abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 juli 2011 @ 22:07:58 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_99770379
KPN introduceert nieuwe abonnementen en verlaagt smartphonekorting

Van onze vrienden van Tweakers

quote:
Vodafone gaat per 1 augustus een abonnement aanbieden waarbij roaming binnen de bundel valt, blijkt uit interne info van de provider. Daarnaast vervalt het Bellen-abonnement en verlaagt de telco datalimieten voor Bel+SMS+Web-abonnementen.

Dat blijkt uit informatie die Vodafone intern heeft verspreid en waar Tweakers.net inzage in heeft gekregen. De huidige B+S+W-abonnementsvorm, waarin bellen, sms'en en internet gecombineerd zijn in één abonnement, kennen slechts kleine prijswijzigingen, maar krijgen wel sterk verlaagde datalimieten: bij het goedkoopste abonnement krijgt de klant 100MB data, wat in combinatie met een zogenaamde dataverdubbelaar op 200MB uitkomt.

De datalimiet loopt bij duurdere abonnementen op in stappen van 100MB, waarbij de duurste variant een limiet van 900MB kent. Momenteel heeft het goedkoopste abonnement een limiet van 250MB, terwijl alle duurdere varianten over 1GB-datalimiet beschikken. De internetsnelheid bedraagt bij alle abonnementen 3,6Mbps, en voor tethering moet een extra bundel worden afgesloten. Wel kunnen gebruikers 100MB extra data bijkopen voor 2,50 euro. Gebruikers hoeven alleen te betalen als ze ook daadwerkelijk meer data verbruiken dan toegestaan is binnen de bundel.

Daarnaast zou met B+S+W bellen en sms'en via de internetverbinding, zoals met Skype en Whatsapp, niet toegestaan zijn. Dit lijkt wettelijk niet toegestaan, omdat in de Telecomwet netneutraliteit is opgenomen. Daardoor mogen providers niet specifieke internetdiensten afknijpen of blokkeren. Vodafone vraagt 15 euro per maand extra voor gebruik van diensten zoals Skype en Whatsapp. Voor sim-only moet 22,50 euro per maand extra worden betaald.
Prijzen en uitgebreider bericht in http://tweakers.net/nieuw(...)ming-abonnement.html

Het is nu wachten op T-mobiel.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 21 juli 2011 @ 22:16:30 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99770844
Het zijn ook net drugsdealers die telecombedrijven. Eerst jullie allemaal verslaafd maken met goedkope shit en vervolgens de prijzen verhogen!
The End Times are wild
  donderdag 21 juli 2011 @ 22:19:48 #3
106302 mustisuc
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_99771035
Wil nog wel eens zien hoe Vodafone hiermee weg gaat komen:

quote:
Vodafone vraagt 15 euro per maand extra voor gebruik van diensten zoals Skype en Whatsapp. Voor sim-only moet 22,50 euro per maand extra worden betaald.
pi_99771126
ouwe vogelzoeker geile kikker
haas koe penis hangoor stierenkl
pi_99771151
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:07 schreef borisz het volgende:
KPN introduceert nieuwe abonnementen en verlaagt smartphonekorting

Van onze vrienden van Tweakers

[..]

Prijzen en uitgebreider bericht in http://tweakers.net/nieuw(...)ming-abonnement.html

Het is nu wachten op T-mobiel.
Op zich logisch natuurlijk. Ze lopen een hoop omzet mis door dergelijke gratis communicatiediensten.
pi_99771178
Als technologische ontwikkelingen (WhatsApp, Skype) het business model van telco's ondermijnen en de Tweede Kamer telco's verbiedt hun business model aan te passen dan gaat de prijs omhoog. Sim-pel.

Maar het maakt allemaal geen drol uit. Voor Jan met de Pet zullen de kosten ongeveer hetzelfde blijven. Voor de zware gebruikers is het vervelend: Zij gaan meer betalen. Maar mensen laten betalen voor hetgeen ze gebruiken is nooit zo gek.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_99771236
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:19 schreef mustisuc het volgende:
Wil nog wel eens zien hoe Vodafone hiermee weg gaat komen:

[..]

Dit is inderdaad niet conform de nieuwe telecomwet.

Edit: Nouja, het is verboden om bepaalde diensten te blokkeren of beperken. Het is an sich niet verboden om een abonnement te verkopen waarin je van bepaalde diensten geen gebruik mag maken. Maar zou het ook toegestaan zijn om klanten die het toch doen het contract op te zeggen? Feitelijk blokkeer of beperk je bepaalde soorten verkeer dan niet in een technische zin.

[ Bericht 26% gewijzigd door iehlaak op 21-07-2011 22:29:09 ]
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
  donderdag 21 juli 2011 @ 22:32:51 #8
106302 mustisuc
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_99771702
quote:
5s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:23 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Dit is inderdaad niet conform de nieuwe telecomwet.

Edit: Nouja, het is verboden om bepaalde diensten te blokkeren of beperken. Het is an sich niet verboden om een abonnement te verkopen waarin je van bepaalde diensten geen gebruik mag maken. Maar zou het ook toegestaan zijn om klanten die het toch doen het contract op te zeggen? Feitelijk blokkeer of beperk je bepaalde soorten verkeer dan niet in een technische zin.
Ze blokkeren gewoon het protocol waar Whatsapp gebruik van maakt, zo werkt het ook met skype, waar je alleen maar wat ruis hoort als je er toch mee belt. In zoverre hoeft Vodafone dus geen contracten te annuleren.
pi_99772007
Ik denk dat ik morgen nog snel een abbo afsluit, heb altijd prepaid gehad en was van plan om volgende maand maybe een abbo te gaan afsluiten. Ik neem aan dat de oude voorwaarden dan nog gewoon gelden als het abbo nog voor aug. wordt goedgekeurd ?

Verder vraag ik me af hoe vodafone dit gaat verantwoorden tegen die netwerkneutralisatie ? Er mocht toch geen verbod op skype en whatsapp komen ?
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_99772168
Heb momenteel Bel+SMS+Web 200 met 1 GB datalimiet. Dat verlaagt vodafone naar 200 MB (in combinatie met de dataverdubbelaar wordt dat 400 MB). :').
pi_99772243
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:32 schreef mustisuc het volgende:

[..]

Ze blokkeren gewoon het protocol waar Whatsapp gebruik van maakt, zo werkt het ook met skype, waar je alleen maar wat ruis hoort als je er toch mee belt. In zoverre hoeft Vodafone dus geen contracten te annuleren.
Dat is niet gezegd. Men zegt alleen "Daarnaast zou met B+S+W bellen en sms'en via de internetverbinding, zoals met Skype en Whatsapp, niet toegestaan zijn.". Dat wil niet zeggen dat men pro-actief gaat blokken of shapen.
pi_99772282
Overigens is een datalimit van 1Gb/maand redelijk veel. Bekijk maar eens op je telefoon hoeveel data je binnenhaalt.
  donderdag 21 juli 2011 @ 22:55:52 #13
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_99772951
ik ruik kartelvorming

ik heb nog steeds ze zorgeloos internet blox, geen limiet, geen fup.
pi_99773679
Ach, dat internetten met een mobiel telefoontje kan worden vermeden, tenzij je voor je werk veel bereikbaar moet zijn maar dan zal de werkgever het zeker wel vergoeden?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:23:18 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99774656
Het is gewoon niet reeel om te verwachten dat onbeperkt internet voor 20 euro voor eeuwig zou zijn. Daar moest geld bij. Dat geld kwam van gewoon bellen en SMS-en.
Als dat niet meer gebeurt, en Whats-app diensten mogen niet geblokkeerd worden, dan ga je dus veel betalen per megabyte. Dat is simpel.

Jammer voor de mensen die nu voor 20 euro per maand helemaal klaar waren, maar daar is gewoon zo'n netwerk niet van te onderhouden, laat staan toekomstige investeringen doen.
The End Times are wild
pi_99774715
Geldt dit allemaal ook als je al een abbo hebt? Dat kunnen ze toch niet zomaar maken ?!
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:30:00 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99775032
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:24 schreef Markster het volgende:
Geldt dit allemaal ook als je al een abbo hebt? Dat kunnen ze toch niet zomaar maken ?!
Nee, pas als je weer een nieuw abbo moet afsluiten.
The End Times are wild
pi_99775781
quote:
Het is gewoon niet reeel om te verwachten dat onbeperkt internet voor 20 euro voor eeuwig zou zijn. Daar moest geld bij. Dat geld kwam van gewoon bellen en SMS-en.
Als dat niet meer gebeurt, en Whats-app diensten mogen niet geblokkeerd worden, dan ga je dus veel betalen per megabyte. Dat is simpel.

Jammer voor de mensen die nu voor 20 euro per maand helemaal klaar waren, maar daar is gewoon zo'n netwerk niet van te onderhouden, laat staan toekomstige investeringen doen.
Dat verhaal valt prima te volgen maar dat roept wel de volgende prangende vraag op: hoeveel is de prijs van het bellen en SMS'en verlaagd?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:46:16 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99775856
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat verhaal valt prima te volgen maar dat roept wel de volgende prangende vraag op: hoeveel is de prijs van het bellen en SMS'en verlaagd?
Als dat in één bundel zit met internet is dat moeilijk te zeggen. Volgens mij krijg je er nu heel veel bellen en sms bij. Als je alleen bellen en SMS neemt zal de prijs wel gelijk gebleven zijn.
The End Times are wild
pi_99779267
:)
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 01:27:31 #21
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_99780348
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet, waarschijnlijk. Ik heb een maand geleden mijn Vodafone abbo verlengt en betaal ¤ 39,95 voor 275 min/sms met een 1 Gb databundel. Gezien de tabel op Tweakers zou ik dus met een vergelijkbaar nieuw abbo ongeveer hetzelfde betalen, maar dan met een datalimiet van 500 Mb.

Het lijkt erop dat ze de datalimieten nog wat verder aanscherpen. Maar goed die 500 Mb kom ik nevernooit niet aan. Ik heb deze maand voor 87 Mb aan data verstookt, omdat ik mijn gebruik mobiel zich beperkt tot surfen en email. En ik gebruik zo veel mogelijk wifi waar dat voorhanden is.

Als je onderweg films of muziek wil streamen is dat prima, maar dan betaal je daarvoor. Wat LXIV zegt dus.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  vrijdag 22 juli 2011 @ 01:43:41 #22
67670 Skv
Cynist.
pi_99780810
Who needs whatsapp. Die messagedienst zit vanaf september geïntegreerd in iOS 5 van de iPhone. En anders gaan we toch gewoon online op Gtalk? Ze kunnen niet alles afknijpen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 01:44:18 #23
67670 Skv
Cynist.
pi_99780829
Plus dat Skype over 3G lagt, krast en piept. Sowieso geen gesprek mee te voeren.
  Forum Admin vrijdag 22 juli 2011 @ 06:01:05 #24
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_99783262
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 01:43 schreef Skv het volgende:
Who needs whatsapp. Die messagedienst zit vanaf september geïntegreerd in iOS 5 van de iPhone. En anders gaan we toch gewoon online op Gtalk? Ze kunnen niet alles afknijpen.
Behalve dat het niet te doen is, mag het van alle kanten niet.

Dit zijn toch gewoon prijsafspraken of zie ik dit verkeerd? :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_99783423
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 06:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Behalve dat het niet te doen is, mag het van alle kanten niet.

Dit zijn toch gewoon prijsafspraken of zie ik dit verkeerd? :')
Nee, datalimietafspraken, dus mooie maas in de wet :D
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_99783426
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:23 schreef LXIV het volgende:

Blabla, in het buitenland kan het, maar in Nederland niet. Ergo, welk land doet er duidelijk iets fout?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 07:57:21 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99783574
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 07:15 schreef Pheno het volgende:

[..]

Blabla, in het buitenland kan het, maar in Nederland niet. Ergo, welk land doet er duidelijk iets fout?
Betalen mensen in het buitenland dan zoveel minder voor Telecom?
The End Times are wild
pi_99783575
quote:

[..]

Dit inderdaad.
pi_99783583
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 07:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Niet deze prijzen, dus waarom het hier zo onhoudbaar moet zijn: geen idee :? Dan doen we in dit land dus iets fout, of het nu de overheid en hun dure frequenties zijn, of de telecombedrijven, die ons wel mooie makke schapen vindt.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 08:53:30 #30
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_99784203
Ik heb nu nog een abonnement van ¤ 22,50 p/m (het 1e half jaar was 11,25) met "onbeperkt" internet. Voor dat geld kan ik straks helemaal niks meer krijgen en het goedkoopste is 26,50 met maar 200mb.
Als ik mijn abonnement wil verlengen met een vergelijkbare datalimiet wordt het minstens 2x zo duur. :o
Gelukkig gebruik ik niet zo heel veel data ("onbeperkt" was leuk, maar niet nodig) dus dan maar geen internet meer en dan thuis en op het werk maar wifi gebruiken, die paar keer dat ik dan ergens anders wil internetten heb ik pech. :Y
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_99784305
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 08:53 schreef mstx het volgende:
Ik heb nu nog een abonnement van ¤ 22,50 p/m (het 1e half jaar was 11,25) met "onbeperkt" internet. Voor dat geld kan ik straks helemaal niks meer krijgen en het goedkoopste is 26,50 met maar 200mb.
Als ik mijn abonnement wil verlengen met een vergelijkbare datalimiet wordt het minstens 2x zo duur. :o
Gelukkig gebruik ik niet zo heel veel data ("onbeperkt" was leuk, maar niet nodig) dus dan maar geen internet meer en dan thuis en op het werk maar wifi gebruiken, die paar keer dat ik dan ergens anders wil internetten heb ik pech. :Y
Je kan ook je huidige abbo laten doorlopen en er een nieuw lost toestel bij kopen natuurlijk. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 09:06:50 #32
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_99784420
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 08:58 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Je kan ook je huidige abbo laten doorlopen en er een nieuw lost toestel bij kopen natuurlijk. ;)
Van die 22,50 die ik nu betaal is het grootste deel vanwege het toestel dat erbij zit. Ik ga geen ¤270 per jaar betalen voor alleen wat belminuten/smsjes en mobiel internet. _O-
Dan maar ergens een prepaid kaartje scoren zonder internet, dan ben ik voor een paar euro per maand klaar. :7
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_99784460
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 01:43 schreef Skv het volgende:
Ja leuk kan je alleen met Iphones berichten :')
Het is juist het crossplatform wat Whatsapp goed maakt.

Verder is SMS gewoon kut vergeleken met Whatsapp, hoe makkelijk je foto's en videos kan versturen ten opzichte van dat gekloot met MMS.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 09:17:16 #34
67670 Skv
Cynist.
pi_99784568
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 09:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Verder is SMS gewoon kut vergeleken met Whatsapp, hoe makkelijk je foto's en videos kan versturen ten opzichte van dat gekloot met MMS.
Ik gebruik whatsapp erg weinig. Alleen om groepsberichten te sturen, dat is altijd zo onhandig om al die namen bij sms in te voeren.
pi_99784581
Ik alleen nog maar Whatsapp. En oa ook vanwege de groepschat ja. Lachen tijdens een wedstrijd of zo die je niet bij elkaar kijkt :P
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 09:18:58 #36
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_99784602
quote:

[..]

Inderdaad. Er zou meer gekeken moeten worden naar omringende landen en de kosten daar.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  vrijdag 22 juli 2011 @ 09:23:22 #37
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_99784671
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 09:18 schreef Killaht het volgende:
Inderdaad. Er zou meer gekeken moeten worden naar omringende landen en de kosten daar.
Nederland was (geen idee of het nog steeds zo is) altijd een van de goedkopere landen, met over het algemeen de beste dekking.

Geen idee hoe dat nu is, even googlen levert geen lijstje per land aan kosten/ dekking overzicht op.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_99784677
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 09:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Vaak komen MMS-jes niet over. Nog een + punt voor whatsapp.
pi_99784738
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 09:23 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nederland was (geen idee of het nog steeds zo is) altijd een van de goedkopere landen, met over het algemeen de beste dekking.

Geen idee hoe dat nu is, even googlen levert geen lijstje per land aan kosten/ dekking overzicht op.
En in NL is het relatief goedkoop voor providers: klein land, hoge bevolkingsdichtheid + geen natuurlijke barrieres zoals bergketens die signalen blokkeren. Je hoeft dus per persoon minder palen aan te leggen.
Daarom had je indertijd ook opeens 5 providers met een eigen netwerk in NL.
pi_99784764
Terug naar prepaid _O_ _O_ .

Hier is natuurlijk óverduidelijk sprake van kartelvorming, hopelijk gaat de NMA dit ook inzien en gaan ze er wat aandoen.
pi_99788493
quote:

[..]

Nederland is koploper betreft Facebook en Hyves-gebruik via mobiel. In vergelijking met andere landen is het dataverbruik daar per klant lager.
Daarnaast zijn de UMTS-frequenties voor belachelijke bedragen geveild en worden die nog steeds doorberekend aan klanten. In het buitenland waren de bedragen lager en kun je die sneller terugverdienen door meer klanten.
Tevens is er in Nederland altijd subsidie op nieuwe mobieltjes gegeven door providers. In andere landen was het normaler om een toestel te kopen. Hierdoor wisselde men minder snel van telefoon.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 juli 2011 @ 11:53:26 #42
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_99788724
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 07:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Kan best goedkoper: http://www.ipadsimcard.co.uk/

In vergelijking met Nederland: http://www.metjelaptoponl(...)nXlKoCFcIMfAodxjJtwA
pi_99789029
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 11:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kan best goedkoper: http://www.ipadsimcard.co.uk/

In vergelijking met Nederland: http://www.metjelaptoponl(...)nXlKoCFcIMfAodxjJtwA
Maar als je hier kijkt, dan valt het wel weer mee. http://www.bellen.com/mob(...)uten=&sms=&data=1000

Zeker omdat daar ook bellen plus SMS bij zit.

Of deze: http://sim-only-overzicht.nl/ipad/
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 juli 2011 @ 12:23:11 #44
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_99789626
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:01 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Maar als je hier kijkt, dan valt het wel weer mee. http://www.bellen.com/mob(...)uten=&sms=&data=1000

Zeker omdat daar ook bellen plus SMS bij zit.

Of deze: http://sim-only-overzicht.nl/ipad/

Dat zijn geen ipad abonnementen. Als je UK telefoon abonnementen kijkt zijn die ook simpelweg goedkoper dan hier.
pi_99789646
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:23 schreef LXIV het volgende:

Dat vraag ik me af.
Er zijn namelijk veel meer mensen die nu mobiel internet hebben dus het lijkt erop dat rupsje nooitgenoeg hier een belangrijke rol aan het spelen is.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:17:54 #46
116015 SicSicSics
pi_99791257
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:24 schreef thumbnail het volgende:
Dat vraag ik me af.
Er zijn namelijk veel meer mensen die nu mobiel internet hebben dus het lijkt erop dat rupsje nooitgenoeg hier een belangrijke rol aan het spelen is.
Als je hier de consument als rupsje nooitgenoeg bedoelt; helemaal waar! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_99791438
Ik heb zo'n idee dat T-Mobile niet gaat volgen, en dat alle klanten naar T-Mobile gaan.
Gadgets: iPhone 3GS, HP LaserJet P2035, Acer V193HQV
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:25:32 #48
116015 SicSicSics
pi_99791557
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:22 schreef Vluchtdeur het volgende:
Ik heb zo'n idee dat T-Mobile niet gaat volgen, en dat alle klanten naar T-Mobile gaan.
Zou T-Mobile dat aankunnen?
Fine, fuck you then!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:43:06 #49
67670 Skv
Cynist.
pi_99792343
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 11:46 schreef Aether het volgende:

[..]

Nederland is koploper betreft Facebook en Hyves-gebruik via mobiel. In vergelijking met andere landen is het dataverbruik daar per klant lager.
1. Hyves is geen internationaal platform.
2. Facebook e.d. zijn vooral tekst-based, dat kost echt geen zwaar datagebruik.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:44:04 #50
67670 Skv
Cynist.
pi_99792378
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:25 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Zou T-Mobile dat aankunnen?
Ik hoop vreselijk dat ze dat niet doen, want 3G is nu al een drama.
pi_99792769
Als ik morgen een abbo afsluit gelden de oude voorwaarden toch ?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 14:10:33 #52
116015 SicSicSics
pi_99793501
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:53 schreef Swomp het volgende:
Als ik morgen een abbo afsluit gelden de oude voorwaarden toch ?
Nee, dan ben je meteen de lul ;( Sorry. Sterker nog, volgens mij was het morgen landelijke 'Verkoop een veel te duur abonnement aan mensen die nooit nieuwsberichten lezen dag', dus als ik jou was zou ik nog een paar maanden wachten!

^O^
Fine, fuck you then!
pi_99793791
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:10 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nee, dan ben je meteen de lul ;( Sorry. Sterker nog, volgens mij was het morgen landelijke 'Verkoop een veel te duur abonnement aan mensen die nooit nieuwsberichten lezen dag', dus als ik jou was zou ik nog een paar maanden wachten!

^O^
hihhahahhehe lachen brullen gieren geblazen met jou !!!

Nee maar niet dat vodafone fucking traag gaat doen en mijn abbo pas na 1aug. gaat goedkeuren, daar zie ik ze dan ook wel weer voor aan :')
pi_99794058
Ze proberen gewoon totdat de nieuwe wet ingaat nog snel wat geld te verdienen.

http://tweakers.net/nieuw(...)lecomwet-update.html

Iedereen die voor 1 januari 2012 een nieuw abo moet afsluiten is dus de lul wat betreft whatsapp/skype. De mensen die pas daarna hun abo afsluiten zitten waarschijnlijk goed.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 14:23:21 #55
116015 SicSicSics
pi_99794060
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:17 schreef Swomp het volgende:
Nee maar niet dat vodafone fucking traag gaat doen en mijn abbo pas na 1aug. gaat goedkeuren, daar zie ik ze dan ook wel weer voor aan :')
Ja, want ze gaan per 1 augustus nieuwe abo's aanbieden. Dus ze doen je nu een aanbieding, daar teken je dan voor en dan telt die aanbieding niet meer op 1 augustus. Dan zeggen ze; hahaha ja, we hebben je die ene aanbieding gedaan maar, lachen gieren brullen met ons, we hebben hem verwerkt als iets heel anders. Pwnd! Einz!lollers!!

Want zo rollen bedrijven.

:')

Heb ik ook wel eens gehad.
Fine, fuck you then!
pi_99794416
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:23 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ja, want ze gaan per 1 augustus nieuwe abo's aanbieden. Dus ze doen je nu een aanbieding, daar teken je dan voor en dan telt die aanbieding niet meer op 1 augustus. Dan zeggen ze; hahaha ja, we hebben je die ene aanbieding gedaan maar, lachen gieren brullen met ons, we hebben hem verwerkt als iets heel anders. Pwnd! Einz!lollers!!

Want zo rollen bedrijven.

:')

Heb ik ook wel eens gehad.
Nee ok dat ook weer niet, maar voor hetzelfde geld zeggen ze dan; ja helaas gaat nu niet meer, en dan hopen ze maar dat je bij hun een ander abbo kiest.

edit; ik heb het eigenlijk ook over de voorwaarden, zoals het verbod leggen op whatsapp ;)
pi_99794420
Oke, ik weet niet wat mijn abbonement is. In ieder geval 1 gb internet. Van vodafone. Gaan ze mij er nu ook bijnaaien
Anonimity is a bliss
  vrijdag 22 juli 2011 @ 14:31:37 #58
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_99794432
http://tweakers.net/nieuw(...)mobiel-internet.html

quote:
T-Mobile zou willen vasthouden aan 'onbeperkt' mobiel internet

T-Mobile zal in zijn nieuwe abonnementen de datalimieten verlagen, net als KPN en Vodafone, maar de prijzen worden niet verhoogd. Dat meldt een bron binnen de telecomsector aan Tweakers.net. De provider houdt vast aan 'onbeperkt' internet.

Wie de limiet overschrijdt valt ver terug in snelheid, maar hoeft niet bij te betalen, in tegenstelling tot wat bij Vodafone en KPN het geval is. Daarmee lijkt T-Mobile voorlopig vast te houden aan het model van 'onbeperkt internet', zo meldt de bron. De goedkopere abonnementen krijgen lagere limieten dan nu het geval is, net zoals KPN en Vodafone hebben aangekondigd. T-Mobile zou de prijzen echter niet willen laten stijgen, al zijn details onduidelijk.

In de nieuwe abonnementenstructuur zitten nog enkele wijzigingen. Zo wordt de snelheid bij duurdere abonnementen verhoogd naar 14,4Mbps. Dat is nu nog maximaal 7,2Mbps voor de smartphone-abonnementen, bij Relax-bundels is dat 1Mbps. Het onbeperkt houdbare beltegoed zal verdwijnen. Het is onduidelijk wanneer T-Mobile de nieuwe abonnementen bekendmaakt en vanaf wanneer ze worden verkocht.

KPN en Vodafone maakten deze week al wijzigingen in de abonnementen bekend. De nieuwe abonnementen van beide providers zijn erop gericht om grootverbruikers van data meer te laten betalen. Bij beide providers is de hoeveelheid data in de bundel gekoppeld aan het aantal belminuten. T-Mobile laat weten geen commentaar te hebben op de informatie over de nieuwe abonnementen. "Wij reageren nooit op dergelijke geruchten", aldus woordvoerder Roderick van Houten. T-Mobile wil tevens niet bevestigen of er nieuwe abonnementen aankomen.
👾
pi_99794527
Ach krijg de klerekangeroe, kutvodafone. Dan hou ik 400 mb over met die verdubbelaar. Dat is like. Ik heb deze maand al 700 mb gebruikt.
Anonimity is a bliss
  vrijdag 22 juli 2011 @ 14:37:45 #60
116015 SicSicSics
pi_99794707
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:31 schreef Swomp het volgende:
Nee ok dat ook weer niet, maar voor hetzelfde geld zeggen ze dan; ja helaas gaat nu niet meer, en dan hopen ze maar dat je bij hun een ander abbo kiest.

edit; ik heb het eigenlijk ook over de voorwaarden, zoals het verbod leggen op whatsapp ;)
Als de voorwaarden van je abo veranderen kun je er zonder problemen vanaf. O+
Fine, fuck you then!
pi_99795006
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:37 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Als de voorwaarden van je abo veranderen kun je er zonder problemen vanaf. O+
Echt? Dan denk ik aan opzeggen en een sim only erin drukken.
Anonimity is a bliss
  vrijdag 22 juli 2011 @ 14:46:38 #62
116015 SicSicSics
pi_99795216
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:43 schreef gewoonfaye het volgende:
Echt? Dan denk ik aan opzeggen en een sim only erin drukken.
2 Opzeggen wanneer de voorwaarden wijzigen

Een aanbieder van een elektronische communicatiedienst of een programmadienst mag niet zomaar zijn voorwaarden wijzigen. In artikel 7.2 van de Tw staat wat een aanbieder van een elektronische communicatiedienst of een programmadienst moet doen als hij zijn overeenkomst met een consument of met een zakelijke klant wijzigt:

Informeer de abonnee tenminste vier weken vóór de voorgenomen wijziging over de inhoud van de wijziging.
Bied de abonnee de mogelijkheid de overeenkomst kosteloos te beëindigen, indien de wijziging niet voordelig is voor de abonnee.
Informeer de abonnee tenminste vier weken van tevoren over dit opzegrecht.

Bron: Opta.
Fine, fuck you then!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 14:49:22 #63
6941 APK
Factual, I think.
pi_99795378
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:33 schreef gewoonfaye het volgende:
Ach krijg de klerekangeroe, kutvodafone. Dan hou ik 400 mb over met die verdubbelaar. Dat is like. Ik heb deze maand al 700 mb gebruikt.
Wat doe je dan allemaal om 700mb te verbruiken?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 08:43:39 #64
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_99950547
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:44 schreef iehlaak het volgende:
Overigens is een datalimit van 1Gb/maand redelijk veel. Bekijk maar eens op je telefoon hoeveel data je binnenhaalt.
Tussen 400 en 800 MB per maand. Dat ik de 1GB niet haal komt omdat ik Vodafone 15 euro zou moeyen betalen om tethering op mijn phone te enabelen. Ik heb geen FUP maar toch mag ik niet zelf bepalen hoe ik mijn data opmaak.

Maar goed, als mijn contract afloopt is het na 12 jaar vaarwel Vodafone. Het begint er steeds meer op te lijken dat de klant door VF met opzet benadeeld wordt. Zo heb ik voor mijn vakantie "internet op reis" aangezet. Dan staat je datalimiet uit zodat je het risico loopt op een torenhoge rekening. Gelukkig kun je dan met een SMS je datalimiet weer aanzetten, maar dat lukt niet, zogenaamd "wegens een technische storing". Alleen duurt die "storing" al minstens een week. Ik heb de proef op de som genomen, het bericht "datalimiet uit" wordt wel verwerkt, het bericht "datalimiet aan" wordt niet verwerkt wegens "storing". Het lijkt er dus op dat hier geen "storing", maar opzet in het spel is. Bij zo een club wil ik geen klant meer zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2011 09:05:58 ]
  dinsdag 26 juli 2011 @ 10:32:37 #66
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_99952600
Ik heb op de valreep ook maar weer verlengd voor 2 jaar, ik had zelfs nog een FUP :P
Nu 1gb.. HTC Sensation FTW> *O*

quote:
13s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:33 schreef gewoonfaye het volgende:
als je thuis en op je werk braaf je wifi aanzet kom je een heel eind.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:07:56 #67
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_99957564
http://www.nu.nl/internet(...)st-van-whatsapp.html

quote:
''Onze abonnementen hebben een maximale looptijd van twee jaar, dus uiterlijk over twee jaar zijn al onze klanten gemigreerd naar de nieuwe structuur'', aldus Blok.
Oh?
pi_99957848
Heeft iemand eigenlijk ervaring met Wireless Circle? (zie www.wirelesscircle.nl).
Ik vind de prijzen namelijk erg gunstig, maar is het ook goed? :x
Want ik zou dat best willen overwegen als mijn abonnement bij Vodafone verloopt. :D
pi_99957979
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:15 schreef braddofiel het volgende:
Heeft iemand eigenlijk ervaring met Wireless Circle? (zie www.wirelesscircle.nl).
Ik vind de prijzen namelijk erg gunstig, maar is het ook goed? :x
Want ik zou dat best willen overwegen als mijn abonnement bij Vodafone verloopt. :D
Ik neem aan dat KPN ook voor gebruikmakende providers van hun netwerk meer kosten gaan rekenen?
pi_99962586
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 08:58 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Als het abonnement afloopt, kan het overgaan onder de nieuwe voorwaarden..
Ligt er overigens aan wat er in het huidige contract staat.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  dinsdag 26 juli 2011 @ 19:02:07 #71
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_99970115
quote:
Telefonieabonnementen met internet in Nederland behoren tot de duurste van Europa. Dat claimt de NOS. De omroep meldt dat abonnementen waarbij je veel data mag gebruiken in andere landen veel goedkoper zijn.

NOS op 3 vergeleek telefonieabonnementen in Europa en kwam tot de conclusie dat je in zeven andere Europese landen evenveel of meer data krijgt voor minder geld. Zo bleek dat je in bijvoorbeeld Engeland voor 3000 belminuten en onbeperkt dataverkeer slechts 30 euro per maand kwijt bent. In Nederland is het niet eens mogelijk om een abonnement met onbeperkt dataverkeer te te hebben.

Ook in België is het voor mobiele internetters goed toeven. Voor 1000 belminuten, 1000 sms'jes en 2GB internetverkeer betaal je daar 40 euro per maand. Opvallend is dat dochterbedrijven van Nederlandse operators het in het buitenland ook goedkoop kunnen doen. Zo betaal je bij Base, de Duitse tak van KPN, voor 5GB data 20 euro per maand. In Nederland krijg je bij de grootst mogelijke bundel 2.000 MB (iets minder dan 2GB) tezamen met 1.500 minuten of sms'jes voor 152,50 euro per maand, bij ditzelfde KPN.
http://www.powned.tv/nieu(...)enten_nl_duur_i.html
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_99970302
iedereen over naar t-mobile. fuck kpn :r
  ESF Reporter dinsdag 26 juli 2011 @ 19:12:27 #73
87554 Cee
Welluk?
pi_99970518
Ik kan vanaf 1 september verlengen. Dus ik val als 't goed is nog net onder de oude voorwaarden. Ik zit dan nog wel 2 jaar vast aan evil, evil KPN maar ach. :P
pi_100195150
quote:
quote:
Het is voor klanten mogelijk om toch onbeperkt internet te krijgen voor 4,95 euro extra per maand. Dan wordt de snelheid van het mobiele internet als de limiet bereikt is, verlaagd naar 64 Kbps. De normale snelheid is 7,2 Mbps.
Dat is op zich nog best netjes. Vooral vergeleken met KPN en Vodafone.

Maar ja, het internet van T-Mobile is onbetrouwbaar. Zit je uiteindelijk toch weer met frustraties.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2011 15:23:26 ]
pi_100195202
quote:
Schitterend hoe voorspelbaar dit is _O- . En onze 'waakhond' OPTA houdt zich koest want die zullen vast een kluif krijgen van de drie bedrijven :')
  maandag 1 augustus 2011 @ 15:23:50 #77
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_100195227
En zo is het front weer gesloten en ben je bij iedere grote provider de penis.
DeviantArt
  Forum Admin maandag 1 augustus 2011 @ 15:23:59 #78
pi_100195230
quote:
7s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:23 schreef Pheno het volgende:

[..]

Schitterend hoe voorspelbaar dit is _O- . En onze 'waakhond' OPTA houdt zich koest want die zullen vast een kluif krijgen van de drie bedrijven :')
Ja dit zijn toch gewoon je reinste prijsafspraken? Ze doen er niet eens moeite voor om het te verbergen! :r
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 1 augustus 2011 @ 15:26:19 #79
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_100195292
quote:
15s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja dit zijn toch gewoon je reinste prijsafspraken? Ze doen er niet eens moeite voor om het te verbergen! :r
Tuurlijk, het ligt er metersdik bovenop, maar net zoals bij de bouwfraude valt er niets te bewijzen en dan kan het gewoon allemaal.
DeviantArt
  Forum Admin maandag 1 augustus 2011 @ 15:31:04 #80
pi_100195413
Ik vind 3 providers die in een tijdspanne van 3 weken hun prijzen absurd laten stijgen al genoeg bewijs opzich. Klopt gewoon geen hol van.
pi_100195521
'Marktontwikkelingen' :')
  Forum Admin maandag 1 augustus 2011 @ 15:36:53 #82
pi_100195591
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:34 schreef CafeRoker het volgende:
'Marktontwikkelingen' :')
Ja, zodra mensen alleen nog maar de goedkoopste stinkabo's gaan afsluiten krijgen ze het wel door. :')

Dat hele KPN mag me wat mij betreft per direct omtiefen, wat een smerige organisatie is dat zeg.
pi_100195803
Weet nou niet of ik nou blij moet zijn dat ik vrijdag nog een oud bel/sms/web afgesloten heb :')

Volgens mij zijn de kosten over 2 jaar ongeveer hetzelfde alleen is bij het oude abo de datalimiet het dubbele. Pff gezeur allemaal...
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_100242711
Wat ik me nou afvraag...waarom is bij Vodafone de snelheid lager dan bij KPN en T-Mobile? Mijn ervaring is dat de snelheid van KPN ongeveer gelijk is, maar van T-mobile veel lager.

Ik kom nu uit op het goedkoopste Vodafone abonnement, maar als T-Mobile vanaf 15 augustus sneller internet aanbiedt dan Vodafone, kan ik beter overstappen op T-Mobile.

Even ter info: Bel/sms nauwelijks, gebruik veel whatsapp en zo'n 200 mb per maand.
pi_100242847
quote:
13s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:36 schreef Straatcommando. het volgende:

Ja, zodra mensen alleen nog maar de goedkoopste stinkabo's gaan afsluiten krijgen ze het wel door. :')

Dat hele KPN mag me wat mij betreft per direct omtiefen, wat een smerige organisatie is dat zeg.
En nu maar hopen dat mensen daar weg gaan.
pi_100242903
quote:
13s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Don't blame the players blame the game.

Er is gewoon ongezond weinig concurrentie.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:06:30 #87
6941 APK
Factual, I think.
pi_100246397
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:35 schreef Lily1987 het volgende:
Wat ik me nou afvraag...waarom is bij Vodafone de snelheid lager dan bij KPN en T-Mobile? Mijn ervaring is dat de snelheid van KPN ongeveer gelijk is, maar van T-mobile veel lager.

Ik kom nu uit op het goedkoopste Vodafone abonnement, maar als T-Mobile vanaf 15 augustus sneller internet aanbiedt dan Vodafone, kan ik beter overstappen op T-Mobile.
Vodafone is met 3,6Mbps down toch helemaal niet langzamer dan T-Mobile?
Ik kwam bij T-Mobile goedkope 1Mbps abonnementjes tegen, volgens mij...
pi_100246824
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:35 schreef Lily1987 het volgende:

Even ter info: Bel/sms nauwelijks, gebruik veel whatsapp en zo'n 200 mb per maand.
Omdat de snelheden van T-Mobile in praktijk niet zo snel zijn (omdat T-Mobile het minste data netwerk heeft) en Vodafone zijn snelheid gewoon waarmaakt. Wat heb je dan aan op papier sneller internet? Niks, nada. Geef mij dan maar Vodafone, die maken het tenminste waar en hebben gewoon een uitstekend datanetwerk, i.t.t. de gatenkaas qua data netwerk van T-Mobile.
pi_100301917
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:06 schreef APK het volgende:

[..]

Vodafone is met 3,6Mbps down toch helemaal niet langzamer dan T-Mobile?
Ik kwam bij T-Mobile goedkope 1Mbps abonnementjes tegen, volgens mij...
Nee 7,2. Is inderdaad niet helemaal de goedkoopste maar van de hoge snelheidsabo de goedkoopste zeg maar.

En bedankt voor je antwoord @svenistheman Dan blijf ik gewoon bij Vodafone. Ben ik nu ook zeer tevreden over.
pi_100303912
He, er wordt wat wakker. PvdA wil toch eens een onderzoek: PvdA wil onderzoek prijsstijging mobiel internet
pi_101038911
maar je moet toch ook als een bezetende internetten wil je zoveel data verbruiken? :@ YouTube zal wel veel data verbruiken maar als je gewoon een beetje op Fok zit, beetje mooi weer wilt spelen op al die sociale netwerken en gewoon wat rondsurft... Moet je je dan al zorgen maken?
just give a second thought
what if we don't get caught...
  maandag 22 augustus 2011 @ 18:59:50 #92
6941 APK
Factual, I think.
pi_101049524
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:56 schreef Apotheose het volgende:

als je gewoon een beetje op Fok zit, beetje mooi weer wilt spelen op al die sociale netwerken en gewoon wat rondsurft... Moet je je dan al zorgen maken?
Neuh ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')