Dat doen ze niet met de waarden, ze kijken wel uit, al die bezwaren. Passen liever het tarief wat aan.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:37 schreef Scorpie het volgende:
Woz zegt weinig sinds gemeenten die gebruiken om lekker geld te incasseren.
Sterker nog, bij mijn weten is het zo dat de WOZ een x-bedrag moet opleveren. Dus als de gemiddelde WOZ waarde omhoog gaat, gaat het 'tarief per 1000,-' omlaag en gaat de gemiddelde WOZ omlaag, gaat gewoon het 'tarief per 1000,-' omhoog. En dat blijkt ook wel uit het feit dat het WOZ 'tarief' al enkele malen verlaagd is de laatste jaren.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:51 schreef Bayswater het volgende:
Dat doen ze niet met de waarden, ze kijken wel uit, al die bezwaren. Passen liever het tarief wat aan.
Leg het maar uit. Be my guest.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nu nog een keer, en dan serieus graag. (Dit lijkt werkelijk nergens op)
Ik zou wel willen, maar JIJ stelt dat er buiten het HWF nog 2000,- aan 'lokale heffingen' bijkomt voor een woning van 3 ton.quote:
Daarom, een hoge WOZ-waarde als Cashcow is dus Bullshit. Zo dom zijn die ambtenaren niet.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Sterker nog, bij mijn weten is het zo dat de WOZ een x-bedrag moet opleveren. Dus als de gemiddelde WOZ waarde omhoog gaat, gaat het 'tarief per 1000,-' omlaag en gaat de gemiddelde WOZ omlaag, gaat gewoon het 'tarief per 1000,-' omhoog. En dat blijkt ook wel uit het feit dat het WOZ 'tarief' al enkele malen verlaagd is de laatste jaren.
Yep, NETTO 2000 euro wel te verstaan, als het al niet meer is, want het hakt er flink in tegenwoordig.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik zou wel willen, maar JIJ stelt dat er buiten het HWF nog 2000,- aan 'lokale heffingen' bijkomt voor een woning van 3 ton.
Ik heb het al onderbouwd, vriend.quote:Als jij jouw eigen stelling niet eens kunt onderbouwen, (die overigens kant noch wal raakt), hoe moet ik dat dan voor je doen? Je hebt gewoon totaal geen idee waar je het over hebt. Dat kan ik niet voor je oplossen, dat moet je zelf zien te doen. Sorry.
In ieder geval slim genoeg om de totale opbrengst onafhankelijk te maken van de woningwaarde.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:05 schreef Bayswater het volgende:
Daarom, een hoge WOZ-waarde als Cashcow is dus Bullshit. Zo dom zijn die ambtenaren niet.![]()
Nee, je hebt wat getallen gedumpt die niet onderbouwd zijn.quote:
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:37 schreef Bankfurt het volgende:
Eigenaars- en gebruikers/verontreinigingslasten gemeente 1000 Euro
Afvalstoffen- en ingezetenenomslagen/heffing 600 euro
Waterschap 200 euro
Waterleiding 100 euro
Nutsbedrijven overig 100 euro
OZB tarief kan men geen bewaar tegen maken, zou dus zeggen dat gemeenten eerder te laag de WOZ waarde bepalen dan te hoog.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
In ieder geval slim genoeg om de totale opbrengst onafhankelijk te maken van de woningwaarde.
Bewijs het dan...quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:19 schreef Bayswater het volgende:
Overigens 2000 euro aan lokale heffingen voor een huis van 3 ton is onmogelijk.
Yep. Failsafe zullen we maar zeggen..quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:15 schreef Bayswater het volgende:
OZB tarief kan men geen bewaar tegen maken, zou dus zeggen dat gemeenten eerder te laag de WOZ waarde bepalen dan te hoog.
Ik heb ze onderbouwd en zelfs gespecificeerd.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, je hebt wat getallen gedumpt die niet onderbouwd zijn.
Dus nogmaals, waar haal je in godsnaam deze getallen vandaan?:
[..]
Vergeet de bonnen voor wildplassen niet.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:22 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ik heb ze onderbouwd en zelfs gespecificeerd.
Iedereen kan het controleren in haar eigen gemeente.
Verder heb ik sommige locale verplichte belastingen niet expliciet vermeld zoals vergunningen, parkeerheffingen en eventuele verwante contributies voor speciale diensten zoals ophaaldiensten..
Nee.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:22 schreef Bankfurt het volgende:
Ik heb ze onderbouwd en zelfs gespecificeerd.
Nee, iets wat niet bestaat is niet te vinden.quote:Iedereen kan het controleren in haar eigen gemeente.
En hoe precies zijn die laatstgenoemde heffingen afhankelijk van de waarde van je woning, of zelfs maar van het feit of het een huurwoning of koopwoning betreft????quote:Verder heb ik sommige locale verplichte belastingen niet expliciet vermeld zoals vergunningen, parkeerheffingen en eventuele verwante contributies voor speciale diensten zoals ophaaldiensten..
Soms afhankelijk ja.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]En hoe precies zijn die laatstgenoemde heffingen afhankelijk van de waarde van je woning, of zelfs maar van het feit of het een huurwoning of koopwoning betreft????
Laat me raden...Als ik je nu ga vragen wat 'soms' inhoudt, moet ik dat straks van jou aan jou gaan uitleggen... Toch?quote:
Jij muggezift, doe mij anders eens een linkje dan naar slechts 1 gemeentesite waaruit blijkt dat je met een huis van 3 ton netto 2000,- per jaar extra kwijt bent aan heffingen die een huurwoning niet heeft.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:46 schreef Bankfurt het volgende:
Waarom zit je te muggeziften, klik op een willekeurige gemeentesite .
Zullen we Nijmegen eens proberen ?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jij muggezift, doe mij anders eens een linkje dan naar slechts 1 gemeentesite waaruit blijkt dat je met een huis van 3 ton netto 2000,- per jaar extra kwijt bent aan heffingen die een huurwoning niet heeft.
Graag, kom maar met de deze keer onderbouwde cijfers.quote:
je kunt toch zelf wel klicken op je mouse, dat hoef ik toch niet voor je te doen ?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Graag, kom maar met de deze keer onderbouwde cijfers.
Het klikken lukt me wel, geen zorgen. Echter het plaatsen van een link door jou naar de relevante informatie schijnt een onoverkomelijk probleem te zijn............quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:55 schreef Bankfurt het volgende:
je kunt toch zelf wel klicken op je mouse, dat hoef ik toch niet voor je te doen ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |