abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99615973
Hallo! :W

Sinds vorig jaar ben ik voor het DierenOpvangCentrum Enschede gastgezin voor kittens!
Zelf heb ik drie katten: Muis, Pingoo en Luna.
Vorig jaar heb ik drie nestjes weeskittens opgevangen. Deze kittens waren ongeveer 7 weken toen ze bij mij kwamen en aten al zelfstandig. Dit jaar ga ik ook jongere kittens opvangen en ik heb me zelfs opgegeven om ook flessenkittens op te gaan vangen!
Meer topics in deze reeks:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's van vorig jaar:
Pingoo

Luna

Muis zegt :r :')

O+

Sinds 2.5 week lopen er nu 2 kittens in mijn huis rond van nu 8 weken. Emma en Oscar zijn de dag voordat ze bij mij kwamen wonen pas gevangen. Toen waren ze dus al 6 weken en het buitenleven gewend. Ze waren erg schuw en pogingen tot aaien gingen zo:
Nu gaat het gelukkig al een stuk beter, vooral met Oscar. Van de week lag hij zelfs bij me op schoot O+

Emma is nog wel een beetje bang maar als zij half slaapt of net wakker is kan ik haar rustig aaien. Dat gaat ongeveer zo:
Oscar:

Emma:

Linkje naar vorige deel
Gastgezin Oognips 4e en 5e nestje deel 2!

[ Bericht 2% gewijzigd door Oognip op 18-07-2011 13:19:41 ]
pi_99616313
Hier nog een filmpje dat ik net geupload heb :)
Pingoo, Oscar en Emma spelen met elkaar
pi_99616478
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 13:20 schreef Oognip het volgende:
Hier nog een filmpje dat ik net geupload heb :)
Pingoo, Oscar en Emma spelen met elkaar
Lief Oognip, hoe ze met elkaar spelen :Y Ze zijn toch aardig bijgetrokken al in de weken dat je ze hebt.
pi_99618122
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2011 13:25 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Lief Oognip, hoe ze met elkaar spelen :Y Ze zijn toch aardig bijgetrokken al in de weken dat je ze hebt.
Zeker :Y ik mag ook niet klagen hoor, vooral niet hoe Oscar al is bijgetrokken. Hopelijk trekt Emma ook nog wat meer bij.
pi_99622201
Emma begon me net nadat ik deze foto heb genomen weer aan te vallen. Krabben en doen :?
pi_99623961
Wat een gezelligheid :')

pi_99624751
In Emma zit pit
Misschien kun je eerst spelen en haar dan proberen en te aaien. Maar het kan goed zijn dat ze gewoon niet van zo van aaien houdt.
pi_99624831
Emma houdt niet van aaien dus, maar als je haar oppakt om haar bijvoorbeeld in de in de bench te zetten of wat anders laat ze je dat wel gewoon doen?
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_99625060
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:49 schreef indaha het volgende:
Emma houdt niet van aaien dus, maar als je haar oppakt om haar bijvoorbeeld in de in de bench te zetten of wat anders laat ze je dat wel gewoon doen?
Als Emma moe is dan kan het wel, maar zoals net begon ze te bijten.
pi_99629286
Ik heb zojuist 60 foto's gemaakt van Emma en Oscar :@
Ik denk dat ik er even wat moet gaan selecteren voor hier :')
pi_99629722
Foto's van Emma:

pi_99629838

Die is echt mooi O+
♥ scars make us who we are ♥
  maandag 18 juli 2011 @ 19:09:47 #13
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_99630157
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 18:46 schreef Oognip het volgende:
Ik heb zojuist 60 foto's gemaakt van Emma en Oscar :@
Ik denk dat ik er even wat moet gaan selecteren voor hier :')
Waaaaa 60?! :o
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  maandag 18 juli 2011 @ 19:11:37 #14
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_99630232
Kun je Emma geen corrigerende tikjes geven :? Of verergert dat juist? :o
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_99630271
Uit de foto's van Oscar kon ik echt niet kiezen :@

En nog 1 van hen samen O+
pi_99630285
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2011 19:11 schreef CantFazeMe het volgende:
Kun je Emma geen corrigerende tikjes geven :? Of verergert dat juist? :o
Huuuu :X ik doe niet aan corrigerende tikjes.
pi_99630295
Oognip o|O nou krijg ik weer de neiging om Oscar te adopteren :(
  maandag 18 juli 2011 @ 19:14:37 #18
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_99630363
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 19:12 schreef Oognip het volgende:

[..]

Huuuu :X ik doe niet aan corrigerende tikjes.
Maar hoe leren ze dan een bepaald gedrag af :)?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_99630439
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 19:13 schreef Mama_Mia het volgende:
Oognip o|O nou krijg ik weer de neiging om Oscar te adopteren :(
DOEN! :D :D :D :D
pi_99630470
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 19:16 schreef Oognip het volgende:

[..]

DOEN! :D :D :D :D
}:|

O+
  maandag 18 juli 2011 @ 19:17:47 #21
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_99630516
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 19:16 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

}:|

[ afbeelding ]

O+
Ja doen! :P
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_99630610
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2011 19:14 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Gedrag als in de gordijnen klimmen kun je ze af leren door ze 40x achter elkaar uit de gordijnen te vissen of zo :') je moet dus heel veel geduld hebben. Maar gedrag zoals dit kun je niet afleren. Ik ga haar niet afleren dat ze niet mag krabben als ze bang is. Ik zou ook krabben als ik bang was. En van een heel zacht tikje op de neus wordt ze denk ik alleen maar banger van mijn hand. Dit zal tijd nodig hebben en misschien gaat het nooit over.
  maandag 18 juli 2011 @ 19:27:24 #23
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_99631043
Ah zo oke :). Bedankt :D!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_99631116
M_M ik heb nog een heel lief filmpje van Oscar (en Emma) O-)
pi_99633317
Ach Oognip, Emma laat je aaien en likt je handen O+ , het is gewoon een poesje wat zelf bepaald wanneer ze wat wil.
Wat jammer dat je dit filmpje niet op de site kunt zetten want ik weet zeker dat ze dan snel een huisje hadden
pi_99633445
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2011 19:14 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Ze negeren en van schoot als ze bijten of krabben en als ze aan spullen zitten waar ze niet aan mogen de plantenspuit.
Niet tikken of slaan, dat snappen ze niet daar worden ze alleen maar bang van.
pi_99634474
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:12 schreef indaha het volgende:
Ach Oognip, Emma laat je aaien en likt je handen O+ , het is gewoon een poesje wat zelf bepaald wanneer ze wat wil.
Wat jammer dat je dit filmpje niet op de site kunt zetten want ik weet zeker dat ze dan snel een huisje hadden
Nou ik zag laatst wel een filmpje van kittens op de site! Goed dat je het zegt! Ik heb meteen even gemaild met de vraag of het mag :)
Ik lig nu even lekker in bed en Emma ligt naast me bij m'n knieen :)
pi_99647869
Aw wat lief zo, Emma O+
pi_99669191
Toen ik net bij het asiel was om kittenbrokken te halen, lagen daar 2 mails voor me klaar: 1 geïnteresseerde voor Oscar en 1 voor Emma! *O* Ik ben zo blij, want ik had het eerlijk gezegd niet verwacht :@
Degene voor Oscar komt volgende week dinsdag kijken en heeft ook al 1 kat. De geïnteresseerde voor Emma heb ik nog niet kunnen bereiken.
pi_99670552
Goed zo ik duim mee dat ze allebei een goed huisje krijgen ^O^
pi_99671040
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:57 schreef Oognip het volgende:
Toen ik net bij het asiel was om kittenbrokken te halen, lagen daar 2 mails voor me klaar: 1 geïnteresseerde voor Oscar en 1 voor Emma! *O* Ik ben zo blij, want ik had het eerlijk gezegd niet verwacht :@
Degene voor Oscar komt volgende week dinsdag kijken en heeft ook al 1 kat. De geïnteresseerde voor Emma heb ik nog niet kunnen bereiken.
*O* *O* *O* *O* *O* *O*
  dinsdag 19 juli 2011 @ 17:50:51 #33
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_99671187
quote:
Jeeeeeej *O*
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  dinsdag 19 juli 2011 @ 17:52:46 #34
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_99671265
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:15 schreef indaha het volgende:

[..]

Ze negeren en van schoot als ze bijten of krabben en als ze aan spullen zitten waar ze niet aan mogen de plantenspuit.
Niet tikken of slaan, dat snappen ze niet daar worden ze alleen maar bang van.
Ja, sorry ben een beginnelingetje in kittens/katten enzulks :@.

Al volg ik Oognip topics altijd met plezier :D!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_99672635
quote:
*O* *O*

Wat een goed nieuws hé!
pi_99676806
Ik heb inmiddels de geïnteresseerde van Emma ook gesproken. Ze dacht op de foto te zien dat het een kruising Noorse boskat is en dat wilde ze graag. Ik ga morgen naar de dierenarts voor de eerste inenting en dan vraag ik meteen of de dierenarts kan zien dat er iets van een Noorse boskat in zit. Waarschijnlijk ziet de dierenarts het ook niet en helemaal 100% zeker weten doen we toch nooit. Mocht het iets van een Noorse boskat zijn dan komt ze graag kijken en anders niet.
Ik denk dat het er op uit draait dat ze zelf hier langs moet komen om te kijken of er iets van een Noorse boskat in zit of niet :')
Ze heeft zelf ook al 3 of 4 Noorse boskatten (puur dus) en nog een Europese korthaar.
pi_99677782
Wat is Emma ontzettend mooi!

En ik denk niet dat er Noorse Boskat inzit.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_99677992
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:32 schreef Oognip het volgende:
Ik heb inmiddels de geïnteresseerde van Emma ook gesproken. Ze dacht op de foto te zien dat het een kruising Noorse boskat is en dat wilde ze graag. Ik ga morgen naar de dierenarts voor de eerste inenting en dan vraag ik meteen of de dierenarts kan zien dat er iets van een Noorse boskat in zit. Waarschijnlijk ziet de dierenarts het ook niet en helemaal 100% zeker weten doen we toch nooit. Mocht het iets van een Noorse boskat zijn dan komt ze graag kijken en anders niet.
Ik denk dat het er op uit draait dat ze zelf hier langs moet komen om te kijken of er iets van een Noorse boskat in zit of niet :')
Ze heeft zelf ook al 3 of 4 Noorse boskatten (puur dus) en nog een Europese korthaar.
En anders proberen om de geinteresseerde in Oscar over te halen om Emma ook mee te nemen :P , het is je al twee keer eerder gelukt om ze met de 2 tegelijk een huisje te bezorgen :*
pi_99678038
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 21:01 schreef indaha het volgende:

[..]

En anders proberen om de geinteresseerde in Oscar over te halen om Emma ook mee te nemen :P , het is je al twee keer eerder gelukt om ze met de 2 tegelijk een huisje te bezorgen :*
Gheghe dat ga ik anders ook zeker doen *)
pi_99705276
Emma en Oscar hebben hun eerste inenting en chip gekregen. Bij Emma floepte de chip er meteen weer uit omdat ze zo gespannen was. Die moest dus overnieuw en ook de inenting ging niet helemaal, maar ze zitten er in :D
De dierenarts kon, zoals verwacht, niet zeggen of er iets van een Noorse Boskat in zit, mocht het zo zijn dan heel ver weg. Ik heb de geïnteresseerde gebeld en ze denkt er nog even over na maar waarschijnlijk wordt het hem niet helaas.
pi_99705861
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:50 schreef Oognip het volgende:
Emma en Oscar hebben hun eerste inenting en chip gekregen. Bij Emma floepte de chip er meteen weer uit omdat ze zo gespannen was. Die moest dus overnieuw en ook de inenting ging niet helemaal, maar ze zitten er in :D
De dierenarts kon, zoals verwacht, niet zeggen of er iets van een Noorse Boskat in zit, mocht het zo zijn dan heel ver weg. Ik heb de geïnteresseerde gebeld en ze denkt er nog even over na maar waarschijnlijk wordt het hem niet helaas.
Beetje apart, je neemt toch een kat omdat je 'm leuk vindt, niet omdat er ergens in de verte wellicht iets inzit van een Noorse boskat. :? Maar goed, wie ben ik enzo..
pi_99707321
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:02 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Beetje apart, je neemt toch een kat omdat je 'm leuk vindt, niet omdat er ergens in de verte wellicht iets inzit van een Noorse boskat. :? Maar goed, wie ben ik enzo..
Ze wou geloof ik Noorse Boskat omdat die heel lief en aanhankelijk zijn. Maar ja, Emma is dat (nog) bepaald niet :{
pi_99708904
quote:

[..]

Ze vindt Emma ook echt heel mooi en ze dacht dat er iets van een boskat in zit. Ze heeft dus zelf 3 boskatten en nog 1 Europese korthaar. Vroeger had ze 3 om 3 en toen merkte ze dat de Europese kortharen ruzie zochten terwijl de boskatten dat niet doen. Daarom denkt ze dat een boskat beter bij haar past, maar het is nog niet helemaal van de baan.
pi_99718328
quote:

[..]

Ja dat vind ik ook, al zou er een beetje boskat inzitten wil dat nog niet zeggen dat de eigenschappen die je zoekt van de boskat in Emma zitten ;)
pi_99720418
Wel jammer voor Emma maar ze kan beter in een huisje terecht komen die haar willen om haar en niet vanwege eventueel een deel noorse boskat wat erin zit.

En trouwens noorse boskatten zijn minder sociaal dan maine coons
pi_99721142
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:33 schreef ferrari_rood het volgende:
Wel jammer voor Emma maar ze kan beter in een huisje terecht komen die haar willen om haar en niet vanwege eventueel een deel noorse boskat wat erin zit.

En trouwens noorse boskatten zijn minder sociaal dan maine coons
Mocht die vrouw zich bedenken dan heeft Emma wel een goed huis hoor :) Ze maakt heel veel tijd voor katten en is er helemaal gek op, als ze voor een kat kiest dan is het voor altijd. Het zal dus een weloverwogen beslissing worden en daar is niks mis mee.
Emma is nog steeds niet uit haar gedachten want ze vindt haar zo mooi.
En dat ze haar willen vanwege de boskat is dus niet vanwege mooi of zo maar puur omdat zij denkt dat die beter bij de 'bestaande' katten al passen.
pi_99773156
Het filmpje staat op de site *O* Wel een beetje op een rare manier maar ok :P
http://kittenpaleis.nl/gastgezin-michelle
pi_99785636
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:59 schreef Oognip het volgende:
Het filmpje staat op de site *O* Wel een beetje op een rare manier maar ok :P
http://kittenpaleis.nl/gastgezin-michelle
Toch gelukt *O* dat moet gaan helpen om Oscar en Emma een leuk huisje te bezorgen. O+
Ik keek net en het is al 23 keer bekeken dus dat gaat goed ^O^
pi_99818392
Jeutje! Het filmpje is al 39 keer bekeken! Dan wordt het toch tijd dat ik eens een telefoontje krijg van het asiel :9 zoveel mensen die het filmpje bekeken hebben, dan moeten er toch wel een paar gevallen zijn voor Emma? O+

Emma wordt echt steeds tammer en liever O+ Ze kan zo genieten van aaitjes :D en zij en Oscar houden van bloemen }:|
  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:45:31 #50
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_99818875
Bloemen :D?

O+
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_99819321
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 22:45 schreef CantFazeMe het volgende:
Bloemen :D?

O+
Bloemen ja }:| Die staan in een bakje op tafel en elke keer als ik even niet kijk liggen er 2 bloemen naast met Oscar en Emma er naast }:|
En nu hangt Oscar in de gordijnen! Even eruit trekken :X
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:43:32 #52
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_99822206
Wat een aapjes O+.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_99836203
Muis is nog maar een kleine jongen; hij past in hetzelfde bakje als Oscar :o

Oscar en Emma samen past ook

Portretje van Emma:

Portretje van Oscar:

Hier lijkt Emma wel zwanger _O-

Nog meer Emma!

Broer en zus O+
pi_99836952
Zie Emma en Oscar genieten O+
pi_99838307
Het gaat de goede kant op met Emma.
Hier zijn bloemen ook altijd mateloos interessant
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:19:27 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_99843703
Met Pim en Tim gaat het super :) Ze zijn gek op elkaar en gelukkig ook op ons. Het is heerlijk om 's avonds met twee poezebeesten op schoot te kroelen :) En volgens mij herkennen ze het geluid van de auto al, want ze staan echt al springend klaar als je thuiskomt :D

Heerlijk, ik heb echt nog geen moment spijt gehad :)

Bij de dierenarts zijn ze ontzettend goedgekeurd en hebben ze hun inenting gehad, het ontwormen ging wat moeilijker maar is uiteindelijk ook gelukt. Nu nog wachten op het inentingsboekje van Pim (nog maar eens bellen met DOC) en dan straks richting de castratie :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_99846968
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:19 schreef Troel het volgende:
Met Pim en Tim gaat het super :) Ze zijn gek op elkaar en gelukkig ook op ons. Het is heerlijk om 's avonds met twee poezebeesten op schoot te kroelen :) En volgens mij herkennen ze het geluid van de auto al, want ze staan echt al springend klaar als je thuiskomt :D

Heerlijk, ik heb echt nog geen moment spijt gehad :)

Bij de dierenarts zijn ze ontzettend goedgekeurd en hebben ze hun inenting gehad, het ontwormen ging wat moeilijker maar is uiteindelijk ook gelukt. Nu nog wachten op het inentingsboekje van Pim (nog maar eens bellen met DOC) en dan straks richting de castratie :)
Fijn dat het zo goed gaat met ze *O* , zijn de kinderen ook al aan ze gewend?
pi_99848714
Super Troel! ^O^
  zaterdag 23 juli 2011 @ 20:09:24 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_99850148
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 18:55 schreef indaha het volgende:

[..]

Fijn dat het zo goed gaat met ze *O* , zijn de kinderen ook al aan ze gewend?
Ja, dat gaat helemaal super. Zodra ze thuiskomen is het meteen poesjes voor en poesjes na :) Poesjes zijn ook al aardig aan de kinderen gewend :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_99850867
Muis _O-

En wat fijn dat het goed gaat met Tim en Pim O+
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_99858300
Die onderste knuffelfoto van broer en zus, omg smelt
pi_99915482
Het filmpje is inmiddels al bijna 50 keer bekeken! :o
Ondertussen gaan we gewoon verder met foto's maken :D
Luna met Emma O+

Luna met Oscar O+
pi_99916794
die luna heeft het er maar druk mee
  maandag 25 juli 2011 @ 16:25:02 #64
35189 Troel
scherp en bot
pi_99925515
Zo. Nog wat fotootjes van half nestje 4:

Met mijn excuus voor een stukje blote rug ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_99926265
Aaah wat lief Troel en wat fijn dat het zo goed met ze gaat en ze het zo naar hun zin hebben! O+

Mag ik vragen waarom je ervoor hebt gekozen om ze halsbandjes om te doen? :)
  maandag 25 juli 2011 @ 16:52:48 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_99926532
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:45 schreef Oognip het volgende:
Aaah wat lief Troel en wat fijn dat het zo goed met ze gaat en ze het zo naar hun zin hebben! O+

Mag ik vragen waarom je ervoor hebt gekozen om ze halsbandjes om te doen? :)
Ja hoor :P Vraag maar ;)

(Met name om het voor de jongens ook duidelijk te maken wie welke poes is. Ze hebben er voor zover ik kan zien geen last van :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_99927339
Ah duidelijk Troel :)

Oscar voelt zich niet zo lekker :( Hij trilt heeel zachtjes, voornamelijk met zijn hoofdje maar ook een beetje met zijn lijfje. Hij is sloom, speelt niet en wil niet eten en lopen. Ook lijkt hij last te hebben van een pootje en hij kijkt een beetje ziekjes uit zijn oogjes.
Ik heb een filmpje van het trillen gemaakt al vraag ik me af of jullie kunnen zien wat ik bedoel. iig niet het rond draaien met zijn koppie ;)
In overleg met de coördinator kijk ik het nog een uurtje aan en hopelijk knapt ie op.
pi_99927822
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:25 schreef Troel het volgende:
Zo. Nog wat fotootjes van half nestje 4:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Met mijn excuus voor een stukje blote rug ;)
Ach wat lief en fijn dat ze zo gauw gewend zijn O+
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:17 schreef Oognip het volgende:

Oscar voelt zich niet zo lekker :( Hij trilt heeel zachtjes, voornamelijk met zijn hoofdje maar ook een beetje met zijn lijfje. Hij is sloom, speelt niet en wil niet eten en lopen. Ook lijkt hij last te hebben van een pootje en hij kijkt een beetje ziekjes uit zijn oogjes.
Ik heb een filmpje van het trillen gemaakt al vraag ik me af of jullie kunnen zien wat ik bedoel. iig niet het rond draaien met zijn koppie ;)
In overleg met de coördinator kijk ik het nog een uurtje aan en hopelijk knapt ie op.
Ik kan idd niet veel zien,maar als jij je zorgen maakt dan zou ik als het straks nog zo is hem toch even laten nakijken :*
pi_99929444
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:17 schreef Oognip het volgende:

Jeetje Oognip -O- Ik hoop dat het beestje zich snel weer beter voelt..
pi_99929690
Oscar moet gauw naar de dierenarts -O-
pi_99929750
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:40 schreef Oognip het volgende:
Oscar moet gauw naar de dierenarts -O-
Oh nee! Ik duim voor Oscar dat het allemaal meevalt en dat hij snel weer beter is :*
pi_99930016
-O- de dierenartsen die bij het asiel zijn aangesloten hebben geen dienst, ook die in Hengelo aangesloten zijn niet. Dat betekent dat we niet naar de dierenarts gaan :{ maar dat de coördinator zo zelf langs komt met antibiotica en pijnstiller.
Eigenlijk wil ik gewoon naar de dierenarts en dat zal ik haar duidelijk maken.
pi_99930115
Een DA kan een diagnose stellen de coördinator niet.
Ik pleit ook voor een DA
pi_99930194
Ik ook ja :{
pi_99930267
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:53 schreef ferrari_rood het volgende:
Een DA kan een diagnose stellen de coördinator niet.
Ik pleit ook voor een DA
De coordinator heeft natuurlijk ook heel veel ervaring met deze ziekte, waarschijnlijk het 'calicivirus' dus wat ze constateert zal wel waar zijn, maar toch...
pi_99930308
In positief nieuws, ik mocht Emma aaien en ze spinde O+
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 juli 2011 @ 19:00:08 #77
163650 Greys
pi_99930372
Komt de coördinator een beetje rap?
Dan zal ze zelf wel zien of het wel of niet dat virus is waar ze ervaring mee heeft, maar als jij/zij het ook maar een beetje niet vertrouwt gewoon mee naar de DA gaan hoor :Y Sterkte :*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 juli 2011 @ 19:06:32 #78
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_99930600
Ik zou toch proberen z.s.m. een dierenarts te vinden. Die kleintjes drogen zo snel uit :{
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_99930645
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:00 schreef Greys het volgende:
Komt de coördinator een beetje rap?
Dan zal ze zelf wel zien of het wel of niet dat virus is waar ze ervaring mee heeft, maar als jij/zij het ook maar een beetje niet vertrouwt gewoon mee naar de DA gaan hoor :Y Sterkte :*
Ze komt om kwart voor 8. Ik moet wel zeggen dat ie nu iets beter lijkt opeens. Ik pakte net de hengel om met de andere katten te spelen en toen kwam hij uit zijn mandje om ook mee te spelen. Hij loopt wel mank maar probeerde wel te spelen.
Mank:
pi_99930928
Kijk eens wat een lievie O+
pi_99931073
O+
Ik hoop echt dat het beter blijft gaan. Het lijkt me heel eng als zo'n kleintje ineens zo ziek wordt.
pi_99931278
Ja ik vind ook dat een dierenarts eigenlijk moet kijken en ik duim ^O^ dat het snel weer beter gaat met Oscar O+
pi_99931610
Dierenarts lijkt mij ook beter, maar als er echt geen arts beschikbaar is dan zal de coördinator hopelijk ook genoeg kunnen zeggen. Gelukkig is het menneke een beetje opgeknapt. En Emma die zich door een ander laat aaien O+
pi_99931870
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:33 schreef PaarsBeestje het volgende:
Dierenarts lijkt mij ook beter, maar als er echt geen arts beschikbaar is dan zal de coördinator hopelijk ook genoeg kunnen zeggen. Gelukkig is het menneke een beetje opgeknapt. En Emma die zich door een ander laat aaien O+
Er zijn wel dierenartsen beschikbaar maar die werken niet samen met het asiel dus moeten we dan betalen. Nog even afwachten wat de coördinator zegt zo.
  maandag 25 juli 2011 @ 19:50:02 #85
35189 Troel
scherp en bot
pi_99932283
Die dierenarts in Haaksbergen werkt wel samen met het asiel en is volgens mij altijd geopend.

In Hengelo dus ook:

http://www.arts4dieren.nl/index.php?page=openingstijden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_99933034
De coördinator is net langs geweest en die weet zeker dat het het calicivirus is. Ze heeft zelf net 9 van de 13 kittens met het virus gehad. Het virus zorgt voor gewrichtsontsteking en dat zie je bij Oscar onder andere in zijn linkerpootje. Hij krijgt nu een pijnstiller en ontstekingsremmer en daar moet hij heel snel van opknappen. Mocht hij morgen nog niet opgeknapt zijn dan langs de dierenarts.
Morgen krijgt Oscar bezoek, de coördinator vond dat het wel door kon gaan en dat vind ik ook zolang hij niet zieker wordt. Hij moet iig tot zaterdag (helaas :P) bij mij blijven.
Het virus is erg besmettelijk en de kans dat Emma het ook krijgt is groot.
pi_99933236
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:08 schreef Oognip het volgende:
De coördinator is net langs geweest en die weet zeker dat het het calicivirus is. Ze heeft zelf net 9 van de 13 kittens met het virus gehad. Het virus zorgt voor gewrichtsontsteking en dat zie je bij Oscar onder andere in zijn linkerpootje. Hij krijgt nu een pijnstiller en ontstekingsremmer en daar moet hij heel snel van opknappen. Mocht hij morgen nog niet opgeknapt zijn dan langs de dierenarts.
Morgen krijgt Oscar bezoek, de coördinator vond dat het wel door kon gaan en dat vind ik ook zolang hij niet zieker wordt. Hij moet iig tot zaterdag (helaas :P) bij mij blijven.
Het virus is erg besmettelijk en de kans dat Emma het ook krijgt is groot.
Nou ik hoop dat Oscar snel opknapt en dat Emma het niet krijgt :*
pi_99933259
Preventief antibiotica voor Emma doen ze dan niet als de kans zo groot is? En hoe zit het dan met je andere katten, Oognip?
pi_99933345
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:14 schreef PaarsBeestje het volgende:
Preventief antibiotica voor Emma doen ze dan niet als de kans zo groot is? En hoe zit het dan met je andere katten, Oognip?
Mijn eigen katten zijn ingeënt dus grote kans dat ze dat niet krijgen. De katten van de coördinator hebben het iig nog nooit gehad. De kittens zijn ook ingeënt, maar juist daarom is hun weerstand nu wat aan de lage kant en hebben ze het gekregen.
Preventief antibiotica geven doen ze niet, we geven kittens het liefst zo min mogelijk antibiotica als het niet nodig is ivm resistentie.
pi_99933466
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:16 schreef Oognip het volgende:

[..]

Mijn eigen katten zijn ingeënt dus grote kans dat ze dat niet krijgen. De katten van de coördinator hebben het iig nog nooit gehad. De kittens zijn ook ingeënt, maar juist daarom is hun weerstand nu wat aan de lage kant en hebben ze het gekregen.
Preventief antibiotica geven doen ze niet, we geven kittens het liefst zo min mogelijk antibiotica als het niet nodig is ivm resistentie.
Gelukkig dat je andere katten veilig zijn dan O+ Hopelijk knapt Oscar snel op en blijft het Emma bespaart.
pi_99933962
Gewrichtsontstekingen zijn geen pretje, Arme Oscar. -O-
En nu duimen dat de medicijnen helpen en dat Emma gezond blijft.
pi_99935576
Ik hoop het ook mry en PaarsBeestje :*
Oscar was net al voorzichtig aan het spelen met zijn zus O+ Sterke beer dat het is O+
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 juli 2011 @ 21:19:54 #93
163650 Greys
pi_99936181
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:08 schreef Oognip het volgende:
Mocht hij morgen nog niet opgeknapt zijn dan langs de dierenarts.
Zou dat echt morgen al moeten werken ja? Snel!
Ik ga duimen *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_99936509
^O^ en ik ook.
pi_99937006
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 21:07 schreef Oognip het volgende:
Ik hoop het ook mry en PaarsBeestje :*
Oscar was net al voorzichtig aan het spelen met zijn zus O+ Sterke beer dat het is O+
Op zich een goed teken! Ik hoop dat de medicijnen snel zijn werk doen! Kom op Oscar O+
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 juli 2011 @ 21:39:25 #96
13151 crew  Rewimo
pi_99937190
Arme Oscar, geen wonder dat ie zich niet lekker voelde. Hopen dat het ventje nu snel weer opknapt en dat Emma niet ziek wordt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_99937278
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 21:19 schreef Greys het volgende:

[..]

Zou dat echt morgen al moeten werken ja? Snel!
Ik ga duimen *O*
Naja veel beter zal het misschien nog niet zijn, maar het zou sowieso niet slechter moeten gaan :) Hij eet en drinkt alleen niet dus ik heb hem net een beetje melk gegeven, daar nam hij een paar likjes van. Mocht hij slecht blijven eten en drinken dan krijgt hij speciaal voer dat met water aangelengd wordt. Katten zijn er dol op! O+
Net zat hij al bovenin de krabpaal te slapen met Emma O+ Daar is ie dus zelf ingeklommen en nu hinkelt ie naar buiten. Het komt wel goed met de kleine man :D
pi_99937414
As we speak neemt ie nog een beetje kittenmelk O+ *O*

Het calicivirus gaat heel snel. Als een kitten het heeft verandert ie binnen 2 uur in een ziek hoopje. Fijn dat het ook weer zo snel over gaat :)
pi_99938551
*O* fijn dat het goed gaat!

en dat is helemaal niet omdat ik dan morgen niet vroeg op hoef :+ _O-
pi_99939369
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:07 schreef Mama_Mia het volgende:
*O* fijn dat het goed gaat!

en dat is helemaal niet omdat ik dan morgen niet vroeg op hoef :+ _O-
Ow haha dan waren wij alleen gegaan hoor, ik had je er niet voor je bed uitgetrokken :D
pi_99940846
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:24 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ow haha dan waren wij alleen gegaan hoor, ik had je er niet voor je bed uitgetrokken :D
had wel gemogen hoor :P je hebt me toch al vaker met net uit bed haar & humeur gezien :P

Hoe is het nu met Oscar?
pi_99943197
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:52 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

had wel gemogen hoor :P je hebt me toch al vaker met net uit bed haar & humeur gezien :P

Hoe is het nu met Oscar?
Mwoah is het nu met Oscar -O- hij heeft net wel even gespeeld en is dus in de krabpaal geweest, nu ligt ie in een mandje te slapen en af en toe miauwt ie, volgens ons vanwege pijn. Dat is echt heel sneu om te zien ;(
pi_99943556
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:44 schreef Oognip het volgende:

[..]

Mwoah is het nu met Oscar -O- hij heeft net wel even gespeeld en is dus in de krabpaal geweest, nu ligt ie in een mandje te slapen en af en toe miauwt ie, volgens ons vanwege pijn. Dat is echt heel sneu om te zien ;(
;( dat is inderdaad echt heel sneu.

Als het moet he, en Oscar voelt zich echt heel zielig enzo, dan doe je wel ff aanbellen toch? -O- ik wil zo'n klein prutsje ook niet op de fiets hebben met al die hobbels als hij zich zo rot voelt :@
pi_99943596
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:52 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

;( dat is inderdaad echt heel sneu.

Als het moet he, en Oscar voelt zich echt heel zielig enzo, dan doe je wel ff aanbellen toch? -O- ik wil zo'n klein prutsje ook niet op de fiets hebben met al die hobbels als hij zich zo rot voelt :@
Als je het echt niet erg vindt dan bel ik aan O+
pi_99943713
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:53 schreef Oognip het volgende:

[..]

Als je het echt niet erg vindt dan bel ik aan O+
Je kent me toch :*
pi_99943740
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:55 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Je kent me toch :*
Daarom juist _O-
Off course :*
pi_99943793
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:56 schreef Oognip het volgende:

[..]

Daarom juist _O-
Off course :*
_O- kreng dat je er rondloopt O+

Vanaf hoe laat is de dierenarts bereikbaar? Misschien moet ik dan toch zo maar naar bed O-)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 juli 2011 @ 23:58:26 #108
163650 Greys
pi_99943802
Kan het zijn dat de pijnstiller van een paar uur geleden begint uit te werken?
Of zou die nog moeten werken?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_99943903
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:58 schreef Greys het volgende:
Kan het zijn dat de pijnstiller van een paar uur geleden begint uit te werken?
Of zou die nog moeten werken?
Ik ga er vanuit dat die nog werkt eigenlijk. Hij moet er 2 per dag dus krijgt morgenochtend weer. Als ie nu al is uitgewerkt snap ik niet waarom hij er niet meer krijgt -O- maar wie weet hoor... Ik kan me ook wel voorstellen dat ie nu extra pijn heeft omdat ie een paar uur geleden redelijk actief is geweest en veel met zijn pootje heeft gedaan.
pi_99943933
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:57 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

_O- kreng dat je er rondloopt O+

Vanaf hoe laat is de dierenarts bereikbaar? Misschien moet ik dan toch zo maar naar bed O-)
Vanaf 8:30? Wie weet gaan we helemaal niet naar de dierenarts joh :)
pi_99944031
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:01 schreef Oognip het volgende:

[..]

Vanaf 8:30? Wie weet gaan we helemaal niet naar de dierenarts joh :)
Ik moet sowieso zo naar bed want morgen naar Arnhem voor voetbal :s)

maar ik hoor het wel, zo niet dan is het mooi en dan neem ik aan dat O+ Oscar O+ gewoon weer z'n lieve blazerige zelf is :P
pi_99944327
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:03 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Ik moet sowieso zo naar bed want morgen naar Arnhem voor voetbal :s)

maar ik hoor het wel, zo niet dan is het mooi en dan neem ik aan dat O+ Oscar O+ gewoon weer z'n lieve blazerige zelf is :P
Naar ons blaast hij nooit O+ en is ie echt super lief O+
  † In Memoriam † dinsdag 26 juli 2011 @ 00:42:22 #113
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_99945392
Heel veel sterkte met Oscar Oognip.
Bah, zo'n klein ventje....
^O^ Dus maar.
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
pi_99945822
Arm hummeltje ;(

Hoop dat ie snel weer is opgeknapt! :Y
pi_99949429
Het gaat niet goed ;( Hij ziet er niet goed uit en is nog slapper en slomer dan gisteravond. Hij krijgt zo de pijnstiller iig zodat we het nog 2 uur uit kunnen houden. Bah het is zo sneu ;(
pi_99949484
Pijnstiller zit er in en over een uurtje kijken we weer of de pijnstiller al iets gedaan heeft maar ik verwacht het niet en vertrouw het helemaal niet. Speciale bijvoeding waar kittens normaal gek op zijn wil hij ook niet dus hij droogt uit. Heeel kut dit -O-
pi_99949513
Veel sterkte voor Oscar :* dan dan toch maar naar de dierenarts.
Ik ga gewoon een kaarsje aansteken voor hem.
pi_99949620
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 06:54 schreef indaha het volgende:
Veel sterkte voor Oscar :* dan dan toch maar naar de dierenarts.
Ik ga gewoon een kaarsje aansteken voor hem.
Lief van je :*
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 juli 2011 @ 07:21:16 #119
13151 crew  Rewimo
pi_99949629
Arme Oscar :{ Ga maar gauw naar de DA met hem. Sterkte! :*
  dinsdag 26 juli 2011 @ 07:50:08 #120
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_99949781
Calicivirus? Oftewel: niesziekte. Met de symptomen die je beschrijft zou dat niet het eerste zijn waar ik aan zou denken -O-

Zeker naar de dierenarts gaan! :Y

Je mist niet toevallig een speeltje? :X
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_99950004
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 07:50 schreef Sylver_ het volgende:
Calicivirus? Oftewel: niesziekte. Met de symptomen die je beschrijft zou dat niet het eerste zijn waar ik aan zou denken -O-

Zeker naar de dierenarts gaan! :Y

Je mist niet toevallig een speeltje? :X
Het is ook niet meer waar ik aan denk :N

Volgens mij mis ik geen speeltje nee...
Ik ga zo de dierenarts bellen.
pi_99950036
Gelukkig heeft ie net gepoept en de ontlasting was goed :)
pi_99950095
Nu twijfel ik weer -O- hij is nu wat aan het lopen en speelt af en toe een klein beetje. De pijnstiller heeft dus duidelijk wel aangeslagen. Nu twijfel ik of we niet gewoon op deze manier door moeten gaan met de pijnstillers...
pi_99950293
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:31 schreef Oognip het volgende:
Nu twijfel ik weer -O- hij is nu wat aan het lopen en speelt af en toe een klein beetje. De pijnstiller heeft dus duidelijk wel aangeslagen. Nu twijfel ik of we niet gewoon op deze manier door moeten gaan met de pijnstillers...
Je kan hem altijd even na laten kijken, al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Arme Oscar...
  dinsdag 26 juli 2011 @ 09:22:05 #125
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_99950930
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:22 schreef Oognip het volgende:

[..]

Het is ook niet meer waar ik aan denk :N

Volgens mij mis ik geen speeltje nee...
Ik ga zo de dierenarts bellen.
Gheh, we hadden de afgelopen week een explosie aan katjes die speeltjes hadden opgegeten - vandaar ;)

Maar ik zou toch even een gangetje maken naar de dierenarts :Y Zeker als hij niet (of heel slecht) wil eten, want dat houdt een kat (en zeker een kitten) niet lang vol..
pi_99952781
De geïnteresseerden voor Oscar hebben afgezegd :( Ik belde ze net om de afspraak te verzetten (ze zouden om 11 uur komen), maar ze vertelden dat ze gister het asiel hebben opgebeld om hem af te zeggen, ze hebben een ander kitten.
pi_99953019
Jammer, maar er komt vast een goed baasje voor hem en Emma O+
pi_99953867
Oscar wordt nu elk uur gedwangvoerd en vanmiddag gaan we naar de dierenarts.
pi_99956310
Oscar is opgenomen ;(
Het dwangvoeren wilde niet en hij werd alleen maar slechter. Om 4 uur kan ik bellen.
pi_99956764
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:31 schreef Oognip het volgende:
Oscar is opgenomen ;(
Het dwangvoeren wilde niet en hij werd alleen maar slechter. Om 4 uur kan ik bellen.
-O-

Jeetje Oognip, hebben ze gelijk een uitspraak gedaan over de oorzaak? Is het inderdaad wat de coördinator dacht?
pi_99956847
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:46 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

-O-

Jeetje Oognip, hebben ze gelijk een uitspraak gedaan over de oorzaak? Is het inderdaad wat de coördinator dacht?
Nee geen uitspraken gedaan dus we hebben nog geen idee. De dierenartsassistente heeft hem in ontvangst genomen, de dierenarts was nog even bezig maar die zal zo bij hem komen kijken.
Ik ben erg benieuwd of het is wat de coördinator dacht, maar denk het niet.
pi_99956872
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:48 schreef Oognip het volgende:

[..]

Nee geen uitspraken gedaan dus we hebben nog geen idee. De dierenartsassistente heeft hem in ontvangst genomen, de dierenarts was nog even bezig maar die zal zo bij hem komen kijken.
Ik ben erg benieuwd of het is wat de coördinator dacht, maar denk het niet.
Sneu hoor voor zo'n beestje. Ik hoop toch dat hij zich snel een beetje beter voelt en dat de dierenarts er wat aan kan doen.
pi_99956907
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:49 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Sneu hoor voor zo'n beestje. Ik hoop toch dat hij zich snel een beetje beter voelt en dat de dierenarts er wat aan kan doen.
Ik ook. Ik vind het echt heel kut en sneu ;(
pi_99956962
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:50 schreef Oognip het volgende:

[..]

:*

Je hebt je best gedaan, Oognip... Hopelijk gaat het nu snel beter :Y
pi_99957067
Oognip :*

Ik blijf duimen!
pi_99957354
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:50 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ach wat klote voor je, maar jij hebt alles gedaan wat je kon doen :*
Ik duim verder voor Oscar ^O^ en bij de dierenarts kunnen ze hem een infuus geven zodat hij in ieder geval genoeg vocht krijgt.
Ik hoop op goed nieuws straks
pi_99958175
Aaah, gos, arme Oscar! Ik hoop dat het mee gaat vallen en dat ie weer snel thuis komt.
pi_99958222
Ik hoop ook heel hard dat ie opknapt en vooral dat hij voor volgende week dinsdag helemaal beter is want dan gaan wij op vakantie.
pi_99958819
Arme Oscar. ;( Goed dat hij nu bij de DA is, hopelijk knapt hij snel op.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_99961991
Ach Oscar toch snel op knappen hoor ventje
pi_99964343
En en en?
pi_99964498
Ja is er al nieuws :o
pi_99965122
Geen nieuws nog. De assistente belt terug als ze de dierenarts heeft gesproken die Oscar heeft nagekeken.
pi_99965739
Dan wachten we nog maar even -O-
pi_99965750
Oscar had koorts (39,9) hier heeft hij een prik voor gehad en het is nu gezakt (38.1) dus dat is prima. Hij eet daar ook niet maar waarschijnlijk van de spanning, de dierenarts kon ook niks aan zijn pootje zien nu. Ik kan hem nu ophalen en thuis dwangvoeren, want hij ziet er verder wel weer redelijk uit. Mocht het niet lukken dan mag hij weer terug.
pi_99965902
O fijn dat hij weer naar huis mag waar hij beter beter op zijn gemak zal zijn dan bij de dierenarts.
Ik hoop dat hij wat gaat eten vanavond :*
pi_99966094
Joepie, go Oscar!
Succes met het ventje, hoop dat hij zo toch iets gaat drinken/eten!
pi_99967048
Hij is thuis en helemaal blij dat ie weer bij me is O+ Hij loopt een beetje rond nu.

Thanks m_m voor de ritjes!! :*
pi_99967215
*O* *O* *O*
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 juli 2011 @ 17:32:28 #150
13151 crew  Rewimo
pi_99967440
Fijn dat hij weer thuis is. Maar het is niet duidelijk wat hij nou eigenlijk mankeert?
pi_99967730
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 17:32 schreef Rewimo het volgende:
Fijn dat hij weer thuis is. Maar het is niet duidelijk wat hij nou eigenlijk mankeert?
Ze dachten 'gewoon' een griepje, maar wat precies verder is niet duidelijk.
pi_99967799
Voor morgen moeten we alleen wel een oplossing bedenken want vriend en ik moeten allebei werken. Ik tot 12 uur dus ben op tijd weer thuis, maar ik ben al om half 8 weg en vriend nog eerder. Dan krijgt ie een uur of 5 dus geen dwangvoer terwijl hij het eigenlijk om de 2.5 uur moet -O-
pi_99967883
Moet ik helpen, woon in Veldhoven
pi_99967982
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 17:46 schreef -moppie- het volgende:
Moet ik helpen, woon in Veldhoven
Haha das lief, maar ik woon in Enschede :o dus doe maar niet ;)

M_m gaat het misschien doen O+
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:51:28 #155
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_99968032
Dus toch koorts - dat kan iig al de sloomheid en het niet willen eten verklaren :Y

Hoop dat het snel beter gaat met Oscar!
pi_99968064
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 17:51 schreef Sylver_ het volgende:
Dus toch koorts - dat kan iig al de sloomheid en het niet willen eten verklaren :Y

Hoop dat het snel beter gaat met Oscar!
In de loop van de ochtend werd ie erg warm vandaar ook dat we naar de dierenarts zijn gegaan.
Thanks voor al je hulp :*
pi_99970576
Ik heb Oscar net gedwangvoerd. Hij moet 3 spuitjes van 5 ml binnen krijgen en bij het eerste spuitje begon ie zelf aan het spuitje te likken omdat ie het toch wel lekker vond :) Halverwege het 2e spuitje wilde hij het toch echt niet meer. Ik heb er ongeveer 10/11 ml in gekregen. Dat vind ik voor nu prima en dan kijk ik over een paar uur nog eens.

Sneu kippetje is het ;(
pi_99970696
Go oscar dat je je maar snel weer helemaal fit voelt
pi_99970783
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:14 schreef Oognip het volgende:
Ik heb Oscar net gedwangvoerd. Hij moet 3 spuitjes van 5 ml binnen krijgen en bij het eerste spuitje begon ie zelf aan het spuitje te likken omdat ie het toch wel lekker vond :) Halverwege het 2e spuitje wilde hij het toch echt niet meer. Ik heb er ongeveer 10/11 ml in gekregen. Dat vind ik voor nu prima en dan kijk ik over een paar uur nog eens.

Sneu kippetje is het ;(
Maar hij heeft al iets binnen ^O^ , mischien was hij ook wel te moe om verder te eten en eet hij straks de rest op O+
  † In Memoriam † dinsdag 26 juli 2011 @ 19:24:13 #160
72518 Strega
pi_99970993
Heel veel beterschap voor Oscar! :*
Bullie is thuis
pi_99971414
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:19 schreef indaha het volgende:

[..]

Maar hij heeft al iets binnen ^O^ , mischien was hij ook wel te moe om verder te eten en eet hij straks de rest op O+
Als ik het in een bakje doe dan eet ie niks, hij likte het alleen van het flesje af ipv dat ik het in zijn bek moest spuiten. Nu kon het gewoon op zijn tongetje even O+
pi_99971425
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:24 schreef Strega het volgende:
Heel veel beterschap voor Oscar! :*
pi_99975334
Ik ga maar weer eens overleggen want het gaat niks beter en weet even niet wat ik moet doen ;(
pi_99976358
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 20:53 schreef Oognip het volgende:
Ik ga maar weer eens overleggen want het gaat niks beter en weet even niet wat ik moet doen ;(
Wil hij niet eten :o
pi_99976879
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:12 schreef indaha het volgende:

[..]

Wil hij niet eten :o
Eten en drinken wil hij sowieso niet, daarom wordt ie gedwangvoerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Als hij 5 ml op heeft mag ik blij zijn, want meer gaat echt niet dan verzet hij zich hevig, gaat miauwen en verdrietig doen. Het lukt niet en ik vind het zo sneu.
De bedoeling was dat hij nu 15 ml binnen zou krijgen en om 11 uur weer, vannacht moet ik ook 1x dwangvoeren en morgenochtend moet ik werken, helemaal kut. Vriend heeft zijn werk afgezegd, maar dat kan ik niet. Vriend kan hem iig morgen dwangvoeren maar dan nog... Ik zit met m'n handen in het haar ;(
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:29:00 #166
35189 Troel
scherp en bot
pi_99977288
Oognip, wat vervelend! Kan je vriend hem wel dwangvoederen of lukt het hem ook niet?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_99977457
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:22 schreef Oognip het volgende:

[..]

Eten en drinken wil hij sowieso niet, daarom wordt ie gedwangvoerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Als hij 5 ml op heeft mag ik blij zijn, want meer gaat echt niet dan verzet hij zich hevig, gaat miauwen en verdrietig doen. Het lukt niet en ik vind het zo sneu.
De bedoeling was dat hij nu 15 ml binnen zou krijgen en om 11 uur weer, vannacht moet ik ook 1x dwangvoeren en morgenochtend moet ik werken, helemaal kut. Vriend heeft zijn werk afgezegd, maar dat kan ik niet. Vriend kan hem iig morgen dwangvoeren maar dan nog... Ik zit met m'n handen in het haar ;(
Ach wat een gedoe toch, ik kan je niet helpen maar wens je sterkte :* en ik hoop dat Oscar gauw opknapt.
Heb je nog contact gehad met de coordinator?
pi_99978273
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:31 schreef indaha het volgende:

[..]

Ach wat een gedoe toch, ik kan je niet helpen maar wens je sterkte :* en ik hoop dat Oscar gauw opknapt.
Heb je nog contact gehad met de coordinator?
Ja al 8 keer of zo vandaag :@ net weer en ik moest hem gaan tempen en bij boven de 40 graden moest ik naar de dierenarts. Hij heeft 40.3 dus ik heb gebeld, maar we moeten toch nog even afwachten tot de koortsverlagende spuit van vanmiddag zijn werk gaat doen, terwijl die naar mijn idee vanmiddag al zijn werk heeft gedaan want toen had ie 38.1. Hoe kan het dan dat het nu weer omhoog is.
Ik heb wel de 15 ml er in gekregen in 3 kwartier.
pi_99978361
En als je het op zijn snoet smeert? likt hij het er dan vanaf?
Je hebt ook van die astronauten pasta daar zitten heel veel voedingsstoffen in.
pi_99978483
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:48 schreef ferrari_rood het volgende:
Nee hij likt er niks vanaf, maar ik maak me op dit moment meer zorgen om de koorts.
pi_99978519
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:47 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ja al 8 keer of zo vandaag :@ net weer en ik moest hem gaan tempen en bij boven de 40 graden moest ik naar de dierenarts. Hij heeft 40.3 dus ik heb gebeld, maar we moeten toch nog even afwachten tot de koortsverlagende spuit van vanmiddag zijn werk gaat doen, terwijl die naar mijn idee vanmiddag al zijn werk heeft gedaan want toen had ie 38.1. Hoe kan het dan dat het nu weer omhoog is.
Ik heb wel de 15 ml er in gekregen in 3 kwartier.
Goed dat je het eten erin gekregen hebt maar wel hoge koorts , ik brand nog maar een kaarsje voor hem, ik hoop dat het morgenvroeg beter met hem gaat(ik ga nu naar bed).
Veel sterkte nog voor Oscar en ook voor jullie die hem verzorgen :*
pi_99978524
Wat een toestand Oognip, echt heel sneu dit... (zowel voor Oscar als voor jou trouwens)
pi_99978560
Bah wat een narigheid. -O-
Is het misschien niet beter om hem vannacht onder te brengen bij iemand die er meer verstand van heeft? Wie weet krijgt die het voer er gemakkelijker in. Want die is voor niemand leuk. Voor Oscar niet en niet voor jou.

Zou de hoge temp ook niet kunnen komen door de stress van het dwangvoeren trouwens? Ik weet niet hoeveel tijd er tussen voeren en tempen zat?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_99978684
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:52 schreef Cat22 het volgende:
Bah wat een narigheid. -O-
Is het misschien niet beter om hem vannacht onder te brengen bij iemand die er meer verstand van heeft? Wie weet krijgt die het voer er gemakkelijker in. Want die is voor niemand leuk. Voor Oscar niet en niet voor jou.

Zou de hoge temp ook niet kunnen komen door de stress van het dwangvoeren trouwens? Ik weet niet hoeveel tijd er tussen voeren en tempen zat?
Tempen hebben we meteen er achteraan gedaan, het zou er door kunnen komen, maar vergeleken met bij de dierenarts is het 2 graden gestegen dus dat is wel erg veel.
Bij de coordinator onderbrengen hebben we het ook over gehad maar we hebben het idee dat dat ook weer niet goed is vanwege de stress omdat Oscar zo bang is voor anderen.
Het dwangvoeren lukt nu wel als ik er de tijd maar voor neem.
pi_99978991
Och Oscar, kom op manneke!
Enschede is wel een stukkie uit de buurt maar mijn oudste zus woont in Glanerbrug dus ik wil deze week (omdat ik vakantie heb) altijd helpen
pi_99979101
De coordinator belt net terug, die heeft overlegd met de dierenarts die Oscar ook onderzocht heeft. De dierenarts zegt dat er niks aan te doen is op dit moment omdat hij al een koortsverlagende spuit heeft gekregen. Nog zo'n spuit kan niet want is giftig. We moeten hem op een koeler plekje neerleggen en mocht de koorts morgen nog niet minder zijn dan krijgt ie antibiotica.

Bah dit doet me meteen weer denken aan mijn overleden kittens, dat ging ook ongeveer zo ;(
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 juli 2011 @ 22:06:08 #177
13151 crew  Rewimo
pi_99979315
Bah, wat naar allemaal Oognip :{ Misschien kun je hem op van die koelpads leggen, als je die in een dikke handdoek hebt gewikkeld. Anders wordt het weer te koud voor hem.

Ik duim dat Oscar er weer bovenop komt en dat hij zich morgen al een stukje beter voelt. Sterkte! :*
  dinsdag 26 juli 2011 @ 22:08:01 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_99979425
Oognip, voor mij geldt hetzelfde hoor. Morgen komt me slecht uit, maar mocht je donderdag, vrijdag of zaterdag hulp nodig hebben, dan moet je echt gewoon gillen (of bellen, of smsen). OK, het duurt een kleine 20 minuten voor ik bij je ben, maar als MM er niet is met de auto dan is het een optie :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_99979431
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:06 schreef Rewimo het volgende:
Bah, wat naar allemaal Oognip :{ Misschien kun je hem op van die koelpads leggen, als je die in een dikke handdoek hebt gewikkeld. Anders wordt het weer te koud voor hem.

Ik duim dat Oscar er weer bovenop komt en dat hij zich morgen al een stukje beter voelt. Sterkte! :*
Koelen mogen we hem niet, want dat is te gevaarlijk voor een kitten. We hebben hem in de slaapkamer in een mandje gelegd, daar is het een stuk koeler. Hopelijk gaat het morgen beter, maar ik heb er een slecht gevoel over. Ik hoop dat ik dit keer ongelijk krijg.
Het is ook eng, stel de koorts stijgt en stijgt dan is er dus niks wat we voor hem kunnen doen :{
pi_99979459
Moppie en Troel heel lief aangeboden :*
pi_99979530
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:02 schreef Oognip het volgende:
De coordinator belt net terug, die heeft overlegd met de dierenarts die Oscar ook onderzocht heeft. De dierenarts zegt dat er niks aan te doen is op dit moment omdat hij al een koortsverlagende spuit heeft gekregen. Nog zo'n spuit kan niet want is giftig. We moeten hem op een koeler plekje neerleggen en mocht de koorts morgen nog niet minder zijn dan krijgt ie antibiotica.

Bah dit doet me meteen weer denken aan mijn overleden kittens, dat ging ook ongeveer zo ;(
We duimen voor jullie :{
pi_99979588
wat een nare wending zo. Ik ga heel hard duimen voor oscar
pi_99979807
Zet hem op Oscar! Ik duim ook heel hard mee voor een goede afloop!
  dinsdag 26 juli 2011 @ 22:16:28 #184
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_99979940
Ik heb even terug gebladerd en had gemist dat Oscar zijn 1e vaccinatie heeft gehad vorige week woensdag. Dan past mankheid, koorst (en daardoor anorexie en sloomheid) bij het FLS (Lameness Syndrome of 'limping kitten syndrome).

Uit onderzoek is naar voren gekomen dat kittens soms na de 1e enting dit doormaken. De verschijnselen zijn mankheid, sloom, koorts, niet willen eten.. Hoewel de symptomen bij aardig wat aandoeningen passen, vind ik het toch opvallend dat dit zich vrij kort na de enting openbaard...
pi_99980096
En wat is de uitkomst van bovennstaande of wat is er aan te doen?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 22:24:37 #186
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_99980462
Pijnstilling en ontstekingsremmer en bij niet eten dwangvoeren. Vaak gaat het dan na 3 tot 7 dagen weer beter.
pi_99980725
Sylver dat lijkt inderdaad erg op wat Oscar heeft zeg. Ik hoop van harte dat het snel weer over gaat. Over een half uur gaan we hem nog dwangvoeren, vannacht nog een keer en dan morgenochtend weer. Hij slaapt iig bij ons op de slaapkamer en Emma tussen de andere katten.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 22:41:49 #188
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_99981449
Ik hoop ook van harte dat het zoiets is en niet een andere (engere) aandoening, want daar is Oscar veel te lief voor!

Heeft Oscar een Metacam prikje gekregen trouwens?
pi_99982960
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:41 schreef Sylver_ het volgende:
Ik hoop ook van harte dat het zoiets is en niet een andere (engere) aandoening, want daar is Oscar veel te lief voor!

Heeft Oscar een Metacam prikje gekregen trouwens?
Ik dacht alleen een tolfedine spuitje maar weet het niet zeker. Vanaf donderdag krijgt hij tolfedine in tablet vorm.
pi_99986493
-O-

kom op Oscar, je verdient een gouden mandje, knokken ventje van me :*
  woensdag 27 juli 2011 @ 00:17:39 #191
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_99986683
^O^ duimt hard mee ^O^
En :* voor Oognip
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
  † In Memoriam † woensdag 27 juli 2011 @ 00:51:39 #192
72518 Strega
pi_99988257
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:48 schreef ferrari_rood het volgende:
Ja, vraag de Da Nutri-+ Cat mag hebben. Het stimuleert ook de drinklust.
Vreselijk, zo'n klein ventje :*
Bullie is thuis
  † In Memoriam † woensdag 27 juli 2011 @ 00:56:02 #193
72518 Strega
pi_99988421
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:08 schreef Oognip het volgende:

[..]

Koelen mogen we hem niet, want dat is te gevaarlijk voor een kitten. We hebben hem in de slaapkamer in een mandje gelegd, daar is het een stuk koeler. Hopelijk gaat het morgen beter, maar ik heb er een slecht gevoel over. Ik hoop dat ik dit keer ongelijk krijg.
Het is ook eng, stel de koorts stijgt en stijgt dan is er dus niks wat we voor hem kunnen doen :{
Lieverd, hier gaat ook een kaars aan voor Oscar hoor. We gaan met z'n allen even heel sterk aan dat ventje denken en een koortsvrije Oscar visualiseren. Sterkte vannacht :* :* :*
Bullie is thuis
  † In Memoriam † woensdag 27 juli 2011 @ 00:58:05 #194
72518 Strega
pi_99988509
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:16 schreef Sylver_ het volgende:
Ik heb even terug gebladerd en had gemist dat Oscar zijn 1e vaccinatie heeft gehad vorige week woensdag. Dan past mankheid, koorst (en daardoor anorexie en sloomheid) bij het FLS (Lameness Syndrome of 'limping kitten syndrome).

Uit onderzoek is naar voren gekomen dat kittens soms na de 1e enting dit doormaken. De verschijnselen zijn mankheid, sloom, koorts, niet willen eten.. Hoewel de symptomen bij aardig wat aandoeningen passen, vind ik het toch opvallend dat dit zich vrij kort na de enting openbaard...
|:( Je hebt helemaal gelijk!
Bullie is thuis
pi_99988668
http://www.mainecooninfo.(...)imping-syndrome.html

Je hebt inderdaad gelijk Sylver_

dan heeft het toch met het calici-virus te maken wat de coördinator zei. Gelukkig lees ik dat het gewoon weer overgaat, maar hopelijk helpen de koortsremmers!
  † In Memoriam † woensdag 27 juli 2011 @ 01:18:03 #196
72518 Strega
pi_99989136
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 01:02 schreef Mama_Mia het volgende:
http://www.mainecooninfo.(...)imping-syndrome.html

Je hebt inderdaad gelijk Sylver_

dan heeft het toch met het calici-virus te maken wat de coördinator zei. Gelukkig lees ik dat het gewoon weer overgaat, maar hopelijk helpen de koortsremmers!
Ja, en dat er met de koorts voldoende drinken in gaat. Ze drogen zo snel uit, die kleintjes.
We gaan gewoon heel hard duimen voor Oscar. ^O^
Bullie is thuis
pi_99990873
Wat zijn jullie allemaal lief O+

De vochtbalans van Oscar was bij de dierenarts trouwens nog prima dus op deze manier moet het gewoon lukken. Hij wordt nu gevoerd door mijn vriend.
pi_99990980
Ik brand ook nog een kaarsje voor Oscar en ga heel hard hopen dat ie er weer gauw bovenop komt :Y
pi_99991028
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 02:42 schreef Oognip het volgende:
Wat zijn jullie allemaal lief O+

De vochtbalans van Oscar was bij de dierenarts trouwens nog prima dus op deze manier moet het gewoon lukken. Hij wordt nu gevoerd door mijn vriend.
O+ fijn dat dat ook lukt :Y dan hoef je je op je werk geen zorgen te maken morgen O+
pi_99991935
Oscar maakt een iets levendigere indruk, maar ik juich nog maar niet te vroeg. Hij heeft zojuist weer dwangvoer gekregen en dat gaat best goed. Hij lijkt het lekker te vinden en verzet zich helemaal niet O+ ik vind het alleen wel erg naar om te geven, maar het moet maar.
Een uurtje geleden heb ik ook geprobeerd of ie misschien een brokje lustte en dat lustte hij wel :) 1 brokje heeft hij gegeten, niet veel maar het is een begin.

Ik ben apetrots op hem! O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Oognip op 27-07-2011 07:11:13 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 juli 2011 @ 07:18:49 #201
13151 crew  Rewimo
pi_99991978
Go Oscar! ^O^

Wat hierboven omschreven wordt na een inenting lijkt er wel verdraaid veel op ja.
pi_99992005
Gelukkig de nacht goed doorgekomen en we duimen door voor Oscar O+ en het kaarsje steken we ook maar weer aan.
Heb je zelf nog wat nachtrust gehad? :*
pi_99992050
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 07:05 schreef Oognip het volgende:
Oscar maakt een iets levendigere indruk, maar ik juich nog maar niet te vroeg. Hij heeft zojuist weer dwangvoer gekregen en dat gaat best goed. Hij lijkt het lekker te vinden en verzet zich helemaal niet O+ ik vind het alleen wel erg naar om te geven, maar het moet maar.
Een uurtje geleden heb ik ook geprobeerd of ie misschien een brokje lustte en dat lustte hij wel :) 1 brokje heeft hij gegeten, niet veel maar het is een begin.

Ik ben apetrots op hem! O+
Goed zo, Oscar! *O* En Oognip ook! :*
pi_99992052
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 07:25 schreef indaha het volgende:
Gelukkig de nacht goed doorgekomen en we duimen door voor Oscar O+ en het kaarsje steken we ook maar weer aan.
Heb je zelf nog wat nachtrust gehad? :*
Nachtrust kon slechter. Om 12 uur gaan slapen, om half 3 wakker tot 3 uur en toen weer om 6 uur. Ik ben wel moe. Vanmiddag maar weer een dutje doen ;) Nu eerst werken.
pi_99997226
*O* Een stapje in de goede richting, Oscar! *O*

Nu hopen dat het zo aanblijft! Succes op werk, Oognip, niet teveel zorgen maken he! ;) Dat komt het werk ook niet ten goede! :)
pi_99999575
Oscar heeft net 20 brokjes uit mijn hand gegeten *O*
Toen ik op mijn werk was kreeg ik een sms van mijn vriend dat Oscar zelf uit zijn mandje was gesprongen, een beetje heeft rondgelopen, met Emma heeft gespeeld en uiteindelijk op bed is gecrasht :D
Temperatuur: 38.8 *O* :D
pi_100000564
Geweldig , dat het zo mag doorgaan *O* *O* *O*
Wat zul je opgelucht zijn :*
pi_100000664
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:48 schreef indaha het volgende:
Geweldig , dat het zo mag doorgaan *O* *O* *O*
Wat zul je opgelucht zijn :*
Zeker :D maar hij is er nog niet... Nu moet ie zelf gaan eten en vooral gaan drinken, maar het begin is er :)
pi_100000688
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:35 schreef Oognip het volgende:
Toen ik op mijn werk was kreeg ik een sms van mijn vriend dat Oscar zelf uit zijn mandje was gesprongen, een beetje heeft rondgelopen, met Emma heeft gespeeld en uiteindelijk op bed is gecrasht :D
*O* *O*

Wat fijn!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 juli 2011 @ 12:54:21 #210
13151 crew  Rewimo
pi_100000932
Goed nieuws *O* Stoere Oscar!
pi_100001854
Ik ben zo blij!!!!!
pi_100002022
yeah Oscar *O* *O* *O* *O* *O*
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:30:51 #213
247887 Takaiki
pi_100004837
*O* *G* *O*
Sometimes you're the bug
pi_100004946
Fijn dat het wat beter gaat en dat hij lekker heeft gedronken *O*
pi_100008431
Ozzie *O* *G* *O*
  woensdag 27 juli 2011 @ 16:10:40 #217
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_100008628
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:35 schreef Oognip het volgende:
*O*
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_100009408
*O* *O* *O* *O* *O*
pi_100010661
*O* *O* *O*
pi_100012473
En weer 20 brokjes! *O*
pi_100012487
Gelukkig gaat het beter O+ !
pi_100012617
*O* *G* *O*

wat een saai topic zo met al die smileys :P

Ik ben blij :D
pi_100014472
*O* *O* *O*
pi_100014902
Net hebben alle katten vlees gegeten inclusief Oscar O+ De brokjes at hij alleen nog als je ze aan gaf of op de grond voor hem legde, maar het vlees zo uit het bakje :D En nu ligt hij lekker op mijn spijkerjasje te slapen.
Hij was in 1 dag 50 gram afgevallen en vandaag alweer 20 gram aangekomen O+
pi_100015255
Ik ben zo trots op Ozzie-wozzie O+
pi_100016404
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:11 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik ben zo trots op Ozzie-wozzie O+
Ik ook *O* *O* *O* en ook op Oognip voor de goede zorgen :*
pi_100016428
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:39 schreef indaha het volgende:

[..]

Ik ook *O* *O* *O* en ook op Oognip en vriend voor de goede zorgen :*
:P
pi_100018730
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:39 schreef Oognip het volgende:

[..]

:P
Je hebt gelijk hoor :* maar ik beschouw jullie als een team :P
pi_100018908
Ik mocht Oscar aaien, en zelfs Emma blies niet naar me, dus dit komt wel goed als Oognip op vakantie is :Y
pi_100019051
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 20:42 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik mocht Oscar aaien, en zelfs Emma blies niet naar me, dus dit komt wel goed als Oognip op vakantie is :Y
Wat ik al dacht: Oscar heeft weer koorts: 40.2 ;( Hij moet weer gedwangvoerd worden en morgen aan de antibiotica. Morgen starten we ook met de koortsverlagende medicijnen. De spuit die hij heeft gehad is nu waarschijnlijk uitgewerkt.
pi_100019204
Ja dat dacht ik al, maar goed dat hij morgen antibiotica krijgt , het is een hardnekkig virusje -O-
Wordt wel weer een onrustig nachtje voor jullie, moet je morgen werken?
pi_100019305
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 20:50 schreef indaha het volgende:
Ja dat dacht ik al, maar goed dat hij morgen antibiotica krijgt , het is een hardnekkig virusje -O-
Wordt wel weer een onrustig nachtje voor jullie, moet je morgen werken?
Ik hoef morgen niet te werken gelukkig, maar ben wel de hele dag alleen thuis. Oscar hoeft iig vannacht niet gevoerd te worden omdat 'ie goed gegeten heeft vandaag.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 juli 2011 @ 21:55:31 #233
13151 crew  Rewimo
pi_100022112
Mag hij nu al niet iets tegen de koorts? Lijkt me zo naar als hij met koorts de nacht ingaat :{
pi_100024727
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 21:55 schreef Rewimo het volgende:
Mag hij nu al niet iets tegen de koorts? Lijkt me zo naar als hij met koorts de nacht ingaat :{
Hij heeft gister een spuit gehad met koortsverlagend middel en dat werkt in principe 48 uur. Morgen mag ik beginnen met datzelfde middel in tabletvorm. Nu vooral laten op koele plekjes.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 28 juli 2011 @ 07:01:37 #235
13151 crew  Rewimo
pi_100034907
Hoe gaat het vanmorgen met Oscar?
pi_100037116
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 07:01 schreef Rewimo het volgende:
Hoe gaat het vanmorgen met Oscar?
Hij heeft 10 brokjes gegeten die ik bij hem had neergelegd maar verder is het een zielig hoopje. Nu hebben we hem voor de waterbak neergezet en is hij zelf aan het drinken gelukkig.
De coordinator heeft met de dierenarts gebeld en die hebben mij weer gebeld. Ze willen niet zomaar antibiotica meegeven (gelukkig) dus ze willen hem zien. Vanmiddag ga ik er heen. Misschien moet hij weer worden opgenomen, maar als dat enkel is om te dwangvoeren ga ik dat proberen te voorkomen want dat lukt hier ook wel en is minder stressvol.

[ Bericht 0% gewijzigd door Oognip op 28-07-2011 09:56:01 ]
  donderdag 28 juli 2011 @ 09:56:45 #237
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_100037340
"Steekt een kaarsje aan voor Oscar".
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 28 juli 2011 @ 10:13:13 #238
13151 crew  Rewimo
pi_100037788
Het is in elk geval een goed teken dat hij eet en vooral drinkt. Goed dat je bij de DA terecht kunt vandaag!
pi_100038233
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 09:56 schreef baniekje het volgende:
"Steekt een kaarsje aan voor Oscar".
"Doet er nog een bij"
Ja het is goed dat je vanmiddag naar de dierenarts kunt, want van afstand kan hij ook niets natuurlijk.
Hoe laat moet je er zijn?
pi_100040008
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:29 schreef indaha het volgende:

[..]

"Doet er nog een bij"
Ja het is goed dat je vanmiddag naar de dierenarts kunt, want van afstand kan hij ook niets natuurlijk.
Hoe laat moet je er zijn?
15:10 uur. Maar sinds een uur of 2 is hij door het huis aan het lopen en met Emma spelen. Hij heeft zelfs brokjes uit zijn bakje gegeten en is er zelf naar toe gelopen!
pi_100043340
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 11:27 schreef Oognip het volgende:

[..]

15:10 uur. Maar sinds een uur of 2 is hij door het huis aan het lopen en met Emma spelen. Hij heeft zelfs brokjes uit zijn bakje gegeten en is er zelf naar toe gelopen!
*O*
pi_100043938
Het is echt zo typisch he :') Oscar is nog steeds aan het spelen en rondlopen, al sinds vanmorgen half 11 _O-
pi_100047160
Hij denkt gewoon ja daaaag, ik wil niet weer naar de dierenarts, ik doe wel alsof ik gezond ben :W
pi_100047836
Ja geef hem eens ongelijk :P , ik hoop dat deze opleving aanhoud en dat hij gauw beter is O+
pi_100050925
En weer terug van de dierenarts. Oscar had mooi 38.1 als temp dus helemaal prima. We gaan gewoon op deze manier verder en dan hopen dat hij alleen maar beter wordt! :)
pi_100053336
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 16:03 schreef Oognip het volgende:
En weer terug van de dierenarts. Oscar had mooi 38.1 als temp dus helemaal prima. We gaan gewoon op deze manier verder en dan hopen dat hij alleen maar beter wordt! :)
Pff, wat een gedoe, maar fijn dat de koort weer lager is!
pi_100055199
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 16:03 schreef Oognip het volgende:
Yes go Oscar *O* *O* *O*
pi_100056916
Ik heb Oscar opgetild O+ en geaaid O+ en hij blies niet en hij knuffelde zelfs een beetje terug O+

Nee ik mag geen kat van mezelf o|O
pi_100057952
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 18:38 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik heb Oscar opgetild O+ en geaaid O+ en hij blies niet en hij knuffelde zelfs een beetje terug O+

Nee ik mag geen kat van mezelf o|O
Maar van de buuf wel en ze wil hem nog betalen ook ^O^
_O- :P
pi_100058124
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:06 schreef Oognip het volgende:

[..]

Maar van de buuf wel en ze wil hem nog betalen ook ^O^
_O- :P
Jamaar als ik wel een kat mocht van mezelf dan zou ik m je niet laten betalen hoor :@
pi_100058369
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:11 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Jamaar als ik wel een kat mocht van mezelf dan zou ik m je niet laten betalen hoor :@
Ook goed! :P
Maar goed, jij bent veel te streng voor jezelf :{w
pi_100058563
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:17 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ook goed! :P
Maar goed, jij bent veel te streng voor jezelf :{w
_O- zou je dat ook zeggen als ik zat te twijfelen over een kitten wat niet bij jou woont? :P
pi_100058637
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:23 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]
_O- zou je dat ook zeggen als ik zat te twijfelen over een kitten wat niet bij jou woont? :P
O-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100058724
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:24 schreef Cat22 het volgende:

[..]

O-)

SPOILER
_O-

SPOILER
Maar Oscar is ZO leuk :(
pi_100058787
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:27 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]
_O-

SPOILER
Maar Oscar is ZO leuk :(
Lol! Verkeerd begrepen. _O-

Oscar is ook heel leuk. Ach ze zijn allemaal gewoon leuk. O+
pi_100058839
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:29 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Lol! Verkeerd begrepen. _O-

Oscar is ook heel leuk. Ach ze zijn allemaal gewoon leuk. O+
Wat dacht jij dan :o
pi_100058990
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:30 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Wat dacht jij dan :o
Ik dacht dat je subtiel aan oognip wilde zeggen dat je ging informeren naar Ecco. :@
pi_100059027
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:35 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik dacht dat je subtiel aan oognip wilde zeggen dat je ging informeren naar Ecco. :@
:* ik vind Ecco echt heel heel heel leuk ook ja :@ echt een schatje O+

Maar het is meer dat ik me afvraag of Oognip mij ook nog te streng voor mezelf vindt als ik een ander katje wil, of dat het dan ineens slim is dat ik het niet doe ;)
pi_100059505
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:23 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]
Nee dat denk ik niet _O- maar ieder gastgezin wil toch het liefst dat haar kittens geplaatst worden? :)

eerlijkheid duurt het langst zullen we maar zeggen :+
pi_100059549
Met Emma gaat het trouwens wel super goed :D Ik heb al een dag of 4 geen nageltjes meer gevoeld en ze is echt gek op kroelen. Het is zo'n leuk poesje O+
pi_100059565
Ik wil Emma ook aaien :(
pi_100059586
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:51 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik wil Emma ook aaien :(
Die taak is niet voor iedereen weggelegd :7
pi_100059649
Ik heb nog wat foto's gemaakt.
Oscar O+

Emma O+
pi_100059740
Heb je Emma ingekleurd? :P
pi_100059781
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:56 schreef Mama_Mia het volgende:
Heb je Emma ingekleurd? :P
Vind je haar niet mooi? O+
pi_100059797
Emma O+
pi_100059834
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:57 schreef Oognip het volgende:

[..]

Vind je haar niet mooi? O+
Ja zo prachtig rood ineens :P lijkt ze net op Oscar :6
pi_100060127
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:59 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Ja zo prachtig rood ineens :P lijkt ze net op Oscar :6
Kijk eens boven je post O+
pi_100060183
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 20:07 schreef Oognip het volgende:

[..]

Kijk eens boven je post O+
Zag ik ja :P maar jij typte Emma O+ onder een foto van Oscar :6
pi_100060265
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 20:08 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Zag ik ja :P maar jij typte Emma O+ onder een foto van Oscar :6
:{w als je mijn topics een beetje kent weet je dat ik commentaar behorende bij een foto BOVEN de foto zet :P Ik was dus gewoon vergeten de foto van Emma te plakken ;)
pi_100060410
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 20:11 schreef Oognip het volgende:

[..]

:{w als je mijn topics een beetje kent weet je dat ik commentaar behorende bij een foto BOVEN de foto zet :P Ik was dus gewoon vergeten de foto van Emma te plakken ;)
Dan ben je nog steeds een doos :6 O+
pi_100060470
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 20:14 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Dan ben je nog steeds een doos :6 O+
:?
pi_100060550
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 20:16 schreef Oognip het volgende:

[..]
:?
Dat je dat vergeten was :6

Maarre, genoeg slowchat, hoe is het nu met Oscar?
pi_100060766
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 20:17 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Dat je dat vergeten was :6

Maarre, genoeg slowchat, hoe is het nu met Oscar?
Ik durf het eigenlijk niet meer te zeggen :@ maar het gaat nog steeds goed... En met Emma ook! :P
pi_100061196
Ik probeer op te zoeken wat de halfwaardetijd van Tolfedine (medicijn dat Oscar krijgt) is, maar ik kan het niet vinden. Ik ben wel benieuwd hoe lang het duurt voor het medicijn is uitgewerkt. Als ik dat weet kan ik meteen kijken of hij daarna slechter wordt of niet.
pi_100067956
Emma heeft ook in ene een mank pootje. Hier begon het bij Oscar ook mee -O-
pi_100068709
Emma heeft ook koorts (39.9) en krijgt nu ook een koortsverlagend tabletje. Ze is verder wel levendig en is aan het spelen met Oscar, liggend dat wel.
pi_100069090
Morgen oppassen bij de kleintjes O+
pi_100069209
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 23:15 schreef Mama_Mia het volgende:
Morgen oppassen bij de kleintjes O+
Is niet leuk ;(
pi_100069426
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 23:17 schreef Oognip het volgende:

[..]

Is niet leuk ;(
Nee, maar kan ik wel afscheid nemen als ze weg moeten -O-
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2011 @ 23:31:21 #281
72518 Strega
pi_100069789
Hoe gaat het nu met Emma? O+
Bullie is thuis
pi_100070021
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 23:31 schreef Strega het volgende:
Hoe gaat het nu met Emma? O+
Kut :'(
Emma heeft echt veel pijn en ik vind het ook zo kut dat ze moeten verhuizen :'( Wij gaan dinsdag op vakantie en als ze beter zouden zijn mochten ze hier blijven tijdens onze vakantie, maar zo snel zal Emma waarschijnlijk niet beter worden ;( Moeten die arme moppies weer wennen terwijl ze nog zo bang zijn voor vreemden :(
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2011 @ 23:43:28 #283
72518 Strega
pi_100070300
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 23:36 schreef Oognip het volgende:

[..]

Emma heeft echt veel pijn en ik vind het ook zo kut dat ze moeten verhuizen :'( Wij gaan dinsdag op vakantie en als ze beter zouden zijn mochten ze hier blijven tijdens onze vakantie, maar zo snel zal Emma waarschijnlijk niet beter worden ;( Moeten die arme moppies weer wennen terwijl ze nog zo bang zijn voor vreemden :(
Je hebt het nu natuurlijk wel gelijk ontdekt bij Emma, dus misschien knapt ze ook sneller op. :*
Ik hoop het, dan kan je tenminste ook met een beetje gerust hart op vakantie.
Bullie is thuis
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 28 juli 2011 @ 23:50:02 #284
163650 Greys
pi_100070563
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 23:36 schreef Oognip het volgende:

[..]

Oscar was toch ook al heel snel weer een stuk beter?
Waarom denk je dat het bij Emma langer gaat duren dan? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 28 juli 2011 @ 23:52:56 #285
247887 Takaiki
pi_100070684
Emma ook al? ;( -O-
Sterkte ermee Oognip en vriend :*
Sometimes you're the bug
pi_100071135
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 23:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Oscar was toch ook al heel snel weer een stuk beter?
Waarom denk je dat het bij Emma langer gaat duren dan? :@
Oscar was gister weer een stuk beter, maar 's avonds weer een stuk slechter en vanmorgen had ie nog 40 graden koorts. Hij heeft dinsdag een koortsverlagende spuit gehad en vanaf vanmorgen koortsverlagende tabletjes en die moet hij tot maandag.
Emma zal ze dus waarschijnlijk tot woensdag moeten.
  † In Memoriam † vrijdag 29 juli 2011 @ 00:04:52 #287
72518 Strega
pi_100071267
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 00:02 schreef Oognip het volgende:

[..]

Oscar was gister weer een stuk beter, maar 's avonds weer een stuk slechter en vanmorgen had ie nog 40 graden koorts. Hij heeft dinsdag een koortsverlagende spuit gehad en vanaf vanmorgen koortsverlagende tabletjes en die moet hij tot maandag.
Emma zal ze dus waarschijnlijk tot woensdag moeten.
Misschien net op tijd dus. Je vakantie oppas wil toch vast wel een tabletje geven?
Bullie is thuis
pi_100071478
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 00:04 schreef Strega het volgende:

[..]

Misschien net op tijd dus. Je vakantie oppas wil toch vast wel een tabletje geven?
Mag niet als ze ziek zijn :{ want als dan het laatste tabletje is gegeven en ze worden weer ziek .. ik werk niet voor het DOC namelijk :{
pi_100072658
Wat vervelend -O- Beterschap voor de kittens.
pi_100072852
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 00:09 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Mag niet als ze ziek zijn :{ want als dan het laatste tabletje is gegeven en ze worden weer ziek .. ik werk niet voor het DOC namelijk :{
Volgens mij mag het wel hoor, ik wil je er alleen niet mee opzadelen.
pi_100073361
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 00:47 schreef Oognip het volgende:

[..]

Oh _O-

nou ga ik me nog lullig voelen dat ze door mij dan weg moeten :@
pi_100077978
Hoe is het nu met de twee boefjes??
pi_100078689
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 00:47 schreef Oognip het volgende:

[..]

Had je dit al overlegd met het DOC? En wat zeggen zij ervan?
Ik zou het risico niet nemen hoor. :o De kittens zijn niet van jou en stel dat het slechter gaat met Emma en het DOC hoort dat jij op vakantie bent gegaan terwijl je de zorg voor de aan jou toevertrouwde kittens (die nu ook nog ziek zijn) aan een ander hebt overgelaten... daar kunnen trubbels van komen. Niks ten nadele van MM, maar jij bent degene waar ze het contract mee hebben, niet met haar.

Ik ga zelf ook over een paar weken met vakantie, dan moeten mijn kittens verhuizen en dat is jammer, maar het zijn niet mijn kittens dus ik volg daarin de richtlijnen. Ook al zijn de mijne kerngezond.
Hierbij speelt ook mee dat ik 8 dagen weg te lang vind, zeker nu ze in de socialisatiefase terechtkomen. Dan is 2 keer per dag binnenlopen en eten geven echt te weinig aandacht. In jouw situatie ligt dat wellicht anders, als MM vaker kan komen.
pi_100078816
Emma heeft heel veel pijn aan haar pootje. Ik heb haar wel even getempt (vriend is niet thuis dus heb het alleen gedaan en het is gelukt :D): 40.6 erg hoog dus.
Met Oscar gaat het wel goed, maar die heeft ook om 6 uur al een tabletje gehad van vriend. Emma nog niet want dat was toen te dicht op de vorige. Ik ga nu eerst even overleggen wat we nu met Emma gaan doen.
pi_100079207
Emma moet over een uurtje weer zo'n pilletje. Mocht de koorts niet zakken dat moeten we naar de dierenarts voor een spuit.
Ik hoop zo dat het pilletje lukt! Normaal doet mijn vriend dat omdat ik er geen geduld voor heb :+ Het is hem gister wel gelukt, maar het was een enorme strijd. Nu maar hopen dat het mij ook lukt.
pi_100079351
Arme Emma. -O-
pi_100079683
Ze wil ook geen nat vlees terwijl ze daar dol op is. Ze strompelde een beetje door het huis en na 2 stapjes ging ze telkens weer zitten. Ik heb de deur maar lekker open gezet voor haar en haar in een mandje gelegd. Dat vindt ze gelukkig goed.
Als ze om 12 uur nog niet gegeten heeft ga ik haar maar bijvoeren.
pi_100079945
-O- Arme schat. En ze vindt die gekke vachtloze twee-voeters al zo eng en dan gaan ze ook nog een pilletje er in stoppen, waar ze natuurlijk niets van snapt ;(
pi_100081884
Ik heb 5 gaten in mijn hand erbij en de pil ingeven is mislukt. Ik ga vragen of ze niet gewoon een spuit kan krijgen. Dit is geen doen.
pi_100082027
15:10 krijgt Emma ook een prik zodat we iig het weekend door komen.
pi_100085064
Meteen maar even vol maken nu ik nog tijd heb. Zo naar de dierenarts en werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')