Jaaaa! Dat doen wij nu idd ook bij de jongens, alleen dat snapt Oscar dan nog weer nog niet zo goed. Die blijft hangen met zijn beentjes naar boven.quote:Op maandag 11 juli 2011 09:24 schreef CrazyPrincess het volgende:
Bar, wat erg. Sterkte
Welkom Mereltje en Vlindur
Koprollen is tof
Wat ik vroeger altijd helemaal geweldig vond was tegen de benen van m'n vader oplopen en dan 'koprol' achterover
Lars gaat heel erg huilen als we dat bij hem doen. Zijn armpjes vinden dat niet fijn.quote:Op maandag 11 juli 2011 09:24 schreef CrazyPrincess het volgende:
Bar, wat erg. Sterkte
Welkom Mereltje en Vlindur
Koprollen is tof
Wat ik vroeger altijd helemaal geweldig vond was tegen de benen van m'n vader oplopen en dan 'koprol' achterover
quote:
Het is nog vroegquote:Op maandag 11 juli 2011 09:41 schreef Vlindur het volgende:
[..]Wij wonen hier al even hoor
![]()
Maar wel lief dat je aan me denkt:p
Kijk, dat zie ik Oscar dan weer niet snel doen!quote:Op maandag 11 juli 2011 10:51 schreef Sorbootje het volgende:
Jee Bar, sterkte!
Oscar, knapperd! En Evie komt ook al een heel eind zie ik. Dat zie ik ons smurfje nog niet doen hoor!
Vanochtend wel een superstoere volzin. Denk één van de langste zinnen tot nu toe: "Isabeau op de stoel lekker een broodje pasta eten!"
Ze is gelukkig weer helemaal blij en vrolijk. Tóphumeurtje.
die komen hoogstwaarschijnlijk door de vermoeidheid, overstuur zijn en door de koortsquote:Op maandag 11 juli 2011 12:24 schreef McLaura het volgende:
Bar, lieverd.... wat een schrik weer, zeg!
Hopelijk krijgen jullie snel duidelijkheid omtrent de aanvallen van Roy!
Ik heb me gisteren echt tot tranen toe rot gelachen om Minke die zo lang rondjes bleef draaien dat ze vervolgens na een paar stappen vol de muur in kwakte...quote:Op maandag 11 juli 2011 12:25 schreef miss_sly het volgende:
BE, wat knap, een koprolDat zie ik hier ook nog lang niet gebeuren.
Lente dansmariekeIk ben er iedere keer weer verbaasd over dat ze dat ronsjes draaien zo lang volhouden. Senna kan dat ook en vindt dat ook zo geweldig
Bar, jeetje, wat naar allemaal
Haha, herkenbaar! En omdat ik er altijd zo om moet lachen, doet ze het nu expres. Dan draait ze twee rondjes en laat zich dan expres op de grond vallen.quote:Op maandag 11 juli 2011 13:16 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ik heb me gisteren echt tot tranen toe rot gelachen om Minke die zo lang rondjes bleef draaien dat ze vervolgens na een paar stappen vol de muur in kwakte...(deed geen zeer hoor, ze bleef alleen een beetje fuzzy tegen de muur aan hangen, zich afvragen wie de wereld op zijn kop had gezet)
Iddquote:Op maandag 11 juli 2011 09:05 schreef lily het volgende:
Dat is best knap zeg, koprollen op zo'n jonge leeftijd![]()
Hahaha, ja hoorquote:Op maandag 11 juli 2011 13:16 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ik heb me gisteren echt tot tranen toe rot gelachen om Minke die zo lang rondjes bleef draaien dat ze vervolgens na een paar stappen vol de muur in kwakte...(deed geen zeer hoor, ze bleef alleen een beetje fuzzy tegen de muur aan hangen, zich afvragen wie de wereld op zijn kop had gezet)
quote:Op maandag 11 juli 2011 13:16 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Geen idee. Het is iig een puzzel voor kinderen van drie tot vijf.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:39 schreef ma_ma het volgende:
Lente wat knap!Dat zie ik Tessa echt niet doen
Bij welke leeftijd zouden ze dat 'moeten' kunnen?
Lars dikkevoor je arm
Ooh wat leuk! Daarom wil ik nou 2 knulletjesquote:Op maandag 11 juli 2011 19:47 schreef Brighteyes het volgende:
Het bewijs (plus wat broertjes-gestoei):
[ afbeelding ]
Holy fuck!quote:Op maandag 11 juli 2011 20:07 schreef mignonne het volgende:
Lente wat knap![]()
![]()
BE je jongens
Mijn lieve grote poepte net zomaar op het potje![]()
ze liep nog bloot na het badje en ze wees naar onder en zei "mama kijk, plasseh (plasser)" Ja schat dat is je plasser, daar kun je mee plassen. "Oh... okay!" "mama? Alie poepie!" en ze loopt prompt naar de woonkamer, pakt het potje en zet het goed, gaat erop zitten en poept. Nooooouuuik ben er helemaal beduusd van
mn stoere kind
![]()
Dus ik geloof dat we hier maar aan de zindelijkheidstraining gaan. Duidelijker dan dit gaat ze het niet aangeven toch?
Wat knap zeg!quote:Op maandag 11 juli 2011 20:07 schreef mignonne het volgende:
Lente wat knap![]()
![]()
BE je jongens
Mijn lieve grote poepte net zomaar op het potje![]()
ze liep nog bloot na het badje en ze wees naar onder en zei "mama kijk, plasseh (plasser)" Ja schat dat is je plasser, daar kun je mee plassen. "Oh... okay!" "mama? Alie poepie!" en ze loopt prompt naar de woonkamer, pakt het potje en zet het goed, gaat erop zitten en poept. Nooooouuuik ben er helemaal beduusd van
mn stoere kind
![]()
Dus ik geloof dat we hier maar aan de zindelijkheidstraining gaan. Duidelijker dan dit gaat ze het niet aangeven toch?
Nee heb nog geen fotospam gedaanquote:Op maandag 11 juli 2011 20:15 schreef mignonne het volgende:
oh son heerlijkklinkt als een super feest! Doe es fotospam? of staat die al ergens? En wat heeft ie allemaal gekregen naast zn zandbak?
![]()
En welkom en gefeliciteerd nog![]()
och we zien het welquote:Op maandag 11 juli 2011 20:15 schreef miss_sly het volgende:
BE, wat een lief filmpje van je jongensEn echt heel knap van Oscar, hoor!
mignonne, goed van je oudste! Nou moet ik zeggen dat we dat hier al een paar keer gehad hebben, maar het voor zindelijkheidstraining nog wat vroeg lijkt. Het begin is er, er is een bewustzijn over poep en plas enzo, maar om nou te zeggen dat je er ook al echt mee aan de slag kan...neuh
Tof!quote:Op maandag 11 juli 2011 20:20 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Nee heb nog geen fotospam gedaan![]()
Moeten eerst van mn toestel af, ga k zo even doen (kan t kabeltje van toestel naar laptop niet vinden, dis meot zo even boven naar mn pc gaan kopieren).
Hij heeft dus de zandbak gehadSchepje, emmertje enzo, vormpjes, een zandauto, Little People garage, Little people Tractor, 3 houten puzzels, boekjes, megabloks, een hijskraan van de ikea, een gereedschapskist, een vormenstoof, een rugzak op wieltjes, een knuffel, een bal en nog een auto. geloof dat dat t was
Ow, wij doen er ook in zoverre iets mee dat iedere keer dat ze aangeeft op de wc of het potje te willen, we dat ook regelen. En of er dan wel of niet iets komt, maakt dan verder niet uit. We reageren dus op de signalen, maar so far is ze nog niet zindelijk. wie weet doet jouw dame het wel gewoon lekker snel wel goedquote:Op maandag 11 juli 2011 20:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
och we zien het welik zeg ook niet dat ik volgende week al resultaat verwacht
maar het zou stom zijn om dit soort signalen te negeren en er helemaal niets mee te doen denk ik. Dus we gaan er gewoon maar een beetje mee aan de slag en wie weet kan ze over een paar maanden overdag wel zonder. T zou wat zijn
ik kan me er nog heul niks bij voorstellen
Stiemie, wat k*t!quote:Op maandag 11 juli 2011 21:06 schreef Stiemie het volgende:
Verder heel weinig bijgelezenHet is hier namelijk weer drama met slapen. Esmee ligt nu op de achtergrond te gillen in een campingbedje in onze kamer. Linde gaat morgenochtend op school wennen en ik kon het haar gewoon niet aandoen om weer een paar uur met haar gillende zus op 1 kamer te liggen. Elke avond is het weer raak. Gillen en schreeuwen tot een uur 22.30 en dan 's nachts regelmatig gillen en 's morgens heel vroeg wakker. Ik weet gewoon echt niet meer wat ik eraan moet doen. Boos worden, knuffelen, uitleggen, liedjes zingen, lampje aan, zetpilletje, drinken, andere slaapzak... volgens mij hebben we alles al gedaan de afgelopen tijd en ze wil alleen maar "UIT! UIT! UIT!" en zodra ze eruit is is ze niet meer bezeten en gaat ze binnen spelen
![]()
Zo en nu ga ik eerst eens kijken naar de koprollende mannen van BE
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overdag slaapt ze ook gewoon in het kamertje in het bedje en is er niks aan de hand. En er is niks verandert de laatste tijd. Ze heeft vanmiddag van 12 tot 14 uur geslapen en daarna is ze naar het park geweest en mijn moeder heeft haar lekker laten rennen en spelen. Daarna in badje en toen eten. Alles prima tot het moment komt dat wij de kamer uit gaan... Dan breekt de hel los zeg maar. Maar ook als ze weet dat ze moet gaan slapen en ik daar blijf zitten. Het lijkt echt om het 'ik moet nu slapen' idee te gaan.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:18 schreef becky27 het volgende:
stiemie, is het het bed of het kamertje? Is er recentelijk iets gewijzigd of misschien moet er iets gewijzigd worden?
En misschien later naar bed? Niet op het moment dat jullie vinden dat het bedtijd is, maar haar wat meer laten aangeven of het tijd is? Dus slaapsignalen -> naar bed?quote:Op maandag 11 juli 2011 21:22 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Overdag slaapt ze ook gewoon in het kamertje in het bedje en is er niks aan de hand. En er is niks verandert de laatste tijd. Ze heeft vanmiddag van 12 tot 14 uur geslapen en daarna is ze naar het park geweest en mijn moeder heeft haar lekker laten rennen en spelen. Daarna in badje en toen eten. Alles prima tot het moment komt dat wij de kamer uit gaan... Dan breekt de hel los zeg maar. Maar ook als ze weet dat ze moet gaan slapen en ik daar blijf zitten. Het lijkt echt om het 'ik moet nu slapen' idee te gaan.
Hmm Esmee in ons bed vind ik geen strak plan. Allereerst gaat ze in spring-modus zodra ze het matras zietEn ze blijft dan echt niet liggen. Die hopst dat hele bed over.
Alsje me quote kan je op het linkje klikken.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:20 schreef becky27 het volgende:
BE kan je filmpje niet zien maar ben nu wel nieuwsgierig.![]()
We hebben het laatst 2 avonden geprobeert maar dan is ze gerust ook tot half 11 in de kamer aan het spelen en is het nog een klein drama als ze toch naar bed moet. Nadeel is dat de meisjes samen op 1 kamer slapen en ik vind het zo zielig als de oudste dan alleen naar bed moet. Die snapt natuurlijk niet dat haar zusje op mag blijven en gaat dan ook drakenquote:Op maandag 11 juli 2011 21:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En misschien later naar bed? Niet op het moment dat jullie vinden dat het bedtijd is, maar haar wat meer laten aangeven of het tijd is? Dus slaapsignalen -> naar bed?
En hoe gaat het nu met JOU dan? Lukt het allemaal een beetje?quote:Op maandag 11 juli 2011 21:34 schreef draculettetje het volgende:
en zelf ben ik nu anderhalve week zonder hulpwel erg vermoeiend maar toch
Maar dat is hier ook hoor in zo'n fase. Ivm lange tekst even onder spoiler:quote:Op maandag 11 juli 2011 21:17 schreef Stiemie het volgende:
Asy ik ben juist blij hoor met alle meedenk-tips want ik weet het zelf gewoon ECHT niet meer. We zijn nu op het gil-maar-tot-je-doodop-in-slaap-valt-punt aangekomen en dat vind ik helemaal niet fijn![]()
Het probleem is dat zodra ze eruit mag ze ineens stil is en het grote wereldleed van de ene op de andere seconde voorbij is. Met haar op ons bed liggen vindt ze dus prima want dan hoeft ze niet in haar eigen bed. Het maakt echter niet uit of ik naast haar bed ga zitten. Dan blijft ze gillen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb even verder gelezen: het is verder precies zoals hier.
Als ik hem naar beneden haal, kan hij gerust nog uren in de box doorspelen. Als hij zo'n buien heeft, dan begint hij ook al te krijsen/gillen zodra we zijn kamer oplopen.
Tegenwoordig is het nog wat dramatischer bij momenten want dan klampt hij zich echt aan je vast en houdt je shirt vast zodat je hem echt van je moet aftrekken![]()
Gelukkig dat het gaat, denk toch wel veel aan je op een of andere manier.... en vind het super superknap hoe je het allemaal doetquote:Op maandag 11 juli 2011 21:45 schreef draculettetje het volgende:
ow wauw karin! fijn dat lars van de pijn is!
met mij gaat het wel becky ben er nog niet maar wel op de juiste weg...
als ik dit lees schieten de kriebels over mijn lichaam omdat het zo onmenselijk lijkt. Niemand behandel je in het volwassen leven zo. En ik vind het heel moeilijk te lezen dat dat bij kinderen soms de beste keus is.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Stiemie, ik voel me ietwat geremd om te reageren nu, voor het eerst geloof ik. , maar ehm...
Ik zou haar hoe dan ook in bed laten. Wat mij betreft geef je het signaal dat je er voor haar bent, dat je haar niet alleen laat, ook als je erbij gaat zitten. Met je rug naar haar toe, zonder communicatie. Dat ze dat niet accepteert en misschien wel twee uur lang gaat brullen, zou ik in zo'n geval interpreteren als temperament/doorzettingsvermogen/drift/ weet ik veel. je bent erbij, ze ziet je.
Ik zou mezelf de hele dag moed inpraten, omdat het volgens mij van heel groot belang is dat je niet gaat toegeven, ook al kost dat twee uur brullen. Jouw doorzettingsvermogen moet groter zijn dan het hare. Uiteindelijk valt ze in slaap en voel jij je ellendig en uitgeblust, denk ik. Maar de volgende dag zul je, denk ik, merken dat het korter gaat duren. En de dag daarna nog korter. Ik denk dat het dan heel snel gepiept is.
quote:Op maandag 11 juli 2011 21:52 schreef becky27 het volgende:
[..]
Gelukkig dat het gaat, denk toch wel veel aan je op een of andere manier.... en vind het super superknap hoe je het allemaal doet![]()
van velen hier hoor! maar van draak ook wel in het bijzonder
Groofsken ik heb haar er vanavond ook niet uitgehaald. Het is echt heel moeilijk, maar als ze niet stil is als ik gewoon naast haar bed zit, heb ik ook niet het gevoel dat het om verlatingsangst gaat. Bovendien lijkt het me dat ze dan ook moeite zou moeten hebben met bv afscheid van mij nemen bij de opvang of wanneer ze gaat logeren, maar dat gaat allemaal moeiteloos. Het is meer dat ze er voor mijn gevoel echt uit wil en nog niet wil gaan slapen. Dat ze geen afscheid van de dag en het spelen wil nemenquote:Op maandag 11 juli 2011 21:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Stiemie, ik voel me ietwat geremd om te reageren nu, voor het eerst geloof ik. , maar ehm...
Ik zou haar hoe dan ook in bed laten. Wat mij betreft geef je het signaal dat je er voor haar bent, dat je haar niet alleen laat, ook als je erbij gaat zitten. Met je rug naar haar toe, zonder communicatie. Dat ze dat niet accepteert en misschien wel twee uur lang gaat brullen, zou ik in zo'n geval interpreteren als temperament/doorzettingsvermogen/drift/ weet ik veel. je bent erbij, ze ziet je.
Ik zou mezelf de hele dag moed inpraten, omdat het volgens mij van heel groot belang is dat je niet gaat toegeven, ook al kost dat twee uur brullen. Jouw doorzettingsvermogen moet groter zijn dan het hare. Uiteindelijk valt ze in slaap en voel jij je ellendig en uitgeblust, denk ik. Maar de volgende dag zul je, denk ik, merken dat het korter gaat duren. En de dag daarna nog korter. Ik denk dat het dan heel snel gepiept is.
pfff, jeetje wat moeilijk. Noortje kan wat mieuwen als het haar niet bevalt maar ik laat haar echt niet lang alleen. Maar goed, Stiemie weet ook wel wat voor bui dit is en dat is geen gemakkelijke.....quote:Op maandag 11 juli 2011 22:10 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb dat wel zo gedaan. En ik zeg troostend dingen als ga maar lekker liggen. Het is echt slaaptijd. En ben dan weer even stil.
Bij Harry is er ook geen sprake van verlatingsangst maar eerder inderdaad dat hij gewoon nog niet wil dat de dag ten einde is.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:09 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Groofsken ik heb haar er vanavond ook niet uitgehaald. Het is echt heel moeilijk, maar als ze niet stil is als ik gewoon naast haar bed zit, heb ik ook niet het gevoel dat het om verlatingsangst gaat. Bovendien lijkt het me dat ze dan ook moeite zou moeten hebben met bv afscheid van mij nemen bij de opvang of wanneer ze gaat logeren, maar dat gaat allemaal moeiteloos. Het is meer dat ze er voor mijn gevoel echt uit wil en nog niet wil gaan slapen. Dat ze geen afscheid van de dag en het spelen wil nemen
Ik laat ze toch niet alleen! Jeetje.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:12 schreef becky27 het volgende:
[..]
pfff, jeetje wat moeilijk. Noortje kan wat mieuwen als het haar niet bevalt maar ik laat haar echt niet lang alleen. Maar goed, Stiemie weet ook wel wat voor bui dit is en dat is geen gemakkelijke.....
Oh sorry zo interpreteer ik jou tekst ook niet. ik quote jou en reageer op de rest, het lijkt me gewoon moeilijk, ook met de rug naar je kindje toe.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:13 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Ik laat ze toch niet alleen! Jeetje.
Mee eens.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:21 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Becky, ik ben echt heel lief voor mijn kinderen. En ik doe alles voor ze, ALLES!
En ik denk ook dat je juist ongelooflijk consequent moet zijn. En het kost kracht. Maar ik denk dat je bovenstaande echt op een hele liefdevolle manier kunt doen en ik denk ook dat het voelbaar is voor de kinderen.
Ja precies. Jij verwoordt het precies zoals ik het allemaal bedoel.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:20 schreef wickie het volgende:
En heel rustig blijven, het gekrijs totaal negeren en heel lief en rustig blijven toespreken als je wat zegt. Met een basis van vertrouwen en geborgenheid. Maar wel zo weinig mogelijk.
Dat zie ik in alles af! en ik suggereer helemaal niet dat je dat niet bent!quote:Op maandag 11 juli 2011 22:21 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Becky, ik ben echt heel lief voor mijn kinderen. En ik doe alles voor ze, ALLES!
En ik denk ook dat je juist ongelooflijk consequent moet zijn. En het kost kracht. Maar ik denk dat je bovenstaande echt op een hele liefdevolle manier kunt doen en ik denk ook dat het voelbaar is voor de kinderen.
.
Groof, ik denk niet dat iemand daar aan twijfelt hierquote:Op maandag 11 juli 2011 22:21 schreef groofskendezoveelste het volgende:
.
Dat dus inderdaad. Dat kost heel veel energie maar het is gewoon zo belangrijk dat ze gaat slapen. Nu heb ik soms een dreumes met enorme wallen rondlopenquote:Op maandag 11 juli 2011 22:20 schreef wickie het volgende:
En heel rustig blijven, het gekrijs totaal negeren en heel lief en rustig blijven toespreken als je wat zegt. Met een basis van vertrouwen en geborgenheid. Maar wel zo weinig mogelijk.
Dit wil ik nog van je leren want, ondanks dat het Pavloviaans is, is het wel een overwinningquote:Op maandag 11 juli 2011 22:32 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En dat is het, het kost veel energie en volharding.
Ik heb mijn zoon de laatste twee maanden geleerd dat hij in bed blijft 's ochtends totdat het lampje aangaat. Daar zit een heel idee achter (pavloviaans bijna) en het kost me veel energie en zorgvuldigheid om het zonder frustratie voor hem aan te pakken, maar het uiteindelijke doel was me zoveel waard dat ik heb volgehouden. En nu sinds twee weken kan ik uitslapen op mijn vrije dagen tot 7 uur, omdat twee kindjes lekker in hun bedje kletsen/zingen/rustentotdat hun lampje aangaat. Heerlijk!
Ga hem morgen eens goed nalezen en bij vriend neerleggen. Dit heeft toch pas zin na de vakantie want een tentdoek en papa en mama op 1 mm binnen handbereik... dat werkt niet heel Pavloviaans,quote:Op maandag 11 juli 2011 22:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
"Het is heel primair, eigenlijk zoals de pavlovhond op een gegeven moment speeksel produceert bij het horen van een etensbelletje.
De eerste dagen moet je het lampje aan laten gaan ongeveer op de tijd dat je verwacht dat hij wakker wordt. Dan ga je er meteen naar toe en kijk je samen met hem naar hoe het lampje aangaat en haal je hem dan uit bed. Dat zal dus bij jullie dus heel vroeg moeten zijn in het begin. Als hij op een gegeven moment rustig accepteert dat jullie samen wachten tot het lampje aangaat (uiteraard ook benoemen) dan kun je misschien ook even uit beeld lopen terwijl je benoemt dat hij nog even moet wachten tot het lampje aangaat."
Als het hele principe duidelijk is, kun je langzaamaan het lampje wat later aan gaan laten springen. Tot op de gewenste tijd natuurlijk.
Dat wil niet zeggen dat hij in het begin misschien niet boos zal zijn als je hem niet meteen pakt hoor. Maar daarom is het juist zo belangrijk dat er in het begin nauwelijks op gewacht hoeft te worden."
Haha, nee dat zal niet werken. Ik ben benieuwd hoelang ik na Aruba bezig ben om ze allebei weer zover te krijgen.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:42 schreef becky27 het volgende:
[..]
Ga hem morgen eens goed nalezen en bij vriend neerleggen. Dit heeft toch pas zin na de vakantie want een tentdoek en papa en mama op 1 mm binnen handbereik... dat werkt niet heel Pavloviaans,
quote:Op maandag 11 juli 2011 23:00 schreef Stiemie het volgende:
ik heb de tijdschakelaar voor een euro of 4 gekocht bij praxis. En een stekkerlampje ergens in de uitverkoop voor 2,50Heerlijk toen het werkte
Ja, maar ik ga nog lezen.quote:Op maandag 11 juli 2011 23:01 schreef Meimeltje het volgende:
Nu al naar bed Groof? Je kunt tegenwoordig toch uitslapen tot 7 uur!!![]()
Owja haha, dat is waar. Tja ik ga er bijna al vanuit dat ze voor die tijd al wakker zijn maar Dyon slaapt idd weleens tot half 8quote:Op maandag 11 juli 2011 23:00 schreef groofskendezoveelste het volgende:
het voordeel van zo'n klein lampje is dat ze er niet wakker van worden, mochten ze toevallig nog slapen.
Als dat nodig is om rust in de tent te krijgen.. Ik zou het ook doen!quote:Op maandag 11 juli 2011 23:41 schreef Stiemie het volgende:
Ik vind het wel erg lastig dat Linde wakker wordt. Al slaapt ze er ook wel eens gewoon doorheenEsmee ligt nu in een campingbedje in onze slaapkamer en wij hebben ons matras naar binnen gesleept. Beetje kamperen in eigen huis zo
Ik zou d'r denk ik wel even laten controleren als ze al sinds vrijdag ziek isquote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:11 schreef Ssserpente het volgende:
Sorbo, wordt het voor jou niet eens tijd om aan een slaapprogramma mee te doen?
Lente heeft vanmorgen tot negen uur geslapen en is nog steeds warm. Ze is al vanaf vrijdag ziek. Ik vraag me af ik dr amandelen nu weer opgezet zijn en me het handig is om dat sowieso ff te laten checken na de laatste keer.
Stiem en Trix, wat een ellende. Hoe ging het vannacht?
Als ik zeker zou weten dat Lente enkel zou huilen om dr zin te krijgen (ik wil nog spelen), zou ik er geen moeite mee hebben om r te laten huilen. Ik zou mss tussendoor op vaste momenten ff naar dr toe gaan, maar r iig onder geen beding uit bed halen en hoe dan ook zorgen dat ik de langste adem had.
En wat Asy zegt over die intervalbeloning!
Nou Stieme, slechte nachten, niet willen slapen, dat is echt niet fijn, en als ik goede tips voor je had, gaf ik ze jullie met alle liefde, maar helaas.quote:Op maandag 11 juli 2011 23:41 schreef Stiemie het volgende:
Jee Bar dat is eigenlijk allemaal nog veel erger dan mijn uk ie niet wil slapenheel veel sterkte met Roy rustig houden. Hoe gaat het nu met hem?
Ah thanksquote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:35 schreef becky27 het volgende:
CP ook via boek.net. Bij bol.com issie gecancelled.
Wat goed! Op het potje!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:46 schreef mignonne het volgende:
en weer 3 plassen en 2 x poep (en 1 dikke scheet) keurig op het potje.
naaah...
Bij poepen moet je je niet teveel voorstellen btw hoor. Ze poept, voelt het ook duidelijk aankomen en gaat er echt voor zitten. Maar het kost duidelijk behoorlijk moeite en de opbrengst is niet heel veel. Maar goed, het begin is er duidelijk, we gloeien allebei helemaal van trotsvanmiddag een mooie nieuwe onderbroek voor dr uitzoeken
een hysterische denk ik
misschien met nijntje of hello kitty ofzo, iets wat ze helemaal leuk vindt.
Fijn dat het bevalt! Ja, dat soort dingen zijn wel goed om te lezen. Wat ik ook fijn vond was om te lezen dat de manier waarop wij tegenwoordig onze kinderen opvoeden (veelal zonder 'extended family') gewoon best zwaar is.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:20 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en Claudia, ik ben begonnen in 'The Happiest Toddler...' en hoewel ik dingen herken uit de diverse boeken die ik inmiddels gelezen heb is het echt wel en fijn boek om te lezen.
Ik kom nu pas bij het hoofdstuk over hoe je dingen aan kan pakken, maar sws, dingen als 'just because you fail sometimes, doesn't mean you are a failure' zijn gewoon fijn om te lezen.![]()
Dat kan ik me voorstellen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:28 schreef _Bar_ het volgende:
Nu afgesproken dat de keppra nu tijdelijk gegeven word om weer rust in zijn hoofd te krijgen, en daarna weer afbouwen en opzoek naar een ander alternatief
Want serieus wij zitten niet meer te wachten op een suf,soms stonede roy die afwezig is wankel op zijn benen staat.
Zeker niet nadat het zo voor de wind ging met hem.
Fijn dat het zo gaat, vooral in het licht van de poepperikelen!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:46 schreef mignonne het volgende:
en weer 3 plassen en 2 x poep (en 1 dikke scheet) keurig op het potje.
naaah...
Bij poepen moet je je niet teveel voorstellen btw hoor. Ze poept, voelt het ook duidelijk aankomen en gaat er echt voor zitten. Maar het kost duidelijk behoorlijk moeite en de opbrengst is niet heel veel. Maar goed, het begin is er duidelijk, we gloeien allebei helemaal van trotsvanmiddag een mooie nieuwe onderbroek voor dr uitzoeken
een hysterische denk ik
misschien met nijntje of hello kitty ofzo, iets wat ze helemaal leuk vindt.
Hehe, herkenbaar. Ivan vindt vis ook heerlijk. Hij wil meestal 'broodje kaas' of 'visje'. Als hij vis wil krijgt hij van ons wel eens makreel uit het vuistje, wat een behoorijk vissige vis is, als je begrijpt wat ik bedoel. En smullen dat hij dan doet.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:24 schreef draculettetje het volgende:
ik las ook nog dat er lekker van visjes wordt gesmuld, mini vind dat ook echt heerlijk
lusten het zelf niet maar ik vind het fijn als zij het wel elke week eet!
en lang leve de rapley dat mw dan helemaal naar vis ruikt....
Daar heb ik het laatste jaar ook veel overna gedacht. Vroeger had je een veel groter netwerk van mensen heel dicht in de buurt die je konden ondersteunen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:31 schreef Claudia_x het volgende:
McLaura, gefeliciteerd met Thijs!Ik hoop dat jullie een fijne dag hebben. Wat krijgt hij van jullie?
Stiemie, je hebt een schoolgaand kind!Ik ben benieuwd hoe Linde het heeft gevonden, dus ik duik straks even het andere topic in.
[..]
Fijn dat het bevalt! Ja, dat soort dingen zijn wel goed om te lezen. Wat ik ook fijn vond was om te lezen dat de manier waarop wij tegenwoordig onze kinderen opvoeden (veelal zonder 'extended family') gewoon best zwaar is.
Ja dat idd ook ja. Dat heb ik gisteren avond in bed nog besproken met F.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:31 schreef Claudia_x het volgende:
McLaura, gefeliciteerd met Thijs!Ik hoop dat jullie een fijne dag hebben. Wat krijgt hij van jullie?
Stiemie, je hebt een schoolgaand kind!Ik ben benieuwd hoe Linde het heeft gevonden, dus ik duik straks even het andere topic in.
[..]
Fijn dat het bevalt! Ja, dat soort dingen zijn wel goed om te lezen. Wat ik ook fijn vond was om te lezen dat de manier waarop wij tegenwoordig onze kinderen opvoeden (veelal zonder 'extended family') gewoon best zwaar is.
Oh ja gewoon even zonder schuldgevoel iemand die thuis kan zijn als je 2 kinderen ziek zijn en je toch boodschappen moet hebben. Of als je onverwachts een vergadering hebt op je vrije dag. Of iets anders waarvoo ik altijd weer mijn moeder moet vragen om langs te komenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja dat idd ook ja. Dat heb ik gisteren avond in bed nog besproken met F.
Ik zou op slag ook tekenen voor een soort van hofjeswonen met daarbij een soort van over en weer oppas gedoe. Niet altijd maar je moeder moete bellen als je eens een half uurtje naar de kapper wil, gewoon kijken welke buuf er die middag thuis is en vragen of die even op kan letten.
Mijn buren gaan hun huis verkopen, kom je hier wonen?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zou op slag ook tekenen voor een soort van hofjeswonen met daarbij een soort van over en weer oppas gedoe. Niet altijd maar je moeder moete bellen als je eens een half uurtje naar de kapper wil, gewoon kijken welke buuf er die middag thuis is en vragen of die even op kan letten.
Zo herkenbaar! Idd even snel een boodschapje rennen, en dat jij dan meteen even dat pak melk voor de buuf meeneemt zodat zij niet ook de deur uit moet.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:53 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Oh ja gewoon even zonder schuldgevoel iemand die thuis kan zijn als je 2 kinderen ziek zijn en je toch boodschappen moet hebben. Of als je onverwachts een vergadering hebt op je vrije dag. Of iets anders waarvoo ik altijd weer mijn moeder moet vragen om langs te komen
Oh wat goed gedaan zeg! Ik ben al heel blij dat Linde een leuk vriendinnetje heeft waar we over en weer in geval van nood met de kinderen terecht kunnen. En verder heet mijn boodschappenbuuf Albertquote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zo herkenbaar! Idd even snel een boodschapje rennen, en dat jij dan meteen even dat pak melk voor de buuf meeneemt zodat zij niet ook de deur uit moet.
Mijn moeder had vroeger zelfs een schoonmaakregeling met een buurvrouw. De ene dinsdagochtend bij haar, de andere bij ons. Onder het mom van 'vele handen maken licht werk'.![]()
Daar las ik toevallig vandeweek iets over in het blad van Vereniging Eigen Huis. Een demograaf die voorspelde dat vooral alleenstaande vrouwen van tussen de 40 en 45 zullen gaan 'samen'wonen in appartementencomplexen en dat je dat in Duitsland al ziet gebeuren.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:00 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Daar las ik toevallig vandeweek iets over in het blad van Vereniging Eigen Huis. Een demograaf die voorspelde dat vooral alleenstaande vrouwen van tussen de 40 en 45 zullen gaan 'samen'wonen in appartementencomplexen en dat je dat in Duitsland al ziet gebeuren.
Denk dat zoiets ook heel goed kan met jonge gezinnen
Lijkt mij ook ideaal.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:04 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Ik voorzie een enorm PMS bolwerk daar!
Is het niet zo dat de cyclussen van vrouwen die langduring bij elkaar wonen naar elkaar gaan trekken.
Maar echt, ik meen het, ik zou het helemaal niet gek vinden om idd wat meer 'community-achtig' te wonen.
Bijvoorbeeld een beetje hofjes-opzet, groot (afgesloten) plein waar de kinderen heerlijk kunnen spelen.
Ik zat laatst te denken om iets van een oudernetwerk op te zetten voor ouders die bij elkaar in de buurt wonen, maar net geen buren zijn. Maar ja, toen schoof ik het idee weer in de laquote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:08 schreef miss_sly het volgende:
Lijkt me geweldig, BE
then again, als ik er even over nadenk: het wordt dan ook wel heel erg ons-kent-ons enzo. Beetje kliekjesgedoe, en daar hou ik dan weer niet zo van.
Een goede relatie met een moeder uit de buurt lijkt me erg fijn, maar op de een of andere manier ook lastiger in Amsterdam? Of misschien wordt dat wel gemakkelijker als ze straks naar school gaat, dat je meer contacten hebt.
Jep, inderdaad! Het is wel een belangrijke reden dat wij in Amsterdam blijven wonen. Hier wonen mijn schoonouders bijvoorbeeld en zij hebben al regelmatig bijgesprongen. We zouden het zelf ook wel gered hebben, maar het was soms héél fijn om een oppas te hebben.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:48 schreef CrazyPrincess het volgende:
Het is gewoon de keerzijde van onze drang naar privacy
Ik vind het wel een goed idee! Zou zoiets zich niet een beetje ontwikkelen vanaf de basisschool?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:13 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik zat laatst te denken om iets van een oudernetwerk op te zetten voor ouders die bij elkaar in de buurt wonen, maar net geen buren zijn. Maar ja, toen schoof ik het idee weer in de la
Schaap en ik hebben beiden flexibele werkgevers (en gelukkig hebben we weinig calamiteiten en amper een ziek kind gehad), maar als we dat niet hadden gehad, hadden we al een aantal keren een probleem gehad. Mijn ouders wonen sowieso te ver weg voor snelle hulp en mijn schoonouders wonen ook nog ver weg en hebben nog een druk leven.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep, inderdaad! Het is wel een belangrijke reden dat wij in Amsterdam blijven wonen. Hier wonen mijn schoonouders bijvoorbeeld en zij hebben al regelmatig bijgesprongen. We zouden het zelf ook wel gered hebben, maar het was soms héél fijn om een oppas te hebben.
Als we gaan verhuizen komen we in een rijtjeswoning te zitten met een hoop buren met kinderen in min of meer dezelfde leeftijsdcategorie. Het zal mij benieuwen of daar iets van wederzijdse hulp gaat ontstaan.
Wij denken er ook over voor Sasha, idd voor het najaar. Als aanloop/opbouw naar de basisschool.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:20 schreef Ssserpente het volgende:
Da's ook de reden dat ik Lente naar de psz wil doen: contacten opdoen met moeders uit het dorp. Nu heeft dit dorp maar 500 inwoners, dus dat moet wel lukken.
Nils vindt het onzin trouwens en teveel, twee dagen kdv, een dag oma en een ochtend psz. Als ie 'akkoord gaat' pas met 3.5 jaar of zo.
Ja, dat denk ik welquote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het wel een goed idee! Zou zoiets zich niet een beetje ontwikkelen vanaf de basisschool?
Het zou dan ook meer bedoeld zijn om andere jonge ouders te ontmoeten en wie weet wat voor leuks/handigs daaruit rolt.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk niet dat ik gebruik zou maken van zo'n netwerk. Dat wil zeggen, je wilt de mensen waar je je kind bij achterlaat een beetje kennen voordat je dat doet.
Voor mij het leren kennen van andere moeders dus.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:22 schreef miss_sly het volgende:
Ik zing het nog wel 2 jaar uit tot ze naar de basisschool gaatMet het aanleggen van een netwerk, bedoel ik dan. Ik vind psz naast kdv en oma ook wat veel, eigenlijk. En niet echt nodig; wat is de meerwaarde naast de kdv?
Claudia, een netwerk van ouders van school leer je natuurlijk wel kennen en dan kan het wel erg handig zijn, lijkt me.
Peuterspeelzaal.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:24 schreef CrazyPrincess het volgende:
Waar staat 'psz' voor?
Is iets van voorschoolse opvang neem ik aan?
Heel veel plezier!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:26 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik kom even dag zeggen.![]()
Wij vertrekken morgenvroeg naar onze 'extended family'. Tot over een maand ofzo.
Have funquote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:26 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wij vertrekken morgenvroeg naar onze 'extended family'. Tot over een maand ofzo.
Kleuterschool, voor 4-6 jaar.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:29 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik heb sinds ik een kind heb wel enorm veel flashbacks naar m'n jeugd.
Vroegah, toen psz dus nog gewoon peuterschool heette enzo
Of wacht nee... dat is weer wat anders, want dat is tegenwoordig groep 1 en 2. Pfffffffffffffff, generatie kloof
Owh ja, dat heette kleuterschool.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kleuterschool, voor 4-6 jaar.
Daarna basisschool, klas 1 t/m 6 ipv groepen.
Psz was toen de creche, volgens mij, en nogniet zo heel gangbaar.
Mijn jeugd heb ik het nu over he
Omdat ons kdv in Goes zit en daar geen kinderen uit ons durp naartoe gaan.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:29 schreef miss_sly het volgende:
Veel plezier alvast groofsHeeeeeerlijk, wat zullen jullie genieten
Ssserpente, waarom zou je die contacten eerder op doen op een psz dan op een kdv?
Xenia, dat klinkt ook erg heftigwat typisch dat ze dan zo goed slaap dat ze zich zelfs laat overleggen in haar bed!
Dan heette het vast alleen in de volksmond peuterschoolquote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:34 schreef Stiemie het volgende:
Ik ben 35 en ging al naar de peuterspeelzaal hoor![]()
Daar zit wat mij betreft de spanning: je zou van zoiets gebruik willen maken omdat het praktisch is, maar je moet de mensen eerst leren kennen om er gebruik van te willen maken. In het begin gaat het dus niet om het nut ervan maar om andere ouders te leren kennen. Dat doe ik hier ookal.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:23 schreef CrazyPrincess het volgende:
Het zou dan ook meer bedoeld zijn om andere jonge ouders te ontmoeten en wie weet wat voor leuks/handigs daaruit rolt.
Veel plezier!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:26 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Jij bent nog van de 'klas'-generatie.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kleuterschool, voor 4-6 jaar.
Daarna basisschool, klas 1 t/m 6 ipv groepen.
Psz was toen de creche, volgens mij, en nogniet zo heel gangbaar.
Mijn jeugd heb ik het nu over he
Misschien trek ik het nog wel eens uit de la.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar zit wat mij betreft de spanning: je zou van zoiets gebruik willen maken omdat het praktisch is, maar je moet de mensen eerst leren kennen om er gebruik van te willen maken. In het begin gaat het dus niet om het nut ervan maar om andere ouders te leren kennen. Dat doe ik hier ookal.
Toch is het in essentie een goed idee, hoor. De behoefte die BE omschrijft heb ik namelijk ook, en ik zou met liefde andermans kind(eren) erbij nemen. Ik hoop dat dat straks in onze nieuwe wijk lukt, want het is laagdrempeliger als je bij wijze van spreken over de schutting kunt vragen of de buuf even een uurtje vrij heeft.
Ik ging over van klas 2 naar groep 5. Heb er nooit aan kunnen wennen en ben het altijd klas blijven noemen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jij bent nog van de 'klas'-generatie.Bij mij waren groep 1 en 2 de kleuterschool en daarna had je groep 3-8.
Net als kinderdagverblijf.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:37 schreef CrazyPrincess het volgende:
Dan heette het vast alleen in de volksmond peuterschool
Is voor een peuter ook wel een makkelijker woord dan peuterspeelzaal
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:48 schreef draculettetje het volgende:
veel plezier groof
ik ben heeel blij met mn netwerk, nou weet ik niet of dat komt doordat ik wat minder mobiel ben
het zijn dan niet allemaal "buren" maar woont wel in de buurt
en ik heb een hele lieve vriendin met een zoontje net zo oud als mini en die twee zijn gek op elkaar, we hebben elkaar met boodschappen, oppassen en kleintjes gewoon bij elkaar spelen
(zo is er al over en weer een pan soep gegaan toen er griep was)
gelukkig val ik (nou ja buiten de afgelopen periode dan) niet zo heel erg veel op mn schoonouders die dat met alle liefde doen hoor
ben er zelfs over na aan het denken de 2 dagdelen die ze naar kdv gaat terug te brengen naar 1...
School, peuterspeelzaak, opvang, kinderopvang, creche het maakt niet uit hoor. Esmee vertaalt alles moeiteloos naar "Ella" (bij ons beter bekend als haar leidster Rafaellaquote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:48 schreef Xenia het volgende:
[..]
Net als kinderdagverblijf.
Wij hebben vorige week besloten dat we het tegenover Xeentje school gaan noemen in plaats van kinderdagverblijf. "Ga je mee naar het kinderdagverblijf?" tegen een dreumes van 80 cm die net leert praten klinkt niet vinden wij.
Ow, ok, dat is inderdaad anders. Ons kdv ligt 300 meter verderop in de straatquote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:37 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Omdat ons kdv in Goes zit en daar geen kinderen uit ons durp naartoe gaan.
Als je elkaar maar begrijpt hequote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:52 schreef Stiemie het volgende:
[..]
School, peuterspeelzaak, opvang, kinderopvang, creche het maakt niet uit hoor. Esmee vertaalt alles naar "Ella"
daarom wil ik haar er nog 1 dagdeel houden, de anders was voor mn werk maar ik hoef niet meer te werken, wil in de toekomst wel weer kijken misschien vrijwililgerswerkquote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:52 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Het leek mij vooral ook wel nuttig voor Truus om aan andere kinderen te wennen. Ookal spelen ze nog niet samen. En ze lijkt sowieso wel erg sociaal te zijn, dus dan is wat gelijkgestemd gezelschap ook erg fijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |