloof ik. Ik kan het niet verklaren en dat probeer ik ook helemaal niet. Mijn ervaring is gewoon dat je er niet van uit moet gaan dat iets op maandag aankomt als je het op zondag verstuurt.
pi_102120300
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:37 schreef Sosha het volgende:

[..]

|:(

Ik heb toch zelf meegemaakt dat het niet altijd gebeurt, dat is alles wat ik zeg, waarom zou ik daarover liegen :'). Heeft niks met geloven te maken, jij gelooft MIJ niet zo, geloof ik. Ik kan het niet verklaren en dat probeer ik ook helemaal niet. Mijn ervaring is gewoon dat je er niet van uit moet gaan dat iets op maandag aankomt als je het op zondag verstuurt.
En ik zeg alleen dat omdat jij slechte ervaringen hebt met 1 brievenbus dat dat niet landelijk zo hoeft te zijn. Er wordt een hele maandagbestelling afgewerkt met stukken die in het weekend op de brievenbus zijn gegaan. Ik zeg dus dat je er wel van uit moet gaan dat als je iets in het weekend op de bus doet dat het maandag bezorgd wordt.
Wie zijn doel voorbijstreeft, mist het evenzeer als hij, die het niet bereikt
  zondag 18 september 2011 @ 22:57:30 #80
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_102122604
Wordt er op e maandag dbrievenbus-post bezorgd?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_102124668
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 22:22 schreef hetizmij het volgende:

[..]

En ik zeg alleen dat omdat jij slechte ervaringen hebt met 1 brievenbus dat dat niet landelijk zo hoeft te zijn. Er wordt een hele maandagbestelling afgewerkt met stukken die in het weekend op de brievenbus zijn gegaan. Ik zeg dus dat je er wel van uit moet gaan dat als je iets in het weekend op de bus doet dat het maandag bezorgd wordt.
In mijn vorige woonplaats was 't trouwens gewoon hetzelfde verhaal. Maar ik houd m'n bek wel en post alles gewoon voor de zekerheid al op vrijdag ;).
pi_102124706
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 22:57 schreef Schenkstroop het volgende:
Wordt er op e maandag dbrievenbus-post bezorgd?
Ja. Alleen heel erg weinig. Is kut bezorgen, een hele straat doorfietsen voor twee briefjes :P
pi_102134480
zeg ik heb niet alles gelezen maar TNT/NLpost/whatever is me te duur met verzenden naar het buitenland.
Pakketje begint bij 13 Euro..
De boeven hebben zelfs zonder Track en Trace 8 Euro van de site gehaald, wat me ook te duur is.

Wat is een goedkopere optie?
Op de DHL site zie ik ook geen tarieven staan, lijkt me meer voor bedrijven die bulk versturen?

Moet wel een bedrijf zijn met goede afhaalpunten.
Wat ik bedoel: Een vriend van mij heeft laatst wat besteld onder rembours en de bezorger kwam onverwacht langs en hij had het geld niet bij zich.
Hij moest het pakketje 80 kilometer verderop ophalen bij een distributie centrum.
Dat soort gedoe moet dus niet.
  maandag 19 september 2011 @ 16:02:17 #84
345079 xCore
Tijd voor me dutje, kutje
pi_102141210
Heb vrijdagavond een product besteld op een website. Kreeg zaterdag ochtend al gelijk bericht terug dat alles was verzonden, incl. Track&Trace nummer. Maar nu is het maandagmiddag en kan mijn zending door middel van het nummer nog steeds niet worden gevonden. Is dit normaal?
Mandy & Lisa
  maandag 19 september 2011 @ 16:03:19 #85
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_102141253
quote:
6s.gif Op maandag 19 september 2011 16:02 schreef xCore het volgende:
Heb vrijdagavond een product besteld op een website. Kreeg zaterdag ochtend al gelijk bericht terug dat alles was verzonden, incl. Track&Trace nummer. Maar nu is het maandagmiddag en kan mijn zending door middel van het nummer nog steeds niet worden gevonden. Is dit normaal?
Op de website staat dat je het dan pas dinsdag krijgt aangeboden. dacht ik.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 19 september 2011 @ 17:33:05 #86
349038 molotow
molotow 127 HS
pi_102144960
brief uit engeland 14dagen geleden verzonden
not here
kandatkloppen?
wat zou ik hier eens neerzetten?
  maandag 19 september 2011 @ 17:34:48 #87
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_102145034
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:33 schreef molotow het volgende:
brief uit engeland 14dagen geleden verzonden
not here
kandatkloppen?
Ik heb ongeveer hetzelfde probeleem.. brief of eigenljik pakket is al vanaf 26 augustus onderweg.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 19 september 2011 @ 17:40:22 #88
349038 molotow
molotow 127 HS
pi_102145235
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:34 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ik heb ongeveer hetzelfde probeleem.. brief of eigenljik pakket is al vanaf 26 augustus onderweg.
engeland?
wat zou ik hier eens neerzetten?
  maandag 19 september 2011 @ 17:46:31 #89
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_102145466
Uit Finland.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 19 september 2011 @ 17:52:11 #90
349038 molotow
molotow 127 HS
pi_102145696
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:46 schreef Schenkstroop het volgende:
Uit Finland.
dat hoort er binnen 5dagen te zijn
engeland kan wel eens langer duuren
wat zou ik hier eens neerzetten?
  maandag 19 september 2011 @ 17:57:07 #91
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_102145895
Hoe lang kan Engeland duren?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 19 september 2011 @ 17:57:41 #92
349038 molotow
molotow 127 HS
pi_102145921
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:57 schreef Schenkstroop het volgende:
Hoe lang kan Engeland duren?
max anderhalf tot 2 week maar dan is het tog echt gedaan hoorde ik dus
denk ookk niet hem nog te krijgen ):
wat zou ik hier eens neerzetten?
pi_102146160
Ach man :{ het heeft bij mij ook wel eens drie weken tot een maand geduurd vanuit Engeland. Beetje geduld ;)
  maandag 19 september 2011 @ 18:04:27 #94
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_102146202
En tellen zaterdagen dan ook mee in de berekening vraag ik mij af..
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_102207332
Hallo,

Ik heb vanavond een aangetekende brief verstuurd. Aangezien ik laat bij het postkantoor was kon de medewerker mij niet met zekerheid vertellen of de brief nou morgen aankomt of overmorgen. Als ik op Track & Trace kijk staat er op dit moment het volgende (zie afbeelding)




Er zijn wat zwarte balkjes geplaatst ivm persoonlijke informatie.

Hebben andere Fokkers hier ervaring mee, en weet iemand wanneer deze brief geleverd wordt?

Bij voorbaat dank! :)
pi_102223408
Gemeld is geloof ik dat het postkantoor hem heeft gescand en het een 'active' T&T nummer is, zodra hij opgehaald is en bij het sorteercentrum komt hij in de volgende fase. Gaat dus wel een dag overheen ben ik bang!
Fingerspitzgefühl
  donderdag 22 september 2011 @ 22:39:08 #97
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102280885
Mijn op wordt nog steeds gebruikt :D
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_102304198
Ik heb op woensdag 20 september 2011 een boek per pakketpost terug verzonden. Sinds die woensdag staat bij Track en Trace de status op 'zending gesorteerd in sorteercentrum'. Moet ik mij al zorgen gaan maken of komt het vaker voor dat het zolang duurt voordat het naar het distributie centrum wordt verzonden?
pi_102513538


Snapt iemand dit?
  donderdag 29 september 2011 @ 16:01:02 #100
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102516009
ja, je krijgt binnenkort post van de douane waarin ze wat willen weten over de waarde van de inhoud van het pakket
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_102517013
Laat er nou net iets inzitten wat niet mag :'(

Namaak stuff :P
  donderdag 29 september 2011 @ 16:32:49 #102
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102517139
dan kan de douane in een slechte bui wel eens zeggen dat Berend. zijn spul niet krijgt
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_102517844
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:32 schreef Klonk het volgende:
dan kan de douane in een slechte bui wel eens zeggen dat Berend. zijn spul niet krijgt
Ach, het was 50 euro. Pech dan maar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 29 september 2011 @ 17:06:43 #104
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_102518437
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:51 schreef Berend. het volgende:

[..]

Ach, het was 50 euro. Pech dan maar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarschijnlijk mistte gewoon de factuur en willen ze weten hoe duur de item was omdat het er "zo duur "uitag..fingers crossed. En anders kan je een fikse boete erbij krijgen. dacht ik.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_102518526
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:06 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Waarschijnlijk mistte gewoon de factuur en willen ze weten hoe duur de item was omdat het er "zo duur "uitag..fingers crossed. En anders kan je een fikse boete erbij krijgen. dacht ik.
Ik heb nooit geweten dat ze illegaal waren.*tip tip*
  donderdag 29 september 2011 @ 17:13:25 #106
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102518671
onwetendheid is geen reden om geen boete te krijgen ;)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_102518790
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:13 schreef Klonk het volgende:
onwetendheid is geen reden om geen boete te krijgen ;)
Naja, het is ook best moeilijk om ze te onderscheiden van de echte ;)

Er is wat inkt anders op de doos, maar dat lijkt me niet echt bewijs :P
  donderdag 29 september 2011 @ 17:18:19 #108
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102518833
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:17 schreef Berend. het volgende:

[..]

Naja, het is ook best moeilijk om ze te onderscheiden van de echte ;)

Er is wat inkt anders op de doos, maar dat lijkt me niet echt bewijs :P
de prijs en dat kun je als consument wel weten :+

maar goed, we verzanden nu in een discussie die hier niet thuis hoort ;)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 29 september 2011 @ 17:31:34 #109
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_102519270
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:17 schreef Berend. het volgende:

[..]

Naja, het is ook best moeilijk om ze te onderscheiden van de echte ;)

Er is wat inkt anders op de doos, maar dat lijkt me niet echt bewijs :P
Als er heel veel chinese tekens op de doos prijken zou het mij wel duidelijk zijn :P

(ik zou het wel door de vingers kijken)
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_102685682
ey, ik heb een pakje die bij track&trace al sinds een tijdje op "
30.09.2011:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar"

staat, kan die vandaag nog binnenkomen?
niet meer
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:05:01 #111
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102686489
kan wel en het kan niet, denk dat ie er morgen is.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_102688077
He soms heb je 3S codes die beginnen met 3SRAMS (3S - Registered - Amsterdam Schiphol) Maar waar staat 3SPAMS dan voor?
pi_102734032
ik heb iets besteld, wordt vandaag bezorgd. niemand is thuis, wordt ie nu gewoon bij de buren afgegeven? ohja, t is een aangetekend pakket.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 14:34:36 #114
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102734061
nope, aangetekend gaat na 1 maal aanbieden naar het postkantoor, morgen na ik gok 13 uur kun je het pakket afhalen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_102734593
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:34 schreef Klonk het volgende:
nope, aangetekend gaat na 1 maal aanbieden naar het postkantoor, morgen na ik gok 13 uur kun je het pakket afhalen
aah, kut. nog een dag wachten.
pi_102735160
t schijnt bij de buren afgeleverd te zijn, dit mag toch niet?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 15:10:27 #117
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102735460
Als het echt aangetekend is niet nee, handtekening voor ontvangst ook niet.

In beide gevallen klacht indienen bij TNT
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_102735975
ik herkende de handtekening van mijn buren via Track en trace. zal eens kijken, ga nu naar huis :)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 15:25:08 #119
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102736022
handtekening voor ontvangst mag ook niet bij de buren worden aangeboden, wederom klacht indienen bij TNT, zij zijn ook niet blij met dit soort acties van de pakketbezorger die alleen maar op een goeie score uit is.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_102800745
Ik heb gister een aangetekende brief verstuurd. De 6e dus. Zie hier voor afbeelding:
http://imageshack.us/photo/my-images/135/postnl.png/ (copy/paste deze link)

Kan de ontvanger deze brief vandaag nog verwachten? Normaal duurt het altijd een dag, maar hij is vandaag nogmaals gesorteerd. :{
pi_102801730
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:41 schreef 91Vos het volgende:
Ik heb gister een aangetekende brief verstuurd. De 6e dus. Zie hier voor afbeelding:
[ http://imageshack.us/photo/my-images/135/postnl.png/ (copy/paste deze link) ]

Kan de ontvanger deze brief vandaag nog verwachten? Normaal duurt het altijd een dag, maar hij is vandaag nogmaals gesorteerd. :{
Laat maar, net binnengekregen!:)
pi_102948748
Hey, ik heb iets heel raars eerst staat er dit ;

11.10.2011:
Chauffeur is onderweg

En nu er onder staat er dit :?

11.10.2011:
Zending nog niet verwerkt.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:51:39 #123
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_102971453
Wat gebeurt er als je een pakketje verzend naar bv. Engeland. Maar vergeet " Engeland" onder het adres te vermelden?

En wat te doen, als je een pakket naar het buitenland verzend, maar het verzendbewijsje met tracking kwijtraakt (en je bent vergeten het land van bestemming onder het adres te zetten)?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_102986955
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:51 schreef Schenkstroop het volgende:
Wat gebeurt er als je een pakketje verzend naar bv. Engeland. Maar vergeet " Engeland" onder het adres te vermelden?

En wat te doen, als je een pakket naar het buitenland verzend, maar het verzendbewijsje met tracking kwijtraakt (en je bent vergeten het land van bestemming onder het adres te zetten)?
Als er een zegel op zit die uitgeprint is op het postkantoor dan staat daar op dat het naar het Verenigd Koninkrijk moet. In dat geval zou het dus niet zo erg zijn. Als je een ander niet-voorgemeld verzendbiljet gebruikt moet het er wel bij staan. Als het land niet goed vermeld is moet het officieel retour gestuurd worden, maar in de meeste gevallen wordt de zending gewoon doorgestuurd naar waar het moet zijn. Vaak is het namelijk wel duidelijk naar welk land het toe moet. Aan de stad of postcode is dat meestal wel te achterhalen. Zeker Engeland heeft een typische postcode.
Wie zijn doel voorbijstreeft, mist het evenzeer als hij, die het niet bereikt
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:33:15 #125
354884 V_KING01
Ze zeggen je bent wat je eet
pi_103081707
Ik heb gister iets besteld bij Bol.com
het is gister nog verstuurd stond op de site,
ik kreeg vanochtend om half 6 een mailtje dat het (gister) verzonden was via PostNL (Tnt)
Ik kreeg de track&trace code gestuurd, en de hele dag staat het al op;
13.10.2011:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
Kan het zijn dat k m vandaag (vanavond) nog krijg?
en nog een vraag is bij bol.com de pakketen altijd aangetekend ofniet want als dat niet is kan k m morgen nog ontvangen :$
Middelvingers in de lucht alsof alles een kut heeft -
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:48:34 #126
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_103082190
1: denk het niet
2: geen flauw idee, ligt eraan wat je hebt besteld, maar aangetekend versturen ze het sowieso niet, handteking voor ontvangst kan wel voor wat duurder spul
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:09:05 #127
354884 V_KING01
Ze zeggen je bent wat je eet
pi_103085180
Geeft Bol.com dus geen aangetekende pakketjes,?
dus k kan myn pakketje morgen ontvangen ? (zaterdags geen aangetekende pakketen)
Sorry ik vind het voort allemaal zo onduidelijk :(
Middelvingers in de lucht alsof alles een kut heeft -
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:11:25 #128
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_103085285
er is een verschil tussen aangetekend en handtekening voor ontvangst :)

bol.com verstuurd de meeste dure dingen met een handtekening voor ontvangst en niet aangetekend.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:12:28 #129
354884 V_KING01
Ze zeggen je bent wat je eet
pi_103085337
@klonk ,
dus ik kan morgen mijn pakketje verwachten want bol.com verstuurd geen aangetekend.
hoopelijk?
Middelvingers in de lucht alsof alles een kut heeft -
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:20:04 #130
354884 V_KING01
Ze zeggen je bent wat je eet
pi_103085668
@Klonk ofniet?
Middelvingers in de lucht alsof alles een kut heeft -
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:20:19 #131
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_103085680
Ik denk van wel :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:20:34 #132
354884 V_KING01
Ze zeggen je bent wat je eet
pi_103085690
Ik hoop het :)
Middelvingers in de lucht alsof alles een kut heeft -
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:55:59 #133
354884 V_KING01
Ze zeggen je bent wat je eet
pi_103106680
Kan ik vandaag mijn pakketje verwachten?
13.10.2011:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
15.10.2011:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
Middelvingers in de lucht alsof alles een kut heeft -
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:56:46 #134
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_103107580
dat moet volgens mij gaan lukken :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:59:54 #135
354884 V_KING01
Ze zeggen je bent wat je eet
pi_103114796
Staat al sinds 11 uur smorgens zo;

13.10.2011:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
15.10.2011:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
15.10.2011:
Chauffeur is onderweg

Tot hoelaat bezorgen ze op zaterdag?
Middelvingers in de lucht alsof alles een kut heeft -
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:05:06 #136
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_103114931
Paketje uit Engeland is na 7 weken toch aangekomen vanuit Engeland. Hoe is 't mogelijk. Ik heb de tracktrace nagekeken. En daar zie ik dat het pakket pas sinds 5 dagen via het systeem zichtbaar is en is gesorteerd en ook afgeleverd. Hoe is het mogelijk.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:23:58 #137
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_103117422
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 15:59 schreef V_KING01 het volgende:
Staat al sinds 11 uur smorgens zo;

13.10.2011:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
15.10.2011:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
15.10.2011:
Chauffeur is onderweg

Tot hoelaat bezorgen ze op zaterdag?
Geduld is niet je beste punt denk ik, maak je geen zorgen die komt vandaag
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_103270890
nou lekker weer.
10 augustus vanuit USA met priority mail verstuurd en nog steeds niet aangekomen.
Ligt het nu aan de douane of aan de PostNL?

Is niet te traceren. Ik baal enorm, want hoewel het niet veel waard is, was het de enige voorraad van een bepaald type item. Nu zou ik 15000 daarvan moeten kopen (minimum hoeveelheid). Iets te veel.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_103288678
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 15:59 schreef V_KING01 het volgende:
Staat al sinds 11 uur smorgens zo;

13.10.2011:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
15.10.2011:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
15.10.2011:
Chauffeur is onderweg

Tot hoelaat bezorgen ze op zaterdag?
Jezus man, kijk eens hoeveel posts je in een zeer korte tijd geplaatst hebt... wees een wat geduldiger... |:(
  woensdag 19 oktober 2011 @ 19:03:47 #140
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_103291212
Kan een pakketje HVO ook bij buren afgeleverd worden?
pi_103294456
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:03 schreef Schild het volgende:
Kan een pakketje HVO ook bij buren afgeleverd worden?
Het is PostNL. Alles kan. Aangetekend, Handtekening voor Ontvangst Alleen Huisadres - alles wordt rustig twee straten verder afgegeven met een streepje als handtekening.
pi_103315422
Reden dat ik met de post heb gesproken en een briefje op de deur heb hangen dat ze bij niet thuis alleen op een bepaald adres het pakket moeten afgeven.
Bij mij aan de overkant zijn alleen huurwoningen waar je nauwelijks contact mee hebt.
Naast mij zijn koopwoningen en gelukkig kan ik aardig met de buren opschieten.

Die Postbezorger (postnl) gaf trouwens aan dat behalve bij aangetekend ze het bij buren mogen afgeven. Tenzij er staat: alleen op huisadres bezorgen.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_103325227
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:03 schreef merry77 het volgende:
Reden dat ik met de post heb gesproken en een briefje op de deur heb hangen dat ze bij niet thuis alleen op een bepaald adres het pakket moeten afgeven.
Bij mij aan de overkant zijn alleen huurwoningen waar je nauwelijks contact mee hebt.
Naast mij zijn koopwoningen en gelukkig kan ik aardig met de buren opschieten.

Die Postbezorger (postnl) gaf trouwens aan dat behalve bij aangetekend ze het bij buren mogen afgeven. Tenzij er staat: alleen op huisadres bezorgen.
Zelfs als er op staat dat het alleen op huisadres mag ligt het vaak bij de buren.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 14:43:23 #144
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_103326205
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:03 schreef merry77 het volgende:
Reden dat ik met de post heb gesproken en een briefje op de deur heb hangen dat ze bij niet thuis alleen op een bepaald adres het pakket moeten afgeven.
Bij mij aan de overkant zijn alleen huurwoningen waar je nauwelijks contact mee hebt.
Naast mij zijn koopwoningen en gelukkig kan ik aardig met de buren opschieten.

Die Postbezorger (postnl) gaf trouwens aan dat behalve bij aangetekend ze het bij buren mogen afgeven. Tenzij er staat: alleen op huisadres bezorgen.
Dat is complete lulkoek, klacht indienen, aangetekend dient ten alle tijde met identificatie aan de geadreseerde te worden uitgereikt
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_103579950
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:03 schreef merry77 het volgende:
Reden dat ik met de post heb gesproken en een briefje op de deur heb hangen dat ze bij niet thuis alleen op een bepaald adres het pakket moeten afgeven.
Bij mij aan de overkant zijn alleen huurwoningen waar je nauwelijks contact mee hebt.
Naast mij zijn koopwoningen en gelukkig kan ik aardig met de buren opschieten.

Die Postbezorger (postnl) gaf trouwens aan dat behalve bij aangetekend ze het bij buren mogen afgeven. Tenzij er staat: alleen op huisadres bezorgen.
uiteraard geeft de bezorger aan dat ze zo'n beetje alles bij de buren mogen neergooien, die jongens krijgen per afgeleverd pakket betaald, die willen echt heel graag er vanaf ;)
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_103676071
27.10.2011:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
27.10.2011:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
28.10.2011:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
28.10.2011:
Zending nog niet gesorteerd. Bezorging op volgende werkdag.

Hoe kan iets gesorteerd zijn, en daarna opeens niet meer gesorteerd? :') Maar zaterdag is een werkdag voor postnl begrijp ik van de OP?
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 17:30:53 #147
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_103676127
ligt eraan, aangetekende dingen en rembourszendingen bezorgen ze niet op Zaterdag, de rest wel :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_103676159
Het betreft gewoon een doodnormaal pakketje van maarliefst 385 gram :P
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 17:33:03 #149
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_103676199
Dan zal ie morgen wel aankomen :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_103774532
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 17:30 schreef Klonk het volgende:
ligt eraan, aangetekende dingen en rembourszendingen bezorgen ze niet op Zaterdag, de rest wel :)
Ehh, sorry?

gesorteerd> gesorteerd> niet gesorteerd kan meerdere oorzaken hebben, verkeerde adressering/foutief postcode? per ongeluk op de verkeerde band gekomen, en daardoor te laat om op transport mee te gaan.... who knows...
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
  maandag 31 oktober 2011 @ 07:23:13 #151
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_103774599
Effe lezen, eerste deel over de sortering zeg ik niets over, mijn reactie gaat over het tweede deel of Zaterdag wel of geen ''gewone'' werkdag is ;)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_103774839
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2011 07:23 schreef Klonk het volgende:
Effe lezen, eerste deel over de sortering zeg ik niets over, mijn reactie gaat over het tweede deel of Zaterdag wel of geen ''gewone'' werkdag is ;)
In Amsterdam bezorgt men op zaterdag post, dus iig voor een deel van het personeel is dat een normale werkdag.
Daarentegen worden de brievenbussen pas op zondag geleegd; dus helemaal normaal is het sowieso niet ;)
pi_103809405
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2011 07:23 schreef Klonk het volgende:
Effe lezen, eerste deel over de sortering zeg ik niets over, mijn reactie gaat over het tweede deel of Zaterdag wel of geen ''gewone'' werkdag is ;)
ik reageerde op geen aangetekende en geen remboursen op zaterdag ;) want die gaan gewoon op zaterdag mee ;)

of begrijpen we elkaar nu ff verkeerd :?
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_103815641
Vandaag is een pakje bestemd voor mij vrijgegeven door de douane, ik ga er dus van uit dat 't morgen komt en dan wil ik de eventuele kosten graag gepast in huis hebben. Uit ervaring weet ik dat je daarover kunt bellen, maar ik weet niet wie ik moet bellen! Het gaat om een pakje uit Amerika, verzonden met USPS, wordt dat gewoon overgedragen aan TNT/PostNL?

-edit- Ik heb trouwens als voormalig zaterdagpostbode héél vaak aangetekende post bezorgd. Maar misschien is inmiddels het een en ander veranderd, ik ben gestopt in januari 2010.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sosha op 01-11-2011 00:02:49 ]
pi_103816565
geen idee of dat via postnl gaat eerlijk gezegd, denk het eigenlijk wel...

aangetekende post wordt tegenwoordig niet meer door de postbezorgers gedaan,maar door pakketdienst(joepie) omdat de eerste postbodes ontslagen worden, en omdat pakkettenchauffeurs toch al met een terminal lopen(handtekening = vrijwel direct digitaal)+kosten besparing...

(weet niet of dit al landelijk is, in ieder geval in Alkmaar en omgeving, sinds paar weken ook Den Helder, en Zwaag, dus de hele kop van noord holland...)
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_103823398
Ik was geen postbezorger, sorry voor het mierenneuken maar da's wel een verschil, ik bereidde mijn wijken zelf voor, dus ik was echt postbode. Weet niet of dat nog wat uitmaakt?

Volgens tracking is mijn pakketje vanochtend wéér door de douane gegaan. Lol. Ben benieuwd. Maar even bellen.

-edit- Oh, twitteren kan tegenwoordig ook! Nog sneller! Kijken of ie reageert.

-edit2- Twitteren ging toch niet zo snel, dus even 0900-0570 gebeld, en mijn pakje is inderdaad naar me onderweg vandaag, zónder douanekosten. Wiejoeoee!

[ Bericht 15% gewijzigd door Sosha op 01-11-2011 11:34:55 ]
pi_103827153
Gisteravond besteld voor 21:00 uur, vandaag geleverd volgens de winkel.

quote:
31.10.2011:
Zending gesorteerd in sorteercentrum

01.11.2011:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
Dat staat bij T&T.

Komt die dude vandaag nog of hoef ik hem niet te verwachten omdat er nog niet staat dat de chauffeur onderweg is? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_103828427
kijk over een uurtje nog een keer; die status veranderd pas op het moment dat de chauffeur weggaat uit het distributiesysteem+kleine vertraging...
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_103828514
Pakketje is al geleverd *O*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_103830738
Laat maar, pakketje al ontvangen!

[ Bericht 74% gewijzigd door Ezell op 01-11-2011 17:47:44 ]
pi_103946088
PSST, tegenwoordig ook Rembours zaterdag. Alleen bedrijven/scholen worden niet meer gedaan op zaterdag.
pi_103946713
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 03:09 schreef donnie1992 het volgende:
PSST, tegenwoordig ook Rembours zaterdag. Alleen bedrijven/scholen worden niet meer gedaan op zaterdag.
pssst, bijna goed!

scholen en bedrijven worden nog steeds gedaan op zaterdag, tenzij zij schriftelijk bevestigen dat zij dicht zijn. dan wordt hun pakket een dag uitgesteld ;)
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_104063889
Bij ons niet :S
Daar moeten wij als bezorgers de pakketten tijdens het inscannen sorteren.
  maandag 7 november 2011 @ 16:24:29 #164
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_104078993
Ik heb vorige week een pakketje besteld wat de volgende dag in de winkel bezorgd zou worden. Uurtje later een T&T gekregen, prima. Nu staat de status al een week op "De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar", zonder maten of gewichten.

Is het normaal dat dat zo lang duurt? Ik bestelde expres bij een winkel dat het de volgende dag bezorgd zou worden en nu zit er na een week alsnog geen schot in de zaak.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_104100286
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 04:03 schreef donnie1992 het volgende:
Bij ons niet :S
Daar moeten wij als bezorgers de pakketten tijdens het inscannen sorteren.
standaard toch? alleen zodra het pakket een J17 heeft, laat je scanner dat prachtig zien, en mag de planbaliemedewerker/inname medewerker hem weer innemen....

quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 16:24 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik heb vorige week een pakketje besteld wat de volgende dag in de winkel bezorgd zou worden. Uurtje later een T&T gekregen, prima. Nu staat de status al een week op "De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar", zonder maten of gewichten.

Is het normaal dat dat zo lang duurt? Ik bestelde expres bij een winkel dat het de volgende dag bezorgd zou worden en nu zit er na een week alsnog geen schot in de zaak.
Voorgemeld en wordt volgbaar betekend niets meer dan: de verzender heeft aangegeven een pakket te willen versturen.
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
  maandag 7 november 2011 @ 22:29:19 #166
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_104100463
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 22:27 schreef Spro het volgende:

[..]

standaard toch? alleen zodra het pakket een J17 heeft, laat je scanner dat prachtig zien, en mag de planbaliemedewerker/inname medewerker hem weer innemen....

[..]

Voorgemeld en wordt volgbaar betekend niets meer dan: de verzender heeft aangegeven een pakket te willen versturen.
Dus PostNL heeft het pakket zelf nog niet ontvangen van de webwinkel?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_104100669
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 22:29 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Dus PostNL heeft het pakket zelf nog niet ontvangen van de webwinkel?
Daar lijkt het helaas wel op.
  maandag 7 november 2011 @ 22:40:11 #168
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_104101360
Dank, morgen even bellen naar de winkel dan of ze hem soms niet meer op voorraad hebben.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_104111774
Godsamme kut PostNL, mijn HDD is naar de klote, afgelopen vrijdag een nieuwe besteld, zou zaterdag geleverd worden, kijk ik nu in op de T&T-site:

vr 04.11.2011: De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
vr 04.11.2011: Zending opgehaald en in sorteerproces
vr 04.11.2011: Zending gesorteerd in sorteercentrum
za 05.11.2011: Zending gesorteerd in sorteercentrum
za 05.11.2011: Zending nog niet gesorteerd. Bezorging op volgende werkdag.
ma 07.11.2011: Zending gesorteerd in sorteercentrum
di 08.11.2011: Zending gesorteerd in sorteercentrum

Dit pakket ga ik denk ik niet snel ontvangen :') :r...
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_104118133
Ziet er interessant uit :')
pi_104118981
inderdaad wel een aparte status, klantenservice even mailen/bellen/twitteren, die vallen het sorteercentrum dan even lastig om het op te lossen :)

Zou zomaar kunnen dat hij verkeerd geadresseerd is(1812AA ipv 1821AA bijvoorbeeld) of naar het verkeerde distributiecentrum gegaan is oid... dat soort dingen kan je als klant niet zien ;)
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_104169460
Even geprobeerd te Twitteren, maar vergeefs. Ze reageren niet eens :'). Morgen maar eens bellen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_104176614
Bij mij duurde het toch wel een aardig aantal uurtjes voor er gereageerd werd op Twitter. :P Tegen die tijd had ik al lang zelf gebeld. Altijd nog het snelste, heb ik gemerkt.
pi_104712956
Ik wacht al enige tijd op iets uit de verenigde staten, het ligt sinds de 18e bij de douane.

PostNL durft niks te zeggen over de doorlooptijd behalve dat het max. 30 dagen is, is er iemand hier die onlangs iets ontvangen heeft uit de verenigde staten (via usps) die mij kan vertellen hoelang het bij de douane gelegen heeft?

Ik moet het namelijk voor aankomende woensdag hebben :P
pi_104724641
Ik heb laatst iets ontvangen uit de VS. Lag op 8 november bij de douane en 18 november had ik 't in huis.
pi_104727343
Nieuwe dienst van PostNL: Mijn Pakket. Lijkt me een dienst met toegevoegde waarde. Opmerking is wel dat ik kon kiezen voor maar 5 dagen bezorging, terwijl de pakketchauffeur zeker 6 dagen langs komt.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_104743671
Welke dag viel weg dan, maandag of zaterdag..?
pi_104750326
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 23:02 schreef Sosha het volgende:
Welke dag viel weg dan, maandag of zaterdag..?
Maandag.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_104779331
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2011 08:31 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Maandag.
's maandags gaan alleen de postkantoren,aangetekende en 2e bestelling van zaterdag mee. wij krijgen pas maandag nacht weer aanvoer van nieuwe pakketten...
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_104785966
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:33 schreef Spro het volgende:

[..]

's maandags gaan alleen de postkantoren,aangetekende en 2e bestelling van zaterdag mee. wij krijgen pas maandag nacht weer aanvoer van nieuwe pakketten...
Duidelijk ^O^
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_104914383
Trouwens nieuwe UPS achtige scanners bij TNT?
pi_104930661
geen idee,

maar ze mogen wel eens een extra set pennetjes ervoor bijbestellen.
Ik moet altijd tekenen met een ingeklapte balpoint.
Schermpje is daardoor al aardig bekrast.

quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 10:47 schreef donnie1992 het volgende:
Trouwens nieuwe UPS achtige scanners bij TNT?
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_104961757
Gisterochtend is er een pakketje naar mij verzonden, en in de middag werd de status op Track&Trace:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
Normaal gaat een pakketje in de avond het sorteerproces in, maar hij staat nu, de volgende ochtend, nog steeds op dezelfde status. Wordt mijn pakket nu vanavond pas verzonden, is deze kwijt, of hoe komt dit? Ben een beetje huiverig want het pakket is een kleine 1000 euro waard (wel aangetekend verzonden).

Overigens klopt het gewicht van het pakket ook niet helemaal in Track&Trace.
pi_104977872
hallo
ik heb een probleempje ik heb iets besteld op markt plaats. het werdt gister verzenden met de brief post dan kan ik er tog vanuit gaan dat ik het vandaag heb of heb ik het dan pas morgen help me aub
pi_104982263
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 18:15 schreef merry77 het volgende:
geen idee,

maar ze mogen wel eens een extra set pennetjes ervoor bijbestellen.
Ik moet altijd tekenen met een ingeklapte balpoint.
Schermpje is daardoor al aardig bekrast.

[..]
Nou ja ik werk er nu ff tijdelijk niet meer.
Maar ik had laatst een collega aan de deur, en die kwam aan met een scanner die de UPS ook gebruikt, (Ups gebruikt em als dienblad voor koffie xD, omdat ze zo groot zijn)
pi_104982322
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 11:59 schreef DiedB het volgende:
Gisterochtend is er een pakketje naar mij verzonden, en in de middag werd de status op Track&Trace:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
Normaal gaat een pakketje in de avond het sorteerproces in, maar hij staat nu, de volgende ochtend, nog steeds op dezelfde status. Wordt mijn pakket nu vanavond pas verzonden, is deze kwijt, of hoe komt dit? Ben een beetje huiverig want het pakket is een kleine 1000 euro waard (wel aangetekend verzonden).

Overigens klopt het gewicht van het pakket ook niet helemaal in Track&Trace.
Die status wil alleen zeggen dat de verzender het pakket heeft voorgemeld in het systeem van PostNL. Dat betekent niet dat de zending al bij PostNL is. In dit soort gevallen heeft meestal de verzender de zending nog aangeboden.Tenzij de verzender het pakket verzonden heeft op een postkantoor en daar de frankering in orde gemaakt heeft. Dan had je hem inderdaad vandaag moeten ontvangen.
Wie zijn doel voorbijstreeft, mist het evenzeer als hij, die het niet bereikt
pi_104983014
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 19:09 schreef mokumboy het volgende:
hallo
ik heb een probleempje ik heb iets besteld op markt plaats. het werdt gister verzenden met de brief post dan kan ik er tog vanuit gaan dat ik het vandaag heb of heb ik het dan pas morgen help me aub
Werdt verzenden :{ Werkelijk waar, hoe krijg je het uit je toetsenbord... Petje af.

Maarre, ja, als de bus nog niet gelicht was op dat moment, in principe wel. Zou er anders toch wel morgen moeten zijn.
pi_104991830
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 20:29 schreef hetizmij het volgende:

[..]

Die status wil alleen zeggen dat de verzender het pakket heeft voorgemeld in het systeem van PostNL. Dat betekent niet dat de zending al bij PostNL is. In dit soort gevallen heeft meestal de verzender de zending nog aangeboden.Tenzij de verzender het pakket verzonden heeft op een postkantoor en daar de frankering in orde gemaakt heeft. Dan had je hem inderdaad vandaag moeten ontvangen.
Mah, tnt heeft een beetje last van de sinterklaas drukte momenteel.. kan een dagje langer duren O-)
geloof me, alle hens aan dek nu...
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 20:28 schreef donnie1992 het volgende:

[..]

Nou ja ik werk er nu ff tijdelijk niet meer.
Maar ik had laatst een collega aan de deur, en die kwam aan met een scanner die de UPS ook gebruikt, (Ups gebruikt em als dienblad voor koffie xD, omdat ze zo groot zijn)
Waar woon jij ergens dan? Voor zover ik weet draait nog maar 1 vestiging met de nieuwe scanners, als pilot... zijn inderdaad redelijke knuppels, maar ik vind ze( zeker voor de inname) geweldig werken!
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_104998331
Inmiddels is de zending wat verder gekomen, deze staat nu op gesorteerd in het sorteercentrum.



Is er kans dat dit pakketje vandaag nog aankomt?
pi_104999024
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 23:25 schreef Spro het volgende:

[..]

Mah, tnt heeft een beetje last van de sinterklaas drukte momenteel.. kan een dagje langer duren O-)
geloof me, alle hens aan dek nu...

[..]

Waar woon jij ergens dan? Voor zover ik weet draait nog maar 1 vestiging met de nieuwe scanners, als pilot... zijn inderdaad redelijke knuppels, maar ik vind ze( zeker voor de inname) geweldig werken!
In het oosten des lands :D
pi_104999943
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 09:47 schreef DiedB het volgende:
Inmiddels is de zending wat verder gekomen, deze staat nu op gesorteerd in het sorteercentrum.

[ afbeelding ]

Is er kans dat dit pakketje vandaag nog aankomt?
Ja die kans is er.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 10:20 schreef donnie1992 het volgende:

[..]

In het oosten des lands :D
Hrmf! Heb je een plaatje van die hand terminal toevallig? ik word nieuwsgierig nu ;)
waar wij nu een pilot mee draaien is de MC95 van Motorola:
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_105020110
Zit ik de hele dag te wachten, is er nog steeds geen pakketje. Track & Trace staat al sinds 11:00 hierop:



Kan het vandaag nog komen?
pi_105029194
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:14 schreef DiedB het volgende:
Zit ik de hele dag te wachten, is er nog steeds geen pakketje. Track & Trace staat al sinds 11:00 hierop:

[ afbeelding ]

Kan het vandaag nog komen?
duidelijk denk? inmiddels zal je hem ontvangen hebben, of zoals wij het noemen: de chauffeur is verzopen.

Verzuip: de chauffeur heeft teveel pakketten om ze allemaal aan te bieden bij de geadresseerde. en keert met die pakketten terug naar depot...

En geloof me, zo druk is het momenteel!
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_105030074
die van ons komt ook al tijden om een uur of 6 en bij andere straten soms nog wel om 8 uur ofzo en normaal is ie bij ons om uur of 3 en zie je hem na 5 uur eigenlijk niet meer in de wijk
niet meer
pi_105040847
De chauffeur zal wel 'verzopen' zijn, al staat er nu in de ochtend dat ik niet aanwezig was. Onzin :)



Ik mag hopen dat het pakketje vandaag wel aankomt... Ik kan trouwens niet selecteren dat ik 'm op het postkantoor wil laten bezorgen?
pi_105043329
Ik verwacht een pakketje uit Duitsland via DHL, maar op de site kon je maximaal 5 karakters invoeren bij het postcode veld.

Ik heb dus de 4 cijfers van mijn postcode ingevoerd, en bij de stad heb ik eerst de 2 letters ingevoerd en daarna mijn stad; zodat het goed op het label zou komen.

Wat die duitsers nu gedaan hebben, is een 0 voor mijn postcode gezet. Dus er staat nu: 01111 AA Amsterdam.

Gaat dit problemen opleveren denken jullie, of komt mijn pakketje gewoon normaal aan?
pi_105043412
Het adres staat er overigens wel goed op, maar ik denk niet dat ze daar naar kijken..
pi_105075183
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 10:25 schreef Kaasmix het volgende:
Ik verwacht een pakketje uit Duitsland via DHL, maar op de site kon je maximaal 5 karakters invoeren bij het postcode veld.

Ik heb dus de 4 cijfers van mijn postcode ingevoerd, en bij de stad heb ik eerst de 2 letters ingevoerd en daarna mijn stad; zodat het goed op het label zou komen.

Wat die duitsers nu gedaan hebben, is een 0 voor mijn postcode gezet. Dus er staat nu: 01111 AA Amsterdam.

Gaat dit problemen opleveren denken jullie, of komt mijn pakketje gewoon normaal aan?
Pakket is altijd leidend. als het goed is wordt het op het sorteercentrum rechtgezet, echter daar is het een gekkenhuis nu... zodra de chauffeur gaat laden zal hij het opmerken, en heeft hij verschillende opties:
1. pakket meenemen en afleveren
2. pakket in het systeem aan laten passen, en meenemen
3. pakket retour afzender: adres onbekend

Optie 3 wordt nagenoeg niet gedaan( tenzij huisnummer ofzo ontbreekt en naam niet te vinden is)

denk dat het wel goed komt ;)
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_105146842
Pakketje inmiddels ontvangen zonder enige problemen. 2 dagen vanuit Duitsland, best snel :)
  maandag 5 december 2011 @ 20:36:24 #200
348961 0wen
Forum Verslaafd
pi_105224398
Oke jongens nu dit:



Hij staat dus al 5 dagen op: 'Voorgemeld: nog niet aangenomen'

Hoe lang gaat dit in godsnaam nog duren? ik heb die accu echt nodig (kloten conrad)
pi_105224906
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:36 schreef 0wen het volgende:
Oke jongens nu dit:

[ afbeelding ]

Hij staat dus al 5 dagen op: 'Voorgemeld: nog niet aangenomen'

Hoe lang gaat dit in godsnaam nog duren? ik heb die accu echt nodig (kloten conrad)
Ik zou eens contact opnemen met de verzender. Deze status wil alleen zeggen dat de verzender het pakket in het systeem heeft aangemeld, niet dat het al bij PostNL is.
Wie zijn doel voorbijstreeft, mist het evenzeer als hij, die het niet bereikt
  maandag 5 december 2011 @ 20:52:50 #202
348961 0wen
Forum Verslaafd
pi_105225483
Oke, ff een mailtje gestuurd naar conrad, wel lomp ze zeggen 2 tot 4 dagen levertijd, maar nu blijkt dus dat het nog gewoon bij hun op de plank ligt!
  maandag 5 december 2011 @ 21:10:06 #203
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_105226655
Weet iemand hoe lang het duurt om post uit Spanje te ontvangen? Is via Correos verzonden en staat sinds 2 december al op "dispatched"
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  Boks-Chick dinsdag 6 december 2011 @ 17:03:59 #204
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_105258450
Ja hoi :o

weet iemand dit: ik kreeg een pakket-niet-thuis bericht van postnl in mijn bus. Er staat dat voor de zending een bedrag van 63,66 verschuldigd is.

Ik heb echter geen flauwe notie wat het kan zijn. Er staat geen afzender op.
Ik heb op de website van postnl ingevuld dat ze het op het postkantoor kunnen afgeven zodat ik het daar op kan halen.

Maar stel nou he, ik kom daar, en blijkt het een voor mij onbekende afzender te zijn. Dan hoef ik het toch niet te accepteren/meenemen en dus ook niet te betalen? Uiteraard zonder eerst open te maken ;).
Het gaat dan toch gewoon retour afzender?
lolwut
pi_105259323
Je verwacht niets met een waarde van ca. ¤200-¤250 (inclusief verzending) uit een land buiten Europa..? Gaat hier namelijk hoogstwaarschijnlijk om douanekosten, denk niet dat je bent vergeten dat je iets onder rembours hebt gekocht. Lijkt me een beetje gek als zo'n duur pakket vanuit het buitenland 'zomaar' naar jouw huis verzonden wordt, of ze moeten echt een grove fout gemaakt hebben. :? Misschien is er aardig wat tijd verstreken sinds je het besteld hebt en ben je het vergeten..?
pi_105305579
De productcode 3189 handtekening voor ontvangst is toch met burenlevering?

Als ik in het programma Mijn Post een pakket zending invoer met product code 3189, dan komt er wel "alleen huisadres" op de sticker en dat wil ik er niet altijd bij hebben.
pi_105317293
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:03 schreef zzzzzzz het volgende:
De productcode 3189 handtekening voor ontvangst is toch met burenlevering?

Als ik in het programma Mijn Post een pakket zending invoer met product code 3189, dan komt er wel "alleen huisadres" op de sticker en dat wil ik er niet altijd bij hebben.
Hrmf! Productcodes weet ik zo niet uit mn hoofd, 3189 is volgens mij hvo alleen huisadres?
toevallig morgen vrij(Jippie!) Vrijdag kan ik even voor je kijken...

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 17:21 schreef Sosha het volgende:
Je verwacht niets met een waarde van ca. ¤200-¤250 (inclusief verzending) uit een land buiten Europa..? Gaat hier namelijk hoogstwaarschijnlijk om douanekosten, denk niet dat je bent vergeten dat je iets onder rembours hebt gekocht. Lijkt me een beetje gek als zo'n duur pakket vanuit het buitenland 'zomaar' naar jouw huis verzonden wordt, of ze moeten echt een grove fout gemaakt hebben. :? Misschien is er aardig wat tijd verstreken sinds je het besteld hebt en ben je het vergeten..?
zouden zoals gezegd inderdaad wel eens invoerkosten kunnen zijn. je mag op het postkantoor uiteraard even het pakket bekijken, en hem dan weigeren. dan gaat hij retour afzender ;)
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
  woensdag 7 december 2011 @ 23:52:48 #208
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_105323247
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 21:10 schreef Drinky het volgende:
Weet iemand hoe lang het duurt om post uit Spanje te ontvangen? Is via Correos verzonden en staat sinds 2 december al op "dispatched"
Niet meer nodig, is al binnen. Van Spanje naar Nederland duurt dus 4 dagen exc. weekend.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_105323944
Vanavond om kwart voor tien nog iets besteld bij bol.com, speciaal bij bol (ondanks duurdere prijs) omdat ik het morgen al wil gebruiken en niet pas volgende week. Maar nu heb ik geen mailtje gekregen met dat het pakketje is verzonden... betekent dit dat ik het niet morgen ga ontvangen? Ik kreeg wel de automatische bevestigingsmail, maar daar heb ik niet zoveel aan...

Als het niet morgen komt dan kan ik nog een annulering erdoorheen jagen.
pi_105335823
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 22:13 schreef Spro het volgende:

[..]

Hrmf! Productcodes weet ik zo niet uit mn hoofd, 3189 is volgens mij hvo alleen huisadres?
toevallig morgen vrij(Jippie!) Vrijdag kan ik even voor je kijken...

[..]

de omschrijving hvo alleen huisadres staat bij 3089
pi_105340705
beetje een aparte vraag maar;

ik moet een pakketje vaan Engeland sturen, waarvan ik een deel weer terug moet krijgen. Het is de bedoeling dat ik ook de kosten dek voor het terugsturen van het pakketje. (contant geld mee sturen is niet de bedoeling)

hoe kom ik aan britse postzegels/is er een andere mannier?
Lesbosapiens
pi_105351452
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 22:13 schreef Spro het volgende:
zouden zoals gezegd inderdaad wel eens invoerkosten kunnen zijn. je mag op het postkantoor uiteraard even het pakket bekijken, en hem dan weigeren. dan gaat hij retour afzender ;)
BrandX, weet je al wat het voor pakket was??
pi_105378625
Ik heb vandaag PostNL even gebeld. Het blijkt zo te zijn dat een pakket dat met handtekening voor ontvangst wordt verstuurd nooit bij de buren afgeleverd mag worden. Er is geen verschil tussen de productcodes 3089 en 3189.
pi_105397767
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 15:00 schreef zzzzzzz het volgende:
Ik heb vandaag PostNL even gebeld. Het blijkt zo te zijn dat een pakket dat met handtekening voor ontvangst wordt verstuurd nooit bij de buren afgeleverd mag worden. Er is geen verschil tussen de productcodes 3089 en 3189.
Bullshit. kut van klantenservice gesproken zeker??
wij hebben zelfs( zeg ik zo uit mn hoofd) een enorme poster hangen dat er 2 soorten HVO zijn:
Hvo alleen huisadres(3089)
en
HVO BurenBelevering toegestaan(3189)

Hoe komt dat op het label te staan? Zo:

quote:
Handtekening voor ontvangst
Alleen huisadres
en

quote:
Handtekening voor ontvangst
Burenbelevering toegestaan
ik heb onze complete productlijst(617producten 8)7 ) digitaal, en daar staat burenbelevering toegestaan niet expliciet genoemd. dus zal morgen even een foto maken van die poster...

niet dat een chauffeur een hvo'tje bij de buren brengt; de scanner geeft dit niet aan namelijk, en de meeste chauffeurs weten niet dat het mag én niet hoe ze alsnog die handtekening digitaal krijgen.

Maaruh, Hoezo deze intreresse eigenlijk??
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_105409543
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 22:17 schreef Spro het volgende:

[..]
niet dat een chauffeur een hvo'tje bij de buren brengt; de scanner geeft dit niet aan namelijk, en de meeste chauffeurs weten niet dat het mag én niet hoe ze alsnog die handtekening digitaal krijgen.

Maaruh, Hoezo deze intreresse eigenlijk??
Als een chauffeur een hvo niet bij de buren brengt, dan heeft het sowieso geen zin.

Ik had een onderzoek gezien waaruit bleek dat een groot deel van de particulieren burenlevering op prijs stelde. En een pakket met handtekening voor ontvangst geeft iets meer zekerheid dan een basispakket met track & trace.
pi_105412718
Mijn vriend had laatst kleding besteld en aangegeven dat hij niet wilde dat het bij de buren bezorgd werd. Dit stond ook op het adreslabel, maar was doorgekrast :? en het pakket was zo'n 15 huizen verder bezorgd :')
pi_105414566
Tsja, als de verzender niet betaald voor de productcode met alleen huisadres, maar het wél op het label zet, geeft ons systeem het niet aan, en krast de chauffeur het door. dat snap ik best.
Alleen 15huizen verderop is een beetje enthousiast.

@zzzzzzz: Ik heb even gezocht naar die poster.... 10000keer loop je er langs, en nu kan ik hem niet vinden. geen idee meer waar ik hem gezien heb.

Mijn collega die al 30 jaar bij EMS/TNT/PostNL werkt, zei ook meteen: HVO alleen huisadres is duidelijk, de andere code is burenbelevering toegestaan...

Edit: Aangezien ik nu op mijn werk zit, enorm nieuwsgierig ben, én de mogelijk heb om het een en ander uit te zoeken, heb ik even een route op mijn naam aangemaakt, paar barcodes erbij en testen maar!

Resultaat:
3089: alleen huisadres, en meteen 2e bestelling(morgen opnieuw aanbieden)
3189: Wilt u dit pakket bij de buren afleveren? ja op huisnummer XX.

Conclusie:
3089: HVO alleen huisadres
3189: HVO Burenbelevering toegestaan

Zo. jou vraag is definitief beantwoord denk ik zo ;)

[ Bericht 36% gewijzigd door Spro op 10-12-2011 14:43:22 ]
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_105450694
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:23 schreef Spro het volgende:
Tsja, als de verzender niet betaald voor de productcode met alleen huisadres, maar het wél op het label zet, geeft ons systeem het niet aan, en krast de chauffeur het door. dat snap ik best.
Alleen 15huizen verderop is een beetje enthousiast.
Zoiets dacht ik al, bedankt voor de toelichting ^O^
pi_105450831
zeker erg druk bij de douane?
Want wacht al twee weken op een zending vanuit Amerika die onder de 20 dollar is en gewoon door de douane heen moet komen. Begint irritant te worden.
Verder nog verschillende boeken van Amazon die al langer dan een week erover doen.
Zucht.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_105451029
Kerstdrukte...
pi_105451844
Zit er in een pakketje van bol.com altijd standaard het factuur?
Heb hier een game liggen die nog in het karton zit en terug moet. Bol vraagt om de factuur bij te voegen maar das een beetje lastig als ik die niet in het pakje zelf kan stoppen. Ik kan er natuurlijk ook niet even in kijken.
Als dat factuur standaard al in het pakket zat dan is het natuurlijk geen probleem.

Betaling is voldaan via ideal (dus volledig online) en de factuur zit wel in mijn mailbox, maar ik meende me van eerdere bestellingen te herinneren dat deze ook altijd in het pakket zelf nog een keer zat.
pi_105454327
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:19 schreef GlenSpey het volgende:
Zit er in een pakketje van bol.com altijd standaard het factuur?
Heb hier een game liggen die nog in het karton zit en terug moet. Bol vraagt om de factuur bij te voegen maar das een beetje lastig als ik die niet in het pakje zelf kan stoppen. Ik kan er natuurlijk ook niet even in kijken.
Als dat factuur standaard al in het pakket zat dan is het natuurlijk geen probleem.

Betaling is voldaan via ideal (dus volledig online) en de factuur zit wel in mijn mailbox, maar ik meende me van eerdere bestellingen te herinneren dat deze ook altijd in het pakket zelf nog een keer zat.
Tot nu toe heb ik bij iedere bol bestelling een factuur erbij gehad. Meestal in een enveloppe die op het doosje geplakt is.
Wie zijn doel voorbijstreeft, mist het evenzeer als hij, die het niet bereikt
pi_105473310
Ik heb heel veel bij Bol besteld en volgens mij nog nooit meegemaakt dat er iets op het doosje geplakt zat... Factuur zit er toch altijd IN? Of ben ik nou gek? Nou ga ik toch twijfelen.

[ Bericht 31% gewijzigd door Sosha op 11-12-2011 22:18:28 ]
pi_105476459
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:13 schreef Sosha het volgende:
Ik heb heel veel bij Bol besteld en volgens mij nog nooit meegemaakt dat er iets op het doosje geplakt zat... Factuur zit er toch altijd IN? Of ben ik nou gek? Nou ga ik toch twijfelen.
Bij BOL zit er een envelop op de doos... dingen wekken altijd irritatie op, omdat er meerdere barcodes op zitten én door het plastic zijn ze slecht te scannen ;)
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_105488838
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:23 schreef Spro het volgende:
Tsja, als de verzender niet betaald voor de productcode met alleen huisadres, maar het wél op het label zet, geeft ons systeem het niet aan, en krast de chauffeur het door. dat snap ik best.
Alleen 15huizen verderop is een beetje enthousiast.
In MijnPost komt Alleen huisadres altijd op het label bij hvo.

Als de chauffeur het doorkrast en het pakket toch bij de buren aflevert, dan zou de chauffeur problemen kunnen krijgen met PostNL als er een pakket kwijtraakt.

Ik ben er zelf overigens wel blij mee dat de pakketten met code 3189 af en toe bij de buren bezorgd worden. Als ik geen burenlevering wil, dan gebruik ik gewoon code 3089.
pi_105506354
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 12:31 schreef zzzzzzz het volgende:

[..]

In MijnPost komt Alleen huisadres altijd op het label bij hvo.

Als de chauffeur het doorkrast en het pakket toch bij de buren aflevert, dan zou de chauffeur problemen kunnen krijgen met PostNL als er een pakket kwijtraakt.

Ik ben er zelf overigens wel blij mee dat de pakketten met code 3189 af en toe bij de buren bezorgd worden. Als ik geen burenlevering wil, dan gebruik ik gewoon code 3089.
Geen idee,
ik heb geen toegang tot MijnPost ;)

ik kom wel labels tegen met beide varianten, maar geen idee wat voor contract die klanten hebben ofzo...
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_105553855
Vandaag even fototje voor je gemaakt:


en



Het is dus wel mogelijk, ik heb alleen géén idee hoe.
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_105607212
misschien met parcelware?
pi_105658614
Mag je eigenlijk een vierkante kaart versturen (in een envelop die ook vierkant is)?
pi_105662144
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 december 2011 15:28 schreef Balisto het volgende:
Mag je eigenlijk een vierkante kaart versturen (in een envelop die ook vierkant is)?
Dat mag gewoon. Zolang de breedte maar tussen 9 cm en 26,5 cm valt en de lengte tussen 14 cm en 38 cm. Een vierkant kan dus tussen de 14 cm en 26,5 cm aan beide zijdes.
Wie zijn doel voorbijstreeft, mist het evenzeer als hij, die het niet bereikt
pi_105663400
... Maar kleinere kaartjes worden in de praktijk ook gewoon bezorgd.

Wat zijn die fucking irritant. Vallen gewoon tussen je stapel post uit.

Ik kan me trouwens herinneren dat op het velletje kerstzegels wel staat dat vierkante kaarten niet mogen.
pi_105680883
Ik heb woensdag een brief op de post gedaan, is het normaal dat ie er nog niet is? Is er nu al kerstdrukte bij de post?
pi_105681381
Vraag eventjes in het posttopic, dit is voor pakketten :P
Als ik zie hoeveel moeite wij moeten doen om transporten van en naar de sorteercentra te krijgen, denk ik zomaar dat het bij briefpost net zo'n chaos is als bij ons.... héél druk dus, we zitten ook nog maar een week van kerst he...
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_105681411
Ooh sorry, ik zag in de titel 'post- en pakketservice', dus ik dacht dat een brief ook onder post viel :P Maar dan heb ik gewoon nog even geduld!
pi_105681452
ik stuurde zelf 2weken geleden een brief naar Groningen, die er dik een week over gedaan heeft.... dus tsja
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_105685295
Godverdomme. Heb via MijnPakket aangegeven dat ik mijn pakketje wil ophalen op het postkantoor, en er staat dat ie daar is afgeleverd. Bij het postkantoor kunnen ze em echter niet vinden en verwijzen ze me doodleuk naar de klantenservice. Ik heb gebeld en ik moet 8 (!) werkdagen wachten op antwoord, het onderzoek kan zelfs tot wel 3 maanden (!) duren. Wat nu?
pi_105685378
goh bekend probleem. de postkantoren zijn een klein beetje een drama...
die 8werkdagen wachten heeft ermee te maken dat het postkantoor nogal eens een pakket in de verkeerde container gooit; dan gaat het pakket terug naar het sorteercentrum, en komt uiteindelijk wel weer boven water.

ik vrees dat je niets anders kan dan afwachten....
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_105685680
Gelukkig, hij lag er vandaag wel! :)
  maandag 19 december 2011 @ 10:52:56 #239
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_105763704
Misschien een rare vraag:

Als een pakket in Duitsland op vrijdag is verstuurd, wanneer komt het dan aan bij mij (Belgie)

Ons ma beweert dat het er vandaag is ;)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_105766027
Mwoah, dat lijkt me wat snel, zeker nu met de kerstdrukte... over een paar dagen wordt er een pakket aan mij verstuurd vanuit Duitsland, kan ik 't zelf testen (al woon ik in NL), maar goed, dan heb jij je pakje ws al :P
pi_105787446
duitsland > nederland was bij mij(via DHL(duitsland) en PostNL(nederland)) 3 dagen onderweg... standaard verzending.
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_105789618
:o Da's snel!!
  woensdag 21 december 2011 @ 11:26:14 #243
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_105859824
het pakket uit Duitsland is vandaag aangekomen bij m'n ouders ;)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_105871838
Valt mee! Dan heb ik voor mezelf ook goede hoop. Mijn pakketje is gisteren verzonden vanuit Duitsland.
pi_106092263
Ik heb een pakket verkocht aan iemand en dit de 23ste verstuurd. Track & Trace geeft alleen aan dat het pakket is voorgemeld en is gesorteerd. MijnPakket van de ontvanger geeft het volgende aan:
"Zending is niet ontvangen door PostNL" en "Niet verzonden, neem contact op met de verzender".

Ik heb het pakket gewoon afgegeven bij een postkantoorbalie. Wat kan er aan de hand zijn?
Eerst denken, dan typen
pi_106096961
Dat klinkt mooi kut, zal overkomen op de koper alsof ie belazerd is :{
pi_106119995
Ik heb net een plat karton gekregen van PostNl, maar ik weet niet hoe je er een doos van maakt? Weet iemand het?
ss
  woensdag 28 december 2011 @ 11:35:29 #248
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106120036
Heb je er een foto of plaatje van?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Boks-Chick woensdag 28 december 2011 @ 11:36:51 #249
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_106120081
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:34 schreef Universiteit het volgende:
Ik heb net een plat karton gekregen van PostNl, maar ik weet niet hoe je er een doos van maakt? Weet iemand het?
als het goed is staat er op de doos vouwaanwijzingen. Bekijk alles eens goed?
lolwut
pi_106120168
Er staan wel vouwaanwijzingen op: een pijl en aan de andere kant een 3., Het gaat om een 430x300x90 mm pakket.

Ik heb er geen foto van.
ss
  woensdag 28 december 2011 @ 12:14:54 #251
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_106121180
Dan volg je de vouwaanwijzingen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_106127647
Als het van die standaard dozen zijn van de post dan duw je ze gewoon in mekaar, hoef je niet te vouwen. Twee zijden naar elkaar toe duwen en de doos is klaar.
Wie zijn doel voorbijstreeft, mist het evenzeer als hij, die het niet bereikt
pi_106159352
Wat zou de vertraging op het moment zijn bij PostNL?

Vorige week wat van een fokker overgenomen, deze zegt het voor het weekend te hebben verstuurd. Dan had ik het uiterlijk gisteren al moeten hebben. Als ik gister wat bij een webshop zou bestellen had ik het vanmorgen in huis kunnen hebben. Dus vanwaar de vertraging bij consumenten post pakketten?
pi_106164207
Ik heb wel wat Kerstkaartjes pas na acht dagen ontvangen, maar volgens mij kwam dat doordat ze achterlijk klein waren... Pakketjes weet ik niet, ik heb zelf iets verkocht via Marktplaats en dat kwam netjes de dag na verzending aan. Dat was vorige week. Woensdag verzonden, donderdag aangekomen. Normaal pakketje van ¤6,75.
pi_106171192
Blijf ik dus vandaag hele dag thuis, omdat ik een pakketje verwacht. Zie ik ineens via Track&Trace: 1e afleverpoging mislukte, morgen 2e poging. Maar ik was er dus gewoon. Toen viel mij op dat er geen huisnummer bijstond, alleen mijn postcode en plaatsnaam. De winkel opgebeld die het pakketje verzenden: hebben gewoon een label erop geplakt met mijn huisnummer.

Toen PostNL gebeld en die zeiden ook dat er geen huisnummer bij stond. Die kerel ging iets proberen te regelen zei ie door alsnog het huisnummer erbij te zetten op het distributiecentrum, maar dit was geen garantie omdat dit niet officiel mocht bla bla. Dus ik: en nu dan? Ik moet afwachten of hij morgen komt, en anders gaat het pakketje retour afzender. Maar: de verzender heeft er geen afzender op gezet.

Wat kan ik nu nog meer doen :? Bedankt alvast, want dit is balen.
pi_106172433
Mijn Pakketje is zou er binnen 1 dag moeten zijn( 27December verzonden) Nog steeds niet binnen :(
pi_106196830
Klinkt bekend, dinsdag is pakketje naar mij verstuurd en staat nog steeds op voorgemeld: Nog niet aangenomen, is het echt zo belachelijk druk daar of heeft iedereen kerstvakantie?
pi_106210780
Wat maf, ik heb een pakje uit Zweden ontvangen vandaag dat pas gisteren NL binnen is gekomen en vannacht is vrijgegeven door de douane. En zoals ik al zei kwam een pakje dat ik vorige week binnen Nederland verzond, netjes de volgende dag aan. Hoe kan dat dan..?
  Redactie Sport vrijdag 30 december 2011 @ 20:17:08 #259
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_106217606
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 16:56 schreef BlackRhino het volgende:
Blijf ik dus vandaag hele dag thuis, omdat ik een pakketje verwacht. Zie ik ineens via Track&Trace: 1e afleverpoging mislukte, morgen 2e poging. Maar ik was er dus gewoon. Toen viel mij op dat er geen huisnummer bijstond, alleen mijn postcode en plaatsnaam. De winkel opgebeld die het pakketje verzenden: hebben gewoon een label erop geplakt met mijn huisnummer.

Toen PostNL gebeld en die zeiden ook dat er geen huisnummer bij stond. Die kerel ging iets proberen te regelen zei ie door alsnog het huisnummer erbij te zetten op het distributiecentrum, maar dit was geen garantie omdat dit niet officiel mocht bla bla. Dus ik: en nu dan? Ik moet afwachten of hij morgen komt, en anders gaat het pakketje retour afzender. Maar: de verzender heeft er geen afzender op gezet.

Wat kan ik nu nog meer doen :? Bedankt alvast, want dit is balen.
Je kunt via ontvangersservice ook aangeven dat het pakketje de volgende dag bij de buren op nummer x bezorgd moet worden, misschien was dat een optie om dan gewoon je eigen nummer op te geven?

Wel een dag te laat mijn opmerking, maar misschien helpt het een ander nog
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_106223152
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 10:53 schreef Tovenaartje het volgende:
Klinkt bekend, dinsdag is pakketje naar mij verstuurd en staat nog steeds op voorgemeld: Nog niet aangenomen, is het echt zo belachelijk druk daar of heeft iedereen kerstvakantie?
Voorgemeld niet aangekomen: de afzender heeft PostNL laten weten dat ze een pakket hebben, maar deze nog niet fysiek aan PostNL overgedragen...

De grootste drukte is nu wel voorbij, de hele week hebben we al last van wat na-weeën van de kerst...
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_106224166
Wat een drama bij PostNL, volgens mij is mijn pakket letterlijk ten dode opgeschreven.
Status zojuist 22:40:


[ Bericht 5% gewijzigd door Wietsee. op 30-12-2011 22:56:17 ]
pi_106230137
-Laat maar-
pi_106238896
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:17 schreef dennistd het volgende:

[..]

Je kunt via ontvangersservice ook aangeven dat het pakketje de volgende dag bij de buren op nummer x bezorgd moet worden, misschien was dat een optie om dan gewoon je eigen nummer op te geven?

Wel een dag te laat mijn opmerking, maar misschien helpt het een ander nog
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:17 schreef dennistd het volgende:

[..]

Je kunt via ontvangersservice ook aangeven dat het pakketje de volgende dag bij de buren op nummer x bezorgd moet worden, misschien was dat een optie om dan gewoon je eigen nummer op te geven?

Wel een dag te laat mijn opmerking, maar misschien helpt het een ander nog
Nee, werkt niet, track en trace unmmer was opeens niet meer geldig :') Pakketje ligt nu op afdeling onbestemde pakketten, dus de webshop heeft mij een nieuwe foon opgestuurd en gaan hun pakketje claimen bij PostNL. Wat een paupers, serieus.
  Redactie Sport zaterdag 31 december 2011 @ 17:16:56 #264
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_106254682
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 10:50 schreef BlackRhino het volgende:
Nee, werkt niet, track en trace unmmer was opeens niet meer geldig :') Pakketje ligt nu op afdeling onbestemde pakketten, dus de webshop heeft mij een nieuwe foon opgestuurd en gaan hun pakketje claimen bij PostNL. Wat een paupers, serieus.
Hij is dus niet eens teruggestuurd naar de webshop? Dan heeft hun adres er ook niet (goed) opgestaan..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_106255177
Hij zei in een eerdere post inderdaad dat PostNL zei dat er geen afzender op het pakje stond.

Vandaag een pakje uit Polen ontvangen dat eergisteren verzonden is. Wat snel!!! Een pakje uit Duitsland daarentegen is al ruim een week onderweg. Hmmm...
  zondag 1 januari 2012 @ 17:43:59 #266
333294 ch0c0l0c0
Live the moment
pi_106280829
Ik wacht al anderhalve maand op wat pakketjes uit China en ruim 3-4 weken voor een brief van 300 gr uit engeland, komt dit nog aan?
Op 29 december 2012 schreef AppelCake het volgende:
ch0c0l0c0 Je bent mijn lieve hoer, ik kan niet meer zonder je! wjnmk nwly!
Samen met ginger en kerstsnol nemen wij de wereld over, pr0nfilms maken en meer en meer chickies hosselen.
  Redactie Sport zondag 1 januari 2012 @ 18:09:56 #267
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_106281666
China kan soms extreem lang duren, heb zelf al eens meer dan twee maanden gewacht... Die brief duurt wel lang inderdaad, normaal is dat er met een week toch wel (wat ik zelf zoal tegenkom).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 1 januari 2012 @ 18:11:36 #268
333294 ch0c0l0c0
Live the moment
pi_106281709
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:09 schreef dennistd het volgende:
China kan soms extreem lang duren, heb zelf al eens meer dan twee maanden gewacht... Die brief duurt wel lang inderdaad, normaal is dat er met een week toch wel (wat ik zelf zoal tegenkom).
Zou ik een geschil openen voor kopersbescherming of nog even wachten?
Op 29 december 2012 schreef AppelCake het volgende:
ch0c0l0c0 Je bent mijn lieve hoer, ik kan niet meer zonder je! wjnmk nwly!
Samen met ginger en kerstsnol nemen wij de wereld over, pr0nfilms maken en meer en meer chickies hosselen.
pi_106296090
Ik heb nog maar één keer meegemaakt dat een pakje uit Engeland pas na ruim een maand aankwam, verder inderdaad meestal wel zo rond een weekje, hooguit twee.

Met China heb ik eigenlijk alleen maar goede ervaringen, twee weken o.i.d., maar dat waren wel allemaal kleine pakjes.
pi_106301546
Niet over de pakketservice, maar gezien de enorme hoeveelheid kennis hier:

ik heb nog voor kerst een boek als normale post (dus niet als pakket) verstuurd naar een adres binnen Nederland. Omdat dit nog steeds niet is aangekomen heb ik het adres dat ik in mijn adresboek heb staan even extra nagekeken en het bleek dat 2 cijfers van de postcode met elkaar verwisseld waren.

Vraag: wat is de kans dat het poststuk ooit nog aankomt ? Naam, adres en woonplaats zijn gewoon juist; alleen de postcode dus niet. De combinatie postcode+huisnummer die ik heb opgeschreven bestaat volgens postcode.nl niet; dus waarschijnlijk ligt het ergens op een sorteercentrum...
  maandag 2 januari 2012 @ 08:22:49 #271
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_106301822
Beetje postbode doorziet dat wel, grote kans dat het door de foute combinatie idd even wat vertraging heeft opgelopen maar ik gok dat het wel goed gaat komen :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 2 januari 2012 @ 10:04:31 #272
333294 ch0c0l0c0
Live the moment
pi_106303075
Hoe oud moet je eigenlijk zijn om bij PostNL te werken en verdient het goed?
Op 29 december 2012 schreef AppelCake het volgende:
ch0c0l0c0 Je bent mijn lieve hoer, ik kan niet meer zonder je! wjnmk nwly!
Samen met ginger en kerstsnol nemen wij de wereld over, pr0nfilms maken en meer en meer chickies hosselen.
  maandag 2 januari 2012 @ 18:12:28 #274
333294 ch0c0l0c0
Live the moment
pi_106319572
Wanneer zijn alle brievenbussen weer beschikbaar? Want in ging vandaag weer even kijken en alles was nog buiten gebruik vanwege oud en nieuw..
Op 29 december 2012 schreef AppelCake het volgende:
ch0c0l0c0 Je bent mijn lieve hoer, ik kan niet meer zonder je! wjnmk nwly!
Samen met ginger en kerstsnol nemen wij de wereld over, pr0nfilms maken en meer en meer chickies hosselen.
pi_106323160
Oh, ik heb vanmiddag gewoon wat dingetjes kunnen posten :). Wel nog steeds een smalle gleuf in plaats van de normale, maar tenminste wel weer gewoon open :Y
  maandag 2 januari 2012 @ 19:52:35 #276
333294 ch0c0l0c0
Live the moment
pi_106324273
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:29 schreef Sosha het volgende:
Oh, ik heb vanmiddag gewoon wat dingetjes kunnen posten :). Wel nog steeds een smalle gleuf in plaats van de normale, maar tenminste wel weer gewoon open :Y
Pff ze kunnen van mij part weer open hoor..
Op 29 december 2012 schreef AppelCake het volgende:
ch0c0l0c0 Je bent mijn lieve hoer, ik kan niet meer zonder je! wjnmk nwly!
Samen met ginger en kerstsnol nemen wij de wereld over, pr0nfilms maken en meer en meer chickies hosselen.
  maandag 2 januari 2012 @ 20:01:33 #277
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_106324670
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 18:12 schreef ch0c0l0c0 het volgende:
Wanneer zijn alle brievenbussen weer beschikbaar? Want in ging vandaag weer even kijken en alles was nog buiten gebruik vanwege oud en nieuw..
De postagentschappen in supermarkten enzo hebben binnen ook altijd een grote oranje brievenbus staan, kun je alles in kwijt :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 2 januari 2012 @ 20:09:17 #278
333294 ch0c0l0c0
Live the moment
pi_106325086
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 20:01 schreef Klonk het volgende:

[..]

De postagentschappen in supermarkten enzo hebben binnen ook altijd een grote oranje brievenbus staan, kun je alles in kwijt :)
Die snap ik niet :'( postagentschappen? :o
Op 29 december 2012 schreef AppelCake het volgende:
ch0c0l0c0 Je bent mijn lieve hoer, ik kan niet meer zonder je! wjnmk nwly!
Samen met ginger en kerstsnol nemen wij de wereld over, pr0nfilms maken en meer en meer chickies hosselen.
  maandag 2 januari 2012 @ 20:47:06 #279
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_106327457
Die balies in gewone winkels zoals een supermarkt of tijdschriftenwinkel
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 2 januari 2012 @ 20:56:14 #280
333294 ch0c0l0c0
Live the moment
pi_106327934
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 20:47 schreef Klonk het volgende:
Die balies in gewone winkels zoals een supermarkt of tijdschriftenwinkel
Snap het nog steeds niet :')
Op 29 december 2012 schreef AppelCake het volgende:
ch0c0l0c0 Je bent mijn lieve hoer, ik kan niet meer zonder je! wjnmk nwly!
Samen met ginger en kerstsnol nemen wij de wereld over, pr0nfilms maken en meer en meer chickies hosselen.
  maandag 2 januari 2012 @ 21:09:12 #281
278190 Cbazz
i love music
pi_106328603
Ik heb afgelopen donderdag een pakketje besteld, ik heb vandaag weer gekeken op T&T en er stond dus eerst dat mijn pakketje morgen bezorgd zou worden(wat mij ook normaal lijkt). Ik kijk een uur later weer en staat er dat ie pas donderdag wordt bezorgd :?
  maandag 2 januari 2012 @ 21:10:23 #282
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_106328655
Die balies waar een tnt logo boven hangt, niet elke winkel heeft dat.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 2 januari 2012 @ 21:14:05 #283
333294 ch0c0l0c0
Live the moment
pi_106328844
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:10 schreef Klonk het volgende:
Die balies waar een tnt logo boven hangt, niet elke winkel heeft dat.
Welke hebben dat wel dan?
Op 29 december 2012 schreef AppelCake het volgende:
ch0c0l0c0 Je bent mijn lieve hoer, ik kan niet meer zonder je! wjnmk nwly!
Samen met ginger en kerstsnol nemen wij de wereld over, pr0nfilms maken en meer en meer chickies hosselen.
  maandag 2 januari 2012 @ 21:32:51 #284
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_106329887
Vaak supermarkten, ff in je woonplaats rond gaan kijken of op de site van tnt
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 3 januari 2012 @ 00:44:59 #285
333294 ch0c0l0c0
Live the moment
pi_106339545
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:32 schreef Klonk het volgende:
Vaak supermarkten, ff in je woonplaats rond gaan kijken of op de site van tnt
Thanks!
Op 29 december 2012 schreef AppelCake het volgende:
ch0c0l0c0 Je bent mijn lieve hoer, ik kan niet meer zonder je! wjnmk nwly!
Samen met ginger en kerstsnol nemen wij de wereld over, pr0nfilms maken en meer en meer chickies hosselen.
pi_106343847
quote:
11s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:14 schreef ch0c0l0c0 het volgende:

[..]

Welke hebben dat wel dan?
Veel AHs. Daarnaast ook tijdschriftenhandels zoals Primera enzo.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 10:05:01 #287
333294 ch0c0l0c0
Live the moment
pi_106345268
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 08:11 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Veel AHs. Daarnaast ook tijdschriftenhandels zoals Primera enzo.
Thanks!
Op 29 december 2012 schreef AppelCake het volgende:
ch0c0l0c0 Je bent mijn lieve hoer, ik kan niet meer zonder je! wjnmk nwly!
Samen met ginger en kerstsnol nemen wij de wereld over, pr0nfilms maken en meer en meer chickies hosselen.
pi_106685598
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 21:55 schreef Spro het volgende:
Vandaag even fototje voor je gemaakt:
[ afbeelding ]

en

[ afbeelding ]

Het is dus wel mogelijk, ik heb alleen géén idee hoe.
Ik denk dat die pakketten via een ander programma zijn verstuurd.

In MijnPost wordt nu wel "Burenbelevering toegestaan" op de adressticker weergegeven bij gebruik van productcode 3189. :)
pi_106689655
Moet even kwijt dat ik toch wel erg blij ben met onze pakketbezorgster hoor... Ik krijg behoorlijk vaak pakjes en ze gaat gewoon naar mijn werk als ik niet thuis ben, haha, ze heeft me een keer op het schoolplein zien staan en dat onthouden XD. Of ze komt gewoon m'n klaslokaal in, of ze belt hoe laat en waar ze het pakje kan komen brengen... Ze is fantastisch!!! Ik hoor van Amerikaanse vrienden steeds vaker horrorverhalen over USPS daar... Dat ze naar je huis rennen, een briefje in de bus doen en weer wegrijden met je pakje terwijl je gewoon thuis bent. Schijnt daar eerder regel dan uitzondering te zijn, afgaande op het grote aantal dergelijke verhalen dat ik inmiddels heb gehoord. Hoge werkdruk much..?
pi_106797502
Vreemd. 2 pakketten onderweg, maar in track & trace is bij beide het verzendadres en het afleveradres leeg... Gelukkig bij beide dus er is nog hoop dat er bij PostNL iets fout zit...
pi_107063210
Even een vraag:

de 19e 1 pakket verzonden.
de 20e 1 pakket verzonden.

Pakket van de 20e is nu onderweg met de chaffeur.
Pakket van de 19e is nog steeds 'De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar'' en niet verder.

Hoe is dit mogelijk? Moet ik ff bellen met postNL of komt dit vaker voor dat het ene pakket iets langer duurt?
pi_107063736
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 12:52 schreef Snoepje5 het volgende:
Even een vraag:

de 19e 1 pakket verzonden.
de 20e 1 pakket verzonden.

Pakket van de 20e is nu onderweg met de chaffeur.
Pakket van de 19e is nog steeds 'De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar'' en niet verder.

Hoe is dit mogelijk? Moet ik ff bellen met postNL of komt dit vaker voor dat het ene pakket iets langer duurt?
Als ie aangemeld is en alles gaat volgens procedure(dus niet overgeslagen tijdens het scannen) dan is hij simpelweg niet verzonden door het bedrijf
pi_107063810
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 13:13 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Als ie aangemeld is en alles gaat volgens procedure(dus niet overgeslagen tijdens het scannen) dan is hij simpelweg niet verzonden door het bedrijf
Even voor de duidelijkheid:
Ik ben de verzender. Ik heb dus het pakket verzonden.

Het pakket is dus aangemeld. Maar waarom wordt die niet gescand in een bezorgcentrum terwijl mijn andere pakket dat een dag later op de post was gegaan, nu al bij de chauffeur is!? Is het kwijt ofzo?
pi_107064200
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 13:16 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid:
Ik ben de verzender. Ik heb dus het pakket verzonden.

Het pakket is dus aangemeld. Maar waarom wordt die niet gescand in een bezorgcentrum terwijl mijn andere pakket dat een dag later op de post was gegaan, nu al bij de chauffeur is!? Is het kwijt ofzo?
Heb zelf 5.5 jaar gewerkt bij dhl en het komt voor dat sommige pakketten niet gescand worden en daardoor niet volgbaar zijn. Wij hadden ook een dagelijkse marge van 2%. Het is dus mogelijk dat bij tnt hetzelfde geval is. Kan zijn dat hij nu onderweg is.
pi_107069215
Ben benieuwd hoe 't afloopt, zou je dat willen laten weten?
Wel lullig als dat er staat terwijl je het pakket toch echt netjes hebt verzonden; stel dat je iets verkocht hebt via Marktplaats, dan voelt de ander zich door die ontbrekende info misschien al snel genaaid.
  Redactie Sport zaterdag 21 januari 2012 @ 16:25:42 #296
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_107069320
Het gebeurt regelmatig dat we 's morgens bij het laden pakketten scannen die nog onbekend in het systeem zijn, in dat geval voeren we zelf de postcode+huisnummer in op de scanner. Schijnbaar gaat ondanks het onbekend zijn in het systeem het sorteren wel goed.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_107069743
Ik had gisteren iets besteld. Vóór 16:00 besteld zou de volgende werkdag worden bezorgd. Nu begrijp ik dat Zaterdag geen doordeweekse dag is maar er wordt wel post bezorgd. klopt dit of is de online shop/PostNL in gebreke?
.. was in use.
  Redactie Sport zaterdag 21 januari 2012 @ 16:46:16 #298
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_107069884
Op zaterdag wordt er net zo bezorgd als van dinsdag t/m vrijdag. Lijkt me dus een fout van de winkel, maar ook bij PostNL kan er genoeg mis gaan, zoals een sorteerfoutje wat zo een dag kan kosten. Maar als je zelfs nog geen t&t-nummer hebt lijkt me de fout toch echt bij de winkel te liggen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_107070167
Heb iig niks vernomen van de ontvanger dat het niet is aangekomen o.i.d.
Zal maandag anders ff postNL bellen of zij meer weten. Anders ff ontvanger een mailtje sturen of die het wel daadwerkelijk heeft.

Als je voor 16:00 besteld of in vele gevallen voor 18 of zelfs 22:00 kan je het de volgende dag al in huis hebben @Snowfish. Tenminste, daar streeft PostNL naar.. Er kan indd weleens een dag langer duren. Als het vrijdag verzonden is ontvang je het wss maandag wel. Maandag bezorgen ze geloof ik wel 2e poging. 1e poging iig niet.
pi_107071968
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 16:56 schreef Snoepje5 het volgende:
Heb iig niks vernomen van de ontvanger dat het niet is aangekomen o.i.d.
Zal maandag anders ff postNL bellen of zij meer weten. Anders ff ontvanger een mailtje sturen of die het wel daadwerkelijk heeft.

Als je voor 16:00 besteld of in vele gevallen voor 18 of zelfs 22:00 kan je het de volgende dag al in huis hebben @Snowfish. Tenminste, daar streeft PostNL naar.. Er kan indd weleens een dag langer duren. Als het vrijdag verzonden is ontvang je het wss maandag wel. Maandag bezorgen ze geloof ik wel 2e poging. 1e poging iig niet.
Je spreekt jezelf tegen, maandag wordt het waarschijnlijk niet bezorgd omdat dat pas de 1e poging zou zijn ;)
pi_107075849
Ja, hoezo spreek ik mezelf tegen dan?

Een 2e bezorg poging wordt op maandag geleverd.
Een 1e bezorg poging wordt niet op maandag geleverd.

m.a.w. was je zaterdag niet thuis dan bezorgen ze het maandag. Wordt het zaterdag verzonden, dan bezorgen ze het dinsdag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')