SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De "laatste paar" topics:
Huizenmarkttopic #151: Een nieuwe start.
Huizenmarkttopic #152: In de ban van de huizenmarkt
Huizenmarkttopic #153: Waar verhuisboetes verlagen toch helptReal programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
Zo... 0,1% omlaag... is dat nu werkelijk een nieuwsbericht waard?quote:Hypotheekrente daalt door onrust rond euro
De prijsvechters op de hypotheekmarkt laten hun rente dalen. Dat meldt de Telegraaf vanochtend. Het gaat om een daling van zo’n 0,1 procent bij hypotheekrentes met een looptijd van 5, 10 en 15 jaar.
De daling in de rente wordt veroorzaakt door de onrust rond de euro. Directeur Joost Hembrecht van Florius zegt in de krant dat het er vorige week nog naar uitzag dat de langlopende hypotheekrentes zouden stijgen. “Maar inmiddels zijn de marges substantieel verbeterd door de ontwikkelingen in Zuid-Europa.”
Kritiek op hypotheekmarkt
De afgelopen maanden is er veel kritiek geweest op het functioneren van de Nederlandse hypotheekmarkt. Zo startte consumentenbond de Consumentenbond in april de actie ‘Stop hoge hypotheekrentes!’, waarvoor de organisatie van 26.000 mensen steun kreeg. De bond schreef aan minister De Jager van Financiën dat de Nederlandse hypotheekmarkt zich kenmerkt door historisch hoge marges en een gebrek aan concurrentie.
Op 30 mei dit jaar concludeerde toezichthouder AFM na een onderzoek dat er geen bewijs is voor prijsafspraken in de markt. Wel bleek dat de grote banken, die het leeuwendeel van de hypotheken in beheer hebben, hogere rentes rekenen dan andere partijen.
bron: NVM
Je begrijpt er nog niet veel van. Nout wil het wel even uitleggen:quote:Op maandag 18 juli 2011 10:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee. Ik kan best een hypotheek van 4 ton krijgen en mijn betalingsverplichtingen voldoen. Dat is toch wel een hoge hypotheek. Jij stelt dat dit soort 'hoge' hypotheken de crisis hebben veroorzaakt, maar het zijn juist de subprime hypotheken (waarbij de balans tussen onderpand en geldlening zoek is) die de crisis hebben veroorzaakt. Een 'hoge' hypotheek is dan ook wat kort door de bochtmaar ik snap wat je bedoelt.
Op Twitter staat het ook helemaal vol met makelaars, hypotheekverkopers en mensen met de dubbele hypotheek die het weer helemaal zien zitten.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:30 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Zo... 0,1% omlaag... is dat nu werkelijk een nieuwsbericht waard?
NIet echt belangrijk nieuws natuurlijk maar kan toch geen kwaad er een berichtje over te tikken? en de krant/website moet ergens mee gevuld worden.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:30 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Zo... 0,1% omlaag... is dat nu werkelijk een nieuwsbericht waard?
Kees de Kort zou zeggen dat elk mini-plusje word opgeblazen tot superpositief nieuwsquote:Op maandag 18 juli 2011 11:50 schreef lutser.com het volgende:
[..]
NIet echt belangrijk nieuws natuurlijk maar kan toch geen kwaad er een berichtje over te tikken? en de krant/website moet ergens mee gevuld worden.
AEGON bank die in zijn twitterbericht verwijst naar een bericht van pberendsquote:Op maandag 18 juli 2011 11:35 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Op Twitter staat het ook helemaal vol met makelaars, hypotheekverkopers en mensen met de dubbele hypotheek die het weer helemaal zien zitten.
en dan te bedenken dat die rondzingende berichten allemaal gebaseerd zijn op aannamesquote:Op maandag 18 juli 2011 11:57 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
AEGON bank die in zijn twitterbericht verwijst naar een bericht van pberends![]()
![]()
![]()
Die oplichters lezen hier dus gewoon mee
Wat is jouw definitie van 'stabiliseren' ?quote:Op maandag 18 juli 2011 12:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De prijzen stabiliseren al meer dan 2 jaar
En ze blijven vooral beweren dat "prijzen naar de top" iets gunstigs zou zijn...quote:Op maandag 18 juli 2011 11:57 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
AEGON bank die in zijn twitterbericht verwijst naar een bericht van pberends![]()
![]()
![]()
Die oplichters lezen hier dus gewoon mee
Laatste huizenprijscijfers bericht:quote:Op maandag 18 juli 2011 12:06 schreef meth77 het volgende:
[..]
en dan te bedenken dat die rondzingende berichten allemaal gebaseerd zijn op aannames![]()
Zoals die in de dikke van dale staat smartassquote:Op maandag 18 juli 2011 12:07 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Wat is jouw definitie van 'stabiliseren' ?
Als je daarmee bedoelt dat er nog geen schoksgewijze prijscorrectie is geweest dan moet ik je daarin gelijk geven
Even nagekeken dan:quote:Op maandag 18 juli 2011 12:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zoals die in de dikke van dale staat smartass
Hoop doet levenquote:Op maandag 18 juli 2011 12:16 schreef Censuur-152 het volgende:
Nu gaat de NVM alleen nog maar in op de zonnige toekomst omdat ze de realiteit van vandaag niet aankunnen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
De prijzen zijn al vanaf q3 2009 stabiel, maar jij blijft maar lekker dom lullen.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:31 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Even nagekeken dan:
sta·bi·li·se·ren -seerde, h gestabiliseerd duurzaam, permanent maken: zich ~ stabiel worden
sta·biel bn, bw 1 standvastig; onveranderlijk 2 vast, stevig: een auto met ~e wegligging
Nu.... ik trek niet dezelfde conclusie, prijzen dalen juist. Het aantal te koop staande huizen stijgt en ik begrijp dat ook het aantal transacties daalt. Wat is er eigenlijk wel stabiel op de woningmarkt, de vraagprijs misschien? De rente? Het te financieren bedrag? De enige stabiliteit op de woningmarkt is volgens mij de hardheid van baksteen en beton
Zoals ik al zei, stabiel. Bedankt voor je nuttige bijdrage K_manquote:Op maandag 18 juli 2011 13:00 schreef k_man het volgende:
Gegevens van de woning
regio Landelijk
soort woning Alle woningtypen
Prijsindex Bestaande Koopwoningen
september 2009 106,9
mei 2011 104,4
% stijging/daling -2,3 %
Stel dat je gelijk zou hebben, dan zeggen die cijfers nog helemaal niets over het type woning. Misschien dat mensen wel hetzelfde betalen voor een woning maar daar wel veel meer kwaliteit voor terug krijgen. In dat geval spreken we dus van een 'betaalde prijs' stabilisatie.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De prijzen zijn al vanaf q3 2009 stabiel, maar jij blijft maar lekker dom lullen.
Gelukkig maar dat de vraagprijs niks zegt over de marktquote:Op maandag 18 juli 2011 13:05 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Stel dat je gelijk zou hebben, dan zeggen die cijfers nog helemaal niets over het type woning. Misschien dat mensen wel hetzelfde betalen voor een woning maar daar wel veel meer kwaliteit voor terug krijgen. In dat geval spreken we dus van een 'betaalde prijs' stabilisatie.
Als ik er even bijhaal dat er enorm veel woningen te koop staan momenteel dan mag je toch wel concluderen dat de meeste vraagprijzen aan de hoge kant zijn. Tel daarbij op dat de prijzen wel degelijk licht gedaald zijn en je mag volgens mij concluderen dat er nog een correctie te wachten staat. Jij mag dat als dom en lullig bestempelen maar daar heeft de markt weinig boodschap aan
Nou ... niets.... dat is natuurlijk niet helemaal waar. Het geeft in ieder geval aan dat er mensen zijn die in hun beleving menen een huis met een marktwaarde x voor een vraagprijs y te kunnen verkopen. Dat dit vaak niet lukt blijkt wel uit het sterk gedaalde aantal verkopen.quote:Op maandag 18 juli 2011 13:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gelukkig maar dat de vraagprijs niks zegt over de markt
En dat is boeiend omdat?quote:Op maandag 18 juli 2011 13:21 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Nou ... niets.... dat is natuurlijk niet helemaal waar. Het geeft in ieder geval aan dat er mensen zijn die in hun beleving menen een huis met een marktwaarde x voor een vraagprijs y te kunnen verkopen. Dat dit vaak niet lukt blijkt wel uit het sterk gedaalde aantal verkopen.
Ik denk dat menig makelaar hard nadenkt over dit dilemmaquote:
Voor 0,1%?quote:Op maandag 18 juli 2011 11:35 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Op Twitter staat het ook helemaal vol met makelaars, hypotheekverkopers en mensen met de dubbele hypotheek die het weer helemaal zien zitten.
Diegene die de prijs maakt wil het liefst een zo maximale prijs en blijft net zo lang wachten als hij kan of wil om die prijs te bereiken, de makelaar is niet relavantquote:Op maandag 18 juli 2011 13:27 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Ik denk dat menig makelaar hard nadenkt over dit dilemma![]()
Zij zijn niet meer zo geinteresseerd in het behalen van de maximale koopsom, liever zien ze nu een forse toename in het aantal transacties.
Als een daling van de koopsom met 20% resulteert in een stijging van 50% van het aantal transacties dan zijn ze weer helemaal happy
Maar goed... misschien kunnen we deze discussie beter hier voortzetten.
FYI:quote:Op maandag 18 juli 2011 13:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Diegene die de prijs maakt wil het liefst een zo maximale prijs en blijft net zo lang wachten als hij kan of wil om die prijs te bereiken, de makelaar is niet relavant
ja dat idee heb ik ook, iedere nieuwe aanbieder wil zo scherp mogellijk in de markt staan, anders kun je het echt wel vergetenquote:Op maandag 18 juli 2011 14:43 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
FYI:
De vraagprijzen op Funda zijn ook aan het dalen.
Het is een beetje net als Marktplaats e.d.: alles wat er langer op staat is niet interessant, omdat niemand het wil hebben. Koopjes zitten alleen bij het nieuwe aanbod, het koopjes-deel is zo verkocht, de rest sluit aan bij de lange rij lang-te-koop-huizen.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:45 schreef meth77 het volgende:
[..]
ja dat idee heb ik ook, iedere nieuwe aanbieder wil zo scherp mogellijk in de markt staan, anders kun je het echt wel vergeten
Een 10% lagere vraagprijs t.o.v. 2009 is geen uitzondering meer. Ik vermoed dat er toch een hoop mensen zijn gaan inzien dat het geen 2002 meer is.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:43 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
FYI:
Klopt.... tenzij ze ineens wel bereid zijn flink te zakken. Wel slecht voor je onderhandelingspositie natuurlijk want plotseling blijkt dat je er toch echt graag vanaf wilt. Misschien dat deze koppigheid je tenslotte meer gaat kosten dan een initiële scherpe prijsstelling.quote:Op maandag 18 juli 2011 15:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is een beetje net als Marktplaats e.d.: alles wat er langer op staat is niet interessant, omdat niemand het wil hebben. Koopjes zitten alleen bij het nieuwe aanbod, het koopjes-deel is zo verkocht, de rest sluit aan bij de lange rij lang-te-koop-huizen.
En wat was is je punt ook alweer?quote:Op maandag 18 juli 2011 14:43 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
FYI:
Dat "diegene die de prijs maakt" ook zakken met hun prijzen.quote:Op maandag 18 juli 2011 15:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En wat was is je punt ook alweer?
Dat dit kan in Nederland!quote:Op maandag 18 juli 2011 15:21 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Dat "diegene die de prijs maakt" ook zakken met hun prijzen.
Zolang ze niet willen of moeten verkopen nietquote:Op maandag 18 juli 2011 15:21 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Dat "diegene die de prijs maakt" ook zakken met hun prijzen.
Lijkt me beter als je eerst een residence regeltquote:Op maandag 18 juli 2011 15:31 schreef erik666 het volgende:
Weet iemand iets over een huis kopen in Amerika ? Bedoel wat betreft belastingen etc.
Gaan we weer: ik ken genoeg huizen die in 2008 op de top van de markt verkocht zijn voor 30% onder de oorspronkelijke vraagprijs. Overvragen is niet iets van nu hoor.quote:Op maandag 18 juli 2011 15:03 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Een 10% lagere vraagprijs t.o.v. 2009 is geen uitzondering meer. Ik vermoed dat er toch een hoop mensen zijn gaan inzien dat het geen 2002 meer is.
Geen huizen die haalbaar zijn voor de gemiddelde Nederland met 1 á 2 keer modaalquote:Op maandag 18 juli 2011 15:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Gaan we weer: ik ken genoeg huizen die in 2008 op de top van de markt verkocht zijn voor 30% onder de oorspronkelijke vraagprijs. Overvragen is niet iets van nu hoor.
Hangt van je vermogen af, denk ikquote:Op maandag 18 juli 2011 15:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geen huizen die haalbaar zijn voor de gemiddelde Nederland met 1 á 2 keer modaal
Hier lokaal is het zelfs zo dat duurdere woningen beter verkopen dan de woningen in het laagste segment.quote:Op maandag 18 juli 2011 15:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Maar ik heb juist het idee dat in de goedkopere woningen het alleen maar méér dringen is, en dus prijsverlagingen daar niet echt in grote mate voorkomen.
Je hebt inderdaad maar 1 koper nodig, kan wel ff duren... dat dan weer welquote:Op maandag 18 juli 2011 15:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wachten op de liefhebber en als die komt betaalt hij toch wel een premium
Als je niet moet verkopen, gewoon blijven wachten
Dronten is niet zo heel erg groot dus ik beschouw bijna alle inwoners als buurmanquote:
Maar goed dat het niks kost om je huis te koop te zettenquote:Op maandag 18 juli 2011 15:50 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad maar 1 koper nodig, kan wel ff duren... dat dan weer wel
Dat denk jij maar, er zijn er vast genoeg die de factuur van de makelaar braaf betaald hebbenquote:Op maandag 18 juli 2011 15:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Maar goed dat het niks kost om je huis te koop te zetten
Ja, er schijnbaar meer wereldvreemde mensen zoals jijquote:Op maandag 18 juli 2011 15:52 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Dat denk jij maar, er zijn er vast genoeg die de factuur van de makelaar braaf betaald hebben
Nee... dat is niet wereldvreemd. Het is niet slim om je makelaar te betalen als deze nog niets gepresteerd heeft maar het gebeurt vaak genoeg.quote:Op maandag 18 juli 2011 15:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ja, er schijnbaar meer wereldvreemde mensen zoals jij
Bij mijn weten is het overal no cure no pay. Je bent vaak wel een minimaal bedrag aan opstartkosten verschuldigd (100 tot 150 euro).quote:Op maandag 18 juli 2011 15:58 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Nee... dat is niet wereldvreemd. Het is niet slim om je makelaar te betalen als deze nog niets gepresteerd heeft maar het gebeurt vaak genoeg.
Ja, die ex huur panden is niet zo veel soeps vaak.....quote:Op maandag 18 juli 2011 15:50 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Hier lokaal is het zelfs zo dat duurdere woningen beter verkopen dan de woningen in het laagste segment.
De corporatie probeert met pijn en moeite zijn afgeleefde troep te verkopen, iets wat totaal niet lukt. Huizen tussen de 200...250k lopen nog wel een beetje door. Aan de onderkant is het echt niet dringen, misschien wel in Brabant... want ik begrijp dat daar alles anders is![]()
Ik sprak laatst nog mijn buurman die zijn woning toch nog redelijk snel met verlies verkocht heeft, zat toch in het >450k segment... het kan dus wel... als je bereid bent te zakken met je prijs
Die bedoel ik. Vergeet ook niet dat veel mensen vast zitten aan hun makelaar, indien ze besluiten de opdracht terug te halen kost dat ook geld.quote:Op maandag 18 juli 2011 16:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Bij mijn weten is het overal no cure no pay. Je bent vaak wel een minimaal bedrag aan opstartkosten verschuldigd (100 tot 150 euro).
Dat ligt er een beetje aan als de makelaar opeens komt dat jij flink in prijs moet zakken en hij anders wilt stoppen met jou te bemiddelen dan kan de makelaar naar zijn centjes fluiten.quote:Op maandag 18 juli 2011 16:08 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Die bedoel ik. Vergeet ook niet dat veel mensen vast zitten aan hun makelaar, indien ze besluiten de opdracht terug te halen kost dat ook geld.
Sorry maar ik vind dat nihilquote:Op maandag 18 juli 2011 16:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Bij mijn weten is het overal no cure no pay. Je bent vaak wel een minimaal bedrag aan opstartkosten verschuldigd (100 tot 150 euro).
En net verklaarde je de mensen die dat wel betaalde tot wereldvreemde mensen? Maar goed... voor jouw is het nihil voor anderen is het een leuk avondje uitquote:Op maandag 18 juli 2011 16:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Sorry maar ik vind dat nihil
Zo flexibel dat huren in Dronten!quote:OFW wijzigt toewijzingsbeleid
Oost Flevoland Woondiensten (OFW) heeft haar toewijzingsbeleid gewijzigd. Woningzoekenden met een inkomen hoger dan ¤ 38.000,- komen niet meer in aanmerking voor een sociale huurwoning van OFW. Voor woningzoekenden met een inkomen tussen ¤ 33.614,- en ¤ 38.000,- kan er een langere wachtlijst ontstaan. Door nieuwe Europese regels is OFW genoodzaakt om bij het toewijzen van sociale huurwoningen strikt te kijken naar het inkomen van nieuwe huurders.
Als woningzoekenden zich inschrijven bij OFW dienen ze hun inkomen op te geven. Wanneer de woningzoekende een inkomen heeft dat hoger is dan ¤ 33.614,- komt de woningzoekende niet in aanmerking voor een sociale huurwoning. Dit zijn woningen met een huurprijs lager dan ¤ 652,52. Nagenoeg alle huurwoningen van OFW vallen in deze categorie.
Voor mensen met een inkomen tot ¤ 38.000 zijn er nauwelijks betaalbare andere woningen beschikbaar in de gemeente Dronten. Zij vallen tussen wal en schip. Daarom zet OFW zich in om toch aan deze groep mensen te blijven verhuren. OFW mag volgens de geldende regels maximaal 10% van haar sociale woningen verhuren aan woningzoekenden met een inkomen hoger dan ¤ 33.614,-. OFW gebruikt deze 10% om woningen toe te wijzen aan de groep met een inkomen tussen ¤ 33.614,- en ¤ 38.000,-.
De regels zijn alleen van toepassing op nieuwe verhuringen. Er is dus geen directe consequentie voor de huidige huurders. Alleen wanneer het inkomen van de huurder in de loop van de jaren is gegroeid tot boven ¤ 33.614,- én deze huurder wil doorstromen naar een andere sociale huurwoning, dan is dat niet vanzelfsprekend. De huurders met een inkomen van ¤ 38.000 of hoger komen in ieder geval niet meer in aanmerking voor een nieuwe sociale huurwoning. Voor hen bestaat wel een hardheidsclausule indien er sprake is van uitzonderlijke omstandigheden.
Europese regels hebben bepaald dat woningcorporaties 90% van de sociale huurwoningen moeten toewijzen aan mensen met een bruto (verzamel)inkomen van maximaal ¤ 33.614,-. Ook OFW zal daar aan moeten voldoen. Zo niet, dan moet OFW meer rente over haar leningen betalen. Gevolg daarvan is dat er minder geld is voor onderhoud, moderniseringen en nieuwbouw van woningen.
Voor iemand in dergelijke huizen zal het avondje uit er denk ik niet op veranderenquote:Op maandag 18 juli 2011 16:51 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
En net verklaarde je de mensen die dat wel betaalde tot wereldvreemde mensen? Maar goed... voor jouw is het nihil voor anderen is het een leuk avondje uit
Factuur van de makelaar voordat het verkocht isquote:Op maandag 18 juli 2011 15:52 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Dat denk jij maar, er zijn er vast genoeg die de factuur van de makelaar braaf betaald hebben
Neen, na zes maanden in ieder geval kostenloos cf. NVM voorwaardenquote:Op maandag 18 juli 2011 16:08 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Die bedoel ik. Vergeet ook niet dat veel mensen vast zitten aan hun makelaar, indien ze besluiten de opdracht terug te halen kost dat ook geld.
Idd.quote:Op maandag 18 juli 2011 17:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je op termijn wat anders wil en een huis hebt in het topsegment zet je huis lekker hoog te koop, omlaag kan altijd nog en meestal is zo'n koop ook een heel traject en kun je vaak nog rekken, dus ook voldoende tijd om alvast naar iets nieuws te gaan kijken
Of je blijft gewoon lekker zitten!quote:Op maandag 18 juli 2011 17:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Prijs hoog = iemand wil betalen = Feest
Duurt langer = prijs lager = Iemand wil betalen = Feestje
Duurt lang = Je stemt je prijs af op vergelijkbare huizen in de omgeving = je vindt een koper = deal
Ja ik zeg wel meer dat ze de huurwaardeforfait op 5% moeten stellen, gelijk aan de huurquote:Op maandag 18 juli 2011 17:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Worden eindelijk slim, nu nog de huren binnen 3 jaar naar marktwaarde trekken
6% van WOZ waarde = kale huur per jaar is dan wel een redelijk cijfer
ja, je zegt wel meer....quote:Op maandag 18 juli 2011 17:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja ik zeg wel meer dat ze de huurwaardeforfait op 5% moeten stellen, gelijk aan de huur
Tegen 5% gaat niemand investeren, 6% is een beetje de onderkant, 7% á 8% zou beter zijnquote:Op maandag 18 juli 2011 17:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja ik zeg wel meer dat ze de huurwaardeforfait op 5% moeten stellen, gelijk aan de huur
Gewoon geen sociale huurwoningen meer te koop zetten dan heb je meer woningen die binnen die 10% vallen. Volgens mij is dat ook goed te doen aangezien die verkoop nou niet bepaald lekker looptquote:Op maandag 18 juli 2011 17:00 schreef HansvD het volgende:
Ondertussen in Dronten:
Zo flexibel dat huren in Dronten!
Wel voor de babyboom generatie, maar ja, die bewonen er al een.quote:Op maandag 18 juli 2011 15:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geen huizen die haalbaar zijn voor de gemiddelde Nederland met 1 á 2 keer modaal
Ja.... sommigen zijn ware topsportersquote:Op maandag 18 juli 2011 17:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd.
Ik ken geen mensen meer die zomaar een woning kopen voordat ze hun eigen woning verkocht hebben. De meesten hebben inmiddels een veel langere adem gekregen.
Blijven plakken is het nieuwe verhuizenquote:
Nederland interessant om in te investeren? In steen? Volgens mij is dat anders een aardig achterhaald principequote:Op maandag 18 juli 2011 17:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Tegen 5% gaat niemand investeren, 6% is een beetje de onderkant, 7% á 8% zou beter zijn
Nog wat meer van dat soort maatregelen en Nederland is weer een interessant land om in te investerenKen voldoende huizen die ik zonder risico zou kunnen kopen en die ook makkelijk te verkopen zijn.
Nee, de vrijheid die je als huurder van sociale woningbouw hebt, die is inmiddels aardig achterhaald.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:49 schreef VirtualMemory het volgende:
Nederland interessant om in te investeren? In steen? Volgens mij is dat anders een aardig achterhaald principe
Stel je bent europeaan en je hebt geld 'over' wat ga je er mee doen?quote:Op maandag 18 juli 2011 19:49 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Nederland interessant om in te investeren? In steen? Volgens mij is dat anders een aardig achterhaald principe
Pluisjequote:Op maandag 18 juli 2011 17:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hey Xenonoob, hoeveel zou jou huur stijgen met die maatregelen? Procent of 30 of 3 jaar?
Ik denk dat er dan wel interessantere opties zijn, maar goed.... er staat genoeg vastgoed te koop dus sla je slagquote:Op maandag 18 juli 2011 19:52 schreef lutser.com het volgende:
Stel je bent europeaan en je hebt geld 'over' wat ga je er mee doen?
-op de bank zetten kijken of je inflatie bij kunt houden, en hopen dat je bank niet omvalt.
-in aandelen stoppen en bidden dat de beurs goed gaat.
-een huis/land in hongarije kopen hopen dat daar de economie aantrekt en de corrupte burgemeester je niet naait.
-een huis/grond in nederland kopen.
Ik denk dat een huis met grond in nederland èèn van de veiligste opties is.
Het is een trieste constatering dat tegenwoordig niet meer iedereen deze vrijheid gegund isquote:Op maandag 18 juli 2011 19:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, de vrijheid die je als huurder van sociale woningbouw hebt, die is inmiddels aardig achterhaald.![]()
Ik zit al met een flinke hefboom (die gelukkig in korting word gebracht op mijn belastingaangifte) in het vastgoed, meer investeren lijkt mij voorlopig niet wenselijk.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:55 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Ik denk dat er dan wel interessantere opties zijn, maar goed.... er staat genoeg vastgoed te koop dus sla je slag
Die vrijheid is je nog steeds gegund, maar niet meer over de rug van de lagere inkomens.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:57 schreef VirtualMemory het volgende:
Het is een trieste constatering dat tegenwoordig niet meer iedereen deze vrijheid gegund is![]()
Triest? Wat is er mis met het gezond maken van de sociale woningbouw?quote:Zoiets is tekenend voor de trieste situatie waar wij ons als land in bevinden
Hoax. De harde antileenkneuskern hier zal je haarfijn kunnen uitleggen dat als de waarde van je woning zakt, je er niet meer gewoon in kunt wonen.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:58 schreef lutser.com het volgende:
Wat de euro, beursen en aanverwante zaken allemaal gaan doen de komende jaren weet ik niet maar mijn huis is over 50 jaar nog steeds een huis
Mensen met geld om te investeren zijn geen leenkneuzen lijkt mijquote:Op maandag 18 juli 2011 20:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hoax. De harde antileenkneuskern hier zal je haarfijn kunnen uitleggen dat als de waarde van je woning zakt, je er niet meer gewoon in kunt wonen.
Je kunt prima investeren met geleend geld. Vraag het de BB generatie maar.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:08 schreef VirtualMemory het volgende:
Mensen met geld om te investeren zijn geen leenkneuzen lijkt mij![]()
Mijn inziens geld dit ook voor 'normale' mensen.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:08 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Mensen met geld om te investeren zijn geen leenkneuzen lijkt mij![]()
Meestal zijn het ordinaire criminelen, dat dan weer wel
Yep, en straks nog even volleggen met zonnepanelen (die prijs stort nu omlaag) en ook je energiebehoefte is redelijk afgedekt.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:13 schreef lutser.com het volgende:
Sparen kan uiteraard ook op een spaarrekening (weinig rendement door inflatie) of met aandelen (risicovol) maar het grote voordeel van een huis is dat de belangrijkste uitgaven post (wonen) is afgedekt.
Nu niet nee, door de plaag van de parasieten die ook wel bekend staan als scheefhuurdersquote:Op maandag 18 juli 2011 19:49 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Parasieten moet je ook uitroeien.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:57 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Het is een trieste constatering dat tegenwoordig niet meer iedereen deze vrijheid gegund is![]()
Zoiets is tekenend voor de trieste situatie waar wij ons als land in bevinden
Sowieso is het niet echt goed te praten dat schatrijke woningcorporaties met jaren wachtlijst voor een klein huisje hun huizen gaan verkopen...quote:Op maandag 18 juli 2011 19:43 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Gewoon geen sociale huurwoningen meer te koop zetten dan heb je meer woningen die binnen die 10% vallen. Volgens mij is dat ook goed te doen aangezien die verkoop nou niet bepaald lekker loopt
Als je nagaat dat de zorg in Nederland 80 miljard per jaar kost, zou dat zomaar kunnen ja...quote:Op maandag 18 juli 2011 20:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Nog even en ik betaal meer aan de zorgverzekeringen dan aan de woonlasten...
Er staat nog een vraag open Xenonoobquote:Op maandag 18 juli 2011 22:49 schreef VirtualMemory het volgende:
knip.... ik laat me teveel meeslepen door pluisje... moet ik niet doen![]()
Ik kan niet antwoorden voor xenonoob maar mocht het mij gebeuren dan lig ik er niet wakker van. Zelfs een stijging van 30% zou nog voordeliger zijn dan de trend van waardedaling van onroerend goedquote:Op maandag 18 juli 2011 22:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Er staat nog een vraag open Xenonoob
Ik ken DAM zijn situatie niet, maar ik kan 100% nog wel verdragen.quote:Op maandag 18 juli 2011 23:03 schreef VirtualMemory het volgende:
Ik kan niet antwoorden voor xenonoob maar mocht het mij gebeuren dan lig ik er niet wakker van. Zelfs een stijging van 30% zou nog voordeliger zijn dan de trend van waardedaling van onroerend goed![]()
Maar kan jij een waardedaling van 30% van je woning verdragen?
Ik heb geen idee wat Ierland hier mee te maken heeft, ik denk dat we het beter gewoon bij Nederland kunnen houdenquote:Op maandag 18 juli 2011 23:03 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Ik kan niet antwoorden voor xenonoob maar mocht het mij gebeuren dan lig ik er niet wakker van. Zelfs een stijging van 30% zou nog voordeliger zijn dan de trend van waardedaling van onroerend goed![]()
Dus het moet 50% in 3 jaar zijn?quote:Op maandag 18 juli 2011 23:03 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Jij zit in Ierland?quote:Op maandag 18 juli 2011 23:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat Ierland hier mee te maken heeft, ik denk dat we het beter gewoon bij Nederland kunnen houden
Zelfs dan ga ik nog niet huilen. Laat staan kopen.quote:Op maandag 18 juli 2011 23:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus het moet 50% in 3 jaar zijn?
Nopequote:
Rekenen is niet te sterkste kant, zoals nu weer duidelijk isquote:Op maandag 18 juli 2011 23:18 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Zelfs dan ga ik nog niet huilen. Laat staan kopen.
Jij denkt dat -30% of meer enkel een Iers fenomeen is?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |