abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:54:29 #201
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_99663751
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Voeden op een toilet??
Een babyverschoonruimte is geen voedingsruimte, qua hygiene lijkt het me niet echt prettig, of zou jij ook je broodje wel op het toilet van een horecagelegenheid willen eten?
Wat is daar onhygiënisch aan? Word je tiet ineens viezer als je hem er in de WC uithaalt?
Laffe huichelaar
pi_99663980
Regeltjes hahah

Als mijn vrouw in het ziekenhuis zit met mijn kind, dan ga ik me echt niet aan de bezoektijden houden.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:01:48 #203
117098 Hathor
Effe niet
pi_99664071
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:59 schreef Santello het volgende:
Regeltjes hahah

Als mijn vrouw in het ziekenhuis zit met mijn kind, dan ga ik me echt niet aan de bezoektijden houden.
Dat getuigt dan wat voor een zelfingenomen varken je bent. Jij vind dat bestaande regels op jou niet van toepassing zijn?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 19 juli 2011 @ 15:01:57 #204
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_99664081
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:49 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het is maar wat je discreet vindt als er zo'n hamlap tevoorschijn komt terwijl ik aan mijn broodje zit.
Tegenwoordig heeft bijna elke horecagelegenheid een ruime toiletgelegenheid met voldoende babyverschoonruimte etc. Wat is er mis mee om daar te gaan voeden?
dat wat jij omschrijft, vind ik verre van discreet :) en zou ik ook niet kunnen waarderen. Maar goed, je kunt ook voeden zonder die hamlap te tonen... Sterker nog, ik denk dat mijn huidige shirtjes meer blote tiet laten zien dan ik met voeden ooit gedaan heb. En ik heb Heatwave nog nooit horen klagen over mijn decolleté...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:02:43 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99664114
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:54 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat is daar onhygiënisch aan? Word je tiet ineens viezer als je hem er in de WC uithaalt?
Jij vindt het ook geen enkel probleem om op de WC in een horecagelegenheid een broodje te eten?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:03:41 #206
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_99664154
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jij vindt het ook geen enkel probleem om op de WC in een horecagelegenheid een broodje te eten?
Eerder vergelijkbaar met een flesje melk wat je van thuis meegenomen hebt. En nee, dat zou ik geen probleem vinden.
Laffe huichelaar
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:08:27 #207
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99664363
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:01 schreef Sjeen het volgende:

dat wat jij omschrijft, vind ik verre van discreet :) en zou ik ook niet kunnen waarderen. Maar goed, je kunt ook voeden zonder die hamlap te tonen... Sterker nog, ik denk dat mijn huidige shirtjes meer blote tiet laten zien dan ik met voeden ooit gedaan heb. En ik heb Heatwave nog nooit horen klagen over mijn decolleté...
Een afgesloten ruimte waar enkel andere vrouwen kunnen komen is toch stukken discreter dan aan je tafeltje in een horecazaak? Maar dan word je in je moedereer aangetast of zo?
Ik neem er zelf geen aanstoot aan, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen dat wel doen en dan vind ik het niet meer dan normaal dat beide partijen water bij de wijn willen doen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:09:14 #208
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99664394
Is het dan normaal om je kind borstvoeding te geven in het openbaar?
Zie het vrijwel nooit gebeuren iig.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_99664408
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 21:43 schreef polderturk het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)m-angst-voor-moslims

Waarom moet dit nieuws zijn? "vrouw kreeg te horen dat ze beter geen borstvoeding kan geven in openbare ruimte". boehoe wat erg zeg. Zie de schuimbekkende reacties in de link. Ja ja volgens sommigen weer een teken van de islamisering van Nederland. Een nieuwsbericht met als enige doel haat tegen moslims te zaaien. Geen enkele moslim zal naar die vrouw gaan en vragen dat niet te doen. Veruit de meeste moslims hebben er geen problemen mee.

[..]

en jij maakt er nieuws van op fok ^O^
pi_99664448
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:03 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Eerder vergelijkbaar met een flesje melk wat je van thuis meegenomen hebt. En nee, dat zou ik geen probleem vinden.
je eigenwaarde is te laag. ga in therapie! ^O^
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:10:31 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99664464
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:52 schreef Copycat het volgende:
Ik zeg niet op het toilet, maar in de toiletgelegenheid. Daar waar de wastafels zijn. En de babyverschoonruimte. Ik zie niet in dat dat een te minne ruimte is voor borstvoeding.
Het is geen kwestie van te min zijn.

Het is in de meeste gelegenheden simpelweg een kwestie van geen ruimte hebben, als een het voorportaal van een toiletgroep, waar de wastafels zijn, voorzien is van een stoel waar je met gemak 3 kwartier kunt gaan zitten voeden dan zou het voor een hoop vrouwen waarschijnlijk geen probleem zijn, maar die ruimte en die stoel is er meestal niet.

Ikea Delft heeft in de hoek van het restaurant een speciaal moeder en kind hoekje, van ongeveer 2 bij 2 met muurtjes van ongeveer 1½ meter hoog; 2 stoelen en nog een tafeltje met stoeltjes voor eventuele broertjes of zusjes.
Ideaal, je zit er net iets rustiger dan in het restaurant, jij hebt van niemand last en niemand heeft last van jou... helaas hebben niet alle Ikea's het.

Om bij Ikea te blijven; sommige verschoningsruimtes hebben wel een stoel zodat je je kind eventueel even rustig zou kunnen zitten voeden, maar als ik al merk dat het er vaak zo druk is dat er al door de volgende moeder aan de deur gemorreld wordt als ik mijn zoon alleen even een schone luier geef, dan moet ik er niet aan denken dat ik die ruimte ook nog eens 3 kwartier bezet hou voor een voeding.

En ja, ik weet dat er ook moeders zijn die met 5 minuten links en 5 minuten rechts klaar zijn, maar er zijn er ook die 25 minuten aan de ene kant, boertje en dan nog eens een minuut of 10 aan de andere kant bezig zijn met 1 voeding.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_99664514
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom zoek je een horecagelegenheid op om borstvoeding te geven?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_99664516
je moet gewoon je baby kunnen voeden. kijk dat je niet perse je tieten eerst gaat showen en zegt, wie wil er een slokje, ok, maar om dit naar de wc te verbannen vind ik echte onzin.
pi_99664543
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

- binnen
- intiemer
- zelf ook wat eten / drinken
  Moderator dinsdag 19 juli 2011 @ 15:12:52 #215
249559 crew  Lavenderr
pi_99664569
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:59 schreef Santello het volgende:
Regeltjes hahah

Waarom gelden die bezoektijden voor jou niet?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:13:22 #216
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_99664594
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Want het spelen met je Xbox is ook echt een eerste levensbehoefte.
Ik mag aannemen dat je nu ook niet op je werk op FOK! aan het spelen bent?

Maar ik ben het met je eens dat het absurd is, wat mij betreft zouden moeders sowieso langer bevallingsverlof moeten hebben, die 10-12 weken in NL zijn belachelijk laag.
Het zou beter naar Scandinavisch voorbeeld gewoon een jaar kunnen zijn, hoeven ze ook niet op het werk te voeden of te kolven.
Een kind KRIJGEN is ook geen eerste levensbehoefte maar een puur persoonlijke wens. Ik val mijn werkgever niet lastig met mijn persoonlijke wensen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:13:47 #217
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_99664617
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

je eigenwaarde is te laag. ga in therapie! ^O^
Ik zou pas in therapie moeten als ik ineens mn shirt naar beneden zou doen midden in een restaurant.
En als ik lekker aan het eten/drinken ben of andere sociale dingen, stel ik het gewoon niet op prijs tegen andermans voorgevel aan te kijken.
Laffe huichelaar
  Moderator dinsdag 19 juli 2011 @ 15:14:30 #218
249559 crew  Lavenderr
pi_99664653
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:08 schreef Copycat het volgende:

[..]

Een afgesloten ruimte waar enkel andere vrouwen kunnen komen is toch stukken discreter dan aan je tafeltje in een horecazaak? Maar dan word je in je moedereer aangetast of zo?
Ik neem er zelf geen aanstoot aan, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen dat wel doen en dan vind ik het niet meer dan normaal dat beide partijen water bij de wijn willen doen.
Daar ben ik het mee eens, een compromis . Iedereen blij.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:14:39 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99664658
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Prima, dan ga jij later lekker je kind op de WC zitten voeden ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:17:00 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99664774
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Een kind KRIJGEN is ook geen eerste levensbehoefte maar een puur persoonlijke wens. Ik val mijn werkgever niet lastig met mijn persoonlijke wensen.
Ik ook niet, maar dat neemt niet weg dat werkende moeders in dit land gelukkig wel het recht hebben om voor hun zogende kind te zorgen.
Het is de overheid die graag al die vrouwen aan het werk wil hebben en houden, daar hoort dus bij dat vrouwen kinderen krijgen en die kinderen ook moeten verzorgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:18:42 #221
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_99664862
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar dat neemt niet weg dat werkende moeders in dit land gelukkig wel het recht hebben om voor hun zogende kind te zorgen.
Het is de overheid die graag al die vrouwen aan het werk wil hebben en houden, daar hoort dus bij dat vrouwen kinderen krijgen en die kinderen ook moeten verzorgen.
Ik weet dat het zo is, en ik kan me er voor een deel nog wel in vinden. Maar in de praktijk vind ik het 3derangs collega's die puur werkweigeren. Je kind is ziek, jij niet, jij komt toch niet werken --->ontslag.

Ik heb er gewoon een hekel aan, ik maak het teveel mee om me heen, een kind is een excuus waarmee je altijd wegkomt.
Get woke, go broke!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:18:55 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99664879
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Omdat ik op dat moment toevallig niet thuis ben en mijn kind honger heeft, waar zou ik hem anders moeten voeden?

En nee, "thuis" is niet altijd een optie, ik ben niet heel erg van het winkelen, maar ook ik heb wel eens iets nodig in de stad of bij Ikea.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_99664890
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:13 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik zou pas in therapie moeten als ik ineens mn shirt naar beneden zou doen midden in een restaurant.
En als ik lekker aan het eten/drinken ben of andere sociale dingen, stel ik het gewoon niet op prijs tegen andermans voorgevel aan te kijken.
Je stelt je er rare dingen bij voor.
pi_99664895
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

- binnen
- intiemer
- zelf ook wat eten / drinken
En of anderen naar een horecagelegenheid gaan om gezellig intiem van de aanblik van het zogen te genieten doet er natuurlijk niet toe?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_99664925
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:17 schreef Leandra het volgende:

Huh? Sinds wanneer verplicht de overheid vrouwen om kinderen te krijgen?
pi_99664981
Mensen die borstvoeding een probleem vinden.... Evht -O-
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:21:35 #227
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_99665013
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Mensen die borstvoeding een probleem vinden.... Evht -O-
Oh ja, daar ging het eigenlijk over :').

Daar heb ik dan weer geen problemen mee verder, ook niet met kinderen in het algemeen, wel met heel veel ouders ;).
Get woke, go broke!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 19 juli 2011 @ 15:22:25 #228
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_99665059
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:08 schreef Copycat het volgende:

[..]

Op het moment dat mensen niet beter weten dan dat mijn kind op mijn schoot ligt te slapen, zie ik niet in waarom ik daarvoor naar een andere ruimte zou moeten gaan :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Jij valt jouw werkgever net zo goed lastig met je persoonlijke wensen door een rookpauze te nemen... op het moment dat je een kind hebt en borstvoeding geeft, dan wordt dat kolven dus wel een levensbehoefte. Zonder dat word je namelijk ziek...
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:22:58 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99665090
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik weet dat het zo is, en ik kan me er voor een deel nog wel in vinden. Maar in de praktijk vind ik het 3derangs collega's die puur werkweigeren. Je kind is ziek, jij niet, jij komt toch niet werken --->ontslag.

Ik heb er gewoon een hekel aan, ik maak het teveel mee om me heen, een kind is een excuus waarmee je altijd wegkomt.
Die werkende moeders zouden het probleem van het zieke kind wat vaker bij de vader moeten neerleggen...
Een ziek kind is een ziek kind, het is vervelend dat daar geen oplossingen voor zijn, maar je kunt een ziek kind moeilijk alleen thuislaten.

Waarom neem je de vaders die thuisblijven voor het zieke kind niet kwalijk dat ze 3de rangs collega's zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
  Licht Ontvlambaar dinsdag 19 juli 2011 @ 15:23:41 #230
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_99665131
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:13 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik zal eraan proberen te denken de volgende keer... :+
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:26:21 #231
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99665252
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:22 schreef Sjeen het volgende:

Op het moment dat mensen niet beter weten dan dat mijn kind op mijn schoot ligt te slapen, zie ik niet in waarom ik daarvoor naar een andere ruimte zou moeten gaan :)

Ik in zo'n geval ook niet. Maar negen van de tien keer is het niet zo subtiel. Als ik net aan mijn latte zit bij CoffeeLovers en opeens in zo'n pannenkoek met topping staar.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:26:25 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99665257
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:19 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Huh? Sinds wanneer verplicht de overheid vrouwen om kinderen te krijgen?
Ik stel niet dat het verplicht is, maar als de overheid wil dat vrouwen aan het werk blijven dan komt daar automatisch het "probleem" van de werkende moeder bij... dat is onderdeel van de wens van de overheid dat vrouwen blijven deelnemen aan het arbeidsproces.

En in feite wil iedereen dat, want degenen die nu het hardst tegen de rechten van de werkende moeders aanschoppen, lopen waarschijnlijk voorop om te klagen dat vrouwen die niet zijn blijven werken, en dus hun werkgevers en collega's niet hebben "lastiggevallen" met zwangerschapsverlof, kolven op de werkplek en vrij nemen omdat de kinderen ziek zijn, toch AOW krijgen, terwijl ze veel minder premie betaald hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:27:02 #233
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_99665292
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die werkende moeders zouden het probleem van het zieke kind wat vaker bij de vader moeten neerleggen...
Een ziek kind is een ziek kind, het is vervelend dat daar geen oplossingen voor zijn, maar je kunt een ziek kind moeilijk alleen thuislaten.

Waarom neem je de vaders die thuisblijven voor het zieke kind niet kwalijk dat ze 3de rangs collega's zijn?
Dat geldt net zo hard voor vaders idd, maar die doen het nooit :').

Ik weet dat ik het een beetje hard stel, maar ik word er persoonlijk gewoon heel erg moe van, dat voortrekken van mensen met kinderen. Ik ben juist de betere werknemer, maar krijg minder rechten ;).

En nee, het zit me niet diep (voor we dat weer krijgen) ik besteed wel meer tijd aan mijn posts soms ;).
Get woke, go broke!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:29:08 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99665381
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik in zo'n geval ook niet. Maar negen van de tien keer is het niet zo subtiel. Als ik net aan mijn latte zit bij CoffeeLovers en opeens in zo'n pannenkoek met topping staar.
Eerlijk gezegd heb ik iets dergelijks nog nooit meegemaakt...

En zoals al eerder in het topic gepost: iemand wilde zoonlief een aai over z'n bolletje geven en kwam er pas achter dat ik hem zat te voeden toen haar hand 5 cm boven z'n hoofd zat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_99665428
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik stel niet dat het verplicht is, maar als de overheid wil dat vrouwen aan het werk blijven dan komt daar automatisch het "probleem" van de werkende moeder bij... dat is onderdeel van de wens van de overheid dat vrouwen blijven deelnemen aan het arbeidsproces.

En in feite wil iedereen dat, want degenen die nu het hardst tegen de rechten van de werkende moeders aanschoppen, lopen waarschijnlijk voorop om te klagen dat vrouwen die niet zijn blijven werken, en dus hun werkgevers en collega's niet hebben "lastiggevallen" met zwangerschapsverlof, kolven op de werkplek en vrij nemen omdat de kinderen ziek zijn, toch AOW krijgen, terwijl ze veel minder premie betaald hebben.
Dan nog is het jouw keuze....niemand die jou verplicht om kinderen te nemen en de gevolgen daarvan zijn dan ook jouw persoonlijke keuze. Net zoals religie....niemand verplicht het je, maar als je er voor kiest, dan kun je ook niet overal bidden of een aparte ruimte krijgen.
pi_99665543
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:30 schreef Kingstown het volgende:
Net zoals religie....niemand verplicht het je, maar als je er voor kiest, dan kun je ook niet overal bidden of een aparte ruimte krijgen.
In nederland wel, anders ies dieskriemienasie!
  Moderator dinsdag 19 juli 2011 @ 15:33:28 #237
249559 crew  Lavenderr
pi_99665546
quote:

[..]

Dan nog is het jouw keuze....niemand die jou verplicht om kinderen te nemen en de gevolgen daarvan zijn dan ook jouw persoonlijke keuze. Net zoals religie....niemand verplicht het je, maar als je er voor kiest, dan kun je ook niet overal bidden of een aparte ruimte krijgen.
Ik weet dat sommige mensen borstvoeding als een religie zien, maar dat IS het natuurlijk niet. Die vergelijking kun je dus wmb niet maken.

Men kan best rekening met elkaar houden. Gordijntje dicht in een ziekenhuis, even een rustig plekje zoeken in een restaurant, niet zo erg 'in your face' want dat is helemaal niet nodig. Discreet is denk ik het toverwoord.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:37:25 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99665717
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik weet dat ik het een beetje hard stel, maar ik word er persoonlijk gewoon heel erg moe van, dat voortrekken van mensen met kinderen. Ik ben juist de betere werknemer, maar krijg minder rechten ;).

En nee, het zit me niet diep (voor we dat weer krijgen) ik besteed wel meer tijd aan mijn posts soms ;).
Nee, vaders doen het over het algemeen niet, omdat de functie van de werkende moeder in de meeste gezinnen nog steeds ondergeschikt is aan die van de vader...
De vader die het wel zou doen zou zijn carriérekansen voor de komende 5 jaar gelijk zien stagneren, en in feite is dat ook precies wat er bij een hoop werkende moeders gebeurt.

Men (de overheid) wil graag een gelijke rolverdeling van vaders en moeders, dat vertaalt zich vaak echter in het feit dat papa de fulltime baan houdt die hij had, en mama wat minder gaat werken en dan ook nog eens alle opvang moet verzorgen als er een keer een kind ziek is.
Haar carriérekansen stagneren dus zolang ze kinderen heeft die van haar afhankelijk zijn, en daarna is ze te oud ;)

Dat het anders zou moeten zijn als de overheid graag ziet dat zowel mannen als vrouwen zich op de arbeidsmarkt begeven en ook blijven is duidelijk, maar ik zie het niet meer gebeuren dat ouders beiden een parttime baan hebben en de zorg voor het gezin ook werkelijk delen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Licht Ontvlambaar dinsdag 19 juli 2011 @ 15:38:04 #239
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_99665747
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat jij een betere werknemer bent dan ik...
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:40:01 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99665833
quote:
[..]
Men heeft er simpelweg belang bij dat er kinderen geboren blijven worden, anders moet je de vergrijzing straks tegengaan met immigratie.

Het kan dan wel een eigen keuze zijn, maar het is wel een keuze waar de samenleving belang bij heeft.
Waarmee ik niet stel dat het een keuze is uit gemeenschapszin ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:41:19 #241
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99665892
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Men heeft er simpelweg belang bij dat er kinderen geboren blijven worden, anders moet je de vergrijzing straks tegengaan met immigratie.
Daar is het nu al te laat voor, 2030-2040 zal je landen zien vechten om immigranten.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 16:12:06 #242
3542 Gia
User under construction
pi_99667099
quote:
55 % vind het wel normaal?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 16:24:53 #243
3542 Gia
User under construction
pi_99667662
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat ik op dat moment toevallig niet thuis ben en mijn kind honger heeft, waar zou ik hem anders moeten voeden?

En nee, "thuis" is niet altijd een optie, ik ben niet heel erg van het winkelen, maar ook ik heb wel eens iets nodig in de stad of bij Ikea.
Bij een pas geboren baby gaat dat nog wel op. Maar een kind van 3 maanden heeft genoeg aan 5 tot 6 voedingen per dag. En dan kun je best tussen twee voedingen in je boodschappen doen.

Verder heb je gelijk hoor. Het kan gewoon zo zijn dat je bent uitgenodigd voor een etentje en daar valt net een voeding in. Dan zou het fijn zijn als er een plekje is waar je even rustig kunt voeden. De rest van het gezelschap kan effe netjes wachten op de volgende gang onder het genot van een drankje en wat stokbrood.
Maar op veel plaatsen is die rustige plek er niet. En dan moet het gewoon mogelijk zijn om, zonder commentaar, rustig je kind even te voeden.

Het zou fijn zijn als er op meer plaatsen ruimtes kwamen voor vrouwen om hun kind te voeden. Zeker in de huidige maatschappij waar van vrouwen verwacht wordt dat ze gewoon fulltime meedraaien.

Maar goed, ben je thuis, kun je boodschappen of winkelen ook best tussen de voedingen in plannen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 16:28:35 #244
3542 Gia
User under construction
pi_99667845
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En of anderen naar een horecagelegenheid gaan om gezellig intiem van de aanblik van het zogen te genieten doet er natuurlijk niet toe?
Ik ga niet naar een horecagelegenheid om in de rook van anderen te zitten. Maar daar wordt ook bij lange na niet altijd rekening mee gehouden.

Of het gezoen en geflikflooi van een verliefd stel, zowel ho als he.
Of het gekakel van de vrouwenbond, het luidruchtige gedrag van studenten, het dronkemansgelal van het hogere management enz......

Wordt je allemaal mee geconfronteerd en heb je, schijnbaar, allemaal maar te accepteren.

Maar owee als er een kind in zicht komt........!!!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 16:50:52 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99668879
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Bij een pas geboren baby gaat dat nog wel op. Maar een kind van 3 maanden heeft genoeg aan 5 tot 6 voedingen per dag. En dan kun je best tussen twee voedingen in je boodschappen doen.

Verder heb je gelijk hoor. Het kan gewoon zo zijn dat je bent uitgenodigd voor een etentje en daar valt net een voeding in. Dan zou het fijn zijn als er een plekje is waar je even rustig kunt voeden. De rest van het gezelschap kan effe netjes wachten op de volgende gang onder het genot van een drankje en wat stokbrood.
Maar op veel plaatsen is die rustige plek er niet. En dan moet het gewoon mogelijk zijn om, zonder commentaar, rustig je kind even te voeden.

Het zou fijn zijn als er op meer plaatsen ruimtes kwamen voor vrouwen om hun kind te voeden. Zeker in de huidige maatschappij waar van vrouwen verwacht wordt dat ze gewoon fulltime meedraaien.

Maar goed, ben je thuis, kun je boodschappen of winkelen ook best tussen de voedingen in plannen.
Er zit hier ongeveer 3 uur tussen de aanvang van 2 voedingen, maar dat kan ook wel eens 2,5 of 3,5 uur zijn, iedere voeding duurt ongeveer 45 minuten.

Als ik dus om 09.45 alles in de auto gooi, de baby daarna verschoon en voed heb ik hem om 10.45 ongeveer in de auto. Naar de stad (of Ikea) rijden, parkeren en de boel uitladen en het is ergens tussen 11.15 en 11.30 (zonder file), als ik de volgende voeding weer thuis wil zijn kan ik de parkeergarage gelijk weer uitrijden...

En ja, dat gaat om 5 a 6 voedingen per dag, hij slaapt immers al maanden door.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 19 juli 2011 @ 17:11:16 #246
3542 Gia
User under construction
pi_99669731
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er zit hier ongeveer 3 uur tussen de aanvang van 2 voedingen, maar dat kan ook wel eens 2,5 of 3,5 uur zijn, iedere voeding duurt ongeveer 45 minuten.

Als ik dus om 09.45 alles in de auto gooi, de baby daarna verschoon en voed heb ik hem om 10.45 ongeveer in de auto. Naar de stad (of Ikea) rijden, parkeren en de boel uitladen en het is ergens tussen 11.15 en 11.30 (zonder file), als ik de volgende voeding weer thuis wil zijn kan ik de parkeergarage gelijk weer uitrijden...

En ja, dat gaat om 5 a 6 voedingen per dag, hij slaapt immers al maanden door.
Hier was het op die leeftijd om 7 uur 's morgens, rond 12 uur 's middags, en dan pas weer om 4 uur 's middags en om 8 uur de laatste.
Tijd zat om tussendoor even naar de stad te gaan.

Daarbij mogen ze vanaf 4 maanden ook een fruithapje, en dat kun je dan ook prima plannen tussen twee voedingen in, waardoor je langere tijd niet hoeft te voeden.

Zo deed ik dat tenminste altijd. Vond het zelf niet zo prettig om in het openbaar te voeden. Deed dat zelfs niet met ouders of schoonouders erbij.

Daarbij duurt een bezoekje aan de ikea over het algemeen niet zo lang dat je niet thuis zou kunnen voeden voordat je gaat en weer de volgende als je thuiskomt. Het restaurant bezoeken bij Ikea is niet verplicht, hoor.
Als ik naar de ikea ga, weet ik meestal al waarvoor ik ga. En sta ik binnen een half uur weer buiten.

Maar goed, op vakantie loop je soms een hele dag wat rond te sjouwen in een dorpje. Vanalles bekijken en dan strijk je neer op een terrasje en wil je je kind kunnen voeden. Moet m.i. gewoon kunnen hoor.

[ Bericht 15% gewijzigd door Gia op 19-07-2011 17:16:49 ]
pi_99670471
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:04 schreef lutser.com het volgende:
Als ik een openbare gelegenheid run en iemand wil zijn kind in het volle zicht borstvoeding geven dan zou ik ook vragen of dat iets discreter kan. Ik snap heel goed dat een kind gevoed moet worden maar dat hoeft niet in het volle zicht.
Ik zou vragen of ik ook een slokje mag.. Maar serieus, tegenwoordig doen we overal moeilijk over. Het gaat hier niet om seksuele handelingen of andere dingen die strikt privé zijn. Van mij mag een kind best in het openbaar gevoed worden, net als dat het in het openbaar zijn luier verschoond mag krijgen.
Als je het geen lekker gezicht vindt; Je bent niet verplicht om ernaar te staan blijven kijken.
Ooit was dit een gemoedelijk landje met een tolerant volk. Waar is die tijd toch gebleven? :P
  dinsdag 19 juli 2011 @ 17:30:39 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99670509
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:11 schreef Gia het volgende:[..]Hier was het op die leeftijd om 7 uur 's morgens, rond 12 uur 's middags, en dan pas weer om 4 uur 's middags en om 8 uur de laatste.Tijd zat om tussendoor even naar de stad te gaan.Daarbij mogen ze vanaf 4 maanden ook een fruithapje, en dat kun je dan ook prima plannen tussen twee voedingen in, waardoor je langere tijd niet hoeft te voeden.Zo deed ik dat tenminste altijd. Vond het zelf niet zo prettig om in het openbaar te voeden. Deed dat zelfs niet met ouders of schoonouders erbij.Daarbij duurt een bezoekje aan de ikea over het algemeen niet zo lang dat je niet thuis zou kunnen voeden voordat je gaat en weer de volgende als je thuiskomt. Het restaurant bezoeken bij Ikea is niet verplicht, hoor.Als ik naar de ikea ga, weet ik meestal al waarvoor ik ga. En sta ik binnen een half uur weer buiten.Maar goed, op vakantie loop je soms een hele dag wat rond te sjouwen in een dorpje. Vanalles bekijken en dan strijk je neer op een terrasje en wil je je kind kunnen voeden. Moet m.i. gewoon kunnen hoor.
Ook 19 jaar geleden was het voedingsschema van een 7,5 maanden oude baby niet beperkt tot 4 voedingen per dag, zeker niet met borstvoeding.

En ja, vanaf 6 maanden kan er bijvoeding gegeven worden, dus een fruithapje is tegenwoordig idd een optie.

En boodschappen doen is nooit een probleem geweest, dat kan idd wel tussendoor, maar vrijwel iedereen heeft ook een supermarkt in de buurt, dat is echter wat anders dan winkelen, zeker als je niet in de (buurt van een) stad woont en je dus al even onderweg bent om er te komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 19 juli 2011 @ 17:53:30 #249
3542 Gia
User under construction
pi_99671289
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:30 schreef Leandra het volgende:
Ook 19 jaar geleden was het voedingsschema van een 7,5 maanden oude baby niet beperkt tot 4 voedingen per dag, zeker niet met borstvoeding.
En ja, vanaf 6 maanden kan er bijvoeding gegeven worden, dus een fruithapje is tegenwoordig idd een optie.
Met een fruithapje, die er al zijn vanaf 4 maanden, is 4 voedingen genoeg. Hier deden ze het er prima op. En ja, die sliepen van 8 uur 's avonds tot 7 uur 's morgens door. Met 7 maanden kregen ze hier overigens geen borstvoeding meer. Oudste vanwege tandjes, jongste omdat het óp was. Helaas.
quote:
En boodschappen doen is nooit een probleem geweest, dat kan idd wel tussendoor, maar vrijwel iedereen heeft ook een supermarkt in de buurt, dat is echter wat anders dan winkelen, zeker als je niet in de (buurt van een) stad woont en je dus al even onderweg bent om er te komen.
Ik vind ook dat het gewoon moet kunnen hoor. Maar het is niet zo dat het echt niet anders kan, zoals jij doet voorkomen. Soms kan het niet anders. Maar het is vaak ook makkelijk te regelen dat je i.p.v. borstvoeding iets anders (fruithapje) geeft als je ergens op een terrasje zit tijdens het winkelen.

In je post waar ik in eerste instantie op reageerde had jij het over 'als hij honger heeft als ik toevallig niet thuis ben'. Dus reageer ik daarop door te zeggen dat je kunt zorgen dat hij geen honger heeft als je even gaat shoppen.
Even naar de ikea kan best tussen twee voedingen. Even naar de markt ook.
Een hele middag stadten kun je opvangen door een voeding vantevoren, een fruithapje op een terras of in een restaurant en weer een voeding als je weer thuis bent.

Maar er zijn situaties waar een voeding (als je vaste tijden aanhoudt) net valt tijdens een etentje of tijdens een dagje struinen op vakantie bijvoorbeeld. En tja, dan moet het gewoon kunnen.

Echter, en ik kan me voorstellen dat mensen daar aan denken als ze tegen het voeden in het openbaar ageren, zijn er vrouwen die er op kicken om in het openbaar te voeden. Die zie je soms in een uur tijd op twee plaatsen met hun kind aan de borst zitten. "kijk mij eens moeder zitten wezen". Een kind hoeft niet elke keer als hij kikt te eten.
Een kind hoort vaste etenstijden te hebben en te pas en te onpas je kind overal aanleggen slaat m.i. nergens op.
pi_99671377
Gezeur over niets. Imo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')