Dat vind ik toch heel wat anders dan de schuld in de schoenen schuiven van de PVV. Maar Wilders heeft er baat om dat beeld te scheppen. Het is ook niet verwonderlijk dat de simpelen der aarde met open ogen de woorden van Wilders omarmen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:33 schreef phpmystyle het volgende:
Koos heeft liggen dutten zoals gewoonlijk. Dibi en Cohen hebben al een aantal keer aangegeven dat zij Geert niet direct de schuld geven, maar wel dat hij een ''klimaat'' heeft gecreëerd waarin zoiets zou kunnen gebeuren
Een verwijt wat ook Wilders maakt aan het adres van o.a. Pechtold. Bovendien snijdt de redenering van in dit geval Cohen en Dibi weldegelijk hout. Vind je niet?quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:33 schreef phpmystyle het volgende:
Koos heeft liggen dutten zoals gewoonlijk. Dibi en Cohen hebben al een aantal keer aangegeven dat zij Geert niet direct de schuld geven, maar wel dat hij een ''klimaat'' heeft gecreëerd waarin zoiets zou kunnen gebeuren
Hij is onderdeel van dat klimaat ja, alles op z'n conto schuiven is wat teveel eer voor Geert. Geert is meer een Ajatollah of haatimam van het rechtse fundamentalisme wat dat betreft. Zo keurt Geert het afschieten van sociaal-democraten ook niet goed natuurlijk, erg zal ie het echter ook niet vinden.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:33 schreef phpmystyle het volgende:
Wilders heeft gelijk, dat hij zegt dat hij zich niet verder gaat verantwoorden. Hij heeft afstand genomen van de daden van Breivik en is niet van plan zijn toon te matigen. Goed zo.quote:Op maandag 1 augustus 2011 08:33 schreef Taurus het volgende:
Is 'ie niet goed bij z'n hoofd ofzo? Over een slaatje ergens uitslaan gesproken, de enige die staat te tieren is meneer Wilders zelf.Niemand kan toch ontkennen dat het Wilders is die weer de gebeten hond probeert uit te hangen, links 'zegt' helemaal niks, ik heb ze nog nergens gezien of gehoord, alleen maar uitspraken als 'het is niet de schuld van wilders' en 'Breivik is geinspireerd door Wilders', twee waarheden als een koe en ook zeker niet 'vals' geformuleerd.
Ik begin die clown wel een beetje zat te worden. En Cohen houdt nu z'n mond weer natuurlijk. Waarom staat er niet iemand van de PvdA op die roept 'zeg, jankerd, hou eens op, niemand beweert dat het jouw schuld is'. Ze zijn allemaal te fatsoenlijk en Wilders kan zijn hetze (hoe durft hij zelf dat woord in de mond te nemen) tegen links gewoon voort blijven zetten. Bah.
Jij verzetsheldin.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat ik volgende keer maar eens op de PVV ga stemmen.
Ik vind dit nogal een grove uitspraak. Hij keurt het niet goed, maar vindt het niet erg?quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:36 schreef DoveKwal het volgende:
Zo keurt Geert het afschieten van sociaal-democraten ook niet goed natuurlijk, erg zal ie het echter ook niet vinden.
Hij heeft geen antwoord op Spruyt. Tenminste, antwoord als in fatsoenlijk antwoord. De ideologie van Spruyt is de mijne niet, maar hij er tenminste wel eerlijk over. Dat kan ik waarderen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:53 schreef Terreros85 het volgende:
Kan er van Geert ook geen bingo gemaakt worden. Het hele scala aan cliche's kwam weer voorbij in zijn opiniestuk in Telegraaf. Grappig ook dat hij weer afgeeft op links, terwijl de kritiek van de rechtse denker Bart-Jan Spruyt vele malen erger was.
Och God, kind. Kun je nu nog wel slapen ? Het is waarschijnlijk nog gewoon de waarheid ook. Wilders is een Breivik zonder de guts zelf de trekker over te halen. Dat laat ie liever aan anderen over al ware het een haatimam die anderen ophitst zichzelf op te blazen voor de goede zaak.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind dit nogal een grove uitspraak.
Sja, dat gebeurde ook met als resultaat Pim en Theo.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat vind ik toch heel wat anders dan de schuld in de schoenen schuiven van de PVV. Maar Wilders heeft er baat om dat beeld te scheppen. Het is ook niet verwonderlijk dat de simpelen der aarde met open ogen de woorden van Wilders omarmen.
Over welk rechts heb je het nu ? In ieder geval was "de moslim" gelijk schuldig. En dat is net zo debiel en absurd.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sja, dat gebeurde ook met als resultaat Pim en Theo.
Gelukkig was "rechts" niet zo krankzinnig direct de schuldvraag en verantwoordelijkheid bij links te leggen. Die dachten eerst na.
Hahaquote:Op maandag 1 augustus 2011 12:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gelukkig was "rechts" niet zo krankzinnig direct de schuldvraag en verantwoordelijkheid bij links te leggen. Die dachten eerst na.
Ja, vandaar die menigtes bij de Tweede Kamer op de avond van 6 mei, huilend om het bloed van linkse politici. En dat doorgeladen pistool dat Melkert kreeg toegestuurd.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:02 schreef DoveKwal het volgende:
[..]
Over welk rechts heb je het nu ? In ieder geval was "de moslim" gelijk schuldig. En dat is net zo debiel en absurd.
quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Haha![]()
De geestelijk voorganger van de PVV, de LPF. verklaarde direct dat de kogel van links kwam. En nog steeds wordt dat verwijt met enige regelmaat gemaakt.
Edit foutje. Die laatste 2 zinnen had ik verwijderd maar bleven toch staan na invoerenquote:Op maandag 1 augustus 2011 12:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, vandaar die menigtes bij de Tweede Kamer op de avond van 6 mei, huilend om het bloed van linkse politici. En dat doorgeladen pistool dat Melkert kreeg toegestuurd.
En Fortuyn heeft gelijk gekregen. Tenzij jij wilt beweren dat Volkert rechts was....quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
De geestelijk voorganger van de PVV, de LPF. verklaarde direct dat de kogel van links kwam. En nog steeds wordt dat verwijt met enige regelmaat gemaakt.
Volkert was tegen het opsluiten van dieren in te kleine hokjes. We kunnen dus concluderen dat je links moet zijn om van dieren te houden. Hij zou natuurlijk ook gewoon een PVV'er kunnen zijn gezien de dierenpolitie en dat ze tegen halal slacht zijn.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:21 schreef Gia het volgende:
[..]
En Fortuyn heeft gelijk gekregen. Tenzij jij wilt beweren dat Volkert rechts was....
Ik moet zeggen dat dit wel een sterk staaltje politiek kunst en vliegwerk is. Geert doet exact dat wat hij links verwijt maar dan omgekeerdquote:Op maandag 1 augustus 2011 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
Geert vandaag in de Telegraaf:
'Als een moslim een terreurdaad pleegt dan ligt het volgens links niet aan de islam, maar als een gestoorde gek een aanslag in Noorwegen pleegt, dan krijgt de PVV het ineens voor haar kiezen.'
Nee, dan Geert zelf. Als een moslims een aanslag pleegt, dan ligt het aan de islam. Maar als een Breivik door het lint gaat, dan hebben bewegingen die hetzelfde gedachtegoed koesteren er plots niets mee te maken. Zou die Wilders zelf wel snappen wat hij zegt?
Overigens geeft links hem nergens de schuld van, maar goed.
Waarom denkt iedereen dat Volkert links was? Heeft hij daar ooit uitspraken over gedaan of zijn er feiten bekend die er op duiden dat hij links was? Mensen nemen dingen te snel aan.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:21 schreef Gia het volgende:
En Fortuyn heeft gelijk gekregen. Tenzij jij wilt beweren dat Volkert rechts was....
Ja, dat idee heb ik er ook wel een beetje bij, als ik het zo een beetje lees, dat ze denken een verzetsorganisatie te zijn oid.quote:
Klopt niet wat je zegt, ze hebben niet gezegd dat het klimaat door Wilders is gecreeerd waarin zoiets heeft kunnen gebeuren. Dibi wilde een debat naar aanleiding van de aanslag in Oslo en Cohen wilde nergens in het bijzonder naar wijzen, omdat de rede ontbrak bij dit voorval.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:33 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb daar een boekje overgelezen; volgens die auteur (Johan Faber: wat bezielde Van der G.?) was Van der G. een monomane dierenrechtenactivist. Dus al zijn activiteiten en al zijn denken stonden in het teken van dierenrechten.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:27 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Waarom denkt iedereen dat Volkert links was? Heeft hij daar ooit uitspraken over gedaan of zijn er feiten bekend die er op duiden dat hij links was? Mensen nemen dingen te snel aan.
Grote kans dus dat Volkert in deze tijd een actief aanhanger van de PVV en dan met name Dion Graus zou zijn geweestquote:Op maandag 1 augustus 2011 12:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb daar een boekje overgelezen; volgens die auteur (Johan Faber: wat bezielde Van der G.?) was Van der G. een monomane dierenrechtenactivist. Dus al zijn activiteiten en al zijn denken stonden in het teken van dierenrechten.
Je kunt ook niet zeggen nl, dat Breivik 1 op 1 door Wilders is beïnvloed. De inspiratie voor Breiviks ideeën is vooral opgedaan op de talloze anti-Islamitische blogjes, fora en door de pundits (commentaren), die in de loop van een decennium zijn verschenen. Zelfs het manifest van de Unabomber (en wel de paragrafen over 'leftists') hebben zijn ideeën vormgegeven. Verder houdt hij weliswaar een kort exposé over de situatie in Nederland na de moord op Fortuyn, maar ik kreeg niet echt de indruk dat hij bijvoorbeeld op de hoogte is van het feit dat de PVV de gedoogpartner is van een minderheidskabinet in Nederland. Ik kreeg nl. de indruk dat hij hun zaak ook in Nederland negatief beoordeelde. Maw een schraging van zijn teleurstelling om hun idealen via politieke, democratische middelen naderbij te brengen...quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:35 schreef GangsterJo het volgende:
[..]
Klopt niet wat je zegt, ze hebben niet gezegd dat het klimaat door Wilders is gecreeerd waarin zoiets heeft kunnen gebeuren. Dibi wilde een debat naar aanleiding van de aanslag in Oslo en Cohen wilde nergens in het bijzonder naar wijzen, omdat de rede ontbrak bij dit voorval.
Niemand van de politieke volksvertegenwoordigers hielden Wilders verantwoordelijk, dat deden opiniemakers via de media.
Elk vragend weerwoordje wordt gelijk weggezet als 'hetze' door Wilders, dat siert hem niet.
Ik neem mijn petje dan ook af voor Wilders. Heb het artikel gelezen en ik kan mij voorstellen dat veel Telegraaf-lezers knikkend hun krantje lezen. Immers, als je toch al een sympathisant bent van de PVV, dan ga je volledig mee in de redenering van Wilders. Ik vermoed dat de gemiddelde Telegraaf-lezer niet inziet hoe schijnheilig Wilders bezig is, en gelukki doet de Telegraaf niets om de lezer daar op te wijzen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat dit wel een sterk staaltje politiek kunst en vliegwerk is. Geert doet exact dat wat hij links verwijt maar dan omgekeerd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |