abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99684614
November 2010 hebben wij (ik en Bijtje-vriend O+ ) onze handtekening gezet bij de notaris voor ons nieuwbouw huis in jaren 30 stijl.
Toch wel lichtelijk vreemd, tekenen bij de notaris, maar zonder nieuwe sleutelbos de deur uit wandelen, en niet naar je nieuwe huis kunnen gaan. Want dat was op dat moment nog lang niet af!
Het koopcontract hadden wij een aantal maanden daarvoor al getekend bij de makelaar.

Anyway... Nieuwbouw huis in jaren 30 stijl, wordt gerealiseerd in Zuid-Holland. Het betreft een eengezinswoning met drie verdiepingen en een tuin. In een rijtje van 7 huizen krijgen wij het 2e huis, een tussenwoning dus.
Dit is het plan:

Aan de straat zijde worden twee rijen van 7 huizen gerealiseerd. Vanaf deze hoek gezien komen wij in de tweede rij, de één-na-laatste woning.

November 2010 hebben we getekend, en op dat moment is de bouw ook van start gegaan. Op moment van tekenen zag het er zo uit

Een fundering met een heleboel water er in... Ons eigen zwembad! ;)

Sindsdien is er een heleboel gebeurt.
Pics say more so here we go!

December 2010

Eind februari 2011

Begin april 2011. Wij hebben dus een huis met een punt aan de voorzijde. In 1 punt zitten twee huizen. Wij zijn hierop de rechter ;)

Halverwege mei 2011

Eind mei 2011

Halverwege juni 2011

Zoals te zien, de buitenkant is klaar! Als ik er zo eens naar kijk, dan zeg ik nou kom op met die sleutel, het is af! *O*
Helaas werkt het natuurlijk niet zo... -O- Vanaf de buitenkant zien wij nu geen tot weinig wijzigingen en/of vorderingen meer. Maar de werkzaamheden spelen zich uiteraard nu binnen af.
Inmiddels hebben we ook een kijkdag gehad waarbij we in ons eigen huis mochten rondlopen, van alles op mochten meten en vooral kwijlen :9~
De binnenmuren zijn opgetrokken, de trappen zitten er in, deuren en kozijnen worden geplaatst en muren worden afgewerkt.

Het is nu bouwvak dus er gebeurt nu niets.
De oplevering. Wat we zeker weten is dat we 1 oktober de sleutel zullen hebben. Maar het kan ook nog eerder worden.
Feit is dat we 1 maand van te voren een brief krijgen, met daarin de datum. 15 augustus gaat de aannemer weer verder met zijn werkzaamheden, dus op zijn aller-aller-aller-vroegst zou het 15 september kunnen zijn.
Vanaf 15 augustus ga ik voor de brievenbus liggen in de hal van ons drie-hoog-achter-flatje...

Ik zal soon eens op een rijtje gaan zetten (met pics en plaatjes waar voorradig) van de dingen die uitgezocht en/of aangeschaft zijn en waar we nog over twijfelen/mee bezig zijn. Denk badkamer, keuken, vloeren, muren en dergelijke. :D
pi_99685929
Ziet er op zich wel leuk uit...

Maar hoe groot is het nou? Beetje moeilijk in te schatten, vind ik. :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_99686639
Leuk! Is dit toevallig vlakbij Delft? Heb ook zoiets langs zien komen :)
Klussen deel 1 en 2
pi_99695447
Bas-beest, goeie vraag! Zie hier de bouwtekeningen:

Begane grond

1e verdieping

2e verdieping

Sheonlydreams86 nee het is niet in de buurt van Delft! Maar deze bouwstijl zie je weer heel veel overal opkomen dus dat is in het geheel niet vreemd!
pi_99695520
Ziet er leuk uit en gefeliciteerd :) Hebben jullie de keuken en badkamer al uitgezocht?

Verder hoop ik wel dat ze nog ff een laagje aarde storten voor je voordeur, anders krijg je een hinkstapspring woning 8)7
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_99697302
hele mooie woning, bijtje! Gefeliciteerd!
volgknop> check :)
pi_99700495
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:30 schreef bijtje84 het volgende:
Bas-beest, goeie vraag! Zie hier de bouwtekeningen:
[ afbeelding ]
Begane grond

[ afbeelding ]
1e verdieping

[ afbeelding ]
2e verdieping

Sheonlydreams86 nee het is niet in de buurt van Delft! Maar deze bouwstijl zie je weer heel veel overal opkomen dus dat is in het geheel niet vreemd!
Nice....

Het is trouwens bas-beest, dus zonder hoofdletter :P
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 13:20:03 #8
236264 crew  capricia
pi_99701981
Mooi huis hoor. Ik heb nieuwbouw altijd fijn gevonden. Je eigen badkamer en keuken uitzoeken, alles nieuw...heerlijk!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99705724
RanTheMan :P dat zou wat zijn als ze het zo lieten, dan mogen ze wel een trapje maken! Nee hoor, de achterste rij huizen is al klaar en opgeleverd, daar is alles keurig opgehoogd en er is een trottoir aangelegd, dus dat word bij ons ook keurig gemaakt.
Keuken is gekocht, zal daar eens een plaatje van zoeken hoe het ongeveer gaat worden. We hebben gekozen voor een u-vormige opstelling zonder bovenkasten.
Badkamer zijn we nog druk mee, en nog niet uit wat we nou precies willen. Wat we daarin wel zeker weten is dat er een inloopdouche komt.

FeelWhatsReal thanks!

bas-beest excuus!

capricia dat is voor ons ook de hoofdreden geweest om voor deze woning te kiezen. We zijn op huizenjacht gegaan en zijn in een aantal bestaande woningen geweest. Maar wat ons het meest tegen de borst stuitte was dat je in de crap van een ander terecht komt. Je betaald in de koopprijs toch bijvoorbeeld mee voor een vrij recente badkamer, terwijl je die misschien spuuglelijk vind! Dat wilde we dus niet. En als er dan zoiets als dit voorbij komt... tja. Toen was de keuze heel snel gemaakt!
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 15:06:50 #10
236264 crew  capricia
pi_99706088
Hadden wij ook toen we keken bij bestaande bouw. Dan zag ik bijv. de keuken en in mijn hoofd zat ik al rekenen wat het zou kosten om die eruit te slopen en een nieuwe te laten plaatsen. Maar je betaalt er wel voor.
Het is gewoon prettig dat alles nieuw is, en naar je eigen wens.
Zelfde geldt voor de tuin. Al hebben we dat pas op het laatst gedaan. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99706331
Ja de tuin is voor ons ook laatste prioriteit. Dat komt in het voorjaar wel. Tenminste ik denk dat we gezamenlijk met de buren wel een hek zullen plaatsen, maar de rest is voor later zorg.
Exact dat hadden wij dus ook. En het helemaal naar eigen wens inrichten en bepalen is toch ook wel heel erg leuk! :Y

Tekeningen van de keuken moet ik jullie nog even schuldig blijven, die zou ik in moeten scannen en dat kan alleen op mijn werk.
pi_99747999
Ik heb de tekeningen van de keuken gedigitaliseerd!

Bovenaanzicht

Aanzicht links

Aanzicht voor

Aanzicht rechts

In deze keuken zit: Een koel/vries combinatie, vijfpits gaskookplaat met wokbrander, afzuigkap, verzonken wasbak, 2 carrousel kasten in de hoeken, vaatwasser, oven met magnetronfunctie op ooghoogte, en een stoomoven daarnaast ook op ooghoogte.
Op de tekening staat nog de oven en een koffiezetapparaat getekend, die laatste hebben we laten wijzigen in een stoomoven.
De keuken word hoogglans wit, greeploos. Achter de uitsparing bovenaan het deurtje of lade zitten rvs strips. Ook de plint onder de keuken word rvs, evenals een plaat achter de gaskookplaat tot aan de afzuigkap. Alle apparatuur is van Siemens van dezelfde lijn.
Er komt een composiet blad op van 8cm dikte, kleur Cement. Van ditzelfde materiaal word een plaat van 20cm hoogte gemaakt, alszijnde opstaande rand tegen de wanden.

Ik ben er nog niet over uit of we de rvs plaat achter de gaskookplaat op die 20cm composiet rand moeten zetten tot aan de afzuigkap, of dat we de plaat direct op het aanrechtblad zetten tot aan de afzuigkap. Iemand daar ervaring mee?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 11:06:11 #13
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_99787283
Wat een mooi groot huis
pi_100634616
Hiep-hiep Hoera, maandag is de bouwvak afgelopen! Hehe, kunnen ze eindelijk verder aan ons huis.
We hebben nog steeds geen definitieve opleveringsdatum. De verwachting is ergens tussen 15 september en 1 oktober.

Zelf zitten we niet stil en zijn druk met offerte's en rondkijken voor van alles en nog wat. Afgelopen weekend zijn we bijvoorbeeld op pad geweest voor badkamer tegels, en geslaagd! Twee weken voordat we ze bezorgd willen krijgen even een belletje en het is geregeld.
We hebben gekozen voor een mat witte muurtegel van 30 x 60cm, en een bijna zwarte matte vloertegel ook 30 x 60cm. Deze zal ook op 1 muur komen, achter de wastafel.
Wat we voor de badkamer nu nog moeten uitzoeken: radiator, douchedeur voor in een nis en spots voor in het verlaagd plafond.

Komend weekend gaan we op pad voor vloertegels voor de woonkamer en keuken. Hiervoor hebben we al 1 offerte liggen, maar bij 1 van de badkamer-tegel-zaken liepen we tegen mooie vloertegels aan. Dus ook daar toch nog maar even een offerte opvragen. Ik vind deze tegels namelijk net ietsje mooier (egaler) dan die van de offerte die we al hebben. Dus hopelijk kunnen ze met een zelfde prijs komen dan hebben we direct een deal!

Het is dus vooralsnog wachten, wachten, en nog meer wachten tot we bericht krijgen over de opleveringsdatum.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:37:47 #15
336555 doubts
ffies anoniem
pi_100634883
quote:
Ik ben er nog niet over uit of we de rvs plaat achter de gaskookplaat op die 20cm composiet rand moeten zetten tot aan de afzuigkap, of dat we de plaat direct op het aanrechtblad zetten tot aan de afzuigkap. Iemand daar ervaring mee?
Ik zou de composiet rand door laten lopen en de rvs plaat daarboven. (hoewel, ik zou t bij die rand laten en geen rvs plaat doen.)
pi_100636332
Als ik zou moeten kiezen op grond van wat we mooi vinden hadden we dat ook liever gewild. Maar hoe houdt je je muur schoon daarachter i.v.m. spetteren en dergelijke? Ik wil het daar toch wel heel graag kunnen poetsen met een schuurspons met water en sop!
pi_100636929
schuurspons op rvs zou ik niet doen...
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:46:01 #18
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_100674699
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:46 schreef loecje het volgende:
schuurspons op rvs zou ik niet doen...
paar krasjes meer of minder....

ik heb zelf de muur achter het fornuis geverfd en daarna in de parketlak gezet. Keiharde toplaag waar niet zo veel op blijft zitten, en dus makkelijk schoon te houden,
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_100691510
Loecje :) nee true, schuurspons op rvs = geen heel sterk plan. Maar je kunt het wel lekker soppen!

lipje ik heb me nou altijd afgevraagd of dat nou echt werkt. Ik heb het wel eens vaker gehoord. Je muur lakken met boot- of parketlak. Maar ziet je muur er dan niet heel gek glimmend uit?
pi_100691852
Vandaag druk geweest met de vloer voor de woonkamer en keuken. En geslaagd! In eerste instantie een tegel van Mosa gekozen, maar toen de pen boven de offerte hing om te tekenen kwam de verkoopster er achter dat de plinten niet meer leverbaar waren. :{
Nog gekeken naar andere plinten, maar van een andere tegel krijg je altijd kleur of structuur verschil. En een houten plint wilde we niet. Dus andere tegels uitgezocht.
Deze zijn het geworden:
http://www.revigres.com/m(...)089&cat2=1425&pesq=1
We hebben gekozen voor de donkerste tegel, antraciet grijs. Zo te zien, na wat speurwerk, een tegel van Italiaanse makelij. Uiteindelijk erg blij mee! O+
En er word vloerverwarming aangelegd als hoofdverwarming. :D Lijkt me zooo lekker, warme voetjes in de winter!!
pi_100693605
Vloerverwarming is heerlijk O+
Wel hele andere warmte :Y
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100694268
Ja dat geloof ik. Je kunt niet eventjes de kachel wat hoger zetten omdat je het een beetje fris vind. Ik denk dat dat wel even goed wennen is, en misschien kou lijden in het begin.
Maar dus wel een fijne verandering?
pi_100705437
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 22:18 schreef bijtje84 het volgende:
Vandaag druk geweest met de vloer voor de woonkamer en keuken. En geslaagd! In eerste instantie een tegel van Mosa gekozen, maar toen de pen boven de offerte hing om te tekenen kwam de verkoopster er achter dat de plinten niet meer leverbaar waren. :{
Nog gekeken naar andere plinten, maar van een andere tegel krijg je altijd kleur of structuur verschil. En een houten plint wilde we niet. Dus andere tegels uitgezocht.
Deze zijn het geworden:
http://www.revigres.com/m(...)089&cat2=1425&pesq=1
We hebben gekozen voor de donkerste tegel, antraciet grijs. Zo te zien, na wat speurwerk, een tegel van Italiaanse makelij. Uiteindelijk erg blij mee! O+
En er word vloerverwarming aangelegd als hoofdverwarming. :D Lijkt me zooo lekker, warme voetjes in de winter!!
Wij hebben die tegels in de badkamer (alleen in andere kleur), ziet er mooi uit en volgens de tegelzetter was de kwaliteit ook erg goed :). En is ook goedkoper dan Mosa :)
Klussen deel 1 en 2
pi_100717929
die superpreto dan?
mooie tegel!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_100726296
sheonlydreams86 he dat is fijn om te horen, een gebruiks-ervarings-deskundige!
De Mosa tegel die we hadden uitgezocht was in de aanbieding vanwege laatste partij (vandaar ook dat de plinten al op waren) dus we zijn nu uiteindelijk duurder uit met de Revigres tegel. Maar och, het ging ons niet om de centen. Het moet vooral mooi en goed zijn. Vloer in je woonkamer is toch best wel belangrijk punt en niet zomaar vervangbaar 1-2-3 :)

WRH thanks! Ben er, na een nachtje erover te hebben geslapen, nog steeds erg blij mee! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')