abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99429841
Oh Sarah wat doe je met je mama. Ik duim voor een betere dag MamaPurk.
pi_99429972
gelukkig mag ik morgen werken ;) zul je zien dat het dan dus super gaat!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_99430012
Is altijd zo he. Hier zijn de moeilijke dagen ook meestal als ik thuis ben. Ik weet niet wat dat is. En laatst had mijn man zo'n moeilijke dag toen hij alleen thuis was, vond hij toch ook echt pittig.
pi_99430060
Och sarah toch je mama wil ook wat rust
Hier ook een meisje dat wel bij mij in slaap valt maar als ik haar terug leg is het huilen. Vooral 's morgens en als ik mij dan beweeg in bed is het meteen krijsen

Morgen krijgt ze denk ik haar eerst prikjes
pi_99430159
Dat kan soms best lastig zijn FR. Succes morgen met de prikjes. Hopelijk heeft ze er niet te veel last van. Zie je er tegen op?
pi_99430324
och Ean al de eertse prikjes morgen :*

En lastig is dat slaapgedrag he! Ik ken dat ook helemaal niet Jviel altijd zelf in slaap en vermaakte zich bij wakker zijn ook rustig een half uur. Maar Saartje poeh, die maakte het vandaag lastig, na de hele dag nauwelijks slpen veel gejengel en een uur krijsen wist ik echt niet meer wat ik moest, je zou denken dat ze uiteindelijk zo moe is dat ze in slaap zou vallen..
pi_99430483
Wat naar, zo'n rotdag, MP. :* Ligt ze nu lekker te slapen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99430544
Ik merkte hier dan vaak dat hij zo moe was, dat het hem niet goed meer ging lukken. Het inslapen gaat nu wisselend, maar hij moet wel in zijn eigen bed of in de auto slapen. Ergens anders doet hij echt niet. Dat is soms wel heel vervelend. Als het autoritje dan maar 30 min duurt, slaapt hij ook maximaal die tijd. En dan vind hij dat hij weer genoeg energie heeft. Soms is het genoeg, maar vaak genoeg ook niet. Maar hij is dan te wakker om weer opnieuw in slaap te vallen. Kan soms erg vermoeiend zijn.

Een verschil dan tussen jou meiden MamaPurk. Dat zal dan wel helemaal omschakelen zijn. Ik weet niet beter.
pi_99430664
Leuk die yoghurtfoto's! Geven jullie gewone yoghurt?? Ik vind dat zelf zo vies,dus eb het bijna nooit in huis. Als ik het wel eet gooi ik er heel veel suiker bij,maar dat is denk ik niet zo goed voor een baby:D

Vervelend mamaPurk...ik duim opmorgen een slechte dag en daarna nooit meer;)

Succes met de prikjes morgen Ean, het valt echt mee hoor!
pi_99430724
ja ze ligt te slapen in mijn linkerarm... durf haar niet over te leggen en vind het ook wel even fijn na deze dag :)

hier ook duidelijk te moe om nog in slaap te vallen As.. ze heeft 5 kleine slaapjes gedaan over de hele dag, de langste was 30 minuutjes en de rest tussen de 5 en 10.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:01 schreef Troeta het volgende:
Leuk die yoghurtfoto's! Geven jullie gewone yoghurt?? Ik vind dat zelf zo vies,dus eb het bijna nooit in huis. Als ik het wel eet gooi ik er heel veel suiker bij,maar dat is denk ik niet zo goed voor een baby:D

Vervelend mamaPurk...ik duim opmorgen een slechte dag en daarna nooit meer;)

Succes met de prikjes morgen Ean, het valt echt mee hoor!
hihi zou ik wel sneu vinden voor mijn ouders!
pi_99430842
Troeta, ik geef gewone yoghurt ja. En zonder suiker. Ik vind dat zelf ook veel te zuur, maar Anne smult ervan :D
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:04:18 #162
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99430889
Ik vind magere yoghurt zelf vies zonder suiker en het is altijd zo dun. Dus meestal heb ik volle yoghurt of een bio-variant (Arla, Boerenland).
Dat krijgt mijn meisje straks dus ook, al eten eigenlijk alle baby's gewoon kale yoghurt zonder iets zoets er doorheen, of het nu magere of volle is.
pi_99430918
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:01 schreef Troeta het volgende:
Tip voor jezelf: de magere yoghurt van Campina is heel vol van smaak en niet zo dun van substantie. Ik vind hem lekker! Maar als je gewenf bent veel suiker erin te gooien ga je ook die yoghurt niet trekken. :Y)

Voor onze guppen is volle yoghurt het best. Ze hebben de vetten nodig.
pi_99430963
Ean moet morgen ook naar de fysio goede timing maar niet heus
Ik zie er wel een beetje tegenop ze is al een paar dagen behoorlijk aan het jengelen en verwacht dat ze wel last van de inentingen gaat krijgen.
Ik heb iets van vsm in huis dat helpt sneller te herstellen na inentingen
pi_99430972
Ik eet zelf altijd vanille yoghurt maar dat is vast ook niet goed :+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_99430976
wij geven hier volle yoghurt en soms met een klein beetje siroop erdoor. Hij vind beide lekker.

Dat is inderdaad wel erg weinig. Maar Yaro deed nooit langere slaapjes dan 30-45 min en ineens deed hij steeds vaker slaapjes van 1,5 uur. Dat is nu als hij thuis slaapt wel standaard (nog 2x per dag). Vandaag heeft hij echter in de ochtend thuis geslapen en daarna alleen 30 min op de terugweg van een bezoek aan Danic. Daar doet hij het dan mee.

Pessie vertelde een tijd terug dat Nathan ook altijd max 45 min sliep en toen ook ineens over ging op langere slaapjes. Dus waarschijnlijk komt er een keerpunt.
pi_99431164
Dat VSM moet je nu al geven ferrari! Voordat je dat morgen pas leest...hihi
En Mex sliep altijd heeeeeeel veel na inentingen, vond ik echt heerlijk even bijkomen.

Ik heb ook thee leren drinken zonder suiker, dus misschien kan ik steeds een beetje minder er in doen,haha
En Mex die lekkere zure! Ik heb al wel die vruchtenyoghurt van de olvaritpotjes gegeven, die vond ie wel erg lekker.
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:09:16 #168
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99431181
@MP, pittig hoor zo'n dagje. Ik had vorige week 3 regeldagen, met veel wakker korte slaapjes en veel bij mij wilen zijn. En het weekend was ze voorbeeldig, eten/slapen/eten/slapen....
Nou ja, wel fijn, maar toen waren was haar vader er ook en hadden we de zorg kunnen delen ipv dat ik het 3 dagen alleen kon doen, dat is zo vermoeiend nog. Al heb ik alle geduld vd wereld en hang ik haar dan voornamelijk in de ringsling als ik echt even iets wil doen.

Heb jij ook een draagdoek of drager? Ik vind dat ideaal, ze ontspant nu al als ik haar erin laat glijden en slaapt binnen 3 minuten. Dan leg ik haar na 10 minuten als ze diep in slaap is weer weg en doe ik wat ik moet doen, mijn buik kan het nog niet heel lang aan in combi met dingen doen.
pi_99431245
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:05 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik eet zelf altijd vanille yoghurt maar dat is vast ook niet goed :+
wij ook en J dus ook en S uiteindelijk ook :+

FR dat word een druk dagje morgen voor jullie, maar als het niet gaat met Ean kun je toch een afspraak afbellen?

Die korte slaapjes vragen hier gewoon flinke aanpassingen in het dagprogramma, daarbij is Saartje ook snel overprikkeld naar ons idee dus we houden al veel rekening daarmee en proberen haar ritme te volgen :)
pi_99431308
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:09 schreef Troeta het volgende:
Dat VSM moet je nu al geven ferrari! Voordat je dat morgen pas leest...hihi
En Mex sliep altijd heeeeeeel veel na inentingen, vond ik echt heerlijk even bijkomen.

Ik heb ook thee leren drinken zonder suiker, dus misschien kan ik steeds een beetje minder er in doen,haha
En Mex die lekkere zure! Ik heb al wel die vruchtenyoghurt van de olvaritpotjes gegeven, die vond ie wel erg lekker.
Ik ben er al mee begonnen vandaag

Ik heb ook een buikdrager maar mijn schouders kunnen dat niet aan. Ik kan haar ook niet heel lang dragen/tillen
pi_99431436
Lastig hè MP, zo'n dag zo? Puck doet dan wel wat langere slaapjes maar kan zichzelf niet langer dan 10 minuten vermaken voordat hij weer in zijn onrustige gedrag, gekreun en gehuil vervalt.
Het zijn best lange en zware dagen en dan ook nog mijn eigen pijnklachten er bij.
Ik ben altijd blij als Mr.DML weer thuis komt :@
The way you rock'n'roll
pi_99431483
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:09 schreef Juud79 het volgende:
@MP, pittig hoor zo'n dagje. Ik had vorige week 3 regeldagen, met veel wakker korte slaapjes en veel bij mij wilen zijn. En het weekend was ze voorbeeldig, eten/slapen/eten/slapen....
Nou ja, wel fijn, maar toen waren was haar vader er ook en hadden we de zorg kunnen delen ipv dat ik het 3 dagen alleen kon doen, dat is zo vermoeiend nog. Al heb ik alle geduld vd wereld en hang ik haar dan voornamelijk in de ringsling als ik echt even iets wil doen.

Heb jij ook een draagdoek of drager? Ik vind dat ideaal, ze ontspant nu al als ik haar erin laat glijden en slaapt binnen 3 minuten. Dan leg ik haar na 10 minuten als ze diep in slaap is weer weg en doe ik wat ik moet doen, mijn buik kan het nog niet heel lang aan in combi met dingen doen.
Ja heb bondolino vond ze 5 minuten leuk daarna door het lint. En iki vind zo een dag op zich niet erg, maar vind het heel lastig omdat ik hier ook nog een dreumes heb rond rennen en die vind het ook nog leuk om mee te krijsen met Sarah en die wil precies aandacht als dat net even niet kan en ik ben zelf niet 100% fit dus het was ook een beetje alles bij elkaar.

wat voor drager heb je FR?
pi_99431501
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:13 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ben altijd blij als Mr.DML weer thuis komt :@
Dat heb ik ook, hoor. :D Maar dan niet met jouw Mr., al is dat ongetwijfeld een hottie. :+

Bij Lena lijkt het slaapkwartje ineens te zijn gevallen. Het inslapen gaat ook zo makkelijk. Het is eigenlijk te mooi om waar te zijn.
pi_99431525
Oef, wat klinkt dat vermoeiend, zo'n huilend kindje wat zichzelf niet kan vermaken. DML, is dat bij Puck nu nog steeds? Hij oogt als zo'n lief en tevreden mannetje (en lief is hij natuurlijk ook, maar je snapt wat ik bedoel...).
pi_99431552
Hier ook blij als manlief er weer is maar die gaat morgen naar engeland en volgende week de hele week naar schotland ;(
pi_99431562
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:14 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Ja heb bondolino vond ze 5 minuten leuk daarna door het lint. En iki vind zo een dag op zich niet erg, maar vind het heel lastig omdat ik hier ook nog een dreumes heb rond rennen en die vind het ook nog leuk om mee te krijsen met Sarah en die wil precies aandacht als dat net even niet kan en ik ben zelf niet 100% fit dus het was ook een beetje alles bij elkaar.

wat voor drager heb je FR?
Ik heb een ringsling en zo 1tje die je gewoon op je buik hangt
pi_99431781
Oef MP, heftig. Is er niemand die je wat ondersteuning kan bieden?
pi_99431825
Mr.DML is zeker hot :+ :D

Het inslapen gaat bij Puck tegenwoordig best makkelijk *afklopt fokwet e.d.*. Alleen weet mijn houdini regelmatig zijn armpje boven de pacco uit te wurmen en gaat dan als nog aan zijn speen zitten friemelen. Ik zal er eens een foto van maken. Het ziet er niet uit.

Pfffff MP, dat is ook niet niks. Zo alleen met twee van die kleintjes een hele week. Succes :*

Ja Fannetje, helaas is dat bij Puck nu nog steeds zo. Hij is heel snel onrustig en ontevreden. Ook op je schoot zelfs. Als hij op zichzelf ligt gaat hij dan zijn benen stijf strekken en wapperen/fladderen met zijn armen. Op je schoot gaat hij dan overstrekken en bananen. Daarbij veel gemopper/gekreun/gejengel en als je dat laat gaan dan gaat hij vanzelf heel hard gillen.
Sowieso is heel snel, heel hard gillen momenteel hip }:| Niet leuk!

Ik ben echt bezig hem elke 10 minuten iets anders aan te bieden als hij wakker is. Even snel douchen tussendoor is soms best een opgave helaas.

Maar weet je, dit is Puck. Ik weet niet beter.
Alleen vinden ze op het kdv dat ik hem teveel aandacht geef thuis om gehuil te voorkomen. Ik vind van niet maar denk wel dat hij daar dus veel huilt :{
The way you rock'n'roll
pi_99432125
Pff, heftig hoor. Kan me voorstellen dat je blij bent als Mr. DML thuiskomt. (enne, doe eens een foto dan? ;)) Was jij nou al bij een osteopaat geweest?
Vervelend ook dat je het gevoel hebt dat hij veel huilt op het KDV. Geven ze dat ook aan dan?
pi_99432354
[[quote]0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:20 schreef Fannetje het volgende:
Oef MP, heftig. Is er niemand die je wat ondersteuning kan bieden?
[/quote]
Wel hoor mijn ouders, ik mocht daar wel een nachtje komen slapen dat ga ik misschien wel doen want ze hebben een bad :)

En Puck, lijkt me ook lastig hoor DML! Sarah is niet alle dagen zo he! dDie heeft ook dagen dat ze zich wel kan vermaken. Maar zoals jij het beschrijft met Puckie lijkt me dat een grote belasting voor jou. Maar idd wat je zegt jij weet niet beter. En jammer dat het kdv er zoover denkt :*
pi_99432358
Ik vind kdv's rare dingen zeggen. Was jij dat nou MamaPurk laatst dat ze ook commentaar hadden over het op schoot houden?
HEt zijn toch baby's die nog niet op te voeden zijn en alleen maar getroost willen worden als ze huilen?

Ik ga echt wel douchen, plassen en koken enzo als Mex aan het mopperen is, maar je gaat toch niet lekker op de bank zitten en de baby lekker even laten huilen zodat ze het op het kdv misschien wat makkelijker hebben?
Zo komt het op mij over iig..
pi_99432365
poe he dml wat zul jij blij zijn als mr dml thuis komt
pi_99432376
nee ik niet mijn kids gaan niet naar een kdv
pi_99432472
FR zou een ander soort draagzak niet beter voor je zijn als je van deze zere schouders krijgt?
pi_99432475
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Maar weet je, dit is Puck. Ik weet niet beter.
Alleen vinden ze op het kdv dat ik hem teveel aandacht geef thuis om gehuil te voorkomen. Ik vind van niet maar denk wel dat hij daar dus veel huilt :{
Wat belachelijk! :o

En ik heb het vaker gezegd, maar ik herken mijn neefje er wel in en dat werd een heel tevreden grote baby. Momenteel is hij zelfs een rustiger jongetje dan Ivan, geloof ik.
pi_99432510
Foto kan via pm wel :Y ;)

Ja, we zijn nu twee keer bij een osteo geweest. A.s. vrijdag weer. Maar ik heb het idee dat het ook een groot deel karakter is en zeker niet dat hij na 10 minuten spelen/op schoot opeens pijn zou hebben maar dat kan ik mis hebben natuurlijk.

Ze geven op het kdv aan dat hij vaak onrustig is en vertelden mij dus dat hij vaak op schoot wil. Dat hij dan tevreden is. Toen ik zei dat het thuis ook zo is vertelden ze mij dat ik daar thuis minder aan zou moeten toegeven. (Dat was ik dus Troeta). Ik vind dat complete onzin!
The way you rock'n'roll
pi_99432580
Misschien had Dizzy het al eerder gezegd, maar ik vind het gewoon vreemd...
En dat gebemoei met mijn baby lijkt me echt vreselijk,haha
pi_99432631
Yoghurt,hier van die potten van de aldi,lekker romig.

Dml,ben je eigenlijk al eens met hem naar de chiropractor geweest?

Lees het al.....
pi_99432646
Ik houd me ook aanbevolen voor een foto. c_/

DML, je doet het hartstikke goed met Puck. :* Zijn ze helemaal besodemieterd op dat kinderdagverblijf. Hoe vaak hoor je wel niet dat je ze nu nog niet kunt verwennen? En zelfs al zou dat zo zijn, wat kan er liefdevoller zijn dan je kind tegemoet te komen in zijn behoeftes?
pi_99432647
ah, ja dus.

Brachten ze het ook zo? Om gehuil te voorkomen? Net of dat iets ergs is!

Mag ik ook een foto?:D
pi_99432697
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:33 schreef Troeta het volgende:
En dat gebemoei met mijn baby lijkt me echt vreselijk,haha
Breng hem dan maar niet naar familie. :+
pi_99432699
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat belachelijk! :o

En ik heb het vaker gezegd, maar ik herken mijn neefje er wel in en dat werd een heel tevreden grote baby. Momenteel is hij zelfs een rustiger jongetje dan Ivan, geloof ik.
Je hebt het al vaker gezegd ja :Y Ik hoop het ook heel erg. Dat het ook een groot deel frustratie is doordat hij weinig kan.
Hij probeert nu bijvoorbeeld telkens omhoog te komen en met zitten is hij al wat tevredener. Maar momenteel houdt hij zich ook zo stijf als een plank als je hem probeert te laten zitten :')
The way you rock'n'roll
pi_99432751
waar bemoeit zo een kdv zich mee zeg dml... het is toch jou kind! dat hun geen tijd hebben om hem de hele dag te vermaken betekent toch niet dat jij dat dn ook maar niet moet doen!!
Ik wil ook wel een foto :)
pi_99432781
Nou nou, zo hot is Mr.DML ook weer niet. Kijk dat ik hem hot vind is logisch anders was ik niet met hem samen :+
The way you rock'n'roll
pi_99432783
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Je hebt het al vaker gezegd ja :Y Ik hoop het ook heel erg. Dat het ook een groot deel frustratie is doordat hij weinig kan.
Hij probeert nu bijvoorbeeld telkens omhoog te komen en met zitten is hij al wat tevredener. Maar momenteel houdt hij zich ook zo stijf als een plank als je hem probeert te laten zitten :')
Mijn neefje wilde bijvoorbeeld ook niet in de draagdoek, en op schoot zitten was waardeloos. Liggen in je armen heeft hij nooit gedaan. Die eerste maanden van zijn leven heeft hij bovendien veel in een kinderwagen geslapen omdat ze hem makkelijker in slaap kregen en rondjes met hem (desnoods in huis) konden rijden als hij tussentijds wakker werd. Ik was het haast allemaal alweer vergeten omdat het nu zo anders is.

Ik merk alleen nog dat zijn spierspanning anders is dan bij Ivan, maar dat is bij een dreumes/peuter eerder een voordeel dan een nadeel. :+ Ivan houdt zich heel zwaar.
pi_99432796
Mijn PM box staat open hoor!
pi_99432812
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

mijn familie bemoeit zich er wel mee maar respecteren wel hoe wij het doen das wel erg fijn :)
pi_99432893
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:38 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

mijn familie bemoeit zich er wel mee maar respecteren wel hoe wij het doen das wel erg fijn :)
Hier ook, hoor! Maar ik vond het toch wel eens lastig worden. Met het kinderdagverblijf heb je een zakelijke relatie.
pi_99432901
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

haha, dat valt nog mee.Ze laten ons,onze gang wel gaan!
Maar hij heeft laatst gelogeerd bij een andere oma, die probeerden hem te laten huilen in bed met slapen gaan, want die vond dat we dat te snel deden.
Nou, ze heeft nu zijn dreinende sirenehuil gehoord,haha

whaha, ik dacht een foto van Puck!
pi_99432917
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hier ook, hoor! Maar ik vond het toch wel eens lastig worden. Met het kinderdagverblijf heb je een zakelijke relatie.
ja maar kdv is hier geen optie ivm tijden dat we oppas nodig hebben :)
pi_99432946
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn neefje wilde bijvoorbeeld ook niet in de draagdoek, en op schoot zitten was waardeloos. Liggen in je armen heeft hij nooit gedaan. Die eerste maanden van zijn leven heeft hij bovendien veel in een kinderwagen geslapen omdat ze hem makkelijker in slaap kregen en rondjes met hem (desnoods in huis) konden rijden als hij tussentijds wakker werd. Ik was het haast allemaal alweer vergeten omdat het nu zo anders is.
Klinkt heel erg bekend. Behalve dat wij zo klein wonen dat we Puck altijd hebben geprobeerd in zijn bedje te laten slapen maar het tapijt is uitgesleten van de rondjes die we met hem gelopen hebben om hem stil te krijgen.
Je verhaal geeft me hoop :Y

Troeta, ik kan wel een foto pm-en van ons 3en gemaakt in Zwitserland vorige week :+

Er is een kdv hier in de buurt dat volgens mij op de gewenste dagen direct plek heeft. Het staat bekend als de organisatie waar wat meer gekleurde kindjes heen gaan zeg maar :@ maar ik ga er toch eens kijken en vragen stellen om te zien of ik me daar beter bij voel.

Ik vind het erg naar om te horen dat ik thuis minder zou moeten toegeven aan Puck's roep om aandacht/troost omdat het volgens hen dan daar ook beter zou gaan.
Ik heb helemaal niet het idee dat als ik hem hier thuis maar laat gillen, hij dat dan gaat snappen en minder om aandacht gaat vragen 8)7
The way you rock'n'roll
pi_99433013
jaaa dml die foto wil ik wel zien

wij moeten echt nog even een foto met zijn viertjes maken hebben er pas 1 volgens mij...
pi_99433124
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb helemaal niet het idee dat als ik hem hier thuis maar laat gillen, hij dat dan gaat snappen en minder om aandacht gaat vragen 8)7
Ik denk dat je hem hooguit leert om het op te geven. Ik wil niet te dramatisch doen, maar dat is ook wat je bij kinderen in Roemeense weeshuizen ziet.

Ik zou écht naar een ander kinderdagverblijf gaan kijken. Dat je er een rotgevoel bij hebt zegt eigenlijk al genoeg. En zo'n gesprek aanvragen is misschien ook niet gek.
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:57:25 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99433767
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vind het erg naar om te horen dat ik thuis minder zou moeten toegeven aan Puck's roep om aandacht/troost omdat het volgens hen dan daar ook beter zou gaan.
Waar bemoeien ze zich mee?!

Echt... ik snap best dat het vervelend voor ze is als hij wat meer tijd kost dan gemiddeld, maar ze worden ervoor betaald om zich met hem bezig te houden, jou vertellen wat je thuis wel of niet zou moeten doen om je eigen kind rustig en tevreden te houden is niet een van hun taken.

Ik kan me nog voorstellen als ze een ouder aanspreken als het kind duidelijk zorg en aandacht tekort komt, maar in deze gaat het er puur om dat het voor hen makkelijker wordt als jouw kind minder aandacht vraagt, ik geloof niet dat je kind maar laten gillen gaat werken bij een baby van deze leeftijd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_99433869
Ik denk altijd aan chinese weesjes:) En vroeger deden ze het ook zo in gezinnen met 14 kinderen.
Dan knak je ze mentaal ofzo...en het is soms een manier die wel werkt tegen het huilen, maar denk niet dat je er een leuker kindje van krijgt.
Pedagogisch is het iig niet.

Ga lekker bij dat andere kdv kijken. Veel culturen is juist goed! In elke cultuur worden dingen anders aangepakt, die leidsters passen zich juist aan daar!
  woensdag 13 juli 2011 @ 23:05:30 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99434213
Ik denk dat er juist in gezinnen van 14 kinderen en de extended families die er vroeger waren altijd wel iemand was die een kind oppakte als het nodig was.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_99434539
Ja denk je?? Ik zou het na 3 broertjes/zusjes wel zat zijn eigenlijk;)
pi_99434598
Fijn in ieder geval om te horen dat jullie het ook raar vinden en ik dus niet zwaar overtrokken reageer.
En het is ook wel fijn om te horen dat het niet aan mij ligt dat ik voor Puck zorgen af en toe best zwaar vind. Mr.DML wordt altijd een beetje boos als ik zeg dat Puck geen 'normaal' baby gedrag vertoond en hij weet al helemaal niet beter dan dit qua baby's.

Ik ga morgen meteen even contact opnemen met het andere kdv.

Mijn houdini werd net wakker dus ik heb hem heel verkeerd op de foto gezet met zijn handje dus uit de pacco gewurmd. Hij slaapt nu alweer hoor :@

The way you rock'n'roll
pi_99434748
ow Puckie O+ en DML het is echt niet raar en overtrokken en Puck is een normaal handenbindertje en das best zwaar soms voor zijn mama :*
pi_99435005
ohhw, puck. Mijn neefje doet dat ook met zijn handje. Zijn oudere broer was precies hoe jij puck nu beschrijft. Dat is nu het liefste manneke op aarde.
Ik zie een bekend zeepaard. Dat ding is hier echt heilig.
*poef* nu is het weg
pi_99435161
Ahh, lieve foto! O+ Ga jij hem een beetje wakker flitsen. :D

Hoewel ik denk dat je gelijk hebt begrijp ik de mister ook wel, DML.
pi_99435227
Ahh, dat ziet er echt lief uit! En die foto van Zwitserland wil ik ook wel zien! Had er net over heen gelezen.
pi_99435313
Ik had het niet gedaan als ik niet dacht dat hij zo weer verder zou slapen. Ik voelde me er ook heel slecht over :@ Maar ik maak ook wel eens foto's als hij slaapt. Hij heeft er niet zo'n last van gelukkig.
Hij werd dus ook uit zichzelf wakker hè. Ik heb hem niet wakker geflitst hoor!

Ja, Mr.DML vindt dat ik hem onnodig een naar gevoel bezorg door te zeggen dat het niet normaal is zoals Puck doet. Ik snap hem wel maar ik zeg het ook alleen maar omdat ik me zelf grote zorgen maak en dit kwijt moet/wil delen.

Die foto van ons 3-en pm ik morgen even. Nu slapen. Puck begint rond 05.30/06.00uur de dag.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 13-07-2011 23:36:28 ]
The way you rock'n'roll
pi_99435508
Lena heeft d'r late avondvoeding allang gehad en ik zit hier nog. :o

Ik denk dat het je inderdaad heel erg kan helpen als je voor jezelf kunt erkennen dat het niet 'normaal' is. Het valideert je gevoelens: je hebt alle reden om het zwaar te vinden en je maakt je niet zonder reden zorgen. Het is geen afwijzing van je zoon, want je vindt je eigen Puck natuurlijk de allerleukste ter wereld. :*
  donderdag 14 juli 2011 @ 06:29:40 #215
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_99443655
Mp Ff dikke :* voor je. Het is pittig en dan zeker met nog een dreumes erbij....

Dml lekker je ding doen!!!!! Is het één leidster met die opmerkingen of is het de algemene tendens op t kdv?

En baby's kun je wel verwennen, maar dat is helemaal niet erg ;) (schaamteloos gejatte quote van sorbo :p )
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_99443679
Môgge! :O
Pfff, zo Eva heeft vandaag even andere plannen geloof ik. Ze kwam om 05.00 voor een fles, dus vriend eruit gegaan. Maar daarna wilde ze niet meer slapen en ging tijdens het drinken zelfs tegen hem liggen kletsen 8)7
Dus weer op bed gelegd, maar hij is me om 06.00 komen halen of ik er met haar uit wilde gaan, want ze was klaarwakker. Hij lag pas om 01.00 op bed en ik al om 22.00 (tja, dat ik dan nog een uur heb liggen lezen is mijn fout hihi). Buig ik over d'r bedje, krijg ik zo'n grote glimlach 'mammaaa!
Hahaha dat ging hem dus niet meer worden met slapen.
Net half uurtje liggen lachen en kletsen tegen d'r mobiel in de box en nu valt ze weer in slaap. Terug naar bed is geen optie, want we gaan straks richting Zeeland. Maar goed, 7 uurtjes slaap vind ik geen slechte score.

DML, ik zou je gevoel volgen. Het is echt de dooddoener van de eeuw, maar als jij een slecht gevoel hebt bij je huidige kdv, dan klopt dat meestal. Er is natuurlijk al meer voorgevallen (over het slapen, niet inbakeren en nu over het troosten hoewel ik het inbakeren nog wel een beetje begrijp). Misschien is het goed om een gesprek aan te vragen en daarin ook aan te geven dat je niet tevreden bent en aan het oriënteren bent voor een ander kdv. Kijken wat dat doet. Waarschijnlijk heb je twee mogelijkheden. Of het wordt beter, óf je wordt gezien als dat zeikwijf en het wordt slechter. Bij dat laatste moet je gewoon maken dat je wegkomt daar, want dan betekend het ook nog eens dat ze niet met negatieve feedback om kunnen gaan.
Als je niets aankaart, weten zij ook niet hoe jij je hierover voelt en zal er iig niets veranderen. Succes ermee :*
En wat heb je toch een heerlijk mannetje. Mocht je willen, dan staat mijn PM-box ook open hoor :+

MP, ik hoop dat het nu weer even klaar is met de slaapperikelen van Sarah. Pfff, wat kan dat opbreken hè. Ook voor jou even een :*
pi_99443707
mggh
sinds 2:30 niet meer geslapen... :O
flesje gegeven, 2 keer luiers gedaan, maar hij wilde niet slapen. Mama is ziek, dus misschien heeft hij ook wat opgelopen.

voor alle andere mensen met (vrijwel) slapeloze nachten een dikke :*
pi_99443739
Zie je, zo slecht heb ik het niet.
Jemig Cleany, vanaf 02.30! Ben je vandaag vrij, of moet je gewoon werken?
pi_99444488
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 06:58 schreef danic het volgende:
Zie je, zo slecht heb ik het niet.
Jemig Cleany, vanaf 02.30! Ben je vandaag vrij, of moet je gewoon werken?
ik zit nu weer gewoon op m'n werk....
ik hoop dat mama niet zo'n zware dag heeft als gisteren.

[ Bericht 2% gewijzigd door cleany op 14-07-2011 08:43:04 ]
pi_99444496
Bikkel.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_99444924
Oef, cleany, dat hakt er wel in. Zitten er meer jonge vaders op je werkvloer? Dan zul je wel veel blikken van verstandhouding krijgen.
pi_99445164
DML is herken Yaro er ook wel wat in. Die was zeker de eerste 3/4 maanden erg aan het huilen, je kon hem nog geen 5 minuten alleen laten. Als ik het liet gaan huilde hij zich echt overstuur tot hij paars aanliep. Niets was goed en alles geprobeerd. Alleen rondjes lopen met hem in je armen. Maar dat hielt ik ook geen hele dag vol. Als je dan dacht dat hij bv sliep en ging zitten was het weer drama.
Als ik dan ging wandelen, viel hij wel in slaap, maar zodra we voor de deur stonden werd hij wakker en kon ik hem weer bezig houden. Terwijl ik soms echt kapot was van een lang rondje lopen.
Ik was dan ook blij als er iemand thuis was en ik keek heel stiekem uit om te gaan werken. Had langer verlof i.v.m. vakantie enz. en soms had ik daar echt spijt van.

Maar nu is Yaro eigenlijk heel tevreden, lacht bijna altijd. Alleen inslapen overdag blijft een probleem en kan hij wel mopperen. Maar hij kan prima alleen spelen nu, tot hij echt moe is en dan moet ik hem wel wat meer vermaken.
De draagdoek was hier ook geen optie. Yaro ging zo hard protesteren dat hij er uiteindelijk zo los in zat dat ik hem alsnog met twee handen moest ondersteunen.

Het stukje over dat onnodig zorgen maakt herken ik wel. Ik heb een hele goede en sterke band met mijn ouders. En heb veel overlegt met mijn moeder, haar een beetje als blikveld gebruikt. Ik had tenslotte geen ervaring.
Mijn vader vond ook dat we te veel zochten. Terwijl ik vond dat hij gewoon niet lekker in zijn vel zat en ik wel bepaalde dingen moest uitsluiten. Uiteindelijk is het een combinatie geweest denk ik wat geholpen heeft. We zijn bij onze eigen chiropractor geweest, een haptonoom (mij iets te zweverig, maar op zich wel wat goede tips/inzichten gekregen). Ik weer bijvoorbeeld echt gestrest als hij weer niet wilde slapen en ik daardoor niet eens kon douchen of naar de wc kon. Uiteindelijk heb ik voor mezelf gekozen om er dan 20 min eerder uit te gaan, zodat ik kon douchen en daardoor de dag een stuk rustiger begon. Want in die tijd was mijn man nog thuis voordat hij ging werken. Toen ik dat nog niet deed, was ik eigenlijk alleen maar bezig om Yaro terug op bed te leggen, want hij was nog moe.

Ik denk dat je gewoon goed op weg bent door je eigen gevoel te volgen, wel heel vervelend dat je daarin niet gesteund wordt door het kdv.
Mocht je nog vragen hebben over hoe het hier ging, kan je me altijd pm-en.
pi_99445230
Cleany, zware nacht zo, hopelijk wil het werken nog een beetje.

Mijn O+ heeft ook regelmatig zulke nachten gehad, totdat hij gewoon op zijn werk ieder moment dat hij in de auto zat met een collega in slaap viel.. Gelukkig ging dat na een paar weken wel veel beter.

Bartje is gisteren nog even gewogen, en hij was 4120 of 4190 gram, iig goed aangekomen *O*

Minder is dat hij (en ik) spruw hebben, dus het is even veel wassen en smeren op dit moment...
pi_99445262
Jeetje Cleany, dat was wel een hele kort nacht. Hopelijk is je vrouw een beetje opgeknapt en gaan jullie vannacht allemaal lekker slapen.
pi_99445305
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:19 schreef laiveneertiekje het volgende:
Bartje is gisteren nog even gewogen, en hij was 4120 of 4190 gram, iig goed aangekomen *O*

Minder is dat hij (en ik) spruw hebben, dus het is even veel wassen en smeren op dit moment...
oeh dat is zeer netjes!
vervelend van die spruw...kan vervelend spul zijn heb ik vernomen.
pi_99445739
Cleany en Danic, korte nachtjes :*

Hier gelukkig een goeie nacht, het was vanaf 23.30 zo stil tot vanmorgen 8 uur dat ik een paar ik heb gedacht dat ik misschien even moest gaan kijken, maar ik durfde ook weer niet zo goed omdat ik bang was dat ze wakker zou worden!
Papa is nu naar Engeland en ik moet vannacht ook werken, dus de meisjes slapen bij opa en oma, daar slapen ze trouwens altijd als ik slaapdienst heb :) anders liggen ze er laat in en moeten ze er vroeg uit als mama werkt en dat vinden we zielig.
pi_99445849
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:23 schreef cleany het volgende:

[..]

oeh dat is zeer netjes!
vervelend van die spruw...kan vervelend spul zijn heb ik vernomen.
Gelukkig waren we er redelijk snel bij volgens de wvk, dus ik hoop dat we er ook snel vanaf zijn nu..
pi_99446557
Boh, cleany das pittig!
Getsie laiveneertiekje, potje is vervelend. Gelukkig ben je er vroeg bij. Hopelijk zijn jullie er snel vanaf.

Wij zitten nu in de auto naar Middelburg. Op bezoek bij opa en oma. En gelijk van de nood een deugd maken en een controlebezoekje brengen aan de tandarts. Ik ben zo'n eigenwijze drol die niet van tandarts wil wisselen als die bevalt, ongeacht de woonplaats.
pi_99446854
As dank je wel voor je verhaal. Ik wist helemaal niet dat jullie met Yaro ook zo'n lastige start hadden de eerste maanden. Maar goed om te horen dat het bij jullie ook beter is geworden want het klinkt echt helemaal zoals Puck is.

Cleany heftig hè? Sterkte op je werk.

Puck zijn papa zit ook met wallen onder zijn ogen op het werk. Puck werd om 0.30uur wakker en ging pas anderhalf uur later weer slapen. Tevens was het om 05.00uur ook wel weer gedaan met slaap volgens hem.
The way you rock'n'roll
pi_99447333
Dat komt denk ik omdat ik pas later ben gaan meelezen en schrijven op het forum DML. Ook al zo'n korte nacht bij jullie. Dat was het enige voordeel, door de slechte dagen overdag hij Yaro wel heel snel een goed ritme 's nachts.

Hij ligt er hier nu eindelijk in. Was al vanaf 6 uur wakker, stortte kwart voor 9 in, maar slapen ho maar. Net nog even 3 kwartier gespeeld, even uit de situatie gehaald en na een flesje is hij nu gelukkig wel gaan slapen.
  donderdag 14 juli 2011 @ 10:53:27 #231
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_99447550
ik heb eindelijk een plakbaby yeaaaah (getypt met baby aan mij vastgeplakt) O+
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  donderdag 14 juli 2011 @ 11:01:33 #232
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_99447825
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:16 schreef As1981 het volgende:
DML is herken Yaro er ook wel wat in. Die was zeker de eerste 3/4 maanden erg aan het huilen, je kon hem nog geen 5 minuten alleen laten. Als ik het liet gaan huilde hij zich echt overstuur tot hij paars aanliep. Niets was goed en alles geprobeerd. Alleen rondjes lopen met hem in je armen. Maar dat hielt ik ook geen hele dag vol. Als je dan dacht dat hij bv sliep en ging zitten was het weer drama.
Als ik dan ging wandelen, viel hij wel in slaap, maar zodra we voor de deur stonden werd hij wakker en kon ik hem weer bezig houden. Terwijl ik soms echt kapot was van een lang rondje lopen.
Ik was dan ook blij als er iemand thuis was en ik keek heel stiekem uit om te gaan werken. Had langer verlof i.v.m. vakantie enz. en soms had ik daar echt spijt van.

Maar nu is Yaro eigenlijk heel tevreden, lacht bijna altijd. Alleen inslapen overdag blijft een probleem en kan hij wel mopperen. Maar hij kan prima alleen spelen nu, tot hij echt moe is en dan moet ik hem wel wat meer vermaken.
De draagdoek was hier ook geen optie. Yaro ging zo hard protesteren dat hij er uiteindelijk zo los in zat dat ik hem alsnog met twee handen moest ondersteunen.

Het stukje over dat onnodig zorgen maakt herken ik wel. Ik heb een hele goede en sterke band met mijn ouders. En heb veel overlegt met mijn moeder, haar een beetje als blikveld gebruikt. Ik had tenslotte geen ervaring.
Mijn vader vond ook dat we te veel zochten. Terwijl ik vond dat hij gewoon niet lekker in zijn vel zat en ik wel bepaalde dingen moest uitsluiten. Uiteindelijk is het een combinatie geweest denk ik wat geholpen heeft. We zijn bij onze eigen chiropractor geweest, een haptonoom (mij iets te zweverig, maar op zich wel wat goede tips/inzichten gekregen). Ik weer bijvoorbeeld echt gestrest als hij weer niet wilde slapen en ik daardoor niet eens kon douchen of naar de wc kon. Uiteindelijk heb ik voor mezelf gekozen om er dan 20 min eerder uit te gaan, zodat ik kon douchen en daardoor de dag een stuk rustiger begon. Want in die tijd was mijn man nog thuis voordat hij ging werken. Toen ik dat nog niet deed, was ik eigenlijk alleen maar bezig om Yaro terug op bed te leggen, want hij was nog moe.

Ik denk dat je gewoon goed op weg bent door je eigen gevoel te volgen, wel heel vervelend dat je daarin niet gesteund wordt door het kdv.
Mocht je nog vragen hebben over hoe het hier ging, kan je me altijd pm-en.
oh ik herken dit zo, ook al duurde dit bij larissa maar bijna 2 maanden. Ik denk dat het bij haar toch de darmkrampjes zijn geweest icm een hele zware bevalling.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_99448313
Hier is het denk ik begonnen met de krampjes. Het enige wat toen hielp was bij ons zijn, maar toen de krampjes minder werden was hij zo gewent aan het bij ons zijn dat hij niet anders mee kon.
Misschien dat de snelle bevalling er ook wel aan bijgedragen heeft. We zullen het nooit weten, maar ik ben wel blij dat hij nu een stuk prettiger in zijn vel zit.
pi_99452729
cleany sterkte vandaag op je werk trek je het nog een beetje?

DML als je geen prettig gevoel bij het kdv heb ga dan idd bij een andere kijken. Of een gastouder
Maar wat vermoeiend dat Puck best veel aandacht vraagt. Maar hij vraagt dat natuurlijk met een reden maar vindt maar eens uit welke reden dat precies is.
En hoe meer gefrustreerd jij bent hoe beter Puck dat ook aanvoelt. Maar verander dat maar eens dat lukt niet zomaar.

L'tiekje hopelijk zijn jullie er snel vanaf en fijn dat jullie erop tijd bij zijn

ean liet zich net ook van haar beste kant zien ze heeft vanaf het moment dat ik haar omkleedde tot het moment dat ze weer terug in de MC lag gehuild. De arts kon dus ook niet alles bekijken bij haar. Ik merk dat ik daar best wel gefrustreerd van raak altijd als ik haar omkleed/verschoon/in smeer is het enige wat ze doet heel erg krijsen met slaan en krabben.

Maarre ze weeg 3740 bij 52cm *O*

Voor de mensen de BV geven ik heb nog vitamine K liggen ongeopend kan ik er iemand blij meemaken?
pi_99453319
Ean *O* wat gaat ze hard!

L'tiekje, spruw lijkt me erg naar :*
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:44:44 #236
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_99460158
Idd DML, wat F_R zegt, als een kdv geen plek heeft, dan misschien een gastouder?
EAN groeit echt goed, super!

Ik begin moeite te krijgen om rompertjes te vinden die Larissa lekker vindt zitten. Vandaag eentje met lange mouwtjes aangetrokken, en ik de mouwtjes goed inspecteren (zitten ze niet te strak), blijkt tie aan de onderkant weer niet goed te zitten. Larissa heeft echte spekbenen, en de onderkant van het rompertje had kanten randjes.
En dat heb ik niet doorgehad :{ Dus met het verschonen had ze rode plekken bij haar beentjes :N Gelukkig kwam ik er vrij snel achter. Dit is de tweede keer in korte tijd dat zoiets gebeurt trouwens }:|

[ Bericht 84% gewijzigd door The_Tankgirl op 14-07-2011 15:53:29 ]
pi_99460369
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:44 schreef The_Tankgirl het volgende:
Idd DML, wat F_R zegt, als een kdv geen plek heeft, dan misschien een gastouder?
Goede gastouders met plaats zijn hier in de stad best schaars. Vooral dichtbij is best lastig te vinden omdat dit nou niet de allerbeste wijk van de stad is. Ik ben bij mensen binnen geweest, daar wil ik mijn kind echt niet achter laten hoor :N

Tevens, zonder te willen zeuren :@ , voor een gastouder betaal je een groter deel zelf dan voor een kdv en we hebben helaas nog steeds geen geldboom in de tuin staan. Ook geen tuin trouwens :+

Ik heb een afspraak bij een kdv hier in de wijk van een andere stichting *O*
The way you rock'n'roll
pi_99460621
Goedzo, DML! Hopelijk is het wat!
pi_99460642
Wat fijn DML. Hopelijk heb je daar een beter gevoel bij!

Vanmorgen zijn Sofie en ik bij BJ geweest. Poppedein was daar ook. Ik kan me toch echt nog niet voorstellen dat Sofie volgend jaar net zo groot gaat zijn als die meisjes van hun zeg.
*poef* nu is het weg
pi_99460964
gek is dat he! en even zo goed kan ik me niet voorstellen dat Jelte over een paar maandjes alweer zo groot als Sofie zal zijn en net zo fanatiek door de kamer zal rollen!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_99461058
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 10:53 schreef The_Tankgirl het volgende:
ik heb eindelijk een plakbaby yeaaaah (getypt met baby aan mij vastgeplakt) O+
ik krijg helemaal een kriebel van dit zinnetje O+ wat heeeerlijk dat je daar zo van genieten kunt!
pi_99461302
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:59 schreef Poppedein het volgende:

[..]

ik krijg helemaal een kriebel van dit zinnetje O+ wat heeeerlijk dat je daar zo van genieten kunt!
Ik mis mijn plakbaby. Alles is veel leuker dan lekker rustig tegen mamma aan plakken. Alleen als ze de fles krijgt is ze rustig, maar dan eigenlijk nog niet eens. Ze moet natuurlijk met haar vingertjes mijn tanden voelen, mijn wimpers voelen en in mijn neus peuteren.
Het is alweer zolang geleden dat ze tegen me aan in slaap viel (ergens in maart)

Ik gok zo dat Sofie niet echt gaat kruipen. Ze komt waar ze komen wil door het rollen.
Ze ligt nog in bed, ze lag er om 13.30 in, en is tussendoor 1 keer wakker geweest. Ze viel ook al voor de snelweg in slaap O+
*poef* nu is het weg
  donderdag 14 juli 2011 @ 17:13:00 #243
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99464853
kiek tan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*gaat weer terug naar Z&G*
;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_99465363
Doe je dat nou weer express zodat t lijkt alsof jouw kind altijd weer als enige lacht BJ :{ :P

Ze gingen dr zo mooi voor zitten, de dames O+

[ Bericht 13% gewijzigd door Poppedein op 14-07-2011 18:52:39 ]
pi_99465507
Wat een leuk stel O+
The way you rock'n'roll
pi_99466978
Leuk stel zo samen!!
  donderdag 14 juli 2011 @ 18:32:14 #247
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_99468550
Wat een leuke foto BJ! O+
DML goed dat je bij een ander kdv gaat kijken, je hebt groot gelijk!
Wat is Ean al groot geworden F_R, super zeg! :)

Ik ben vanmiddag ook bij de kinderarts geweest met Olivia, ze weegt nu 3050 en is 48 cm lang (was bij geboorte 4 weken geleden 2240 en 42) :o . Dat gaat hard! Gelukkig geen reden om aan te nemen dat ze heupproblemen heeft/krijgt ivm stuitligging, maar voor de zekerheid krijgt ze eind september nog een rontgenfoto.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_99469462
Wow Isis, wat doet ze t goed, je meisje! O+
pi_99472708
wow isis ze doet het goed
ean krijgt ook een foto vanwege de stuit ze kunnen het maar beter een x extra controleren zo denk ik erover

Wij betalen voor een gastouder 5,- per uur en krijgen 4 nog wat terug van de bd volgens mij is het niet veel duurder dan kdv maar ik kan het mis hebben.
pi_99473078
BJ, O+

wat wordt ze groot Isis!!

Wij betalen ook zoiets fr, maar dan ook nog een bijdrage aan het gastouderbureau.

Hoe doen anderen dat? Sofie ligt/rolt nog regelmatig in de box, ze vind het er heerlijk. Het is dan ook wel zo veilig als ik even de kamer uit ben.
Maar nu ze zo rolt en beweeglijk is, is het kleed wel wat onhandig, het schuift alle kanten op. Vanmiddag lag ze er zelfs onder. Maar zo op de houten plank vind ik het ook zo kaal...
*poef* nu is het weg
  donderdag 14 juli 2011 @ 20:20:41 #251
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99473276
quote:
12s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:21 schreef Poppedein het volgende:
Doe je dat nou weer express zodat t lijkt alsof jouw kind altijd weer als enige lacht BJ :{ :P

Ze gingen dr zo mooi voor zitten, de dames O+
heee, moet ik toch nog ff weeeer uit de lurkmodus; moet natuurlijk wel ff verkondigen hier; dat zowel Sofie als Lena ook heeeel leuk, lief en gezellig waren...
maar stiekem ben ik heeeeulll flieft op Jelte; hij heeft zooo lief naar me gelachen..
*smeltmodus*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_99473412
Jelte is idd een moppie O+
En jouw Evie is net zoals altijd op de foto's een schatje
*poef* nu is het weg
pi_99473702
oh poppedein wat lijkt je meisje toch op je!! O+ zo op die foto helemaal zeg jemig.

Olivia goedzo meiske! lekker groeien *O*

FR hier in de regio kost het ook 5,- ofzo, maar dan komen daar ook nog bureaukosten bij van 1,50 per uur (gemiddeld) en de gastouder mag een bedrag rekenen voor onkosten zoals eten en luiers en dat bedrag staat vrij. Laten we zeggen dat de gastouders die echt-echt 5 euro kosten hiero schaars zijn :D
de meesten zitten eerder rond de 7 euro, als het niet meer is.

DML google anders eens op Rozemarijntje, misschien heeft zij nog plek? Geen geldboom begrijp ik helemaal maar wellicht dat je een gastouder wel als tijdelijke overbrugging zou kunnen gebruiken in de zoektocht naar een nieuw kdv, ofzoiets.
:)
pi_99473996
Wat een goede groei van Olivia Isis!
pi_99474444
Zoals mignonne uitlegt maakt het bedrag dat je betaald aan het gastouderbureau het o.a. vrij duur.
Als ik aan het werk zou zijn hadden we voor de dinsdag geen plek op het kdv en moest Puck dan naar een gastouder. Ik heb het dus echt grondig uitgezocht.
Gastouder kost uiteindelijk net zoveel per uur als het kdv maar je krijgt een euro minder vergoed van de belastingdienst dus dat is best veel.
Nu ik dus thuis ben gaat Puck op dinsdag dus gewoon nergens heen momenteel.

Mignonne, lief van je maar Rozemarijntje zit vol en weet je? Ik vind het ook weer niet zo'n ramp op het huidige kdv dat ik wil leuren met Puck van kdv naar gastouder naar weer kdv.
Als hij 4 of 5 dagen per week ging was het wat anders maar hij gaat nu meestal 2x per week een halve dag en als ik het echt niet zou willen zou ik hem momenteel zelfs thuis kunnen houden.

Waar ik nu volgende week ga kijken hebben ze in ieder geval nog alle vijf de dagen plek! Dat zou betekenen dat we waarschijnlijk zelfs de gewenste derde dag wel kunnen krijgen als we die nodig hebben. Dat zou dus win-win zijn!

Isis en Ean groeien goed ^O^

Puck ligt al een uur af en aan te miepen in bed. Slapen lukt niet echt vanavond.
The way you rock'n'roll
pi_99474916
Oh stomme telefoon vanmiddag. Laiveneertiekje, uiteraard moet het woord 'potje' eigenlijk 'spruw' zijn.
  donderdag 14 juli 2011 @ 20:52:16 #257
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99475053
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:13 schreef Beessie-Jen het volgende:
kiek tan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*gaat weer terug naar Z&G*
;)
:o Kunnen jullie geen busje regelen voor de DPAM-meet? Dan kunnen al jullie kinders mee! O+
pi_99478006
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 20:29 schreef mignonne het volgende:
oh poppedein wat lijkt je meisje toch op je!! O+ zo op die foto helemaal zeg jemig.

Olivia goedzo meiske! lekker groeien *O*

FR hier in de regio kost het ook 5,- ofzo, maar dan komen daar ook nog bureaukosten bij van 1,50 per uur (gemiddeld) en de gastouder mag een bedrag rekenen voor onkosten zoals eten en luiers en dat bedrag staat vrij. Laten we zeggen dat de gastouders die echt-echt 5 euro kosten hiero schaars zijn :D
de meesten zitten eerder rond de 7 euro, als het niet meer is.

DML google anders eens op Rozemarijntje, misschien heeft zij nog plek? Geen geldboom begrijp ik helemaal maar wellicht dat je een gastouder wel als tijdelijke overbrugging zou kunnen gebruiken in de zoektocht naar een nieuw kdv, ofzoiets.
Hier is het echt 5,00 inclusief onkosten alleen nog wel een bedrag per maand aan het bureau maar daarvoor maakt het aantal uur niet uit.
pi_99478078
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:45 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Hier is het echt 5,00 inclusief onkosten alleen nog wel een bedrag per maand aan het bureau maar daarvoor maakt het aantal uur niet uit.
Bij ons is het bedrag aan het bureau hoger naarmate je meer uren afneemt.
The way you rock'n'roll
pi_99478115
goh wat een verschil toch per bureau
pi_99478495
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 20:52 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

:o Kunnen jullie geen busje regelen voor de DPAM-meet? Dan kunnen al jullie kinders mee! O+
:o Ze worden steeds duurder die kleren! ;)

Een écht Mignonne? Dat hoor ik echt werkelijk zelden! seriously!
pi_99478822
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:52 schreef Poppedein het volgende:

[..]

:o Ze worden steeds duurder die kleren! ;)

Een écht Mignonne? Dat hoor ik echt werkelijk zelden! seriously!
ja je hoela :D t zal niet wezen :P

vruut, ze lijkt ook erg op dr paps, maar ik vind haar echt typische jij-trekjes hebben, kan er de vinger niet op leggen wat het precies is, maar in die foto vind ik het heel O+
pi_99478966
Ze zal dr goeie karakter wel uitstralen waarschijnlijk ;)
pi_99479251
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:58 schreef Poppedein het volgende:
Ze zal dr goeie karakter wel uitstralen waarschijnlijk ;)
haha ja dat zal t zijn :D

Mn mini spuugt en is weer zielig? geen flauw idee van wat er scheelt :{
pi_99479355
Ohh bah sneutje :* Heb je wellicht perongeluk iets gegeten wat je nog niet eerder hebt gegeten de afgelopen tijd? Of van een ander merk?
pi_99482796
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:04 schreef Poppedein het volgende:
Ohh bah sneutje :* Heb je wellicht perongeluk iets gegeten wat je nog niet eerder hebt gegeten de afgelopen tijd? Of van een ander merk?
ik post t net in t bv-topic ook, ik zat heel hard te denken maar het enige nieuwe is aubergine in de moussaka eergister. Het zou qua tijd wel kloppen maar het lijkt me zo onwaarschijnlijk?
  donderdag 14 juli 2011 @ 23:11:04 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99483197
Ah... daarom moet je af en toe op een laptop posten, en niet alleen met je telefoon... dan zie je ook de ondertitels en weet je instant gnork wel wie wie is :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_99483381
quote:
11s.gif Op donderdag 14 juli 2011 23:11 schreef Leandra het volgende:
Ah... daarom moet je af en toe op een laptop posten, en niet alleen met je telefoon... dan zie je ook de ondertitels en weet je instant gnork wel wie wie is :D
:D
haaaai O+ :*
  donderdag 14 juli 2011 @ 23:19:07 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99483577
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juli 2011 23:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
:D
haaaai O+ :*
:*

Ik nog nieuwsgierig in je posthistory zitten lurken... was je eerste topic een topic dat door Soneal gesloten was :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_99483862
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 23:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

:*

Ik nog nieuwsgierig in je posthistory zitten lurken... was je eerste topic een topic dat door Soneal gesloten was :D
ohja, mijn kloonpoging destijds :') :D
ach, ik ging je snel zat achterna het topic uit maar die kloon heb ik toch maar in de diepvries geschoven.
pi_99484174
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 23:23 schreef mignonne het volgende:

[..]

ach, ik ging je snel zat achterna het topic uit maar die kloon heb ik toch maar in de diepvries geschoven.
Ook mijn streepjestopic O+

Beweren dat je helemaal nieuw bent, en vervolgens jezelf al in de eerste post verraden met je 'pietsje' :D .
  donderdag 14 juli 2011 @ 23:30:49 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99484260
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 23:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja, en dan nog braaf zitten liegen dat je geen kloon was en helemaal nieuw :') _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_99484480
ik kan dingen :7 of juist niet dus :+

nah ik vind het altijd een beetje droeftoeterig als iemand met een kloon binnenkomt omdat ze niet wil dat iedereen op de hoogte is, maar da vervolgens wel heel hard gaan roepen dat ze een kloon is :? droeftoeterig is niet t goeie woord maar ik snap het niet zo :D dus vandaar dat ik dacht meh, ik zeg maar gewoon niks.

T is ook niet alsof mijn hele inbox toen niet iedere keer ontplofte als er een nieuwe kloon, al dan niet zwanger, gemeld werd ergens :D
pi_99493554
Veel gehoest (die rot hoest is weer helemaal terug :( ) en vaak speen ploppen maar hij sliep wel tot 07.00uur *O*

Hoe is het nu met je jongste Mignonne?
The way you rock'n'roll
pi_99493963
Oh DML wat heerlijk. Dat speenploppen is hier geen optie, dan moet ik steeds naar haar kamer lopen. Puck slaapt zeker dan bij jullie op de kamer?

Eva is er hier een potje van aan 't maken. Sliep ze normaal van 00.30 tot 06.30, gisternacht was het 05.00, nu zelfs 03.30! En dan wakker blijven tot 05.30! En daarna weer om 06.30. Toen ben ik maar met haar naar beneden gegaan. Tijdens het flesje drinken is ze weer in slaap gevallen en ze wordt nu pas wakker!
Volgens mij is ze haar slaapritme om aan het gooien, want ze slaapt nu ook ineens in de avonduren, terwijl ze normaal altijd wakker was. Geeft niet, maar tis zo jammer van die nachten (en het slaapgebrek). Hoop dat ze gauw een nieuw ritme vindt, met daarbij heerlijke nachten.
pi_99494057
DML, lekker dat hij doorslaapt zeg!

En danic, ik had je post wel begrepen hoor.. En hopen dat Eva snel weer een nieuw ritme vindt.

Bartje doet wel aan goede nachten. Gisteren kwam hij om half 10, toen pas weer om 4 uur, en daarna 9 uur. In zijn mondje zijn geen tekenen van spruw meer te vinden, ik merk zelf dat ik er nog niet van af ben, dus we gaan lekker door met behandelen tot het medicijn op is..
pi_99494087
Wat fijn zeg, dat die spruw zo snel weg is! Nu bij jou nog, maar dat ziet er iig veelbelovend uit!
pi_99494089
Vervelend Mignonne van je arme kleine! Aubergine kan toch ook reacties oproepen?

Danic, weer een slechte nacht dus, vervelend hoor. Slaapt ze overdag wel wat zodat jij kan bijslapen?

DML, nare hoest is stom! Amy heeft ook al een week een hoest, hoop steeds dat die over gaat. Heeft hij er ook pijn van of zo?

Wij hebben hier een 2e goede avond/nacht gehad. Geeft wat hoop voor als we op de camping zitten :P Dat lijkt me toch niet erg fijn met een krijsende Amy die niet wil slapen. We zoeken trouwens het goede weer op. De voorspelling is heel de week rond de 17 graden en regen. Jeej strandvakantie o|O Nou ja dikke vesten, jassen, laarzen e.d. mee en dan hebben we het vast heel gezellig. Er is een binnenzwembad op het park en we kunnen shoppen :7
pi_99494139
Sola, ja hoor het is een onwijze slaapkop. Maar het probleem is dan vaak dat we vanalles aan het doen zijn, of afspraken hebben en dan kom je niet echt aan je rust toe.
We wisselen hier gewoon het uitslapen en het vroeg naar bed gaan met elkaar af en dan is het goed vol te houden.
pi_99494149
Hij sliep al wel door hoor maar vaak begon hij toch heel vroeg in de ochtend al te pruttelen dus deze 7.00uur was een welkome afwisseling.
Puck slaapt inderdaad in de co-sleeper naast me O+

Danic, ik denk dat Eva het wel begint te snappen hoor. Het is wat minder leuk maar haar vroeg op bed doen 's avonds met dan een nachtvoeding is een prima ritme. Zo leert ze die lange slaap te gaan maken. Die nachtvoeding vervalt dan vanzelf wel weer.

L'tiekje, spruw is stom maar heel goed dat je verder behandelt tot het op is. Volgens mij stoppen mensen vaak te vroeg met de medicijnen als er geen klachten meer zijn.

Sola, ik heb niet het idee dat Puck er pijn aan heeft. Het is vooral slijm waar hij dan zo lekker in blijft :( Heeft Amy wel pijn?
Waar gaan jullie precies heen? Veel plezier in ieder geval en jeuj voor de goede avond/nacht *O*
The way you rock'n'roll
pi_99494389
Mignonne, vervelend dat ze weer ineens zo'n reactie heeft. Hopelijk komt het niet van de aubergine (ofwel, want dan weet je waar het vandaan komt).

DML op zich een lekkere nacht. Wel balen van het hoesten.

Danic balen van jou nachten. Hopelijk heeft ze snel een ander ritme.

L'tiekje fijn dat de spruw bij Bartje zo snel weg is, ik hoop bij jou ook.En ook al zo'n lekkere nacht.

Sola,volgens mij genoeg punten om je toch te vermaken op jullie vakantie. Veel plezier alvast.

Gisteren wilde Yaro in eerste instantie niet gaat slapen overdag. Hij was zo moe dat hij een slaapje heeft gedaan van 2,5 uur :o . Oke dat was dan ook het enige wat hij overdag heeft geslapen dus stortte hij gisteravond in. Maar dat ik ook oke.
Nu ligt hij er ook al weer ruim 1,5 uur in. Ben benieuwd hoe lang hij nu slaapt. En hij heeft gisteren de spatiebalk uit mijn laptop getrokken. Geen idee hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen. Manlief is er een stuk langer mee bezig geweest om hem er weer in te zetten in ieder geval. Nu blijft hij af en toe haperen. Dus hij moet het maar niet te vaak doen, anders overleeft hij het denk ik niet (de laptop dan he :P )
pi_99495266
Ik werd vandaag wakker en zag dat ik een grote baby had:

Héél groot. :o

Dit was onze eerste kennismaking:

Met haar 8 pond was ze een flinkerd, net als broerlief:

1 maand:

2 maanden:

3 maanden:

4 maanden:

5 maanden:

En vandaag:

Lena is alweer 6 maanden oud. :o Waar blijft de tijd?
pi_99495340
Lieve mooie Lena alweer zes maanden? :o Dan is Puck ook bijna zo ver.

Ze oogt altijd zo gemoedelijk Claudia. Wat staat dat paars haar trouwens goed!

Puck grijpt nu bij het aankleden steeds de binnenkant van de mouw vast. Probeer dat dan maar eens uit die kleine sterke knuistjes te wriemelen :')
The way you rock'n'roll
pi_99495457
Hoe zit het trouwens met tandjes? Ik voel nog niks maar klopt het dat je sowieso de tandjes aan de voorkant zeg maar een beetje door het tandvlees al ziet?
The way you rock'n'roll
pi_99495531
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 11:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Lieve mooie Lena alweer zes maanden? :o Dan is Puck ook bijna zo ver.

Ze oogt altijd zo gemoedelijk Claudia. Wat staat dat paars haar trouwens goed!

Puck grijpt nu bij het aankleden steeds de binnenkant van de mouw vast. Probeer dat dan maar eens uit die kleine sterke knuistjes te wriemelen :')
Haha, dat laatste is heel herkenbaar! Lena pakt ook m'n badjas stevig vast en weigert die los te laten.

Ze is ontzettend gemoedelijk. Je merkt pas dat ze er is als ze honger heeft of moe wordt. En bij thuiskomst wil ze altijd even met me knuffelen. De leidster op het kinderdagverblijf zei dat gister ook, dat ze na een fles altijd even mamahonger heeft. Dan knuffelen ze dus samen. O+

Het is trouwens blauw! Ik vind deze kleur haar ook mooi staan!
pi_99495577
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 11:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hoe zit het trouwens met tandjes? Ik voel nog niks maar klopt het dat je sowieso de tandjes aan de voorkant zeg maar een beetje door het tandvlees al ziet?
Ja, dat maakt het verraderlijk. Als er een tandje doorkomt zie je dat écht wel. Dat witte streepje is onmiskenbaar.
pi_99495655
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 10:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Danic, ik denk dat Eva het wel begint te snappen hoor. Het is wat minder leuk maar haar vroeg op bed doen 's avonds met dan een nachtvoeding is een prima ritme. Zo leert ze die lange slaap te gaan maken. Die nachtvoeding vervalt dan vanzelf wel weer.
Ja, precies. Sterker nog, een nachtvoeding is nog lange tijd volstrekt normaal. Het is alleen voor jezelf natuurlijk fijn als ze daarna meteen weer in slaap valt!
pi_99495806
Lena alweer 6 maanden. Ik vond Amy met 6 maanden echt al groot, maar Lena is nog een klein popje O+ gefeliciteerd met haar halfjaardag! Wij zijn alvast bezig geweest met de uitnodiging voor haar verjaardag. Week na onze vakantie vieren we het, dus moet de uitnodiging vandaag wel de deur uit.

DML, Amy heeft ook geen pijn hoor. Inderdaad echt dat slijm, wat ze weghoest. Veel snot ook. Voor de rest is ze goed te pas gelukkig.
pi_99496068
Heb je een foto van Amy toen ze 6 maanden was, Sola? Ik ben wel benieuwd! Ik vind Lena ook nog klein. Ivan zag er véél ouder uit! Hij was niet alleen groter maar was ook meer bezig met zijn grove motoriek. En hij had meer haar. :+
pi_99496617
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik vind Lena en Dottir wel wat van elkaar weghebben op sommige foto's. Of zou dat komen omdat ze allebei baby zijn? ;)

Hier ook veel plezier in de nacht. Was het van de week nog steeds half 6 (veel te vroeg, maar iig ochtend), vannacht vond Dottir half 3 wel een mooie tijd voor een speeluurtje...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_99496715

Hier was ze 6 maanden en 10 dagen

Dit is ze nu O+ Ze was hier druk bezig om het stoeltje vooruit te schuiven, Knorretje in en uit het stoeltje. Papiertje in en uit het stoeltje :D

[ Bericht 26% gewijzigd door Solagratia op 15-07-2011 12:28:41 ]
pi_99496968
Claudia, misschien komt het ook omdat Lena (op foto's) altijd lekker ligt. Amy is altijd enorm aan het bewegen en aan het doen. Lena waarschijnlijk ook, maar dat zie ik natuurlijk niet.
pi_99497596
Gefeliciteerd Claudia met Lena haar half-verjaardag O+ :* wat wordt ze groot!
  vrijdag 15 juli 2011 @ 13:00:04 #294
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99498130
Claudia, wat een heerlijk meisje! O+

Een half jaar zeg, het lijkt echt nog maar 4 maand geleden dat ze is geboren, wat gaat dat enorm snel voorbij.... :o
pi_99498670
wat is lena al groot
dml jeej voor de nacht
danic een bagger nacht hopelijk pakt ze snel weer een ritme

volgens mij heeft ean vandaag nog een beetje last van haar prikken
pi_99502339
Lena wat alweer 6 maanden en wat ben je mooi O+

Amy is ook een mooi meisje en wat een verschil dan he, zeker als ze gaan staan. Ik vond Yaro dan ineens zo groot lijken.

Morgen is mijn kleine man gewoon alweer 11 maanden.
pi_99502557
Lena alweer een half jaar! Wat gaat het toch snel allemaal zeg!

Jelle heeft vanmorgen nog even een KNO arts gezien voor een extra check ivm vermoeden weer last van oren. Van huisarts moest ik KNO maar bellen en daar kon ik snel heen.
Zat nog wat vocht achter trommelvlies en nog beetje rood. Omdat hij last blijft houden nu even een lange AB kuur, kijken of dat helpt.
Over 6 weken weer terugkomen met hem.

Ik zal de komende dagen hier even wat minder zijn want woensdag gaan we dan eindelijk verhuizen!
pi_99502625
Jeetje Mrien, het schiet niet op he weer een AB kuur, kan het geen kwaad? Hopelijk slaat hij aan. Vind Jelle de medicatie geen probleem?
Succes met verhuizen, gaan jullie naar een groter huis?
pi_99502706
Zo blijf je bezig. Hopen dat de forse kuur wel écht een eind maakt aan het probleem.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 15:00:18 #300
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99503081
Hoera Lena ook al weer een half jaar! *O*
Ik had ook nog foto's beloofd, maar heb een beetje ruzie met picasa.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')