abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juli 2011 @ 16:37:43 #151
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_99925970
quote:
13s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:10 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Dat noemde ik juist een bezuiniging. Verder was de PvdA (ongeveer) even groot als de VVD, waardoor beide water bij de wijn moesten doen. De VVD vertikte dat echter op bepaalde gronden en er is geen kabinet gekomen. Dat kun jij interpreteren als 'een onvoldoende interessant voorstel', ik interpreteer dat als pure lafheid.
Ik vind het vreemd voorkeuren als lafheid te interpreteren.
De SP had ook 15 zetels, waarom kon er geen Paars+ komen van PvdA, VVD en SP?
Omdat de VVD daar te weinig bij te winnen had. De VVD was de winnaar in 2010, hoe nipt ook, en had alle reden weg te lopen bij een kabinet waar ze zowel op rechts gepakt konden worden door de PVV als op links bij het CDA.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_99928487
quote:
7s.gif Op maandag 25 juli 2011 14:11 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Daar noem je nou juist een punt op waar ik erg tevreden over ben.
Is dat niet wat magertjes? lekker 200 miljoen bezuinigen en dat lekker bot doen om 'links' op de kast te jagen. Ja joepie, dat lukt maar poeh he wat een prestatie. En juich je dan ook om de extra nivellerende belastingen die onderdeel zijn van dat pakket?
Ik snap ook dat er verder weinig geboden wordt maar zo lijkt de kinderhand wel heel snel gevuld..

quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 14:51 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waarom is het inperken van het subsidiepark geen echte bezuiniging? ;(
Financieel is het op de rijksbegroting gerommel in de marge. Heel leuk en een prima gebied om op te bezuinigen maar om dit nou te bejubelen....
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_99928575
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:37 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik vind het vreemd voorkeuren als lafheid te interpreteren.
De SP had ook 15 zetels, waarom kon er geen Paars+ komen van PvdA, VVD en SP?
Omdat de VVD daar te weinig bij te winnen had. De VVD was de winnaar in 2010, hoe nipt ook, en had alle reden weg te lopen bij een kabinet waar ze zowel op rechts gepakt konden worden door de PVV als op links bij het CDA.
Toch zwak hoor dat ze zo weinig vertrouwen hebben in hun eigen kunnen zodat ze al hun programmapunten in de uitverkoop doen voor de steun van PVV en CDA :).
  maandag 25 juli 2011 @ 18:05:07 #154
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_99928668
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Toch zwak hoor dat ze zo weinig vertrouwen hebben in hun eigen kunnen zodat ze al hun programmapunten in de uitverkoop doen voor de steun van PVV en CDA :).
Heeft dat te maken met het vertrouwen in eigen kunnen?
Jij vult nogal een hoop open plekken voor ze in.
pi_99929161
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:05 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Heeft dat te maken met het vertrouwen in eigen kunnen?
Jij vult nogal een hoop open plekken voor ze in.
Volgens mij moet dat een van de belangrijkste drijfveren zijn geweest. Anders kies je niet zo makkelijk en snel voor het inhoudelijk bijna compleet uitleveren van je coalitieakkoord aan de PVV. Dat doe je uit angst voor de stemmen van Henk en Ingrid en omdat je te weinig vertrouwen hebt in het kunnen winnen van de stemmen met je beleid.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:23:15 #156
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_99929188
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens mij moet dat een van de belangrijkste drijfveren zijn geweest. Anders kies je niet zo makkelijk en snel voor het inhoudelijk bijna compleet uitleveren van je coalitieakkoord aan de PVV. Dat doe je uit angst voor de stemmen van Henk en Ingrid en omdat je te weinig vertrouwen hebt in het kunnen winnen van de stemmen met je beleid.
Het spijt me als we je geen grotere PVV hebben bezorgd, namens alle VVD-ers.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:25:23 #157
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_99929270
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens mij was de belangrijkste drijfveer dat de VVD geen succesvolle regeringstermijn voor zich zag met de PvdA. Het CDA had dat daarvoor al ondervonden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_99929279
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:23 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het spijt me als we je geen grotere PVV hebben bezorgd, namens alle VVD-ers.
Niet? Volgens mij was het een flink succes wat de PVV mede dankzij de VVD heeft behaald bij de statenverkiezingen. Bedankt voor het groter maken van de PVV ;(
  maandag 25 juli 2011 @ 18:26:17 #159
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_99929299
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Niet? Volgens mij was het een flink succes wat de PVV mede dankzij de VVD heeft behaald bij de statenverkiezingen. Bedankt voor het groter maken van de PVV ;(
Kan je nagaan hoe groot het was geworden als de VVD een GL-koers was gaan varen.
pi_99929317
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Volgens mij was de belangrijkste drijfveer dat de VVD geen succesvolle regeringstermijn voor zich zag met de PvdA. Het CDA had dat daarvoor al ondervonden.
Dan is de grote liefde die de VVD al voor de verkiezingen liet blijken te hebben voor de PVV en alle energie die ze gestoken hebben in pogingen om hen maar binnenboord te houden je zeker niet opgevallen?
pi_99929356
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:26 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Kan je nagaan hoe groot het was geworden als de VVD een GL-koers was gaan varen.
Ten eerste zou de VVD nooit een GL koers zijn gaan varen (of denk je dat ze aan hen nog meer weg zouden geven dan aan de PVV?) en ten tweede zou de winst van de PVV dan vermoedelijk kleiner zijn geweest.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:28:33 #162
346939 Janneke141
pi_99929372
quote:
7s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan is de grote liefde die de VVD al voor de verkiezingen liet blijken te hebben voor de PVV en alle energie die ze gestoken hebben in pogingen om hen maar binnenboord te houden je zeker niet opgevallen?
Jawel hoor.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:30:11 #163
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_99929418
quote:
10s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ten eerste zou de VVD nooit een GL koers zijn gaan varen (of denk je dat ze aan hen nog meer weg zouden geven dan aan de PVV?) en ten tweede zou de winst van de PVV dan vermoedelijk kleiner zijn geweest.
Dat laatste is volkomen uit de lucht gegrepen, dat eerste is hooguit een kleine accentverschuiving.
Of zou het net zo goed het rechtse electoraat hebben kunnen bevredigen met strengere straffen, bezuinigingen op kunst en cultuur of een onderwijshervorming?
pi_99929706
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:30 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat laatste is volkomen uit de lucht gegrepen,
Dat is maar de vraag, door zo fanatiek te laten blijken dat de PVV volgens hen een leuke nette partij is met fijne mensen hebben ze de PVV gewoon geholpen met het worden van een geaccepteerde partij. In het geval van niet meegedogen door was de nadruk mogelijk meer gaan liggen op het uit de weg gaan van het nemen van verantwoordelijkheid in bijvoorbeeld Almere of Den Haag.

quote:
dat eerste is hooguit een kleine accentverschuiving.
Het verschil tussen GL en VVD? Waarom dan zo moeilijk doen :P?
quote:
Of zou het net zo goed het rechtse electoraat hebben kunnen bevredigen met strengere straffen, bezuinigingen op kunst en cultuur of een onderwijshervorming?
Dan was het accent mogelijk meer gaan liggen op hervorming van de woningmarkt en arbeidsmarkt en op een goed akkoord over verhoging van de pensioenleeftijd. Maar goed ik snap dat dit soort fundamentele hervormingen Henk en Ingrid minder aanspreken dan 130 rijden, animalcops en voor 200 miljoen de cultuursector op de kast jagen.
pi_99929760
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Jawel hoor.
Dan vind ik je conclusie dat het vooral draait om het buiten houden van de PvdA vanwege een bepaald wantrouwen toch wel wat bijzonder hoor. Volgens mij hadden ze gewoon meer zin in lekker polariseren.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:46:41 #166
346939 Janneke141
pi_99929879
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan vind ik je conclusie dat het vooral draait om het buiten houden van de PvdA vanwege een bepaald wantrouwen toch wel wat bijzonder hoor. Volgens mij hadden ze gewoon meer zin in lekker polariseren.
Het gaat/ging niet om het per sé buiten houden van de PvdA 'omdat PvdA', maar het zoeken naar een regeringspartner waarmee belangrijke beleidspunten konden worden uitgevoerd. Het is niet zo raar dat dan de aansluiting wordt gezocht bij CDA en PVV, in plaats van aan de overkant van de straat.

Bottom line: als de stelling is dat de VVD nooit zin heeft gehad in, en werk heeft gemaakt van, Paars-plus, dan denk ik wel dat dat klopt.
pi_99930035
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:58 schreef du_ke het volgende:
Financieel is het op de rijksbegroting gerommel in de marge. Heel leuk en een prima gebied om op te bezuinigen maar om dit nou te bejubelen....
Kun je nagaan. Juist het bezuinigen op de cultuursector had ik nooit voor mogelijk gehouden in de Nederlandse politiek. Het is jammer dat er een groot begrotingstekort voor nodig is, maar vanuit principieel oogpunt ben ik erg blij met deze bezuiniging.
pi_99930040
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het gaat/ging niet om het per sé buiten houden van de PvdA 'omdat PvdA', maar het zoeken naar een regeringspartner waarmee belangrijke beleidspunten konden worden uitgevoerd. Het is niet zo raar dat dan de aansluiting wordt gezocht bij CDA en PVV, in plaats van aan de overkant van de straat.

Bottom line: als de stelling is dat de VVD nooit zin heeft gehad in, en werk heeft gemaakt van, Paars-plus, dan denk ik wel dat dat klopt.
Duidelijk de rechts-conservatieve lijn heeft nu gewoon de overhand boven de meer liberale/progressieve lijn.
Wanneer zal de discussie over abortus weer losbarsten?
  maandag 25 juli 2011 @ 18:54:34 #169
346939 Janneke141
pi_99930160
quote:
7s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Asjeblieft niet.

Maar de SGP zal er wel oren naar hebben.
pi_99930191
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:51 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Kun je nagaan. Juist het bezuinigen op de cultuursector had ik nooit voor mogelijk gehouden in de Nederlandse politiek. Het is jammer dat er een groot begrotingstekort nodig is, maar vanuit principieel oogpunt ben ik erg blij met deze bezuiniging.
Ook met een evt Paars+ was er gewoon gesneden in kunst en cultuur vermoed ik. Misschien wat minder abrupt maar goed de snelheid was er ook vooral om links op de kast te jagen. Het is ook bepaald niet uniek dat er op dat gebied gesneden wordt. Het is een relatief makkelijk onderwerp om op te bezuinigen.
Maar sta je ideologisch ook zo achter de nivellerende belastingmaatregel die men aan de bezuinigingen koppelde?
pi_99930199
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Asjeblieft niet.

De PVV ook :).
pi_99930235
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Asjeblieft niet.

Net als de ChristenUnie. Oh, wacht eens even die zaten vorig jaar omstreeks deze tijd nog in de regering.
pi_99930387
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:55 schreef du_ke het volgende:
Ook met een evt Paars+ was er gewoon gesneden in kunst en cultuur vermoed ik.
Ik vermoed van niet. Zelfs binnen de VVD is er veel steun (Bolkestein) voor een cultuursector die permanent aan het subsidie-infuus hangt.

quote:
Maar sta je ideologisch ook zo achter de nivellerende belastingmaatregel die men aan de bezuinigingen koppelde?
Och, die BTW-verhoging. Cultuur wordt een normaal consumptiegoed, dat vind ik wel verstandig. Het beperkt de indirecte subsidie op cultuur als gevolg van een kunstmatig gecreëerd substitutie-effect. Natuurlijk mag de BTW als geheel wel omlaag, maar tot het nemen van een dergelijke maatregel had ik Paars+ ook wel in staat geacht, daar is dit kabinet niet specifiek voor nodig.
  maandag 25 juli 2011 @ 20:22:38 #174
66825 Reya
Fier Wallon
pi_99933631
quote:

[..]

Kun je nagaan. Juist het bezuinigen op de cultuursector had ik nooit voor mogelijk gehouden in de Nederlandse politiek. Het is jammer dat er een groot begrotingstekort voor nodig is, maar vanuit principieel oogpunt ben ik erg blij met deze bezuiniging.
Ik zou me dan ook eerder zorgen maken om de hervormingen die niet geschieden dan de hervormingen die wel geschieden.
pi_99937362
quote:

[..]

Inderdaad, een gezonde samenleving heeft niets aan linkse hobbies als 'kunst' en 'cultuur'. Kunstenaars zijn luie uitvreters. Beter komen er meer managers en bankiers, daar hebben we tenminste wat aan!

Nee, ik zie bij Bruin-I toch vooral rancune en kinnesinne jegens 'links'. Een VVD die haar liberale wortels heeft verkwanseld door met populisten (PVV) in zee te gaan en met godsdienstwaan-zinnigen te flirten. Een electoraal ingestort CDA. Een PVV die economisch gezien dichter bij de SP staat dan ze zelf beseffen. Wat een faal.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_99938773
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:56 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Net als de ChristenUnie. Oh, wacht eens even die zaten vorig jaar omstreeks deze tijd nog in de regering.
Het vorige kabinet was wat dat betreft minder afhankelijk van de CU dan het huidige van PVV en SGP :)
pi_99939086
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 21:42 schreef Sicstus het volgende:
Inderdaad, een gezonde samenleving heeft niets aan linkse hobbies als 'kunst' en 'cultuur'. Kunstenaars zijn luie uitvreters.
Ik heb helemaal niks tegen kunst en cultuur hoor. Zelf ben ik bijvoorbeeld erg geïnteresseerd in muziek en architectuur. Juist het feit dat jij denkt dat kunst en cultuur en subsidies intrinsiek aan elkaar verbonden zijn toont voor mij aan dat het heel erg noodzakelijk is om de subsidies voor kunst en cultuur te verlagen.
pi_99939187
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het vorige kabinet was wat dat betreft minder afhankelijk van de CU dan het huidige van PVV en SGP :)
Dat is niet waar, het vorige kabinet had zonder de CU ook geen meerderheid.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:23:31 #179
346939 Janneke141
pi_99939334
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hmm, de CU had gewoon goed in de gaten dat zij eigenlijk niets in het kabinet te zoeken had, en alleen maar bij de club kon blijven door ja en amen te zeggen.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:23:34 #180
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_99939338
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Niemand wil met VVD en CDA het huidige beleid voeren
Er waren wel andere constructies mogelijk met de PvdA en CDA vorige periode
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_99939462
quote:
7s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niks tegen kunst en cultuur hoor. Zelf ben ik bijvoorbeeld erg geïnteresseerd in muziek en architectuur. Juist het feit dat jij denkt dat kunst en cultuur en subsidies intrinsiek aan elkaar verbonden zijn toont voor mij aan dat het heel erg noodzakelijk is om de subsidies voor kunst en cultuur te verlagen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook niet erg dat de subsidiekraan wat dichter gedraaid wordt in economisch zware tijden, ik erger me alleen kapot aan die rancuneuze, anti-linkse, anti-intellectuele, triomfantelijke ondertoon en het dedain voor cultuur (en wetenschap!) dat ermee gepaard gaat.
pi_99939490
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hmm, de CU had gewoon goed in de gaten dat zij eigenlijk niets in het kabinet te zoeken had, en alleen maar bij de club kon blijven door ja en amen te zeggen.
Wat Janneke zegt, voor de CU waren afdoende alternatieven te vinden in de kamer rond het politieke midden. Dat scheelt nogal.
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 juli 2011 @ 22:38:52 #183
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_99940158
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:26 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook niet erg dat de subsidiekraan wat dichter gedraaid wordt in economisch zware tijden, ik erger me alleen kapot aan die rancuneuze, anti-linkse, anti-intellectuele, triomfantelijke ondertoon en het dedain voor cultuur (en wetenschap!) dat ermee gepaard gaat.
Dat dus. Aan al die bezuinigingen zit geen idee verder achter dan bezuinigingen of het nu op cultuur gaat, maar ook mbt defensie bijvoorbeeld. Bezuinigen nodig maar zorg dat je een plan hebt waar je naar toe wilt met het land en dat mis ik zo bij dit kabinet.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 25 juli 2011 @ 22:50:23 #184
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_99940750
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:38 schreef borisz het volgende:

[..]

Dat dus. Aan al die bezuinigingen zit geen idee verder achter dan bezuinigingen of het nu op cultuur gaat, maar ook mbt defensie bijvoorbeeld. Bezuinigen nodig maar zorg dat je een plan hebt waar je naar toe wilt met het land en dat mis ik zo bij dit kabinet.
Hoezo bij "dit" kabinet? Ik mis het al jaren.

Overigens hebben ze wel een koers hoor: alle buitenlanders het land uit!!!11!!1! De PVV tenminste, en daar de rest geen echte koers heeft, varen ze rustig mee in die richting.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_99941800
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is dat niet wat magertjes? lekker 200 miljoen bezuinigen en dat lekker bot doen om 'links' op de kast te jagen. Ja joepie, dat lukt maar poeh he wat een prestatie. En juich je dan ook om de extra nivellerende belastingen die onderdeel zijn van dat pakket?
Ik snap ook dat er verder weinig geboden wordt maar zo lijkt de kinderhand wel heel snel gevuld..

Het is dan ook deels een afleidingsmanoevre. Door hard in te zetten op de cultuurbezuinigingen staat een deel van het land te juichen dat het kabinet lekker daadkrachtig is en het nodige hakt in de bullshit (en in die cultuursubsidies zit idd de nodige bullshit), terwijl ze ondertussen er even wat andere (pittigere) maatregelen doorheen jassen. Mede door de aandacht omtrent de cultuursubsidies - die instanties kunnen vaak makkelijk toegang krijgen tot de media - verdwijnen die acties deels naar de achtergrond, waardoor de minder populaire maatregelen min of meer worden begraven.

Het kabinet staat vermoedelijk ook te lachen om het gespartel van de publieke omroepen. Dat gedoe van een paar omroepbaasjes die perse hun eigen baantje veilig willen stellen zorgt er mooi voor dat iedereen de andere kant op kijkt terwijl er hard een mes in andere zaken wordt gezet.
pi_99941973
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:38 schreef borisz het volgende:

[..]

Ik ook, maar het komt omdat de PVV de facto een SP is, maar dan wat vijandiger tegenover de Islam en 'buitenlanders'. Met dergelijke populistisch-linkse standpunten heb je een probleem als je liberaal economisch beleid wil voeren. Het CDA heeft dan weer op hele andere fronten onvermoede stokpaartjes.
pi_99942468
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:16 schreef justanick het volgende:

[..]

Ik ook, maar het komt omdat de PVV de facto een SP is, maar dan wat vijandiger tegenover de Islam en 'buitenlanders'. Met dergelijke populistisch-linkse standpunten heb je een probleem als je liberaal economisch beleid wil voeren. Het CDA heeft dan weer op hele andere fronten onvermoede stokpaartjes.
Het enige stokpaardje van het CDA is 'dingen verbieden'.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 01:15:47 #188
182269 sneakypete
On the edge
pi_99946285
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:27 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Het enige stokpaardje van het CDA is 'dingen verbieden'.
Grote onzin natuurlijk. Het verbieden van dingen is iets wat we bij allerlei partijen aantreffen en het is ook geen kwaad in zichzelf. De vraag is dan wat je wel en niet zou moeten verbieden en hoe je dat gaat handhaven. Doen alsof 'verbieden' inherent verkeerd is is zoiets als de politiek onbestaanbaar verklaren.

Daarnaast is het CDA een partij met juist een andere belangrijke functie. Het is nl. een partij die een breed draagvlak kan creëren. Helaas ebt die functie weg wegens een groot zetelverlies, maar ik denk dat dat van oudsher de voornaamste functie van de partij was.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 01:17:29 #189
182269 sneakypete
On the edge
pi_99946324
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:12 schreef justanick het volgende:

[..]

Het is dan ook deels een afleidingsmanoevre. Door hard in te zetten op de cultuurbezuinigingen staat een deel van het land te juichen dat het kabinet lekker daadkrachtig is en het nodige hakt in de bullshit (en in die cultuursubsidies zit idd de nodige bullshit), terwijl ze ondertussen er even wat andere (pittigere) maatregelen doorheen jassen. Mede door de aandacht omtrent de cultuursubsidies - die instanties kunnen vaak makkelijk toegang krijgen tot de media - verdwijnen die acties deels naar de achtergrond, waardoor de minder populaire maatregelen min of meer worden begraven.

Het kabinet staat vermoedelijk ook te lachen om het gespartel van de publieke omroepen. Dat gedoe van een paar omroepbaasjes die perse hun eigen baantje veilig willen stellen zorgt er mooi voor dat iedereen de andere kant op kijkt terwijl er hard een mes in andere zaken wordt gezet.
Nee, dat zit toch wat anders. Die bombarie is gewoon ontstaan doordat mediabonzen zélf zo'n tamtam zijn gaan maken, omdat ze het kunnen.
Dat kun je niet het kabinet verwijten, dat komt gewoonweg door de grote groepen mensen die op de been zijn geholpen omdat de cultuursector wat moet inleveren.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 01:18:19 #190
182269 sneakypete
On the edge
pi_99946337
quote:
7s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Duidelijk de rechts-conservatieve lijn heeft nu gewoon de overhand boven de meer liberale/progressieve lijn.
Waarom zou dat onderwerp taboe moeten zijn?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 08:00:24 #191
66825 Reya
Fier Wallon
pi_99949831
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:18 schreef sneakypete het volgende:

[..]

In de eerste plaats omdat het electoraal niet echt populair is, zou ik zeggen.
pi_99949857
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:18 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Omdat morrelen aan de rechten van de vrouw (want daar draait het dan om) een stap terug in de tijd zou zijn.
pi_99950768
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 01:05 schreef Elfletterig het volgende:

De VVD koos voor een regering die leunt op 49,55 procent van de op 9 juni uitgebrachte stemmen.
Minder toch? Vergeet niet dat het CDA ook nog een paar verkozenen moest wegzuiveren omdat ze er een dissidente mening op nahielden en er nog een aantal CDA-ers via partijdruk en een congres nog moesten worden bewogen die Reien fest geschlossen zu halten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:47:23 #194
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_99959157
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 09:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Minder toch? Vergeet niet dat het CDA ook nog een paar verkozenen moest wegzuiveren omdat ze er een dissidente mening op nahielden en er nog een aantal CDA-ers via partijdruk en een congres nog moesten worden bewogen die Reien fest geschlossen zu halten.
Het CDA staat in zijn recht dat te doen, als partij hebben ze x% van de stemmen, samen met de andere partijen komt dat op 49.55%
Jammer dat die dissidenten de boel niet opgeblazen hebben.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:19:07 #195
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_99960429
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Omdat morrelen aan de rechten van de vrouw (want daar draait het dan om) een stap terug in de tijd zou zijn.
Dan stel je dus dat onwelgevallige democratische besslissingen een stap terug in de tijd zijn.
Mocht er op democratische wijze een conservatieve regering aan de macht komen, is dat dan de wil van het volk, hoe pijnlijk voor progressieven en liberalen ook, of iets wat we moeten voorkomen door bepaalde onderwerpen taboe te verklaren?
pi_99968730
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 14:19 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dan stel je dus dat onwelgevallige democratische besslissingen een stap terug in de tijd zijn.
Mocht er op democratische wijze een conservatieve regering aan de macht komen, is dat dan de wil van het volk, hoe pijnlijk voor progressieven en liberalen ook, of iets wat we moeten voorkomen door bepaalde onderwerpen taboe te verklaren?
Oh nee hoor niet taboe, maar ik zou het geen goede zaak vinden wanneer er aan de rechten van bijvoorbeeld vrouwen of homo's gerommeld gaat worden. En ik kan me ook niet voorstellen dat de gemiddelde VVD-stemmer daar wel om staat te juichen.
Kan je me wel allerlei onzin in de mond proberen te leggen maar hier draait het om.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:01:35 #197
182269 sneakypete
On the edge
pi_99982586
quote:
En waarom zou dát taboe moeten zijn?
Bovendien is het een discussie waarbij de rechten van twee groepen mensen (die bovendien van hetzelfde laken een pak zijn) in het geding komen.
50% van de embryo's is immers een vrouw in wording.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:06:08 #198
346939 Janneke141
pi_99982854
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:01 schreef sneakypete het volgende:

[..]

En waarom zou dát taboe moeten zijn?
Bovendien is het een discussie waarbij de rechten van twee groepen mensen (die bovendien van hetzelfde laken een pak zijn) in het geding komen.
50% van de embryo's is immers een vrouw in wording.
Begrijp ik nou goed dat je weer in debat wil over de gelijke rechten van mannen en vrouwen :?

Oh, en zo lang mannen nog geen kinderen kunnen krijgen gaat het bij uitstek over het zelfbeschikkingsrecht van vrouwen. Wat eruitkomt, maakt daarvoor natuurlijk niet uit.

-edit- toevoeging: het was wel het enige goede nieuws geweest van een paars kabinet: dat je op een volwassen manier over dit soort onderwerpen kan discussiëren zonder bang te moeten zijn meteen allerlei gelovige coalitiegenoten voor het hoofd te stoten.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:11:41 #199
182269 sneakypete
On the edge
pi_99983154
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Begrijp ik nou goed dat je weer in debat wil over de gelijke rechten van mannen en vrouwen :?

Oh, en zo lang mannen nog geen kinderen kunnen krijgen gaat het bij uitstek over het zelfbeschikkingsrecht van vrouwen. Wat eruitkomt, maakt daarvoor natuurlijk niet uit.

-edit- toevoeging: het was wel het enige goede nieuws geweest van een paars kabinet: dat je op een volwassen manier over dit soort onderwerpen kan discussiëren zonder bang te moeten zijn meteen allerlei gelovige coalitiegenoten voor het hoofd te stoten.
Onzin, want een paarse consensus zou nu juist de deur dichtdoen en elke discussie onmogelijk maken. Dan is het onderwerp gewoon weer net zo taboe als het in een kerk zou zijn, alleen dan met een omgekeerde visie waarbij de vrouw boven het kind staat ipv andersom.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:21:05 #200
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_99983669
Ik vind "rechten" voor de vrouw een beetje dubbel iets, wat als een vrouw ook gelukkig wordt van moeder zijn? Sterker nog, is niet zo dat deze rol vrouwen sterker maakt en op die manier ook meer zelfstandig?

Een vrouw die haar keuzes maakt en de uitdaging aangaat om een huwelijk aan te gaan en eveneens kinderen te krijgen staat in mijn ogen sterker in haar leven dan iemand die niet trouwt en meteen abortus pleegt. En zo'n gezin groeit meestal uit tot een sterk midden-klasse gezin, en de kinderen komen ook op hun pootjes terecht.

Hier kom je weer bij het woordje "vrijheid", is het vrijheid om geen committents aan te moeten gaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')