Klinkt heel erg bekend. Behalve dat wij zo klein wonen dat we Puck altijd hebben geprobeerd in zijn bedje te laten slapen maar het tapijt is uitgesleten van de rondjes die we met hem gelopen hebben om hem stil te krijgen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn neefje wilde bijvoorbeeld ook niet in de draagdoek, en op schoot zitten was waardeloos. Liggen in je armen heeft hij nooit gedaan. Die eerste maanden van zijn leven heeft hij bovendien veel in een kinderwagen geslapen omdat ze hem makkelijker in slaap kregen en rondjes met hem (desnoods in huis) konden rijden als hij tussentijds wakker werd. Ik was het haast allemaal alweer vergeten omdat het nu zo anders is.
Ik denk dat je hem hooguit leert om het op te geven. Ik wil niet te dramatisch doen, maar dat is ook wat je bij kinderen in Roemeense weeshuizen ziet.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb helemaal niet het idee dat als ik hem hier thuis maar laat gillen, hij dat dan gaat snappen en minder om aandacht gaat vragen![]()
Waar bemoeien ze zich mee?!quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vind het erg naar om te horen dat ik thuis minder zou moeten toegeven aan Puck's roep om aandacht/troost omdat het volgens hen dan daar ook beter zou gaan.
Ik heb helemaal niet het idee dat als ik hem hier thuis maar laat gillen, hij dat dan gaat snappen en minder om aandacht gaat vragen![]()
ik zit nu weer gewoon op m'n werk....quote:Op donderdag 14 juli 2011 06:58 schreef danic het volgende:
Zie je, zo slecht heb ik het niet.
Jemig Cleany, vanaf 02.30! Ben je vandaag vrij, of moet je gewoon werken?
oeh dat is zeer netjes!quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:19 schreef laiveneertiekje het volgende:
Bartje is gisteren nog even gewogen, en hij was 4120 of 4190 gram, iig goed aangekomen
Minder is dat hij (en ik) spruw hebben, dus het is even veel wassen en smeren op dit moment...
Gelukkig waren we er redelijk snel bij volgens de wvk, dus ik hoop dat we er ook snel vanaf zijn nu..quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:23 schreef cleany het volgende:
[..]
oeh dat is zeer netjes!
vervelend van die spruw...kan vervelend spul zijn heb ik vernomen.
oh ik herken dit zo, ook al duurde dit bij larissa maar bijna 2 maanden. Ik denk dat het bij haar toch de darmkrampjes zijn geweest icm een hele zware bevalling.quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:16 schreef As1981 het volgende:
DML is herken Yaro er ook wel wat in. Die was zeker de eerste 3/4 maanden erg aan het huilen, je kon hem nog geen 5 minuten alleen laten. Als ik het liet gaan huilde hij zich echt overstuur tot hij paars aanliep. Niets was goed en alles geprobeerd. Alleen rondjes lopen met hem in je armen. Maar dat hielt ik ook geen hele dag vol. Als je dan dacht dat hij bv sliep en ging zitten was het weer drama.
Als ik dan ging wandelen, viel hij wel in slaap, maar zodra we voor de deur stonden werd hij wakker en kon ik hem weer bezig houden. Terwijl ik soms echt kapot was van een lang rondje lopen.
Ik was dan ook blij als er iemand thuis was en ik keek heel stiekem uit om te gaan werken. Had langer verlof i.v.m. vakantie enz. en soms had ik daar echt spijt van.
Maar nu is Yaro eigenlijk heel tevreden, lacht bijna altijd. Alleen inslapen overdag blijft een probleem en kan hij wel mopperen. Maar hij kan prima alleen spelen nu, tot hij echt moe is en dan moet ik hem wel wat meer vermaken.
De draagdoek was hier ook geen optie. Yaro ging zo hard protesteren dat hij er uiteindelijk zo los in zat dat ik hem alsnog met twee handen moest ondersteunen.
Het stukje over dat onnodig zorgen maakt herken ik wel. Ik heb een hele goede en sterke band met mijn ouders. En heb veel overlegt met mijn moeder, haar een beetje als blikveld gebruikt. Ik had tenslotte geen ervaring.
Mijn vader vond ook dat we te veel zochten. Terwijl ik vond dat hij gewoon niet lekker in zijn vel zat en ik wel bepaalde dingen moest uitsluiten. Uiteindelijk is het een combinatie geweest denk ik wat geholpen heeft. We zijn bij onze eigen chiropractor geweest, een haptonoom (mij iets te zweverig, maar op zich wel wat goede tips/inzichten gekregen). Ik weer bijvoorbeeld echt gestrest als hij weer niet wilde slapen en ik daardoor niet eens kon douchen of naar de wc kon. Uiteindelijk heb ik voor mezelf gekozen om er dan 20 min eerder uit te gaan, zodat ik kon douchen en daardoor de dag een stuk rustiger begon. Want in die tijd was mijn man nog thuis voordat hij ging werken. Toen ik dat nog niet deed, was ik eigenlijk alleen maar bezig om Yaro terug op bed te leggen, want hij was nog moe.
Ik denk dat je gewoon goed op weg bent door je eigen gevoel te volgen, wel heel vervelend dat je daarin niet gesteund wordt door het kdv.
Mocht je nog vragen hebben over hoe het hier ging, kan je me altijd pm-en.
Goede gastouders met plaats zijn hier in de stad best schaars. Vooral dichtbij is best lastig te vinden omdat dit nou niet de allerbeste wijk van de stad is. Ik ben bij mensen binnen geweest, daar wil ik mijn kind echt niet achter laten hoorquote:Op donderdag 14 juli 2011 15:44 schreef The_Tankgirl het volgende:
Idd DML, wat F_R zegt, als een kdv geen plek heeft, dan misschien een gastouder?
ik krijg helemaal een kriebel van dit zinnetjequote:Op donderdag 14 juli 2011 10:53 schreef The_Tankgirl het volgende:
ik heb eindelijk een plakbaby yeaaaah (getypt met baby aan mij vastgeplakt)
Ik mis mijn plakbaby. Alles is veel leuker dan lekker rustig tegen mamma aan plakken. Alleen als ze de fles krijgt is ze rustig, maar dan eigenlijk nog niet eens. Ze moet natuurlijk met haar vingertjes mijn tanden voelen, mijn wimpers voelen en in mijn neus peuteren.quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:59 schreef Poppedein het volgende:
[..]
ik krijg helemaal een kriebel van dit zinnetjewat heeeerlijk dat je daar zo van genieten kunt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*gaat weer terug naar Z&G*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |