November 2010 hebben wij (ik en Bijtje-vriend

) onze handtekening gezet bij de notaris voor ons nieuwbouw huis in jaren 30 stijl.
Toch wel lichtelijk vreemd, tekenen bij de notaris, maar zonder nieuwe sleutelbos de deur uit wandelen, en niet naar je nieuwe huis kunnen gaan. Want dat was op dat moment nog lang niet af!
Het koopcontract hadden wij een aantal maanden daarvoor al getekend bij de makelaar.
Anyway... Nieuwbouw huis in jaren 30 stijl, wordt gerealiseerd in Zuid-Holland. Het betreft een eengezinswoning met drie verdiepingen en een tuin. In een rijtje van 7 huizen krijgen wij het 2e huis, een tussenwoning dus.
Dit is het plan:
![Foto-MXIJKSEW.jpg]()
Aan de straat zijde worden twee rijen van 7 huizen gerealiseerd. Vanaf deze hoek gezien komen wij in de tweede rij, de één-na-laatste woning.
November 2010 hebben we getekend, en op dat moment is de bouw ook van start gegaan. Op moment van tekenen zag het er zo uit
![Foto-4ICFB4OQ.jpg]()
Een fundering met een heleboel water er in... Ons eigen zwembad!
Sindsdien is er een heleboel gebeurt.
Pics say more so here we go!
![Foto-SATHKGDM.jpg]()
December 2010
![Foto-MFA8CY6A.jpg]()
Eind februari 2011
![Foto-CEOXYH8Z.jpg]()
Begin april 2011. Wij hebben dus een huis met een punt aan de voorzijde. In 1 punt zitten twee huizen. Wij zijn hierop de rechter

![Foto-774KZNPM.jpg]()
Halverwege mei 2011
![Foto-ICUDC3Z6.jpg]()
Eind mei 2011
![Foto-LANZ3S8Z.jpg]()
Halverwege juni 2011
Zoals te zien, de buitenkant is klaar! Als ik er zo eens naar kijk, dan zeg ik nou kom op met die sleutel, het is af!
Helaas werkt het natuurlijk niet zo...

Vanaf de buitenkant zien wij nu geen tot weinig wijzigingen en/of vorderingen meer. Maar de werkzaamheden spelen zich uiteraard nu binnen af.
Inmiddels hebben we ook een kijkdag gehad waarbij we in ons eigen huis mochten rondlopen, van alles op mochten meten en vooral kwijlen
De binnenmuren zijn opgetrokken, de trappen zitten er in, deuren en kozijnen worden geplaatst en muren worden afgewerkt.
Het is nu bouwvak dus er gebeurt nu niets.
De oplevering. Wat we zeker weten is dat we 1 oktober de sleutel zullen hebben. Maar het kan ook nog eerder worden.
Feit is dat we 1 maand van te voren een brief krijgen, met daarin de datum. 15 augustus gaat de aannemer weer verder met zijn werkzaamheden, dus op zijn aller-aller-aller-vroegst zou het 15 september kunnen zijn.
Vanaf 15 augustus ga ik voor de brievenbus liggen in de hal van ons drie-hoog-achter-flatje...
Ik zal soon eens op een rijtje gaan zetten (met pics en plaatjes waar voorradig) van de dingen die uitgezocht en/of aangeschaft zijn en waar we nog over twijfelen/mee bezig zijn. Denk badkamer, keuken, vloeren, muren en dergelijke.