abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99368105
http://forum.fok.nl/topic/1676934/13/25

27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
16 augustus 2010: Yaro, zoon van As1981
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: Sofie, dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
8 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
2 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
5 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
8 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
8 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
8 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
1 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
2 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
8 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor**
16 juni 2011: Olivia, dochter van _Isis_
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 12-07-2011 16:15:04 ]
pi_99369023
Had ik gisteren een hele afscheidspost gemaakt, was mn internet op mn laptop weg...
Beetje jammer :)

Nou 2e poging (nu maar op mn pc).

Iedereen nog bedankt voor de felicitaties!
We hebben 2 heerlijke dagen gehad. Gelukkig ook mooi weer gehad dus Floris heeft de hele dag in de tuin kunnen banjeren O+
Hij had een eigen taartje en wist precies wat de bedoeling ervan was :D Hij heeft er dus heerlijk mee gekliederd O+
Hij is zondag ook 3 keer in bad geweest :D En maandag ook weer een keer.
Nou en bij een afscheid horen natuurlijk foto's :D Dus bij deze:

Hij had een wat moeizame start, dus eerste kennismaking met mama moest zo:

Eerste keer echt bij mama O+

Mijn frummeltje O+

In t wiegje slapen in t ziekenhuis

Een week oud

3 maanden oud

Een half jaar oud alweer

9 maanden oud en lopen is zn nieuwe grote hobby

En niks meer is veilig voor m |:D

1 jaar! Het taartje van Floris

Voor de visite komt nog even zonder kleren (zodat ze niet gelijk vies waren :D)

Met zn verjaardagskleren aan:

Lekker taart eten

En gisteren, spelen met de "ba" en een van zn kado's

NA een tijdje in de tuin was ie weer lekker smerig :D

:W Dag allemaal, het was gezellig! Tot bij de dreumessen!
pi_99369251
Wat een mooie foto, die eerste!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 12 juli 2011 @ 15:45:22 #4
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_99369347
Floris <3 !!! Die foto met zijn verjaardagskleren aan is geweldig, wat een lekker ding!

cleany, misschien snapte jij het wel. Hier snapte ML het ook echt niet hoor :D. Die had pas door op zijn papadagen waar ik overdag mee te maken had. Toen zei hij: Ben je hier de hele dag mee bezig? Ach, ik vond het ook niet erg ofzo, het lijkt me lastig voor te stellen hoe hele dagen zullen gaan.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_99370331
oh Son die foto's op dat aankleedkussen in het ziekenhuis :D ik word er helemaal week van, van de herkenning :') :D
:)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 16:19:12 #6
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_99370966
Oh wat een mooie en grote kerel!
Ik word ook week van herkenning.. de foto in de couveuse... en dat mutsje! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  dinsdag 12 juli 2011 @ 16:20:57 #7
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_99371054
Jeetje Son wat een mannetje in een jaar en superleuke verjaarskleren. Veel plezier bij de dreumessen, duurt nogmwel ffies voor ik daar ook ben :')
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_99372353
Mooie foto's, Son. Dat licht in die ziekenhuiskamer inderdaad. O+

Och Isis, wat een mooi klein ding! O+ Heb je die nagels nog steeds zo lang? Ik heb ze er op de dag van de geboort afgehaald i.v.m. veelvuldig vingersabbelen. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99372417
Dat wilde ik nog zeggen, maar toen werd Eva wakker.
J-net, jouw kleine lettertjes komen ook heel bekend voor. Ik zeg niet dat het ook echt zo is, maar het komt soms wel zo over.

Sonnetje, wat is je kleine ventje een grote bink geworden zeg! Niks meer te merken van de moeizame start denk ik zo.
Och Isis, wat een verschil, deze foto, met de foto die je ervoor postte. Hier is ze echt nog zo'n frummeltje die zich angstvallig aan jou vastklampt.
pi_99372518
Hier staan twee Tripp Trapp's naast elkaar. :'(
  dinsdag 12 juli 2011 @ 16:55:18 #11
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99372625
quote:
17s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 16:52 schreef Claudia_x het volgende:
Dat vraag om een foto van Ivan en Lena samen....
Wat zullen ze dat leuk vinden, samen aan tafel. :)
pi_99373010
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 16:55 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Dat vraag om een foto van Ivan en Lena samen....
Wat zullen ze dat leuk vinden, samen aan tafel. :)
Ik hoop hem vanavond te maken! Ik was van plan haar vanavond voor het eerst iets aan te bieden, een rijstewafel denk ik.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 17:03:58 #13
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_99373047
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 16:49 schreef Claudia_x het volgende:
Och Isis, wat een mooi klein ding! O+ Heb je die nagels nog steeds zo lang? Ik heb ze er op de dag van de geboort afgehaald i.v.m. veelvuldig vingersabbelen. :+
Toevallig brak mijn pinknagel helemaal af en die is het meest perfect voor het sabbelen, die laten we dus maar zo :+ .

Verder bedankt voor de lieve reacties op deze en de eerdere foto van ons meiske, ze groeit inderdaad echt supersnel!

Ik zag in het vorige topic ook nog heel mooie foto's voorbij komen, wat een leuke kindjes allemaal! Juud, jouw meiske is ook al flink gegroeid he, leuk hoor! En hou je alsjeblieft een beetje rustig en niet te stoer, want je moet nog een jaar of 60 met dit lichaam :Y .
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_99373164
Olivia O+

En de Floris reeks O+

Net bij de apotheek het ijzerdrankje opgehaald, geloof niet dat hij het echt erg lekker vond :r
Vond het zelf ook al niet zo lekker smaken..
pi_99373289
Moet hij het zo drinken Mrien, mag je het niet mengen met iets (sapje ofzo, het mag geloof ik niet met melk toch? Dat breekt ijzer af)
pi_99374197
We krijgen trouwens net 2 rekeningen van het ziekenhuis voor de verblijven van Eva.
De ene voor de eerste 3 dagen en de 2e voor de 2e midweek dat ik daar was ivm de plasproblemen.
Toen kregen we de keus of Eva bij mij zou blijven of niet.
Dat stomme ziekenhuis heeft de financiële administratie duidelijk niet op orde, want ze blijven facturen naar ons sturen i.p.v. naar de zorgverzekering.
Ik neem trouwens aan dat deze kosten wel vergoed worden? (aangezien er met Eva niets was)

Ik zit niet te wachten op een eigen rekening van ruim ¤1000,- :o
  dinsdag 12 juli 2011 @ 17:52:32 #17
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99374976
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 17:05 schreef mrien het volgende:
Olivia O+

En de Floris reeks O+

Net bij de apotheek het ijzerdrankje opgehaald, geloof niet dat hij het echt erg lekker vond :r
Vond het zelf ook al niet zo lekker smaken..
Lientje kijkt mij iedere ochtend vol afschuw aan als ik haar de vit K & D druppels geef, heel smerig vind ze dat...ik heb ze zelf niet geproefd, maar zoveel smaak zal er toch niet aan zitten.

Ijzerdrank lijkt me idd enorm vies, dat ze er niet voor zorgen dat er een beetje een lekker smaakje aan zit, zodat baby's er niet mee geplaagd worden, dat doen ze tenslotte met Antibiotica ook.
pi_99377423
De vitamine D die ik heb stinkt enorm naar anijs. Maar Bartje kijkt er niet echt vies bij. Net zoals bij de Infacol, dan weet hij al wat er daarna gaat komen lijkt het...
pi_99378544
Floris O+ wat ben je toch een grote knul geworden, superspam!!

Isis, wat een prachtige foto, wat een humpie O+ O+

Lena aan de bijvoeding :o whut? Maar ze is toch net pas geboren? Ben benieuwd wat ze ervan vind Claudia!

En mrien, Jelle met bloedarmoede :o wat sneu! En dan ook nog zo'n smerig drankje :r

Hier schijnt madammeke vandaag op de opvang voor het eerst vanuit ligstand naar zit te zijn gegaan, maar niemand heeft het gezien :D ineens zat ze, ofzo! Maar ze is wel weer met dingetjes bezig, in slaap komen 's avonds is momenteel ook niet al te makkelijk voor haar, terwijl het normaal liggen en weg is ;)
pi_99379384
Lena aan de bijvoeding :o hoe ging het, claudia? wat gek, jij bent een beetje mijn ijkpunt, zo van 'dan komt het er hier vast ook bijna aan' maar ik ben echt nog niet aan bijvoeden toe, dat mn mini een maxi wordt. :N ik geniet nog heel even een 2,5 week van mn tamagotchi :D
pi_99379601
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 17:08 schreef danic het volgende:
Moet hij het zo drinken Mrien, mag je het niet mengen met iets (sapje ofzo, het mag geloof ik niet met melk toch? Dat breekt ijzer af)
Je mag het niet geven in combinatie met melk inderdaad. Mengen met wat ander wellicht wel, maar hij krijgt naast borstvoeding nog geen ander vocht. Daarnet ging het gelukkig wel wat beter. Het is op zich wel zoetig spul, maar niet echt lekker dus.

De 1e kuur antibiotica vond hij best erg lekker, de 2e kuur (van vorige week) vond hij ronduit vies. Dat was Augmentin ofzo, die rook ook gewoon echt vies :{w

Ben benieuwd wat ze van de bijvoeding gaat vinden Claudia! Jelle krijgt nu afgewisseld peer of banaan of broodkorst (dat laatste meestal als Lotte en ik zelf gaan broodeten). Het is elke keer een lekkere smeerpartij a la rapley :D
pi_99381839
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 16:07 schreef mignonne het volgende:
oh Son die foto's op dat aankleedkussen in het ziekenhuis :D ik word er helemaal week van, van de herkenning :') :D
:D Zelfde plek als bij je oudste O+

Bedankt voor de reacties allemaal!
De credits voor de verjaardagskleren gaan naar mn zus ;) Die heeft die blouse gekocht :D
Vind die couveuse foto ook dierbaar, met dat oogje open, zn handje dat mijn vingers vasthad. Gelukkig mocht ie er wel na 3 kwartier uit weer :D gewoon een jaar geleden, lijkt veeel langer :)

Ach gossie, Olivia in de couveuse O+ Minibaby
Floris was een reus daarbij vergeleken :D Maar goed, hij moest ook om een hele andere reden in de couveuse natuurlijk :)

Lena al aan de bijvoeding, jeetje, zoooo groot is ze toch helemaal nog niet :o

Wat knap van Leia zeg! Zelf gaan zitten!
pi_99382691
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 17:52 schreef Juud79 het volgende:
Lientje kijkt mij iedere ochtend vol afschuw aan als ik haar de vit K & D druppels geef, heel smerig vind ze dat...ik heb ze zelf niet geproefd, maar zoveel smaak zal er toch niet aan zitten.
Waterbasis of oliebasis? De olie vond Dottir ook heel naar, maar de vitamine D op waterbasis (anijzig dus) vindt ze helemaal super, daar kun je de K doorheen mixen en dan is het stukken makkelijker.

Ik heb vandaag voor de tweede keer haar tanden gepoetst. Eerste keer vond ze machtig interessant. Vanavond zag (of rook) ze de tandenborstel komen en t was net een hongerig vogeltje. Enorm wijd open :) Lief, maar ook heel handig.

Ennn... wij gaan ook binnenkort kijken of ze aan t een of ander (voedsel) wil likken. Ze is zo enorm geïnteresseerd in ons eten dat ze er op een of andere manier klaar voor lijkt. Meer voor het smaakje dan voor het eten, maar ze vindt andere smaken dan melk zo leuk dat we niet lang meer gaan wachten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 12 juli 2011 @ 20:57:59 #24
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99383541
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Waterbasis of oliebasis? De olie vond Dottir ook heel naar, maar de vitamine D op waterbasis (anijzig dus) vindt ze helemaal super, daar kun je de K doorheen mixen en dan is het stukken makkelijker.

Ik heb vandaag voor de tweede keer haar tanden gepoetst. Eerste keer vond ze machtig interessant. Vanavond zag (of rook) ze de tandenborstel komen en t was net een hongerig vogeltje. Enorm wijd open :) Lief, maar ook heel handig.

Ennn... wij gaan ook binnenkort kijken of ze aan t een of ander (voedsel) wil likken. Ze is zo enorm geïnteresseerd in ons eten dat ze er op een of andere manier klaar voor lijkt. Meer voor het smaakje dan voor het eten, maar ze vindt andere smaken dan melk zo leuk dat we niet lang meer gaan wachten.
Door elkaar mixen, wist niet dat dat mocht. Dat ik dat zelf niet heb bedacht... :D
Ik weet idd dat ze die anijs hebben, maar deze mama dacht, ik neem de olie versie, dan went ze niet aan zoete smaakjes... Maar ik ga die anijs maar halen dan ipv deze, ik vind het zo sneu, ik geef ze nu maar net voor de BV, dan mag ze daarna in ieder geval wat lekkers.
pi_99383562
Ik viste van de week een reepje wortel uit de salade en gaf het aan Puck om aan te likken. Zijn gezicht was priceless :D
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_99383605
Mooie foto's Sonnetje :) Wat is ie een lekker spekkie O+

Isis wat een moppie O+

quote:
17s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 16:52 schreef Claudia_x het volgende:
Hier ook al een tijdje :) om aan het idee te wennen!!

Juud gewoon eens proeven die vit D en K weet je tenminste wat je je kind geeft. Ik heb D wel eens geproefd en het is best een bijzonder smaakje, helemaal als je alleen maar melk gewent bent ;)

Arme Jelle bloedarmoede, maar gelukkig heb je nu duidelijkheid Mrien en kunnen jullie er wat mee :*
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_99384120
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik viste van de week een reepje wortel uit de salade en gaf het aan Puck om aan te likken. Zijn gezicht was priceless :D
Het is zo fantastisch om weer mee te mogen maken, al die grimasjes. O+

De kinderstoel was niet zo'n succes. Ze zit er echt nog niet stevig genoeg voor. We hebben het dus maar weer in de wipstoel gedaan, net als bij Ivan indertijd. En net als Ivan begon ze gewoon meteen met eten. :o Ze heeft een kwart rijstwafel weggewerkt.

De kunst afkijken van haar grote broer (die ineens rijstwafels weer de bom vindt :D):

In afwachting van het oordeel:

Zullen we het maar houden op 'even wennen'? :+

Als we een dag of 3-4 rijstwafel hebben geprobeerd ga ik haar banaan aanbieden. Banaan deed het goed bij Ivan. :')

pi_99384215
Ow Lena O+
The way you rock'n'roll
pi_99384351
Lieve Lena, zo te zien was het lekker O+
pi_99384511
Overigens zal het volstrekt zinloos zijn om te kijken of er een reactie op het eten volgt, want haar buik zit sinds een paar dagen onder de pukkels. Geen idee waar het door komt.
pi_99384925
Mrien, hoe gaat het eigenlijk met Jelle en de introductie van bijvoeding?

En hoe kan het dat een baby een ijzertekort oploopt? Heb je het daar nog over gehad?
  dinsdag 12 juli 2011 @ 21:20:18 #32
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99384926
@Claudia, wat heb je toch een mooi stel kids. Zo'n heerlijke hollands welvaren en zo'n klein poppie.
pi_99385081
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:20 schreef Juud79 het volgende:
@Claudia, wat heb je toch een mooi stel kids. Zo'n heerlijke hollands welvaren en zo'n klein poppie.
Dankjewel! *) Die van jou mag er ook wezen. Ik kijk met heel veel plezier naar haar foto's. O+ Waar je er trouwens wel véél meer van zou mogen plaatsen!

Ik ben natuurlijk weer flink aan het terugkijken naar oude foto's van Ivan. Hij was echt zoveel groter dan Lena nu is. Als ik foto's probeer te matchen dan ziet Lena er nu uit zoals Ivan er bij 2,5 maanden uitzag. :o Ook grappig vond ik om te zien dat we Ivan een flinke slab omdeden bij zijn eerste hapjes. Bij Lena heb ik me de moeite niet eens getroost. :+
pi_99385142
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:14 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens zal het volstrekt zinloos zijn om te kijken of er een reactie op het eten volgt, want haar buik zit sinds een paar dagen onder de pukkels. Geen idee waar het door komt.
Warmte? Puck heeft er ook veel last van gehad vorige week en een tijdje geleden toen ik hier zelfs foto's geplaatst had er van.

Heb je recente stats van Lena dan Claudia? I.v.m. Ivan ook.
The way you rock'n'roll
pi_99385312
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Heb je recente stats van Lena dan Claudia? I.v.m. Ivan ook.
Het zou warmte-uitslag kunnen zijn inderdaad. Ik was even bang voor de waterpokken (die heersen op het kinderdagverblijf), maar ze zijn heel lokaal aanwezig. Even afwachten maar. En misschien toch luchtiger kleden 's nachts. Ze heeft nu een langemouwenromper aan in een slaapzak (niet de dunste variant, maar wel een zonder mouwen).

Ik heb geen stats, want we vorige afspraak was 2 maanden geleden. We zouden binnenkort weer moeten, maar ik heb geen idee wanneer we die afspraak hebben. :o Morgen maar eens bellen.
pi_99385324
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:57 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Door elkaar mixen, wist niet dat dat mocht. Dat ik dat zelf niet heb bedacht... :D
Ik weet idd dat ze die anijs hebben, maar deze mama dacht, ik neem de olie versie, dan went ze niet aan zoete smaakjes... Maar ik ga die anijs maar halen dan ipv deze, ik vind het zo sneu, ik geef ze nu maar net voor de BV, dan mag ze daarna in ieder geval wat lekkers.
Die voorkeur voor zoetigheid van kleintjes schijnt juist vanwege borstvoeding te zijn! Of het kind nou borstvoeding of kunstvoeding krijgt maakt niet uit geloof ik, t zit er gewoon in, zoet is goed, bitter/zuur etc. niet. Juist omdat moedermelk zoet is. Ergens wel logisch dus I guess.

Wat een leuke foto's van Lena! Scheetje met dr rijstwafel :D O+
Hier is een rijstwafel ineens ook weer helemaal hip bij oudste!
Heb je terugdenkend een idee waar de bultjes vandaan kunnen komen Claudia? hoe lang zitten ze er? Is het vijfde/zesde ziekte achtig qua bultjes of misschien van de warmte? Heerst er iets op het kdv wellicht?
pi_99385466
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:26 schreef mignonne het volgende:

Hier is een rijstwafel ineens ook weer helemaal hip bij oudste!
Vindt je oudste ook alles wat je jongste heeft leuk? De wipstoel, de co-sleeper, mijn borsten - alles wat Lena krijgt is interessant. :Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 12-07-2011 21:56:17 ]
pi_99385750
Ja nouja niet per se alles, maar ze wil wel graag alles even testen ja. :')
Zo heeft ze me laatst een paar keer geprobeerd te bijten :{ ik begreep er geen kont van waar dat nou weer vandaan kwam, tot ik jongste zat te voeden en ze me in mn borst wilde bijten en zei "Alie ook bijte!"

Ja... ik kan me voorstellen dat het eruit ziet als bijten voor een dreumes :+ Toch maar even nog meer tekst en uitleg gegeven... ik zei altijd al 'drinken' maar heb het even laten zien dat er ook echt wat uit kwam. Haar reactie "ieeeeeew!" :o lekker ding :Y)

[ Bericht 5% gewijzigd door mignonne op 12-07-2011 22:07:16 ]
pi_99386250
Lena O+ das even wennen he! Dat snoetje!!
  dinsdag 12 juli 2011 @ 21:53:02 #40
100412 mefke79
komt goed!
pi_99386947
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:00 schreef danic het volgende:

Toch vraag ik me een beetje beschaamd af of er meer meiden hier zijn die die gevoelens af en toe hebben. Alle berichten hier zijn zo positief dat ik me er een beetje voor schaam dit te vragen, maar ik doe het toch maar.
Ik weet niet of ik het onderschat heb, of dat ik gewoon nog echt mijn draai moet vinden, maar ik vind het soms echt wel een beetje moeilijk om te wennen aan het feit dat iemand anders nu mijn dagprogramma beheerst.
Neemt niet weg dat ik regelmatig met een grote grijns of met tranende ogen van geluk naar dat lieve kind zit te kijken O+
Danic, geloof me, het is niet raar :* . Echt niet. Ik kende tijdens de zwangerschappen geen roze wolk en ook tijdens de kraamtijd niet. Ik ben gewoon net een man, ik vind het pas leuk als ze een beetje gaan reageren. Inderdaad, dat er iemand anders je ritme bepaalt, dat is gewoon wennen. En natuurlijk moet je je draai nog vinden, logisch toch.
Ik mag ook 5 september pas weer, maar heb nav mijn vorige verlof er voor gezorgd dat ik wat kleine klusjes thuis heb liggen. Het is allemaal schrijfwerk, dus geen inspannende dingen. En dat is wel erg fijn moet ik zeggen, gewoon een beetje bij blijven zeg maar.

Ik vind het erg jammer dat iedereen* altijd maar uit gaat van een roze wolk en een mama die graag nog langer verlof heeft omdat ze de uk niet wil achterlaten. Ik ben zo niet en ik ben echt niet de enige. Maar de vorige keer voelde het wel alsof ik de enige was en dat maakte me erg droevig en onzeker. Deze keer is dat al stukken beter, gewoon omdat ik wist wat me te wachten stond en dus dingen geregeld heb. Ja, Tienus was pas 16 dagen toen we em voor een paar uur bij mijn ouders lieten om zelf te gaan uit eten. Dat is misschien barbaars in andermans ogen, maar voor mij (ons) was dat precies wat we nodig hadden. En zoals mijn huisarts zei: liever een blije mama dan een verdrietige mama, dat voelen die ukken ook.

* iedereen als in: de algemene opinie. Het was juist een mama uit het babytopic bij Driekus die me kon vertellen dat zij het ook zo voelde en dat was zo'n steun. Ik haar er nog dankbaar voor. Er was ook een boekje over, maar ik weet niet meer wat de titel is en ik heb het boekje nooit kunnen vinden. De titel is iets met 'roze wolk' geloof ik.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99387175
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:33 schreef mignonne het volgende:

zou je de namen van mn mini's weg willen halen please? Ik wil ze ivm opleiding en googlebaarheid niet meer op fok gebruiken. Hence de nieuwe account ook. :*
Damn, ik wist het en nog doe ik het. |:( 't Is even wennen!
pi_99387241
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:41 schreef Orea het volgende:
Lena O+ das even wennen he! Dat snoetje!!
Hoe gaat het daar met eten eigenlijk? Is ze nog steeds zo'n bourgondiër? :Y)
pi_99387408
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:33 schreef mignonne het volgende:

oooooooh ben jij het!

Lena aan et eten!! :9
Denk je dan dat ze allergisch gaat reageren Claudia?? Ik heb daar nooit over nagedacht, gewoon gegeven :@

Leia aan het zitten *O*

Ik ben echt de hele dag bezig geweest om het optrekken van Mex te filmen, maar hij ging het steeds niet doen,of net als ik te laat was..
pi_99387641
Ja, over het algemeen wel :D al is het weigeren om het weigeren ook wel erg hip tegenwoordig :P Maar 't kind eet zelfs haring :? laatst eens een hapje gegeven en haar mond bleef open gaan :o Sowieso is vis érg favoriet :)

Het is nu even zoeken qua flesjes, ze kreeg nog 3 flesjes bv op een dag en dan 's avonds laat als wij naar bed gaan een grote fles kv. Maar inmiddels is dat terug naar soms 's morgens een flesje, altijd 's middags en die in de avond. Vandaag zelfs alleen de middag fles en zodadelijk nog. Resulteert er wel in dat ze 's morgens een hele boterham weg eet en tussen de middag wel 2 :o

Dus ja, de bourgondiër in haar is nog altijd luid en duidelijk aanwezig :D
pi_99387654
Leuk is dat he Troeta, wil je filmen ben je te laat :D
Ik heb dat ook vaak, zit ik naar Floris te kijken hoe leuk hij bezig is denk ik oh dat moet ik filmen. Stopt ie ermee :')

Lena aan de rijstwafel O+ Fijn dat ze t lekker vond :D
pi_99387794
Wow Orea, wat eet ze goed zeg :o
Ik zit hier ook te denken om s ochtends brood of pap ofzo te geven, maar ben daar beetje te lui voor :')
Afgelopen 2 dagen heeft ie s ochtends 150 melk gekregen (gewone melk) en dat vond ie prima. Dus maar even kijken hoe we t gaan doen. Verder krijgt ie dus gewoon geen flessen meer overdag..Nja sowieso de afgelopen dagen is t wat rommelig gegaan met zn verjaardag enzo. Heeft ie veel gesnoept, dus vandaag gewoon even normaal gegeten weer :)

En over vis, ik vind t ook bijzonder dat Floris dat echt lekker vind. Met als gevolg dat ik t ook moet proberen van mn lief en ik zo waar nog vis ga eten op mn oude dag :o (zalm gaat wel en gisteren kabeljauw en dat was ook te doen (ik eet namelijk wel kibbeling en lekkerbek, dus tja)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 22:08:50 #47
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99387889
Op aanraden van Claudia ( :* ) even een egopost:
Vandaag zagen we op Saar's beentjes kleine blauw-rode vlekjes die ik zelf ff niet kan verklaren. De vlekjes zitten onderhouds en zijn niet weg te drukken (dat weet de huisarts ook, ze vroegen er specifiek naar).

Saar:
- heeft geen koorts (vanmorgen 36,8 en net vanavond 37,1)
- drinkt okee
- heeft goede plasluiers
- is tussen de moodswings door heel vrolijk (ze heeft al ruim een week een beetje een kort lontje en huilt voor haar doen veel)
- maakt geen suffe indruk
- maakt ook geen zieke indruk

Ik heb uiteraard vanmiddag de huisarts gebelde maar die hoefde haar niet te zien. We moeten in de gaten houden of het niet meer vlekjes worden. Als dat zo is moeten we ons melden, ook wanneer ze slecht gaan drinken, koorts krijgt of een zieke/suffe indruk maakt.

Toch laat het me niet helemaal los, vandaar ook even een berichtje hier. En om de boel te verduidelijken natuurlijk foto's van de vlekjes in kwestie:
Ik heb ze even niet verkleind zodat jullie het beter kunnen zien.

Haar beentjes lijken op de onderste foto roder dan ze zijn, behalve de vlekjes zijn de benen normaal van kleur.

Geen idee of het relevant is, maar Saar is een behoorlijke 'schopperd', ze maait de hele dag met haar beentjes in de lucht en op het kussen/de matras/wipstoel.

Herkent iemand dit?

Uiteraard heb ik gelezen over hersenvliesontsteking/bloedvergiftiging, dat is ook wat me wat onrustig maak. Maar ze vertoont verder geen symptomen in die richting.
pi_99388000
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 22:00 schreef Troeta het volgende:

Lena aan et eten!! :9
Denk je dan dat ze allergisch gaat reageren Claudia?? Ik heb daar nooit over nagedacht, gewoon gegeven :@
Nee hoor, maar je weet maar nooit. Ik ben wel van plan om 'braaf' telkens een paar dagen achter elkaar hetzelfde te geven.

Trekt Mex zich al op? :o
pi_99388040
TM, je voelt de vlekjes niet als je met je hand over haar beentje gaat dus?
The way you rock'n'roll
pi_99388098
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 22:04 schreef Orea het volgende:
Dus ja, de bourgondiër in haar is nog altijd luid en duidelijk aanwezig :D
Geweldig! Ik hoop dat Lena ook een makkelijke eter wordt.
pi_99388253
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Damn, ik wist het en nog doe ik het. |:( 't Is even wennen!
:D geeft niks hoor. Ik moet er zelf ook bij nadenken :') :+

Troeta ik heb het bij oudste ook maar een beetje half-half gedaan. Ze reageerde sowieso niet allergisch op borstvoeding, maar omdat lief en ik allebei allergisch zijn hebben onze kindjes een verhoogde kans ofzoiets, dus we gingen voorzichtig van start. Maar toen het allemaal prima ging hebben we het ook helemaal laten varen.

Straks bij jongste wordt het een ander verhaal :o ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor we een behoorlijk eetpatroon hebben :P

Saar, arm ding. En arme mama.
Ik herken wel het schoppen en maaien. Zit er niet toevallig een klein haakje aan haar teennageltje? Of een hard velletje aan haar voetje ofzoiets? Dat ze zichzelf daarmee een soort bezeerd?
Als je het niet vertrouwd kun je er natuurlijk altijd op aandringen dat de huisarts toch even naar Saar kijkt, voor je eigen gemoedsrust ook.
pi_99388360
TM, zo op het eerste oog lijken de pukkeltjes wel op hetgeen Lena heeft, alleen kunnen we die wél wegdrukken. Het klinkt mij niet verontrustend in de oren zo, vooral niet omdat je al overlegd hebt met de huisarts. Maar toch kan ik me ook wel voorstellen dat het je niet lekker zit. Ik hoop dat iemand anders hier iets zinnigs erover te zeggen heeft.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat het maaien met haar beentjes ermee te maken heeft. Dat klinkt eerder als een normale fase in haar ontwikkeling. Het is iets wat kinderen doen als ze hun benen/voeten ontdekken en/of beginnen met rollen. Of denk je dat het anders is?
pi_99388412
Ja!! Sinds vorige week, heb alleen geen fimpje om het te bewijzen,haha
Wel een filmpje waarbij die wel staat en ik dus te laat was als je interesse hebt;)
Tis wel lastig in bed hoor, gaat ie heel de tijd staan..

Grappig dat Leia haring lust, dat hebben we hier nog niet geprobeerd. Wel paling wat ie heerlijk vind,maar zalm is vies.

Sonnetje, wat een leuke verjaardagsfoto's nog!

Heeft ze misschien in de zon gezeten twentemeisje of heb je d'r beentjes ingesmeerd?
pi_99388436
oh ik vind het maaien ook heel normaal verder trouwens. Ik had het nog niet zo gelezen alsof het iets raars kon zijn :D ik dacht dat je bedoelde dat ze zichzelf wellicht schopt. Dat doen mijn kinders namelijk wel. Die hebben mijn coordinatievermogen geerfd :') kunnen ze ook niks aan doen...
pi_99388441
Lijkt me idd lastig Mignonne met t eten van je jongste straks! Nja kom je ook wel overheen, maar toch :)

In t begin lette ik ook wel op wat ie wel en niet mocht voor de leeftijd, maar hij heeft nooit ergens op gereageerd, dus uiteindelijk kreeg ie eigenlijk alles wel. Geen idee of t wel of niet mocht :?
Tis goed gegaan ;)

TM, ik herken t niet. Kan me voorstellen dat je je zorgen gaat maken. Goed je meisje in de gaten houden dus iig :) Maar dat zal je wel doen :D
pi_99388456
Ik vind het ook lijken op de vlekjes die Puck heeft van de warmte. Alleen zitten die niet onderhuids maar voel je ze echt zitten als je met je hand over zijn lichaam strijkt.
The way you rock'n'roll
pi_99388500
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 22:18 schreef Troeta het volgende:
Wel een filmpje waarbij die wel staat en ik dus te laat was als je interesse hebt;)
Ik heb van Lena nog steeds geen filmpje waarop ze rolt. Wél heb ik uren aan filmmateriaal waarin er niets gebeurt of ik net te laat ben. :')
pi_99388632
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 22:18 schreef Troeta het volgende:

Grappig dat Leia haring lust, dat hebben we hier nog niet geprobeerd. Wel paling wat ie heerlijk vind,maar zalm is vies.

Sonnetje, wat een leuke verjaardagsfoto's nog!

Heeft ze misschien in de zon gezeten twentemeisje of heb je d'r beentjes ingesmeerd?
Dat doet Floris ook :D
Wat wel helpt is om m neer te leggen, muziekje aan te zetten en weg te rennen lopen uit zn kamer. Hem gewoon soort van te negeren op t moment dat ik wegloop. Als ik te lang er ben (vooral overdag, s avonds gaat ie eigenlijk altijd wel gelijk slapen) dan gaat ie gelijk staan.
Uiteindelijk ligt ie toch te slapen :')
  dinsdag 12 juli 2011 @ 22:23:12 #59
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99388686
Dank meiden!

Ik kon zo geen scherp nageltje ontdekken Mignonne, nog maar een keer voelen bij de laatste fles vanavond.

Met dat maaien bedoelde ik ook meer of de vlekjes misschien zouden worden veroorzaakt door dat trappelen Claudia. Het is heel grappig want ze gaat er helemaal in op, ze trapt en schopt dat het een lieve lust is. Daar maak ik me dus geen zorgen om.

Ik heb haar wel door de zon gedragen Troeta, en zo her en der vangen haar benen wel wat zon, maar lijkt me geen verklaring voor deze plekjes.

Morgenvroeg moet ik zelf onder het mes, ik ken de verpleegkundige die mij onder haar hoede heeft (dagopname) goed, laat haar er in elk geval nog ff naar kijken (mijn lief brengt me uiteraard weg morgenvroeg en dan is Saartje er ook bij).

Ik probeer maar even vast te houden aan het feit dat ze verder geen zieke indruk maakt, lijkt me dat ze bij een hersenvliesontsteking er toch wat anders aan toe zou zijn.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 22:27:03 #60
100412 mefke79
komt goed!
pi_99388911
TM als je het echt niet vertrouwd kan je ook de HAP nog even bellen he. Of kwam de weigering juist van de HAP?
andere opties:
* waterpokken? (kan andere vlekjes geven bij kleine kindjes)
* muggenbulten? (mijn lief krijgt hele rare vlekjes/bultjes van die krengen)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99388932
TM ik zou me ook niet te druk maken! Jaël heeft ook eens zoiets gehad, maar idd ook verder geen symptomen, bij haar ging het vanzelf weer weg na een dag of 2.

Mignonne dat van dat nageltje is een goeie, nu weet ik eindelijk hoe Sarah aan de krasjes op haar kuiten komt :)

Pfff maaien en trappelen en je voeten vasthouden vooral als mama probeert je aan te kleden is helemaal geweldig! Of proberen je om te draaien terwijl mama je aankleed ;) Met andere woorden, de fase maak het mama zo moeilijk mogelijk tijdens het aankleden :P
pi_99389020
Die voeten vast pakken is maar lastig ja met verschonen en aankleden en alles van de commode trappen wat naast het aankleedkussen staat is ook hip.
The way you rock'n'roll
  dinsdag 12 juli 2011 @ 22:30:34 #63
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99389081
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 22:27 schreef mefke79 het volgende:
TM als je het echt niet vertrouwd kan je ook de HAP nog even bellen he. Of kwam de weigering juist van de HAP?
andere opties:
* waterpokken? (kan andere vlekjes geven bij kleine kindjes)
* muggenbulten? (mijn lief krijgt hele rare vlekjes/bultjes van die krengen)
Nee, dat was van de vervanger van mijn eigen HA die met zwangerschapsverlof is Mef. Die andere opties houd ik in gedachten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 22:27 schreef MamaPurk het volgende:
TM ik zou me ook niet te druk maken! Jaël heeft ook eens zoiets gehad, maar idd ook verder geen symptomen, bij haar ging het vanzelf weer weg na een dag of 2.

Mignonne dat van dat nageltje is een goeie, nu weet ik eindelijk hoe Sarah aan de krasjes op haar kuiten komt :)

Pfff maaien en trappelen en je voeten vasthouden vooral als mama probeert je aan te kleden is helemaal geweldig! Of proberen je om te draaien terwijl mama je aankleed ;) Met andere woorden, de fase maak het mama zo moeilijk mogelijk tijdens het aankleden :P
Waren ze bij Jael ook niet weg te drukken MP?

En dat maaien is inderdaad grote pret, luiers omdoen is dan nagenoeg onmogelijk :D. Ik vind het zo'n leuk gezicht! O+
pi_99389267
Idd toen ook HA gebeld enzo, maar ja niet ziek wel eten geen koorts enz. Dus niets om druk om te maken.. Doe je toch wel tot ze weer weg waren, oorzaak nog steeds volledig onbekend!

Ow vandaag erg, Sarah had haar mooie nieuwe pak aan O+ op een gegeven moment piepen, dus ik loop naar haar toe en zeg wat is er dan?! zie ik een grote gele poepstreep horizontaal over haar buik lopen door romper en pak heen, ze heeft hem dus al een hele halve dag aangehad. maar daarna was ze top te spreken dus het was duidelijk dat het dwars had gezeten ;)
pi_99389290
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 22:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Die voeten vast pakken is maar lastig ja met verschonen en aankleden en alles van de commode trappen wat naast het aankleedkussen staat is ook hip.
En dit is niks vergeleken met hetgeen je nog te wachten staat.
pi_99389374
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 22:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dat doet Jaël nog steeds :+
pi_99389398
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 22:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

haha precies :D
pi_99389401
quote:

[..]

Dat zal best ja :7
Door de hoge spierspanning in zijn benen en de onrustigheid houdt Puck tijdens het verschonen ook wel eens zijn benen helemaal stijf gestrekt. Dat is ook niet echt fijn kan je vertellen :')
The way you rock'n'roll
pi_99389586
Ik zou eens een filmpje moeten maken van de worsteling die ik met Ivan kan hebben. Hier is het moment wel aangebroken dat ik het eigenlijk niet meer op fysieke overmacht kan gooien maar écht moet proberen om hem zover te krijgen dat hij meewerkt. Dat is dan wel weer het fijne aan een ouder kind, dat overreding mogelijk is. En als je kind meewerkt is het ook zo gepiept allemaal.

Dit is hier niet echt ontopic, maar op ons kinderdagverblijf hebben ze een trappetje naar de commode toe en al vroeg wordt de grote baby's/dreumesjes geleerd om daarop te klimmen. Dat scheelt de leidsters natuurlijk een hoop gezeul. Superhandig! :D Ivan vindt het nog leuk ook. Ik was vandaag toevallig bezig om Lena een broekje aan te doen in de verschoningsruimte daar en voor ik het wist zat Ivan ernaast.
pi_99389625
quote:

[..]

Dit ja, heel m'n bank en m'n kleren en Mex zelf zitten onder de poep :{
Krijg ik leuke tips om iets in z'n handen te geven, nou hij draait zich met ding en al om.
Ik ben al zover dat ik een flesje maak voor elke luier,haha

Leuke tactiek Sonnetje dat rennen!haha Zal hem onthouden. Alle leuke dingen rondom z'n bedje zijn iig al weggehaald!

Kan best door de zon komen hoor Twentemeisje, hou het in de gaten maar, ga je eigen niet gek maken hoor.
Zolang ze niet ziek is, is ze niet ziek.
pi_99389663
Claudia herkenbaar, Floris hangt vaak op zn kop. Handig met poepluiers. Echt dat ie nog geen blauwe plekken van t aankleden heeft is werkelijk waar een wonder...
pi_99389667
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 22:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Dat zal best ja :7
Door de hoge spierspanning in zijn benen en de onrustigheid houdt Puck tijdens het verschonen ook wel eens zijn benen helemaal stijf gestrekt. Dat is ook niet echt fijn kan je vertellen :')
ohja die ken ik :') pffrt. Oudste vond dat een hilarisch spelletje toen ze door had dat ik haar dan niet schoon kon maken. En een lol dat ze had :D :')
pi_99389763
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 22:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

ohja die ken ik :') pffrt. Oudste vond dat een hilarisch spelletje toen ze door had dat ik haar dan niet schoon kon maken. En een lol dat ze had :D :')
Ow de fase dat hij het bewust gaat doen krijgen we ook nog.

HELP!!!!!!!!
The way you rock'n'roll
pi_99389811
oudste hier heeft een voorkeur voor luiers, die wil alleen maar de luier met het poesje erop van pampers... en als het poesje op is wil ze dan nog wel het koetje, maar als die ook op is dan is het echt een strijd... Tijd dat ze zindelijk word :)
Ze mag ook regelmatig een luier voor Sarah pakken, pakt ze ook altijd met het poesje :)
pi_99389926
Potje met een poesje erop kopen dus tzt MP ;)

Haha ja DML, maar het voordeel van je eigen kind is dat je erin meegroeit :s) het wordt vanzelf makkelijker en je wordt vanzelf handiger met speed-cleanen tussen de bewegingen van je kind door. :Y)
pi_99390117
potje hebben we al en wc bril verkleiner ;) en er is ook al eens op het potje geplast!

Ik heb trouwens vanmiddag de tip van hier om de romper naar beneden toe uit te trekken bij een overvloed aan poep toegepast en het werkt echt super! :D
  dinsdag 12 juli 2011 @ 22:53:04 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99390295
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:57 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik heb de combinatie K+D en dan idd de olie variant (van Dagravit).
Toen die op was, en Soneal oud genoeg was voor alleen vitamine D, ben ik de D-druppels van hetzelfde merk gaan gebruiken, op waterbasis :r
Het eerste ingrediënt in het lijstje is suiker... dat zit er dus nog meer in dan water, en het had ook zo'n verschrikkelijk ranzige smaak van die zure snoepjes die toch stijf staan van de suiker.

Het was de bedoeling dat er gewoon weer D olie zou komen (van een ander merk want Dagravit heeft dat niet) maar er ging iets mis met boodschappen doen en er staat dus nu weer K+D in de kast.... zal vast geen drama zijn dat hij dat krijgt.

Overigens duwt hij de laatste dagen de lepel met z'n tong uit z'n mond voordat ik het goed en wel naar binnen heb kunnen gieten, dus dat is wel lastig aan het worden.

Sonnetje, wat een prachtige Floris-reportage O+
En nog gefeliciteerd :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_99401819
Wij hebben zo te lezen geluk met ons meisje dat aankleden en verschonen leuk vindt en hoogstens eens een voet grijpt :)
pi_99401822
Haha, het verschoonworstelprobleem kennen wij hier ook sinds dat ze ongeveer 8 maanden is, denk ik... Ze móet en zal dan omdraaien. Een speeltje in handen geven werkte maar tijdelijk. Meestal is ze alleen nog af te leiden met een tube tandpasta of zinkzalf. :')
pi_99401871
Ik zag mooie foto's voorbij komen. Isis wat een kleine, mooie baby heb je. En Ivan en lena die samen een rijstwafel eten. En de fotoreportage van Floris. We zien je snel bij de dreumesen.

Leia die zelf kan zitten, nu gaat het snel ook Orea. En het moeizaam slapen is erg herkenbaar de afgelopen week.

Mex die zich al optrekt.

En verder verschoningsverhalen. Hier wisselt het of het goed gaat of niet. Maar dat het soms een strijd is, is heel herkenbaar.
  woensdag 13 juli 2011 @ 09:17:35 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99401897
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 09:11 schreef Cantare het volgende:
Haha, het verschoonworstelprobleem kennen wij hier ook sinds dat ze ongeveer 8 maanden is, denk ik... Ze móet en zal dan omdraaien. Een speeltje in handen geven werkte maar tijdelijk. Meestal is ze alleen nog af te leiden met een tube tandpasta of zinkzalf. :')
Hier zijn de labels van de snoozebaby aankleedkussenhoes ook ineens zeer interessant, en dat was de bedoeling van die dingen ook, maar het is niet echt handig tijdens het aankleden :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_99402268
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2011 09:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hier zijn de labels van de snoozebaby aankleedkussenhoes ook ineens zeer interessant, en dat was de bedoeling van die dingen ook, maar het is niet echt handig tijdens het aankleden :')
Dat heb ik met een muursticker boven het hoofdeinde van de commode. :')
pi_99402974
Ik zet jaël gewoon naast Sarah, zij houden elkaar dan bezig en dan kan ik rustig verschonen en aankleden :)

Sarah slaapt trouwens tegenwoordig van 23.30 tot een uurtje of 9, dus ik denk dat we gaan proberen de laatste fles eerder te geven :) Kunnen we zelf ook iets eerder naar bed!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99403009
Wat slaapt Sarah goed en wat een te schattig pakje!
pi_99403074
Ja As en het bijzondere is dat ze ook overdag meer gaat slapen en langer achter elkaar slaapt nu! Zo raar je zou denken dat dat minder word als je goeie nachten maakt..
pi_99403082
Dat pakje is echt heel leuk! En wat heerlijk dat ze zo lang slaapt.

E is gisteren in één keer in slaap gevallen. :O Volgens mij was het dus echt maar een tijdelijke gril. Ze lijkt trouwens ook wel wat last te hebben van de prikjes. Vanochtend was ze er om 8 uur uit, en om half 10 lag ze er al weer in.
pi_99403158
Ja raar is dat he met dat slapen MamaPurk. Hier slaapt Yaro in de ochtend eigenlijk altijd relatief makkelijk. Terwijl hij dan net een ruk van 11/12 uur heeft gemaakt. In de middag krijg ik hem veel moeilijker in slaap.

Fijn Cantare dat het tijdelijk lijkt.
pi_99403428
Fijn Cantare dat ze in een keer in slaap viel, wel sneu van de prikjes :*
pi_99403724
Ja. Dat ze meer slaapt vind ik niet sneu, want daar merkt ze toch niks van. :+ Alleen met spelen kan ze niet veel hebben. Eigenlijk wil ze gewoon niet spelen, ze wil alleen bij/naast mij zitten. Het enige wat ze wél wil is deurtjes en laden opentrekken. }:|

Hoe hebben jullie dat trouwens gedaan met laatjes of deurtjes op kinderhoogte? Is daar iets handigs voor? Ik heb namelijk echt geen zin om haar elke keer bij vanalles weg te moeten halen. En leren dat het niet mag, daar is ze nog te klein voor. Dus ik denk toch over slotjes of zoiets.
pi_99403909
Kijk, om deze deurtjes gaat het bijvoorbeeld:

pi_99403915
Ik ben met Leyla "Hoera" aan het oefenen... Zucht.. Echt nog iets van 7 weken ofzo..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_99403951
Wij hebben een aantal dingen wel beveiligd. Een haakje op de vitrinekastdeur zodat hij hem niet open kan maken. Een kinderslot op het gootsteenkastje (die is zo irritant dat wij hem bijna niet openkrijgen, dus het werkt wel).
Verder hebben we een lade bij de kast waar de dvd-speler enzo staat. Die krijgt hij ook niet open. De rest is wat ons betreft geen probleem.

Wat hier wel de nieuwe hit is, is onze klapdeur. Deze dit tussen de huiskamer en de gang en Yaro vind het erg leuk om deze open te duwen, maar dan laat hij hem los en zitten zijn vingers er tussen. Of we kunnen er niet door. Vorige keer had ik hem al binnen gezet en ging ik de boodschappen van buiten nog even pakken. Stond hij tegen de deur en ik kon hem hierdoor niet open duwen omdat hij anders zou vallen. Stond ik daar in de gang :P
pi_99403974
Jeetje Tico bij jou gaat het ook hard. En snapt ze het?

Ik ga Yaro uit bed vissen. Tot later.
pi_99403988
Cantare, wij zetten bij ons niets meer onder de tafel.. Want zelfde probleem..
De speelgoedkast heeft onder alle zooi waarvan het geen kwaad kan dat ze het pakt en de bovenste bakken zijn voor Jen met dr prulletjes...

Je kan van die kindersloten op deurtjes zetten ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_99404077
Hier zijn de onderkastjes allemaal gevuld met speel goed ;) is dus ht domein van de meiden :)
Verder nergens slotjes! We hebben een deur naar de keuken en als die open is zetten we er een hekje tussen dus dan kan ze daar al niet in de kastjes!
pi_99404174
Wij hebben gewoon geen kindproof meubels :P Toch maar aan de slotjes dan.
pi_99404256
Wij hebben in de keuken in de deuropening een hekje. Ze kruipt altijd heel snel naar de keuken en daar zijn de bakjes met kattenvoer. Ik vind het een prettig idee dat ze gewoon niet in de keuken kan komen, ook niet bij de oven enz. beveiligd. Al staat er nu wel een stoel voor een kast met mijn administratie, die trekt ze steeds leeg. Binnenkort langs de ikea.

Tico! Wij oefenen ook hoera met Amy :D ze snapt het nog niet, maar vindt het wel erg grappig. Ze kan ook in haar handjes klappen, dus ach dat mag ook wel ;)

Wij gaan vrijdagnacht op weg naar Engeland (Cornwall) om te kamperen (tent en toebehoren is daar al aanwezig gelukkig) iemand nog tips voor de reis (3 uur auto, 2 uur boot, 6 uur auto) of het kamperen? Wat moet er echt mee? Ik vind het best spannend :P
  woensdag 13 juli 2011 @ 11:35:42 #98
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_99405632
Vooral je slaapknuffel niet vergeten Sola! Verder heb ik echt geen tips voor je.

Ylana is heel enthousiast met hoera O+ Ze heeft het tegelijk geleerd met het liedje klap eens in je handjes. En dan met handjes in de hoogte roepen we ook wel Hoera. 2 vliegen in een klap :D Het klappen had ze natuurlijk wel eerder door dan de handjes omhoog.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_99407621
Hoi hoi, over een paar maandjes kom ik officieel meeposten :)
Maar ik kom nu al even binnengewalst met een vraag.

Een vriendinnetje van mij, haar pasgeboren dochtertje, is voor de 3de keer 'gezakt' voor haar gehoortest ;(
Eerste 2x op CB, helemaal geen resultaat (dus ook niet beetje of ene kant wel etc.). Vandaag de derde keer een uitgebreide test in de thuiszorgwinkel, maar weer helemaal niks. Nu moeten ze dus naar het ziekenhuis.
Heeft iemand van jullie ervaring hiermee? Kan het dan toch nog meevallen, dat de tests alledrie zijn mislukt, maar dat ze toch wel kan horen? Of is het waarschijnlijk slecht nieuws?

Ik vind het zo erg voor ze, lijkt me echt heel heftig dit. Ik vond het bij Mette al even slikken toen haar rechteroortje de eerste keer niet goed ging. Maar ze was zichtbaar verkouden en de 2de keer was alles goed.
Nou ja, ben benieuwd of iemand een idee heeft.

En wat hebben jullie allemaal schatjes van babies O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 13 juli 2011 @ 12:47:03 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99408100
Heeft ze zelf ook het idee dat haar kindje niets hoort?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_99408218
Wickie, oej dan zou ik me ook wel zorgen maken. Helaas heb ik geen ervaring hiermee, hopelijk komt het goed!

En de verschoningsstrijd is hier ook begonnen, mevrouw moet en zal op haar buik op de commode :')
Verder heb ik net de documentaire: Machteloos terug gekeken. Dit gaat over ouders met een verstandelijke beperking. Vond het erg heftig.
pi_99408348
Ze twijfelt heel erg, op de rustige geluiden reageert ze niet nee, maar ze heeft wel het idee dat ze op de harde geluiden reageert. Maar ze vind het moeilijk inschatten.

Noa, misschien helpt het een speeltje boven de commode te hangen, of een spiegel. Of iniedergeval iets wat ze interessant vindt. Geef dit alleen op de commode, anders is de interesse er snel vanaf. Dat hielp hier heel erg goed. Bij mijn nicht helpt die spiegel heel erg goed (zelf nooit geprobeerd.
pi_99408369
Kastjes zijn hier ook erg gewild. Ik heb er nu maar zijn speelgoed ingelgd, maar we moeten die kinderslotjes er wel even opzetten, want z'n arm zat er al tussen.
SPOILER
Zelfde vraag als Leandra wickie, ik had toch al snel dat ik wist dat hij me hoorde, of een muziekspeeltje.

Klinkt leuk Sola! Niet teveel meesjouwen iig:P

Echt een leuk pakje mamapurk! En wat word ze al lekker groot!

Wij zijn vandaag om 3 uur opgestaan, want Mex wilde graag spelen :X
En net komen we terug van buitenspelen en hij zat nog in z'n loopstoel en zie zo die ogen dichtgaan, dus ben benieuwd hoe lang die nou slaapt..
pi_99408696
Wat akelig wickie, worden ze nu doorverwezen naar de KNO-arts? Wat voor test hebben ze gedaan bij de thuiszorgwinkel?
Het gebeurt wel dat de gehoorscreening drie keer negatief is en dat er uiteindelijk niets aan de hand is met het gehoor, maar bij drie keer negatief aan beide oortjes is de kans wel reëel dat het er iets aan het gehoor mankeert.
Waarschijnlijk gaan ze nu een BERA afnemen, dat gebeurt met plakkertjes op het hoofd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jore op 13-07-2011 13:10:37 ]
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:09:39 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99408990
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 12:53 schreef wickie het volgende:
Ze twijfelt heel erg, op de rustige geluiden reageert ze niet nee, maar ze heeft wel het idee dat ze op de harde geluiden reageert. Maar ze vind het moeilijk inschatten.

Noa, misschien helpt het een speeltje boven de commode te hangen, of een spiegel. Of iniedergeval iets wat ze interessant vindt. Geef dit alleen op de commode, anders is de interesse er snel vanaf. Dat hielp hier heel erg goed. Bij mijn nicht helpt die spiegel heel erg goed (zelf nooit geprobeerd.
Het is ook lastig inschatten, ik weet dat ik de ochtend na de bevalling huilend van blijdschap aan de telefoon zat met N. omdat Soneal zo geschrokken was van een geluid, dat betekende iig dat hij niet (volledig) doof was. Ik ben zelf flink slechthorend, dus dat risico zat erin.
(zijn gehoortest ging overigens extreem goed).

Ze zullen zeker moeten weten dat de slechte test niet veroorzaakt wordt door vocht in de oren of een ander tijdelijk probleem, dus ik vermoed dat ze nu zal worden doorgestuurd naar een KNO-arts.

Maar vooral niet ophouden geluid voor de baby te maken, zingen, mobile, praten of desnoods een muziekje aanzetten.
Als de klanken niet gehoord kunnen worden dan kan het kindje ze misschien wel voelen, en ook slechthorende kinderen leren het beste praten door te zorgen dat ze je zien praten; mijn moeder ging toen ik klein (3) was op d'r knieën voor me zitten om te vragen of ik de suikerpot uit de kamer wilde halen, zodat ze zeker wist dat ik haar vraag begrepen had.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_99409448
Bedankt voor jullie berichtjes. Ze hebben vandaag een test gehad met een koptelefoon op en plakkertjes, volgens mij duurde het drie kwartier.
Ze staan er zelf wel rustig in en ik heb het idee dat ze zich voorbereiden op het ergste, maar op een nuchtere manier.

Weet niet precies wanneer ze in het ziekenhuis terecht kunnen, even afwachten allemaal dus. Maar de verhalen die ik op internet tegenkom zijn eigenlijk bijna allemaal 'slecht' of wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, dat er wel wat aan de hand is.
pi_99410514
wickie dat lijkt me heftig zeg! gelukkig geen ervaring mee. maar die test zegt toch alleen dat het binnenoor oke is?? dat wil nog niet altijd zeggen dat het ook goed werkt, en hele kleine dingetjes kunnen die test al beinvloeden toch?

Mex wat ben jij opeens groot! Niet zo hard groeien hoor!
  woensdag 13 juli 2011 @ 14:03:08 #108
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99411038
Mijn meisje kan lachen! O+
Gisteravond voor het eerst en vandaag alweer een paar keer een voorzichtige lach, incl blij kijkende oogjes.

Nu is ze nog schattiger dan dat ze al was... :)
pi_99411079
Juud lachende baby's zijn lief O+
pi_99411107
Juud, mooi is dat he? Bartje lacht ook sinds een aantal dagen, en het is zo fantastisch om te zien!

Ik heb zonet maar eens gekeken hoe de rompers maat 62/68 zitten.. Wel wat ruim, maar de 50/56 beginnen echt te straks te zitten, dus het moet maar even.. Gelijk een pakje maat 62 erbij aangetrokken, die ook wijd zit, maar niet belachelijk wijd... Hij wordt groot.. O+
pi_99411640
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 12:33 schreef wickie het volgende:
Hoi hoi, over een paar maandjes kom ik officieel meeposten :)
Maar ik kom nu al even binnengewalst met een vraag.

Een vriendinnetje van mij, haar pasgeboren dochtertje, is voor de 3de keer 'gezakt' voor haar gehoortest ;(
Eerste 2x op CB, helemaal geen resultaat (dus ook niet beetje of ene kant wel etc.). Vandaag de derde keer een uitgebreide test in de thuiszorgwinkel, maar weer helemaal niks. Nu moeten ze dus naar het ziekenhuis.
Heeft iemand van jullie ervaring hiermee? Kan het dan toch nog meevallen, dat de tests alledrie zijn mislukt, maar dat ze toch wel kan horen? Of is het waarschijnlijk slecht nieuws?

Ik vind het zo erg voor ze, lijkt me echt heel heftig dit. Ik vond het bij Mette al even slikken toen haar rechteroortje de eerste keer niet goed ging. Maar ze was zichtbaar verkouden en de 2de keer was alles goed.
Nou ja, ben benieuwd of iemand een idee heeft.

En wat hebben jullie allemaal schatjes van babies O+
Joep is ook pas de 4e x geslaagd.
Wel de 4e x met plakkers.
Was het kindje ook verkouden?

Oh Ik voelde me er toen niet fijn bij en iedereen maar zeggen,komt wel goed......
(Las Ik v.d. week ook bij reactie op mula,komt goed......nou)
Er zijn ergeren dingen maar er ging wel vanalles door me heen,sterkte!

Heb toen met vriendin van me gesproken die logopediste was,er zijn iig verschillende vormen van doofheid en dat apparaat registreert alleen hoe vaak de geluiden terug worden gekaatst maar goed,Ik dacht ook,omg zodadelijk moeten we gebarentaal etc.leren
pi_99412264
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:20 schreef wickie het volgende:
Bedankt voor jullie berichtjes. Ze hebben vandaag een test gehad met een koptelefoon op en plakkertjes, volgens mij duurde het drie kwartier.
Ze staan er zelf wel rustig in en ik heb het idee dat ze zich voorbereiden op het ergste, maar op een nuchtere manier.

Weet niet precies wanneer ze in het ziekenhuis terecht kunnen, even afwachten allemaal dus. Maar de verhalen die ik op internet tegenkom zijn eigenlijk bijna allemaal 'slecht' of wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, dat er wel wat aan de hand is.
Het is waarschijnlijk de A-ABR-screening geweest. Vervolgstap is doorverwijzing naar het audiologisch centrum in het ziekenhuis, en daar nemen ze de BERA af. Echt zenuwslopend lijkt het me, veel sterkte voor je vrienden (en ook voor jou in je zwangere toestand :*) .
Hier nog even twee linkjes voor geïnteresseerden:
OAE-methode (de eerste screening)
A-ABR-methode (wordt afgenomen wanneer de OAE twee keer negatief is)

Zo, even mijn basiskennis bijgespijkerd :7

[ Bericht 2% gewijzigd door Jore op 13-07-2011 14:50:23 ]
pi_99412742
ik ben al een uur bezig Sarah in slaap te krijgen, het ging zo goed! ze valt elke keer op mijn arm in slaap zodra ik haar overleg wakker.. geprobeert haar in bed te laten slapen en in de wagen, niets werkt.. Nu hangt ze weer slapend tegen me aan.. Sinds vanmorgen 9 uur heeft ze nog geen uurtje geslapen.

Ik ben zelf ook niet fit dus word er een beetje moe van...
pi_99413903
Arme Sarah en MamaPurk, is het inmiddels gelukt?
Verder las ik over uitslag op beentjes, slechte gehoortest (ik hoop dat het meevalt!), draaiende kindjes op de commode (hier ook één, die meestal af te leiden is met een badeendje), Lena die al aan het eten is :o en nog veel meer.

Wij zijn lekker op vakantie in Center Parcs!

Zoek de verschillen overeenkomsten:

Anne bijna 3 maanden:

Anne bijna 10 maanden:
pi_99414486
Jemig, wickie, wat heftig. Ik had bij Lena vrij gauw door dat ze reageerde op geluiden. Dat zij twijfelen lijkt me al verontrustend. ;(

Cantare, hier hebben we het volgende gedaan:

- Zorgen dat er per ruimte niet te veel dingen waren waar Ivan niet aan mocht komen. Dit betekende dat sommige dingen verplaatst zijn. Alle dingen die gevaarlijk waren hebben we sowieso verplaatst.
- De spullen waar hij niet aan mocht komen (een dressoir met servies, onze boeken) hebben we niet verplaatst en ook niet beveiligd. Van meet af aan hebben we hem geleerd dat hij er niet aan mocht komen en we zijn daar altijd heel consequent in geweest.
- We hebben heel gericht plekjes gecreëerd met spullen van hemzelf. Zo is in onze boekenkast één plank voor hem gereserveerd. Als hij aan onze boeken kwam dan vertelden we hem dat het niet mocht en dirigeerden we hem naar zijn eigen plankje bij wijze van alternatief.
- In de loop der tijd zijn er steeds meer plekjes voor hemzelf bijgekomen. Hij heeft nu hier in de kamer zijn boekenplank, speelgoed in een deel van de boekenkast (achter deurtjes die hijzelf open kan en mag maken) en een tafeltje met stoeltjes en een paar boekjes.
pi_99414596
Jemig, Fannetje, dat is een echte dreumes! :o

Ik had vandaag afgesproken met oeke en het viel haar op dat Lena zo ingespeeld was op Ivan. Als hij met een priemende vinger aankwam zag zij Lena al een ontwijkende ruk naar achter of opzij maken. Ik weet niet of ik erom moet lachen of huilen. :o
pi_99414639
Fannetje jaloers! Ik wil ook! Wij gaan in september waarschijnlijk! Maar wat ziet dat er heerlijk uit zeg! Welke CP zitten jullie??

En nee het is niet gelukt, maar ze ligt nu wel lief te spelen, maar is nog steeds wakker! Sliep net weer op mijn arm, haar in bed gelegd voor wel geteld 7 minuten!
pi_99414699
Oh, laiveneertiekje en juud: foto's willen we van lachende baby's!
pi_99414760
MP, we zitten in CP Hochsauerland :)
pi_99415385
Lekker hoor! Geniet er nog maar van :)
pi_99416416
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Van plezier of viesheid? Wij gaven Dottir vanmorgen een stuk appel om mee te spelen. Dat ging direct haar mond in met knaaggeluiden tot gevolg, maar zonder enige uitdrukking :(
pi_99416480
Ik zou maar uitkijken met appel, Vanyel! Da's naar verslikspul. Of je moet natuurlijk heel boelkloedig zijn. 8-)
pi_99416583
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Van plezier of viesheid? Wij gaven Dottir vanmorgen een stuk appel om mee te spelen. Dat ging direct haar mond in met knaaggeluiden tot gevolg, maar zonder enige uitdrukking :(
Viesheid. Het was *ril* en brrrrrrr

Op ons kdv doen ze niet aan stukjes geven trouwens. Ze vond me maar een rare moeder geloof ik toen ik er over begon :@
The way you rock'n'roll
pi_99416691
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou maar uitkijken met appel, Vanyel! Da's naar verslikspul. Of je moet natuurlijk heel boelkloedig zijn. 8-)
Zekerrr weten.

Maar het was meer geluid dan resultaat hoor. Is dat echt zo lastig? We hebben nog een meloen liggen die dan ws beter zou vallen als er ooit een hap echt ingaat.

Zo'n vies hoofd lijkt me leuk dml. Volgende keer ^O^
pi_99416925
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Zekerrr weten.

Maar het was meer geluid dan resultaat hoor. Is dat echt zo lastig? We hebben nog een meloen liggen die dan ws beter zou vallen als er ooit een hap echt ingaat.

Zo'n vies hoofd lijkt me leuk dml. Volgende keer ^O^

Sofie kreeg haar eerste hap yoghurt

Gelukkig kon ze de smaak wegspoelen. :D
*poef* nu is het weg
pi_99416957
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:29 schreef Vanyel het volgende:
Maar het was meer geluid dan resultaat hoor. Is dat echt zo lastig?
Ja, appel is zo hard. Ik verslik me er zelf nog regelmatig in. :o Ik durf Ivan pas sinds een paar maanden appel te geven, en dan nog let ik goed op. Wat mijn schoonmoeder wel eens deed was appel raspen. Ik koos voor de weg van de minste weerstand en gaf peer in plaats van appel. Meloen is trouwens ook heel geschikt! Net als banaan en mango.
pi_99417002
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Op ons kdv doen ze niet aan stukjes geven trouwens. Ze vond me maar een rare moeder geloof ik toen ik er over begon :@
:D!

Hier werd mijn vraag opvallend makkelijk ontvangen. Ik vraag me af of ze wel beseffen wat het inhoudt en twijfel daarom of ik ze wel met stukjes aan de gang wil laten gaan. :+
pi_99417161
Die Sofie :D Hoe oud was ze daar KJ?

Ik was ook zeer verbaasd dat ze bij jou inderdaad niet moeilijk deden Claudia.
Ach Puck gaat maar 2x per week momenteel dus dan leert hij daar mooi van een lepeltje eten. Het is in ieder geval wel vers en zonder liga wat ze daar geven. Puck kennende gaat wat ze hem daar aanbieden tot de laatste kruimel op.

Mijn schoonvader vindt het hele Rapley idee ook maar niks trouwens. Hij zei 'ik geloof niet dat ik daar wil zijn hoor als je dat gaat doen'. Nou dat wil ik de eerste keer ook helemaal niet dus dat scheelt :+
The way you rock'n'roll
pi_99417284
Anne's eerste kennismaking met yoghurt:

Inmiddels vindt ze het heerlijk!
pi_99417350
Ik zou me er ook niet sappel om maken, DML. En de ervaring leert dat ze wel gewoon rijstwafel, soepstengel en op den duur brood durven te geven.

Oh, en als ze andere kinderen wel liga zouden geven zou je toch gewoon kunnen vragen ze dat bij Puck niet te doen? Ik ben wel van plan een lijstje mee te geven met wat Lena wel (en niet) mag eten. Als ze dat lastig vinden dan geef ik wel elke dag fruit mee.
pi_99417487
Ben je bang dat ze bepaalde vruchten te vroeg gaan introduceren Claudia?

Ik heb trouwens het idee dat ze zo'n vraag om een apart hapje maar lastig zouden vinden hier hoor. Ze zijn sowieso al geen groot fan van ons volgens mij omdat ik hem altijd pas later breng en hij veel aandacht en op schoot wil en ook niet ingebakerd lastig slaapt daar.

Anne :D
The way you rock'n'roll
pi_99417614
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:D!

Hier werd mijn vraag opvallend makkelijk ontvangen. Ik vraag me af of ze wel beseffen wat het inhoudt en twijfel daarom of ik ze wel met stukjes aan de gang wil laten gaan. :+
Ik vroeg aan de kdvbaas of ze eten in stukken aanboden. "Je wil rapley doen?" was de reactie.
Wel bekend dus, stiekem niet helemaal van harte omdat dat volgens haar lastig in t kdvritme in te passen is, maar "gewoon bespreken op de groep".
pi_99418020
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:48 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ben je bang dat ze bepaalde vruchten te vroeg gaan introduceren Claudia?

Ik heb trouwens het idee dat ze zo'n vraag om een apart hapje maar lastig zouden vinden hier hoor. Ze zijn sowieso al geen groot fan van ons volgens mij omdat ik hem altijd pas later breng en hij veel aandacht en op schoot wil en ook niet ingebakerd lastig slaapt daar.
Wat rottig dat je dat gevoel hebt. Is dat misschien iets om een keer met de leidsters te bespreken? Hier wordt daar helemaal niet moeilijk over gedaan. Er zijn vaste eetmomenten en waarom zouden de baby's niet gewoon aan kunnen schuiven? Misschien komt dat niet altijd even goed uit met slaapjes, maar daar staat tegenover dat er tijdens de middagslaap van de dreumesjes juist alle ruimte is voor de baby's. Al besef ik nu dat dat misschien echt hoort bij een verticale groep.

Je zet Lena in een wipstoel en je geeft haar een rijstwafel. Het is geen rocket science of zo. Sterker nog, het kost volgens mij minder tijd en moeite dan een fruithap naar binnen lepelen.

Wat het introductieschema betreft: ik heb eigenlijk geen idee in hoeverre ze ervan op de hoogte zijn. Soms verbazen ze me met hun kennis - er ligt daar immers een draagdoek - maar ze gaan bijvoorbeeld niet volgens hun eigen regels met mijn moedermelk om. Als de melk al opgewarmd is geweest en Lena die niet opdrinkt zetten ze de melk in de koelkast en dan mag ik besluiten wat ermee gebeurt. Dat is heel lief, maar ze zouden moeten weten dat ik die melk toch niet meer mag geven.

Nou ja, ik moet dit soort dingen duidelijk nog bespreken. Ik wou eerst even aankijken hoe het hier thuis ging.
pi_99418079
Die gezichtjes van Anne en Sofie!

Wat een grote, knappe meiden zijn het. Mijn Lena is maar een kleine frummel daarmee vergeleken. :+
pi_99418094
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, appel is zo hard. Ik verslik me er zelf nog regelmatig in. :o Ik durf Ivan pas sinds een paar maanden appel te geven, en dan nog let ik goed op. Wat mijn schoonmoeder wel eens deed was appel raspen. Ik koos voor de weg van de minste weerstand en gaf peer in plaats van appel.
Tijn kreeg nogal laat tanden en dan was appel nigeria handig om t zo te geven maar Ik kookte t dan ff een paar minuten dat ie lekker zacht was of dat t prakbaar was
pi_99418168
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Die Sofie :D Hoe oud was ze daar KJ?

Ik was ook zeer verbaasd dat ze bij jou inderdaad niet moeilijk deden Claudia.
Ach Puck gaat maar 2x per week momenteel dus dan leert hij daar mooi van een lepeltje eten. Het is in ieder geval wel vers en zonder liga wat ze daar geven. Puck kennende gaat wat ze hem daar aanbieden tot de laatste kruimel op.

Mijn schoonvader vindt het hele Rapley idee ook maar niks trouwens. Hij zei 'ik geloof niet dat ik daar wil zijn hoor als je dat gaat doen'. Nou dat wil ik de eerste keer ook helemaal niet dus dat scheelt :+
Het was vorige week, dus 8.5 maand. Het was bij mijn ouders thuis. Wij hebben nooit yoghurt in huis, en ik vergeet het steeds te kopen. Daar zag ik het in de koelkast staan dus gelijk maar geprobeerd.

Ze kan trouwens nu pas net in de tripp trapp. Eerder hing ze heel erg naar voren of opzij. Ze heeft wel ontdekt dat ze zich af kan zetten met haar voetjes. Ik denk dat ik die voetenplank maar even wat lager zet. Sofie krijgt nu af en toe potjes, af en toe vers. Vers soms geprakt, soms in stukjes. Net wat ons beter uitkomt. Vanavond eten we broccoli, dus ik gok dat ze een stuk krijgt.
*poef* nu is het weg
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:01:46 #137
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99418196
quote:
3s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:37 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, laiveneertiekje en juud: foto's willen we van lachende baby's!
Jij vraagt onmogelijke dingen! :D
Ik ben al blij als ik er een lachje uit krijg, hahaha.
Maar wel een lieve foto van Lientje.
Ze heeft overigens een ooievaarsbeet, net als jouw Lena. Tussen haar wenkbrauwen, op haar bovenste oogleden en onder haar neusje...niet zo heel donker gelukkig (behalve als ze huilt) en ik weet dat ze het eerste jaar verdwijnen.

Die wangen, klein hamstertje.... O+
pi_99418378
Achos, wat een droppie. O+ Ik vind d'r mondje wonderschoon. Ze ziet er trouwens uit als een heel relaxte baby. Is ze dat ook?

Dat lachen is natuurlijk ook lastig op de foto te krijgen in het begin. Ik heb een stand op mijn camera waarmee ik de knop ingedrukt kan houden en de camera foto's blijft maken. Reuzehandig voor dit soort problemen!
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:06:32 #139
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99418427
Ik heb overigens in het bevallingstopic mijn verhaal gepost vandaag. Het viel nog niet mee om alles weer terug te halen en wat wel en niet te vertellen.
Heel emo ben ik niet, maar bij het opschrijven van dingen kwam wel de emotie van het moment weer terug en het besef dat ze al zoveel gegroeid en veranderd is in een maand tijd...

Ik ga ook Rapley doen overigens, maar ook prakjes zo nu en dan als het zo uitkomt. Het Eten voor de Kleintjes boek ligt al op het nachtkastje, ideaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 13-07-2011 17:11:43 ]
pi_99418486
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:05 schreef Claudia_x het volgende:
Achos, wat een droppie. O+ Ik vind d'r mondje wonderschoon. Ze ziet er trouwens uit als een heel relaxte baby. Is ze dat ook?

Dat lachen is natuurlijk ook lastig op de foto te krijgen in het begin. Ik heb een stand op mijn camera waarmee ik de knop ingedrukt kan houden en de camera foto's blijft maken. Reuzehandig voor dit soort problemen!
Die stand heb ik ook, maar zodra er een camera in de buurt kwam zette Sofie haar meest serieuze gezicht op. Dat is eigenlijk pas sinds een maandje over denk ik. Gelukkig wel, ik hou van lachende kindjes op de foto
*poef* nu is het weg
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:11:14 #141
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99418611
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:05 schreef Claudia_x het volgende:

Ja, het is een blij kind, veelal eten, spelen, slapen. Ze valt zonder veel moeite zelf in slaap, in de box, kinderwagen of dr wippertje (die staat in complete ligstand) Ze huilt eigenlijk alleen bij honger, eten moet dan nununu of bij kramp, maar daar heeft ze weinig last van. Zelfs bij uit bad gaan en aankleden blijft ze rustig totdat de armpjes door de mouwen moeten. :)
Ik ben zelf ook heel relaxed, daar werd ik al op gewezen in het ziekenhuis en door de kraamhulp en de VK, ik heb veel ervaring met kleine kindjes en dat zorgt ervoor dat ik heel rustig ben.
Ik weet niet of het zo is, maar ik denk wel dat dat helpt, al moet je ook mazzel hebben dat alles lekker loopt en je kindje gezond is en zich prettig voelt.
pi_99418921
Fannetje, hoeveel yoghurt geef je Anne? Sofie eet nu tussen 17 en 18 uur haar avondeten, en krijgt dan rond 20.00 nog een fles. Daarna gaat ze het bed in. Heb je toen ze de yoghurt eenmaal goed at ook de fles daarna verminderd?
*poef* nu is het weg
pi_99422136
Volgens mij begin ik Amy's gebruiksaanwijzing wat door te krijgen vwb naar bed gaan. Meestal brachten we haar samen naar bed. Nu heb ik alleen het hele ritueel gedaan met een zacht lampje aan. Tijdens het drinken van de fles een liedje gezongen en toen de fles op was zei ik "Fles op". " Fles op, Amy lekker slapen!" Nog even in de stoel geknuffeld en nog een paar keer gezegd "Amy lekker slapen!" daarna in bed gelegd, speen gegeven, slaapzak aan, nog een paar keer gezegd dat ze lekker ging slapen. Toen zwaaide ze zelf al gedag naar me :o Sindsdien is het stil.

Wat een leuke foto's allemaal! Lientje en Anne, Sarah en Sofie. Leuk! Schattig ook dat verschil tussen Anne 3 maanden en Anne 10 maanden :D

Wickie, wat naar zeg dat ze zelf ook al een beetje twijfelen. Spannend, sterkte!

Wij mogen in september trouwens weer de koemelk introduceren. Gaat dat allemaal goed, dan rond december de gluten. Ik ben benieuwd :)
  woensdag 13 juli 2011 @ 18:53:36 #144
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99422216
Bij Eline op het kdv doen ze met fruit ook liever geen Rapley, een aantal leidsters staan er niet helemaal achter. Maar Eline blieft ook geen gladde papjes, dus ze pureren het lekker grof en dat gaat er goed in.
Thuis zit ze er gewoon lekker bij aan tafel en krijgt wat wij ook eten aan groente. Het gaat supergoed en er gaat ook steeds meer in.
pi_99424809
Wickie je hebt pm.

Leuk al die verhalen over eten en hoe iedereen het aanpakt, zowel thuis als elders. Yaro eet over het algemeen een goed. Vandaag had hij echter weer wat nieuws. Steeds zijn tong naar buiten duwen en houden. Ik denk dat we hem toch niet in de maling hebben genomen. Hij lust geen spaghetti en dat aten wij. Dus hebben we macaroni gemaakt met spaghettisaus. Macaroni vind hij namelijk heerlijk. Mooi niet dat hij het at. Het zal hem toch in de saus zitten.
pi_99425193
ahw Lientje O+

oh die eetfoto's :D zo heb ik nog een foto van oudste met een stuk citroen :') we verwachtten dat ze heel vies zou kijken maar na de eerste kennismaking keek ze verbaasd en vervolgens schoof ze het ding zo naar binnen :D :X

Ik moet me nog eens heel goed bezinnen op het eten en kinderdagverblijf verhaal. Het zal met jongste strakjes sowieso een stukje ingewikkelder worden dan het met oudste was qua wat ze wel en niet mag hebben. Misschien dat ik tezijnertijd gewoon aangeef dat ze niets mag hebben van het kdv en dat ik zelf dingen mee geef ofzoiets. Uiteraard niet voor altijd ;) maar totdat we zelf een beetje vertrouwd zijn met wat ze wel en niet mag hebben.

In principe gaan wij voor rapley maar degene die het geeft moet er wel achter staan. Wij staan dat wel, mijn moeder vond bepaalde dingen toch nog eng, dan heb ik liever dat je iets geeft, of het op een manier geeft die je niet eng vindt en waarbij je er wel vertrouwen in hebt. Ik wil ook niet dat iemand in de zenuwen op de bank naar mijn kind zit te kijken om verplicht af te wachten of ze stikt of niet :D
Van een geprakt ietsigs krijgt ze niets. Ik ben zelf wel van de lekker makkelijk. Ik haal ook altijd alleen van het hoognodige de schil af, als het even kan geef ik dingen met schil.
pi_99425839
Haha dat deed muppet laatst ook, we gingen uit eten en ik dacht: even grappig doen door haar op een schijfje citroen te laten sabbelen :P ze keek heel even van :? wat is dit? En vervolgens ging ze het met smaak op zitten peuzelen :Y) klikootje!

Amy :o lekker he Sola als ze gewoon lekker meteen gaan slapen?

Lientje O+ oooh wat een humpie O+ *rammel*

Anne en Yoghurt :D wat wordt ze groot Fan! Prachtige dame heb je :Y
  woensdag 13 juli 2011 @ 21:06:11 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99427847
Wat een geweldige foto's O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_99429674
Lieve foto's!

En verder weet ik het even niet meer, hier is het eindelijk rustig, pfff, wat een dag met Sarah, hopelijk gaat het morgen weer beter. Maar ze weet hoe ze haar moeder tot wanhoop drijft ;(
pi_99429733
KJ, Anne krijgt haar yoghurt gewoon meteen na het avondeten. Niet zoveel hoor, ik gok 75-100 ml. Soms krijgt ze ook kwark of een danoontje.
Ik heb er nog geen fles vanaf gehaald, ze drinkt al zo weinig (3 flessen en verder bar weinig), dus ik laat dat voorlopig ff lekker zo :)
pi_99429841
Oh Sarah wat doe je met je mama. Ik duim voor een betere dag MamaPurk.
pi_99429972
gelukkig mag ik morgen werken ;) zul je zien dat het dan dus super gaat!
pi_99430012
Is altijd zo he. Hier zijn de moeilijke dagen ook meestal als ik thuis ben. Ik weet niet wat dat is. En laatst had mijn man zo'n moeilijke dag toen hij alleen thuis was, vond hij toch ook echt pittig.
pi_99430060
Och sarah toch je mama wil ook wat rust
Hier ook een meisje dat wel bij mij in slaap valt maar als ik haar terug leg is het huilen. Vooral 's morgens en als ik mij dan beweeg in bed is het meteen krijsen

Morgen krijgt ze denk ik haar eerst prikjes
pi_99430159
Dat kan soms best lastig zijn FR. Succes morgen met de prikjes. Hopelijk heeft ze er niet te veel last van. Zie je er tegen op?
pi_99430324
och Ean al de eertse prikjes morgen :*

En lastig is dat slaapgedrag he! Ik ken dat ook helemaal niet Jviel altijd zelf in slaap en vermaakte zich bij wakker zijn ook rustig een half uur. Maar Saartje poeh, die maakte het vandaag lastig, na de hele dag nauwelijks slpen veel gejengel en een uur krijsen wist ik echt niet meer wat ik moest, je zou denken dat ze uiteindelijk zo moe is dat ze in slaap zou vallen..
pi_99430483
Wat naar, zo'n rotdag, MP. :* Ligt ze nu lekker te slapen?
pi_99430544
Ik merkte hier dan vaak dat hij zo moe was, dat het hem niet goed meer ging lukken. Het inslapen gaat nu wisselend, maar hij moet wel in zijn eigen bed of in de auto slapen. Ergens anders doet hij echt niet. Dat is soms wel heel vervelend. Als het autoritje dan maar 30 min duurt, slaapt hij ook maximaal die tijd. En dan vind hij dat hij weer genoeg energie heeft. Soms is het genoeg, maar vaak genoeg ook niet. Maar hij is dan te wakker om weer opnieuw in slaap te vallen. Kan soms erg vermoeiend zijn.

Een verschil dan tussen jou meiden MamaPurk. Dat zal dan wel helemaal omschakelen zijn. Ik weet niet beter.
pi_99430664
Leuk die yoghurtfoto's! Geven jullie gewone yoghurt?? Ik vind dat zelf zo vies,dus eb het bijna nooit in huis. Als ik het wel eet gooi ik er heel veel suiker bij,maar dat is denk ik niet zo goed voor een baby:D

Vervelend mamaPurk...ik duim opmorgen een slechte dag en daarna nooit meer;)

Succes met de prikjes morgen Ean, het valt echt mee hoor!
pi_99430724
ja ze ligt te slapen in mijn linkerarm... durf haar niet over te leggen en vind het ook wel even fijn na deze dag :)

hier ook duidelijk te moe om nog in slaap te vallen As.. ze heeft 5 kleine slaapjes gedaan over de hele dag, de langste was 30 minuutjes en de rest tussen de 5 en 10.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:01 schreef Troeta het volgende:
Leuk die yoghurtfoto's! Geven jullie gewone yoghurt?? Ik vind dat zelf zo vies,dus eb het bijna nooit in huis. Als ik het wel eet gooi ik er heel veel suiker bij,maar dat is denk ik niet zo goed voor een baby:D

Vervelend mamaPurk...ik duim opmorgen een slechte dag en daarna nooit meer;)

Succes met de prikjes morgen Ean, het valt echt mee hoor!
hihi zou ik wel sneu vinden voor mijn ouders!
pi_99430842
Troeta, ik geef gewone yoghurt ja. En zonder suiker. Ik vind dat zelf ook veel te zuur, maar Anne smult ervan :D
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:04:18 #162
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99430889
Ik vind magere yoghurt zelf vies zonder suiker en het is altijd zo dun. Dus meestal heb ik volle yoghurt of een bio-variant (Arla, Boerenland).
Dat krijgt mijn meisje straks dus ook, al eten eigenlijk alle baby's gewoon kale yoghurt zonder iets zoets er doorheen, of het nu magere of volle is.
pi_99430918
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:01 schreef Troeta het volgende:
Tip voor jezelf: de magere yoghurt van Campina is heel vol van smaak en niet zo dun van substantie. Ik vind hem lekker! Maar als je gewenf bent veel suiker erin te gooien ga je ook die yoghurt niet trekken. :Y)

Voor onze guppen is volle yoghurt het best. Ze hebben de vetten nodig.
pi_99430963
Ean moet morgen ook naar de fysio goede timing maar niet heus
Ik zie er wel een beetje tegenop ze is al een paar dagen behoorlijk aan het jengelen en verwacht dat ze wel last van de inentingen gaat krijgen.
Ik heb iets van vsm in huis dat helpt sneller te herstellen na inentingen
pi_99430972
Ik eet zelf altijd vanille yoghurt maar dat is vast ook niet goed :+
The way you rock'n'roll
pi_99430976
wij geven hier volle yoghurt en soms met een klein beetje siroop erdoor. Hij vind beide lekker.

Dat is inderdaad wel erg weinig. Maar Yaro deed nooit langere slaapjes dan 30-45 min en ineens deed hij steeds vaker slaapjes van 1,5 uur. Dat is nu als hij thuis slaapt wel standaard (nog 2x per dag). Vandaag heeft hij echter in de ochtend thuis geslapen en daarna alleen 30 min op de terugweg van een bezoek aan Danic. Daar doet hij het dan mee.

Pessie vertelde een tijd terug dat Nathan ook altijd max 45 min sliep en toen ook ineens over ging op langere slaapjes. Dus waarschijnlijk komt er een keerpunt.
pi_99431164
Dat VSM moet je nu al geven ferrari! Voordat je dat morgen pas leest...hihi
En Mex sliep altijd heeeeeeel veel na inentingen, vond ik echt heerlijk even bijkomen.

Ik heb ook thee leren drinken zonder suiker, dus misschien kan ik steeds een beetje minder er in doen,haha
En Mex die lekkere zure! Ik heb al wel die vruchtenyoghurt van de olvaritpotjes gegeven, die vond ie wel erg lekker.
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:09:16 #168
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99431181
@MP, pittig hoor zo'n dagje. Ik had vorige week 3 regeldagen, met veel wakker korte slaapjes en veel bij mij wilen zijn. En het weekend was ze voorbeeldig, eten/slapen/eten/slapen....
Nou ja, wel fijn, maar toen waren was haar vader er ook en hadden we de zorg kunnen delen ipv dat ik het 3 dagen alleen kon doen, dat is zo vermoeiend nog. Al heb ik alle geduld vd wereld en hang ik haar dan voornamelijk in de ringsling als ik echt even iets wil doen.

Heb jij ook een draagdoek of drager? Ik vind dat ideaal, ze ontspant nu al als ik haar erin laat glijden en slaapt binnen 3 minuten. Dan leg ik haar na 10 minuten als ze diep in slaap is weer weg en doe ik wat ik moet doen, mijn buik kan het nog niet heel lang aan in combi met dingen doen.
pi_99431245
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:05 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik eet zelf altijd vanille yoghurt maar dat is vast ook niet goed :+
wij ook en J dus ook en S uiteindelijk ook :+

FR dat word een druk dagje morgen voor jullie, maar als het niet gaat met Ean kun je toch een afspraak afbellen?

Die korte slaapjes vragen hier gewoon flinke aanpassingen in het dagprogramma, daarbij is Saartje ook snel overprikkeld naar ons idee dus we houden al veel rekening daarmee en proberen haar ritme te volgen :)
pi_99431308
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:09 schreef Troeta het volgende:
Dat VSM moet je nu al geven ferrari! Voordat je dat morgen pas leest...hihi
En Mex sliep altijd heeeeeeel veel na inentingen, vond ik echt heerlijk even bijkomen.

Ik heb ook thee leren drinken zonder suiker, dus misschien kan ik steeds een beetje minder er in doen,haha
En Mex die lekkere zure! Ik heb al wel die vruchtenyoghurt van de olvaritpotjes gegeven, die vond ie wel erg lekker.
Ik ben er al mee begonnen vandaag

Ik heb ook een buikdrager maar mijn schouders kunnen dat niet aan. Ik kan haar ook niet heel lang dragen/tillen
pi_99431436
Lastig hè MP, zo'n dag zo? Puck doet dan wel wat langere slaapjes maar kan zichzelf niet langer dan 10 minuten vermaken voordat hij weer in zijn onrustige gedrag, gekreun en gehuil vervalt.
Het zijn best lange en zware dagen en dan ook nog mijn eigen pijnklachten er bij.
Ik ben altijd blij als Mr.DML weer thuis komt :@
The way you rock'n'roll
pi_99431483
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:09 schreef Juud79 het volgende:
@MP, pittig hoor zo'n dagje. Ik had vorige week 3 regeldagen, met veel wakker korte slaapjes en veel bij mij wilen zijn. En het weekend was ze voorbeeldig, eten/slapen/eten/slapen....
Nou ja, wel fijn, maar toen waren was haar vader er ook en hadden we de zorg kunnen delen ipv dat ik het 3 dagen alleen kon doen, dat is zo vermoeiend nog. Al heb ik alle geduld vd wereld en hang ik haar dan voornamelijk in de ringsling als ik echt even iets wil doen.

Heb jij ook een draagdoek of drager? Ik vind dat ideaal, ze ontspant nu al als ik haar erin laat glijden en slaapt binnen 3 minuten. Dan leg ik haar na 10 minuten als ze diep in slaap is weer weg en doe ik wat ik moet doen, mijn buik kan het nog niet heel lang aan in combi met dingen doen.
Ja heb bondolino vond ze 5 minuten leuk daarna door het lint. En iki vind zo een dag op zich niet erg, maar vind het heel lastig omdat ik hier ook nog een dreumes heb rond rennen en die vind het ook nog leuk om mee te krijsen met Sarah en die wil precies aandacht als dat net even niet kan en ik ben zelf niet 100% fit dus het was ook een beetje alles bij elkaar.

wat voor drager heb je FR?
pi_99431501
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:13 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ben altijd blij als Mr.DML weer thuis komt :@
Dat heb ik ook, hoor. :D Maar dan niet met jouw Mr., al is dat ongetwijfeld een hottie. :+

Bij Lena lijkt het slaapkwartje ineens te zijn gevallen. Het inslapen gaat ook zo makkelijk. Het is eigenlijk te mooi om waar te zijn.
pi_99431525
Oef, wat klinkt dat vermoeiend, zo'n huilend kindje wat zichzelf niet kan vermaken. DML, is dat bij Puck nu nog steeds? Hij oogt als zo'n lief en tevreden mannetje (en lief is hij natuurlijk ook, maar je snapt wat ik bedoel...).
pi_99431552
Hier ook blij als manlief er weer is maar die gaat morgen naar engeland en volgende week de hele week naar schotland ;(
pi_99431562
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:14 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Ja heb bondolino vond ze 5 minuten leuk daarna door het lint. En iki vind zo een dag op zich niet erg, maar vind het heel lastig omdat ik hier ook nog een dreumes heb rond rennen en die vind het ook nog leuk om mee te krijsen met Sarah en die wil precies aandacht als dat net even niet kan en ik ben zelf niet 100% fit dus het was ook een beetje alles bij elkaar.

wat voor drager heb je FR?
Ik heb een ringsling en zo 1tje die je gewoon op je buik hangt
pi_99431781
Oef MP, heftig. Is er niemand die je wat ondersteuning kan bieden?
pi_99431825
Mr.DML is zeker hot :+ :D

Het inslapen gaat bij Puck tegenwoordig best makkelijk *afklopt fokwet e.d.*. Alleen weet mijn houdini regelmatig zijn armpje boven de pacco uit te wurmen en gaat dan als nog aan zijn speen zitten friemelen. Ik zal er eens een foto van maken. Het ziet er niet uit.

Pfffff MP, dat is ook niet niks. Zo alleen met twee van die kleintjes een hele week. Succes :*

Ja Fannetje, helaas is dat bij Puck nu nog steeds zo. Hij is heel snel onrustig en ontevreden. Ook op je schoot zelfs. Als hij op zichzelf ligt gaat hij dan zijn benen stijf strekken en wapperen/fladderen met zijn armen. Op je schoot gaat hij dan overstrekken en bananen. Daarbij veel gemopper/gekreun/gejengel en als je dat laat gaan dan gaat hij vanzelf heel hard gillen.
Sowieso is heel snel, heel hard gillen momenteel hip }:| Niet leuk!

Ik ben echt bezig hem elke 10 minuten iets anders aan te bieden als hij wakker is. Even snel douchen tussendoor is soms best een opgave helaas.

Maar weet je, dit is Puck. Ik weet niet beter.
Alleen vinden ze op het kdv dat ik hem teveel aandacht geef thuis om gehuil te voorkomen. Ik vind van niet maar denk wel dat hij daar dus veel huilt :{
The way you rock'n'roll
pi_99432125
Pff, heftig hoor. Kan me voorstellen dat je blij bent als Mr. DML thuiskomt. (enne, doe eens een foto dan? ;)) Was jij nou al bij een osteopaat geweest?
Vervelend ook dat je het gevoel hebt dat hij veel huilt op het KDV. Geven ze dat ook aan dan?
pi_99432354
[[quote]0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:20 schreef Fannetje het volgende:
Oef MP, heftig. Is er niemand die je wat ondersteuning kan bieden?
[/quote]
Wel hoor mijn ouders, ik mocht daar wel een nachtje komen slapen dat ga ik misschien wel doen want ze hebben een bad :)

En Puck, lijkt me ook lastig hoor DML! Sarah is niet alle dagen zo he! dDie heeft ook dagen dat ze zich wel kan vermaken. Maar zoals jij het beschrijft met Puckie lijkt me dat een grote belasting voor jou. Maar idd wat je zegt jij weet niet beter. En jammer dat het kdv er zoover denkt :*
pi_99432358
Ik vind kdv's rare dingen zeggen. Was jij dat nou MamaPurk laatst dat ze ook commentaar hadden over het op schoot houden?
HEt zijn toch baby's die nog niet op te voeden zijn en alleen maar getroost willen worden als ze huilen?

Ik ga echt wel douchen, plassen en koken enzo als Mex aan het mopperen is, maar je gaat toch niet lekker op de bank zitten en de baby lekker even laten huilen zodat ze het op het kdv misschien wat makkelijker hebben?
Zo komt het op mij over iig..
pi_99432365
poe he dml wat zul jij blij zijn als mr dml thuis komt
pi_99432376
nee ik niet mijn kids gaan niet naar een kdv
pi_99432472
FR zou een ander soort draagzak niet beter voor je zijn als je van deze zere schouders krijgt?
pi_99432475
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Maar weet je, dit is Puck. Ik weet niet beter.
Alleen vinden ze op het kdv dat ik hem teveel aandacht geef thuis om gehuil te voorkomen. Ik vind van niet maar denk wel dat hij daar dus veel huilt :{
Wat belachelijk! :o

En ik heb het vaker gezegd, maar ik herken mijn neefje er wel in en dat werd een heel tevreden grote baby. Momenteel is hij zelfs een rustiger jongetje dan Ivan, geloof ik.
pi_99432510
Foto kan via pm wel :Y ;)

Ja, we zijn nu twee keer bij een osteo geweest. A.s. vrijdag weer. Maar ik heb het idee dat het ook een groot deel karakter is en zeker niet dat hij na 10 minuten spelen/op schoot opeens pijn zou hebben maar dat kan ik mis hebben natuurlijk.

Ze geven op het kdv aan dat hij vaak onrustig is en vertelden mij dus dat hij vaak op schoot wil. Dat hij dan tevreden is. Toen ik zei dat het thuis ook zo is vertelden ze mij dat ik daar thuis minder aan zou moeten toegeven. (Dat was ik dus Troeta). Ik vind dat complete onzin!
The way you rock'n'roll
pi_99432580
Misschien had Dizzy het al eerder gezegd, maar ik vind het gewoon vreemd...
En dat gebemoei met mijn baby lijkt me echt vreselijk,haha
pi_99432631
Yoghurt,hier van die potten van de aldi,lekker romig.

Dml,ben je eigenlijk al eens met hem naar de chiropractor geweest?

Lees het al.....
pi_99432646
Ik houd me ook aanbevolen voor een foto. c_/

DML, je doet het hartstikke goed met Puck. :* Zijn ze helemaal besodemieterd op dat kinderdagverblijf. Hoe vaak hoor je wel niet dat je ze nu nog niet kunt verwennen? En zelfs al zou dat zo zijn, wat kan er liefdevoller zijn dan je kind tegemoet te komen in zijn behoeftes?
pi_99432647
ah, ja dus.

Brachten ze het ook zo? Om gehuil te voorkomen? Net of dat iets ergs is!

Mag ik ook een foto?:D
pi_99432697
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:33 schreef Troeta het volgende:
En dat gebemoei met mijn baby lijkt me echt vreselijk,haha
Breng hem dan maar niet naar familie. :+
pi_99432699
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat belachelijk! :o

En ik heb het vaker gezegd, maar ik herken mijn neefje er wel in en dat werd een heel tevreden grote baby. Momenteel is hij zelfs een rustiger jongetje dan Ivan, geloof ik.
Je hebt het al vaker gezegd ja :Y Ik hoop het ook heel erg. Dat het ook een groot deel frustratie is doordat hij weinig kan.
Hij probeert nu bijvoorbeeld telkens omhoog te komen en met zitten is hij al wat tevredener. Maar momenteel houdt hij zich ook zo stijf als een plank als je hem probeert te laten zitten :')
The way you rock'n'roll
pi_99432751
waar bemoeit zo een kdv zich mee zeg dml... het is toch jou kind! dat hun geen tijd hebben om hem de hele dag te vermaken betekent toch niet dat jij dat dn ook maar niet moet doen!!
Ik wil ook wel een foto :)
pi_99432781
Nou nou, zo hot is Mr.DML ook weer niet. Kijk dat ik hem hot vind is logisch anders was ik niet met hem samen :+
The way you rock'n'roll
pi_99432783
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Je hebt het al vaker gezegd ja :Y Ik hoop het ook heel erg. Dat het ook een groot deel frustratie is doordat hij weinig kan.
Hij probeert nu bijvoorbeeld telkens omhoog te komen en met zitten is hij al wat tevredener. Maar momenteel houdt hij zich ook zo stijf als een plank als je hem probeert te laten zitten :')
Mijn neefje wilde bijvoorbeeld ook niet in de draagdoek, en op schoot zitten was waardeloos. Liggen in je armen heeft hij nooit gedaan. Die eerste maanden van zijn leven heeft hij bovendien veel in een kinderwagen geslapen omdat ze hem makkelijker in slaap kregen en rondjes met hem (desnoods in huis) konden rijden als hij tussentijds wakker werd. Ik was het haast allemaal alweer vergeten omdat het nu zo anders is.

Ik merk alleen nog dat zijn spierspanning anders is dan bij Ivan, maar dat is bij een dreumes/peuter eerder een voordeel dan een nadeel. :+ Ivan houdt zich heel zwaar.
pi_99432796
Mijn PM box staat open hoor!
pi_99432812
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

mijn familie bemoeit zich er wel mee maar respecteren wel hoe wij het doen das wel erg fijn :)
pi_99432893
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:38 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

mijn familie bemoeit zich er wel mee maar respecteren wel hoe wij het doen das wel erg fijn :)
Hier ook, hoor! Maar ik vond het toch wel eens lastig worden. Met het kinderdagverblijf heb je een zakelijke relatie.
pi_99432901
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

haha, dat valt nog mee.Ze laten ons,onze gang wel gaan!
Maar hij heeft laatst gelogeerd bij een andere oma, die probeerden hem te laten huilen in bed met slapen gaan, want die vond dat we dat te snel deden.
Nou, ze heeft nu zijn dreinende sirenehuil gehoord,haha

whaha, ik dacht een foto van Puck!
pi_99432917
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hier ook, hoor! Maar ik vond het toch wel eens lastig worden. Met het kinderdagverblijf heb je een zakelijke relatie.
ja maar kdv is hier geen optie ivm tijden dat we oppas nodig hebben :)
pi_99432946
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn neefje wilde bijvoorbeeld ook niet in de draagdoek, en op schoot zitten was waardeloos. Liggen in je armen heeft hij nooit gedaan. Die eerste maanden van zijn leven heeft hij bovendien veel in een kinderwagen geslapen omdat ze hem makkelijker in slaap kregen en rondjes met hem (desnoods in huis) konden rijden als hij tussentijds wakker werd. Ik was het haast allemaal alweer vergeten omdat het nu zo anders is.
Klinkt heel erg bekend. Behalve dat wij zo klein wonen dat we Puck altijd hebben geprobeerd in zijn bedje te laten slapen maar het tapijt is uitgesleten van de rondjes die we met hem gelopen hebben om hem stil te krijgen.
Je verhaal geeft me hoop :Y

Troeta, ik kan wel een foto pm-en van ons 3en gemaakt in Zwitserland vorige week :+

Er is een kdv hier in de buurt dat volgens mij op de gewenste dagen direct plek heeft. Het staat bekend als de organisatie waar wat meer gekleurde kindjes heen gaan zeg maar :@ maar ik ga er toch eens kijken en vragen stellen om te zien of ik me daar beter bij voel.

Ik vind het erg naar om te horen dat ik thuis minder zou moeten toegeven aan Puck's roep om aandacht/troost omdat het volgens hen dan daar ook beter zou gaan.
Ik heb helemaal niet het idee dat als ik hem hier thuis maar laat gillen, hij dat dan gaat snappen en minder om aandacht gaat vragen 8)7
The way you rock'n'roll
pi_99433013
jaaa dml die foto wil ik wel zien

wij moeten echt nog even een foto met zijn viertjes maken hebben er pas 1 volgens mij...
pi_99433124
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb helemaal niet het idee dat als ik hem hier thuis maar laat gillen, hij dat dan gaat snappen en minder om aandacht gaat vragen 8)7
Ik denk dat je hem hooguit leert om het op te geven. Ik wil niet te dramatisch doen, maar dat is ook wat je bij kinderen in Roemeense weeshuizen ziet.

Ik zou écht naar een ander kinderdagverblijf gaan kijken. Dat je er een rotgevoel bij hebt zegt eigenlijk al genoeg. En zo'n gesprek aanvragen is misschien ook niet gek.
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:57:25 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99433767
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vind het erg naar om te horen dat ik thuis minder zou moeten toegeven aan Puck's roep om aandacht/troost omdat het volgens hen dan daar ook beter zou gaan.
Waar bemoeien ze zich mee?!

Echt... ik snap best dat het vervelend voor ze is als hij wat meer tijd kost dan gemiddeld, maar ze worden ervoor betaald om zich met hem bezig te houden, jou vertellen wat je thuis wel of niet zou moeten doen om je eigen kind rustig en tevreden te houden is niet een van hun taken.

Ik kan me nog voorstellen als ze een ouder aanspreken als het kind duidelijk zorg en aandacht tekort komt, maar in deze gaat het er puur om dat het voor hen makkelijker wordt als jouw kind minder aandacht vraagt, ik geloof niet dat je kind maar laten gillen gaat werken bij een baby van deze leeftijd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_99433869
Ik denk altijd aan chinese weesjes:) En vroeger deden ze het ook zo in gezinnen met 14 kinderen.
Dan knak je ze mentaal ofzo...en het is soms een manier die wel werkt tegen het huilen, maar denk niet dat je er een leuker kindje van krijgt.
Pedagogisch is het iig niet.

Ga lekker bij dat andere kdv kijken. Veel culturen is juist goed! In elke cultuur worden dingen anders aangepakt, die leidsters passen zich juist aan daar!
  woensdag 13 juli 2011 @ 23:05:30 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99434213
Ik denk dat er juist in gezinnen van 14 kinderen en de extended families die er vroeger waren altijd wel iemand was die een kind oppakte als het nodig was.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_99434539
Ja denk je?? Ik zou het na 3 broertjes/zusjes wel zat zijn eigenlijk;)
pi_99434598
Fijn in ieder geval om te horen dat jullie het ook raar vinden en ik dus niet zwaar overtrokken reageer.
En het is ook wel fijn om te horen dat het niet aan mij ligt dat ik voor Puck zorgen af en toe best zwaar vind. Mr.DML wordt altijd een beetje boos als ik zeg dat Puck geen 'normaal' baby gedrag vertoond en hij weet al helemaal niet beter dan dit qua baby's.

Ik ga morgen meteen even contact opnemen met het andere kdv.

Mijn houdini werd net wakker dus ik heb hem heel verkeerd op de foto gezet met zijn handje dus uit de pacco gewurmd. Hij slaapt nu alweer hoor :@

The way you rock'n'roll
pi_99434748
ow Puckie O+ en DML het is echt niet raar en overtrokken en Puck is een normaal handenbindertje en das best zwaar soms voor zijn mama :*
pi_99435005
ohhw, puck. Mijn neefje doet dat ook met zijn handje. Zijn oudere broer was precies hoe jij puck nu beschrijft. Dat is nu het liefste manneke op aarde.
Ik zie een bekend zeepaard. Dat ding is hier echt heilig.
*poef* nu is het weg
pi_99435161
Ahh, lieve foto! O+ Ga jij hem een beetje wakker flitsen. :D

Hoewel ik denk dat je gelijk hebt begrijp ik de mister ook wel, DML.
pi_99435227
Ahh, dat ziet er echt lief uit! En die foto van Zwitserland wil ik ook wel zien! Had er net over heen gelezen.
pi_99435313
Ik had het niet gedaan als ik niet dacht dat hij zo weer verder zou slapen. Ik voelde me er ook heel slecht over :@ Maar ik maak ook wel eens foto's als hij slaapt. Hij heeft er niet zo'n last van gelukkig.
Hij werd dus ook uit zichzelf wakker hè. Ik heb hem niet wakker geflitst hoor!

Ja, Mr.DML vindt dat ik hem onnodig een naar gevoel bezorg door te zeggen dat het niet normaal is zoals Puck doet. Ik snap hem wel maar ik zeg het ook alleen maar omdat ik me zelf grote zorgen maak en dit kwijt moet/wil delen.

Die foto van ons 3-en pm ik morgen even. Nu slapen. Puck begint rond 05.30/06.00uur de dag.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 13-07-2011 23:36:28 ]
The way you rock'n'roll
pi_99435508
Lena heeft d'r late avondvoeding allang gehad en ik zit hier nog. :o

Ik denk dat het je inderdaad heel erg kan helpen als je voor jezelf kunt erkennen dat het niet 'normaal' is. Het valideert je gevoelens: je hebt alle reden om het zwaar te vinden en je maakt je niet zonder reden zorgen. Het is geen afwijzing van je zoon, want je vindt je eigen Puck natuurlijk de allerleukste ter wereld. :*
  donderdag 14 juli 2011 @ 06:29:40 #215
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_99443655
Mp Ff dikke :* voor je. Het is pittig en dan zeker met nog een dreumes erbij....

Dml lekker je ding doen!!!!! Is het één leidster met die opmerkingen of is het de algemene tendens op t kdv?

En baby's kun je wel verwennen, maar dat is helemaal niet erg ;) (schaamteloos gejatte quote van sorbo :p )
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_99443679
Môgge! :O
Pfff, zo Eva heeft vandaag even andere plannen geloof ik. Ze kwam om 05.00 voor een fles, dus vriend eruit gegaan. Maar daarna wilde ze niet meer slapen en ging tijdens het drinken zelfs tegen hem liggen kletsen 8)7
Dus weer op bed gelegd, maar hij is me om 06.00 komen halen of ik er met haar uit wilde gaan, want ze was klaarwakker. Hij lag pas om 01.00 op bed en ik al om 22.00 (tja, dat ik dan nog een uur heb liggen lezen is mijn fout hihi). Buig ik over d'r bedje, krijg ik zo'n grote glimlach 'mammaaa!
Hahaha dat ging hem dus niet meer worden met slapen.
Net half uurtje liggen lachen en kletsen tegen d'r mobiel in de box en nu valt ze weer in slaap. Terug naar bed is geen optie, want we gaan straks richting Zeeland. Maar goed, 7 uurtjes slaap vind ik geen slechte score.

DML, ik zou je gevoel volgen. Het is echt de dooddoener van de eeuw, maar als jij een slecht gevoel hebt bij je huidige kdv, dan klopt dat meestal. Er is natuurlijk al meer voorgevallen (over het slapen, niet inbakeren en nu over het troosten hoewel ik het inbakeren nog wel een beetje begrijp). Misschien is het goed om een gesprek aan te vragen en daarin ook aan te geven dat je niet tevreden bent en aan het oriënteren bent voor een ander kdv. Kijken wat dat doet. Waarschijnlijk heb je twee mogelijkheden. Of het wordt beter, óf je wordt gezien als dat zeikwijf en het wordt slechter. Bij dat laatste moet je gewoon maken dat je wegkomt daar, want dan betekend het ook nog eens dat ze niet met negatieve feedback om kunnen gaan.
Als je niets aankaart, weten zij ook niet hoe jij je hierover voelt en zal er iig niets veranderen. Succes ermee :*
En wat heb je toch een heerlijk mannetje. Mocht je willen, dan staat mijn PM-box ook open hoor :+

MP, ik hoop dat het nu weer even klaar is met de slaapperikelen van Sarah. Pfff, wat kan dat opbreken hè. Ook voor jou even een :*
pi_99443707
mggh
sinds 2:30 niet meer geslapen... :O
flesje gegeven, 2 keer luiers gedaan, maar hij wilde niet slapen. Mama is ziek, dus misschien heeft hij ook wat opgelopen.

voor alle andere mensen met (vrijwel) slapeloze nachten een dikke :*
pi_99443739
Zie je, zo slecht heb ik het niet.
Jemig Cleany, vanaf 02.30! Ben je vandaag vrij, of moet je gewoon werken?
pi_99444488
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 06:58 schreef danic het volgende:
Zie je, zo slecht heb ik het niet.
Jemig Cleany, vanaf 02.30! Ben je vandaag vrij, of moet je gewoon werken?
ik zit nu weer gewoon op m'n werk....
ik hoop dat mama niet zo'n zware dag heeft als gisteren.

[ Bericht 2% gewijzigd door cleany op 14-07-2011 08:43:04 ]
pi_99444496
Bikkel.
pi_99444924
Oef, cleany, dat hakt er wel in. Zitten er meer jonge vaders op je werkvloer? Dan zul je wel veel blikken van verstandhouding krijgen.
pi_99445164
DML is herken Yaro er ook wel wat in. Die was zeker de eerste 3/4 maanden erg aan het huilen, je kon hem nog geen 5 minuten alleen laten. Als ik het liet gaan huilde hij zich echt overstuur tot hij paars aanliep. Niets was goed en alles geprobeerd. Alleen rondjes lopen met hem in je armen. Maar dat hielt ik ook geen hele dag vol. Als je dan dacht dat hij bv sliep en ging zitten was het weer drama.
Als ik dan ging wandelen, viel hij wel in slaap, maar zodra we voor de deur stonden werd hij wakker en kon ik hem weer bezig houden. Terwijl ik soms echt kapot was van een lang rondje lopen.
Ik was dan ook blij als er iemand thuis was en ik keek heel stiekem uit om te gaan werken. Had langer verlof i.v.m. vakantie enz. en soms had ik daar echt spijt van.

Maar nu is Yaro eigenlijk heel tevreden, lacht bijna altijd. Alleen inslapen overdag blijft een probleem en kan hij wel mopperen. Maar hij kan prima alleen spelen nu, tot hij echt moe is en dan moet ik hem wel wat meer vermaken.
De draagdoek was hier ook geen optie. Yaro ging zo hard protesteren dat hij er uiteindelijk zo los in zat dat ik hem alsnog met twee handen moest ondersteunen.

Het stukje over dat onnodig zorgen maakt herken ik wel. Ik heb een hele goede en sterke band met mijn ouders. En heb veel overlegt met mijn moeder, haar een beetje als blikveld gebruikt. Ik had tenslotte geen ervaring.
Mijn vader vond ook dat we te veel zochten. Terwijl ik vond dat hij gewoon niet lekker in zijn vel zat en ik wel bepaalde dingen moest uitsluiten. Uiteindelijk is het een combinatie geweest denk ik wat geholpen heeft. We zijn bij onze eigen chiropractor geweest, een haptonoom (mij iets te zweverig, maar op zich wel wat goede tips/inzichten gekregen). Ik weer bijvoorbeeld echt gestrest als hij weer niet wilde slapen en ik daardoor niet eens kon douchen of naar de wc kon. Uiteindelijk heb ik voor mezelf gekozen om er dan 20 min eerder uit te gaan, zodat ik kon douchen en daardoor de dag een stuk rustiger begon. Want in die tijd was mijn man nog thuis voordat hij ging werken. Toen ik dat nog niet deed, was ik eigenlijk alleen maar bezig om Yaro terug op bed te leggen, want hij was nog moe.

Ik denk dat je gewoon goed op weg bent door je eigen gevoel te volgen, wel heel vervelend dat je daarin niet gesteund wordt door het kdv.
Mocht je nog vragen hebben over hoe het hier ging, kan je me altijd pm-en.
pi_99445230
Cleany, zware nacht zo, hopelijk wil het werken nog een beetje.

Mijn O+ heeft ook regelmatig zulke nachten gehad, totdat hij gewoon op zijn werk ieder moment dat hij in de auto zat met een collega in slaap viel.. Gelukkig ging dat na een paar weken wel veel beter.

Bartje is gisteren nog even gewogen, en hij was 4120 of 4190 gram, iig goed aangekomen *O*

Minder is dat hij (en ik) spruw hebben, dus het is even veel wassen en smeren op dit moment...
pi_99445262
Jeetje Cleany, dat was wel een hele kort nacht. Hopelijk is je vrouw een beetje opgeknapt en gaan jullie vannacht allemaal lekker slapen.
pi_99445305
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:19 schreef laiveneertiekje het volgende:
Bartje is gisteren nog even gewogen, en hij was 4120 of 4190 gram, iig goed aangekomen *O*

Minder is dat hij (en ik) spruw hebben, dus het is even veel wassen en smeren op dit moment...
oeh dat is zeer netjes!
vervelend van die spruw...kan vervelend spul zijn heb ik vernomen.
pi_99445739
Cleany en Danic, korte nachtjes :*

Hier gelukkig een goeie nacht, het was vanaf 23.30 zo stil tot vanmorgen 8 uur dat ik een paar ik heb gedacht dat ik misschien even moest gaan kijken, maar ik durfde ook weer niet zo goed omdat ik bang was dat ze wakker zou worden!
Papa is nu naar Engeland en ik moet vannacht ook werken, dus de meisjes slapen bij opa en oma, daar slapen ze trouwens altijd als ik slaapdienst heb :) anders liggen ze er laat in en moeten ze er vroeg uit als mama werkt en dat vinden we zielig.
pi_99445849
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:23 schreef cleany het volgende:

[..]

oeh dat is zeer netjes!
vervelend van die spruw...kan vervelend spul zijn heb ik vernomen.
Gelukkig waren we er redelijk snel bij volgens de wvk, dus ik hoop dat we er ook snel vanaf zijn nu..
pi_99446557
Boh, cleany das pittig!
Getsie laiveneertiekje, potje is vervelend. Gelukkig ben je er vroeg bij. Hopelijk zijn jullie er snel vanaf.

Wij zitten nu in de auto naar Middelburg. Op bezoek bij opa en oma. En gelijk van de nood een deugd maken en een controlebezoekje brengen aan de tandarts. Ik ben zo'n eigenwijze drol die niet van tandarts wil wisselen als die bevalt, ongeacht de woonplaats.
pi_99446854
As dank je wel voor je verhaal. Ik wist helemaal niet dat jullie met Yaro ook zo'n lastige start hadden de eerste maanden. Maar goed om te horen dat het bij jullie ook beter is geworden want het klinkt echt helemaal zoals Puck is.

Cleany heftig hè? Sterkte op je werk.

Puck zijn papa zit ook met wallen onder zijn ogen op het werk. Puck werd om 0.30uur wakker en ging pas anderhalf uur later weer slapen. Tevens was het om 05.00uur ook wel weer gedaan met slaap volgens hem.
The way you rock'n'roll
pi_99447333
Dat komt denk ik omdat ik pas later ben gaan meelezen en schrijven op het forum DML. Ook al zo'n korte nacht bij jullie. Dat was het enige voordeel, door de slechte dagen overdag hij Yaro wel heel snel een goed ritme 's nachts.

Hij ligt er hier nu eindelijk in. Was al vanaf 6 uur wakker, stortte kwart voor 9 in, maar slapen ho maar. Net nog even 3 kwartier gespeeld, even uit de situatie gehaald en na een flesje is hij nu gelukkig wel gaan slapen.
  donderdag 14 juli 2011 @ 10:53:27 #231
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_99447550
ik heb eindelijk een plakbaby yeaaaah (getypt met baby aan mij vastgeplakt) O+
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  donderdag 14 juli 2011 @ 11:01:33 #232
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_99447825
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:16 schreef As1981 het volgende:
DML is herken Yaro er ook wel wat in. Die was zeker de eerste 3/4 maanden erg aan het huilen, je kon hem nog geen 5 minuten alleen laten. Als ik het liet gaan huilde hij zich echt overstuur tot hij paars aanliep. Niets was goed en alles geprobeerd. Alleen rondjes lopen met hem in je armen. Maar dat hielt ik ook geen hele dag vol. Als je dan dacht dat hij bv sliep en ging zitten was het weer drama.
Als ik dan ging wandelen, viel hij wel in slaap, maar zodra we voor de deur stonden werd hij wakker en kon ik hem weer bezig houden. Terwijl ik soms echt kapot was van een lang rondje lopen.
Ik was dan ook blij als er iemand thuis was en ik keek heel stiekem uit om te gaan werken. Had langer verlof i.v.m. vakantie enz. en soms had ik daar echt spijt van.

Maar nu is Yaro eigenlijk heel tevreden, lacht bijna altijd. Alleen inslapen overdag blijft een probleem en kan hij wel mopperen. Maar hij kan prima alleen spelen nu, tot hij echt moe is en dan moet ik hem wel wat meer vermaken.
De draagdoek was hier ook geen optie. Yaro ging zo hard protesteren dat hij er uiteindelijk zo los in zat dat ik hem alsnog met twee handen moest ondersteunen.

Het stukje over dat onnodig zorgen maakt herken ik wel. Ik heb een hele goede en sterke band met mijn ouders. En heb veel overlegt met mijn moeder, haar een beetje als blikveld gebruikt. Ik had tenslotte geen ervaring.
Mijn vader vond ook dat we te veel zochten. Terwijl ik vond dat hij gewoon niet lekker in zijn vel zat en ik wel bepaalde dingen moest uitsluiten. Uiteindelijk is het een combinatie geweest denk ik wat geholpen heeft. We zijn bij onze eigen chiropractor geweest, een haptonoom (mij iets te zweverig, maar op zich wel wat goede tips/inzichten gekregen). Ik weer bijvoorbeeld echt gestrest als hij weer niet wilde slapen en ik daardoor niet eens kon douchen of naar de wc kon. Uiteindelijk heb ik voor mezelf gekozen om er dan 20 min eerder uit te gaan, zodat ik kon douchen en daardoor de dag een stuk rustiger begon. Want in die tijd was mijn man nog thuis voordat hij ging werken. Toen ik dat nog niet deed, was ik eigenlijk alleen maar bezig om Yaro terug op bed te leggen, want hij was nog moe.

Ik denk dat je gewoon goed op weg bent door je eigen gevoel te volgen, wel heel vervelend dat je daarin niet gesteund wordt door het kdv.
Mocht je nog vragen hebben over hoe het hier ging, kan je me altijd pm-en.
oh ik herken dit zo, ook al duurde dit bij larissa maar bijna 2 maanden. Ik denk dat het bij haar toch de darmkrampjes zijn geweest icm een hele zware bevalling.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_99448313
Hier is het denk ik begonnen met de krampjes. Het enige wat toen hielp was bij ons zijn, maar toen de krampjes minder werden was hij zo gewent aan het bij ons zijn dat hij niet anders mee kon.
Misschien dat de snelle bevalling er ook wel aan bijgedragen heeft. We zullen het nooit weten, maar ik ben wel blij dat hij nu een stuk prettiger in zijn vel zit.
pi_99452729
cleany sterkte vandaag op je werk trek je het nog een beetje?

DML als je geen prettig gevoel bij het kdv heb ga dan idd bij een andere kijken. Of een gastouder
Maar wat vermoeiend dat Puck best veel aandacht vraagt. Maar hij vraagt dat natuurlijk met een reden maar vindt maar eens uit welke reden dat precies is.
En hoe meer gefrustreerd jij bent hoe beter Puck dat ook aanvoelt. Maar verander dat maar eens dat lukt niet zomaar.

L'tiekje hopelijk zijn jullie er snel vanaf en fijn dat jullie erop tijd bij zijn

ean liet zich net ook van haar beste kant zien ze heeft vanaf het moment dat ik haar omkleedde tot het moment dat ze weer terug in de MC lag gehuild. De arts kon dus ook niet alles bekijken bij haar. Ik merk dat ik daar best wel gefrustreerd van raak altijd als ik haar omkleed/verschoon/in smeer is het enige wat ze doet heel erg krijsen met slaan en krabben.

Maarre ze weeg 3740 bij 52cm *O*

Voor de mensen de BV geven ik heb nog vitamine K liggen ongeopend kan ik er iemand blij meemaken?
pi_99453319
Ean *O* wat gaat ze hard!

L'tiekje, spruw lijkt me erg naar :*
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:44:44 #236
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_99460158
Idd DML, wat F_R zegt, als een kdv geen plek heeft, dan misschien een gastouder?
EAN groeit echt goed, super!

Ik begin moeite te krijgen om rompertjes te vinden die Larissa lekker vindt zitten. Vandaag eentje met lange mouwtjes aangetrokken, en ik de mouwtjes goed inspecteren (zitten ze niet te strak), blijkt tie aan de onderkant weer niet goed te zitten. Larissa heeft echte spekbenen, en de onderkant van het rompertje had kanten randjes.
En dat heb ik niet doorgehad :{ Dus met het verschonen had ze rode plekken bij haar beentjes :N Gelukkig kwam ik er vrij snel achter. Dit is de tweede keer in korte tijd dat zoiets gebeurt trouwens }:|

[ Bericht 84% gewijzigd door The_Tankgirl op 14-07-2011 15:53:29 ]
pi_99460369
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:44 schreef The_Tankgirl het volgende:
Idd DML, wat F_R zegt, als een kdv geen plek heeft, dan misschien een gastouder?
Goede gastouders met plaats zijn hier in de stad best schaars. Vooral dichtbij is best lastig te vinden omdat dit nou niet de allerbeste wijk van de stad is. Ik ben bij mensen binnen geweest, daar wil ik mijn kind echt niet achter laten hoor :N

Tevens, zonder te willen zeuren :@ , voor een gastouder betaal je een groter deel zelf dan voor een kdv en we hebben helaas nog steeds geen geldboom in de tuin staan. Ook geen tuin trouwens :+

Ik heb een afspraak bij een kdv hier in de wijk van een andere stichting *O*
The way you rock'n'roll
pi_99460621
Goedzo, DML! Hopelijk is het wat!
pi_99460642
Wat fijn DML. Hopelijk heb je daar een beter gevoel bij!

Vanmorgen zijn Sofie en ik bij BJ geweest. Poppedein was daar ook. Ik kan me toch echt nog niet voorstellen dat Sofie volgend jaar net zo groot gaat zijn als die meisjes van hun zeg.
*poef* nu is het weg
pi_99460964
gek is dat he! en even zo goed kan ik me niet voorstellen dat Jelte over een paar maandjes alweer zo groot als Sofie zal zijn en net zo fanatiek door de kamer zal rollen!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_99461058
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 10:53 schreef The_Tankgirl het volgende:
ik heb eindelijk een plakbaby yeaaaah (getypt met baby aan mij vastgeplakt) O+
ik krijg helemaal een kriebel van dit zinnetje O+ wat heeeerlijk dat je daar zo van genieten kunt!
pi_99461302
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:59 schreef Poppedein het volgende:

[..]

ik krijg helemaal een kriebel van dit zinnetje O+ wat heeeerlijk dat je daar zo van genieten kunt!
Ik mis mijn plakbaby. Alles is veel leuker dan lekker rustig tegen mamma aan plakken. Alleen als ze de fles krijgt is ze rustig, maar dan eigenlijk nog niet eens. Ze moet natuurlijk met haar vingertjes mijn tanden voelen, mijn wimpers voelen en in mijn neus peuteren.
Het is alweer zolang geleden dat ze tegen me aan in slaap viel (ergens in maart)

Ik gok zo dat Sofie niet echt gaat kruipen. Ze komt waar ze komen wil door het rollen.
Ze ligt nog in bed, ze lag er om 13.30 in, en is tussendoor 1 keer wakker geweest. Ze viel ook al voor de snelweg in slaap O+
*poef* nu is het weg
  donderdag 14 juli 2011 @ 17:13:00 #243
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99464853
kiek tan:
SPOILER
*gaat weer terug naar Z&G*
;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_99465363
Doe je dat nou weer express zodat t lijkt alsof jouw kind altijd weer als enige lacht BJ :{ :P

Ze gingen dr zo mooi voor zitten, de dames O+

[ Bericht 13% gewijzigd door Poppedein op 14-07-2011 18:52:39 ]
pi_99465507
Wat een leuk stel O+
The way you rock'n'roll
pi_99466978
Leuk stel zo samen!!
  donderdag 14 juli 2011 @ 18:32:14 #247
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_99468550
Wat een leuke foto BJ! O+
DML goed dat je bij een ander kdv gaat kijken, je hebt groot gelijk!
Wat is Ean al groot geworden F_R, super zeg! :)

Ik ben vanmiddag ook bij de kinderarts geweest met Olivia, ze weegt nu 3050 en is 48 cm lang (was bij geboorte 4 weken geleden 2240 en 42) :o . Dat gaat hard! Gelukkig geen reden om aan te nemen dat ze heupproblemen heeft/krijgt ivm stuitligging, maar voor de zekerheid krijgt ze eind september nog een rontgenfoto.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_99469462
Wow Isis, wat doet ze t goed, je meisje! O+
pi_99472708
wow isis ze doet het goed
ean krijgt ook een foto vanwege de stuit ze kunnen het maar beter een x extra controleren zo denk ik erover

Wij betalen voor een gastouder 5,- per uur en krijgen 4 nog wat terug van de bd volgens mij is het niet veel duurder dan kdv maar ik kan het mis hebben.
pi_99473078
BJ, O+

wat wordt ze groot Isis!!

Wij betalen ook zoiets fr, maar dan ook nog een bijdrage aan het gastouderbureau.

Hoe doen anderen dat? Sofie ligt/rolt nog regelmatig in de box, ze vind het er heerlijk. Het is dan ook wel zo veilig als ik even de kamer uit ben.
Maar nu ze zo rolt en beweeglijk is, is het kleed wel wat onhandig, het schuift alle kanten op. Vanmiddag lag ze er zelfs onder. Maar zo op de houten plank vind ik het ook zo kaal...
*poef* nu is het weg
  donderdag 14 juli 2011 @ 20:20:41 #251
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99473276
quote:
12s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:21 schreef Poppedein het volgende:
Doe je dat nou weer express zodat t lijkt alsof jouw kind altijd weer als enige lacht BJ :{ :P

Ze gingen dr zo mooi voor zitten, de dames O+
heee, moet ik toch nog ff weeeer uit de lurkmodus; moet natuurlijk wel ff verkondigen hier; dat zowel Sofie als Lena ook heeeel leuk, lief en gezellig waren...
maar stiekem ben ik heeeeulll flieft op Jelte; hij heeft zooo lief naar me gelachen..
*smeltmodus*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_99473412
Jelte is idd een moppie O+
En jouw Evie is net zoals altijd op de foto's een schatje
*poef* nu is het weg
pi_99473702
oh poppedein wat lijkt je meisje toch op je!! O+ zo op die foto helemaal zeg jemig.

Olivia goedzo meiske! lekker groeien *O*

FR hier in de regio kost het ook 5,- ofzo, maar dan komen daar ook nog bureaukosten bij van 1,50 per uur (gemiddeld) en de gastouder mag een bedrag rekenen voor onkosten zoals eten en luiers en dat bedrag staat vrij. Laten we zeggen dat de gastouders die echt-echt 5 euro kosten hiero schaars zijn :D
de meesten zitten eerder rond de 7 euro, als het niet meer is.

DML google anders eens op Rozemarijntje, misschien heeft zij nog plek? Geen geldboom begrijp ik helemaal maar wellicht dat je een gastouder wel als tijdelijke overbrugging zou kunnen gebruiken in de zoektocht naar een nieuw kdv, ofzoiets.
pi_99473996
Wat een goede groei van Olivia Isis!
pi_99474444
Zoals mignonne uitlegt maakt het bedrag dat je betaald aan het gastouderbureau het o.a. vrij duur.
Als ik aan het werk zou zijn hadden we voor de dinsdag geen plek op het kdv en moest Puck dan naar een gastouder. Ik heb het dus echt grondig uitgezocht.
Gastouder kost uiteindelijk net zoveel per uur als het kdv maar je krijgt een euro minder vergoed van de belastingdienst dus dat is best veel.
Nu ik dus thuis ben gaat Puck op dinsdag dus gewoon nergens heen momenteel.

Mignonne, lief van je maar Rozemarijntje zit vol en weet je? Ik vind het ook weer niet zo'n ramp op het huidige kdv dat ik wil leuren met Puck van kdv naar gastouder naar weer kdv.
Als hij 4 of 5 dagen per week ging was het wat anders maar hij gaat nu meestal 2x per week een halve dag en als ik het echt niet zou willen zou ik hem momenteel zelfs thuis kunnen houden.

Waar ik nu volgende week ga kijken hebben ze in ieder geval nog alle vijf de dagen plek! Dat zou betekenen dat we waarschijnlijk zelfs de gewenste derde dag wel kunnen krijgen als we die nodig hebben. Dat zou dus win-win zijn!

Isis en Ean groeien goed ^O^

Puck ligt al een uur af en aan te miepen in bed. Slapen lukt niet echt vanavond.
The way you rock'n'roll
pi_99474916
Oh stomme telefoon vanmiddag. Laiveneertiekje, uiteraard moet het woord 'potje' eigenlijk 'spruw' zijn.
  donderdag 14 juli 2011 @ 20:52:16 #257
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99475053
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:13 schreef Beessie-Jen het volgende:
kiek tan:
SPOILER
*gaat weer terug naar Z&G*
;)
:o Kunnen jullie geen busje regelen voor de DPAM-meet? Dan kunnen al jullie kinders mee! O+
pi_99478006
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 20:29 schreef mignonne het volgende:
oh poppedein wat lijkt je meisje toch op je!! O+ zo op die foto helemaal zeg jemig.

Olivia goedzo meiske! lekker groeien *O*

FR hier in de regio kost het ook 5,- ofzo, maar dan komen daar ook nog bureaukosten bij van 1,50 per uur (gemiddeld) en de gastouder mag een bedrag rekenen voor onkosten zoals eten en luiers en dat bedrag staat vrij. Laten we zeggen dat de gastouders die echt-echt 5 euro kosten hiero schaars zijn :D
de meesten zitten eerder rond de 7 euro, als het niet meer is.

DML google anders eens op Rozemarijntje, misschien heeft zij nog plek? Geen geldboom begrijp ik helemaal maar wellicht dat je een gastouder wel als tijdelijke overbrugging zou kunnen gebruiken in de zoektocht naar een nieuw kdv, ofzoiets.
Hier is het echt 5,00 inclusief onkosten alleen nog wel een bedrag per maand aan het bureau maar daarvoor maakt het aantal uur niet uit.
pi_99478078
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:45 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Hier is het echt 5,00 inclusief onkosten alleen nog wel een bedrag per maand aan het bureau maar daarvoor maakt het aantal uur niet uit.
Bij ons is het bedrag aan het bureau hoger naarmate je meer uren afneemt.
The way you rock'n'roll
pi_99478115
goh wat een verschil toch per bureau
pi_99478495
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 20:52 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

:o Kunnen jullie geen busje regelen voor de DPAM-meet? Dan kunnen al jullie kinders mee! O+
:o Ze worden steeds duurder die kleren! ;)

Een écht Mignonne? Dat hoor ik echt werkelijk zelden! seriously!
pi_99478822
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:52 schreef Poppedein het volgende:

[..]

:o Ze worden steeds duurder die kleren! ;)

Een écht Mignonne? Dat hoor ik echt werkelijk zelden! seriously!
ja je hoela :D t zal niet wezen :P

vruut, ze lijkt ook erg op dr paps, maar ik vind haar echt typische jij-trekjes hebben, kan er de vinger niet op leggen wat het precies is, maar in die foto vind ik het heel O+
pi_99478966
Ze zal dr goeie karakter wel uitstralen waarschijnlijk ;)
pi_99479251
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:58 schreef Poppedein het volgende:
Ze zal dr goeie karakter wel uitstralen waarschijnlijk ;)
haha ja dat zal t zijn :D

Mn mini spuugt en is weer zielig? geen flauw idee van wat er scheelt :{
pi_99479355
Ohh bah sneutje :* Heb je wellicht perongeluk iets gegeten wat je nog niet eerder hebt gegeten de afgelopen tijd? Of van een ander merk?
pi_99482796
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:04 schreef Poppedein het volgende:
Ohh bah sneutje :* Heb je wellicht perongeluk iets gegeten wat je nog niet eerder hebt gegeten de afgelopen tijd? Of van een ander merk?
ik post t net in t bv-topic ook, ik zat heel hard te denken maar het enige nieuwe is aubergine in de moussaka eergister. Het zou qua tijd wel kloppen maar het lijkt me zo onwaarschijnlijk?
  donderdag 14 juli 2011 @ 23:11:04 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99483197
Ah... daarom moet je af en toe op een laptop posten, en niet alleen met je telefoon... dan zie je ook de ondertitels en weet je instant gnork wel wie wie is :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_99483381
quote:
11s.gif Op donderdag 14 juli 2011 23:11 schreef Leandra het volgende:
Ah... daarom moet je af en toe op een laptop posten, en niet alleen met je telefoon... dan zie je ook de ondertitels en weet je instant gnork wel wie wie is :D
:D
haaaai O+ :*
  donderdag 14 juli 2011 @ 23:19:07 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99483577
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juli 2011 23:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
:D
haaaai O+ :*
:*

Ik nog nieuwsgierig in je posthistory zitten lurken... was je eerste topic een topic dat door Soneal gesloten was :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_99483862
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 23:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

:*

Ik nog nieuwsgierig in je posthistory zitten lurken... was je eerste topic een topic dat door Soneal gesloten was :D
ohja, mijn kloonpoging destijds :') :D
ach, ik ging je snel zat achterna het topic uit maar die kloon heb ik toch maar in de diepvries geschoven.
pi_99484174
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 23:23 schreef mignonne het volgende:

[..]

ach, ik ging je snel zat achterna het topic uit maar die kloon heb ik toch maar in de diepvries geschoven.
Ook mijn streepjestopic O+

Beweren dat je helemaal nieuw bent, en vervolgens jezelf al in de eerste post verraden met je 'pietsje' :D .
  donderdag 14 juli 2011 @ 23:30:49 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99484260
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 23:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja, en dan nog braaf zitten liegen dat je geen kloon was en helemaal nieuw :') _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_99484480
ik kan dingen :7 of juist niet dus :+

nah ik vind het altijd een beetje droeftoeterig als iemand met een kloon binnenkomt omdat ze niet wil dat iedereen op de hoogte is, maar da vervolgens wel heel hard gaan roepen dat ze een kloon is :? droeftoeterig is niet t goeie woord maar ik snap het niet zo :D dus vandaar dat ik dacht meh, ik zeg maar gewoon niks.

T is ook niet alsof mijn hele inbox toen niet iedere keer ontplofte als er een nieuwe kloon, al dan niet zwanger, gemeld werd ergens :D
pi_99493554
Veel gehoest (die rot hoest is weer helemaal terug :( ) en vaak speen ploppen maar hij sliep wel tot 07.00uur *O*

Hoe is het nu met je jongste Mignonne?
The way you rock'n'roll
pi_99493963
Oh DML wat heerlijk. Dat speenploppen is hier geen optie, dan moet ik steeds naar haar kamer lopen. Puck slaapt zeker dan bij jullie op de kamer?

Eva is er hier een potje van aan 't maken. Sliep ze normaal van 00.30 tot 06.30, gisternacht was het 05.00, nu zelfs 03.30! En dan wakker blijven tot 05.30! En daarna weer om 06.30. Toen ben ik maar met haar naar beneden gegaan. Tijdens het flesje drinken is ze weer in slaap gevallen en ze wordt nu pas wakker!
Volgens mij is ze haar slaapritme om aan het gooien, want ze slaapt nu ook ineens in de avonduren, terwijl ze normaal altijd wakker was. Geeft niet, maar tis zo jammer van die nachten (en het slaapgebrek). Hoop dat ze gauw een nieuw ritme vindt, met daarbij heerlijke nachten.
pi_99494057
DML, lekker dat hij doorslaapt zeg!

En danic, ik had je post wel begrepen hoor.. En hopen dat Eva snel weer een nieuw ritme vindt.

Bartje doet wel aan goede nachten. Gisteren kwam hij om half 10, toen pas weer om 4 uur, en daarna 9 uur. In zijn mondje zijn geen tekenen van spruw meer te vinden, ik merk zelf dat ik er nog niet van af ben, dus we gaan lekker door met behandelen tot het medicijn op is..
pi_99494087
Wat fijn zeg, dat die spruw zo snel weg is! Nu bij jou nog, maar dat ziet er iig veelbelovend uit!
pi_99494089
Vervelend Mignonne van je arme kleine! Aubergine kan toch ook reacties oproepen?

Danic, weer een slechte nacht dus, vervelend hoor. Slaapt ze overdag wel wat zodat jij kan bijslapen?

DML, nare hoest is stom! Amy heeft ook al een week een hoest, hoop steeds dat die over gaat. Heeft hij er ook pijn van of zo?

Wij hebben hier een 2e goede avond/nacht gehad. Geeft wat hoop voor als we op de camping zitten :P Dat lijkt me toch niet erg fijn met een krijsende Amy die niet wil slapen. We zoeken trouwens het goede weer op. De voorspelling is heel de week rond de 17 graden en regen. Jeej strandvakantie o|O Nou ja dikke vesten, jassen, laarzen e.d. mee en dan hebben we het vast heel gezellig. Er is een binnenzwembad op het park en we kunnen shoppen :7
pi_99494139
Sola, ja hoor het is een onwijze slaapkop. Maar het probleem is dan vaak dat we vanalles aan het doen zijn, of afspraken hebben en dan kom je niet echt aan je rust toe.
We wisselen hier gewoon het uitslapen en het vroeg naar bed gaan met elkaar af en dan is het goed vol te houden.
pi_99494149
Hij sliep al wel door hoor maar vaak begon hij toch heel vroeg in de ochtend al te pruttelen dus deze 7.00uur was een welkome afwisseling.
Puck slaapt inderdaad in de co-sleeper naast me O+

Danic, ik denk dat Eva het wel begint te snappen hoor. Het is wat minder leuk maar haar vroeg op bed doen 's avonds met dan een nachtvoeding is een prima ritme. Zo leert ze die lange slaap te gaan maken. Die nachtvoeding vervalt dan vanzelf wel weer.

L'tiekje, spruw is stom maar heel goed dat je verder behandelt tot het op is. Volgens mij stoppen mensen vaak te vroeg met de medicijnen als er geen klachten meer zijn.

Sola, ik heb niet het idee dat Puck er pijn aan heeft. Het is vooral slijm waar hij dan zo lekker in blijft :( Heeft Amy wel pijn?
Waar gaan jullie precies heen? Veel plezier in ieder geval en jeuj voor de goede avond/nacht *O*
The way you rock'n'roll
pi_99494389
Mignonne, vervelend dat ze weer ineens zo'n reactie heeft. Hopelijk komt het niet van de aubergine (ofwel, want dan weet je waar het vandaan komt).

DML op zich een lekkere nacht. Wel balen van het hoesten.

Danic balen van jou nachten. Hopelijk heeft ze snel een ander ritme.

L'tiekje fijn dat de spruw bij Bartje zo snel weg is, ik hoop bij jou ook.En ook al zo'n lekkere nacht.

Sola,volgens mij genoeg punten om je toch te vermaken op jullie vakantie. Veel plezier alvast.

Gisteren wilde Yaro in eerste instantie niet gaat slapen overdag. Hij was zo moe dat hij een slaapje heeft gedaan van 2,5 uur :o . Oke dat was dan ook het enige wat hij overdag heeft geslapen dus stortte hij gisteravond in. Maar dat ik ook oke.
Nu ligt hij er ook al weer ruim 1,5 uur in. Ben benieuwd hoe lang hij nu slaapt. En hij heeft gisteren de spatiebalk uit mijn laptop getrokken. Geen idee hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen. Manlief is er een stuk langer mee bezig geweest om hem er weer in te zetten in ieder geval. Nu blijft hij af en toe haperen. Dus hij moet het maar niet te vaak doen, anders overleeft hij het denk ik niet (de laptop dan he :P )
pi_99495266
Ik werd vandaag wakker en zag dat ik een grote baby had:

Héél groot. :o

Dit was onze eerste kennismaking:

Met haar 8 pond was ze een flinkerd, net als broerlief:

1 maand:

2 maanden:

3 maanden:

4 maanden:

5 maanden:

En vandaag:

Lena is alweer 6 maanden oud. :o Waar blijft de tijd?
pi_99495340
Lieve mooie Lena alweer zes maanden? :o Dan is Puck ook bijna zo ver.

Ze oogt altijd zo gemoedelijk Claudia. Wat staat dat paars haar trouwens goed!

Puck grijpt nu bij het aankleden steeds de binnenkant van de mouw vast. Probeer dat dan maar eens uit die kleine sterke knuistjes te wriemelen :')
The way you rock'n'roll
pi_99495457
Hoe zit het trouwens met tandjes? Ik voel nog niks maar klopt het dat je sowieso de tandjes aan de voorkant zeg maar een beetje door het tandvlees al ziet?
The way you rock'n'roll
pi_99495531
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 11:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Lieve mooie Lena alweer zes maanden? :o Dan is Puck ook bijna zo ver.

Ze oogt altijd zo gemoedelijk Claudia. Wat staat dat paars haar trouwens goed!

Puck grijpt nu bij het aankleden steeds de binnenkant van de mouw vast. Probeer dat dan maar eens uit die kleine sterke knuistjes te wriemelen :')
Haha, dat laatste is heel herkenbaar! Lena pakt ook m'n badjas stevig vast en weigert die los te laten.

Ze is ontzettend gemoedelijk. Je merkt pas dat ze er is als ze honger heeft of moe wordt. En bij thuiskomst wil ze altijd even met me knuffelen. De leidster op het kinderdagverblijf zei dat gister ook, dat ze na een fles altijd even mamahonger heeft. Dan knuffelen ze dus samen. O+

Het is trouwens blauw! Ik vind deze kleur haar ook mooi staan!
pi_99495577
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 11:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hoe zit het trouwens met tandjes? Ik voel nog niks maar klopt het dat je sowieso de tandjes aan de voorkant zeg maar een beetje door het tandvlees al ziet?
Ja, dat maakt het verraderlijk. Als er een tandje doorkomt zie je dat écht wel. Dat witte streepje is onmiskenbaar.
pi_99495655
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 10:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Danic, ik denk dat Eva het wel begint te snappen hoor. Het is wat minder leuk maar haar vroeg op bed doen 's avonds met dan een nachtvoeding is een prima ritme. Zo leert ze die lange slaap te gaan maken. Die nachtvoeding vervalt dan vanzelf wel weer.
Ja, precies. Sterker nog, een nachtvoeding is nog lange tijd volstrekt normaal. Het is alleen voor jezelf natuurlijk fijn als ze daarna meteen weer in slaap valt!
pi_99495806
Lena alweer 6 maanden. Ik vond Amy met 6 maanden echt al groot, maar Lena is nog een klein popje O+ gefeliciteerd met haar halfjaardag! Wij zijn alvast bezig geweest met de uitnodiging voor haar verjaardag. Week na onze vakantie vieren we het, dus moet de uitnodiging vandaag wel de deur uit.

DML, Amy heeft ook geen pijn hoor. Inderdaad echt dat slijm, wat ze weghoest. Veel snot ook. Voor de rest is ze goed te pas gelukkig.
pi_99496068
Heb je een foto van Amy toen ze 6 maanden was, Sola? Ik ben wel benieuwd! Ik vind Lena ook nog klein. Ivan zag er véél ouder uit! Hij was niet alleen groter maar was ook meer bezig met zijn grove motoriek. En hij had meer haar. :+
pi_99496617
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik vind Lena en Dottir wel wat van elkaar weghebben op sommige foto's. Of zou dat komen omdat ze allebei baby zijn? ;)

Hier ook veel plezier in de nacht. Was het van de week nog steeds half 6 (veel te vroeg, maar iig ochtend), vannacht vond Dottir half 3 wel een mooie tijd voor een speeluurtje...
pi_99496715

Hier was ze 6 maanden en 10 dagen

Dit is ze nu O+ Ze was hier druk bezig om het stoeltje vooruit te schuiven, Knorretje in en uit het stoeltje. Papiertje in en uit het stoeltje :D

[ Bericht 26% gewijzigd door Solagratia op 15-07-2011 12:28:41 ]
pi_99496968
Claudia, misschien komt het ook omdat Lena (op foto's) altijd lekker ligt. Amy is altijd enorm aan het bewegen en aan het doen. Lena waarschijnlijk ook, maar dat zie ik natuurlijk niet.
pi_99497596
Gefeliciteerd Claudia met Lena haar half-verjaardag O+ :* wat wordt ze groot!
  vrijdag 15 juli 2011 @ 13:00:04 #294
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99498130
Claudia, wat een heerlijk meisje! O+

Een half jaar zeg, het lijkt echt nog maar 4 maand geleden dat ze is geboren, wat gaat dat enorm snel voorbij.... :o
pi_99498670
wat is lena al groot
dml jeej voor de nacht
danic een bagger nacht hopelijk pakt ze snel weer een ritme

volgens mij heeft ean vandaag nog een beetje last van haar prikken
pi_99502339
Lena wat alweer 6 maanden en wat ben je mooi O+

Amy is ook een mooi meisje en wat een verschil dan he, zeker als ze gaan staan. Ik vond Yaro dan ineens zo groot lijken.

Morgen is mijn kleine man gewoon alweer 11 maanden.
pi_99502557
Lena alweer een half jaar! Wat gaat het toch snel allemaal zeg!

Jelle heeft vanmorgen nog even een KNO arts gezien voor een extra check ivm vermoeden weer last van oren. Van huisarts moest ik KNO maar bellen en daar kon ik snel heen.
Zat nog wat vocht achter trommelvlies en nog beetje rood. Omdat hij last blijft houden nu even een lange AB kuur, kijken of dat helpt.
Over 6 weken weer terugkomen met hem.

Ik zal de komende dagen hier even wat minder zijn want woensdag gaan we dan eindelijk verhuizen!
pi_99502625
Jeetje Mrien, het schiet niet op he weer een AB kuur, kan het geen kwaad? Hopelijk slaat hij aan. Vind Jelle de medicatie geen probleem?
Succes met verhuizen, gaan jullie naar een groter huis?
pi_99502706
Zo blijf je bezig. Hopen dat de forse kuur wel écht een eind maakt aan het probleem.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 15:00:18 #300
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99503081
Hoera Lena ook al weer een half jaar! *O*
Ik had ook nog foto's beloofd, maar heb een beetje ruzie met picasa.
pi_99505021
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 14:48 schreef As1981 het volgende:
Jeetje Mrien, het schiet niet op he weer een AB kuur, kan het geen kwaad? Hopelijk slaat hij aan. Vind Jelle de medicatie geen probleem?
Succes met verhuizen, gaan jullie naar een groter huis?
Naar een groter huis inderdaad! En zo mooi <3
Deze medicatie heb ik nog niet gegeven (2x daags), de ijzer vind hij echt maar niks.
Hoop ook dat het nu goed helpt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')