Zou je zelf wel weten wat je moest doen als je een week zonder stroom zou komen te zitten?quote:Op maandag 22 augustus 2011 01:09 schreef childintime het volgende:
[..]
Maar ik wil helemaal niet 24/7 bereikbaar zijnHet probleemoplossend vermogen van deze generatie jongeren is dramatisch. Voor iedere scheet en donderslag bellen ze iemand. Wij moesten dat vroeger allemaal zelf oplossen. Wij hadden geen mobieltjes; wij moesten zelf ter plekke een oplossing vinden. Dat is wel iets wat ik zorgelijk vind. Veel jongeren zouden niet weten hoe te overleven als we bv een week zonder stroom zouden zitten.....
Mwah, ik heb er ook een van 19 en ik herken dat veel meer in de problemen komen en gebrek aan zelfoplossend vermogen niet, het is IMHO niet iets van de generatie.quote:Op maandag 22 augustus 2011 01:09 schreef childintime het volgende:
[..]
Maar ik wil helemaal niet 24/7 bereikbaar zijnHet probleemoplossend vermogen van deze generatie jongeren is dramatisch. Voor iedere scheet en donderslag bellen ze iemand. Wij moesten dat vroeger allemaal zelf oplossen. Wij hadden geen mobieltjes; wij moesten zelf ter plekke een oplossing vinden. Dat is wel iets wat ik zorgelijk vind. Veel jongeren zouden niet weten hoe te overleven als we bv een week zonder stroom zouden zitten.....
In ieder geval niet op FOK! om hulp- vragen of een Klaagbaaktopic openen over het onbreken van electraquote:Op maandag 22 augustus 2011 07:01 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zou je zelf wel weten wat je moest doen als je een week zonder stroom zou komen te zitten?![]()
Naja, vroeger was alles sowieso beter
Ai, geen gps...quote:Op zondag 21 augustus 2011 18:56 schreef Karina het volgende:
Graag een beetje on topic blijven hier![]()
Stel: ik wil een nieuwe mobiel, niet teveel fratsen, wel GPS, iemand een tip?
Ik zou er geen probleem mee hebben; wat mij betreft mag er een megainfectie uitbreken waar 3 kwart van de wereld aan ten onder gaat (en dus die kwart overlevers zich maar moeten zien te reddenquote:Op maandag 22 augustus 2011 07:01 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zou je zelf wel weten wat je moest doen als je een week zonder stroom zou komen te zitten?![]()
Naja, vroeger was alles sowieso beter
Maar de vaste lijn hebben dus veel ouders/ familieleden niet meer.......quote:Op maandag 22 augustus 2011 07:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik heb er ook een van 19 en ik herken dat veel meer in de problemen komen en gebrek aan zelfoplossend vermogen niet, het is IMHO niet iets van de generatie.
Zul je net zien dat hij straks belt omdat hij in Parijs een probleem heeft
Ik denk dat mijn post-puber een week zonder stroom beter redt dan ik...
Oh, en je mobieltje uitzetten werkt prima tegen 24/7 bereikbaar zijn, en tegen pubers die al bellen als ze denken dat ze een scheet moeten laten.
Als het echt ernstig is bellen ze wel naar de vaste lijn, papa, opa & oma, tante Annie...
Ga in een tentje op een natuurcamping zitten en je komt in de buurt.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 00:43 schreef childintime het volgende:
[..]
Ik zou er geen probleem mee hebben; wat mij betreft mag er een megainfectie uitbreken waar 3 kwart van de wereld aan ten onder gaat (en dus die kwart overlevers zich maar moeten zien te redden) Dit lijkt me helemaal geweldig; back to basic....Terug naar wie we zijn, overleven als zoogdier.... Ik zou het alleen wel erg graag mee willen maken
Maar dan irriteer ik me weer aan al die "geitenwollensokkenrockers"quote:Op woensdag 24 augustus 2011 02:10 schreef trovey het volgende:
[..]
Ga in een tentje op een natuurcamping zitten en je komt in de buurt.
De 3310 iddquote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:49 schreef Weissman het volgende:
Ik ben dan geen 40+ maar wel op zoek naar een simpele telefoon. dus echt simpel, bellen smsen meer hoeft ie niet te kunnenzat te denken aan een 3310 of iets in die richting.
oh en de batterij moet langer dan 2 dagen meegaan
iemand suggesties ?
Nokia c1 komt denk ik het meest in de buurt als je iets nieuws zoekt. 50 euo simlockvrij.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:54 schreef childintime het volgende:
[..]
De 3310 idd. Maar waar haal je die nu nog vandaan? Dochter heeft ook destijds een 55 (ofziets nog wat) gehad van Nokia. Die konden ook tegen regen en laten vallen. Ik moet zeggen dat mijn C3 een goede batterij heeft. Veel beter dan mijn vorige Nokia slide. Ik blijf echter nog steeds de maat van de telefoon onhandig vinden. Ik wil met 1 hand kunnen smsen en dat kan met dat ding niet.
ik vind 't zo'n Blackberry wannabe telefoon, die c3. No offencequote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:54 schreef childintime het volgende:
[..]
De 3310 idd. Maar waar haal je die nu nog vandaan? Dochter heeft ook destijds een 55 (ofziets nog wat) gehad van Nokia. Die konden ook tegen regen en laten vallen. Ik moet zeggen dat mijn C3 een goede batterij heeft. Veel beter dan mijn vorige Nokia slide. Ik blijf echter nog steeds de maat van de telefoon onhandig vinden. Ik wil met 1 hand kunnen smsen en dat kan met dat ding niet.
Ja, maar er was op dat moment niets simpelers te vinden in die telefoonwinkels. Ik had liever iets kleiners gehad. Iets wat simpeler werkte. Mijn enige eis is een radio en iets wat simpel is. De enige optie bij de telefoonwinkel was op dat moment een C3 en daar stonden die verkopers al om te lachenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 01:07 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik vind 't zo'n Blackberry wannabe telefoon, die c3. No offence
Nep-survivor.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:49 schreef childintime het volgende:
[..]
Maar dan irriteer ik me weer aan al die "geitenwollensokkenrockers"Ik wil nl wel een peuk, een kop koffie en een comfortabele douche......Ik wil liever geen zand op de plek waar ik slaap en mijn kleren opberg
quote:
Moet je niet in mijn huis terechtkomenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 00:05 schreef childintime het volgende:
[..]
![]()
Maar als echt 3 kwart van de wereldbevolking zou uitsterven dan is er altijd wel ergens een leeg huis waar ik in kan slapen![]()
Koffie is er dan altijd, net als peuken, dus kan ik lekker 's morgens van de rust om me heen genieten en een uurtje wakker worden
Die neem ik dan gewoon ergens anders meequote:Op vrijdag 26 augustus 2011 01:01 schreef trovey het volgende:
[..]
Moet je niet in mijn huis terechtkomen, geen rokers hier en wat betreft koffie zit je ook niet goed.
Ja dat. Als ik een lange dienst werk (22 uur) wil ik voor dochter bereikbaar zijn. Maar niet via ping, wat zij dus wel handig vondquote:Op dinsdag 13 september 2011 08:47 schreef rennecke het volgende:
ik heb gewoon een abbo die 2 jaar duurt
en na 2 jaar mag ik weer een nieuwe mobiel uitzoek
blijf dus wel aardig bij de tijd
wil ook niet 24/7 bereikbaar zijn
maar het is wel makkelijk dat je bereikbaar ben (noodgevallen)
Zij smsen met 2 handen. Vandaar dat ik het vervelend blijf vinden. Ik sms met 1 hand. Dan is een qwerty toetsenbordje heel onhandig. Maar ik wil, terwijl ik sms, ook nog andere dingen doen (fietsen, boodschappen doen, hond uitlaten). Gelukkig schrijft zij redelijk Nederlands (naar mij toe iig), maar daar hamer ik dus ook al op zolang ze kan schrijvenquote:Op donderdag 15 september 2011 09:13 schreef rennecke het volgende:
vind smsen ook niks
krijg wel eens een sms van me dochter
helemaal vol met sms taal
heb dan wel eens wat staat daar nou
en als je kijk hoe snel ze een sms sturen
ik moet iedere letter zoeken maar als je kijk hoe snel die kids dat doen.
ik wel - maak altijd boodschappen lijstjes in het notitieblokjequote:Op vrijdag 16 september 2011 10:15 schreef Karina het volgende:
SMS'en doe ik nooit, ik heb niet eens een SMS bundel, ALS ik een keer een SMS stuur kost me dat geloof ik 0,25, dus dat doe ik zo min mogelijk.
Ik bel liever of als het niet dringend is stuur ik een email. Internet op mijn telefoon heb ik niet nodig, want ik ben of thuis of op mijn werk of in de auto (en internetten in de auto lijkt me niet zo handig) of ik ben boodschappen doen/de stad in en dan hoef ik ook niet te internetten. Als ik boodschappen doe neem ik mijn telefoon niet eens mee.
Ik neem hem ook regelmatig niet mee. En dan denk ik " wat een luxe, heerlijk niet gestoord worden door iemand die weer iets van je wilquote:Op vrijdag 16 september 2011 10:15 schreef Karina het volgende:
SMS'en doe ik nooit, ik heb niet eens een SMS bundel, ALS ik een keer een SMS stuur kost me dat geloof ik 0,25, dus dat doe ik zo min mogelijk.
Ik bel liever of als het niet dringend is stuur ik een email. Internet op mijn telefoon heb ik niet nodig, want ik ben of thuis of op mijn werk of in de auto (en internetten in de auto lijkt me niet zo handig) of ik ben boodschappen doen/de stad in en dan hoef ik ook niet te internetten. Als ik boodschappen doe neem ik mijn telefoon niet eens mee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |