Ik vind het vreemd voorkeuren als lafheid te interpreteren.quote:Op maandag 25 juli 2011 15:10 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat noemde ik juist een bezuiniging. Verder was de PvdA (ongeveer) even groot als de VVD, waardoor beide water bij de wijn moesten doen. De VVD vertikte dat echter op bepaalde gronden en er is geen kabinet gekomen. Dat kun jij interpreteren als 'een onvoldoende interessant voorstel', ik interpreteer dat als pure lafheid.
Is dat niet wat magertjes? lekker 200 miljoen bezuinigen en dat lekker bot doen om 'links' op de kast te jagen. Ja joepie, dat lukt maar poeh he wat een prestatie. En juich je dan ook om de extra nivellerende belastingen die onderdeel zijn van dat pakket?quote:Op maandag 25 juli 2011 14:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Daar noem je nou juist een punt op waar ik erg tevreden over ben.
Financieel is het op de rijksbegroting gerommel in de marge. Heel leuk en een prima gebied om op te bezuinigen maar om dit nou te bejubelen....quote:Op maandag 25 juli 2011 14:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom is het inperken van het subsidiepark geen echte bezuiniging?
Toch zwak hoor dat ze zo weinig vertrouwen hebben in hun eigen kunnen zodat ze al hun programmapunten in de uitverkoop doen voor de steun van PVV en CDAquote:Op maandag 25 juli 2011 16:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd voorkeuren als lafheid te interpreteren.
De SP had ook 15 zetels, waarom kon er geen Paars+ komen van PvdA, VVD en SP?
Omdat de VVD daar te weinig bij te winnen had. De VVD was de winnaar in 2010, hoe nipt ook, en had alle reden weg te lopen bij een kabinet waar ze zowel op rechts gepakt konden worden door de PVV als op links bij het CDA.
Heeft dat te maken met het vertrouwen in eigen kunnen?quote:Op maandag 25 juli 2011 18:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch zwak hoor dat ze zo weinig vertrouwen hebben in hun eigen kunnen zodat ze al hun programmapunten in de uitverkoop doen voor de steun van PVV en CDA.
Volgens mij moet dat een van de belangrijkste drijfveren zijn geweest. Anders kies je niet zo makkelijk en snel voor het inhoudelijk bijna compleet uitleveren van je coalitieakkoord aan de PVV. Dat doe je uit angst voor de stemmen van Henk en Ingrid en omdat je te weinig vertrouwen hebt in het kunnen winnen van de stemmen met je beleid.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Heeft dat te maken met het vertrouwen in eigen kunnen?
Jij vult nogal een hoop open plekken voor ze in.
Het spijt me als we je geen grotere PVV hebben bezorgd, namens alle VVD-ers.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij moet dat een van de belangrijkste drijfveren zijn geweest. Anders kies je niet zo makkelijk en snel voor het inhoudelijk bijna compleet uitleveren van je coalitieakkoord aan de PVV. Dat doe je uit angst voor de stemmen van Henk en Ingrid en omdat je te weinig vertrouwen hebt in het kunnen winnen van de stemmen met je beleid.
Volgens mij was de belangrijkste drijfveer dat de VVD geen succesvolle regeringstermijn voor zich zag met de PvdA. Het CDA had dat daarvoor al ondervonden.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij moet dat een van de belangrijkste drijfveren zijn geweest. Anders kies je niet zo makkelijk en snel voor het inhoudelijk bijna compleet uitleveren van je coalitieakkoord aan de PVV. Dat doe je uit angst voor de stemmen van Henk en Ingrid en omdat je te weinig vertrouwen hebt in het kunnen winnen van de stemmen met je beleid.
Niet? Volgens mij was het een flink succes wat de PVV mede dankzij de VVD heeft behaald bij de statenverkiezingen. Bedankt voor het groter maken van de PVVquote:Op maandag 25 juli 2011 18:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het spijt me als we je geen grotere PVV hebben bezorgd, namens alle VVD-ers.
Kan je nagaan hoe groot het was geworden als de VVD een GL-koers was gaan varen.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet? Volgens mij was het een flink succes wat de PVV mede dankzij de VVD heeft behaald bij de statenverkiezingen. Bedankt voor het groter maken van de PVV
Dan is de grote liefde die de VVD al voor de verkiezingen liet blijken te hebben voor de PVV en alle energie die ze gestoken hebben in pogingen om hen maar binnenboord te houden je zeker niet opgevallen?quote:Op maandag 25 juli 2011 18:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij was de belangrijkste drijfveer dat de VVD geen succesvolle regeringstermijn voor zich zag met de PvdA. Het CDA had dat daarvoor al ondervonden.
Ten eerste zou de VVD nooit een GL koers zijn gaan varen (of denk je dat ze aan hen nog meer weg zouden geven dan aan de PVV?) en ten tweede zou de winst van de PVV dan vermoedelijk kleiner zijn geweest.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe groot het was geworden als de VVD een GL-koers was gaan varen.
Jawel hoor.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan is de grote liefde die de VVD al voor de verkiezingen liet blijken te hebben voor de PVV en alle energie die ze gestoken hebben in pogingen om hen maar binnenboord te houden je zeker niet opgevallen?
Dat laatste is volkomen uit de lucht gegrepen, dat eerste is hooguit een kleine accentverschuiving.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ten eerste zou de VVD nooit een GL koers zijn gaan varen (of denk je dat ze aan hen nog meer weg zouden geven dan aan de PVV?) en ten tweede zou de winst van de PVV dan vermoedelijk kleiner zijn geweest.
Dat is maar de vraag, door zo fanatiek te laten blijken dat de PVV volgens hen een leuke nette partij is met fijne mensen hebben ze de PVV gewoon geholpen met het worden van een geaccepteerde partij. In het geval van niet meegedogen door was de nadruk mogelijk meer gaan liggen op het uit de weg gaan van het nemen van verantwoordelijkheid in bijvoorbeeld Almere of Den Haag.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat laatste is volkomen uit de lucht gegrepen,
Het verschil tussen GL en VVD? Waarom dan zo moeilijk doenquote:dat eerste is hooguit een kleine accentverschuiving.
Dan was het accent mogelijk meer gaan liggen op hervorming van de woningmarkt en arbeidsmarkt en op een goed akkoord over verhoging van de pensioenleeftijd. Maar goed ik snap dat dit soort fundamentele hervormingen Henk en Ingrid minder aanspreken dan 130 rijden, animalcops en voor 200 miljoen de cultuursector op de kast jagen.quote:Of zou het net zo goed het rechtse electoraat hebben kunnen bevredigen met strengere straffen, bezuinigingen op kunst en cultuur of een onderwijshervorming?
Dan vind ik je conclusie dat het vooral draait om het buiten houden van de PvdA vanwege een bepaald wantrouwen toch wel wat bijzonder hoor. Volgens mij hadden ze gewoon meer zin in lekker polariseren.quote:
Het gaat/ging niet om het per sé buiten houden van de PvdA 'omdat PvdA', maar het zoeken naar een regeringspartner waarmee belangrijke beleidspunten konden worden uitgevoerd. Het is niet zo raar dat dan de aansluiting wordt gezocht bij CDA en PVV, in plaats van aan de overkant van de straat.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan vind ik je conclusie dat het vooral draait om het buiten houden van de PvdA vanwege een bepaald wantrouwen toch wel wat bijzonder hoor. Volgens mij hadden ze gewoon meer zin in lekker polariseren.
Kun je nagaan. Juist het bezuinigen op de cultuursector had ik nooit voor mogelijk gehouden in de Nederlandse politiek. Het is jammer dat er een groot begrotingstekort voor nodig is, maar vanuit principieel oogpunt ben ik erg blij met deze bezuiniging.quote:Op maandag 25 juli 2011 17:58 schreef du_ke het volgende:
Financieel is het op de rijksbegroting gerommel in de marge. Heel leuk en een prima gebied om op te bezuinigen maar om dit nou te bejubelen....
Duidelijk de rechts-conservatieve lijn heeft nu gewoon de overhand boven de meer liberale/progressieve lijn.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het gaat/ging niet om het per sé buiten houden van de PvdA 'omdat PvdA', maar het zoeken naar een regeringspartner waarmee belangrijke beleidspunten konden worden uitgevoerd. Het is niet zo raar dat dan de aansluiting wordt gezocht bij CDA en PVV, in plaats van aan de overkant van de straat.
Bottom line: als de stelling is dat de VVD nooit zin heeft gehad in, en werk heeft gemaakt van, Paars-plus, dan denk ik wel dat dat klopt.
Asjeblieft niet.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wanneer zal de discussie over abortus weer losbarsten?
Ook met een evt Paars+ was er gewoon gesneden in kunst en cultuur vermoed ik. Misschien wat minder abrupt maar goed de snelheid was er ook vooral om links op de kast te jagen. Het is ook bepaald niet uniek dat er op dat gebied gesneden wordt. Het is een relatief makkelijk onderwerp om op te bezuinigen.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Kun je nagaan. Juist het bezuinigen op de cultuursector had ik nooit voor mogelijk gehouden in de Nederlandse politiek. Het is jammer dat er een groot begrotingstekort nodig is, maar vanuit principieel oogpunt ben ik erg blij met deze bezuiniging.
De PVV ookquote:Op maandag 25 juli 2011 18:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Asjeblieft niet.
Maar de SGP zal er wel oren naar hebben.
Net als de ChristenUnie. Oh, wacht eens even die zaten vorig jaar omstreeks deze tijd nog in de regering.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Asjeblieft niet.
Maar de SGP zal er wel oren naar hebben.
Ik vermoed van niet. Zelfs binnen de VVD is er veel steun (Bolkestein) voor een cultuursector die permanent aan het subsidie-infuus hangt.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:55 schreef du_ke het volgende:
Ook met een evt Paars+ was er gewoon gesneden in kunst en cultuur vermoed ik.
Och, die BTW-verhoging. Cultuur wordt een normaal consumptiegoed, dat vind ik wel verstandig. Het beperkt de indirecte subsidie op cultuur als gevolg van een kunstmatig gecreëerd substitutie-effect. Natuurlijk mag de BTW als geheel wel omlaag, maar tot het nemen van een dergelijke maatregel had ik Paars+ ook wel in staat geacht, daar is dit kabinet niet specifiek voor nodig.quote:Maar sta je ideologisch ook zo achter de nivellerende belastingmaatregel die men aan de bezuinigingen koppelde?
Ik zou me dan ook eerder zorgen maken om de hervormingen die niet geschieden dan de hervormingen die wel geschieden.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Kun je nagaan. Juist het bezuinigen op de cultuursector had ik nooit voor mogelijk gehouden in de Nederlandse politiek. Het is jammer dat er een groot begrotingstekort voor nodig is, maar vanuit principieel oogpunt ben ik erg blij met deze bezuiniging.
Inderdaad, een gezonde samenleving heeft niets aan linkse hobbies als 'kunst' en 'cultuur'. Kunstenaars zijn luie uitvreters. Beter komen er meer managers en bankiers, daar hebben we tenminste wat aan!quote:Op maandag 25 juli 2011 18:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Kun je nagaan. Juist het bezuinigen op de cultuursector had ik nooit voor mogelijk gehouden in de Nederlandse politiek. Het is jammer dat er een groot begrotingstekort voor nodig is, maar vanuit principieel oogpunt ben ik erg blij met deze bezuiniging.
Het vorige kabinet was wat dat betreft minder afhankelijk van de CU dan het huidige van PVV en SGPquote:Op maandag 25 juli 2011 18:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Net als de ChristenUnie. Oh, wacht eens even die zaten vorig jaar omstreeks deze tijd nog in de regering.
Ik heb helemaal niks tegen kunst en cultuur hoor. Zelf ben ik bijvoorbeeld erg geïnteresseerd in muziek en architectuur. Juist het feit dat jij denkt dat kunst en cultuur en subsidies intrinsiek aan elkaar verbonden zijn toont voor mij aan dat het heel erg noodzakelijk is om de subsidies voor kunst en cultuur te verlagen.quote:Op maandag 25 juli 2011 21:42 schreef Sicstus het volgende:
Inderdaad, een gezonde samenleving heeft niets aan linkse hobbies als 'kunst' en 'cultuur'. Kunstenaars zijn luie uitvreters.
Dat is niet waar, het vorige kabinet had zonder de CU ook geen meerderheid.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het vorige kabinet was wat dat betreft minder afhankelijk van de CU dan het huidige van PVV en SGP
Hmm, de CU had gewoon goed in de gaten dat zij eigenlijk niets in het kabinet te zoeken had, en alleen maar bij de club kon blijven door ja en amen te zeggen.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het vorige kabinet was wat dat betreft minder afhankelijk van de CU dan het huidige van PVV en SGP
Niemand wil met VVD en CDA het huidige beleid voerenquote:Op maandag 25 juli 2011 22:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is niet waar, het vorige kabinet had zonder de CU ook geen meerderheid.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook niet erg dat de subsidiekraan wat dichter gedraaid wordt in economisch zware tijden, ik erger me alleen kapot aan die rancuneuze, anti-linkse, anti-intellectuele, triomfantelijke ondertoon en het dedain voor cultuur (en wetenschap!) dat ermee gepaard gaat.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks tegen kunst en cultuur hoor. Zelf ben ik bijvoorbeeld erg geïnteresseerd in muziek en architectuur. Juist het feit dat jij denkt dat kunst en cultuur en subsidies intrinsiek aan elkaar verbonden zijn toont voor mij aan dat het heel erg noodzakelijk is om de subsidies voor kunst en cultuur te verlagen.
quote:Op maandag 25 juli 2011 22:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is niet waar, het vorige kabinet had zonder de CU ook geen meerderheid.
Wat Janneke zegt, voor de CU waren afdoende alternatieven te vinden in de kamer rond het politieke midden. Dat scheelt nogal.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hmm, de CU had gewoon goed in de gaten dat zij eigenlijk niets in het kabinet te zoeken had, en alleen maar bij de club kon blijven door ja en amen te zeggen.
Dat dus. Aan al die bezuinigingen zit geen idee verder achter dan bezuinigingen of het nu op cultuur gaat, maar ook mbt defensie bijvoorbeeld. Bezuinigen nodig maar zorg dat je een plan hebt waar je naar toe wilt met het land en dat mis ik zo bij dit kabinet.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:26 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook niet erg dat de subsidiekraan wat dichter gedraaid wordt in economisch zware tijden, ik erger me alleen kapot aan die rancuneuze, anti-linkse, anti-intellectuele, triomfantelijke ondertoon en het dedain voor cultuur (en wetenschap!) dat ermee gepaard gaat.
Hoezo bij "dit" kabinet? Ik mis het al jaren.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:38 schreef borisz het volgende:
[..]
Dat dus. Aan al die bezuinigingen zit geen idee verder achter dan bezuinigingen of het nu op cultuur gaat, maar ook mbt defensie bijvoorbeeld. Bezuinigen nodig maar zorg dat je een plan hebt waar je naar toe wilt met het land en dat mis ik zo bij dit kabinet.
Het is dan ook deels een afleidingsmanoevre. Door hard in te zetten op de cultuurbezuinigingen staat een deel van het land te juichen dat het kabinet lekker daadkrachtig is en het nodige hakt in de bullshit (en in die cultuursubsidies zit idd de nodige bullshit), terwijl ze ondertussen er even wat andere (pittigere) maatregelen doorheen jassen. Mede door de aandacht omtrent de cultuursubsidies - die instanties kunnen vaak makkelijk toegang krijgen tot de media - verdwijnen die acties deels naar de achtergrond, waardoor de minder populaire maatregelen min of meer worden begraven.quote:Op maandag 25 juli 2011 17:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is dat niet wat magertjes? lekker 200 miljoen bezuinigen en dat lekker bot doen om 'links' op de kast te jagen. Ja joepie, dat lukt maar poeh he wat een prestatie. En juich je dan ook om de extra nivellerende belastingen die onderdeel zijn van dat pakket?
Ik snap ook dat er verder weinig geboden wordt maar zo lijkt de kinderhand wel heel snel gevuld..
Ik ook, maar het komt omdat de PVV de facto een SP is, maar dan wat vijandiger tegenover de Islam en 'buitenlanders'. Met dergelijke populistisch-linkse standpunten heb je een probleem als je liberaal economisch beleid wil voeren. Het CDA heeft dan weer op hele andere fronten onvermoede stokpaartjes.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:38 schreef borisz het volgende:
[..]
Dat dus. Aan al die bezuinigingen zit geen idee verder achter dan bezuinigingen of het nu op cultuur gaat, maar ook mbt defensie bijvoorbeeld. Bezuinigen nodig maar zorg dat je een plan hebt waar je naar toe wilt met het land en dat mis ik zo bij dit kabinet.
Het enige stokpaardje van het CDA is 'dingen verbieden'.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:16 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik ook, maar het komt omdat de PVV de facto een SP is, maar dan wat vijandiger tegenover de Islam en 'buitenlanders'. Met dergelijke populistisch-linkse standpunten heb je een probleem als je liberaal economisch beleid wil voeren. Het CDA heeft dan weer op hele andere fronten onvermoede stokpaartjes.
Grote onzin natuurlijk. Het verbieden van dingen is iets wat we bij allerlei partijen aantreffen en het is ook geen kwaad in zichzelf. De vraag is dan wat je wel en niet zou moeten verbieden en hoe je dat gaat handhaven. Doen alsof 'verbieden' inherent verkeerd is is zoiets als de politiek onbestaanbaar verklaren.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:27 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Het enige stokpaardje van het CDA is 'dingen verbieden'.
Nee, dat zit toch wat anders. Die bombarie is gewoon ontstaan doordat mediabonzen zélf zo'n tamtam zijn gaan maken, omdat ze het kunnen.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:12 schreef justanick het volgende:
[..]
Het is dan ook deels een afleidingsmanoevre. Door hard in te zetten op de cultuurbezuinigingen staat een deel van het land te juichen dat het kabinet lekker daadkrachtig is en het nodige hakt in de bullshit (en in die cultuursubsidies zit idd de nodige bullshit), terwijl ze ondertussen er even wat andere (pittigere) maatregelen doorheen jassen. Mede door de aandacht omtrent de cultuursubsidies - die instanties kunnen vaak makkelijk toegang krijgen tot de media - verdwijnen die acties deels naar de achtergrond, waardoor de minder populaire maatregelen min of meer worden begraven.
Het kabinet staat vermoedelijk ook te lachen om het gespartel van de publieke omroepen. Dat gedoe van een paar omroepbaasjes die perse hun eigen baantje veilig willen stellen zorgt er mooi voor dat iedereen de andere kant op kijkt terwijl er hard een mes in andere zaken wordt gezet.
Waarom zou dat onderwerp taboe moeten zijn?quote:Op maandag 25 juli 2011 18:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Duidelijk de rechts-conservatieve lijn heeft nu gewoon de overhand boven de meer liberale/progressieve lijn.
Wanneer zal de discussie over abortus weer losbarsten?
In de eerste plaats omdat het electoraal niet echt populair is, zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 01:18 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Waarom zou dat onderwerp taboe moeten zijn?
Omdat morrelen aan de rechten van de vrouw (want daar draait het dan om) een stap terug in de tijd zou zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 01:18 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Waarom zou dat onderwerp taboe moeten zijn?
Minder toch? Vergeet niet dat het CDA ook nog een paar verkozenen moest wegzuiveren omdat ze er een dissidente mening op nahielden en er nog een aantal CDA-ers via partijdruk en een congres nog moesten worden bewogen die Reien fest geschlossen zu halten.quote:Op maandag 25 juli 2011 01:05 schreef Elfletterig het volgende:
De VVD koos voor een regering die leunt op 49,55 procent van de op 9 juni uitgebrachte stemmen.
Het CDA staat in zijn recht dat te doen, als partij hebben ze x% van de stemmen, samen met de andere partijen komt dat op 49.55%quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Minder toch? Vergeet niet dat het CDA ook nog een paar verkozenen moest wegzuiveren omdat ze er een dissidente mening op nahielden en er nog een aantal CDA-ers via partijdruk en een congres nog moesten worden bewogen die Reien fest geschlossen zu halten.
Dan stel je dus dat onwelgevallige democratische besslissingen een stap terug in de tijd zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat morrelen aan de rechten van de vrouw (want daar draait het dan om) een stap terug in de tijd zou zijn.
Oh nee hoor niet taboe, maar ik zou het geen goede zaak vinden wanneer er aan de rechten van bijvoorbeeld vrouwen of homo's gerommeld gaat worden. En ik kan me ook niet voorstellen dat de gemiddelde VVD-stemmer daar wel om staat te juichen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan stel je dus dat onwelgevallige democratische besslissingen een stap terug in de tijd zijn.
Mocht er op democratische wijze een conservatieve regering aan de macht komen, is dat dan de wil van het volk, hoe pijnlijk voor progressieven en liberalen ook, of iets wat we moeten voorkomen door bepaalde onderwerpen taboe te verklaren?
En waarom zou dát taboe moeten zijn?quote:Omdat morrelen aan de rechten van de vrouw (want daar draait het dan om) een stap terug in de tijd zou zijn.
Begrijp ik nou goed dat je weer in debat wil over de gelijke rechten van mannen en vrouwenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:01 schreef sneakypete het volgende:
[..]
En waarom zou dát taboe moeten zijn?
Bovendien is het een discussie waarbij de rechten van twee groepen mensen (die bovendien van hetzelfde laken een pak zijn) in het geding komen.
50% van de embryo's is immers een vrouw in wording.
Onzin, want een paarse consensus zou nu juist de deur dichtdoen en elke discussie onmogelijk maken. Dan is het onderwerp gewoon weer net zo taboe als het in een kerk zou zijn, alleen dan met een omgekeerde visie waarbij de vrouw boven het kind staat ipv andersom.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Begrijp ik nou goed dat je weer in debat wil over de gelijke rechten van mannen en vrouwen![]()
Oh, en zo lang mannen nog geen kinderen kunnen krijgen gaat het bij uitstek over het zelfbeschikkingsrecht van vrouwen. Wat eruitkomt, maakt daarvoor natuurlijk niet uit.
-edit- toevoeging: het was wel het enige goede nieuws geweest van een paars kabinet: dat je op een volwassen manier over dit soort onderwerpen kan discussiëren zonder bang te moeten zijn meteen allerlei gelovige coalitiegenoten voor het hoofd te stoten.
Dat de mediabobo's en cultuurmensen stampij zouden gaan trappen was zeer voorspelbaar.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 01:17 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Nee, dat zit toch wat anders. Die bombarie is gewoon ontstaan doordat mediabonzen zélf zo'n tamtam zijn gaan maken, omdat ze het kunnen.
Dat kun je niet het kabinet verwijten, dat komt gewoonweg door de grote groepen mensen die op de been zijn geholpen omdat de cultuursector wat moet inleveren.
Dat is niet het punt, waar het om draait is of je in absolute termen kan spreken als voor- en achteruitgang.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh nee hoor niet taboe, maar ik zou het geen goede zaak vinden wanneer er aan de rechten van bijvoorbeeld vrouwen of homo's gerommeld gaat worden. En ik kan me ook niet voorstellen dat de gemiddelde VVD-stemmer daar wel om staat te juichen.
Kan je me wel allerlei onzin in de mond proberen te leggen maar hier draait het om.
het is wel degelijk mijn punt dat ik mij afvraag of de gemiddelde VVD-stemmer zit te wachten op het teruggaan naar de tijd dat de confessionelen oppermachtig waren in de discussie op dit vlak. Die hebben nu immers een medestander gevonden in de PVV. De VVD heeft dan weinig meer in te brengen als die de vingers van rechts af wil blijven laten likken.quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is niet het punt, waar het om draait is of je in absolute termen kan spreken als voor- en achteruitgang.
Voor de yup van de D66 is het morrelen aan de rechten van de vrouw, Ingrid zal misschien blij zijn dat ze niet moet werken maar ook achter het aanrecht kan blijven.
Ik zou er niet blij mee zijn, maar wie ben ik?quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
het is wel degelijk mijn punt dat ik mij afvraag of de gemiddelde VVD-stemmer zit te wachten op het teruggaan naar de tijd dat de confessionelen oppermachtig waren in de discussie op dit vlak. Die hebben nu immers een medestander gevonden in de PVV. De VVD heeft dan weinig meer in te brengen als die de vingers van rechts af wil blijven laten likken.
Abortus is inderdaad een moeilijke kwestie, daar het rechten van de vrouw tegen rechten van het kind is, maar iets als het homohuwelijk mag wat mij betreft nooit meer afgeschaft worden, daar mag best een taboe op komen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 23:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zou er niet blij mee zijn, maar wie ben ik?
Ik zou ook niet blij zijn met hogere belastingen voor topinkomens, of een hogere schuldenberg, of continuering van de subsidiestapel. Ik vind het vreemd dat een partij(vertegenwoordiger) die pleit de democratie als hoogste goed te hebben, niet de wil van het volk wilt horen als het gaat over beslissingen die het voorheen heeft genomen. Mocht er een gekozen burgemeester zijn in Staphorst, moet hij, als het aan mij zou liggen, de macht hebben abortus in zijn stadje te verbieden als zijn volk daar om vraagt. Anders ben je weer voor een vreemde en voorwaardelijke vorm van democratie, die dit soort zaken wilt voorkomen door de democratie te elitiseren of te homogeniseren.
Vrijheid van onderwijs versus vrijheid van seksuele voorkeur?quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:05 schreef Tanin het volgende:
[..]
Abortus is inderdaad een moeilijke kwestie, daar het rechten van de vrouw tegen rechten van het kind is, maar iets als het homohuwelijk mag wat mij betreft nooit meer afgeschaft worden, daar mag best een taboe op komen.
Rechten die wij hebben die niemand lastig vallen mogen niet meer afgeschaft worden wat mij betreft.
Ik ben het hier volkomen mee eens hoor. Evenals drugsgebruik niemand iets ontneemt, prostitutie, werken onder het minimumloon of het toepassen van discriminatie bij het aannemen van nieuwe werknemers niemand van iets ontneemt. Het zijn allemaal rechten die niet ten koste gaan van de rechten van een ander.quote:Op donderdag 28 juli 2011 02:13 schreef Tanin het volgende:
Ik zal het anders verwoorden: rechten van persoon A, die persoon B niets ontnemen mogen nooit meer afgeschaft worden.
En ja, in theorie kan een homohuwelijk van persoon A, persoon B plezier ontnemen, maar dat is persoon B's probleem.
Met winkelen op zondag ontneem ik b.v. niemand iets. Dit moet dan ook zo snel mogelijk toegestaan worden in NL, en mag nooit meer verboden worden.
Bij discriminatie ontneem je iemand het recht op gelijke behandelingquote:Op donderdag 28 juli 2011 03:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ben het hier volkomen mee eens hoor. Evenals drugsgebruik niemand iets ontneemt, prostitutie, werken onder het minimumloon of het toepassen van discriminatie bij het aannemen van nieuwe werknemers niemand van iets ontneemt. Het zijn allemaal rechten die niet ten koste gaan van de rechten van een ander.
Om even inhoudelijk op je post in te gaan:quote:Op woensdag 27 juli 2011 23:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zou er niet blij mee zijn, maar wie ben ik?
Ik zou ook niet blij zijn met hogere belastingen voor topinkomens, of een hogere schuldenberg, of continuering van de subsidiestapel. Ik vind het vreemd dat een partij(vertegenwoordiger) die pleit de democratie als hoogste goed te hebben, niet de wil van het volk wilt horen als het gaat over beslissingen die het voorheen heeft genomen. Mocht er een gekozen burgemeester zijn in Staphorst, moet hij, als het aan mij zou liggen, de macht hebben abortus in zijn stadje te verbieden als zijn volk daar om vraagt. Anders ben je weer voor een vreemde en voorwaardelijke vorm van democratie, die dit soort zaken wilt voorkomen door de democratie te elitiseren of te homogeniseren.
Dat pek en veren idee klinkt zo slecht nog niet, maar dan ook voor mannenquote:Op donderdag 28 juli 2011 08:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Om even inhoudelijk op je post in te gaan:
Maar mag die burgemeester van Staphorst van jou dan ook het slaan van vrouwen toestaan? Of gedogen dat bij wijze van volksgericht overspelige vrouwen op een open kar besmeurd met pek en veren door het dorp gaan? Of het gemengd zwemmen verbieden? (de laatste twee kwamen (ver) na de oorlog nog voor) of hebben we binnen ons land bepaalde normen en waarden die we toch graag als minimumreferentiekader zien? Voor mij wel in elk geval.
En het gaat het er niet om of ik de wil van het volk wel of niet wil horen, hoewel je mij dat keer op keer probeert aan te praten. Het gaat mij er om dat ik me afvraag hoe je zo blij kunt zijn met een VVD die zo haar best doet om bij christelijk/conservatief Nederland in de smaak te vallen om. En waarom? Om minderheden te kunnen pesten of om pijnlijke hervormingen maar niet uit te hoeven voeren?
Zie edit in post 215.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:59 schreef du_ke het volgende:
php, je hebt nu je unban maar dan is het wel de bedoeling dat je een beetje serieus gaat reageren.
Ik zou liever met D66 samenwerkenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:13 schreef phpmystyle het volgende:
Dan werk je liever samen met PVV/CDA/CU/of SGP. Ja, als liberaal.
Ik meld me nog liever aan bij de SGP.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:04 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik zou liever met D66 samenwerken
Aha, een liberaal werkt liever samen met een restrictieve Christelijke partij dan met een andere liberale partij. Duidelijkquote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik meld me nog liever aan bij de SGP.
Die andere partij vervoeit de Joods-Christelijke cultuur, ontkent de massa-immigratie.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:19 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Aha, een liberaal werkt liever samen met een restrictieve Christelijke partij dan met een andere liberale partij. Duidelijk
Met de huidige koers van de zogenaamd liberale VVD in het achterhoofd, is dat niet zo verwonderlijk.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:19 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Aha, een liberaal werkt liever samen met een restrictieve Christelijke partij dan met een andere liberale partij. Duidelijk
Vervoeien?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die andere partij vervoeit de Joods-Christelijke cultuur, ontkent de massa-immigratie.
Nou, we hebben nogal wat progressieve in de gelederen, nijppels etc.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met de huidige koers van de zogenaamd liberale VVD in het achterhoofd, is dat niet zo verwonderlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |