Dat doen ze niet met de waarden, ze kijken wel uit, al die bezwaren. Passen liever het tarief wat aan.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:37 schreef Scorpie het volgende:
Woz zegt weinig sinds gemeenten die gebruiken om lekker geld te incasseren.
Sterker nog, bij mijn weten is het zo dat de WOZ een x-bedrag moet opleveren. Dus als de gemiddelde WOZ waarde omhoog gaat, gaat het 'tarief per 1000,-' omlaag en gaat de gemiddelde WOZ omlaag, gaat gewoon het 'tarief per 1000,-' omhoog. En dat blijkt ook wel uit het feit dat het WOZ 'tarief' al enkele malen verlaagd is de laatste jaren.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:51 schreef Bayswater het volgende:
Dat doen ze niet met de waarden, ze kijken wel uit, al die bezwaren. Passen liever het tarief wat aan.
Leg het maar uit. Be my guest.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nu nog een keer, en dan serieus graag. (Dit lijkt werkelijk nergens op)
Ik zou wel willen, maar JIJ stelt dat er buiten het HWF nog 2000,- aan 'lokale heffingen' bijkomt voor een woning van 3 ton.quote:
Daarom, een hoge WOZ-waarde als Cashcow is dus Bullshit. Zo dom zijn die ambtenaren niet.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Sterker nog, bij mijn weten is het zo dat de WOZ een x-bedrag moet opleveren. Dus als de gemiddelde WOZ waarde omhoog gaat, gaat het 'tarief per 1000,-' omlaag en gaat de gemiddelde WOZ omlaag, gaat gewoon het 'tarief per 1000,-' omhoog. En dat blijkt ook wel uit het feit dat het WOZ 'tarief' al enkele malen verlaagd is de laatste jaren.
Yep, NETTO 2000 euro wel te verstaan, als het al niet meer is, want het hakt er flink in tegenwoordig.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik zou wel willen, maar JIJ stelt dat er buiten het HWF nog 2000,- aan 'lokale heffingen' bijkomt voor een woning van 3 ton.
Ik heb het al onderbouwd, vriend.quote:Als jij jouw eigen stelling niet eens kunt onderbouwen, (die overigens kant noch wal raakt), hoe moet ik dat dan voor je doen? Je hebt gewoon totaal geen idee waar je het over hebt. Dat kan ik niet voor je oplossen, dat moet je zelf zien te doen. Sorry.
In ieder geval slim genoeg om de totale opbrengst onafhankelijk te maken van de woningwaarde.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:05 schreef Bayswater het volgende:
Daarom, een hoge WOZ-waarde als Cashcow is dus Bullshit. Zo dom zijn die ambtenaren niet.![]()
Nee, je hebt wat getallen gedumpt die niet onderbouwd zijn.quote:
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:37 schreef Bankfurt het volgende:
Eigenaars- en gebruikers/verontreinigingslasten gemeente 1000 Euro
Afvalstoffen- en ingezetenenomslagen/heffing 600 euro
Waterschap 200 euro
Waterleiding 100 euro
Nutsbedrijven overig 100 euro
OZB tarief kan men geen bewaar tegen maken, zou dus zeggen dat gemeenten eerder te laag de WOZ waarde bepalen dan te hoog.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
In ieder geval slim genoeg om de totale opbrengst onafhankelijk te maken van de woningwaarde.
Bewijs het dan...quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:19 schreef Bayswater het volgende:
Overigens 2000 euro aan lokale heffingen voor een huis van 3 ton is onmogelijk.
Yep. Failsafe zullen we maar zeggen..quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:15 schreef Bayswater het volgende:
OZB tarief kan men geen bewaar tegen maken, zou dus zeggen dat gemeenten eerder te laag de WOZ waarde bepalen dan te hoog.
Ik heb ze onderbouwd en zelfs gespecificeerd.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, je hebt wat getallen gedumpt die niet onderbouwd zijn.
Dus nogmaals, waar haal je in godsnaam deze getallen vandaan?:
[..]
Vergeet de bonnen voor wildplassen niet.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:22 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ik heb ze onderbouwd en zelfs gespecificeerd.
Iedereen kan het controleren in haar eigen gemeente.
Verder heb ik sommige locale verplichte belastingen niet expliciet vermeld zoals vergunningen, parkeerheffingen en eventuele verwante contributies voor speciale diensten zoals ophaaldiensten..
Nee.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:22 schreef Bankfurt het volgende:
Ik heb ze onderbouwd en zelfs gespecificeerd.
Nee, iets wat niet bestaat is niet te vinden.quote:Iedereen kan het controleren in haar eigen gemeente.
En hoe precies zijn die laatstgenoemde heffingen afhankelijk van de waarde van je woning, of zelfs maar van het feit of het een huurwoning of koopwoning betreft????quote:Verder heb ik sommige locale verplichte belastingen niet expliciet vermeld zoals vergunningen, parkeerheffingen en eventuele verwante contributies voor speciale diensten zoals ophaaldiensten..
Soms afhankelijk ja.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]En hoe precies zijn die laatstgenoemde heffingen afhankelijk van de waarde van je woning, of zelfs maar van het feit of het een huurwoning of koopwoning betreft????
Laat me raden...Als ik je nu ga vragen wat 'soms' inhoudt, moet ik dat straks van jou aan jou gaan uitleggen... Toch?quote:
Jij muggezift, doe mij anders eens een linkje dan naar slechts 1 gemeentesite waaruit blijkt dat je met een huis van 3 ton netto 2000,- per jaar extra kwijt bent aan heffingen die een huurwoning niet heeft.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:46 schreef Bankfurt het volgende:
Waarom zit je te muggeziften, klik op een willekeurige gemeentesite .
Zullen we Nijmegen eens proberen ?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jij muggezift, doe mij anders eens een linkje dan naar slechts 1 gemeentesite waaruit blijkt dat je met een huis van 3 ton netto 2000,- per jaar extra kwijt bent aan heffingen die een huurwoning niet heeft.
Graag, kom maar met de deze keer onderbouwde cijfers.quote:
je kunt toch zelf wel klicken op je mouse, dat hoef ik toch niet voor je te doen ?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Graag, kom maar met de deze keer onderbouwde cijfers.
Het klikken lukt me wel, geen zorgen. Echter het plaatsen van een link door jou naar de relevante informatie schijnt een onoverkomelijk probleem te zijn............quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:55 schreef Bankfurt het volgende:
je kunt toch zelf wel klicken op je mouse, dat hoef ik toch niet voor je te doen ?
Cheers, niet teveel uitgeven want volgens bankfurt komt er nog zeker 1400,- aan onverwachte kosten aanquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:55 schreef Bayswater het volgende:
Dan gaat Bayswater ff onderwijl de kroeg in, ff verder lachen.
Niet afleiden, of van onderwerp veranderen, niet weglopen jij.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Cheers, niet teveel uitgeven want volgens bankfurt komt er nog zeker 1400,- aan onverwachte kosten aan
Factor 50% tot 100% (i.v.m. 300.000 WOZ) er bovenop, en jouw gemeente zit in de lagere tarieven zo te zien.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:07 schreef oinkoink12 het volgende:
Ik zal is een beetje helpen, aangezien ik net een huis heb gekocht (gemeente haarlemmermeer) een uit interesse het genoteerd heb!
Jaarlijks een 120-liter rolemmer voor restafval, ¤ 229,32
Ozb ¤ 209,81 (¤230.000 x 0,091222%)
Rioolheffing per perceel, 119,76
Zuiveringsheffing ¤ 150,90 (50,30 per vervuilingseenheid )
Watersysteemheffing ingezetenen ¤ 77,- per woonruimte
Watersysteemheffing gebouwd ¤33,35 (¤230.000 x 0,0145 procent van de WOZ-waarde)
¤ 820,14-
Welke mis ik nog ?
Altijd goed.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:07 schreef oinkoink12 het volgende:
Ik zal is een beetje helpen, aangezien ik net een huis heb gekocht een uit interesse het genoteerd heb!
Bij een huurwoning wordt dat gratis afgehaald? Nee toch. Heeft niets met de waarde van je woning te maken.quote:Jaarlijks een 120-liter rolemmer voor restafval, ¤ 229,32
Yep, die 209,- ben je kwijt.quote:Ozb ¤ 209,81 (¤230.000 x 0,091222%)
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat een huurder daar niet van betaald.quote:Rioolheffing per perceel, 119,76
Zuiveringsheffing ¤ 150,90 (50,30 per vervuilingseenheid )
Watersysteemheffing ingezetenen ¤ 77,- per woonruimte
Watersysteemheffing gebouwd ¤33,35 (¤230.000 x 0,0145 procent van de WOZ-waarde)
Dat betaal ik als huurder nu ookquote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Altijd goed.
[..]
Bij een huurwoning wordt dat gratis afgehaald? Nee toch. Heeft niets met de waarde van je woning te maken.
[..]
Yep, die 209,- ben je kwijt.
[..]
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat een huurder daar niet van betaald.
das is dus maar 30% extra voor die 2 categoriën, afvalstoffenheffing was de bovenste post. reinigingsrecht en verontreinigingsheffing bestaan hier niet.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:13 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Factor 50% tot 100% (i.v.m. 300.000 WOZ) er bovenop, en jouw gemeente zit in de lagere tarieven zo te zien.
verder:
afvalstoffenheffing,
reinigingsrechten
verontreinigingsheffing
ophaaldiensten etc.
nutsbedrijven, waterleiding.
Doe eens niet zo zielig gast, ik had het niet eens tegen jou.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:09 schreef Bankfurt het volgende:
Niet afleiden, of van onderwerp veranderen, niet weglopen jij.
Ik zie eigenlijk alleen de bekende OZB belasting die er voor woningeigenaren extra bij op komt?quote:Gemeente Nijmegen erbijgehaald, effe kijken dus:
dit:
http://www.nijmegen.nl/di(...)roduct&productid=545
http://www.nijmegen.nl/di(...)ctid=545&infoid=1296
en dit ook:
http://www.bsr.nl/default.asp?A1PID=20633PDAM&A1SID=2210254200849
de waterleidingen en de Nutsbedrijven en aansluitkosten komen er ook nog bij.
Ik stop ermee, je hebt mijn onderbouwingen gekregen, inclusief de websites van nijmegen en een verwijzing naar provinciale en andere locale belastingen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Doe eens niet zo zielig gast, ik had het niet eens tegen jou.
[..]
Ik zie eigenlijk alleen de bekende OZB belasting die er voor woningeigenaren extra bij op komt?
Alle andere heffingen (parkeerbelasting/wildplassen enz.) heb je als huurder toch ook al?
Waar komt nu CONCREET die stelling van jou vandaan dat je met een woning van 3 ton 2000,- euro netto extra kwijt bent aan locale heffingen?
En als het niet teveel gevraagd is, kun je dan heel misschien je uitlatingen onderbouwen?
Lijkt me in jouw geval verstandig...quote:
Vragen naar concrete bronnen is niet gelijk aan op de man spelen. Sorry.quote:je bent continu bezig om op de persoon te spelen, Jij bent niet serieus, ik ben jou dus zat.![]()
Lees nog eens....quote:user oinkoink12 heeft gelukkig een mooi voorbeeld gegeven, dat mijn bewering behoorlijk ondersteunt.
Nee, want van de 998 euro (in het geval van 300k woz) is maar 300 euro koper specifiek de rest betaal je ook als huurder.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:30 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ik stop ermee, je hebt mijn onderbouwingen gekregen, inclusief de websites van nijmegen en een verwijzing naar provinciale en andere locale belastingen.
je bent continu bezig om op de persoon te spelen, Jij bent niet serieus, ik ben jou dus zat.![]()
user oinkoink12 heeft gelukkig een mooi voorbeeld gegeven, dat mijn bewering behoorlijk ondersteunt.
Ik heb het alleen over bewoner-eigenaarslasten gehad, niet over huurderslasten.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:33 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Nee, want van de 998 euro (in het geval van 300k woz) is maar 300 euro koper specifiek de rest betaal je ook als huurder.
Nijmegen is inderdaad exceptioneel hoog, voor het denkbeeldige huis van 300kzou je in nijmegen 1283 kwijt zijnquote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:39 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ik heb het alleen over bewoner-eigenaarslasten gehad, niet over huurderslasten.
In Nijmegen zijn de OZB tarieven 60% hoger en er komt nog de rioolheffing als % bij.
Ah, het wordt zo te zien meer dan Euro 2.000,= netto in Nijmegen, zie ik.
Dat schreef ik niet.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:38 schreef PierreBetfair het volgende:
1000 euro OZB op een huis van 300K is extreem veel. Deel het maar door 2 voor een gemiddelde gemeente.
http://www.cijfernieuws.nl/ozbh.htmlquote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:39 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ik heb het alleen over bewoner-eigenaarslasten gehad, niet over huurderslasten.
In Nijmegen zijn de OZB tarieven 60% hoger en er komt nog de rioolheffing als % bij.
Ah, het wordt zo te zien meer dan Euro 2.000,= netto in Nijmegen, zie ik.
Reken maar uit;quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:44 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
http://www.cijfernieuws.nl/ozbh.html
OZB is dus in Nijmegen 0,18% van 300K = 540 euro
Geloof er hiks van dat er 1500 euro aan ander gemeentebelastingen komt
Dat heb ik dus net gedaan, ¤1283-quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:46 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Reken maar uit;
de websites heb ik net gegeven.
Hoe dan? Ik kom nog niet eens aan 400.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:49 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Dat heb ik dus net gedaan, ¤1283-
Laten ik dan hier van uitgaan.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:49 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Dat heb ik dus net gedaan, ¤1283-
Nee, het is veel minder. Is gewoon uit te rekenen adhv die link die je zelf hebt gegeven.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:57 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Laten ik dan hier van uitgaan.
Volgens mij is het meer, er komt nog waterschap, zuiveringsschap en provincielasten e.d. bij.
Dan ook nog waterleiding en belasting via de nutsbedrijven.
ben benieuwd.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:58 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Nee, het is veel minder. Is gewoon uit te rekenen adhv die link die je zelf hebt gegeven.
Nijmegen 300K huisquote:
Je vergeet de waterschappenquote:Op zondag 31 juli 2011 00:02 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Nijmegen 300K huis
OZB 540 euro
Riool: 195 euro
Afvalstoffen (meer pers. huishouden) : 72 euro
Zeg 100 zakken afval per jaar : 50 euro (geen idee wat ze hier mee bedoelen trouwens) Denk dat het of die 72 euro is OF dat ze het per zak afval rekenen, alwaar geen afvalcontainers worden opgehaald door een vuilnisdienst.
Totaal: 857 euro
Ja klopt, ok, maar dan komen nog die water/zuiveringschap lasten bij; dan kom ik ook op het bedrag wat user oinkoink12 schreef zeg: 1283 euro,quote:Op zondag 31 juli 2011 00:02 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Nijmegen 300K huis
OZB 540 euro
Riool: 195 euro
Afvalstoffen (meer pers. huishouden) : 72 euro
Zeg 100 zakken afval per jaar : 50 euro (geen idee wat ze hier mee bedoelen trouwens) Denk dat het of die 72 euro is OF dat ze het per zak afval rekenen, alwaar geen containers worden worden opgehaald.
Totaal: 857 euro
quote:zo 31 jul 2011, 13:15
Over en uit met de aflossingsvrije hypotheek
DEN HAAG - Hypotheken die na maandag worden afgesloten, moeten voldoen aan de Gedragscode Hypothecaire Financieringen (GHF), waarmee de volledig aflossingsvrije hypotheek verdwijnt.
Nieuwe woningeigenaren kunnen vanaf 1 augustus hoogstens de helft van het hypotheekbedrag lenen zonder af te lossen.
De GHF gaat wat de banken en de verzekeraars betreft gelden voor alle hypotheken, ook de leningen die onder de Nationale Hypotheekgarantie (NHG) vallen.
Leningen die met behulp van de NHG worden aangegaan, moeten voldoen aan de daarvoor geldende voorwaarden en aan de gedragscode.
„Bij een inhoudelijk verschil tussen de normen zal voor banken de gedragscode leidend zijn”, stelt de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) op de website. De VVD heeft daar Kamervragen over gesteld.
Behalve dat de volledig aflossingsvrije woninglening het veld ruimt, mag voortaan ook in principe maximaal 110 procent van de woningwaarde worden geleend. „
Door de tijdelijke verlaging van de overdrachtsbelasting van 6 naar 2 procent is dit percentage automatisch (tijdelijk) verlaagd naar 106”, aldus de NVB.
Dit is toch al een maand of 4 bekend. Staat volledig los van de verlaging van de overdr.bel. Die vetgedrukte regel slaat nergens op.quote:Op zondag 31 juli 2011 13:44 schreef michaelmoore het volgende:
Het is de banken nu echt menes
Strikt navolgen van de NHG regels
Hypotheken maximaal 106% aflossingsvrij en liever helemaal niet
Tijdelijke contracten, ZZP en derg zaken zullen veel meer persoonlijk worden beoordeeld
[..]
Maar het geldt toch alleen voor banken ?quote:Op zondag 31 juli 2011 14:00 schreef Devv het volgende:
Ik vind het op zich wel een goede zaak dat het nu eens afgelopen is met de volledig aflossingsvrije hypotheken.
je zult dan geen NHG krijgenquote:Op zondag 31 juli 2011 15:24 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Maar het geldt toch alleen voor banken ?
Ik mag toch best een aflossingsvrije hypotheeklening aangaan bij mijn Oma ? allemaal met hypotheekakte bij de notaris.
Geniale zet weer van het kabinet om de overdrachtsbelasting te verlagenquote:Op zondag 31 juli 2011 13:44 schreef michaelmoore het volgende:
Het is de banken nu echt menes
Strikt navolgen van de NHG regels
Hypotheken maximaal 106% aflossingsvrij en liever helemaal niet
Tijdelijke contracten, ZZP en derg zaken zullen veel meer persoonlijk worden beoordeeld
[..]
Gaat de VVD nu weer kamervragen stellen?quote:Op zondag 31 juli 2011 14:00 schreef Devv het volgende:
Ik vind het op zich wel een goede zaak dat het nu eens afgelopen is met de volledig aflossingsvrije hypotheken.
Dat doen banken al sinds het bestaan van NHG. Als je die regels niet "naleeft" krijg je gewoon geen NHG. [/quote]quote:
Was al bekend sinds December 2010.quote:Hypotheken maximaal 106% aflossingsvrij en liever helemaal niet
Dat deden banken altijd al. Ik heb als (destijds) ZZP-er ook gewoon een hypotheek gekregen.quote:Tijdelijke contracten, ZZP en derg zaken zullen veel meer persoonlijk worden beoordeeld
Maar je wordt er niet vrolijk van.quote:Op zondag 31 juli 2011 16:40 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Stemmingmakerij berichten dus. Het is komkommertijd kennelijk.
Tis voor je eigen bestwil, of liever gezegd ter bescherming van mensen die zelfs hun handtekening nog onder een eigen doodvonnis zetten. Figuren die doodleuk 110% verhypotheken op 1.5 of 2 inkomens en dan tegen variabele rente een 100% aflossingsvrije hypotheek aangaan. Zo zijn er heel veel jonge stelletjes geweest, omdat ze zondig niet onder willen doen voor een van hun kennissen. Autootje op huurkoop erbij, wat Ikea meuk op afbetaling en gaan met die banaan.quote:Op zondag 31 juli 2011 17:02 schreef michaelmoore het volgende:
Maar je wordt er niet vrolijk van.
Hoe alles steeds meer ingeperkt wordt
Ik zie volgend jaar een verhoging van het huurwaardeforfait in ruil voor een verlenging van de OV verlaging
Ik doelde eigenlijk meer op jouw post dan op het originele berichtquote:Op zondag 31 juli 2011 17:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar je wordt er niet vrolijk van.
Dit was al maanden voor de verlaging van de OB aangekondigt. Niets nieuws dus.quote:Op zondag 31 juli 2011 16:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Geniale zet weer van het kabinet om de overdrachtsbelasting te verlagen![]()
.
Dan moet je wel het enige kleinkind zijn (en ouders die bijna dood gaan), anders heb je er nog niets aan.quote:Op zondag 31 juli 2011 21:52 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ik heb liever een rijke Oma dan een NHG.
Volgens mij wordt jij elke nacht minimaal 3 keer wakker en roep je dan keihard HWF-HWF-HWF, of niet? In de politiek is heel het HWF allang naar achteren geschoven, maar jij blijft als een lone ranger propaganda voeren voor een verhoging...quote:Op zondag 31 juli 2011 17:02 schreef michaelmoore het volgende:
Ik zie volgend jaar een verhoging van het huurwaardeforfait in ruil voor een verlenging van de OV verlaging
anders is er geen financiering voor een verlenging van het OV belasting tarief op 2%quote:Op zondag 31 juli 2011 22:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Volgens mij wordt jij elke nacht minimaal 3 keer wakker en roep je dan keihard HWF-HWF-HWF, of niet? In de politiek is heel het HWF allang naar achteren geschoven, maar jij blijft als een lone ranger propaganda voeren voor een verhoging...
quote:ma 01 aug 2011, 08:16
Bank hekelt extraatjes bij NHG
door Natasje de Groot en Barbara Sanders
AMSTERDAM - Banken houden vast aan de eigen gedragscode voor hypotheken, die vandaag van kracht gaat. Dat consumenten meer geld kunnen lenen voor een woning onder NHG noemen ze ongewenst. Wat de banken betreft moet minister De Jager (Financiën) de NHG-norm gelijk trekken met de eigen verscherpte code.
Volgens de nieuwe regels voor hypotheken kunnen mensen vanaf vandaag nog maximaal 50% van de waarde van de woning aflossingsvrij lenen. Ook mag de lening nog maximaal 106% van de aankoopwaarde van het huis bedragen. Onder NHG kan er tot 108% worden geleend. Daarnaast geldt dat onder de NHG-normen een ruimere mogelijkheid bestaat voor het meefinancieren van verbouwingskosten.
„Dat consumenten meer kunnen lenen volgens de NHG vinden wij onverstandig.
de staat wil graag dat de staatswoningen verkocht worden, en de corporaties mogen niet zelf uitlenenquote:Op maandag 1 augustus 2011 12:15 schreef RemcoDelft het volgende:
NHG zou toch juist moeten leiden tot minder hoge risico's, met als "beloning" dat de overheid garant staat? Dan snap ik niet waarom NHG-normen hoger zijn...
Kan griekenland geen hypotheken gaan verstrekken, die krijgen het geld tegen 3.5% rente, zetten ze hier hypotheken weg tegen 4.5% worden hun ook weer blij.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:17 schreef meth77 het volgende:
[..]
de staat wil graag dat de staatswoningen verkocht worden denk ik, en de corporaties mogen niet zelf uitlenen
Die hebben al het geld nodig om belastingvoordelen te geven aan de rijke grieken met een eigen zwembadquote:Op maandag 1 augustus 2011 12:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kan griekenland geen hypotheken gaan verstrekken, die krijgen het geld tegen 3.5% rente, zetten ze hier hypotheken weg tegen 4.5% worden hun ook weer blij.
De vroegere gemeentegarantie kreeg je alleen als je een bak eigen geld meenam, dank zij een hulpleninkje van mijn vader kon ik het toch krijgenquote:Op maandag 1 augustus 2011 12:15 schreef RemcoDelft het volgende:
NHG zou toch juist moeten leiden tot minder hoge risico's, met als "beloning" dat de overheid garant staat? Dan snap ik niet waarom NHG-normen hoger zijn...
quote:ma 01 aug 2011, 19:08
Meer huizen verkocht door verlaging belasting
AMSTERDAM (AFN) - In de maand juli zijn 15 procent meer huizen verkocht dan in dezelfde maand een jaar eerder.
Een woordvoerder van de Nederlandse Vereniging voor Makelaars (NVM) bevestigde maandag berichtgeving van die strekking van de NOS.
,,De verlaging van de overdrachtsbelasting heeft een positief effect op de verkoop van huizen.''
Werden er in Nederland in juli vorig jaar ongeveer 10.000 huizen verkocht, nu staat de teller rond de 11.500, aldus de zegsman.
Het kabinet verlaagde de overdrachtsbelasting van 6 naar 2 procent. ,,Dat heeft een positieve impuls gegeven.
Het lijkt erop dat de negatieve spiraal doorbroken is'', aldus de woordvoerder van de NVM.
Gelukkig, nu zijn we met ons allen in de gloria! Nu weer terug naar de waan van de dag.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:28 schreef michaelmoore het volgende:
Meer woningen verkocht in Juli , al kan dat ook komen door de aanscherping van de financieringsnormen door de banken per 1 augustus, maar in enkele gevallen zal die verlaging net de smeerolie geweest zijn voor de deal
[..]
Nu nog kijken tegen welke prijzen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:28 schreef michaelmoore het volgende:
Meer woningen verkocht in Juli , al kan dat ook komen door de aanscherping van de financieringsnormen door de banken per 1 augustus, maar in enkele gevallen zal die verlaging net de smeerolie geweest zijn voor de deal
[..]
Wow, 10-15%.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee die OV verlaging helpt niets, zeker nu de economie ook weer wegzakt en er weer meer tijdelijke banen komenquote:Op maandag 1 augustus 2011 22:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Nu die laatste 2% er nog vanaf, dan komt er vanzelf weer schot in.
Bij 40% daling moet het 67% stijgen om weer op oud niveau te komen, geen 80%quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:26 schreef pberends het volgende:
[..]
Wow, 10-15%.
Het verkoopvolume is met 40% gedaald, dus moet het 80% stijgen om het verlies goed te maken. Maar goed dat er nu 10-15% bij komt.
Dan nog, het effect van die OV verlaging is 0,000001% op de hoeveelheid woningen die verkocht wordenquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:55 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Bij 40% daling moet het 67% stijgen om weer op oud niveau te komen, geen 80%
Korte-termijn-belangen...quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 07:22 schreef Terrorizer het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)hypotheekregels.html
De VEH is weer eens niet blij...
Drie jaar geleden werden er 20.000 woningen per maand verkocht. Een 'stijging' van 10k naar 11,5k per maand is nu niet direct reden om de juichende NVM persberichten al te serieus te nemen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:28 schreef michaelmoore het volgende:
Aflossingsvrij mocht al niet meer dan de helft bedragen in juli hoor. Althans, er zijn nog misschien 2 hypotheekverstrekkers die dat deden, maar of je daar nou je hypotheek wil afsluitenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 00:44 schreef Istrilyin het volgende:
Juli was de enige maand met EN 2% verhuisboete EN aflossingsvrij voor meer dan de helft.
En toen kwam Augustus...
Je hebt helemaal gelijk. Maar dan nogquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:55 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Bij 40% daling moet het 67% stijgen om weer op oud niveau te komen, geen 80%
En zullen een lager besteedbaar inkomen hebben met als gevolg een lager maandelijks bedrag beschikbaar voor een koopwoning met als gevolg weer lagere huizenprijzen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:36 schreef Terrorizer het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)plannen-kabinet.html
Hier wordt de OB verlaging mee betaald. 2 inkomens hypotheken met kinderen zijn fucked.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:36 schreef Terrorizer het volgende:
Hier wordt de OB verlaging mee betaald. 2 inkomens hypotheken met kinderen zijn fucked.
Het kabinet bagataliseert alles, behalve het zogenaamde 'belang' van de HRA.quote:‘Het kabinet bagatelliseert de toenemende kosten’
Het belang van de HRA voor zichzelf, dat alle maatregelen tegen hen werken snappen ze nietquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:21 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
[..]
Het kabinet bagataliseert alles, behalve het zogenaamde 'belang' van de HRA.
Dat haal ik niet uit het stuk, heb je daar een andere bron voor?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:36 schreef Terrorizer het volgende:
Even de zaak in perspectief plaatsenquote:Op maandag 1 augustus 2011 19:28 schreef michaelmoore het volgende:
Meer woningen verkocht in Juli , al kan dat ook komen door de aanscherping van de financieringsnormen door de banken per 1 augustus
quote:ma 01 aug 2011, 19:08
AMSTERDAM (AFN) - In de maand juli zijn 15 procent meer huizen verkocht dan in dezelfde maand een jaar eerder.
Een woordvoerder van de Nederlandse Vereniging voor Makelaars (NVM) bevestigde maandag berichtgeving van die strekking van de NOS.
,,De verlaging van de overdrachtsbelasting heeft een positief effect op de verkoop van huizen.''
Een perspectief waarbij de getallen pas bij de 30.000 beginnen is geen perspectief, maar een selectieve presentatie waar men zich schuldig aan maakt.quote:
Ach, je moet toch wat als rasechte doemdenkert he. Opwaartse lijnen worden dan door selectieve statistiek vakkundig de nek om gedraaid.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een perspectief waarbij de getallen pas bij de 30.000 beginnen is geen perspectief, maar een selectieve presentatie waar men zich schuldig aan maakt.
Verder zou het je dan sieren als je ook nog eens het zou aangevuld hebben met 3 kwartelen die al verlopen zijn sinds de publicatie van deze getoonde grafiek.
Ja, zoveel mogelijk mensen de koopmarkt op jagen luidt het devies...quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:02 schreef Whuzz het volgende:
Een deel van het kabinet wil het overigens moeilijker maken voor de onderkant van de samenleving om sociale huurwoningen te krijgen. Je zult maar onder-modaal verdienen in dit land...
Neem dat een up to date grafiekje. De eerste 2 kwartalen van 2011 is de verkoop niet boven de 30.000 uitgekomen, nog meer fun dusquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:43 schreef meth77 het volgende:
[..]
Even de zaak in perspectief plaatsen
[..]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |