Ik weet wat voor je reacties je bedoelt en vind het zelf ook de achterlijkheid zelve, maar dan nog ben ik principiëel tegen wegmodereren. Hoe minder platform hoe enger het wordt wmb. Goedkeuring is sowieso geen sprake van.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het leek stormfront wel. In gevallen van goedkeuren van massamoord mag je wat mij betreft best wat strenger modereren. Doen ze hier op het forum ook. Dat het de realiteit is betekent niet dat je het goed moet keuren en een platoform moet bieden. Voor mij althans ligt daar wel een grens.
Doel heiligt middelen is precies het punt waar de wegen zich scheiden, maar dat manifest is bijna 1 op 1 te vergelijken met de ideologie van de PVV. Dat het z'n oorsprong heeft een paar decennia eerder klopt ook, maar 9/11 is daar een breekpunt in geweest....daardoor werden dergelijke ideologieën veel meer geaccepteerd als daarvoor en werden het ook succesvolle politieke stromingen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:31 schreef Drugshond het volgende:
Dat geloof ik slechts ten dele..... De zuivere maakbaarheid van de multicul samenleving + jaren 80 nasleep heeft een boel proteststemmen opgeleverd. Kan nou niet zeggen dat het hetzelfde ideologische pad hebben (zeker niet in terums van het doel heiligd de middelen).
Nee, aangezien er geen andere partijen zijn die bij de politieke denkbeelden van Anders passen behalve misschien de PVV en eventueel de SGP, conservatieve partijen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Bij al die reakties staat dat het PVV-ers zijn? Of is iedereen die achter deze moordpartij staat in jouw ogen meteen een PVV-er?
Voor het grootste deel zal dat wel zo zijn ja. Niet dat alle PVV'ers dit steunen (natuurlijk niet, verre van), maar iemand die het qua gedachtegoed eens is met Breitvik zal niet snel op een D66 of PvdA stemmen natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Bij al die reakties staat dat het PVV-ers zijn? Of is iedereen die achter deze moordpartij staat in jouw ogen meteen een PVV-er?
Alle buitenlanders het land uit, ballen afhakken van verkrachter etc. dat is kroegpraat, maar toejuichen dat er 80 mensen vermoord zijn tot kroegpraat minimaliseren? Ik denk als jij dat in een willekeurige kroeg gaat roepen dat je er uitgemept wordt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:40 schreef Drugshond het volgende:
face up.... er is er verschil tussen kroegpraat en de actie bij het woord voegen.
Links-Rechts-Fundi .... same shit.
Je kunt ook te politiek correct zijn. Malloten blijf je altijd houden (ongeacht politieke stroming).quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:41 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik weet wat voor je reacties je bedoelt en vind het zelf ook de achterlijkheid zelve, maar dan nog ben ik principiëel tegen wegmodereren. Hoe minder platform hoe enger het wordt wmb. Goedkeuring is sowieso geen sprake van.
Doel heiligt middelen is precies het punt waar de wegen zich scheiden, maar dat manifest is bijna 1 op 1 te vergelijken met de ideologie van de PVV. Dat het z'n oorsprong heeft een paar decennia eerder klopt ook, maar 9/11 is daar een breekpunt in geweest....daardoor werden dergelijke ideologieën veel meer geaccepteerd als daarvoor en werden het ook succesvolle politieke stromingen.
1 van de vervelendste dingen die je kan overkomen als je een bepaalde stroming aanhangt is dat een geloofsgenoot uit naam van die gedeelde ideologie verschrikkelijke terreurdaden begaat en dat proces zal de PVV nu door moeten gaan, hoewel ik niet denk dat het ze echt veel stemmen zal gaan kosten.
Ik ben +EV (pokerterm) in een kroeg.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Alle buitenlanders het land uit, ballen afhakken van verkrachter etc. dat is kroegpraat, maar toejuichen dat er 80 mensen vermoord zijn tot kroegpraat minimaliseren? Ik denk als jij dat in een willekeurige kroeg gaat roepen dat je er uitgemept wordt.
Ja, inclusief avatars, onderschriften, partijprogramma e.d.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Bij al die reakties staat dat het PVV-ers zijn?
Een virtuele- of een echte kroeg?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:46 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik ben +EV (pokerterm) in een kroeg.
Dat AB hetzelfde denkt over bepaalde zaken als Wilders, en daarom Wilders bewonderde, maakt Wilders toch niet mede-verantwoordelijk!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:41 schreef Kingstown het volgende:
1 van de vervelendste dingen die je kan overkomen als je een bepaalde stroming aanhangt is dat een geloofsgenoot uit naam van die gedeelde ideologie verschrikkelijke terreurdaden begaat en dat proces zal de PVV nu door moeten gaan, hoewel ik niet denk dat het ze echt veel stemmen zal gaan kosten.
Hier staat dat AB ook bewondering had voor Al Quaida, maar ik zie niemand moslims verantwoordelijk houden voor deze daad.quote:Wilders heeft geen goed woord over voor Breivik. ''Het manifest van de dader maakt duidelijk dat het hier gaat om een waanzinnige. Hij wil samenwerken met Al Qaida (waar hij grote bewondering voor koestert), hunkert naar het opblazen van steden, droomt van ridders die zichzelf op chirurgische wijze mutileren en wil zijn held Karadzic ontmoeten.''
''Ook verwijst Breivik naar Nederland. Dat de strijd tegen de islamisering door een psychopaat op gewelddadige wijze wordt misbruikt is walgelijk en een slag in het gezicht voor de wereldwijde anti-islambeweging. Het vervult me met walging dat de dader naar de PVV en mij verwijst in zijn manifest.''
Verder laat Wilders weten dat hij, noch de PVV verantwoordelijk is voor de daden van de heer Breivik. ''De PVV noch ik zijn verantwoordelijk voor een eenzame verknipte idioot die de vrijheidslievende anti-islamiseringsidealen op gewelddadige manier misbruikt, hoe graag sommigen dat ook zouden willen. Wij zijn democraten in hart en nieren. De Partij voor de Vrijheid heeft nooit en te nimmer opgeroepen tot geweld en zal dat ook nooit doen. Wij geloven in de kracht van de stembus en de wijsheid van de kiezer. Niet in bommen en pistolen.''
''Wij strijden op een democratische en geweldloze manier tegen de verdere islamisering van onze samenleving en zullen dat blijven doen. Het behoud van onze vrijheid en veiligheid is ons enige doel,''
Je vergeet dat je dat ook kan zeggen voor moslimterroristen in Nederland die 9 van de 10 keer PvdA stemmen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:51 schreef Drugshond het volgende:
Moeten we het kaf niet van het koren scheiden..... m.a.w. wat is het verschil tussen een politiek leider en zijn kiezers.
Als we de hypothese volgen dat de PVV een protestpartij is (op economischvlak scoren ze niet zo hoog). Dan maak ik me meer ongerust over de ongecontroleerde volgers (die lose eindjes hebben).
Maar dat kan ik evengoed zeggen voor de Partij van de Dieren.
Ik heb reacties gelezen van forumgebruikers die blij waren over de daad, nog voordat linkse partijen er ook maar een woord over hadden gezegd. Verder is het argument dat iets ergens een reactie op is, niet bijster sterk. Je kunt bepaalde opmerkingen en dus ook bepaalde reacties ook gewoon achterwege laten.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:30 schreef Gia het volgende:
Precies. Wat dan aangehaald wordt zijn quotes die een reaktie zijn op beschuldigingen van de linkse kliek dat het allemaal Wilders' schuld is en dat iedereen die de PVV aanhangt zich moet schamen. Is het logisch als daar fel op gereageerd wordt?
Mag ik aantallen en/of bewijzen van die 'heel veel PvdA-stemmers' die blij waren met het succes van 11 september? Op wat Marokkaans straattuig na (waarschijnlijk niet eens stemgerechtigd), herinner ik me bar weinig juichende reacties uit sociaal-democratische hoek. Niet onbelangrijk detail is dat partijen als de PvdA ook niet een visie erop nahouden waarin bepaalde ideologieën moeten worden verdreven...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:30 schreef Gia het volgende:
Er zullen best PVV-stemmers zijn die achter de daden van AB staan, maar er zullen misschien ook wel VVD-stemmers hierachter staan, of Trots-stemmers, of niet-stemmers. Zo waren er ook heel veel PvdA stemmers die blij waren met het 'succes' van 911 die Al Quaida verheerlijken. Ook de PvdA maar op aan kijken.
Prima dat je er zo over denkt, maar toen een radicale milieuactivist in 2002 Pim Fortuyn vermoordde, wisten complete massa's mensen te melden dat de kogel van links was gekomen, dat linkse partijen aan "demonisering" hadden gedaan en een klimaat hadden geschapen waarin zo'n hatecrime kon plaatsvinden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:30 schreef Gia het volgende:
Kom op mensen, doe es normaal!! Geert Wilders, noch de PVV is verantwoordelijk voor dit bloedbad.
Lol...we hebben geeneens 10 moslimterroristen in NL en hoe weet jij waar die mensen op stemmen? Je klinkt als Breivik die sociaal-democraten ook overal de schuld van geeft.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Je vergeet dat je dat ook kan zeggen voor moslimterroristen in Nederland die 9 van de 10 keer PvdA stemmen.
Fundamentalistische moslims stemmen doorgaans niet, die geloven niet in democratie.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Je vergeet dat je dat ook kan zeggen voor moslimterroristen in Nederland die 9 van de 10 keer PvdA stemmen.
Sociaal-democraten zijn de schuld van alles (tot het KNMI aan toe), precies dezelfde gedachtegang als dat Breivik heeft.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:58 schreef Jabberwocky het volgende:
Hoe komt het toch dat iedere, zijdelingse, kritiek op de PVV altijd uitmondt in PVV'ers die de PvdA gaan aanvallen?
Ik vrees dat je de intellectuele capaciteiten van Gia overschat als je denkt dat ze die keuze zal maken.quote:
Lezen.... de partij is niet verantwoordelijk...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom houd je een partij verantwoordelijk voor de daden van een kiezer, in het geval van de PVV, maar niet als het een PvdA stemmer is?
Daar weet jij helemaal niks vanaf.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:57 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Lol...we hebben geeneens 10 moslimterroristen in NL en hoe weet jij waar die mensen op stemmen? Je klinkt als Breivik die sociaal-democraten ook overal de schuld van geeft.
Nope....quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:57 schreef -Techno- het volgende:
Een leider is altijd een weerspiegeling van zijn volgers.
Hangt er vanaf welke ideologie....quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:01 schreef -Techno- het volgende:
In hoeverre kan een ideologie verantwoordelijk worden gehouden voor terroristische acties?
Ik weet idd niet waar mensen die ik niet ken op stemmen...Gia schijnt dat wel te weten....heel knap!quote:
Pijnlijk is verder ook de rol van de Moderators hier op FOK! Eerst plaats met een groot artikel over het manifest met gelijktijdig een link en een uitvoerige omschrijving van wat ze daar in kunnen vinden. Vervolgens stromen vele kwalijke reacties binnen maar daar worden maar weinig van verwijderd. Sterker nog, juist de reacties van bepaalde moderators was juist zeer walgelijk en opruiend.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:54 schreef Deadre het volgende:
PVV-aanhangers die hun hart luchten op internetfora uiten bewondering voor de aanslagen en keuren die goed.
Pijnlijke hiervan is dat ze actief zijn op Fokals voorbeeld de reacties op de FP zijn soms zo walgelijk dat je een hoop op fok voor een "zieke geest" mag verklaren.
Ik vind van wel, is denk een kwestie van perceptie.quote:
Okee, ik doel op de extreem rechtse ideologie. Kan je die verantwoordelijk houden voor terroristische acties?quote:[..]
Hangt er vanaf welke ideologie....
De Kristalnacht zou je in die context wel verantwoordelijk kunnen houden voor een ideologie versus terroristische acties.
helemaal niet, wtf lul je nouquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:06 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, je komt met het vingertje wijzen van "hullie deden het ook"
Hoe kom jij erbij dat ik PVV-er ben? Dat ben ik namelijk niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:58 schreef Jabberwocky het volgende:
Hoe komt het toch dat iedere, zijdelingse, kritiek op de PVV altijd uitmondt in PVV'ers die de PvdA gaan aanvallen?
Alles waar extreem voor staat is een dikke vraagteken. En passant, ik gaf niet voor niks een speelse vergelijking met de Partij van de Dieren want die hebben ook leuke volgers.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:08 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ik vind van wel, is denk een kwestie van perceptie.
[..]
Okee, ik doel op de extreem rechtse ideologie. Kan je die verantwoordelijk houden voor terroristische acties?
Zoiets ja. Al het slechte in de wereld is allemaal aan sociaal-democraten te wijten, al het goede komt van rechts. Een tijdje terug bedankt een PVV-politicus op Twitter de PvdA voor de toegenomen criminaliteit sinds 1946. Dat we langer door CDA en VVD zijn bestuurd en dat de portefeuille justitie vrijwel uitsluitend door CDA en VVD werd bekleed, wordt even niet vermeld.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:00 schreef Kingstown het volgende:
Sociaal-democraten zijn de schuld van alles (tot het KNMI aan toe), precies dezelfde gedachtegang als dat Breivik heeft.
Niemand zegt dat PVV'ers over het algemeen steun betuigen aan Breitvik. Men zegt dat de mensen die steun betuigen aan Breitvik over het algemeen PVV'ers zullen zijn. Als je goed leest, zie je het essentiële verschil.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:13 schreef Gia het volgende:
. Iedereen heeft het maar over PVV-ers die juichen over wat AB doet. PVV-ers die het opnemen voor Wilders. Ik ben VVD-er en geloof niet dat PVV-ers in het algemeen toejuichen wat AB gedaan heeft. Ik vind ook niet dat Wilders of zijn uitspraken hier mede toe geleid hebben.
Mee eens.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:01 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Lezen.... de partij is niet verantwoordelijk...
Je zegt: Als we de hypothese volgen dat de PVV een protestpartij is (op economischvlak scoren ze niet zo hoog). Dan maak ik me meer ongerust over de ongecontroleerde volgers (die lose eindjes hebben).
Maar dat kan ik evengoed zeggen voor de Partij van de Dieren.
Maar je maakt je niet druk over de ongecontroleerde volgers van de PvdA, die vanuit hun moslimachtergrond net zo'n kwalijke aanslagen plegen?
[quote]
Als je de tijdslijnen erbij neemt was in 2002 er nog niet eens een PVV.
Dat er op dat moment een andere Europese politieke tendens is....soit... maar oproepen of goedkeuren van aanslagen is een heel ander hoofdstuk.
Best wel goedkoop om de aanslagen bij een politieke partij te parkeren, bedenk dan eerder hoe wanhopig of out of the box de volgers zijn. Dat er een backflash zou plaatsvinden verbaast me ook niet....maar gaan we nu weer zwaar politiek denken al la Pronk (denk het ook niet).
Dit gaat gewoon weer golven totdat er weer een nieuw sociaal maatschappelijk evenwicht is.
Nou ... dat gaat dus veranderen.... zie Frankrijk, Griekenland, Italie, Belgie en nog veel meer.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zoiets ja. Al het slechte in de wereld is allemaal aan sociaal-democraten te wijten, al het goede komt van rechts. Een tijdje terug bedankt een PVV-politicus op Twitter de PvdA voor de toegenomen criminaliteit sinds 1946. Dat we langer door CDA en VVD zijn bestuurd en dat de portefeuille justitie vrijwel uitsluitend door CDA en VVD werd bekleed, wordt even niet vermeld.
Met die Anders Breivik is het niet veel anders. Uit allerlei onderzoeken blijkt steeds weer dat Noorwegen het beste land is om in te wonen. Zie bijvoorbeeld dit bericht uit 2009: http://www.depers.nl/buit(...)and-om-te-wonen.html of dit bericht (Duits) uit 2010: http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,727337,00.html
Toch is er bij bepaalde mensen een enorme onvrede waar te nemen, terwijl daar objectief gezien weinig reden voor is. Zo ook bij 'het volk' dat PVV stemt. Ze hebben het vele malen beter dan hun ouders en grootouders het ooit hadden. En niet in de laatste plaats dankzij voorzieningen die er gekomen zijn door inspanning van sociaal-democraten.
Klopt helemaal. Hoewel in deze de rol van de media wel bedenkelijk is, want hun maken deze scheidslijn minder duidelijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:17 schreef Jabberwocky het volgende:
Niemand zegt dat PVV'ers over het algemeen steun betuigen aan Breitvik. Men zegt dat de mensen die steun betuigen aan Breitvik over het algemeen PVV'ers zullen zijn. Als je goed leest, zie je het essentiële verschil.
Mee eens, van objectieve media is er ook geen sprake.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:20 schreef eight het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Hoewel in deze de rol van de media wel bedenkelijk is, want hun maken deze scheidslijn minder duidelijk.
Ja, dat is hoe kritiek op PVV-gedachtegoed altijd wordt gepareerd. Wie herinnert zich niet hoe Wilders schande sprak over de 'D66-rechters' in zijn proces. Pas nadat hij was vrijgesproken, had hij ineens lovende woorden voor de rechtbank.Een moslim-extremist zou dezelfde tactiek kiezen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:17 schreef Jabberwocky het volgende:
Gegeven is wel dat zij ook altijd de PvdA erbij slepen (of D66/GroenLinks), doe dat in een andere discussie denk ik dan.
Wat is je punt? Maak ik die opmerkingen? Maakt dat die opmerkingen terecht? Aangezien het antwoord op beide nee is, waarom neem je de moeite?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Goh, die opmerkingen krijgen we nu nooit als er weer een terroristische aanslag uit islamitische hoek gepleegd wordt. Dat kriebelt dan niet de onderbuik van de PVV-ers?
uhmm nee, lees je eigen post eens terug zou ik zeggenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
helemaal niet, wtf lul je nou![]()
er werd geroepen "nou hunnie deden het niet heurrrrrr" en daar ben ik het niet mee eens
De PVV-aanhang is ook erg fout. Laten we daar niet politiek correct over doen, en het probleem gewoon benoemen toch? Het is ook mijn recht op meningsuiting om die PVV'ers af te maken en de grond in te trappen. Ik zie daar namelijk goede redenen toe, want ze hebben gestemd op een verachtelijk partijprogramma van een eenmanspartij met een verachtelijke leider die onze samenleving kapot probeert te maken met zijn leugens en ophitserij tegen moslims.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:18 schreef Gia het volgende:
Vind het alleen walgelijk hoe mensen hier proberen de PVV te raken door mensen het gevoel te geven dat de PVV-aanhang zo fout is, dat je daar niet bij zou moeten willen horen.
Het is al erg genoeg om als PVV-stemmer daar voor uit te komen. Geloof me, die worden overal afgemaakt en de grond ingetrapt, want links is goed, rechts is fout.
Ja? Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:19 schreef De_Nuance het volgende:
"Door heel Europa, niet alleen in Nederland, maar in heel Europa vechten de multiculturalistische elites een totale oorlog uit tegen hun bevolkingen. Met als inzet de voortzetting van de massa-immigratie en de islamisering, uiteindelijk resulterend in een islamitisch Europa – een Europa zonder vrijheid: Eurabië.’"
Geert Wilders
Wilders vergeet even waarom er überhaupt gastarbeiders naar Nederland/Europa zijn gehaald. Goedkope arbeiders, geld dus. In het belang van het bedrijfsleven/economie.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:19 schreef De_Nuance het volgende:
"Door heel Europa, niet alleen in Nederland, maar in heel Europa vechten de multiculturalistische elites een totale oorlog uit tegen hun bevolkingen. Met als inzet de voortzetting van de massa-immigratie en de islamisering, uiteindelijk resulterend in een islamitisch Europa – een Europa zonder vrijheid: Eurabië.’"
Geert Wilders
Dat we uiteindelijk gematiged islamitisch zullen worden geloof ik nog wel ofschoon ik het zelf niet meer meemaak. Maar een Europa zonder vrijheid....nou tijd om eens wat geschiedenislessen te volgen. Europa kan soms raar uit de hoek komen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:19 schreef De_Nuance het volgende:
Geert Wilders
uhmm jawel, lees het zelf maar eens ... zoveel posts stonden er nog niet in dat topic dus je kunt best alles lezenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:22 schreef Re het volgende:
[..]
uhmm nee, lees je eigen post eens terug zou ik zeggen
je hebt helemaal gelijkquote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
uhmm jawel, lees het zelf maar eens ... zoveel posts stonden er nog niet in dat topic dus je kunt best alles lezen
Weet niet of het een retorische vraag was, maar zal maar antwoorden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:22 schreef kingmob het volgende:
[..]
Wat is je punt? Maak ik die opmerkingen? Maakt dat die opmerkingen terecht? Aangezien het antwoord op beide nee is, waarom neem je de moeite?
Geloof je dat echt ?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:23 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat we uiteindelijk gematiged islamitisch zullen worden geloof ik nog wel ofschoon ik het zelf niet meer meemaak. Maar een Europa zonder vrijheid....nou tijd om eens wat geschiedenislessen te volgen. Europa kan soms raar uit de hoek komen.
Ik weet niet in welk land jij woont, maar wanneer je hier in Nederland (of op Fok!) zegt dat je links stemt, dan ben je meteen een allochtonenknuffelaar, een verrader, een dhimi enz enz. Juist door o.a. de PVV is het helemaal hip tegenwoordig om links van alles de schuld te geven. Zie je ook weer in dit topic. Er is door de dader een link gelegd met de PVV en wat is de reactie van velen "Ja, maar de PvdA is slechter, bla bla bla". Echt té triest voor woorden, dat altijd maar links erbij gesleept moet worden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:18 schreef Gia het volgende:
Vind het alleen walgelijk hoe mensen hier proberen de PVV te raken door mensen het gevoel te geven dat de PVV-aanhang zo fout is, dat je daar niet bij zou moeten willen horen.
Het is al erg genoeg om als PVV-stemmer daar voor uit te komen. Geloof me, die worden overal afgemaakt en de grond ingetrapt, want links is goed, rechts is fout.
Zie je in mij angst.....zal me een reet roesten welke stroming er dan is. Als onze vrijheden op de schop gaan (links/rechts/fundi) dan gaat het zeker klappen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:27 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Geloof je dat echt ?
Elk serieus onderzoek wijst uit dat een islamitisch europa de komende honderd jaar onmogelijk is. En verder kijken is sowieso nutteloos.
Ook de moslims in Europa gedragen zich steeds westerser. Het is niet dan angstretoriek.
Tuurlijk, maar de TT impliceert wel een hoop. Beetje kansloos.quote:
Ben je echt in 1979 geboren? Jouw reacties passen namelijk meer bij een 16 jarig kindquote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:27 schreef sp3c het volgende:
obviously
maar dat maakt je reacties niet meer of minder vreemd
Dat komt omdat je niet goed leest. Ten eerste heeft hij bewondering voor Al Qaeda en niet voor moslims. ten tweede bewonderd hij hun methodes e.d. en mocht al qaeda een partij zijn dan zouden die vast dezelfde toewerpingen krijgen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier staat dat AB ook bewondering had voor Al Quaida, maar ik zie niemand moslims verantwoordelijk houden voor deze daad.
Punt is, dat rechts over het algemeen mensen niet uit hun vriendenkring weren als ze erachter komen dat ze extreem links zijn. Andersom komt dit wel voor.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:22 schreef Pooleventerug het volgende:
[..]
De PVV-aanhang is ook erg fout. Laten we daar niet politiek correct over doen, en het probleem gewoon benoemen toch? Het is ook mijn recht op meningsuiting om die PVV'ers af te maken en de grond in te trappen. Ik zie daar namelijk goede redenen toe, want ze hebben gestemd op een verachtelijk partijprogramma van een eenmanspartij met een verachtelijke leider die onze samenleving kapot probeert te maken met zijn leugens en ophitserij tegen moslims.
Bingo. it's inevitablequote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:31 schreef -Techno- het volgende:
Breivik is gefrustreerd door de globalisering en de daar bijhorende consequenties. Die globalisering is het product van zowel links als rechts. Het is onzinnig om nu 1 kant schuin aan te kijken.
Eerder dan wie? Mensen die rechts stemmen doen dat minder? Is dat wat je probeert te zeggen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:31 schreef Gia het volgende:
Mensen die links stemmen hebben toch eerder de neiging om iedereen die VVD of PVV stemt te mijden.
Jankbal. Ik heb meerdere familieleden (buiten het gezin godzijdank) die PVV stemmen. Kan nog steeds met hen door een deur.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Punt is, dat rechts over het algemeen mensen niet uit hun vriendenkring weren als ze erachter komen dat ze extreem links zijn. Andersom komt dit wel voor.
Ik heb als rechts figuur best respect voor iemand die links stemt. Komen ook in mijn vriendenkring voor. We hebben het dan maar liever niet over politiek, omdat we daar niet uit komen.
Mensen die links stemmen hebben toch eerder de neiging om iedereen die VVD of PVV stemt te mijden.
Hoe verklaar je al die 17.000+ aanslagen dan in de naam van allah?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:01 schreef -Techno- het volgende:
In hoeverre kan een ideologie verantwoordelijk worden gehouden voor terroristische acties?
Dat hangt natuurlijk van de ideologie af. Dat is nou net waar de schoen wringt in deze discussie. Ik geloof best dat Wilders niet van het geweld is, maar zijn ideologie is makkelijk zo uit te leggen door anderen. Het zou hem sieren om hier minder passief op te reageren. Het zou bovendien voor de verandering zijn mening en logica consequent maken als hij hier conclusies uit trekt. Of hij het wil of niet, zijn uitspreken in het verleden maken het relevant dat hij hier inhoudelijker op in gaat.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:01 schreef -Techno- het volgende:
bron?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:36 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Hoe verklaar je al die 17.000+ aanslagen dan in de naam van allah?
Zijn aanslagen gepleegd door Moslims die volgens de Islam leven en de Islam is ook een ideologie.
17.000+ aanslagen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:36 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Zijn aanslagen gepleegd door Moslims die volgens de Islam leven en de Islam is ook een ideologie.
Ik heb oprecht medelijden met je als je geen politieke gesprekken kan hebben met je vrienden. Imo ben je dan niet echt vrienden als je het niet gewoon lekker oneens kan zijn. Politiek is een onderwerp om uit de weg te gaan met vreemden, niet met vrienden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Punt is, dat rechts over het algemeen mensen niet uit hun vriendenkring weren als ze erachter komen dat ze extreem links zijn. Andersom komt dit wel voor.
Ik heb als rechts figuur best respect voor iemand die links stemt. Komen ook in mijn vriendenkring voor. We hebben het dan maar liever niet over politiek, omdat we daar niet uit komen.
Ohja? Leg eens uit?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:22 schreef Pooleventerug het volgende:
[..]
De PVV-aanhang is ook erg fout.
Slordig knul, leer eens voor jezelf te praten.quote:Laten we daar niet politiek correct over doen,
Huh? Welk probleem?quote:en het probleem gewoon benoemen toch?
Een dolle hond maakt men in de regel af, daar heeft vrije meniningsuiting niets mee te maken.quote:Het is ook mijn recht op meningsuiting om die PVV'ers af te maken
Toe maar.quote:en de grond in te trappen.
Ik niet maar vertel je goede redenene eens?quote:Ik zie daar namelijk goede redenen toe,
Moeilijk is democratie voor sommigen, is 't niet?quote:want ze hebben gestemd op een verachtelijk partijprogramma
Wat een haat en woede schuilt er in jou. Je lijkt AB wel.quote:van een eenmanspartij met een verachtelijke leider
Aha, vrije meningsuiting alleen voor moslims?quote:die onze samenleving kapot probeert te maken met zijn leugens en ophitserij tegen moslims.
Dus de Islam ideologie is verantwoordelijk voor al die aanslagen? Is de ideologie van Breivik dan ook verantwoordelijk?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:36 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Bron?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat een nonsens.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:31 schreef Gia het volgende:
[..]
had het over vrienden. Familieleden hoeven geen vrienden te zijn. Door één deur kunnen is nog niet hetzelfde als ermee bevriend zijn. Voor vriendschap is meer nodig dan door één deur kunnen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jankbal. Ik heb meerdere familieleden (buiten het gezin godzijdank) die PVV stemmen. Kan nog steeds met hen door een deur.
Nogmaals, IK heb niet PVV gestemd, maar VVD en kan prima politieke gesprekken voeren met mijn vrienden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:55 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik heb oprecht medelijden met je als je geen politieke gesprekken kan hebben met je vrienden. Imo ben je dan niet echt vrienden als je het niet gewoon lekker oneens kan zijn. Politiek is een onderwerp om uit de weg te gaan met vreemden, niet met vrienden.
Je zegt net dat je liever niet over politiek praat met je linkse vrienden, het is het een of het ander, niet allebei.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Nogmaals, IK heb niet PVV gestemd, maar VVD en kan prima politieke gesprekken voeren met mijn vrienden.
Als ik een dergelijke post lees, ben ik oprecht blij dat er geen PVV-leden zijn, met een jeugdafdeling die dergelijke bijeenkomsten, jeugdkampen zouden organiseren.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:22 schreef Pooleventerug het volgende:
De PVV-aanhang is ook erg fout. Laten we daar niet politiek correct over doen, en het probleem gewoon benoemen toch? Het is ook mijn recht op meningsuiting om die PVV'ers af te maken en de grond in te trappen. Ik zie daar namelijk goede redenen toe, want ze hebben gestemd op een verachtelijk partijprogramma van een eenmanspartij met een verachtelijke leider die onze samenleving kapot probeert te maken met zijn leugens en ophitserij tegen moslims.
Het staat duidelijk wat men in de Islam MOET nastrevenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:01 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dus de Islam ideologie is verantwoordelijk voor al die aanslagen? Is de ideologie van Breivik dan ook verantwoordelijk?
Omdat het dan ook over de ideeën van Wilders gaat. Ik heb er dan bij de laatste verkiezingen niet op gestemd, maar ik heb wel sympathie voor zijn ideeën. Gesprekken gingen vaak ook over coalitievorming en als je dan aangeeft dat je liever de VVD samen ziet gaan met de PVV, dan met bijvoorbeeld de hele linkse garde, dan wordt je dat door SP-stemmers niet echt in dank afgenomen. Dan is het ook niet meer gezellig, helaas.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:11 schreef kingmob het volgende:
[..]
Je zegt net dat je liever niet over politiek praat met je linkse vrienden, het is het een of het ander, niet allebei.
Wacht even, je gaat nu mij de daden van een extreemrechtse Noor in de schoenen schuiven?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ik een dergelijke post lees, ben ik oprecht blij dat er geen PVV-leden zijn, met een jeugdafdeling die dergelijke bijeenkomsten, jeugdkampen zouden organiseren.
Want met mensen die een partij zó haten als jij, heb je geen moslimterroristen meer nodig.
Wat een onzin zeg. Gematigde mensen zullen mensen met extremistische denkbeelden over het algemeen hoe dan ook weren, of deze nu links of rechts georienteerd zijn. Ik wil kaalkopjes noch Volkerts in mijn vriendenkring.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:31 schreef Gia het volgende:
Punt is, dat rechts over het algemeen mensen niet uit hun vriendenkring weren als ze erachter komen dat ze extreem links zijn.
Nouja, ik praat met sommige mensen in mijn vriendenkring ook niet over politiek of religie gewoon omdat ik weet dat we het niet eens gaan worden, en mekaar alleen maar gaan zitten irriteren. Dat snap ik op zich wel.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:11 schreef kingmob het volgende:
Je zegt net dat je liever niet over politiek praat met je linkse vrienden, het is het een of het ander, niet allebei.
Nee, ze geeft aan dat een dergelijke haat die jij uit in je posts nogal ongezond is. Goed moment voor jou de gebeten hond te spelen, zijn die PVVers ook zo goed inquote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:16 schreef Pooleventerug het volgende:
Wacht even, je gaat nu mij de daden van een extreemrechtse Noor in de schoenen schuiven?
Nou, ik vraag me toch wel af of het veilig zou zijn als er een jeugdafdeling zou bestaan van de PVV die ergens op een dergelijk kamp bijeen zouden komen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:17 schreef Catbert het volgende:
Nee, ze geeft aan dat een dergelijke haat die jij uit in je posts nogal ongezond is. Goed moment voor jou de gebeten hond te spelen, zijn die PVVers ook zo goed in
Tja. Als je me dat een week geleden had gevraagd had ik een ander antwoord gegeven dan nu.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:20 schreef Gia het volgende:
Nou, ik vraag me toch wel af of het veilig zou zijn als er een jeugdafdeling zou bestaan van de PVV die ergens op een dergelijk kamp bijeen zouden komen.
Als je al ziet dat Wilders al jarenlang beveiligd moet worden....
Hmm, wellicht ben ik het gewend er andere ideeen op na te houden danquote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:17 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nouja, ik praat met sommige mensen in mijn vriendenkring ook niet over politiek of religie gewoon omdat ik weet dat we het niet eens gaan worden, en mekaar alleen maar gaan zitten irriteren. Dat snap ik op zich wel.
[..]
Ik speel niet alleen de gebeten hond, ik vind het oprecht belachelijk dat ze suggereert dat ik een jeugdafdeling van de PVV zou willen doodmaken op de manier zoals Breivik onder de sociaal-democratische jongeren heeft huisgehouden. Ik ben nog steeds zwaar geschokt door die gebeurtenissen en ik zou überhaupt nooit geweld gebruiken. Ik vind het echt een misselijke suggestie van Gia.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:17 schreef Catbert het volgende:
Nee, ze geeft aan dat een dergelijke haat die jij uit in je posts nogal ongezond is. Goed moment voor jou de gebeten hond te spelen, zijn die PVVers ook zo goed in
Same here. Ik denk eerlijk gezegd niet dat die per definitie veilig zijn. net zoals ik ineens vrees voor PvdA bijeenkomsten, waar ik eerst nog wel kon lachen om het huidige anti-PvdA klimaatquote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:22 schreef Catbert het volgende:
[..]
Tja. Als je me dat een week geleden had gevraagd had ik een ander antwoord gegeven dan nu.
Je zou een week geleden gedacht hebben dat dat niet veilig was en nu wel? Of andersom?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:22 schreef Catbert het volgende:
Tja. Als je me dat een week geleden had gevraagd had ik een ander antwoord gegeven dan nu.
De kogels komen van rechts....ik denk dat de Jonge Socialisten zich meer zorgen moeten maken.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou, ik vraag me toch wel af of het veilig zou zijn als er een jeugdafdeling zou bestaan van de PVV die ergens op een dergelijk kamp bijeen zouden komen.
Je leest niet goed. Dat heb ik nooit gesuggereerd.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:23 schreef Pooleventerug het volgende:
[..]
Ik speel niet alleen de gebeten hond, ik vind het oprecht belachelijk dat ze suggereert dat ik een jeugdafdeling van de PVV zou willen doodmaken op de manier zoals Breivik onder de sociaal-democratische jongeren heeft huisgehouden. Ik ben nog steeds zwaar geschokt door die gebeurtenissen en ik zou überhaupt nooit geweld gebruiken. Ik vind het echt een misselijke suggestie van Gia.
Tussen kennissen en beste vriend zit nogal een spectrum he. Maar met bijvoorbeeld m'n moeder ga ik ook geen politieke discussies houden, en al helemaal niet over de PVV. Van sommige vrienden weet ik dat discussies daarover ook geen zin hebben, hoewel ik met een andere vriend juist wel erg leuke discussies kan voeren.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:23 schreef kingmob het volgende:
Hmm, wellicht ben ik het gewend er andere ideeen op na te houden danIk heb snel geleerd bepaalde discussies te vermijden, maar ik onderken mensen slechts als vrienden als ik een dergelijke discussie kan voeren. Het hoeft niet altijd 'gezellig' te zijn, discussie is gewoon leuk op zichzelf, ook als deze stevig is. Mijn beste vriend is gelovig en stemt CDA, dat zijn toch wel 2 redelijke tegenpolen voor mij
Als je zulke extreme zaken meldt over PVVers moet je ook tegen zulke tegenreacties kunnen. Ik ben het ook niet eens met Wilders en z'n kompanen maar ik 'haat' ze alleminst.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:23 schreef Pooleventerug het volgende:
Ik speel niet alleen de gebeten hond, ik vind het oprecht belachelijk dat ze suggereert dat ik een jeugdafdeling van de PVV zou willen doodmaken op de manier zoals Breivik onder de sociaal-democratische jongeren heeft huisgehouden. Ik ben nog steeds zwaar geschokt door die gebeurtenissen en ik zou überhaupt nooit geweld gebruiken. Ik vind het echt een misselijke suggestie van Gia.
Duh?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:26 schreef Gia het volgende:
Je zou een week geleden gedacht hebben dat dat niet veilig was en nu wel? Of andersom?
Nee, ik denk dat het sowieso niet veilig is, maar dat denk ik nu, vorige week had ik daar anders over gedacht. LMD.quote:Denk je dat het een week geleden nog wel veilig zou zijn geweest en nu niet?
Er zijn geen jonge PVV-ers. Scheelt ook enorm, natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:27 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De kogels komen van rechts....ik denk dat de Jonge Socialisten zich meer zorgen moeten maken.
Het staat er wel hoor, lees maar eens terug. Maar goed, fijn dat je het nu in elk geval terugneemt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Je leest niet goed. Dat heb ik nooit gesuggereerd.
Maar je haat en het haatzaaien dat uit jouw post spreekt zou mensen wel aan kunnen zetten zoiets te doen. Ik heb nooit beweerd dat JIJ dat zou doen.
Massamooord vanuit onmiskenbaar politiek-rechtse motieven. Kun je kotsen zoveel je wilt, maar dat verandert verder niets.quote:
Je spreekt jezelf tegenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Nogmaals, IK heb niet PVV gestemd, maar VVD en kan prima politieke gesprekken voeren met mijn vrienden.
quote:Komen ook in mijn vriendenkring voor. We hebben het dan maar liever niet over politiek, omdat we daar niet uit komen.
Hoe kom je daar bij? Misschien bestaat er geen PVV jongeren vereniging maar dat zegt niks over PVV jongeren an sich.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn geen jonge PVV-ers. Scheelt ook enorm, natuurlijk.
nou ja, indirect weer van links natuurlijk, want die zijn toch de verantwoordelijken voor dit drama, was het niet?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |