abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100812737
Zie nu dat ik je vraag niet eens behoorlijk beantwoord heb WRH, het is inderdaad de superpreto!

We hebben ook de badkamermeubel set uitgezocht. Dit is hem geworden! Ook in deze opstelling, alleen de spiegel nemen we een spiegelkast uit dezelfde serie voor.
pi_100815218
ziet er goed uit, apart, met die afgeronde lijnen.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_100841814
Mooie badkamermeubel. Zit er in de spiegelkast ook verlichting verwerkt?

Leuk huis ook, heb je eigenlijk nog gebruik gemaakt van de opties van de bouwer? Ben benieuwd hoe jij je woonkamer gaat indelen, daar ik ongeveer dezelfde indeling van wanden heb. :-)
pi_100842579
Bamieater nee ik zit even de folder van de hele badkamer serie te bekijken, maar zo te zien zit er geen verlichting in de spiegelkast. We krijgen in de badkamer een verlaagd plafond met dimbare spots maar ik denk dat we een los lampje bovenop de spiegelkast zetten, voor het precisie werk zeg maar ;)

Opties van de bouwer zal ik zo even de lijst van opzoeken. En ik ga eens kijken of ik floorplanner zover kan krijgen dat ik hier onze indeling neer kan zetten.
pi_100844099
Lijst van opties welke we hebben laten uitvoeren door de aannemer:

- Velux dakraam aan de achterzijde van de zolder

- Standaard zijn stalen binnendeurkozijnen en opdekdeuren. Voor de beneden verdieping hebben we andere deuren uitgekozen

- Toilet op de begane grond casco

- Badkamer op de 1e verdieping casco

- Parkeerplaats bij de woning

- Dichtzetten van v-naden in plafond woonkamer en keuken

- Breedte badkamerdeur gewijzigd i.v.m. verplaatsen van deze deur en daardoor liep hij vast tegen de tegenoverliggende muur

- Een bergje extra dubbele wandcontactdozen

- Extra dubbele wandcontactdoos in de meterkast

- Een loze leiding van zolder tot aan de beganegrond

- De aansluiting voor de droger op zolder op een aparte groep

- Schakelaar van de mechanische ventilatie verplaatst van keuken naar badkamer

- CAI aansluiting laten verplaatsen

- wat lichtpunten en schakelaars verplaatst

- Aanbrengen van voeding en loze leidingen t.b.v. zonwering bij het keukenraam en aan de achterzijde van de woning

- Aan de achterzijde van de woonkamer 3 spots in het plafond, dimbaar

- Extra rookmelder op zolder

- Standaard kranen op radiatoren 1e verdieping gewijzigd in thermostaatkranen

- Freesvrije zone's op beganegrond i.v.m. vloerverwarming

- Buitenkraan met gevelkom incl. aftappunt in de meterkast

- Wasmachineaansluiting verplaatst van badkamer naar zolder

- Aanpassingen in de keuken voor diverse apparatuur

- Instorten afzuigkanaal t.b.v. afzuigkap in de verdiepingsvloer
  woensdag 17 augustus 2011 @ 11:05:41 #31
13581 vinnyb
Enjoy Incubus!
pi_100844949
Pardon, verkeerde topic... :@

[ Bericht 81% gewijzigd door vinnyb op 17-08-2011 11:06:31 (verkeerde topic) ]
I dig my toes into the sand, the ocean looks like a thousand diamonds strewn across a blue blanket.
I lean against the wind, pretend that I am weightless, and in this moment I am happy...happy!
pi_100845194

Dit is de indeling voor de beganegrond.
pi_101364875
Kleine vorderingen. Plavuizenvloer offerte is getekend, de order staat op afroep. Tegels hebben vier weken levertijd. Dus zodra we een officiele opleveringsdatum weten direct afroepen.
Badkamermeubel hadden we uitgezocht. Inmiddels ook even in het echie wezen bekijken. Helemaal verliefd op de waskommen! O+ En de spiegelkast komt er niet, die kwam erg ver naar voren en dat vonden we niet mooi. De spiegel op de afbeelding komt er dus ook op deze manier.

Dan vorderingen in het huis zelf. Gisteren is er begonnen met heipalen slaan voor de schuurtjes. De plafonds zijn gespoten.
Wat er nog moet gebeuren: afwerken! Cv en mechanische ventilatie moeten nog opgehangen worden. Radiatoren ophangen. Deuren afhangen. Schilderen. Traphekjes plaatsen. Dat soort dingen.
Het loopt nu dus echt wel op zijn eind. Alleen de vraag blijft wanneer dat eind dan is.

Ik en mijn brievenbus krijgen een serieuze relatie zo onderhand! :+
pi_101370675
Leuk! Wat een geduld moeten jullie hebben :) Ik vond het al moeilijk om 2 maanden te wachten tussen het tekenen en de sleutel krijgen :P (bestaand huis dus)
Klussen deel 1 en 2
pi_101376560
Ik knap af en toe bijna uit elkaar kan ik je vertellen! Echt pfff. Maar ik heb in de afgelopen anderhalf jaar wel geleerd om wat meer geduld te hebben. Mijn omgeving hield zijn hart vast toen we met een nieuwbouwhuis aankwamen dat nog gebouwd moest worden :P
Maar je leert het uitschakelen. Alleen door alle ontwikkelen word het nu weer heel erg aangewakkerd, en dat helpt niet echt bij mijn geduld! Maar goed, aannemer zegt dat we in oktober echt de sleutel krijgen. Begin of eind wisten ze dan nog niet, maar goed, oktober it is! :)
pi_101419841
Spannend! :-)

Ik ken het gevoel, onze woning wordt ook rond september/oktober opgeleverd. Bij het tekenen van de koopakte leek de oplevering ver weg te liggen, maar als ik nu terugkijk op de afgelopen periode, is de tijd echt voorbij gevlogen.
pi_101433157
*lichtelijk jaloers*

Van zo'n keuken droom ik al jaren, en hebben jullie nu ene hoekbank? *O*
pi_101433312
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 17:26 schreef bijtje84 het volgende:
Ik knap af en toe bijna uit elkaar kan ik je vertellen! Echt pfff. Maar ik heb in de afgelopen anderhalf jaar wel geleerd om wat meer geduld te hebben. Mijn omgeving hield zijn hart vast toen we met een nieuwbouwhuis aankwamen dat nog gebouwd moest worden :P
Maar je leert het uitschakelen. Alleen door alle ontwikkelen word het nu weer heel erg aangewakkerd, en dat helpt niet echt bij mijn geduld! Maar goed, aannemer zegt dat we in oktober echt de sleutel krijgen. Begin of eind wisten ze dan nog niet, maar goed, oktober it is! :)
*O* je hebt dan wel overal goed de tijd voor gehad.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_101498056
Ml-etje dat is dan wel weer waar ja :)

sweetdancegirl, op dit moment hebben we een bank met chaise longue eraan. Die verhuisd ook mee, maar enkel ter probeersel. We moeten even kijken naar de ruimte in de zithoek als alle andere spullen staan. Er moet een nieuwe bank komen, maar de vraag is dus of een hoekbank past of niet. Anders komt er waarschijnlijk een 'gewone' drie-zits.
pi_101520202
Het ziet er iig onwijs gaaf uit! I O+ hoekbanken
pi_101816059
Mijn intieme relatie met onze huidige brievenbus is tot een bevredigend einde gekomen.
Dé brief is gekomen!! *O*
Maandag 17 oktober voorschouw. Donderdag 27 oktober om 10:00 uur officiele sleuteloverdracht! *O*
pi_101833583
Leuk! *O* Wanneer denk je, na de overdracht, erin te kunnen?
Klussen deel 1 en 2
pi_101848435
Hm pff moeilijk... Ik ga alles op alles zetten om er met kerst te wonen, al is het de dag ervoor maakt me niet uit hihi. Maar O+ denkt dat het na de kerst word.
Dus om en nabij de twee maandjes werk. Ga zo beginnen met plannen, dan moet een en ander wel wat duidelijker worden.
pi_101848567
Ben benieuwd naar de planning! Hopelijk is het wat eenvoudiger om te plannen dan bij een oud huis. :)
Klussen deel 1 en 2
pi_101854581
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:11 schreef bijtje84 het volgende:
Zie nu dat ik je vraag niet eens behoorlijk beantwoord heb WRH, het is inderdaad de superpreto!

We hebben ook de badkamermeubel set uitgezocht. Dit is hem geworden! Ook in deze opstelling, alleen de spiegel nemen we een spiegelkast uit dezelfde serie voor.
[ afbeelding ]
Dat mag er zijn. Hoop dat de kosten nog binnen de perken blijven. :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_101856528
Dat denk ik wel eigenlijk sheonlydreams... Wij weten bijna zeker dat we geen gekke onverwachte dingen tegen gaan komen. Wat in een oud huis vaak wel het geval is. Dat maakt het misschien juist spannend om in een oud huis aan de slag te gaan. En dat maakt een nieuwbouw huis misschien wel een tikkie saai ;)

Planning tot nu toe: Vloerenboer erin (vloerverwarming frezen, vloertegels leggen in huiskamer en keuken).
Stukadoor erin: hele huis word gespachtelputzt behalve de zolder en de sanitaire ruimtes.
Keuken laten bezorgen en plaatsen.
Tegelijkertijd gaat de sanitaire-ruimtes-man aan de slag.
Laminaat leggen 1e en 2e verdieping.
En als laatste legt de sanitaire-ruimtes-man de vloertegels in de hal.

Dat is grofweg nu de planning. Always up for discussion of verbeter punten ;)

rubje wij zijn ook erg blij met het badkamer 'spul' :) en die perken dat ging best goed eigenlijk, het is een set van Tiger, dus de hoofdprijs is het nou ook weer niet hoor :)
Plus dat de 25% sticker actie van de formido op een perfect moment kwam! ;)
Nog even zo'n nieuwe actie afwachten voor het bijbestellen van wat badkamer accessoires en de radiator.
pi_101856729
je zou in je planning de keuken kunnen plaatsen en als laatste alles spachtelputzen, weet je zeker dat je geen vervelende beschadigingen in je muur krijgt en dat je keuken keurig op de muur aansluit, lastige van spachtelputz is dat t zo lastig plaatselijk te repareren of bij te werken is
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_101857471
Ik weet niet uit mijn hoofd hoe jullie huis eruit ziet dus kan dan ook niet zo goed beoordelen over de planning, maar een tip uit eigen ervaring:

Probeer voor te stellen dat iedereen die iets gaat doen in het huis, een zooi gaat achterlaten waar die moet klussen, maar ook op de route naar de WC / wasbak, en dat er overal stof is, waardoor je bijvoorbeeld niet tegelijkertijd kan schilderen :P Dan de planning, als nodig, hierop aanpassen ;)
Klussen deel 1 en 2
pi_101860516
RanTheMan we laten overal spachtelputz op de muren doen, behalve in de keuken. De keuken is precies door een muurtje aan de ene kant en een deur aan de andere kant 'los' van de woonkamermuren zeg maar. Dus we hebben die keuze, of we het anders laten doen of ook laten spachtelputzen. Nu hebben we gekozen om het glad te laten stucen, en dat te behandelen met bootlak (of iets anders wat lekker afgeschrobt kan worden).
Vind je dan nog steeds dat we beter eerst kunnen stucen voordat de keuken er tegenaan gaat? (ik heb er namelijk een discussie over met vriend... we worden het niet helemaal eens over de volgorde ;) )

sheonlydreams bedankt voor de tip! Misschien is het wel verstandig om tussen grote klussen (zoals vloeren tegelen of stucen) een dag tussen te laten zodat er eerst wat opgeruimd en schoongemaakt kan worden. Anders raken we misschien totaal overzicht kwijt.
Bedankt!
pi_101861064
Bijtje, géén bootlak gebruiken in je keuken!
Die is dan wel stootvast maar vergeelt én je kunt nooit meer eens een ander kleurtje op je muren gooien zonder heel veel gedoe.

Dé tip:
Hier een strakke keuken zónder bovenkasten, muren glad laten stucen en toen geverfd met Sikkens Alphatex IQ (bij ons gewoon ral 9010) en écht, súpermuur. Alle spetters van wat dan ook veeg je er zó af met een vochtige doek en ik ben én een kookknoeier én een moetsmiep dus.... Schrobvast én wat zo heerlijk is, is de muur een keer óf echt vies(wat mij nog niet gelukt is) óf vergeeld (wat mij wel gelukt is toen ik nog rookte) dan kun je die simpelweg met sierpleisterreiniger en een schuimrollertje weer zonder moeite brandschoon en origineel wit maken. Piece of cake.
Ik zweer erbij en heb al 2 anderen zo gek kunnen krijgen en die willen ook niet anders meer.
Kortom, een gestucte muur in de keuken NIET lakken, afgezien van het geglim wordt je muur daar niet mooier van.

Oh, én éérst keuken plaatsen, daarna pas stucen (en kom ik wel afkitten, ben ik een kei in :+ )

Geniet overigens van alle voorpret en gefeli *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door Lottekoekkie op 12-09-2011 16:51:47 ]
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')