Ik denk dat een Sgt1 niet zo snel tot regimentscommandant wordt gemaaktquote:Op zondag 24 juli 2011 19:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat klopt ja. Echter embleem lijkt erg veel op dat wat ik dacht dat het was
De wereld zijn de wonderen nog niet uitquote:Op zondag 24 juli 2011 20:07 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik denk dat een Sgt1 niet zo snel tot regimentscommandant wordt gemaakt
Niet weg moeten doen? Als functionaris zat ik altijd met mijn neus op alles wat door defensie weg werd gedaan, denk dan aan alles wat overtijd is: medicijnen, verband etc, ik nam dat allemaal mee naar huis, maar de noodrantsoenen hebben we allemaal opgegeten.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Had je niet weg moeten doen, nu kan je daar aardig wat geld voor krijgen
Dus je weet ook dat die "uiterste houdsbaarheids datum" héél ruim genomen kan wordenquote:Op zondag 24 juli 2011 20:11 schreef Clan het volgende:
[..]
Niet weg moeten doen? Als functionaris zat ik altijd met mijn neus op alles wat door defensie weg werd gedaan, denk dan aan alles wat overtijd is: medicijnen, verband etc, ik nam dat allemaal mee naar huis, maar de noodrantsoenen hebben we allemaal opgegeten.
Jazeker, zolang ze in blik zitten kan je ze wel 100 jaar bewaren.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dus je weet ook dat die "uiterste houdsbaarheids datum" héél ruim genomen kan worden
En warm bier.quote:
Ook weer wakker!quote:
En dat allemaal dankzij een Franse legerkok...quote:Op zondag 24 juli 2011 20:14 schreef Clan het volgende:
[..]
Jazeker, zolang ze in blik zitten kan je ze wel 100 jaar bewaren.
Deels. En nu is het tijd voor een double whopper.quote:
Wij hebben ouderwetsch chinees gehaaldquote:Op zondag 24 juli 2011 22:34 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Deels. En nu is het tijd voor een double whopper.
Lekkerquote:Op zondag 24 juli 2011 22:34 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Deels. En nu is het tijd voor een double whopper.
Zekers.quote:
quote:Op zondag 24 juli 2011 23:01 schreef Cobra4 het volgende:
En er ligt er nog 1 in de koelkast. Die eet ik wel rond 0600 op.
Iewl..... ErwinRommel vindt een koude Big Mac ook zo lekkerquote:Op zondag 24 juli 2011 23:01 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Zekers.
En er ligt er nog 1 in de koelkast. Die eet ik wel rond 0600 op.
Kan je misschien het recept voor die gekke aardappel eens pm-en?quote:
Zooi van de mac krijg je altijd koud...quote:Op zondag 24 juli 2011 23:03 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Iewl..... ErwinRommel vindt een koude Big Mac ook zo lekker
Koud? Even opwarmen in de magnetron.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:03 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Iewl..... ErwinRommel vindt een koude Big Mac ook zo lekker
Zonder ui vragen, wordt ie 'vers' (quote:Op zondag 24 juli 2011 23:04 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Zooi van de mac krijg je altijd koud...
Die struijkblikken zijn na 100jaar nog verserquote:Op zondag 24 juli 2011 23:06 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Zonder ui vragen, wordt ie 'vers' () gemaakt
Nog altijd beter dan die tyfus regen hier.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:10 schreef Cobra4 het volgende:
Lekker op zomervakantie naar Italië.![]()
Tot 20 centimeter sneeuw in Italië
ROME - In delen van Italië lijkt het midden in de zomer herfst of zelfs winter, met uitbundige sneeuw- en regenval bij lage temperaturen. In de Dolomieten, in de Italiaanse Alpen, ligt de sneeuw op sommige plekken 20 centimeter hoog. In de regio's Veneto, waarvan Venetië de hoofdstad is, en Friuli Venezia Giulia is het kwik op enkele plaatsen tot het vriespunt gedaald, aldus het Italiaanse persbureau ANSA zondagavond.
Voor Hasselback bedoel je?quote:Op zondag 24 juli 2011 23:03 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Kan je misschien het recept voor die gekke aardappel eens pm-en?
Alles beter dan die chef martins.quote:
Wij hebben de Golfstroom.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:13 schreef TMartina het volgende:
Daarbij moet gemeld worden dat het weer in friulli vorige maand 40 graden was.
Ze hebben daar niks te klagen!
Het interessante is nog wel dat de gebieden boven milaan en venetie(friulli dus) net zo plat zijn als Nederland! Wat niet veel voorkomt in het buitenland iig. Maar op de een of andere manier is daar elke keer heel warm of heel koudWaarom hebben wij dat niet...
Jupquote:
Probeer nieuwe aardappels te gebruiken, want die hebben een lekkere schil. Was de aardappel en snij hem voor 80% heel dun in, je kan een pollepel oid achter je aardappel leggen om te voorkomen dat je per ongeluk te diep snijdt. Besprenkel met olie en leg ze op een ingeoliede braadslee/bakplaat. Doe de aardappels op 180-200 graden in de oven tot ze gaar zijn, de tijdsduur ligt aan de grootte van de aardappels. Meng roomboter met wat geperste knoflook of wat kruiden die je lekker vind en doe om het kwartier op iedere aardappel een kluitje botermengsel.quote:
Ik zou voor vastkokend gaan.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:57 schreef Thaboel het volgende:
Nou weet ik van aardappel dat je: kruimig en iets kruimig heb ofzoiets. Maakt dat nog wat uit?
Voorheen was het verzamelen van de doden de taak van de sportspieren. Dat waren de brancardjongens. Maar bij ons zat ook een vrouwelijke "aflegger"... Ik benijd haar niet.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:11 schreef hcwp het volgende:
http://thebrigade.thechiv(...)text-before-viewing/![]()
Hij ligt al een tijdje te pitten. Wellicht kan je hem de vraag stellen per pm zodat hij het leest en morgen kan reageren?quote:Op maandag 25 juli 2011 00:22 schreef AchJa het volgende:
@ER...
Begrijp mij niet verkeerd, maar wat is de reden dat jij je zolder vertimmerd hebt tot een half museum? Als ik de dienst uitgemugd word flikker ik de hele bende de kledingbak in en het ijzerwaar verdwijnt ergens in een doos op zolder. Misschien vindt mijn achterkleinkind dat een keer en kan die dat hier in 2123 posten ofzo.
En dan is de onderkant nog à la gepofte aardappel?quote:Op maandag 25 juli 2011 00:26 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Erg makkelijk en lekker
Ik ga uitpluggen
K.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:26 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Hij ligt al een tijdje te pitten. Wellicht kan je hem de vraag stellen per pm zodat hij het leest en morgen kan reageren?
Ja vooral de bovenkant van het gedeelte wat je insnijdt is knapperig en wat eronder zit is gepoft.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:27 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
En dan is de onderkant nog à la gepofte aardappel?
Omnomnom!quote:Op maandag 25 juli 2011 00:30 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ja vooral de bovenkant van het gedeelte wat je insnijdt is knapperig en wat eronder zit is gepoft.
Ik ben om.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:30 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ja vooral de bovenkant van het gedeelte wat je insnijdt is knapperig en wat eronder zit is gepoft.
Lichtpunt?quote:Op maandag 25 juli 2011 00:47 schreef Rave_NL het volgende:
Nu op Canvas zappen.
Zet je aan het denken.
Ja.. hier ookquote:
Als het maar vaanf 8 augustus tot 15e droog is, vind ik het prima..quote:Op maandag 25 juli 2011 10:41 schreef hoogvlieger het volgende:
Moggel.
T mag van mij echt de hele week keihard gaan stormen, als het vanaf zaterdag maar droog is
Echtquote:Op maandag 25 juli 2011 15:13 schreef Rave_NL het volgende:
Lees net trouwens dat het vaandel van de Bond van Wapenbroeders is ontvreemd na het defilé van Veteranendag.
ping-maaltijdenquote:Op maandag 25 juli 2011 16:43 schreef hoogvlieger het volgende:
Verdomme heb net eigenhandig mn karretje gedegradeerd tot boodschappenwagentje![]()
Maar nu wel 3 kratten verse HJen een midweekvooraad aan ping-maaltijden
quote:Op maandag 25 juli 2011 00:25 schreef Nibb-it het volgende:
Rommel zocht jij nou nog steeds een camonet? Op Marktplaats zag ik er vandaag een aantal voorbij komen.
Heh, nee niet meerquote:
Nee was bij de C1000. Daar was de HJ 9 euro per kratquote:Op maandag 25 juli 2011 16:58 schreef Nibb-it het volgende:
Was jij degene die de laatste magnetronburger voor mijn neus heeft weggekocht bij de appie?
Dat is wel een apart topic waardquote:Op maandag 25 juli 2011 17:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik heb nog een hele hoop krantenartikelen doorgespit die ik nog in een doos had liggen mbt oprichting LMB begin jaren 90
Ga er vanavond eens enkelen van scannen.
Ik heb ook nog allerlei informatie over de oprichting van de Lumb, ik zal mijn voormalig collega en voormalig instructeur van de eerste ploeg Lumb vragen of hij nog informatie heeft over de oprichting.quote:Op maandag 25 juli 2011 17:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik heb nog een hele hoop krantenartikelen doorgespit die ik nog in een doos had liggen mbt oprichting LMB begin jaren 90
Ga er vanavond eens enkelen van scannen.
quote:Op maandag 25 juli 2011 18:17 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik heb ook nog allerlei informatie over de oprichting van de Lumb, ik zal mijn voormalig collega en voormalig instructeur van de eerste ploeg Lumb vragen of hij nog informatie heeft over de oprichting.
Verzamelen en neerleggen bij de peletonscommandant en dan de Gravendienst die de rest doet, zo heb ik dat nog moeten leren.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Voorheen was het verzamelen van de doden de taak van de sportspieren. Dat waren de brancardjongens. Maar bij ons zat ook een vrouwelijke "aflegger"... Ik benijd haar niet.
Ten tijde van oorlog ja, op TK zat toen bij mij ook vrouwelijke.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Voorheen was het verzamelen van de doden de taak van de sportspieren. Dat waren de brancardjongens. Maar bij ons zat ook een vrouwelijke "aflegger"... Ik benijd haar niet.
De sport liep dan vroeger ook rond met het GNK embleem. In oorlogstijd werden die ingezet als lijkensjouwer.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:42 schreef Clan het volgende:
[..]
Verzamelen en neerleggen bij de peletonscommandant en dan de Gravendienst die de rest doet, zo heb ik dat nog moeten leren.
Ik bedoelde dus dat die griet de doden opkalefaterde en gereed maakte voor verzending naar Nederland, niet dat ze lijken ophaalde uit het veld.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:45 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Ten tijde van oorlog ja, op TK zat toen bij mij ook vrouwelijke.
Valt dan gewoon onder GNK.
Wij werden vroeger idd opgeleid voor een oorlog, en het verzamelen van gesneuvelden, op het slagveld, werd gedaan door manschappen, daar heeft de GNK niets meer mee van doen. In vredestijd of op de kazerne is natuurlijk een ander verhaal, ik geloof dat de BID zich daar vooral mee bemoeide.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:45 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Ten tijde van oorlog ja, op TK zat toen bij mij ook vrouwelijke.
Valt dan gewoon onder GNK.
Mijn vader heeft nog de aanleg van Margraten meegemaakt, en de Amerikanen gebruikten voor munitietransport en lijkentransport Afro-Amerikanen ( die mochten toen nog niet meevechten ). Als die lijkenwagens door het dorp reden, gutste het bloed achter uit de wagen over de straat, en dat ging dan de hele dag door. Dat moet een verschrikkelijk gezicht zijn geweest.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
De sport liep dan vroeger ook rond met het GNK embleem. In oorlogstijd werden die ingezet als lijkensjouwer.
Tegenwoordig hebben ze een eigen sportembleem.
Avond!quote:
En vanuit welk land ben je aan het posten?quote:Op maandag 25 juli 2011 20:38 schreef Vronsky het volgende:
Dacht, sta toch ingelogd op mn telefoon, hoe staat het leven in def?
We hadden al een tijdje niets gehoord, dus ik was al in de veronderstelling dat je aan het rellen was in Athene.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:46 schreef Vronsky het volgende:
Nederland jammer genoeg, het is hier nu allemaal veel duidelijker :p.
Wat moet je aan je auto doen dan?quote:Op maandag 25 juli 2011 21:52 schreef Erasmo het volgende:
Hopen dat het morgen weer droog is, heb geen zin om te klussen aan de auto als het regent.
Ja, had idd nog niet gereageerd... Zat er doorheen en moest vanochtend weer pleite. Maare roger.quote:
Ok dan, just KVOquote:Op maandag 25 juli 2011 21:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, had idd nog niet gereageerd... Zat er doorheen en moest vanochtend weer pleite. Maare roger.
Donequote:Op maandag 25 juli 2011 21:56 schreef Clan het volgende:
Als jullie hier nog even willen stemmen:
Kazernes in Nederland
Uh, nee. Ik ga niet stemmen. Wmb sluiten ze die hele tent daar in Weert. Ik heb nl. nooit begrepen dat een opleiding in een uithoek van het land ligt. Ermelo lijkt me een prima alternatief, lekker centraal.quote:Op maandag 25 juli 2011 21:56 schreef Clan het volgende:
Kazernes in Nederland
Donequote:Op maandag 25 juli 2011 21:56 schreef Clan het volgende:
Kazernes in Nederland
Ik stem ook alleen uit nostalgie hoorquote:Op maandag 25 juli 2011 22:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uh, nee. Ik ga niet stemmen. Wmb sluiten ze die hele tent daar in Weert. Ik heb nl. nooit begrepen dat een opleiding in een uithoek van het land ligt. Ermelo lijkt me een prima alternatief, lekker centraal.
Al was het een kazerne geweest in welke uithoek dan ook, deze bezuinigingen zijn gewoon té zot voor woorden.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:06 schreef AchJa het volgende:
Opvallend dat de niet KMS'ers weer aan het stemmen geslagen zijn...
Snap ik, maar objectief gezien wordt het tijd dat al die limbo instructeurs opbokken. Ik moest als Fries mijn best doen om die lui te verstaan. Maar mij vervolgens wel vervelen met een "personeelsbeleid" les over dat ze geen postcodeplaatsers wilden hebben... Nou adjudant, u heeft mij nog les gegeven toen ik hier in de AMO zat...quote:Op maandag 25 juli 2011 22:08 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik stem ook alleen uit nostalgie hoor, jarenlang mijn werkplek geweest en uitvalbasis voor de rijschool.
Dan ga je maar gewoon Nederlands leren ipv vast te houden aan dat taaltje wat ze in die uithoek sprekenquote:Op maandag 25 juli 2011 22:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Snap ik, maar objectief gezien wordt het tijd dat al die limbo instructeurs opbokken. Ik moest als Fries mijn best doen om die lui te verstaan. Maar mij vervolgens wel vervelen met een "personeelsbeleid" les over dat ze geen postcodeplaatsers wilden hebben... Nou adjudant, u heeft mij nog les gegeven toen ik hier in de AMO zat...
Dat is een ander verhaal, een KMS (de enige OO opleiding) dient centraal te zitten. En niet ergens in Limburg.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Al was het een kazerne geweest in welke uithoek dan ook, deze bezuinigingen zijn gewoon té zot voor woorden.
Dat zou je dan ook kunnen zeggen van de KMA, die weer in West-Brabant zit. En de school-bataljons.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is een ander verhaal, een KMS (de enige OO opleiding) dient centraal te zitten. En niet ergens in Limburg.
Noord en Zuid, keuze genoeg.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat zou je dan ook kunnen zeggen van de KMA, die weer in West-Brabant zit. En de school-bataljons.
KMA? Noord en Zuid? Dan heb ik iets gemist beste Essesquote:
Schoolbats is natuurlijk een onzin verhaal, Oirschot en Assen. Derhalve kan men kiezen tussen noord of zuid. En voorheen zat Ermelo er nog tussenin. De KMA is niet te vergelijken, maar dat ligt nog steeds een stuk centraler dan Weert.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat zou je dan ook kunnen zeggen van de KMA, die weer in West-Brabant zit. En de school-bataljons.
Schoolbats droef.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
KMA? Noord en Zuid? Dan heb ik iets gemist beste Esses
Kan men tegenwoordig kiezen dan of je in Noord of Zuid kunt komen voor een school-bat?quote:Op maandag 25 juli 2011 22:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Schoolbats is natuurlijk een onzin verhaal, Oirschot en Assen. Derhalve kan men kiezen tussen noord of zuid. En voorheen zat Ermelo er nog tussenin. De KMA is niet te vergelijken, maar dat ligt nog steeds een stuk centraler dan Weert.
En daarin heb je ook een keuze? Volgens mij niet.quote:
Eens. Net als de KMSL. Ligt ook zo lekker centraal (Woensdrecht).quote:Op maandag 25 juli 2011 22:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is een ander verhaal, een KMS (de enige OO opleiding) dient centraal te zitten. En niet ergens in Limburg.
* Kaatst de bal terugquote:
Sorry, bedoelde Noord, Centraal of Zuidquote:Op maandag 25 juli 2011 22:24 schreef Esses het volgende:
Noord-centraal bestaat niet hoor
Maar je word dan nog "redelijk" postcode geplaatst.
Wordt zeker rekening mee gehouden.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En daarin heb je ook een keuze? Volgens mij niet.
Centraal bestaat niet meer.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Sorry, bedoelde Noord, Centraal of Zuid
Er "kan" rekening gehouden mee worden is wat anders dan dat men zegt dat men er rekening mee houdquote:
En het uitbaten is goedkoper dan zelf een kazerne plumpen enz. enz. enz.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Waar ik eigenlijk nog steeds wel wat verbolgen over ben is het feit van de nieuwe Kromhout kazerne te Utrecht, wat een ¤500,000,000.00 kostte
frontpage bericht over de Neushohhhhhhn vogels al gelezen?quote:
Het kostte defensie een half miljard. Wat was er mis met de oude Kromhout?quote:Op maandag 25 juli 2011 22:29 schreef Esses het volgende:
[..]
En het uitbaten is goedkoper dan zelf een kazerne plumpen enz. enz. enz.
old discussion mate.
Arnhem lijkt me geen goed plan, dat zit al overvol qua capaciteit. Er nog een OO opleidings-instituut bij doen zou té veel vergen van oa. de schietbaan capaciteit, de oefenterreinen etc. Dat gaat hem niet worden.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:32 schreef Clan het volgende:
Apeldoorn, Arnhem of Nijmegen zou ook een goede plaats zijn geweest voor een KMS, goed bereikbaar met de trein en auto en ze spreken er redelijk veel dialecten door elkaar.
De vraag stellen is hem beantwoorden.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:32 schreef samthegreat5 het volgende:
Eh, als die KMS wordt opgeheven.. waar moeten onze onderofficieren dan worden opgeleid?![]()
Dat ontgaat me effe..Of wordt er dan een nieuwe KMS ergens geplaatst?
Frontpage? Wat is dat?quote:Op maandag 25 juli 2011 22:29 schreef Lotusss het volgende:
[..]
frontpage bericht over de Neushohhhhhhn vogels al gelezen?
Dan gaat de KMS wellicht naar Woensdrecht om samengevoegd te gaan worden met de KMLS? Net zoals de KMA nu KLu en KL recruten/Cadetten op leidt.?quote:Op maandag 25 juli 2011 22:32 schreef samthegreat5 het volgende:
Eh, als die KMS wordt opgeheven.. waar moeten onze onderofficieren dan worden opgeleid?![]()
Dat ontgaat me effe..Of wordt er dan een nieuwe KMS ergens geplaatst?
Dat is iets vies, daar komt enkel de Wilders adept, of de linkse huilliequote:
Oja, danku.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan gaat de KMS wellicht naar Woensdrecht om samengevoegd te gaan worden met de KMLS? Net zoals de KMA nu KLu en KL recruten/Cadetten op leidt.?
Wat zit er in dan in Arnhem?quote:Op maandag 25 juli 2011 22:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Arnhem lijkt me geen goed plan, dat zit al overvol qua capaciteit. Er nog een OO opleidings-instituut bij doen zou té veel vergen van oa. de schietbaan capaciteit, de oefenterreinen etc. Dat gaat hem niet worden.
Ik weet het niet hoor, ik opper maar een ideequote:
2 complete Infbats, plus BrigStaf LMB, 1 School-bat LMB, en daarnaast worden de schietbanen oa gebruikt door oa. de politie en andere eenheden. En die banen zitten al vrijwel aan hun max.quote:
Naja, veel andere opties hebben ze niet tochquote:Op maandag 25 juli 2011 22:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor, ik opper maar een idee
Zonder OO's zal er geen krijgsmacht bestaan. Of je moet een Hutu en Tutsi leger willen hebben.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:40 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Naja, veel andere opties hebben ze niet toch?
Of denken ze dat een krijgsmacht zonder onderofficieren ook goed functioneren kan?
Wat denk je zelf?quote:Op maandag 25 juli 2011 22:41 schreef Cobra4 het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd of op 01-08 echt de brief over de te sluiten onderdelen komt, of dat er weer uitstel gaat plaatsvinden......
Uitstel.quote:
Schaarsbergenquote:Op maandag 25 juli 2011 22:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
2 complete Infbats, plus BrigStaf LMB, 1 School-bat LMB, en daarnaast worden de schietbanen oa gebruikt door oa. de politie en andere eenheden. En die banen zitten al vrijwel aan hun max.
Iets over guerilla taktiek is de moderne toepassing van krijgskunst (zal Den Haag wel denken iig)..quote:Op maandag 25 juli 2011 22:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zonder OO's zal er geen krijgsmacht bestaan. Of je moet een Hutu en Tutsi leger willen hebben.
Zelfs Westerling had OO's onder zijn gelederen, en die waren steengoed in guerilla technieken.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:44 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Iets over guerilla taktiek is de moderne toepassing van krijgskunst (zal Den Haag wel denken iig)..
Damn..quote:Op maandag 25 juli 2011 22:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zelfs Westerling had OO's onder zijn gelederen, en die waren steengoed in guerilla technieken.
quote:Op maandag 25 juli 2011 22:47 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Damn..
* samthegreat5 googelt Westerling.
Dit meen je?quote:Op maandag 25 juli 2011 22:47 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Damn..
* samthegreat5 googelt Westerling.
http://frontpage.fok.nlquote:
Laat ze dat in Schaarsbergen maar niet horenquote:
Is dat zo erg als ik uit 1993 ben en niet bij Defensie werkzaam benquote:
kom uit '91 en ja ik weet dit ook... Beetje geschiedenisles gehad?quote:Op maandag 25 juli 2011 22:50 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Is dat zo erg als ik uit 1993 ben en niet bij Defensie werkzaam ben?
Ach: ik heb nu weer wat geleerd..
Nee ok, de gemeente indeling zal wellicht anders zijn. Voor ons was Schaarsbergen altijd gewoon bijzonder nauw verbonden met Arnhem, welke zelf geen/amper faciliteiten heeft mbt huisvesting grote groepen militairen.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:50 schreef Clan het volgende:
[..]
Laat ze dat in Schaarsbergen maar niet horen, het is gemeente schaarsbergen, maar het is echt nog wel een stukje van Arnhem af, het ligt er niet aan vast.
Sinds de 3e al niet meer denk ik (jammergenoegquote:Op maandag 25 juli 2011 22:56 schreef Thaboel het volgende:
[..]
kom uit '91 en ja ik weet dit ook... Beetje geschiedenisles gehad?
Dat is een grote schande!!!quote:Op maandag 25 juli 2011 22:58 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Bovendien toen ik nog wel geschiedenis had bijna niks over Nederlands-Indië geleerd.
Zeer zeker.quote:
Dat klopt, zelf wel heel veel aan geschiedenis gedaan in m'n vrije tijd maar vrij weinig Nederlands-Indië. Dat moet ik inderdaad nog een keer ophalen. Met die topics heb ik weer een vakantiebezigheid..quote:
Het geschiedenisonderwijs op de middelbare school is een grote grapquote:Op maandag 25 juli 2011 22:59 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Dat klopt, zelf wel heel veel aan geschiedenis gedaan in m'n vrije tijd maar vrij weinig Nederlands-Indië. Dat moet ik inderdaad nog een keer ophalen. Met die topics heb ik weer een vakantiebezigheid..![]()
Op de MAVO waar ik vroegah zat was er zelfs nog wel aandacht aan de NL deelname in Korea en NNG. Dat zal nu vast ook niet meer zo zijn.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:00 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Het geschiedenisonderwijs op de middelbare school is een grote grap
Dat klopt, afgezien van de WO2 komt er (van wat ik me goed herinner van 4 jaar geleden) vrij weinig vaderlandse geschiedenis in voor. Veel klassieke-oudheid in de onderbouw. In de bovenbouw (waar ik het al niet meer had) behandelen ze volgens mij ook wel nederlands-indië en veel meer andere politiekgerelateerde-onderwerpen.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:00 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Het geschiedenisonderwijs op de middelbare school is een grote grap
Willem van Oranje, De gouden eeuw, Rampjaar 1572 ( de Wit ) Rembrandt etc onderwijzen ze toch wel?quote:Op maandag 25 juli 2011 23:01 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Dat klopt, afgezien van de WO2 komt er (van wat ik me goed herinner van 4 jaar geleden) vrij weinig vaderlandse geschiedenis in voor.
Ja, de Gouden Eeuw komt inderdaad wel aan bod maar niet erg uitgebreid.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:03 schreef Clan het volgende:
[..]
Willem van Oranje, De gouden eeuw, Rampjaar 1572 ( de Wit ) Rembrandt etc onderwijzen ze toch wel?
Ik heb dat nooit gehad. Heb dan ook maar 2jaar geschiedenis gehadquote:Op maandag 25 juli 2011 23:03 schreef Clan het volgende:
[..]
Willem van Oranje, De gouden eeuw, Rampjaar 1572 ( de Wit ) Rembrandt etc onderwijzen ze toch wel?
Gouden eeuw was bij mij een examenonderwerp.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:04 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, de Gouden Eeuw komt inderdaad wel aan bod maar niet erg uitgebreid.
Ik heb het in de bovenbouw niet gehad, dus daar kan ik verder vrij weinig over zeggen.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:04 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Gouden eeuw was bij mij een examenonderwerp.
Kunstgeschiedenis stelt ook weinig voor, bij het examen moest je wat namen van schilderijen en bouwstijlen noemen en dat was het zo'n beetje. Wel jammer.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:05 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik heb het in de bovenbouw niet gehad, dus daar kan ik verder vrij weinig over zeggen.
Heb overigens wel in de bovenbouw KCV gehad, maar dat was Renaissance, Barok, etc.
Ik heb nooit geschiedenis gehad, ik heb dat gewoon later allemaal in boeken gelezen.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:04 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Ik heb dat nooit gehad. Heb dan ook maar 2jaar geschiedenis gehad
Met de schietbanen bedoel je het ISK? Daar ben ik in september weer een aantal keer te vinden.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
2 complete Infbats, plus BrigStaf LMB, 1 School-bat LMB, en daarnaast worden de schietbanen oa gebruikt door oa. de politie en andere eenheden. En die banen zitten al vrijwel aan hun max.
Hm, ik houd me vooral vrij veel bezig met WO2. Operation Overlord, Market Garden. Noord-Afrika moet ik eigenlijk nog een keer een goed boek over vinden. En het Oostfront ook.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:06 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik heb nooit geschiedenis gehad, ik heb dat gewoon later allemaal in boeken gelezen.
Met één boek kom je er niet hoor als je je goed wilt inlezenquote:Op maandag 25 juli 2011 23:08 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hm, ik houd me vooral vrij veel bezig met WO2. Operation Overlord, Market Garden. Noord-Afrika moet ik eigenlijk nog een keer een goed boek over vinden. En het Oostfront ook.
Nee dat klopt, ik raadpleeg ook meestal wel verschillende mediaquote:Op maandag 25 juli 2011 23:09 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Met één boek kom je er niet hoor als je je goed wilt inlezen
YEP.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:08 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Met de schietbanen bedoel je het ISK? Daar ben ik in september weer een aantal keer te vinden.
Olie en bakolie vervangen.quote:Op maandag 25 juli 2011 21:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wat moet je aan je auto doen dan?
Mijn examen onderwerpen waren Algerije en Indië.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:13 schreef ErwinRommel het volgende:
Het geschiedenis-onderwijs is dan wel héél erg uitgekauwd![]()
Van de Egyptenaren en Romeinen, tot de vikings, de vroege middeleeuwen etc etc etc tot de industriele revolutie, en de periode daarna, van NL in WO1 tot NNG.
En uiteraard erg veel over de eigen Vaderlandse geschiedenis. 4 jaar lang!
MAVO oude stijl?quote:Op maandag 25 juli 2011 23:14 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Mijn examen onderwerpen waren Algerije en Indië.
Algerije heb ik nooit gekregen, Indië misschien een keer een paragraafje.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:14 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Mijn examen onderwerpen waren Algerije en Indië.
Ah die onderwerpen had ik ook.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:15 schreef samthegreat5 het volgende:
Zie hier voor de VWO-examenonderwerpen van dit jaar:
http://www.examenblad.nl/(...)ld3z3/f=/bestand.pdf
Laat me raden, geen 1ste politionele actie en 2de?quote:Op maandag 25 juli 2011 23:15 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Algerije heb ik nooit gekregen, Indië misschien een keer een paragraafje.
Goed geradenquote:Op maandag 25 juli 2011 23:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Laat me raden, geen 1ste politionele actie en 2de?
quote:
Wanneer deed jij je MAVO examen? Ik in 1991quote:
Vorig jaar, havo.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:16 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Oh, wanneer examen gedaan? Ook VWO?
Twee keer gedaan.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wanneer deed jij je MAVO examen? Ik in 1991
Voor mij was het in 1991 de Franse Revolutie mét de Industriele revolutie.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:18 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Twee keer gedaan.(1/10de punt tekort voor wiskunde.
)
Examen gedaan in '88 en '89. Eerste keer was Indië het onderwerp, 2de keer Algerije.
Toen werd ik geborenquote:Op maandag 25 juli 2011 23:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wanneer deed jij je MAVO examen? Ik in 1991
Republiek der Zeven verenigde Nederlanden! Op het DT staat nog steeds die oranje leeuw met 7! pijlen in zijn hand.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:19 schreef hoogvlieger het volgende:
Ik had in 2009 op mijn geschiedenis ce vwo -Europese oorlogen 1789-1919 en de Republiek Nederland dingen.
Je'maintiendraiquote:Op maandag 25 juli 2011 23:22 schreef Clan het volgende:
[..]
Republiek der Zeven verenigde Nederlanden! Op het DT staat nog steeds die oranje leeuw met 7! pijlen in zijn hand.
http://nl.wikipedia.org/w(...)erenigde_Nederlanden
Tot 1940 ook op de helm.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:22 schreef Clan het volgende:
[..]
Republiek der Zeven verenigde Nederlanden! Op het DT staat nog steeds die oranje leeuw met 7! pijlen in zijn hand.
http://nl.wikipedia.org/w(...)erenigde_Nederlanden
Kon je nou niet even wachten totdat ik het correct had gespeld/edit?quote:Op maandag 25 juli 2011 23:24 schreef Clan het volgende:
[..]
Je Maintendrai l'Orange, een suispraak van Willem de Zwijger: "Ik zal Oranje handhaven".
Dat is toch wat uigebreider dan ik dacht. Ik ga dat pas openen zodra ik alles klaar heb.quote:
Trustehquote:Op maandag 25 juli 2011 23:28 schreef hoogvlieger het volgende:
Ik ga nog ff wat te bikken zoeken en dan tukken. Fijne nacht nog
Wil je dat ik scheel ga zien?quote:Op maandag 25 juli 2011 23:44 schreef samthegreat5 het volgende:
Even zodat ER ook weet waar hij mij mee blij kan maken..
Cream, best band of all time!!Und jetzt echt ins bed..
quote:
Ligt eraan wat natuurlijk. Zolang het geen rock isquote:Op maandag 25 juli 2011 23:55 schreef Nibb-it het volgende:
Ik maak denk ik geen vrienden als ik mijn herrie hier ga posten
Seequote:Op maandag 25 juli 2011 23:56 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Ligt eraan wat natuurlijk. Zolang het geen rock is
Post maar gewoon. Dat die 2 ouwe nou die duitse zooi neergooienquote:
Je hebt herrie en "herrie".quote:Op maandag 25 juli 2011 23:55 schreef Nibb-it het volgende:
Ik maak denk ik geen vrienden als ik mijn herrie hier ga posten
Hebt respect voor onze grijze haren. Of wil je dat ik je met gert en Hermien om de oren ga smijten?quote:Op maandag 25 juli 2011 23:58 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Post maar gewoon. Dat die 2 ouwe nou die duitse zooi neergooien
Helaas welquote:
Ik word ookal grijs hoorquote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hebt respect voor onze grijze haren. Of wil je dat ik je met gert en Hermien om de oren ga smijten?
Niet zo zeurenquote:
Schatz ach schatz...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:00 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Helaas wel![]()
Heb het iets te veel gehoord dankzij ErwinRommel...
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niksquote:
Dussssch.....quote:
quote:
quote:
Ook weer wakker?quote:
quote:
Waar gaat dat overquote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:18 schreef Thaboel het volgende:
Voor de nieuwelingen: Bezig met Blue mountain state aan het 'kopen' Vanacht/morgen eventjes 2 seizoenen kijken
De serie is afgeleid van de films National Lampoon's Animal House en Van Wilder en is gefocust op een football-universiteit, Blue Mountain State, en zijn vreemde team, The Goats. De afleveringen gaan over het dagelijkse campusleven met onderwerpen als: football, vrouwen versieren, bier drinken, feesten en ontgroeningen.quote:
Obey the dance commander!quote:
Die is dan wel weer lache!quote:
Ha-ha windowsquote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:23 schreef samthegreat5 het volgende:
Fijn zo'n laptop die besluit om vanzelf spontaan opnieuw op te starten vanwege windows updates..
Tot moggel, laptop gaat uit.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |