Precies. Wat dan aangehaald wordt zijn quotes die een reaktie zijn op beschuldigingen van de linkse kliek dat het allemaal Wilers' schuld is en dat iedereen die de PVV aanhangt zich moet schamen. Is het logisch als daar fel op gereageerd wordt?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:54 schreef 3-voud het volgende:
Uit het artikel:
"PVV-aanhangers die hun hart luchten op internetfora uiten bewondering voor de aanslagen en keuren die goed."
Ben wel eens benieuwd hoe ze daar bij komen. Waar dat staat.
Iemand een bron?
Dat geloof ik slechts ten dele..... De zuivere maakbaarheid van de multicul samenleving + jaren 80 nasleep heeft een boel proteststemmen opgeleverd. Kan nou niet zeggen dat het hetzelfde ideologische pad hebben (zeker niet in terums van het doel heiligd de middelen).quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:26 schreef Kingstown het volgende:
[..]
9/11 heeft veel gedaan in de wereld....zowel Breivik als Wilders zijn daarna op hetzelfde ideologische pad terecht gekomen. Met vrienden als Breivik heb je geen vijanden meer nodig.
Wat niet wegneemt dat die reacties van de frontpage gewoon eng zijn, afkomstig van extreme PVVers of niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:30 schreef Gia het volgende:
Kom op mensen, doe es normaal!! Geert Wilders, noch de PVV is verantwoordelijk voor dit bloedbad.
Goh, die opmerkingen krijgen we nu nooit als er weer een terroristische aanslag uit islamitische hoek gepleegd wordt. Dat kriebelt dan niet de onderbuik van de PVV-ers?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:01 schreef kingmob het volgende:
[..]
En ondertussen gaat dit gewoon lekker door
Er worden 68 mensen vermoord enkel en alleen omdat ze links waren en dan weet een fokker het toch nog te draaien dat het "koren op de molen is voor dat linkse tuig". Ze zullen idd ongetwijfeld een gat in de lucht springen dat er nu eindelijk een paar vermoord zijn, kunnen ze eindelijk de PVV een hak zetten. Verdomme al die jaren op gewacht!
Dat was al in 2000......quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat die reacties van de frontpage gewoon eng zijn, afkomstig van extreme PVVers of niet.
Maar nu zelfs met zoiets ergs als dit. Ik lees er nooit, nu toevallig wel, maar mijn mond viel open..quote:
Bij al die reakties staat dat het PVV-ers zijn? Of is iedereen die achter deze moordpartij staat in jouw ogen meteen een PVV-er?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat die reacties van de frontpage gewoon eng zijn, afkomstig van extreme PVVers of niet.
Jezus Christus, over een plank voor je kop hebben gesprokenquote:'Die actie van de Noor komt out of the blue. Het is ziek dat de link wordt gelegd door linksmensen. Voor Wilders vind ik het zielig dat hem dit overkomt.'
Welkom op FOK!, onderbuik eerst.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar nu zelfs met zoiets ergs als dit. Ik lees er nooit, nu toevallig wel, maar mijn mond viel open..
Zelfs als je 90% af kan doen als stoerdoenerij.
Ik loop al redelijk lang mee maar aan dat soort uitspraken zal ik (helaas?) nooit wennen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:39 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Welkom op FOK!, onderbuik eerst.
Ik loop al iets langer mee, en heb bewust een hele lap van de reeks links laten liggen.
Eerst zien dan geloven....... en dat laatste valt me ook slecht.
Ik weet wat voor je reacties je bedoelt en vind het zelf ook de achterlijkheid zelve, maar dan nog ben ik principiëel tegen wegmodereren. Hoe minder platform hoe enger het wordt wmb. Goedkeuring is sowieso geen sprake van.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het leek stormfront wel. In gevallen van goedkeuren van massamoord mag je wat mij betreft best wat strenger modereren. Doen ze hier op het forum ook. Dat het de realiteit is betekent niet dat je het goed moet keuren en een platoform moet bieden. Voor mij althans ligt daar wel een grens.
Doel heiligt middelen is precies het punt waar de wegen zich scheiden, maar dat manifest is bijna 1 op 1 te vergelijken met de ideologie van de PVV. Dat het z'n oorsprong heeft een paar decennia eerder klopt ook, maar 9/11 is daar een breekpunt in geweest....daardoor werden dergelijke ideologieën veel meer geaccepteerd als daarvoor en werden het ook succesvolle politieke stromingen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:31 schreef Drugshond het volgende:
Dat geloof ik slechts ten dele..... De zuivere maakbaarheid van de multicul samenleving + jaren 80 nasleep heeft een boel proteststemmen opgeleverd. Kan nou niet zeggen dat het hetzelfde ideologische pad hebben (zeker niet in terums van het doel heiligd de middelen).
Nee, aangezien er geen andere partijen zijn die bij de politieke denkbeelden van Anders passen behalve misschien de PVV en eventueel de SGP, conservatieve partijen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Bij al die reakties staat dat het PVV-ers zijn? Of is iedereen die achter deze moordpartij staat in jouw ogen meteen een PVV-er?
Voor het grootste deel zal dat wel zo zijn ja. Niet dat alle PVV'ers dit steunen (natuurlijk niet, verre van), maar iemand die het qua gedachtegoed eens is met Breitvik zal niet snel op een D66 of PvdA stemmen natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Bij al die reakties staat dat het PVV-ers zijn? Of is iedereen die achter deze moordpartij staat in jouw ogen meteen een PVV-er?
Alle buitenlanders het land uit, ballen afhakken van verkrachter etc. dat is kroegpraat, maar toejuichen dat er 80 mensen vermoord zijn tot kroegpraat minimaliseren? Ik denk als jij dat in een willekeurige kroeg gaat roepen dat je er uitgemept wordt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:40 schreef Drugshond het volgende:
face up.... er is er verschil tussen kroegpraat en de actie bij het woord voegen.
Links-Rechts-Fundi .... same shit.
Je kunt ook te politiek correct zijn. Malloten blijf je altijd houden (ongeacht politieke stroming).quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:41 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik weet wat voor je reacties je bedoelt en vind het zelf ook de achterlijkheid zelve, maar dan nog ben ik principiëel tegen wegmodereren. Hoe minder platform hoe enger het wordt wmb. Goedkeuring is sowieso geen sprake van.
Doel heiligt middelen is precies het punt waar de wegen zich scheiden, maar dat manifest is bijna 1 op 1 te vergelijken met de ideologie van de PVV. Dat het z'n oorsprong heeft een paar decennia eerder klopt ook, maar 9/11 is daar een breekpunt in geweest....daardoor werden dergelijke ideologieën veel meer geaccepteerd als daarvoor en werden het ook succesvolle politieke stromingen.
1 van de vervelendste dingen die je kan overkomen als je een bepaalde stroming aanhangt is dat een geloofsgenoot uit naam van die gedeelde ideologie verschrikkelijke terreurdaden begaat en dat proces zal de PVV nu door moeten gaan, hoewel ik niet denk dat het ze echt veel stemmen zal gaan kosten.
Ik ben +EV (pokerterm) in een kroeg.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Alle buitenlanders het land uit, ballen afhakken van verkrachter etc. dat is kroegpraat, maar toejuichen dat er 80 mensen vermoord zijn tot kroegpraat minimaliseren? Ik denk als jij dat in een willekeurige kroeg gaat roepen dat je er uitgemept wordt.
Ja, inclusief avatars, onderschriften, partijprogramma e.d.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Bij al die reakties staat dat het PVV-ers zijn?
Een virtuele- of een echte kroeg?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:46 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik ben +EV (pokerterm) in een kroeg.
Dat AB hetzelfde denkt over bepaalde zaken als Wilders, en daarom Wilders bewonderde, maakt Wilders toch niet mede-verantwoordelijk!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:41 schreef Kingstown het volgende:
1 van de vervelendste dingen die je kan overkomen als je een bepaalde stroming aanhangt is dat een geloofsgenoot uit naam van die gedeelde ideologie verschrikkelijke terreurdaden begaat en dat proces zal de PVV nu door moeten gaan, hoewel ik niet denk dat het ze echt veel stemmen zal gaan kosten.
Hier staat dat AB ook bewondering had voor Al Quaida, maar ik zie niemand moslims verantwoordelijk houden voor deze daad.quote:Wilders heeft geen goed woord over voor Breivik. ''Het manifest van de dader maakt duidelijk dat het hier gaat om een waanzinnige. Hij wil samenwerken met Al Qaida (waar hij grote bewondering voor koestert), hunkert naar het opblazen van steden, droomt van ridders die zichzelf op chirurgische wijze mutileren en wil zijn held Karadzic ontmoeten.''
''Ook verwijst Breivik naar Nederland. Dat de strijd tegen de islamisering door een psychopaat op gewelddadige wijze wordt misbruikt is walgelijk en een slag in het gezicht voor de wereldwijde anti-islambeweging. Het vervult me met walging dat de dader naar de PVV en mij verwijst in zijn manifest.''
Verder laat Wilders weten dat hij, noch de PVV verantwoordelijk is voor de daden van de heer Breivik. ''De PVV noch ik zijn verantwoordelijk voor een eenzame verknipte idioot die de vrijheidslievende anti-islamiseringsidealen op gewelddadige manier misbruikt, hoe graag sommigen dat ook zouden willen. Wij zijn democraten in hart en nieren. De Partij voor de Vrijheid heeft nooit en te nimmer opgeroepen tot geweld en zal dat ook nooit doen. Wij geloven in de kracht van de stembus en de wijsheid van de kiezer. Niet in bommen en pistolen.''
''Wij strijden op een democratische en geweldloze manier tegen de verdere islamisering van onze samenleving en zullen dat blijven doen. Het behoud van onze vrijheid en veiligheid is ons enige doel,''
Je vergeet dat je dat ook kan zeggen voor moslimterroristen in Nederland die 9 van de 10 keer PvdA stemmen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:51 schreef Drugshond het volgende:
Moeten we het kaf niet van het koren scheiden..... m.a.w. wat is het verschil tussen een politiek leider en zijn kiezers.
Als we de hypothese volgen dat de PVV een protestpartij is (op economischvlak scoren ze niet zo hoog). Dan maak ik me meer ongerust over de ongecontroleerde volgers (die lose eindjes hebben).
Maar dat kan ik evengoed zeggen voor de Partij van de Dieren.
Ik heb reacties gelezen van forumgebruikers die blij waren over de daad, nog voordat linkse partijen er ook maar een woord over hadden gezegd. Verder is het argument dat iets ergens een reactie op is, niet bijster sterk. Je kunt bepaalde opmerkingen en dus ook bepaalde reacties ook gewoon achterwege laten.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:30 schreef Gia het volgende:
Precies. Wat dan aangehaald wordt zijn quotes die een reaktie zijn op beschuldigingen van de linkse kliek dat het allemaal Wilders' schuld is en dat iedereen die de PVV aanhangt zich moet schamen. Is het logisch als daar fel op gereageerd wordt?
Mag ik aantallen en/of bewijzen van die 'heel veel PvdA-stemmers' die blij waren met het succes van 11 september? Op wat Marokkaans straattuig na (waarschijnlijk niet eens stemgerechtigd), herinner ik me bar weinig juichende reacties uit sociaal-democratische hoek. Niet onbelangrijk detail is dat partijen als de PvdA ook niet een visie erop nahouden waarin bepaalde ideologieën moeten worden verdreven...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:30 schreef Gia het volgende:
Er zullen best PVV-stemmers zijn die achter de daden van AB staan, maar er zullen misschien ook wel VVD-stemmers hierachter staan, of Trots-stemmers, of niet-stemmers. Zo waren er ook heel veel PvdA stemmers die blij waren met het 'succes' van 911 die Al Quaida verheerlijken. Ook de PvdA maar op aan kijken.
Prima dat je er zo over denkt, maar toen een radicale milieuactivist in 2002 Pim Fortuyn vermoordde, wisten complete massa's mensen te melden dat de kogel van links was gekomen, dat linkse partijen aan "demonisering" hadden gedaan en een klimaat hadden geschapen waarin zo'n hatecrime kon plaatsvinden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:30 schreef Gia het volgende:
Kom op mensen, doe es normaal!! Geert Wilders, noch de PVV is verantwoordelijk voor dit bloedbad.
Lol...we hebben geeneens 10 moslimterroristen in NL en hoe weet jij waar die mensen op stemmen? Je klinkt als Breivik die sociaal-democraten ook overal de schuld van geeft.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Je vergeet dat je dat ook kan zeggen voor moslimterroristen in Nederland die 9 van de 10 keer PvdA stemmen.
Fundamentalistische moslims stemmen doorgaans niet, die geloven niet in democratie.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Je vergeet dat je dat ook kan zeggen voor moslimterroristen in Nederland die 9 van de 10 keer PvdA stemmen.
Sociaal-democraten zijn de schuld van alles (tot het KNMI aan toe), precies dezelfde gedachtegang als dat Breivik heeft.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:58 schreef Jabberwocky het volgende:
Hoe komt het toch dat iedere, zijdelingse, kritiek op de PVV altijd uitmondt in PVV'ers die de PvdA gaan aanvallen?
Ik vrees dat je de intellectuele capaciteiten van Gia overschat als je denkt dat ze die keuze zal maken.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |