abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99616973
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 13:27 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Ik denk dat menig makelaar hard nadenkt over dit dilemma :)

Zij zijn niet meer zo geinteresseerd in het behalen van de maximale koopsom, liever zien ze nu een forse toename in het aantal transacties.
Als een daling van de koopsom met 20% resulteert in een stijging van 50% van het aantal transacties dan zijn ze weer helemaal happy :Y

Maar goed... misschien kunnen we deze discussie beter hier voortzetten.
Diegene die de prijs maakt wil het liefst een zo maximale prijs en blijft net zo lang wachten als hij kan of wil om die prijs te bereiken, de makelaar is niet relavant
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_99619418
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 13:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Diegene die de prijs maakt wil het liefst een zo maximale prijs en blijft net zo lang wachten als hij kan of wil om die prijs te bereiken, de makelaar is niet relavant

FYI:
De vraagprijzen op Funda zijn ook aan het dalen.
  maandag 18 juli 2011 @ 14:45:18 #28
324665 meth77
to do or not to do
pi_99619486
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:43 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

FYI:
ja dat idee heb ik ook, iedere nieuwe aanbieder wil zo scherp mogellijk in de markt staan, anders kun je het echt wel vergeten
  maandag 18 juli 2011 @ 15:02:06 #29
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99620254
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:45 schreef meth77 het volgende:

[..]

ja dat idee heb ik ook, iedere nieuwe aanbieder wil zo scherp mogellijk in de markt staan, anders kun je het echt wel vergeten
Het is een beetje net als Marktplaats e.d.: alles wat er langer op staat is niet interessant, omdat niemand het wil hebben. Koopjes zitten alleen bij het nieuwe aanbod, het koopjes-deel is zo verkocht, de rest sluit aan bij de lange rij lang-te-koop-huizen.
censuur :O
pi_99620285
quote:

[..]

FYI:
Een 10% lagere vraagprijs t.o.v. 2009 is geen uitzondering meer. Ik vermoed dat er toch een hoop mensen zijn gaan inzien dat het geen 2002 meer is.
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
pi_99620374
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:02 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het is een beetje net als Marktplaats e.d.: alles wat er langer op staat is niet interessant, omdat niemand het wil hebben. Koopjes zitten alleen bij het nieuwe aanbod, het koopjes-deel is zo verkocht, de rest sluit aan bij de lange rij lang-te-koop-huizen.
Klopt.... tenzij ze ineens wel bereid zijn flink te zakken. Wel slecht voor je onderhandelingspositie natuurlijk want plotseling blijkt dat je er toch echt graag vanaf wilt. Misschien dat deze koppigheid je tenslotte meer gaat kosten dan een initiële scherpe prijsstelling.
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
pi_99620967
quote:

[..]

FYI:
En wat was is je punt ook alweer?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_99621232
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En wat was is je punt ook alweer?
Dat "diegene die de prijs maakt" ook zakken met hun prijzen.
pi_99621396
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:21 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Dat dit kan in Nederland!
pi_99621429
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:21 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Zolang ze niet willen of moeten verkopen niet
pi_99621661
Weet iemand iets over een huis kopen in Amerika ? Bedoel wat betreft belastingen etc.
pi_99621706
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:31 schreef erik666 het volgende:
Weet iemand iets over een huis kopen in Amerika ? Bedoel wat betreft belastingen etc.
Lijkt me beter als je eerst een residence regelt :')
pi_99621766
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:03 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Een 10% lagere vraagprijs t.o.v. 2009 is geen uitzondering meer. Ik vermoed dat er toch een hoop mensen zijn gaan inzien dat het geen 2002 meer is.
Gaan we weer: ik ken genoeg huizen die in 2008 op de top van de markt verkocht zijn voor 30% onder de oorspronkelijke vraagprijs. Overvragen is niet iets van nu hoor.
pi_99621846
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Gaan we weer: ik ken genoeg huizen die in 2008 op de top van de markt verkocht zijn voor 30% onder de oorspronkelijke vraagprijs. Overvragen is niet iets van nu hoor.
Geen huizen die haalbaar zijn voor de gemiddelde Nederland met 1 á 2 keer modaal
pi_99622192
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Geen huizen die haalbaar zijn voor de gemiddelde Nederland met 1 á 2 keer modaal
Hangt van je vermogen af, denk ik :)

Maar ik heb juist het idee dat in de goedkopere woningen het alleen maar méér dringen is, en dus prijsverlagingen daar niet echt in grote mate voorkomen. Wel in > 500k. Maar dat is net zo min vreemd als dit een crash is of een zeepbel :) Ik vind het nogal overdreven :)

De panden waarop ik doel zitten inderdaad in dat hogere segment.
pi_99622357
Wachten op de liefhebber en als die komt betaalt hij toch wel een premium

Als je niet moet verkopen, gewoon blijven wachten
pi_99622455
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Maar ik heb juist het idee dat in de goedkopere woningen het alleen maar méér dringen is, en dus prijsverlagingen daar niet echt in grote mate voorkomen.
Hier lokaal is het zelfs zo dat duurdere woningen beter verkopen dan de woningen in het laagste segment.
De corporatie probeert met pijn en moeite zijn afgeleefde troep te verkopen, iets wat totaal niet lukt. Huizen tussen de 200...250k lopen nog wel een beetje door. Aan de onderkant is het echt niet dringen, misschien wel in Brabant... want ik begrijp dat daar alles anders is :D
Ik sprak laatst nog mijn buurman die zijn woning toch nog redelijk snel met verlies verkocht heeft, zat toch in het >450k segment... het kan dus wel... als je bereid bent te zakken met je prijs ^O^
pi_99622480
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wachten op de liefhebber en als die komt betaalt hij toch wel een premium

Als je niet moet verkopen, gewoon blijven wachten
Je hebt inderdaad maar 1 koper nodig, kan wel ff duren... dat dan weer wel :)
pi_99622510
De man met 100 buurmannen _O_
pi_99622549
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De man met 100 buurmannen _O_
Dronten is niet zo heel erg groot dus ik beschouw bijna alle inwoners als buurman ;)
pi_99622552
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:50 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad maar 1 koper nodig, kan wel ff duren... dat dan weer wel :)
Maar goed dat het niks kost om je huis te koop te zetten
pi_99622591
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Maar goed dat het niks kost om je huis te koop te zetten
Dat denk jij maar, er zijn er vast genoeg die de factuur van de makelaar braaf betaald hebben :)
pi_99622649
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:52 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Dat denk jij maar, er zijn er vast genoeg die de factuur van de makelaar braaf betaald hebben :)
Ja, er schijnbaar meer wereldvreemde mensen zoals jij
pi_99622851
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ja, er schijnbaar meer wereldvreemde mensen zoals jij
Nee... dat is niet wereldvreemd. Het is niet slim om je makelaar te betalen als deze nog niets gepresteerd heeft maar het gebeurt vaak genoeg.
pi_99622927
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:58 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Nee... dat is niet wereldvreemd. Het is niet slim om je makelaar te betalen als deze nog niets gepresteerd heeft maar het gebeurt vaak genoeg.
Bij mijn weten is het overal no cure no pay. Je bent vaak wel een minimaal bedrag aan opstartkosten verschuldigd (100 tot 150 euro).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')