Waar heb je die dingen gehaald ik zoek ze ook nog. (serieus)quote:Op vrijdag 29 juli 2011 01:48 schreef Id_do_her het volgende:
Ik heb voor mijn moeder een paar jaar terug drie Nokia 3310's gekocht, kan ze een jaar of tien-vijftien vooruit.
Waarom wil je dan überhaupt een mobieltje? Huistelefoon en klaar is kees, die komen in de meest lelijke designs, dus dat kan ook geen probleem zijn.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:58 schreef childintime het volgende:
het laatste waar ik behoefte aan heb is 24/7 bereikbaar te zijn voor iedereen....
Als je onderweg bent is het WEL handig als je even kunt bellen dat je te laat komt bijvoorbeeld. Of als je pech hebt dat je de ANWB kunt bellen, dat soort dingen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 02:22 schreef John5 het volgende:
[..]
Waarom wil je dan überhaupt een mobieltje? Huistelefoon en klaar is kees, die komen in de meest lelijke designs, dus dat kan ook geen probleem zijn.
TS zit al langer dan jij op Fok!, vlegel.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 16:37 schreef Tchock het volgende:
Wel jammer dat je het woord vlegel niet gebruikt hebt.
Het is dat je op FOK! zit, anders had ik gevraagd of je wel internet had
Klopt, ook met mijn vorige accounts meegerekendquote:Op vrijdag 29 juli 2011 16:41 schreef golfer het volgende:
[..]
TS zit al langer dan jij op Fok!, vlegel.
Maar wel Whatsappenquote:
Door mensen zoals jij moet ik dus binnenkort meer betalen voor mijn databundel bij Vodafone!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:32 schreef Deisyy het volgende:
Maar wel Whatsappen![]()
Ik heb een Samsung Galaxy S, daar zit dus internet, Google-maps, routenavigatie, email, enz. enz. op. Het is mooi om altijd en overal de informatie te krijgen die je wilt, weten waar je in de buurt het goedkoopst kan tanken en te kunnen Fokken als je in de file staat. Ik hou van mijn toestel
Zo vaak sta ik niet in de filequote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:35 schreef APK het volgende:
[..]
Door mensen zoals jij moet ik dus binnenkort meer betalen voor mijn databundel bij Vodafone!
Hi = KPN, en Vodafone volgtquote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:36 schreef Deisyy het volgende:
Zo vaak sta ik niet in de fileEn trouwens, ik zit bij Hi
Kan ik het helpen dat Vodafone overal als een kuddedier achteraan looptquote:
Jouw schuld als grootverbruiker van KPN, though!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:40 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Kan ik het helpen dat Vodafone overal als een kuddedier achteraan loopt
Deze week 45 hele MB's.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:41 schreef APK het volgende:
[..]
Jouw schuld als grootverbruiker van KPN, though!
Dat haal ik niet eens in een maandquote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:43 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Deze week 45 hele MB's.
Grootverbruiker
Waarom heb je dan een toestel met internet?quote:
Dat jaquote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:50 schreef Deisyy het volgende:
Waarom heb je dan een toestel met internet?
O ja, omdat je met dit toestel niet 4 x hoeft te drukken om een z te krijgen
Dat zeg ikquote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:53 schreef APK het volgende:
[..]
Dat ja
En Interwebz is lekker om tijdens de pauze even bij te lezen op een aantal sites en interactief te zijn enzo
Een radio is zeker handig, want via internet werkt het toch voor geen meter.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:58 schreef childintime het volgende:
Een radio is handig, ik wil de top2000 kunnen luisteren. Komen die blagen aanzetten met allerlei "android telefoons" waarmee je zo makkelijk ook op internet kan, kan pingen en die touchscreens hebben......![]()
Ik ook, maar de batterij van jouw smartsarcasmemeter was bijna leeg volgens mijquote:
De FM-radio van een HTC-Desire is ook niet echt super overigens...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:57 schreef Arcee het volgende:
Een radio is zeker handig, want via internet werkt het toch voor geen meter.
Even opladen dan maarquote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:58 schreef APK het volgende:
[..]
Ik ook, maar de batterij van jouw smartsarcasmemeter was bijna leeg volgens mij
Een soort van SMS'en, maar dan via het internet zodat het niks oplevert voor de providers omdat het in de databundel zitquote:Op maandag 1 augustus 2011 01:17 schreef golfer het volgende:
Nou weet ik nog steeds niet wat pingen en whats uppen is?
Sms, dat is een tekstberichtje sturen, toch? Maar wat is nou weer een databundel?quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:26 schreef APK het volgende:
Een soort van SMS'en, maar dan via het internet zodat het niks oplevert voor de providers omdat het in de databundel zit
Idd, net zoiets als smsen en msen.... Ze doen dat dus de godganse dag,en hebben vervolgens geen tijd om te praten met mensen om hun heenquote:Op maandag 1 augustus 2011 01:26 schreef APK het volgende:
[..]
Een soort van SMS'en, maar dan via het internet zodat het niks oplevert voor de providers omdat het in de databundel zit
Ben je een troll of echt oud?quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Sms, dat is een tekstberichtje sturen, toch? Maar wat is nou weer een databundel?
ssst.quote:
Ik ben ouder dan jouw ouders, denk ik.quote:
En je kunt zelfs twieterenquote:Op maandag 1 augustus 2011 01:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ben ouder dan jouw ouders, denk ik.
quote:
Maar niet via een (nieuwe) mobiel. Om maar weer ontopic te raken.quote:
Nee hoor, ik heb een super goedkoop sim-only abo niet eens een sms-bundel.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:18 schreef RVP67 het volgende:
Mijn abbo wordt betaald door de werkgever, anders had ik er helemaal geen 1
Ben ik nu "uber dino" ?
Ik heb gewoon prepaid, al wel 14 jaarquote:Op maandag 1 augustus 2011 11:33 schreef Karina het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb een super goedkoop sim-only abo niet eens een sms-bundel.
Dit dus..quote:Op vrijdag 29 juli 2011 02:16 schreef Creeg het volgende:
![]()
Ik hou van deze topics..
mensen die niet met de tijd mee willen gaan
Omdat we die niet nodig hebben.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:26 schreef HTrockstar het volgende:
Wat is nou echt de reden dat jullie geen smartphone willen ?
Ik heb er eentje maar hoef niet zo nodig mobiel internet, ik red me prima met mijn desktop (al heb ik er daar dan weer twee van met een switchquote:Op maandag 1 augustus 2011 12:26 schreef HTrockstar het volgende:
[..]
Dit dus..
Geen ervaring met iOS en blackberry maar mijn lg toestel met andriod is erg gemakkelijk te bedienen. Er zitten wel drie! echte toetsen op en vier! touchgevoelige knoppen.
Alles wat je niet wil gebruiken is simpel uit te zetten en als je hier op het forum kunt reageren kun je ook smsen en bellen met een smartphone...
Een toetsenbord op een touchscreen typ 10* sneller en fijner als op toestellen met fysieke knoppen.
Wat is nou echt de reden dat jullie geen smartphone willen ?
Wij hadden hier laatst een stagiare die van zijn plek was toen zijn smartphone af ging. Die blèrde dus het zinnetje "how would you like to s*ck my b*lls mr. Garrison" uit southpark over de afdeling, net toen een projectleider met een nieuwe klant langs liep.quote:Op maandag 1 augustus 2011 13:31 schreef trabant het volgende:
Daarmee noem je de essentie van het "bij" zijn op: nieuwe opties die je niet gebruikt.
Het Office-pakket op je computer is vaak een mooi voorbeeld. De nieuwe versie leren kennen is vooral zoeken waar de oude vertrouwde functies nu weer verstopt zitten en van wat er echt nieuw is, begrijp je de meerwaarde niet of je gebruikt de functie uiteindelijk toch niet. Enige uitzondering is wegschrijven naar pdf.
Het had me bij een mobieltje wel handig geleken om er een eigen ringtone in te kunnen importeren, (de aanzwellende begintune van league of gentlemen) maar daar was dat prepaidding dat nu in de la ligt te verstoffen te simpel voor. Of de 'bruksanvisning' was te verhullend gelokaliseerd.
Hoe het met een eigen ringtone ook fout kan gaan, merkte ik eens bij de slager toen er bij een vrouw van zeker vijftig die aan de beurt was een kabouter in de tas om aandacht begon te vragen. Het was héél even leuk, maar omdat er - alvorens met graven naar de kobold kon worden begonnen - eerst een mijnenveld aan ritsen en knopen moest worden overwonnen werd het langzaamaan gênant.
Het gaf me ruimschoots de tijd om over een dodelijke opmerking na te denken, die je uit beleefdheid dan toch maar weer inslikt.
Dan is er wel wat anders waarvan jij denkt...daar heb ik geen behoefte aan, ik red me prima zonder.quote:Op maandag 1 augustus 2011 13:43 schreef Jarno het volgende:
Als ik zo vastgeroest en bekrompen wordt als ik 40 ben, verlos me dan aub?
Daar valt nu ook al wel wat aan te doen hoor.quote:Op maandag 1 augustus 2011 13:43 schreef Jarno het volgende:
Als ik zo vastgeroest en bekrompen wordt als ik 40 ben, verlos me dan aub?
Er is een app voor dat, bedoel je?quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:04 schreef golfer het volgende:
[..]
Daar valt nu ook al wel wat aan te doen hoor.
quote:
Je hebt 24/7 een gsm, gps, fototoestel, agenda en mp3 speler bij je , en dat allemaal in een klein apparaatquote:Op maandag 1 augustus 2011 12:55 schreef Karina het volgende:
Ik gebruik 90% van die opties op zo een ding toch niet, wat moet ik er dan mee? Plus dat ik geen trek heb in een abonnement van 30 euro per maand om een telefoon af te betalen.
Nee hoor, maak zelf weinig gebruik van mobiel internet. Het is wel handig als je ergens bent met een laptop en er geen wifi netwerk is.quote:Op maandag 1 augustus 2011 13:28 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb er eentje maar hoef niet zo nodig mobiel internet, ik red me prima met mijn desktop (al heb ik er daar dan weer twee van met een switch)met kabeltje. Is dat nu al zo vreemd om te begrijpen dat niet iedereen mobiel internet hoeft?
Nee hoor, schijf mijn schermbeveiliging omhoog en zie gelijk wat mijn eerst volgende afspraak is.quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:27 schreef Cat22 het volgende:
Ik moet stiekem altijd lachen met de mensen die hun agenda digitaal bij zich hebben. Is vast praktisch en ruimtebesparend en zo, maar als ik er een afspraak mee wil maken zit ik allang te wachten met de juiste pagina voor me terwijl zij tig menuutjes openen en driftig zaken intoetsen.
Niet zo handig om een afspraak in te voeren terwijl je aan de telefoon bentquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:29 schreef HTrockstar het volgende:
[..]
Nee hoor, schijf mijn schermbeveiliging omhoog en zie gelijk wat mijn eerst volgende afspraak is.
Wel ik de gehele agenda zien ga ik een veeg over het scherm naar links en druk ik op de agenda applicatie.
Wat jij beschrijft zie je vooral met gewone gsm toestellen, welke juist zo lekker simpel zouden moeten zijn
Dat is waarquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:52 schreef APK het volgende:
[..]
Niet zo handig om een afspraak in te voeren terwijl je aan de telefoon bent
Mijn vorige telefoon had een camera, internettoegang, mp3 speler, agenda, gps......Ik heb het nooit gebruiktquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:21 schreef HTrockstar het volgende:
[..]
Je hebt 24/7 een gsm, gps, fototoestel, agenda en mp3 speler bij je , en dat allemaal in een klein apparaat
Terwijl een leuke smartphone ook niet meer de wereld kost, vooral niet bij een abonnement.
( welke echt geen 30 euro in de maand hoeft te kosten, daarvoor heb je de topmodellen )
[..]
Nee hoor, maak zelf weinig gebruik van mobiel internet. Het is wel handig als je ergens bent met een laptop en er geen wifi netwerk is.
Heb het idee dat het vooral de prijs van het toestel de belangrijkste factor is, dat terwijl een beetje moderne volwassene een mp3 speler, gps enzovoort er naast heeft.
Al die apparaten zitten gecombineerd tot een apparaat in mijn broekzak
Als ik mijn toestel intensief gebruik, dus foto's maken, muziek luisteren, bellen enzovoort houdt ie het de hele dag vol, mag toch geen probleem zijn want waar heb je tegenwoordig geen stopcontact ?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:42 schreef childintime het volgende:
[..]
Mijn vorige telefoon had een camera, internettoegang, mp3 speler, agenda, gps......Ik heb het nooit gebruiktHet enige wat ik doe is bellen en smsen en eens per jaar (December) radio luisteren. Ik heb een hele goede camera, een navigatiesysteem, een Zen en radio met usb en cd in de auto.....Als je dat allemaal niet bij de hand hebt, kan ik me zo voorstellen dat het misschien handig is om dat in een telefoon te hebben; maar zaken die ik niet gebruik, hoef ik er ook niet meer in te hebben. Het nadeel van al die dingen met je mobiel doen, is dat je batterij razendsnel leeg is. Moet je dan eens een noodoproep doen, dan is de kans groot dat je geen bereik meer hebt. Die Nokia staat nu al vanaf Vrijdag onafgebroken aan (ligt 's nachts beneden
) en heeft nog steeds een volle batterij
Het meest storende vond ik dat als ik dan een week lang radio luister, ik zomaar gebeld wordt, terwijl ik dat helemaal niet wil op dat moment. Mijn telefoon moet er zijn voor mij; ik niet voor die telefoon. Vandaar dat ik het meer als bijkomstigheid zie dan als iets wat ik nodig heb voor al die andere dingen. Mijn andere apparaten (camera, internet, MP3) gebruik ik wanneer ik dat wil, mijn telefoon is ondertussen standby en kan ik wel of niet opnemen wanneer dat mij uitkomt. Al die apparaten had ik al toen ik een keus moest maken voor een nieuwe mobiel. Ik heb altijd een tas bij me, en dus altijd de mogelijkheid die apparaten mee te nemen. Als ik eind van het jaar de radio aan heb, wil ik niet ongevraagd ineens gebeld worden. Dan wil ik rustig radio kunnen luisteren en reageren op een oproep op het moment dat dat mij uitkomtquote:Op woensdag 3 augustus 2011 06:49 schreef HTrockstar het volgende:
[..]
Als ik mijn toestel intensief gebruik, dus foto's maken, muziek luisteren, bellen enzovoort houdt ie het de hele dag vol, mag toch geen probleem zijn want waar heb je tegenwoordig geen stopcontact ?
Als ik hem niet intensief gebruik houdt ie het daartegen makkelijk drie/vier dagen vol.
Ik weet in ieder geval dat elke ochtend mijn mp3 speler, camera, telefoon enzovoort volledig is geladen..
Dat je voor elke functie een ander apparaat hebt is leuk, maar ik heb altijd mijn mobiel bij de hand.. ( weet dat ik nu in herhaling val.. )
Zoals ik het zie is het of je koopt een dure smartphone welke van alles kan, of je koopt overal een apparaat voor wat je hoogstwaarschijnlijk veel meer kost.
Een goede smartphone kan alles wat de apparaten welke jij nu opnoemt ook met hoogstwaarschijnlijk dezelfde kwaliteit.
Als je de kennis hebt om al die dingen te bedienen lukt het ook prima om een smartphone te bedienen.
Blijf het echt een slecht excuus vinden dat je geen smartphone wil omdat deze teveel kan.
Dat is heel makkelijk te regelen op een smartphone hoorquote:Op donderdag 4 augustus 2011 01:17 schreef childintime het volgende:
Als ik eind van het jaar de radio aan heb, wil ik niet ongevraagd ineens gebeld worden. Dan wil ik rustig radio kunnen luisteren en reageren op een oproep op het moment dat dat mij uitkomt
Wat denk je? Met zo'n naam en de top-2000?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 01:34 schreef APK het volgende:
maar wat ik mij afvraag: Waarom luister je alleen aan het eind van het jaar naar de radio?
Ik zit sinds 2000 het grootste deel van december in het buitenlandquote:Op donderdag 4 augustus 2011 01:38 schreef golfer het volgende:
Wat denk je? Met zo'n naam en de top-2000?
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 01:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat denk je? Met zo'n naam en de top-2000?
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 01:43 schreef APK het volgende:
[..]
Ik zit sinds 2000 het grootste deel van december in het buitenland
Is die top 2000 zo belangrijk dat je de hele maand naar een bepaald radiostation gaat luisteren?
Kun je de #1 van dat gebeuren niet gewoon (mobiel) opzoeken op het internet?quote:
Ik wil helemaal geen internet op mijn telefoon. Grappig, ik zet mijn nieuwe telefoon aan en krijg meteen allerlei berichten van mijn providor om internet op te kunnen. Ik wil niet 24/7 bereikbaar/ traceerbaar/ controleerbaar zijnquote:Op donderdag 4 augustus 2011 01:54 schreef APK het volgende:
[..]
Kun je de #1 van dat gebeuren niet gewoon (mobiel) opzoeken op het internet?
Nokia c1quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:58 schreef childintime het volgende:
Ik moest een nieuwe telefoon. Mijn oude zat vaak in de zak van mijn broek en was dus vaak in aanraking gekomen met deurposten.... Ik had regelmatig geen bereik meer.
Ik naar de winkel; Wat wilt U? Nou een telefoon, een hele gewone, waarmee ik kan bellen. Een radio is handig, ik wil de top2000 kunnen luisteren. Komen die blagen aanzetten met allerlei "android telefoons" waarmee je zo makkelijk ook op internet kan, kan pingen en die touchscreens hebben......![]()
Dat wil ik niet. Ik heb een geweldige camera, ik heb een pc voor als ik op internet wil, ik wil geen telefoon die vanalles gaat doen als ik per ongeluk het touchscreen aanraak als ik hem uit mijn broekzak haal.....
Dochter ging mee om te kijken wat handig was voor mij. "Mam, neem een Blackberry, dan kunnen we pingen ipv smsen....." Pfff zeg, alsjeblieft, het laatste waar ik behoefte aan heb is 24/7 bereikbaar te zijn voor iedereen....
Het is uiteindelijk een Nokia C300 geworden. Er is weinig keus. Ben ik nou de enige die moeite heeft met de huidige mobieltjes? Ik wil helemaal niet 24/7 bereikbaar zijn en voor allerlei andere dingen (foto's, internet) heb ik andere opties. Mijn mobiel is om te kunnen bellen in noodgevallen, niet om continu in contact met de rest van de wereld te zijn.
Ik heb een abo die ik jaarlijks kan verlengen, maar er zijn gewoon geen normale telefoons meer te vinden in de winkelquote:
Was een grapje, ik volg die top 2000 nietquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:00 schreef childintime het volgende:
[..]
Ik wil helemaal geen internet op mijn telefoon. Grappig, ik zet mijn nieuwe telefoon aan en krijg meteen allerlei berichten van mijn providor om internet op te kunnen. Ik wil niet 24/7 bereikbaar/ traceerbaar/ controleerbaar zijn
Het toestel is niet zozeer te ingewikkeld, het heeft allerlei mogelijkheden die ik niet nodig heb. Mogelijkheden die ik de laatste 5 jaar helemaal niet heb gebruikt en dus kan missen als kiespijn.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:04 schreef PaarsBeestje het volgende:
Mobiele toestellen kunnen wat mij betreft niet genoeg functionaliteiten hebben. Dat er inderdaad mensen 'van mijn generatie' () zijn die de huidige toestellen te ingewikkeld vinden... dat voorspelt nog wat. De wereld gaat op automatiseringsgebied met sprongen tegelijkertijd vooruit. Zijn jullie dan niet bang dat je over een jaar of 15 helemaal niet meer meekomt? (botte vraag, ik weet..
)
Sim only abo en de goedkoopste losse nokia kopen die je kan vinden. C1 is eenvoud en goede accuduurquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:06 schreef childintime het volgende:
[..]
Ik heb een abo die ik jaarlijks kan verlengen, maar er zijn gewoon geen normale telefoons meer te vinden in de winkelIk ging eigenlijk voor de Nokia 2720, maar in alle winkels waar ik ben geweest was'ie niet meer op voorraad.....
Ik had 12,50 per maand en heb dat nu laten verhogen naar 19,50 per maand omdat ik binnenkort mijn andere abo opzeg. Ik zit er eigenlijk nooit overheen. Omdat ik geen internet op mijn telefoon heb, zijn de kosten vrij laag.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:07 schreef APK het volgende:
[..]
Was een grapje, ik volg die top 2000 niet
Provider probeert natuurlijk zoveel mogelijk geld te verdienen.
Wat voor abonnement heb je nu?
(Of was dat al voorbij gekomen)
Mijn telefoon heeft het en ik gebruik het vrijwel nooit.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 10:15 schreef Karina het volgende:
Het enige dat ik wel handig zou vinden is een telefoon met GPS, nu heb ik een aparte Tomtom die je dan apart moet meesjouwen als je ergens naartoe gaat waar je niet bekend bent.
Ja maar, ja maar...quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:12 schreef childintime het volgende:
Ik had 12,50 per maand en heb dat nu laten verhogen naar 19,50 per maand omdat ik binnenkort mijn andere abo opzeg. Ik zit er eigenlijk nooit overheen. Omdat ik geen internet op mijn telefoon heb, zijn de kosten vrij laag.
Het nr wat ik gebruik is een nr wat al 10 jaar in gebruik is bij ons en wil ik graag houden, vandaar dat ik die andere opzeg en dit nr wil houden.
Ik wil helemaal geen internet gebruiken op mijn mobiel. Ik wil bereikbaar zijn voor de mensen waarvoor ik dat nodig acht en verder wil ik met rust gelaten wordenquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:16 schreef APK het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar...
Waarom betaal je dan zoveel als je internet niet gebruikt?
Ik betaal ongeveer hetzelfde voor mijn gratis smartphone met internetgebruik.
Waarom betaal je dan 19.50¤ p/m?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:22 schreef childintime het volgende:
[..]
Ik wil helemaal geen internet gebruiken op mijn mobiel. Ik wil bereikbaar zijn voor de mensen waarvoor ik dat nodig acht en verder wil ik met rust gelaten worden
Omdat ik bij een lagere abo er toch steeds overheen zat en dan achterlijk veel moest betalen, daarom liever iets meer per maand wat binnen het abo valt.quote:
Hmmz, hier gaat iets niet goed.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:35 schreef childintime het volgende:
[..]
Omdat ik bij een lagere abo er toch steeds overheen zat en dan achterlijk veel moest betalen, daarom liever iets meer per maand wat binnen het abo valt.
Ik betaal ¤20,40 voor een 75 smsjes, 250 belminuten, onbeperkt internet en een gratis smartphone. Door het internet heb ik aan het eind van de maand vaak nog de helft van mn smsjes en minuten over. Dus tenzij je heel veel smsjes en minuten krijgt is ¤19,50 echt heel veel.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:35 schreef childintime het volgende:
[..]
Omdat ik bij een lagere abo er toch steeds overheen zat en dan achterlijk veel moest betalen, daarom liever iets meer per maand wat binnen het abo valt.
En die gratis smartfoon betaal jevook met het abo.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 07:34 schreef Vierkant. het volgende:
[..]
Ik betaal ¤20,40 voor een 75 smsjes, 250 belminuten, onbeperkt internet en een gratis smartphone. Door het internet heb ik aan het eind van de maand vaak nog de helft van mn smsjes en minuten over. Dus tenzij je heel veel smsjes en minuten krijgt is ¤19,50 echt heel veel.
Wat betaal je voor hoeveel belminuten?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 08:15 schreef Lastpost het volgende:
Ik ben zelf na jarenlang met abo's met jaar-contracten in de weer te zijn geweest recentelijk overgestapt op het oldskool 'pre-paid' systeem en dat is me een dosis goedkoper.
Zat aanbieders ondertussen en genoeg scherpe aanbiedingen.
Vind ik persoonlijk de beste optie wanneer je niet teveel geilt op de nieuwste mobieltjes en veel minuten voor je geld wilt, voor een aantal tientjes heb je ook prima toestellen die je zo mee kunt nemen en gebruiken.
Ik heb een bepaald aantal belminuten per maand en een sms verdubbelaar; daar betaal je dus ook voor. Eerst zat ik op veel hogere kosten omdat ik over mijn tegoed heen ging.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:37 schreef APK het volgende:
[..]
Hmmz, hier gaat iets niet goed.
Dat moet veel goedkoper kunnen!
Ja, voor mijn dochter "noodgevallen". Voor mij niet; wat mij betreft heb ik helemaal geen telefoon...quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:43 schreef APK het volgende:
In de OP zeg je dat het alleen voor noodgevallen is
Ik kan er niet bij dat je voor noodgevallen, en zeker niet voor "liefst helemaal niet" een abo nodig hebt van 19,50 per maand omdat je met een abo van 12,50 per maand telkens over je tegoed heenzit.quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:49 schreef childintime het volgende:
[..]
Ja, voor mijn dochter "noodgevallen". Voor mij niet; wat mij betreft heb ik helemaal geen telefoon...
Je zou ook kunnen kijken naar een SIM only aanbieding. Soms heb je die ook al voor 2,50.quote:Op zondag 7 augustus 2011 03:00 schreef trovey het volgende:
Gewoon lekker prepaid hier.Die telefoon koop ik wel simlockvrij als ik een nieuwe nodig heb. Ik heb toch niet het duurste van het duurste nodig en bel zo weinig dat een abo belachelijk zou zijn.
In het geval van mijn dochter is het bijna SEH jaquote:Op zondag 7 augustus 2011 11:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan er niet bij dat je voor noodgevallen, en zeker niet voor "liefst helemaal niet" een abo nodig hebt van 19,50 per maand omdat je met een abo van 12,50 per maand telkens over je tegoed heenzit.
Zoveel noodgevallen kan ik me alleen voorstellen van een SEH.
En anders een heel oud abonnement dat iedere keer klakkeloos verlengd wordt.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:54 schreef Apotheose het volgende:
je hoef je telefoon maar aan te hebben en je bent toch al traceerbaar?
Zelf heb ik ook geen smartphone. Op zich zou ik best zo een willen hebben. Dat navigatie wat er vaak op zit lijkt me wel fijn. Maar al die apps vind ik belachelijk...Je hebt tegenwoordig overal een app voor. Zelfs hoe je moet schijten zeker...
Zo lang mn eigen phone het nog prima doet - hou ik m mooi. Kan er ook gewoon mee op internet (niet zo vet luxe als op een slimme telefoon maar whatever), kan er mee radio luisteren, mp3, sms, bellen, agenda, notities, camera voor het geval dat en een wekker
En heb nu nog 250min + 100 gratis sms... Actie. Bel en sms nogal veel dus denk dat ik mn abo wel ga verhogen. (sim only).
Niks mis met een smartphone maar ze weten op een gegeven moment niet meer wat ze moeten verzinnen. Er zijn nu al 3D telefoons... Wat is daar nou weer het praktisch nut van? Of dat de nieuwe iphone nu NOG dunner is...Je laat m 1 keer vallen en je scherm is kapot.
Dan heb ik nog meer kosten per maand dan ik voor prepaid heb, ik gebruik regelmatig weken mijn mobiel niet.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:27 schreef Karina het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen kijken naar een SIM only aanbieding. Soms heb je die ook al voor 2,50.
Maar heeft je dochter niet haar eigen telefoon ?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 02:04 schreef childintime het volgende:
[..]
In het geval van mijn dochter is het bijna SEH jaMet een kind als haar is het haar "lifeline"
Nee. Ze heeft een eigen telefoon. Maar vaak krijg ik smsjes die nietszeggend zijn. "Mam help me", of "Mam, bel me snel"...... en wat er dan aan de hand is kan varieren van opgepakt zijn wegens pikken (doordat ze zo beinvloedbaar is en zich dingen aan laat praten door gehaaide "vriendinnen") of op een verkeerd treinstation zit en niet zelf bedenkend hoe ze dat weer kan terug draaien.....quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:06 schreef RVP67 het volgende:
[..]
Maar heeft je dochter niet haar eigen telefoon ?
Neemt ze steeds de jouwe mee op stap ?
WTFquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 00:35 schreef childintime het volgende:
Nee. Ze heeft een eigen telefoon. Maar vaak krijg ik smsjes die nietszeggend zijn. "Mam help me", of "Mam, bel me snel"...... en wat er dan aan de hand is kan varieren van opgepakt zijn wegens pikken (doordat ze zo beinvloedbaar is en zich dingen aan laat praten door gehaaide "vriendinnen") of op een verkeerd treinstation zit en niet zelf bedenkend hoe ze dat weer kan terug draaien.....En ik moet dan dus weer gaan bellen.....
Ik houd de ontwikkelingen zeker wel bij (Tweakersquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:00 schreef interimmezzo het volgende:
ik vind dat je zelf moet bepalen welke gsm en waarvoor je het wilt gebruiken. Maar de ontwikkelingen gaan zo snel dat je binnekort niet meer in de gaten heb dat je daadwerkelijk niet meer kunt bellen en gebeld kunt worden omdat alleen nog de databundels bestaan, omdat iedereen dan pinged of whatsappt of skyped.
Het gevaar van niet meegaan is dat je kennis over de ontwikkelingen in no time achterhaald is.
Hoeveel je zelf wilt bellen is natuurlijk niet van belang bij het kiezen van een abonnement, hoeveel je werkelijk belt is dat wel.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 00:35 schreef childintime het volgende:
[..]
Nee. Ze heeft een eigen telefoon. Maar vaak krijg ik smsjes die nietszeggend zijn. "Mam help me", of "Mam, bel me snel"...... en wat er dan aan de hand is kan varieren van opgepakt zijn wegens pikken (doordat ze zo beinvloedbaar is en zich dingen aan laat praten door gehaaide "vriendinnen") of op een verkeerd treinstation zit en niet zelf bedenkend hoe ze dat weer kan terug draaien.....En ik moet dan dus weer gaan bellen.....
Moet je wel iPhone geld hebben... en al die apps gebruik ik toch niet.quote:Op zondag 21 augustus 2011 08:27 schreef Javi het volgende:
iphone4 lekker makkelijk, allerlei apps erop geknald en gaaaaaaaaaaan.
Pingen staat tot SMSen als MSN staat tot mailen... zo ongeveerquote:Op zondag 21 augustus 2011 14:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
ik weet niet eens wat pingen is
Ah... nah, ik ben al blij dat ik nu weet hoe ik een SMS moet versturen, al heb ik dat geloof ik pasquote:Op zondag 21 augustus 2011 14:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Pingen staat tot SMSen als MSN staat tot mailen... zo ongeveer
Maar pingen is graties, want dat doe je via je internet op je mobielquote:Op zondag 21 augustus 2011 14:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ah... nah, ik ben al blij dat ik nu weet hoe ik een SMS moet versturen, al heb ik dat geloof ik pas
3x gedaan, dus ik zal het wel weer vergeten zijnIk bel wel effe als het echt nodig is
ow... dat internet gebruik ik al helemaal niet, snap ik geen zak van en ik heb echt geen zinquote:Op zondag 21 augustus 2011 15:04 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Maar pingen is graties, want dat doe je via je internet op je mobiel
Heb je net een film in de bioscoop gezien en bij het weggaan gaat iedereen meteen op zijn mobiel kijken.quote:Op zondag 21 augustus 2011 15:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ow... dat internet gebruik ik al helemaal niet, snap ik geen zak van en ik heb echt geen zin
om me daarin te verdiepen, ik vind het wel leuk dat er op mijn nieuwe telefoon muziek zit enzo
maar voor de rest gebruik ik hem alleen als ik echt moet bellen onderweg, voor nood zeg maar
ik ga niet zitten internetten als ik op terrasje zit ofzo
Nah.. tis gewoon niet aan mij besteedik vind het soms zelf een beetje een verarming
als ik mensen overal op die dingen zie zitten te turen en totaal niet bewust zijn van hun omgeving
niemand praat meer met elkaar ze zitten allemaal te internetten of te smssen of the whatsappen
of weetikveelwat
ik sms niet zozeer met 1 hand maar wel dat ik tijdens t fietsen even wat muziek wissel of van radiozender.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 02:08 schreef childintime het volgende:
[..]
Ik smste met 1 hand steeds. Met mijn nieuwe telefoon ( die nog smarter, dunner en cooler is) kan dat dus niet meer want dat ding is te groot en vliegt uit je hand als je hem met 1 hand vast wilt houden en wilt smsen.....
ja... best sneu toch somsquote:Op zondag 21 augustus 2011 16:14 schreef trovey het volgende:
[..]
Heb je net een film in de bioscoop gezien en bij het weggaan gaat iedereen meteen op zijn mobiel kijken.Oh, jee, twee uur de telefoon niet kunnen gebruiken.
![]()
Op mijn HTC Desire zit gewoon een radio, maar een collega van mij heeft een Blackberry en die moet streamen via het internet.quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:44 schreef Apotheose het volgende:
ik sms niet zozeer met 1 hand maar wel dat ik tijdens t fietsen even wat muziek wissel of van radiozender.Zit er op die smartphones wel een radio of gaat dat via het internet?
Misschien zitten ze wel met elkaar te whatsappenquote:Op zondag 21 augustus 2011 17:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
ja... best sneu toch somssoms zijn het ook stelletjes zitten ze samen op het terras
zitten ze allebei op dat ding te loeren, vind ik zo een stom gezicht, dan denkt ik echt
GA DAN UITELKAAAAAAAAAAAAR !!!!!!!!!!
quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:55 schreef APK het volgende:
[..]
Misschien zitten ze wel met elkaar te whatsappen
Een Nokia, gewoon even zoeken welke de goedkoopste is met die functie (volgens mij vanaf iets meer dan 100 euro, dat is er dan eentje die simlockvrij is en zonder abo of prepaid).. Opgelost en slotje.quote:Op zondag 21 augustus 2011 18:56 schreef Karina het volgende:
Graag een beetje on topic blijven hier![]()
Stel: ik wil een nieuwe mobiel, niet teveel fratsen, wel GPS, iemand een tip?
ik zet hem wel altijd uit en als ik weg ga doe ik hem wel weer aan om te kijken of iemand ( kinderen ) mijn huis nog niet hebben afgebrand.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:14 schreef trovey het volgende:
[..]
Heb je net een film in de bioscoop gezien en bij het weggaan gaat iedereen meteen op zijn mobiel kijken.Oh, jee, twee uur de telefoon niet kunnen gebruiken.
![]()
Nokia vind ik sowieso fijn. Mijn oude doet het gelukkig nog, maar ALS dan ga ik daarvoor denk ik inderdaad.quote:Op zondag 21 augustus 2011 19:50 schreef trovey het volgende:
[..]
Een Nokia, gewoon even zoeken welke de goedkoopste is met die functie (volgens mij vanaf iets meer dan 100 euro, dat is er dan eentje die simlockvrij is en zonder abo of prepaid).. Opgelost en slotje.![]()
Hoezo? Krijg je daar een SMSje van dan?quote:Op zondag 21 augustus 2011 19:54 schreef Javi het volgende:
[..]
ik zet hem wel altijd uit en als ik weg ga doe ik hem wel weer aan om te kijken of iemand ( kinderen ) mijn huis nog niet hebben afgebrand.
Dit dusquote:Op zondag 21 augustus 2011 17:55 schreef APK het volgende:
[..]
Op mijn HTC Desire zit gewoon een radio, maar een collega van mij heeft een Blackberry en die moet streamen via het internet.
[..]
Misschien zitten ze wel met elkaar te whatsappen
Maar moet dat terwijl je de zaal uitlooptquote:Op zondag 21 augustus 2011 19:54 schreef Javi het volgende:
[..]
ik zet hem wel altijd uit en als ik weg ga doe ik hem wel weer aan om te kijken of iemand ( kinderen ) mijn huis nog niet hebben afgebrand.
Maar ik wil helemaal niet 24/7 bereikbaar zijnquote:Op zondag 21 augustus 2011 08:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoeveel je zelf wilt bellen is natuurlijk niet van belang bij het kiezen van een abonnement, hoeveel je werkelijk belt is dat wel.
Als ik de OP teruglees en zie dat je dochter zelfs voorstelde dat je een BB zou nemen zodat jullie kunnen pingen ipv SMSen, dan was dat met zo'n dochter een uitstekende oplossing geweest, dat is immers gratis en gaat via internet, met een beetje mazzel had je dan met goedkoper abonnement uitgekund.
Overigens zou ik wel proberen het probleem van/met het kind op te lossen op het moment dat het pubertje zo vaak in de problemen zit dat ik daardoor structureel over m'n belminuten heen zou gaan.
Zou je zelf wel weten wat je moest doen als je een week zonder stroom zou komen te zitten?quote:Op maandag 22 augustus 2011 01:09 schreef childintime het volgende:
[..]
Maar ik wil helemaal niet 24/7 bereikbaar zijnHet probleemoplossend vermogen van deze generatie jongeren is dramatisch. Voor iedere scheet en donderslag bellen ze iemand. Wij moesten dat vroeger allemaal zelf oplossen. Wij hadden geen mobieltjes; wij moesten zelf ter plekke een oplossing vinden. Dat is wel iets wat ik zorgelijk vind. Veel jongeren zouden niet weten hoe te overleven als we bv een week zonder stroom zouden zitten.....
Mwah, ik heb er ook een van 19 en ik herken dat veel meer in de problemen komen en gebrek aan zelfoplossend vermogen niet, het is IMHO niet iets van de generatie.quote:Op maandag 22 augustus 2011 01:09 schreef childintime het volgende:
[..]
Maar ik wil helemaal niet 24/7 bereikbaar zijnHet probleemoplossend vermogen van deze generatie jongeren is dramatisch. Voor iedere scheet en donderslag bellen ze iemand. Wij moesten dat vroeger allemaal zelf oplossen. Wij hadden geen mobieltjes; wij moesten zelf ter plekke een oplossing vinden. Dat is wel iets wat ik zorgelijk vind. Veel jongeren zouden niet weten hoe te overleven als we bv een week zonder stroom zouden zitten.....
In ieder geval niet op FOK! om hulp- vragen of een Klaagbaaktopic openen over het onbreken van electraquote:Op maandag 22 augustus 2011 07:01 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zou je zelf wel weten wat je moest doen als je een week zonder stroom zou komen te zitten?![]()
Naja, vroeger was alles sowieso beter
Ai, geen gps...quote:Op zondag 21 augustus 2011 18:56 schreef Karina het volgende:
Graag een beetje on topic blijven hier![]()
Stel: ik wil een nieuwe mobiel, niet teveel fratsen, wel GPS, iemand een tip?
Ik zou er geen probleem mee hebben; wat mij betreft mag er een megainfectie uitbreken waar 3 kwart van de wereld aan ten onder gaat (en dus die kwart overlevers zich maar moeten zien te reddenquote:Op maandag 22 augustus 2011 07:01 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zou je zelf wel weten wat je moest doen als je een week zonder stroom zou komen te zitten?![]()
Naja, vroeger was alles sowieso beter
Maar de vaste lijn hebben dus veel ouders/ familieleden niet meer.......quote:Op maandag 22 augustus 2011 07:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik heb er ook een van 19 en ik herken dat veel meer in de problemen komen en gebrek aan zelfoplossend vermogen niet, het is IMHO niet iets van de generatie.
Zul je net zien dat hij straks belt omdat hij in Parijs een probleem heeft
Ik denk dat mijn post-puber een week zonder stroom beter redt dan ik...
Oh, en je mobieltje uitzetten werkt prima tegen 24/7 bereikbaar zijn, en tegen pubers die al bellen als ze denken dat ze een scheet moeten laten.
Als het echt ernstig is bellen ze wel naar de vaste lijn, papa, opa & oma, tante Annie...
Ga in een tentje op een natuurcamping zitten en je komt in de buurt.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 00:43 schreef childintime het volgende:
[..]
Ik zou er geen probleem mee hebben; wat mij betreft mag er een megainfectie uitbreken waar 3 kwart van de wereld aan ten onder gaat (en dus die kwart overlevers zich maar moeten zien te redden) Dit lijkt me helemaal geweldig; back to basic....Terug naar wie we zijn, overleven als zoogdier.... Ik zou het alleen wel erg graag mee willen maken
Maar dan irriteer ik me weer aan al die "geitenwollensokkenrockers"quote:Op woensdag 24 augustus 2011 02:10 schreef trovey het volgende:
[..]
Ga in een tentje op een natuurcamping zitten en je komt in de buurt.
De 3310 iddquote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:49 schreef Weissman het volgende:
Ik ben dan geen 40+ maar wel op zoek naar een simpele telefoon. dus echt simpel, bellen smsen meer hoeft ie niet te kunnenzat te denken aan een 3310 of iets in die richting.
oh en de batterij moet langer dan 2 dagen meegaan
iemand suggesties ?
Nokia c1 komt denk ik het meest in de buurt als je iets nieuws zoekt. 50 euo simlockvrij.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:54 schreef childintime het volgende:
[..]
De 3310 idd. Maar waar haal je die nu nog vandaan? Dochter heeft ook destijds een 55 (ofziets nog wat) gehad van Nokia. Die konden ook tegen regen en laten vallen. Ik moet zeggen dat mijn C3 een goede batterij heeft. Veel beter dan mijn vorige Nokia slide. Ik blijf echter nog steeds de maat van de telefoon onhandig vinden. Ik wil met 1 hand kunnen smsen en dat kan met dat ding niet.
ik vind 't zo'n Blackberry wannabe telefoon, die c3. No offencequote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:54 schreef childintime het volgende:
[..]
De 3310 idd. Maar waar haal je die nu nog vandaan? Dochter heeft ook destijds een 55 (ofziets nog wat) gehad van Nokia. Die konden ook tegen regen en laten vallen. Ik moet zeggen dat mijn C3 een goede batterij heeft. Veel beter dan mijn vorige Nokia slide. Ik blijf echter nog steeds de maat van de telefoon onhandig vinden. Ik wil met 1 hand kunnen smsen en dat kan met dat ding niet.
Ja, maar er was op dat moment niets simpelers te vinden in die telefoonwinkels. Ik had liever iets kleiners gehad. Iets wat simpeler werkte. Mijn enige eis is een radio en iets wat simpel is. De enige optie bij de telefoonwinkel was op dat moment een C3 en daar stonden die verkopers al om te lachenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 01:07 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik vind 't zo'n Blackberry wannabe telefoon, die c3. No offence
Nep-survivor.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:49 schreef childintime het volgende:
[..]
Maar dan irriteer ik me weer aan al die "geitenwollensokkenrockers"Ik wil nl wel een peuk, een kop koffie en een comfortabele douche......Ik wil liever geen zand op de plek waar ik slaap en mijn kleren opberg
quote:
Moet je niet in mijn huis terechtkomenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 00:05 schreef childintime het volgende:
[..]
![]()
Maar als echt 3 kwart van de wereldbevolking zou uitsterven dan is er altijd wel ergens een leeg huis waar ik in kan slapen![]()
Koffie is er dan altijd, net als peuken, dus kan ik lekker 's morgens van de rust om me heen genieten en een uurtje wakker worden
Die neem ik dan gewoon ergens anders meequote:Op vrijdag 26 augustus 2011 01:01 schreef trovey het volgende:
[..]
Moet je niet in mijn huis terechtkomen, geen rokers hier en wat betreft koffie zit je ook niet goed.
Ja dat. Als ik een lange dienst werk (22 uur) wil ik voor dochter bereikbaar zijn. Maar niet via ping, wat zij dus wel handig vondquote:Op dinsdag 13 september 2011 08:47 schreef rennecke het volgende:
ik heb gewoon een abbo die 2 jaar duurt
en na 2 jaar mag ik weer een nieuwe mobiel uitzoek
blijf dus wel aardig bij de tijd
wil ook niet 24/7 bereikbaar zijn
maar het is wel makkelijk dat je bereikbaar ben (noodgevallen)
Zij smsen met 2 handen. Vandaar dat ik het vervelend blijf vinden. Ik sms met 1 hand. Dan is een qwerty toetsenbordje heel onhandig. Maar ik wil, terwijl ik sms, ook nog andere dingen doen (fietsen, boodschappen doen, hond uitlaten). Gelukkig schrijft zij redelijk Nederlands (naar mij toe iig), maar daar hamer ik dus ook al op zolang ze kan schrijvenquote:Op donderdag 15 september 2011 09:13 schreef rennecke het volgende:
vind smsen ook niks
krijg wel eens een sms van me dochter
helemaal vol met sms taal
heb dan wel eens wat staat daar nou
en als je kijk hoe snel ze een sms sturen
ik moet iedere letter zoeken maar als je kijk hoe snel die kids dat doen.
ik wel - maak altijd boodschappen lijstjes in het notitieblokjequote:Op vrijdag 16 september 2011 10:15 schreef Karina het volgende:
SMS'en doe ik nooit, ik heb niet eens een SMS bundel, ALS ik een keer een SMS stuur kost me dat geloof ik 0,25, dus dat doe ik zo min mogelijk.
Ik bel liever of als het niet dringend is stuur ik een email. Internet op mijn telefoon heb ik niet nodig, want ik ben of thuis of op mijn werk of in de auto (en internetten in de auto lijkt me niet zo handig) of ik ben boodschappen doen/de stad in en dan hoef ik ook niet te internetten. Als ik boodschappen doe neem ik mijn telefoon niet eens mee.
Ik neem hem ook regelmatig niet mee. En dan denk ik " wat een luxe, heerlijk niet gestoord worden door iemand die weer iets van je wilquote:Op vrijdag 16 september 2011 10:15 schreef Karina het volgende:
SMS'en doe ik nooit, ik heb niet eens een SMS bundel, ALS ik een keer een SMS stuur kost me dat geloof ik 0,25, dus dat doe ik zo min mogelijk.
Ik bel liever of als het niet dringend is stuur ik een email. Internet op mijn telefoon heb ik niet nodig, want ik ben of thuis of op mijn werk of in de auto (en internetten in de auto lijkt me niet zo handig) of ik ben boodschappen doen/de stad in en dan hoef ik ook niet te internetten. Als ik boodschappen doe neem ik mijn telefoon niet eens mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |