SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
Dat vraag om een foto van Ivan en Lena samen....quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:52 schreef Claudia_x het volgende:
Hier staan twee Tripp Trapp's naast elkaar.
Ik hoop hem vanavond te maken! Ik was van plan haar vanavond voor het eerst iets aan te bieden, een rijstewafel denk ik.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:55 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Dat vraag om een foto van Ivan en Lena samen....
Wat zullen ze dat leuk vinden, samen aan tafel.
Toevallig brak mijn pinknagel helemaal af en die is het meest perfect voor het sabbelen, die laten we dus maar zoquote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:49 schreef Claudia_x het volgende:
Och Isis, wat een mooi klein ding!Heb je die nagels nog steeds zo lang? Ik heb ze er op de dag van de geboort afgehaald i.v.m. veelvuldig vingersabbelen.
Lientje kijkt mij iedere ochtend vol afschuw aan als ik haar de vit K & D druppels geef, heel smerig vind ze dat...ik heb ze zelf niet geproefd, maar zoveel smaak zal er toch niet aan zitten.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:05 schreef mrien het volgende:
Olivia![]()
En de Floris reeks![]()
Net bij de apotheek het ijzerdrankje opgehaald, geloof niet dat hij het echt erg lekker vond![]()
Vond het zelf ook al niet zo lekker smaken..
Je mag het niet geven in combinatie met melk inderdaad. Mengen met wat ander wellicht wel, maar hij krijgt naast borstvoeding nog geen ander vocht. Daarnet ging het gelukkig wel wat beter. Het is op zich wel zoetig spul, maar niet echt lekker dus.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:08 schreef danic het volgende:
Moet hij het zo drinken Mrien, mag je het niet mengen met iets (sapje ofzo, het mag geloof ik niet met melk toch? Dat breekt ijzer af)
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:07 schreef mignonne het volgende:
oh Son die foto's op dat aankleedkussen in het ziekenhuisik word er helemaal week van, van de herkenning
![]()
Waterbasis of oliebasis? De olie vond Dottir ook heel naar, maar de vitamine D op waterbasis (anijzig dus) vindt ze helemaal super, daar kun je de K doorheen mixen en dan is het stukken makkelijker.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:52 schreef Juud79 het volgende:
Lientje kijkt mij iedere ochtend vol afschuw aan als ik haar de vit K & D druppels geef, heel smerig vind ze dat...ik heb ze zelf niet geproefd, maar zoveel smaak zal er toch niet aan zitten.
Door elkaar mixen, wist niet dat dat mocht. Dat ik dat zelf niet heb bedacht...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waterbasis of oliebasis? De olie vond Dottir ook heel naar, maar de vitamine D op waterbasis (anijzig dus) vindt ze helemaal super, daar kun je de K doorheen mixen en dan is het stukken makkelijker.
Ik heb vandaag voor de tweede keer haar tanden gepoetst. Eerste keer vond ze machtig interessant. Vanavond zag (of rook) ze de tandenborstel komen en t was net een hongerig vogeltje. Enorm wijd openLief, maar ook heel handig.
Ennn... wij gaan ook binnenkort kijken of ze aan t een of ander (voedsel) wil likken. Ze is zo enorm geïnteresseerd in ons eten dat ze er op een of andere manier klaar voor lijkt. Meer voor het smaakje dan voor het eten, maar ze vindt andere smaken dan melk zo leuk dat we niet lang meer gaan wachten.
Hier ook al een tijdjequote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:52 schreef Claudia_x het volgende:
Hier staan twee Tripp Trapp's naast elkaar.
Het is zo fantastisch om weer mee te mogen maken, al die grimasjes.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik viste van de week een reepje wortel uit de salade en gaf het aan Puck om aan te likken. Zijn gezicht was priceless
Dankjewel!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:20 schreef Juud79 het volgende:
@Claudia, wat heb je toch een mooi stel kids. Zo'n heerlijke hollands welvaren en zo'n klein poppie.
Warmte? Puck heeft er ook veel last van gehad vorige week en een tijdje geleden toen ik hier zelfs foto's geplaatst had er van.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:14 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens zal het volstrekt zinloos zijn om te kijken of er een reactie op het eten volgt, want haar buik zit sinds een paar dagen onder de pukkels. Geen idee waar het door komt.
Het zou warmte-uitslag kunnen zijn inderdaad. Ik was even bang voor de waterpokken (die heersen op het kinderdagverblijf), maar ze zijn heel lokaal aanwezig. Even afwachten maar. En misschien toch luchtiger kleden 's nachts. Ze heeft nu een langemouwenromper aan in een slaapzak (niet de dunste variant, maar wel een zonder mouwen).quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Heb je recente stats van Lena dan Claudia? I.v.m. Ivan ook.
Die voorkeur voor zoetigheid van kleintjes schijnt juist vanwege borstvoeding te zijn! Of het kind nou borstvoeding of kunstvoeding krijgt maakt niet uit geloof ik, t zit er gewoon in, zoet is goed, bitter/zuur etc. niet. Juist omdat moedermelk zoet is. Ergens wel logisch dus I guess.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:57 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Door elkaar mixen, wist niet dat dat mocht. Dat ik dat zelf niet heb bedacht...![]()
Ik weet idd dat ze die anijs hebben, maar deze mama dacht, ik neem de olie versie, dan went ze niet aan zoete smaakjes... Maar ik ga die anijs maar halen dan ipv deze, ik vind het zo sneu, ik geef ze nu maar net voor de BV, dan mag ze daarna in ieder geval wat lekkers.
Vindt je oudste ook alles wat je jongste heeft leuk? De wipstoel, de co-sleeper, mijn borsten - alles wat Lena krijgt is interessant.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:26 schreef mignonne het volgende:
Hier is een rijstwafel ineens ook weer helemaal hip bij oudste!
Danic, geloof me, het is niet raarquote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:00 schreef danic het volgende:
Toch vraag ik me een beetje beschaamd af of er meer meiden hier zijn die die gevoelens af en toe hebben. Alle berichten hier zijn zo positief dat ik me er een beetje voor schaam dit te vragen, maar ik doe het toch maar.
Ik weet niet of ik het onderschat heb, of dat ik gewoon nog echt mijn draai moet vinden, maar ik vind het soms echt wel een beetje moeilijk om te wennen aan het feit dat iemand anders nu mijn dagprogramma beheerst.
Neemt niet weg dat ik regelmatig met een grote grijns of met tranende ogen van geluk naar dat lieve kind zit te kijken
Damn, ik wist het en nog doe ik het.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:33 schreef mignonne het volgende:
zou je de namen van mn mini's weg willen halen please? Ik wil ze ivm opleiding en googlebaarheid niet meer op fok gebruiken. Hence de nieuwe account ook.![]()
Hoe gaat het daar met eten eigenlijk? Is ze nog steeds zo'n bourgondiër?quote:
oooooooh ben jij het!quote:
Nee hoor, maar je weet maar nooit. Ik ben wel van plan om 'braaf' telkens een paar dagen achter elkaar hetzelfde te geven.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:00 schreef Troeta het volgende:
Lena aan et eten!!![]()
Denk je dan dat ze allergisch gaat reageren Claudia?? Ik heb daar nooit over nagedacht, gewoon gegeven![]()
Geweldig! Ik hoop dat Lena ook een makkelijke eter wordt.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:04 schreef Orea het volgende:
Dus ja, de bourgondiër in haar is nog altijd luid en duidelijk aanwezig
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Damn, ik wist het en nog doe ik het.'t Is even wennen!
Ik heb van Lena nog steeds geen filmpje waarop ze rolt. Wél heb ik uren aan filmmateriaal waarin er niets gebeurt of ik net te laat ben.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:18 schreef Troeta het volgende:
Ja!! Sinds vorige week, heb alleen geen fimpje om het te bewijzen,haha
Wel een filmpje waarbij die wel staat en ik dus te laat was als je interesse hebt;)
Tis wel lastig in bed hoor, gaat ie heel de tijd staan..
Dat doet Floris ookquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:18 schreef Troeta het volgende:
Ja!! Sinds vorige week, heb alleen geen fimpje om het te bewijzen,haha
Wel een filmpje waarbij die wel staat en ik dus te laat was als je interesse hebt;)
Tis wel lastig in bed hoor, gaat ie heel de tijd staan..
Grappig dat Leia haring lust, dat hebben we hier nog niet geprobeerd. Wel paling wat ie heerlijk vind,maar zalm is vies.
Sonnetje, wat een leuke verjaardagsfoto's nog!
Heeft ze misschien in de zon gezeten twentemeisje of heb je d'r beentjes ingesmeerd?
Nee, dat was van de vervanger van mijn eigen HA die met zwangerschapsverlof is Mef. Die andere opties houd ik in gedachten.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:27 schreef mefke79 het volgende:
TM als je het echt niet vertrouwd kan je ook de HAP nog even bellen he. Of kwam de weigering juist van de HAP?
andere opties:
* waterpokken? (kan andere vlekjes geven bij kleine kindjes)
* muggenbulten? (mijn lief krijgt hele rare vlekjes/bultjes van die krengen)
Waren ze bij Jael ook niet weg te drukken MP?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:27 schreef MamaPurk het volgende:
TM ik zou me ook niet te druk maken! Jaël heeft ook eens zoiets gehad, maar idd ook verder geen symptomen, bij haar ging het vanzelf weer weg na een dag of 2.
Mignonne dat van dat nageltje is een goeie, nu weet ik eindelijk hoe Sarah aan de krasjes op haar kuiten komt
Pfff maaien en trappelen en je voeten vasthouden vooral als mama probeert je aan te kleden is helemaal geweldig! Of proberen je om te draaien terwijl mama je aankleedMet andere woorden, de fase maak het mama zo moeilijk mogelijk tijdens het aankleden
En dit is niks vergeleken met hetgeen je nog te wachten staat.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Die voeten vast pakken is maar lastig ja met verschonen en aankleden en alles van de commode trappen wat naast het aankleedkussen staat is ook hip.
Dat doet Jaël nog steedsquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Die voeten vast pakken is maar lastig ja met verschonen en aankleden en alles van de commode trappen wat naast het aankleedkussen staat is ook hip.
haha preciesquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En dit is niks vergeleken met hetgeen je nog te wachten staat.
Dat zal best jaquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit ja, heel m'n bank en m'n kleren en Mex zelf zitten onder de poepquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
ohja die ken ikquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat zal best ja![]()
Door de hoge spierspanning in zijn benen en de onrustigheid houdt Puck tijdens het verschonen ook wel eens zijn benen helemaal stijf gestrekt. Dat is ook niet echt fijn kan je vertellen
Ow de fase dat hij het bewust gaat doen krijgen we ook nog.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
ohja die ken ikpffrt. Oudste vond dat een hilarisch spelletje toen ze door had dat ik haar dan niet schoon kon maken. En een lol dat ze had
![]()
Ik heb de combinatie K+D en dan idd de olie variant (van Dagravit).quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:57 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Door elkaar mixen, wist niet dat dat mocht. Dat ik dat zelf niet heb bedacht...![]()
Ik weet idd dat ze die anijs hebben, maar deze mama dacht, ik neem de olie versie, dan went ze niet aan zoete smaakjes... Maar ik ga die anijs maar halen dan ipv deze, ik vind het zo sneu, ik geef ze nu maar net voor de BV, dan mag ze daarna in ieder geval wat lekkers.
Hier zijn de labels van de snoozebaby aankleedkussenhoes ook ineens zeer interessant, en dat was de bedoeling van die dingen ook, maar het is niet echt handig tijdens het aankledenquote:Op woensdag 13 juli 2011 09:11 schreef Cantare het volgende:
Haha, het verschoonworstelprobleem kennen wij hier ook sinds dat ze ongeveer 8 maanden is, denk ik... Ze móet en zal dan omdraaien. Een speeltje in handen geven werkte maar tijdelijk. Meestal is ze alleen nog af te leiden met een tube tandpasta of zinkzalf.
Dat heb ik met een muursticker boven het hoofdeinde van de commode.quote:Op woensdag 13 juli 2011 09:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hier zijn de labels van de snoozebaby aankleedkussenhoes ook ineens zeer interessant, en dat was de bedoeling van die dingen ook, maar het is niet echt handig tijdens het aankleden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelfde vraag als Leandra wickie, ik had toch al snel dat ik wist dat hij me hoorde, of een muziekspeeltje.
Klinkt leuk Sola! Niet teveel meesjouwen iig:P
Echt een leuk pakje mamapurk! En wat word ze al lekker groot!
Wij zijn vandaag om 3 uur opgestaan, want Mex wilde graag spelen![]()
En net komen we terug van buitenspelen en hij zat nog in z'n loopstoel en zie zo die ogen dichtgaan, dus ben benieuwd hoe lang die nou slaapt..
Het is ook lastig inschatten, ik weet dat ik de ochtend na de bevalling huilend van blijdschap aan de telefoon zat met N. omdat Soneal zo geschrokken was van een geluid, dat betekende iig dat hij niet (volledig) doof was. Ik ben zelf flink slechthorend, dus dat risico zat erin.quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:53 schreef wickie het volgende:
Ze twijfelt heel erg, op de rustige geluiden reageert ze niet nee, maar ze heeft wel het idee dat ze op de harde geluiden reageert. Maar ze vind het moeilijk inschatten.
Noa, misschien helpt het een speeltje boven de commode te hangen, of een spiegel. Of iniedergeval iets wat ze interessant vindt. Geef dit alleen op de commode, anders is de interesse er snel vanaf. Dat hielp hier heel erg goed. Bij mijn nicht helpt die spiegel heel erg goed (zelf nooit geprobeerd.
Joep is ook pas de 4e x geslaagd.quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:33 schreef wickie het volgende:
Hoi hoi, over een paar maandjes kom ik officieel meeposten
Maar ik kom nu al even binnengewalst met een vraag.
Een vriendinnetje van mij, haar pasgeboren dochtertje, is voor de 3de keer 'gezakt' voor haar gehoortest![]()
Eerste 2x op CB, helemaal geen resultaat (dus ook niet beetje of ene kant wel etc.). Vandaag de derde keer een uitgebreide test in de thuiszorgwinkel, maar weer helemaal niks. Nu moeten ze dus naar het ziekenhuis.
Heeft iemand van jullie ervaring hiermee? Kan het dan toch nog meevallen, dat de tests alledrie zijn mislukt, maar dat ze toch wel kan horen? Of is het waarschijnlijk slecht nieuws?
Ik vind het zo erg voor ze, lijkt me echt heel heftig dit. Ik vond het bij Mette al even slikken toen haar rechteroortje de eerste keer niet goed ging. Maar ze was zichtbaar verkouden en de 2de keer was alles goed.
Nou ja, ben benieuwd of iemand een idee heeft.
En wat hebben jullie allemaal schatjes van babies
Het is waarschijnlijk de A-ABR-screening geweest. Vervolgstap is doorverwijzing naar het audiologisch centrum in het ziekenhuis, en daar nemen ze de BERA af. Echt zenuwslopend lijkt het me, veel sterkte voor je vrienden (en ook voor jou in je zwangere toestandquote:Op woensdag 13 juli 2011 13:20 schreef wickie het volgende:
Bedankt voor jullie berichtjes. Ze hebben vandaag een test gehad met een koptelefoon op en plakkertjes, volgens mij duurde het drie kwartier.
Ze staan er zelf wel rustig in en ik heb het idee dat ze zich voorbereiden op het ergste, maar op een nuchtere manier.
Weet niet precies wanneer ze in het ziekenhuis terecht kunnen, even afwachten allemaal dus. Maar de verhalen die ik op internet tegenkom zijn eigenlijk bijna allemaal 'slecht' of wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, dat er wel wat aan de hand is.
Van plezier of viesheid? Wij gaven Dottir vanmorgen een stuk appel om mee te spelen. Dat ging direct haar mond in met knaaggeluiden tot gevolg, maar zonder enige uitdrukkingquote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik viste van de week een reepje wortel uit de salade en gaf het aan Puck om aan te likken. Zijn gezicht was priceless
Viesheid. Het was *ril* en brrrrrrrquote:Op woensdag 13 juli 2011 16:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Van plezier of viesheid? Wij gaven Dottir vanmorgen een stuk appel om mee te spelen. Dat ging direct haar mond in met knaaggeluiden tot gevolg, maar zonder enige uitdrukking
Zekerrr weten.quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou maar uitkijken met appel, Vanyel! Da's naar verslikspul. Of je moet natuurlijk heel boelkloedig zijn.
quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zekerrr weten.
Maar het was meer geluid dan resultaat hoor. Is dat echt zo lastig? We hebben nog een meloen liggen die dan ws beter zou vallen als er ooit een hap echt ingaat.
Zo'n vies hoofd lijkt me leuk dml. Volgende keer
Ja, appel is zo hard. Ik verslik me er zelf nog regelmatig in.quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:29 schreef Vanyel het volgende:
Maar het was meer geluid dan resultaat hoor. Is dat echt zo lastig?
quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Op ons kdv doen ze niet aan stukjes geven trouwens. Ze vond me maar een rare moeder geloof ik toen ik er over begon![]()
Ik vroeg aan de kdvbaas of ze eten in stukken aanboden. "Je wil rapley doen?" was de reactie.quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
Hier werd mijn vraag opvallend makkelijk ontvangen. Ik vraag me af of ze wel beseffen wat het inhoudt en twijfel daarom of ik ze wel met stukjes aan de gang wil laten gaan.
Wat rottig dat je dat gevoel hebt. Is dat misschien iets om een keer met de leidsters te bespreken? Hier wordt daar helemaal niet moeilijk over gedaan. Er zijn vaste eetmomenten en waarom zouden de baby's niet gewoon aan kunnen schuiven? Misschien komt dat niet altijd even goed uit met slaapjes, maar daar staat tegenover dat er tijdens de middagslaap van de dreumesjes juist alle ruimte is voor de baby's. Al besef ik nu dat dat misschien echt hoort bij een verticale groep.quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:48 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ben je bang dat ze bepaalde vruchten te vroeg gaan introduceren Claudia?
Ik heb trouwens het idee dat ze zo'n vraag om een apart hapje maar lastig zouden vinden hier hoor. Ze zijn sowieso al geen groot fan van ons volgens mij omdat ik hem altijd pas later breng en hij veel aandacht en op schoot wil en ook niet ingebakerd lastig slaapt daar.
Tijn kreeg nogal laat tanden en dan was appel nigeria handig om t zo te geven maar Ik kookte t dan ff een paar minuten dat ie lekker zacht was of dat t prakbaar wasquote:Op woensdag 13 juli 2011 16:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, appel is zo hard. Ik verslik me er zelf nog regelmatig in.Ik durf Ivan pas sinds een paar maanden appel te geven, en dan nog let ik goed op. Wat mijn schoonmoeder wel eens deed was appel raspen. Ik koos voor de weg van de minste weerstand en gaf peer in plaats van appel.
Het was vorige week, dus 8.5 maand. Het was bij mijn ouders thuis. Wij hebben nooit yoghurt in huis, en ik vergeet het steeds te kopen. Daar zag ik het in de koelkast staan dus gelijk maar geprobeerd.quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Die SofieHoe oud was ze daar KJ?
Ik was ook zeer verbaasd dat ze bij jou inderdaad niet moeilijk deden Claudia.
Ach Puck gaat maar 2x per week momenteel dus dan leert hij daar mooi van een lepeltje eten. Het is in ieder geval wel vers en zonder liga wat ze daar geven. Puck kennende gaat wat ze hem daar aanbieden tot de laatste kruimel op.
Mijn schoonvader vindt het hele Rapley idee ook maar niks trouwens. Hij zei 'ik geloof niet dat ik daar wil zijn hoor als je dat gaat doen'. Nou dat wil ik de eerste keer ook helemaal niet dus dat scheelt![]()
Jij vraagt onmogelijke dingen!quote:Op woensdag 13 juli 2011 15:37 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, laiveneertiekje en juud: foto's willen we van lachende baby's!
Die stand heb ik ook, maar zodra er een camera in de buurt kwam zette Sofie haar meest serieuze gezicht op. Dat is eigenlijk pas sinds een maandje over denk ik. Gelukkig wel, ik hou van lachende kindjes op de fotoquote:Op woensdag 13 juli 2011 17:05 schreef Claudia_x het volgende:
Achos, wat een droppie.Ik vind d'r mondje wonderschoon. Ze ziet er trouwens uit als een heel relaxte baby. Is ze dat ook?
Dat lachen is natuurlijk ook lastig op de foto te krijgen in het begin. Ik heb een stand op mijn camera waarmee ik de knop ingedrukt kan houden en de camera foto's blijft maken. Reuzehandig voor dit soort problemen!
Ja, het is een blij kind, veelal eten, spelen, slapen. Ze valt zonder veel moeite zelf in slaap, in de box, kinderwagen of dr wippertje (die staat in complete ligstand) Ze huilt eigenlijk alleen bij honger, eten moet dan nununu of bij kramp, maar daar heeft ze weinig last van. Zelfs bij uit bad gaan en aankleden blijft ze rustig totdat de armpjes door de mouwen moeten.quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:05 schreef Claudia_x het volgende:
Achos, wat een droppie.Ik vind d'r mondje wonderschoon. Ze ziet er trouwens uit als een heel relaxte baby. Is ze dat ook?
Dat lachen is natuurlijk ook lastig op de foto te krijgen in het begin. Ik heb een stand op mijn camera waarmee ik de knop ingedrukt kan houden en de camera foto's blijft maken. Reuzehandig voor dit soort problemen!
hihi zou ik wel sneu vinden voor mijn ouders!quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:01 schreef Troeta het volgende:
Leuk die yoghurtfoto's! Geven jullie gewone yoghurt?? Ik vind dat zelf zo vies,dus eb het bijna nooit in huis. Als ik het wel eet gooi ik er heel veel suiker bij,maar dat is denk ik niet zo goed voor een baby:D
Vervelend mamaPurk...ik duim opmorgen een slechte dag en daarna nooit meer;)
Succes met de prikjes morgen Ean, het valt echt mee hoor!
Tip voor jezelf: de magere yoghurt van Campina is heel vol van smaak en niet zo dun van substantie. Ik vind hem lekker! Maar als je gewenf bent veel suiker erin te gooien ga je ook die yoghurt niet trekken.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:01 schreef Troeta het volgende:
Leuk die yoghurtfoto's! Geven jullie gewone yoghurt?? Ik vind dat zelf zo vies,dus eb het bijna nooit in huis. Als ik het wel eet gooi ik er heel veel suiker bij,maar dat is denk ik niet zo goed voor een baby:D
wij ook en J dus ook en S uiteindelijk ookquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:05 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik eet zelf altijd vanille yoghurt maar dat is vast ook niet goed
Ik ben er al mee begonnen vandaagquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:09 schreef Troeta het volgende:
Dat VSM moet je nu al geven ferrari! Voordat je dat morgen pas leest...hihi
En Mex sliep altijd heeeeeeel veel na inentingen, vond ik echt heerlijk even bijkomen.
Ik heb ook thee leren drinken zonder suiker, dus misschien kan ik steeds een beetje minder er in doen,haha
En Mex die lekkere zure! Ik heb al wel die vruchtenyoghurt van de olvaritpotjes gegeven, die vond ie wel erg lekker.
Ja heb bondolino vond ze 5 minuten leuk daarna door het lint. En iki vind zo een dag op zich niet erg, maar vind het heel lastig omdat ik hier ook nog een dreumes heb rond rennen en die vind het ook nog leuk om mee te krijsen met Sarah en die wil precies aandacht als dat net even niet kan en ik ben zelf niet 100% fit dus het was ook een beetje alles bij elkaar.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:09 schreef Juud79 het volgende:
@MP, pittig hoor zo'n dagje. Ik had vorige week 3 regeldagen, met veel wakker korte slaapjes en veel bij mij wilen zijn. En het weekend was ze voorbeeldig, eten/slapen/eten/slapen....
Nou ja, wel fijn, maar toen waren was haar vader er ook en hadden we de zorg kunnen delen ipv dat ik het 3 dagen alleen kon doen, dat is zo vermoeiend nog. Al heb ik alle geduld vd wereld en hang ik haar dan voornamelijk in de ringsling als ik echt even iets wil doen.
Heb jij ook een draagdoek of drager? Ik vind dat ideaal, ze ontspant nu al als ik haar erin laat glijden en slaapt binnen 3 minuten. Dan leg ik haar na 10 minuten als ze diep in slaap is weer weg en doe ik wat ik moet doen, mijn buik kan het nog niet heel lang aan in combi met dingen doen.
Dat heb ik ook, hoor.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:13 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ben altijd blij als Mr.DML weer thuis komt
Ik heb een ringsling en zo 1tje die je gewoon op je buik hangtquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:14 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Ja heb bondolino vond ze 5 minuten leuk daarna door het lint. En iki vind zo een dag op zich niet erg, maar vind het heel lastig omdat ik hier ook nog een dreumes heb rond rennen en die vind het ook nog leuk om mee te krijsen met Sarah en die wil precies aandacht als dat net even niet kan en ik ben zelf niet 100% fit dus het was ook een beetje alles bij elkaar.
wat voor drager heb je FR?
Wat belachelijk!quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Maar weet je, dit is Puck. Ik weet niet beter.
Alleen vinden ze op het kdv dat ik hem teveel aandacht geef thuis om gehuil te voorkomen. Ik vind van niet maar denk wel dat hij daar dus veel huilt
Breng hem dan maar niet naar familie.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:33 schreef Troeta het volgende:
En dat gebemoei met mijn baby lijkt me echt vreselijk,haha
Je hebt het al vaker gezegd jaquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat belachelijk!
En ik heb het vaker gezegd, maar ik herken mijn neefje er wel in en dat werd een heel tevreden grote baby. Momenteel is hij zelfs een rustiger jongetje dan Ivan, geloof ik.
Mijn neefje wilde bijvoorbeeld ook niet in de draagdoek, en op schoot zitten was waardeloos. Liggen in je armen heeft hij nooit gedaan. Die eerste maanden van zijn leven heeft hij bovendien veel in een kinderwagen geslapen omdat ze hem makkelijker in slaap kregen en rondjes met hem (desnoods in huis) konden rijden als hij tussentijds wakker werd. Ik was het haast allemaal alweer vergeten omdat het nu zo anders is.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Je hebt het al vaker gezegd jaIk hoop het ook heel erg. Dat het ook een groot deel frustratie is doordat hij weinig kan.
Hij probeert nu bijvoorbeeld telkens omhoog te komen en met zitten is hij al wat tevredener. Maar momenteel houdt hij zich ook zo stijf als een plank als je hem probeert te laten zitten
mijn familie bemoeit zich er wel mee maar respecteren wel hoe wij het doen das wel erg fijnquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Breng hem dan maar niet naar familie.
Hier ook, hoor! Maar ik vond het toch wel eens lastig worden. Met het kinderdagverblijf heb je een zakelijke relatie.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:38 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
mijn familie bemoeit zich er wel mee maar respecteren wel hoe wij het doen das wel erg fijn
haha, dat valt nog mee.Ze laten ons,onze gang wel gaan!quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Breng hem dan maar niet naar familie.
ja maar kdv is hier geen optie ivm tijden dat we oppas nodig hebbenquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hier ook, hoor! Maar ik vond het toch wel eens lastig worden. Met het kinderdagverblijf heb je een zakelijke relatie.
Klinkt heel erg bekend. Behalve dat wij zo klein wonen dat we Puck altijd hebben geprobeerd in zijn bedje te laten slapen maar het tapijt is uitgesleten van de rondjes die we met hem gelopen hebben om hem stil te krijgen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn neefje wilde bijvoorbeeld ook niet in de draagdoek, en op schoot zitten was waardeloos. Liggen in je armen heeft hij nooit gedaan. Die eerste maanden van zijn leven heeft hij bovendien veel in een kinderwagen geslapen omdat ze hem makkelijker in slaap kregen en rondjes met hem (desnoods in huis) konden rijden als hij tussentijds wakker werd. Ik was het haast allemaal alweer vergeten omdat het nu zo anders is.
Ik denk dat je hem hooguit leert om het op te geven. Ik wil niet te dramatisch doen, maar dat is ook wat je bij kinderen in Roemeense weeshuizen ziet.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb helemaal niet het idee dat als ik hem hier thuis maar laat gillen, hij dat dan gaat snappen en minder om aandacht gaat vragen![]()
Waar bemoeien ze zich mee?!quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vind het erg naar om te horen dat ik thuis minder zou moeten toegeven aan Puck's roep om aandacht/troost omdat het volgens hen dan daar ook beter zou gaan.
Ik heb helemaal niet het idee dat als ik hem hier thuis maar laat gillen, hij dat dan gaat snappen en minder om aandacht gaat vragen![]()
ik zit nu weer gewoon op m'n werk....quote:Op donderdag 14 juli 2011 06:58 schreef danic het volgende:
Zie je, zo slecht heb ik het niet.
Jemig Cleany, vanaf 02.30! Ben je vandaag vrij, of moet je gewoon werken?
oeh dat is zeer netjes!quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:19 schreef laiveneertiekje het volgende:
Bartje is gisteren nog even gewogen, en hij was 4120 of 4190 gram, iig goed aangekomen
Minder is dat hij (en ik) spruw hebben, dus het is even veel wassen en smeren op dit moment...
Gelukkig waren we er redelijk snel bij volgens de wvk, dus ik hoop dat we er ook snel vanaf zijn nu..quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:23 schreef cleany het volgende:
[..]
oeh dat is zeer netjes!
vervelend van die spruw...kan vervelend spul zijn heb ik vernomen.
oh ik herken dit zo, ook al duurde dit bij larissa maar bijna 2 maanden. Ik denk dat het bij haar toch de darmkrampjes zijn geweest icm een hele zware bevalling.quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:16 schreef As1981 het volgende:
DML is herken Yaro er ook wel wat in. Die was zeker de eerste 3/4 maanden erg aan het huilen, je kon hem nog geen 5 minuten alleen laten. Als ik het liet gaan huilde hij zich echt overstuur tot hij paars aanliep. Niets was goed en alles geprobeerd. Alleen rondjes lopen met hem in je armen. Maar dat hielt ik ook geen hele dag vol. Als je dan dacht dat hij bv sliep en ging zitten was het weer drama.
Als ik dan ging wandelen, viel hij wel in slaap, maar zodra we voor de deur stonden werd hij wakker en kon ik hem weer bezig houden. Terwijl ik soms echt kapot was van een lang rondje lopen.
Ik was dan ook blij als er iemand thuis was en ik keek heel stiekem uit om te gaan werken. Had langer verlof i.v.m. vakantie enz. en soms had ik daar echt spijt van.
Maar nu is Yaro eigenlijk heel tevreden, lacht bijna altijd. Alleen inslapen overdag blijft een probleem en kan hij wel mopperen. Maar hij kan prima alleen spelen nu, tot hij echt moe is en dan moet ik hem wel wat meer vermaken.
De draagdoek was hier ook geen optie. Yaro ging zo hard protesteren dat hij er uiteindelijk zo los in zat dat ik hem alsnog met twee handen moest ondersteunen.
Het stukje over dat onnodig zorgen maakt herken ik wel. Ik heb een hele goede en sterke band met mijn ouders. En heb veel overlegt met mijn moeder, haar een beetje als blikveld gebruikt. Ik had tenslotte geen ervaring.
Mijn vader vond ook dat we te veel zochten. Terwijl ik vond dat hij gewoon niet lekker in zijn vel zat en ik wel bepaalde dingen moest uitsluiten. Uiteindelijk is het een combinatie geweest denk ik wat geholpen heeft. We zijn bij onze eigen chiropractor geweest, een haptonoom (mij iets te zweverig, maar op zich wel wat goede tips/inzichten gekregen). Ik weer bijvoorbeeld echt gestrest als hij weer niet wilde slapen en ik daardoor niet eens kon douchen of naar de wc kon. Uiteindelijk heb ik voor mezelf gekozen om er dan 20 min eerder uit te gaan, zodat ik kon douchen en daardoor de dag een stuk rustiger begon. Want in die tijd was mijn man nog thuis voordat hij ging werken. Toen ik dat nog niet deed, was ik eigenlijk alleen maar bezig om Yaro terug op bed te leggen, want hij was nog moe.
Ik denk dat je gewoon goed op weg bent door je eigen gevoel te volgen, wel heel vervelend dat je daarin niet gesteund wordt door het kdv.
Mocht je nog vragen hebben over hoe het hier ging, kan je me altijd pm-en.
Goede gastouders met plaats zijn hier in de stad best schaars. Vooral dichtbij is best lastig te vinden omdat dit nou niet de allerbeste wijk van de stad is. Ik ben bij mensen binnen geweest, daar wil ik mijn kind echt niet achter laten hoorquote:Op donderdag 14 juli 2011 15:44 schreef The_Tankgirl het volgende:
Idd DML, wat F_R zegt, als een kdv geen plek heeft, dan misschien een gastouder?
ik krijg helemaal een kriebel van dit zinnetjequote:Op donderdag 14 juli 2011 10:53 schreef The_Tankgirl het volgende:
ik heb eindelijk een plakbaby yeaaaah (getypt met baby aan mij vastgeplakt)
Ik mis mijn plakbaby. Alles is veel leuker dan lekker rustig tegen mamma aan plakken. Alleen als ze de fles krijgt is ze rustig, maar dan eigenlijk nog niet eens. Ze moet natuurlijk met haar vingertjes mijn tanden voelen, mijn wimpers voelen en in mijn neus peuteren.quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:59 schreef Poppedein het volgende:
[..]
ik krijg helemaal een kriebel van dit zinnetjewat heeeerlijk dat je daar zo van genieten kunt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*gaat weer terug naar Z&G*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
heee, moet ik toch nog ff weeeer uit de lurkmodus; moet natuurlijk wel ff verkondigen hier; dat zowel Sofie als Lena ook heeeel leuk, lief en gezellig waren...quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:21 schreef Poppedein het volgende:
Doe je dat nou weer express zodat t lijkt alsof jouw kind altijd weer als enige lacht BJ![]()
Ze gingen dr zo mooi voor zitten, de dames
quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:13 schreef Beessie-Jen het volgende:
kiek tan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*gaat weer terug naar Z&G*Kunnen jullie geen busje regelen voor de DPAM-meet? Dan kunnen al jullie kinders mee!
![]()
Hier is het echt 5,00 inclusief onkosten alleen nog wel een bedrag per maand aan het bureau maar daarvoor maakt het aantal uur niet uit.quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:29 schreef mignonne het volgende:
oh poppedein wat lijkt je meisje toch op je!!zo op die foto helemaal zeg jemig.
Olivia goedzo meiske! lekker groeien
FR hier in de regio kost het ook 5,- ofzo, maar dan komen daar ook nog bureaukosten bij van 1,50 per uur (gemiddeld) en de gastouder mag een bedrag rekenen voor onkosten zoals eten en luiers en dat bedrag staat vrij. Laten we zeggen dat de gastouders die echt-echt 5 euro kosten hiero schaars zijn![]()
de meesten zitten eerder rond de 7 euro, als het niet meer is.
DML google anders eens op Rozemarijntje, misschien heeft zij nog plek? Geen geldboom begrijp ik helemaal maar wellicht dat je een gastouder wel als tijdelijke overbrugging zou kunnen gebruiken in de zoektocht naar een nieuw kdv, ofzoiets.
Bij ons is het bedrag aan het bureau hoger naarmate je meer uren afneemt.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:45 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Hier is het echt 5,00 inclusief onkosten alleen nog wel een bedrag per maand aan het bureau maar daarvoor maakt het aantal uur niet uit.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:52 schreef twentemeisje het volgende:
[..]Kunnen jullie geen busje regelen voor de DPAM-meet? Dan kunnen al jullie kinders mee!
ja je hoelaquote:Op donderdag 14 juli 2011 21:52 schreef Poppedein het volgende:
[..]Ze worden steeds duurder die kleren!
Een écht Mignonne? Dat hoor ik echt werkelijk zelden! seriously!
haha ja dat zal t zijnquote:Op donderdag 14 juli 2011 21:58 schreef Poppedein het volgende:
Ze zal dr goeie karakter wel uitstralen waarschijnlijk
ik post t net in t bv-topic ook, ik zat heel hard te denken maar het enige nieuwe is aubergine in de moussaka eergister. Het zou qua tijd wel kloppen maar het lijkt me zo onwaarschijnlijk?quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:04 schreef Poppedein het volgende:
Ohh bah sneutjeHeb je wellicht perongeluk iets gegeten wat je nog niet eerder hebt gegeten de afgelopen tijd? Of van een ander merk?
quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:11 schreef Leandra het volgende:
Ah... daarom moet je af en toe op een laptop posten, en niet alleen met je telefoon... dan zie je ook de ondertitels en weet je instant gnork wel wie wie is
ohja, mijn kloonpoging destijdsquote:Op donderdag 14 juli 2011 23:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik nog nieuwsgierig in je posthistory zitten lurken... was je eerste topic een topic dat door Soneal gesloten was
Ook mijn streepjestopicquote:Op donderdag 14 juli 2011 23:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
ohja, mijn kloonpoging destijds![]()
![]()
ach, ik ging je snel zat achterna het topic uit maar die kloon heb ik toch maar in de diepvries geschoven.
Ja, en dan nog braaf zitten liegen dat je geen kloon was en helemaal nieuwquote:Op donderdag 14 juli 2011 23:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
ohja, mijn kloonpoging destijds![]()
![]()
ach, ik ging je snel zat achterna het topic uit maar die kloon heb ik toch maar in de diepvries geschoven.
Haha, dat laatste is heel herkenbaar! Lena pakt ook m'n badjas stevig vast en weigert die los te laten.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Lieve mooie Lena alweer zes maanden?Dan is Puck ook bijna zo ver.
Ze oogt altijd zo gemoedelijk Claudia. Wat staat dat paars haar trouwens goed!
Puck grijpt nu bij het aankleden steeds de binnenkant van de mouw vast. Probeer dat dan maar eens uit die kleine sterke knuistjes te wriemelen
Ja, dat maakt het verraderlijk. Als er een tandje doorkomt zie je dat écht wel. Dat witte streepje is onmiskenbaar.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hoe zit het trouwens met tandjes? Ik voel nog niks maar klopt het dat je sowieso de tandjes aan de voorkant zeg maar een beetje door het tandvlees al ziet?
Ja, precies. Sterker nog, een nachtvoeding is nog lange tijd volstrekt normaal. Het is alleen voor jezelf natuurlijk fijn als ze daarna meteen weer in slaap valt!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Danic, ik denk dat Eva het wel begint te snappen hoor. Het is wat minder leuk maar haar vroeg op bed doen 's avonds met dan een nachtvoeding is een prima ritme. Zo leert ze die lange slaap te gaan maken. Die nachtvoeding vervalt dan vanzelf wel weer.
Naar een groter huis inderdaad! En zo mooi <3quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:48 schreef As1981 het volgende:
Jeetje Mrien, het schiet niet op he weer een AB kuur, kan het geen kwaad? Hopelijk slaat hij aan. Vind Jelle de medicatie geen probleem?
Succes met verhuizen, gaan jullie naar een groter huis?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |