Ik vind het vreemd voorkeuren als lafheid te interpreteren.quote:Op maandag 25 juli 2011 15:10 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat noemde ik juist een bezuiniging. Verder was de PvdA (ongeveer) even groot als de VVD, waardoor beide water bij de wijn moesten doen. De VVD vertikte dat echter op bepaalde gronden en er is geen kabinet gekomen. Dat kun jij interpreteren als 'een onvoldoende interessant voorstel', ik interpreteer dat als pure lafheid.
Is dat niet wat magertjes? lekker 200 miljoen bezuinigen en dat lekker bot doen om 'links' op de kast te jagen. Ja joepie, dat lukt maar poeh he wat een prestatie. En juich je dan ook om de extra nivellerende belastingen die onderdeel zijn van dat pakket?quote:Op maandag 25 juli 2011 14:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Daar noem je nou juist een punt op waar ik erg tevreden over ben.
Financieel is het op de rijksbegroting gerommel in de marge. Heel leuk en een prima gebied om op te bezuinigen maar om dit nou te bejubelen....quote:Op maandag 25 juli 2011 14:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom is het inperken van het subsidiepark geen echte bezuiniging?
Toch zwak hoor dat ze zo weinig vertrouwen hebben in hun eigen kunnen zodat ze al hun programmapunten in de uitverkoop doen voor de steun van PVV en CDAquote:Op maandag 25 juli 2011 16:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd voorkeuren als lafheid te interpreteren.
De SP had ook 15 zetels, waarom kon er geen Paars+ komen van PvdA, VVD en SP?
Omdat de VVD daar te weinig bij te winnen had. De VVD was de winnaar in 2010, hoe nipt ook, en had alle reden weg te lopen bij een kabinet waar ze zowel op rechts gepakt konden worden door de PVV als op links bij het CDA.
Heeft dat te maken met het vertrouwen in eigen kunnen?quote:Op maandag 25 juli 2011 18:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch zwak hoor dat ze zo weinig vertrouwen hebben in hun eigen kunnen zodat ze al hun programmapunten in de uitverkoop doen voor de steun van PVV en CDA.
Volgens mij moet dat een van de belangrijkste drijfveren zijn geweest. Anders kies je niet zo makkelijk en snel voor het inhoudelijk bijna compleet uitleveren van je coalitieakkoord aan de PVV. Dat doe je uit angst voor de stemmen van Henk en Ingrid en omdat je te weinig vertrouwen hebt in het kunnen winnen van de stemmen met je beleid.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Heeft dat te maken met het vertrouwen in eigen kunnen?
Jij vult nogal een hoop open plekken voor ze in.
Het spijt me als we je geen grotere PVV hebben bezorgd, namens alle VVD-ers.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij moet dat een van de belangrijkste drijfveren zijn geweest. Anders kies je niet zo makkelijk en snel voor het inhoudelijk bijna compleet uitleveren van je coalitieakkoord aan de PVV. Dat doe je uit angst voor de stemmen van Henk en Ingrid en omdat je te weinig vertrouwen hebt in het kunnen winnen van de stemmen met je beleid.
Volgens mij was de belangrijkste drijfveer dat de VVD geen succesvolle regeringstermijn voor zich zag met de PvdA. Het CDA had dat daarvoor al ondervonden.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij moet dat een van de belangrijkste drijfveren zijn geweest. Anders kies je niet zo makkelijk en snel voor het inhoudelijk bijna compleet uitleveren van je coalitieakkoord aan de PVV. Dat doe je uit angst voor de stemmen van Henk en Ingrid en omdat je te weinig vertrouwen hebt in het kunnen winnen van de stemmen met je beleid.
Niet? Volgens mij was het een flink succes wat de PVV mede dankzij de VVD heeft behaald bij de statenverkiezingen. Bedankt voor het groter maken van de PVVquote:Op maandag 25 juli 2011 18:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het spijt me als we je geen grotere PVV hebben bezorgd, namens alle VVD-ers.
Kan je nagaan hoe groot het was geworden als de VVD een GL-koers was gaan varen.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet? Volgens mij was het een flink succes wat de PVV mede dankzij de VVD heeft behaald bij de statenverkiezingen. Bedankt voor het groter maken van de PVV
Dan is de grote liefde die de VVD al voor de verkiezingen liet blijken te hebben voor de PVV en alle energie die ze gestoken hebben in pogingen om hen maar binnenboord te houden je zeker niet opgevallen?quote:Op maandag 25 juli 2011 18:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij was de belangrijkste drijfveer dat de VVD geen succesvolle regeringstermijn voor zich zag met de PvdA. Het CDA had dat daarvoor al ondervonden.
Ten eerste zou de VVD nooit een GL koers zijn gaan varen (of denk je dat ze aan hen nog meer weg zouden geven dan aan de PVV?) en ten tweede zou de winst van de PVV dan vermoedelijk kleiner zijn geweest.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe groot het was geworden als de VVD een GL-koers was gaan varen.
Jawel hoor.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan is de grote liefde die de VVD al voor de verkiezingen liet blijken te hebben voor de PVV en alle energie die ze gestoken hebben in pogingen om hen maar binnenboord te houden je zeker niet opgevallen?
Dat laatste is volkomen uit de lucht gegrepen, dat eerste is hooguit een kleine accentverschuiving.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ten eerste zou de VVD nooit een GL koers zijn gaan varen (of denk je dat ze aan hen nog meer weg zouden geven dan aan de PVV?) en ten tweede zou de winst van de PVV dan vermoedelijk kleiner zijn geweest.
Dat is maar de vraag, door zo fanatiek te laten blijken dat de PVV volgens hen een leuke nette partij is met fijne mensen hebben ze de PVV gewoon geholpen met het worden van een geaccepteerde partij. In het geval van niet meegedogen door was de nadruk mogelijk meer gaan liggen op het uit de weg gaan van het nemen van verantwoordelijkheid in bijvoorbeeld Almere of Den Haag.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat laatste is volkomen uit de lucht gegrepen,
Het verschil tussen GL en VVD? Waarom dan zo moeilijk doenquote:dat eerste is hooguit een kleine accentverschuiving.
Dan was het accent mogelijk meer gaan liggen op hervorming van de woningmarkt en arbeidsmarkt en op een goed akkoord over verhoging van de pensioenleeftijd. Maar goed ik snap dat dit soort fundamentele hervormingen Henk en Ingrid minder aanspreken dan 130 rijden, animalcops en voor 200 miljoen de cultuursector op de kast jagen.quote:Of zou het net zo goed het rechtse electoraat hebben kunnen bevredigen met strengere straffen, bezuinigingen op kunst en cultuur of een onderwijshervorming?
Dan vind ik je conclusie dat het vooral draait om het buiten houden van de PvdA vanwege een bepaald wantrouwen toch wel wat bijzonder hoor. Volgens mij hadden ze gewoon meer zin in lekker polariseren.quote:
Het gaat/ging niet om het per sé buiten houden van de PvdA 'omdat PvdA', maar het zoeken naar een regeringspartner waarmee belangrijke beleidspunten konden worden uitgevoerd. Het is niet zo raar dat dan de aansluiting wordt gezocht bij CDA en PVV, in plaats van aan de overkant van de straat.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan vind ik je conclusie dat het vooral draait om het buiten houden van de PvdA vanwege een bepaald wantrouwen toch wel wat bijzonder hoor. Volgens mij hadden ze gewoon meer zin in lekker polariseren.
Kun je nagaan. Juist het bezuinigen op de cultuursector had ik nooit voor mogelijk gehouden in de Nederlandse politiek. Het is jammer dat er een groot begrotingstekort voor nodig is, maar vanuit principieel oogpunt ben ik erg blij met deze bezuiniging.quote:Op maandag 25 juli 2011 17:58 schreef du_ke het volgende:
Financieel is het op de rijksbegroting gerommel in de marge. Heel leuk en een prima gebied om op te bezuinigen maar om dit nou te bejubelen....
Duidelijk de rechts-conservatieve lijn heeft nu gewoon de overhand boven de meer liberale/progressieve lijn.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het gaat/ging niet om het per sé buiten houden van de PvdA 'omdat PvdA', maar het zoeken naar een regeringspartner waarmee belangrijke beleidspunten konden worden uitgevoerd. Het is niet zo raar dat dan de aansluiting wordt gezocht bij CDA en PVV, in plaats van aan de overkant van de straat.
Bottom line: als de stelling is dat de VVD nooit zin heeft gehad in, en werk heeft gemaakt van, Paars-plus, dan denk ik wel dat dat klopt.
Asjeblieft niet.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wanneer zal de discussie over abortus weer losbarsten?
Ook met een evt Paars+ was er gewoon gesneden in kunst en cultuur vermoed ik. Misschien wat minder abrupt maar goed de snelheid was er ook vooral om links op de kast te jagen. Het is ook bepaald niet uniek dat er op dat gebied gesneden wordt. Het is een relatief makkelijk onderwerp om op te bezuinigen.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Kun je nagaan. Juist het bezuinigen op de cultuursector had ik nooit voor mogelijk gehouden in de Nederlandse politiek. Het is jammer dat er een groot begrotingstekort nodig is, maar vanuit principieel oogpunt ben ik erg blij met deze bezuiniging.
De PVV ookquote:Op maandag 25 juli 2011 18:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Asjeblieft niet.
Maar de SGP zal er wel oren naar hebben.
Net als de ChristenUnie. Oh, wacht eens even die zaten vorig jaar omstreeks deze tijd nog in de regering.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Asjeblieft niet.
Maar de SGP zal er wel oren naar hebben.
Ik vermoed van niet. Zelfs binnen de VVD is er veel steun (Bolkestein) voor een cultuursector die permanent aan het subsidie-infuus hangt.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:55 schreef du_ke het volgende:
Ook met een evt Paars+ was er gewoon gesneden in kunst en cultuur vermoed ik.
Och, die BTW-verhoging. Cultuur wordt een normaal consumptiegoed, dat vind ik wel verstandig. Het beperkt de indirecte subsidie op cultuur als gevolg van een kunstmatig gecreëerd substitutie-effect. Natuurlijk mag de BTW als geheel wel omlaag, maar tot het nemen van een dergelijke maatregel had ik Paars+ ook wel in staat geacht, daar is dit kabinet niet specifiek voor nodig.quote:Maar sta je ideologisch ook zo achter de nivellerende belastingmaatregel die men aan de bezuinigingen koppelde?
Ik zou me dan ook eerder zorgen maken om de hervormingen die niet geschieden dan de hervormingen die wel geschieden.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Kun je nagaan. Juist het bezuinigen op de cultuursector had ik nooit voor mogelijk gehouden in de Nederlandse politiek. Het is jammer dat er een groot begrotingstekort voor nodig is, maar vanuit principieel oogpunt ben ik erg blij met deze bezuiniging.
Inderdaad, een gezonde samenleving heeft niets aan linkse hobbies als 'kunst' en 'cultuur'. Kunstenaars zijn luie uitvreters. Beter komen er meer managers en bankiers, daar hebben we tenminste wat aan!quote:Op maandag 25 juli 2011 18:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Kun je nagaan. Juist het bezuinigen op de cultuursector had ik nooit voor mogelijk gehouden in de Nederlandse politiek. Het is jammer dat er een groot begrotingstekort voor nodig is, maar vanuit principieel oogpunt ben ik erg blij met deze bezuiniging.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |