abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99965120
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:23 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat we uiteindelijk gematiged islamitisch zullen worden geloof ik nog wel ofschoon ik het zelf niet meer meemaak. Maar een Europa zonder vrijheid....nou tijd om eens wat geschiedenislessen te volgen. Europa kan soms raar uit de hoek komen.
Geloof je dat echt ?

Elk serieus onderzoek wijst uit dat een islamitisch europa de komende honderd jaar onmogelijk is. En verder kijken is sowieso nutteloos.
Ook de moslims in Europa gedragen zich steeds westerser. Het is niet dan angstretoriek.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_99965129
Laten we wel zijn.... Een groot gedeelte van het gedachtegoed van Breivik komt precies overeen met standpunten van Wilders en al helemaal met het gedachtegoed van zijn achterban. Is dat omdat Wilders en zijn achterban levensgevaarlijk zijn? Nee! Dat is omdat een groot gedeelte van de standpunten van Breivik heel redelijk zijn en gebaseerd zijn op dezelfde angsten die vele honderdduizenden mensen in Europa ook hebben.

Angst voor de islamisering van Europa is diep geworteld in de Europese bevolking. Dat is niet te ontkennen. Het enige verschil is dat de manieren om dit tegen te gaan nogal van elkaar verschillen. Dat is bij heel veel politieke dingen nou eenmaal het geval. Sommige partijen pleiten al jaren voor het sluiten van nertsenfokkerijen, maar willen wel een regeling om de uitbaters financieel te ondersteunen. Linkse extremisten zetten huizen van diezelfde eigenaren in brand, laten alle nertsen vrij en vernielen het hele bedrijf. Gaan we de schuld daarvan dan ook al op de gematigde partijen afschuiven? Ik dacht het niet!
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_99965147
-

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 26-07-2011 16:30:57 ]
pi_99965177
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:18 schreef Gia het volgende:

Vind het alleen walgelijk hoe mensen hier proberen de PVV te raken door mensen het gevoel te geven dat de PVV-aanhang zo fout is, dat je daar niet bij zou moeten willen horen.
Het is al erg genoeg om als PVV-stemmer daar voor uit te komen. Geloof me, die worden overal afgemaakt en de grond ingetrapt, want links is goed, rechts is fout.
Ik weet niet in welk land jij woont, maar wanneer je hier in Nederland (of op Fok!) zegt dat je links stemt, dan ben je meteen een allochtonenknuffelaar, een verrader, een dhimi enz enz. Juist door o.a. de PVV is het helemaal hip tegenwoordig om links van alles de schuld te geven. Zie je ook weer in dit topic. Er is door de dader een link gelegd met de PVV en wat is de reactie van velen "Ja, maar de PvdA is slechter, bla bla bla". Echt té triest voor woorden, dat altijd maar links erbij gesleept moet worden.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 16:29:55 #155
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_99965195
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:27 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Geloof je dat echt ?

Elk serieus onderzoek wijst uit dat een islamitisch europa de komende honderd jaar onmogelijk is. En verder kijken is sowieso nutteloos.
Ook de moslims in Europa gedragen zich steeds westerser. Het is niet dan angstretoriek.
Zie je in mij angst.....zal me een reet roesten welke stroming er dan is. Als onze vrijheden op de schop gaan (links/rechts/fundi) dan gaat het zeker klappen.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 16:30:26 #156
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_99965211
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:07 schreef speknek het volgende:
Er staat nergens 'alle PVV-aanhangers'.
Tuurlijk, maar de TT impliceert wel een hoop. Beetje kansloos.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_99965221
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:27 schreef sp3c het volgende:
obviously

maar dat maakt je reacties niet meer of minder vreemd
Ben je echt in 1979 geboren? Jouw reacties passen namelijk meer bij een 16 jarig kind :{
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 16:31:16 #158
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_99965237
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 15:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Hier staat dat AB ook bewondering had voor Al Quaida, maar ik zie niemand moslims verantwoordelijk houden voor deze daad.
Dat komt omdat je niet goed leest. Ten eerste heeft hij bewondering voor Al Qaeda en niet voor moslims. ten tweede bewonderd hij hun methodes e.d. en mocht al qaeda een partij zijn dan zouden die vast dezelfde toewerpingen krijgen.
Wilders is in deze niet zielig, hij behoeft geen verdediging, hij heeft de lont zelf aangestoken door toespelingen te maken over zijn dood en de verantwoordelijken in dat geval. Wie de bal kaatst... Dan heeft men nog steeds ongelijk, maar hij verdient het wel om het vuur aan de schenen gelegd te krijgen en hier meer uitsluitsel over te geven. Is van der Laan bijvoorbeeld nu ook 'off the hook' of is dat 'anders'?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 16:31:27 #159
3542 Gia
User under construction
pi_99965239
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:22 schreef Pooleventerug het volgende:

[..]

De PVV-aanhang is ook erg fout. Laten we daar niet politiek correct over doen, en het probleem gewoon benoemen toch? Het is ook mijn recht op meningsuiting om die PVV'ers af te maken en de grond in te trappen. Ik zie daar namelijk goede redenen toe, want ze hebben gestemd op een verachtelijk partijprogramma van een eenmanspartij met een verachtelijke leider die onze samenleving kapot probeert te maken met zijn leugens en ophitserij tegen moslims.
Punt is, dat rechts over het algemeen mensen niet uit hun vriendenkring weren als ze erachter komen dat ze extreem links zijn. Andersom komt dit wel voor.
Ik heb als rechts figuur best respect voor iemand die links stemt. Komen ook in mijn vriendenkring voor. We hebben het dan maar liever niet over politiek, omdat we daar niet uit komen.

Mensen die links stemmen hebben toch eerder de neiging om iedereen die VVD of PVV stemt te mijden.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 16:31:46 #160
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_99965254
Breivik is gefrustreerd door de globalisering en de daar bijhorende consequenties. Die globalisering is het product van zowel links als rechts. Het is onzinnig om nu 1 kant schuin aan te kijken.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 16:31:58 #161
89730 Drugshond
  dinsdag 26 juli 2011 @ 16:34:12 #162
89730 Drugshond
pi_99965342
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:31 schreef -Techno- het volgende:
Breivik is gefrustreerd door de globalisering en de daar bijhorende consequenties. Die globalisering is het product van zowel links als rechts. Het is onzinnig om nu 1 kant schuin aan te kijken.
Bingo. it's inevitable
  dinsdag 26 juli 2011 @ 16:35:29 #163
89730 Drugshond
  dinsdag 26 juli 2011 @ 16:35:42 #164
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_99965386
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:31 schreef Gia het volgende:
Mensen die links stemmen hebben toch eerder de neiging om iedereen die VVD of PVV stemt te mijden.
Eerder dan wie? Mensen die rechts stemmen doen dat minder? Is dat wat je probeert te zeggen?
Trouwens geloof ik niks van je uitspraak, het leven is wel wat meer dan politiek kleur bekennen.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_99965407
quote:

[..]

Punt is, dat rechts over het algemeen mensen niet uit hun vriendenkring weren als ze erachter komen dat ze extreem links zijn. Andersom komt dit wel voor.
Ik heb als rechts figuur best respect voor iemand die links stemt. Komen ook in mijn vriendenkring voor. We hebben het dan maar liever niet over politiek, omdat we daar niet uit komen.

Jankbal. Ik heb meerdere familieleden (buiten het gezin godzijdank) die PVV stemmen. Kan nog steeds met hen door een deur.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_99965419
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:01 schreef -Techno- het volgende:
In hoeverre kan een ideologie verantwoordelijk worden gehouden voor terroristische acties?
Hoe verklaar je al die 17.000+ aanslagen dan in de naam van allah?
Zijn aanslagen gepleegd door Moslims die volgens de Islam leven en de Islam is ook een ideologie.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 16:37:39 #167
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_99965460
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:01 schreef -Techno- het volgende:
In hoeverre kan een ideologie verantwoordelijk worden gehouden voor terroristische acties?
Dat hangt natuurlijk van de ideologie af. Dat is nou net waar de schoen wringt in deze discussie. Ik geloof best dat Wilders niet van het geweld is, maar zijn ideologie is makkelijk zo uit te leggen door anderen. Het zou hem sieren om hier minder passief op te reageren. Het zou bovendien voor de verandering zijn mening en logica consequent maken als hij hier conclusies uit trekt. Of hij het wil of niet, zijn uitspreken in het verleden maken het relevant dat hij hier inhoudelijker op in gaat.
pi_99965470
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:36 schreef LekkerSimpel het volgende:

[..]

Zijn aanslagen gepleegd door Moslims die volgens de Islam leven en de Islam is ook een ideologie.
bron?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 16:38:20 #169
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_99965491
quote:

[..]

17.000+ aanslagen?
Wie dit leest is alfabeet.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 16:55:14 #170
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_99966100
quote:

[..]

Ik heb oprecht medelijden met je als je geen politieke gesprekken kan hebben met je vrienden. Imo ben je dan niet echt vrienden als je het niet gewoon lekker oneens kan zijn. Politiek is een onderwerp om uit de weg te gaan met vreemden, niet met vrienden.
pi_99966194
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:22 schreef Pooleventerug het volgende:

[..]

De PVV-aanhang is ook erg fout.
Ohja? Leg eens uit?
quote:
Laten we daar niet politiek correct over doen,
Slordig knul, leer eens voor jezelf te praten.
quote:
en het probleem gewoon benoemen toch?
Huh? Welk probleem?
quote:
Het is ook mijn recht op meningsuiting om die PVV'ers af te maken
Een dolle hond maakt men in de regel af, daar heeft vrije meniningsuiting niets mee te maken.
quote:
en de grond in te trappen.
Toe maar.
quote:
Ik zie daar namelijk goede redenen toe,
Ik niet maar vertel je goede redenene eens?
quote:
want ze hebben gestemd op een verachtelijk partijprogramma
Moeilijk is democratie voor sommigen, is 't niet?
quote:
van een eenmanspartij met een verachtelijke leider
Wat een haat en woede schuilt er in jou. Je lijkt AB wel.
quote:
die onze samenleving kapot probeert te maken met zijn leugens en ophitserij tegen moslims.
Aha, vrije meningsuiting alleen voor moslims?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:01:03 #172
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_99966315
quote:

[..]

Dus de Islam ideologie is verantwoordelijk voor al die aanslagen? Is de ideologie van Breivik dan ook verantwoordelijk?
pi_99966332
quote:

[..]

Bron?
pi_99966399
quote:

[..]

Wat een nonsens. :')! Ik heb inderdaad geen vrienden of familieleden van wie ik weet dat ze PVV stemmen, maar dat komt natuurlijk doordat ik me in wat intellectuelere en enigszins elitaire kringen begeef, waar de PVV'ers godzijdank een zeldzame soort zijn. En als een vriend of familielid zou toegeven PVV te stemmen, dan zou ik die mijn mening over de PVV wel vertellen ja, tegen vrienden en familie moet je eerlijk zijn.

Maar VVD'ers ken ik volop, leuke mensen over het algemeen, met wie je meestal ook wat politieke speldenprikjes kunt uitwisselen om er daarna om te lachen. Meestal vinden zij het inhoudelijk ook niet prettig dat de VVD met de PVV-tokkies in een gedoogconstructie zit, maar ze zijn wel blij met hun premier en het feit dat Wilders nu zijn populistische pijlen vooral op de andere partijen richt.
Wilders: Als ooit wat gewelddadigs gebeurt tegen mij (..) weet iedereen vanaf nu dat Van der Laan en Pechtold aan een klimaat hebben bijgedragen waarin dat voor sommige gekken (..) gerechtvaardigd leek.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:06:29 #175
3542 Gia
User under construction
pi_99966526
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jankbal. Ik heb meerdere familieleden (buiten het gezin godzijdank) die PVV stemmen. Kan nog steeds met hen door een deur.
had het over vrienden. Familieleden hoeven geen vrienden te zijn. Door één deur kunnen is nog niet hetzelfde als ermee bevriend zijn. Voor vriendschap is meer nodig dan door één deur kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')