Nice....quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:30 schreef bijtje84 het volgende:
Bas-beest, goeie vraag! Zie hier de bouwtekeningen:
[ afbeelding ]
Begane grond
[ afbeelding ]
1e verdieping
[ afbeelding ]
2e verdieping
Sheonlydreams86 nee het is niet in de buurt van Delft! Maar deze bouwstijl zie je weer heel veel overal opkomen dus dat is in het geheel niet vreemd!
Ik zou de composiet rand door laten lopen en de rvs plaat daarboven. (hoewel, ik zou t bij die rand laten en geen rvs plaat doen.)quote:Ik ben er nog niet over uit of we de rvs plaat achter de gaskookplaat op die 20cm composiet rand moeten zetten tot aan de afzuigkap, of dat we de plaat direct op het aanrechtblad zetten tot aan de afzuigkap. Iemand daar ervaring mee?
paar krasjes meer of minder....quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:46 schreef loecje het volgende:
schuurspons op rvs zou ik niet doen...
Wij hebben die tegels in de badkamer (alleen in andere kleur), ziet er mooi uit en volgens de tegelzetter was de kwaliteit ook erg goedquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:18 schreef bijtje84 het volgende:
Vandaag druk geweest met de vloer voor de woonkamer en keuken. En geslaagd! In eerste instantie een tegel van Mosa gekozen, maar toen de pen boven de offerte hing om te tekenen kwam de verkoopster er achter dat de plinten niet meer leverbaar waren.![]()
Nog gekeken naar andere plinten, maar van een andere tegel krijg je altijd kleur of structuur verschil. En een houten plint wilde we niet. Dus andere tegels uitgezocht.
Deze zijn het geworden:
http://www.revigres.com/m(...)089&cat2=1425&pesq=1
We hebben gekozen voor de donkerste tegel, antraciet grijs. Zo te zien, na wat speurwerk, een tegel van Italiaanse makelij. Uiteindelijk erg blij mee!![]()
En er word vloerverwarming aangelegd als hoofdverwarming.Lijkt me zooo lekker, warme voetjes in de winter!!
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:26 schreef bijtje84 het volgende:
Ik knap af en toe bijna uit elkaar kan ik je vertellen! Echt pfff. Maar ik heb in de afgelopen anderhalf jaar wel geleerd om wat meer geduld te hebben. Mijn omgeving hield zijn hart vast toen we met een nieuwbouwhuis aankwamen dat nog gebouwd moest worden![]()
Maar je leert het uitschakelen. Alleen door alle ontwikkelen word het nu weer heel erg aangewakkerd, en dat helpt niet echt bij mijn geduld! Maar goed, aannemer zegt dat we in oktober echt de sleutel krijgen. Begin of eind wisten ze dan nog niet, maar goed, oktober it is!
Dat mag er zijn. Hoop dat de kosten nog binnen de perken blijven.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:11 schreef bijtje84 het volgende:
Zie nu dat ik je vraag niet eens behoorlijk beantwoord heb WRH, het is inderdaad de superpreto!
We hebben ook de badkamermeubel set uitgezocht. Dit is hem geworden! Ook in deze opstelling, alleen de spiegel nemen we een spiegelkast uit dezelfde serie voor.
[ afbeelding ]
Waarom is dat niet direct meegenomen in de bouw ? Was de meerprijs daarvan zo ontzettend hoog ?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:19 schreef bijtje84 het volgende:
De sleutels zijn in the pocket!!![]()
Was toch wel even raar, om na de oplevering uiteindelijk met zn tweeën achter te blijven. Nu is het echt van ons! Nu kunnen we aan de slag! Dat besef moest even binnen komen![]()
Dit weekend even wat noodlampen ophangen en een koffiezetapparaat neerzetten voor de werklui (te vriend houden). Maar verder kunnen we niet echt iets doen!
Maandag word begonnen met het frezen van de vloerverwarming, dinsdag worden de vloertegels bezorgd en beginnen ze die te leggen.
Dus we zien direct opbouw-resultaat! Ik zal alles uiteraard proberen zo goed mogelijk vast te leggen.
Wordt vervolgd!
Een naast familielid van mij heeft voor ¤475.000 een nieuwbouwhuis gekocht op 180 m² grond. Dat was de vanaf prijs; met wat extra's erbij zaten ze > 1/2 miljoen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 09:54 schreef TR08 het volgende:
Als ik dit soort verhalen lees krijg ik spontaan geen zin meer om in een nieuwbouw project in te stappen
Dat klopt ook. Met de ervaringen die ik nu heb, wil ik geen aannemer meer in of om m'n huis. Krijg soms nog nachtmerries van al het gekloot dat ze uitgevoerd hebben.quote:Op woensdag 2 november 2011 09:06 schreef bijtje84 het volgende:
Dan kun je beter de bouw van een huis zelf in de hand nemen!
Scheelt dat ze daar een speciale frees-machine voor hebben zodat ze eenvoudig de sleuven kunnen maken, waar ze later dan de verwarmingsleidingen inleggen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:59 schreef bijtje84 het volgende:
De vloerverwarming ligt er in! Wauw wat doen ze dat snel zeg. Drie man, een ochtend en klaar!
[ afbeelding ]
Woonkamer richting achtertuin
[ afbeelding ]
Woonkamer richting keuken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |