abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 11 juli 2011 @ 21:46:13 #126
5428 crew  miss_sly
pi_99340458
Stiemie, het is wel herkenbaar dat het overdag prima gaat in dezelfde kamer en hetzelfde bed en dat het 's avonds lastig is. Nou komt ons 'lastig' zeker tegenwoordig niet eens in de buurt van jullie 'lastig' maar dat wilde ik gewoon even zeggen. Dat dat herkenbaar is. Kun je eigenlijk ook niets mee, he? :') Nou ja, sterkte ermee in ieder geval :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 11 juli 2011 @ 21:47:56 #127
5428 crew  miss_sly
pi_99340573
ow ja en mignonne, ik was even vergeten dat er poepproblemen speelden. Dat maakt het wel heel erg goed van je grote dat ze dit zomaar deed! Geweldig hoor!
  maandag 11 juli 2011 @ 21:49:47 #128
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99340694
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:17 schreef Stiemie het volgende:
Asy ik ben juist blij hoor met alle meedenk-tips want ik weet het zelf gewoon ECHT niet meer. We zijn nu op het gil-maar-tot-je-doodop-in-slaap-valt-punt aangekomen en dat vind ik helemaal niet fijn :'(

Het probleem is dat zodra ze eruit mag ze ineens stil is en het grote wereldleed van de ene op de andere seconde voorbij is. Met haar op ons bed liggen vindt ze dus prima want dan hoeft ze niet in haar eigen bed. Het maakt echter niet uit of ik naast haar bed ga zitten. Dan blijft ze gillen.
Maar dat is hier ook hoor in zo'n fase. Ivm lange tekst even onder spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb even verder gelezen: het is verder precies zoals hier.
Als ik hem naar beneden haal, kan hij gerust nog uren in de box doorspelen. Als hij zo'n buien heeft, dan begint hij ook al te krijsen/gillen zodra we zijn kamer oplopen.
Tegenwoordig is het nog wat dramatischer bij momenten want dan klampt hij zich echt aan je vast en houdt je shirt vast zodat je hem echt van je moet aftrekken :o
  maandag 11 juli 2011 @ 21:52:56 #129
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_99340889
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:45 schreef draculettetje het volgende:
ow wauw karin! fijn dat lars van de pijn is!

met mij gaat het wel becky ben er nog niet maar wel op de juiste weg...
Gelukkig dat het gaat, denk toch wel veel aan je op een of andere manier.... en vind het super superknap hoe je het allemaal doet :*

van velen hier hoor! maar van draak ook wel in het bijzonder
  maandag 11 juli 2011 @ 21:53:14 #130
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99340908
Oh die arme Lars. Dus toch een beetje uit de kom :*

Miss het is toch wel fijn om te weten hoor dat het bij anderen ook niet altij even soepel verloopt :@ Geeft me toch een minder mislukt gevoel zeg maar :@

Becky ze gingen nu om 19.45 naar bed. Dan is het echt nog vrij licht in de kamer. Oke, je kunt er geen boekje lezen, maar je ziet alles nog prima. Daarnaast hebben ze allebei een oplaadbare barbapappa naast hun bed staan en er zit een vrij fel hema-stekkerlampje in het stopcontact. Overdag is het met slapen gaan net zo donker denk ik :)

Ik vraag haar trouwens wel wat er is en wat ze wil, maar e tekst is altijd het zelfde "uit uit uit!!!!"
pi_99341001
Owja, wat hier de laatste dagen werkt (hij spookt wel vaker hoor Stiemie en nu vooral, door de waterpokken)
Ik zeg tegen Niels dat ik hem niet uit bed haal, maar dat ik hem ga aaien over zijn ruggetje als hij gaat liggen. Dan doe ik het draakje (muziekje) aan en vertel hem dat ik hem ga aaien tot het draakje afgelopen is en dat ik dan naar beneden ga en dat Niels gaat slapen. Dat herhaal ik nog een paar keer terwijl ik hem aai en hij herhaalt wat ik zeg. Als het draakje afgelopen is zeg ik het nog een keer en ga weg terwijl ik nog dag dag zeg. En warempel, hij gaat nu steeds slapen nadat ik dat gedaan heb.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 11 juli 2011 @ 21:56:54 #132
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_99341134
och stiemie, pff ik weet het niet, lijkt me lastig hoor.
  maandag 11 juli 2011 @ 21:58:47 #133
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99341257
Oh ik heb ook helemaal gemist dat Niels de waterpokken heeft :@ Heeft hij er veel last van?

Ik ga ook even naast haar bed zitten. Dan zeg ik dat ik een liedje ga zingen en dat ik daarna binnen moet gaan opruimen ofzo :') maar dat ik vooral niet helemaal weg ga (lees: het huis verlaat). Dan zingen we een liedje en zeg ik nogmaals dat ik daarna weg ga. Ik sta op en de sirene gaat aan. Dat duurt dan zo'n anderhalf tot 2 uur en dan slaapt ze ;(
pi_99341275
Stiemie, ik voel me ietwat geremd om te reageren nu, voor het eerst geloof ik :o . , maar ehm...

Ik zou haar hoe dan ook in bed laten. Wat mij betreft geef je het signaal dat je er voor haar bent, dat je haar niet alleen laat, ook als je erbij gaat zitten. Met je rug naar haar toe, zonder communicatie. Dat ze dat niet accepteert en misschien wel twee uur lang gaat brullen, zou ik in zo'n geval interpreteren als temperament/doorzettingsvermogen/drift/ weet ik veel. je bent erbij, ze ziet je.

Ik zou mezelf de hele dag moed inpraten, omdat het volgens mij van heel groot belang is dat je niet gaat toegeven, ook al kost dat twee uur brullen. Jouw doorzettingsvermogen moet groter zijn dan het hare. Uiteindelijk valt ze in slaap en voel jij je ellendig en uitgeblust, denk ik. Maar de volgende dag zul je, denk ik, merken dat het korter gaat duren. En de dag daarna nog korter. Ik denk dat het dan heel snel gepiept is.
pi_99341376
Neuh, valt heel erg mee :) Hij had vooral last voordat hij de blaasjes kreeg, toen heeft hij een paar nachten amper geslapen.

Bluh, wat rot dat dat niet werkt voor jullie :'( Hopelijk vinden jullie snel een oplossing. Hoe slaapt Linde als Esmee zo huilt?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 11 juli 2011 @ 22:03:31 #136
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_99341564
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Stiemie, ik voel me ietwat geremd om te reageren nu, voor het eerst geloof ik :o . , maar ehm...

Ik zou haar hoe dan ook in bed laten. Wat mij betreft geef je het signaal dat je er voor haar bent, dat je haar niet alleen laat, ook als je erbij gaat zitten. Met je rug naar haar toe, zonder communicatie. Dat ze dat niet accepteert en misschien wel twee uur lang gaat brullen, zou ik in zo'n geval interpreteren als temperament/doorzettingsvermogen/drift/ weet ik veel. je bent erbij, ze ziet je.

Ik zou mezelf de hele dag moed inpraten, omdat het volgens mij van heel groot belang is dat je niet gaat toegeven, ook al kost dat twee uur brullen. Jouw doorzettingsvermogen moet groter zijn dan het hare. Uiteindelijk valt ze in slaap en voel jij je ellendig en uitgeblust, denk ik. Maar de volgende dag zul je, denk ik, merken dat het korter gaat duren. En de dag daarna nog korter. Ik denk dat het dan heel snel gepiept is.
als ik dit lees schieten de kriebels over mijn lichaam omdat het zo onmenselijk lijkt. Niemand behandel je in het volwassen leven zo. En ik vind het heel moeilijk te lezen dat dat bij kinderen soms de beste keus is.
pi_99341684
Ik vind het juist helemaal niet onmenselijk. Je zit erbij, je bent er juist voor het kind. Echt negeren zou ik niet doen hoor, maar ik zou ook niet ingaan op een poging tot gezellig kletsen, of weet ik veel wat.

Ik vraag me af hoe menselijk het is voor een kind om avond na avond zoveel te moeten huilen.
pi_99341826
Ik zou niet weglopen, ik zou het kind niet alleen laten, ik zou het kind niet in zijn sop laten gaarkoken als je dat er soms in leest.
  Moderator maandag 11 juli 2011 @ 22:08:18 #139
5428 crew  miss_sly
pi_99341854
Ik vind het vreselijk en kan het ook niet: naast haar bed zitten terwijl ze vreselijk moet huilen. Het voelt voor mij dus echt alsof ik er niet voor haar ben, omdat ik niet reageer, haar niet aanraak, geen (oog)contact maak, niets. Alleen maar daar zitten terwijl zij zich helemaal verdrietig in slaap huilt. Ik heb het geprobeerd en ik voelde me dan ellendiger dan wanneer ik haar wel troost.

En uiteindelijk heeft onze methode hier ook tot beter slapen geleid en gaat het tegenwoordig best goed.
pi_99341865
Wat ik er vooral mee wil zeggen is dat ik het kind de zin niet zou geven, maar er wel op een andere manier voor ou zijn.
pi_99341885
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:52 schreef becky27 het volgende:

[..]

Gelukkig dat het gaat, denk toch wel veel aan je op een of andere manier.... en vind het super superknap hoe je het allemaal doet :*

van velen hier hoor! maar van draak ook wel in het bijzonder

:@

ik ga even de tips over het slapen (of niet slapen) op me in laten werken
  maandag 11 juli 2011 @ 22:09:14 #142
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99341898
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Groofsken ik heb haar er vanavond ook niet uitgehaald. Het is echt heel moeilijk, maar als ze niet stil is als ik gewoon naast haar bed zit, heb ik ook niet het gevoel dat het om verlatingsangst gaat. Bovendien lijkt het me dat ze dan ook moeite zou moeten hebben met bv afscheid van mij nemen bij de opvang of wanneer ze gaat logeren, maar dat gaat allemaal moeiteloos. Het is meer dat ze er voor mijn gevoel echt uit wil en nog niet wil gaan slapen. Dat ze geen afscheid van de dag en het spelen wil nemen
pi_99341966
Ik heb dat wel zo gedaan. En ik zeg troostend dingen als ga maar lekker liggen. Het is echt slaaptijd. En ben dan weer even stil.
  maandag 11 juli 2011 @ 22:10:44 #144
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_99342000
het onmenselijke vind ik dat je met je rug naar het kindje zou gaan zitten, dat lijkt mij eerder een vorm van afwijzing. Maar ik ben geen expert en roep maar wat.
  maandag 11 juli 2011 @ 22:12:33 #145
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_99342094
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 22:10 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb dat wel zo gedaan. En ik zeg troostend dingen als ga maar lekker liggen. Het is echt slaaptijd. En ben dan weer even stil.
pfff, jeetje wat moeilijk. Noortje kan wat mieuwen als het haar niet bevalt maar ik laat haar echt niet lang alleen. Maar goed, Stiemie weet ook wel wat voor bui dit is en dat is geen gemakkelijke.....
pi_99342139
Dat denk ik dus ook Stiemie. Dat sommige kinderen gewoon niet willen slapen! Ik geloof niet zo in alle gepsychologiseer eromheen en ik denk dat het in veel gevallen niet om verlatingsangst gaat.
  maandag 11 juli 2011 @ 22:13:49 #147
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99342170
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 22:09 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Groofsken ik heb haar er vanavond ook niet uitgehaald. Het is echt heel moeilijk, maar als ze niet stil is als ik gewoon naast haar bed zit, heb ik ook niet het gevoel dat het om verlatingsangst gaat. Bovendien lijkt het me dat ze dan ook moeite zou moeten hebben met bv afscheid van mij nemen bij de opvang of wanneer ze gaat logeren, maar dat gaat allemaal moeiteloos. Het is meer dat ze er voor mijn gevoel echt uit wil en nog niet wil gaan slapen. Dat ze geen afscheid van de dag en het spelen wil nemen
Bij Harry is er ook geen sprake van verlatingsangst maar eerder inderdaad dat hij gewoon nog niet wil dat de dag ten einde is.
pi_99342173
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 22:12 schreef becky27 het volgende:

[..]

pfff, jeetje wat moeilijk. Noortje kan wat mieuwen als het haar niet bevalt maar ik laat haar echt niet lang alleen. Maar goed, Stiemie weet ook wel wat voor bui dit is en dat is geen gemakkelijke.....
Ik laat ze toch niet alleen! Jeetje.
  maandag 11 juli 2011 @ 22:15:35 #149
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99342274
Becky het klinkt misschien onmenselijk, maar ik heb hier wel gemerkt dat het gillen alleen maar erger is als ik wel contact maak. Ik ben vanavond steeds gaan kijken na een minuut of 5 zodat ze wist dat ik er wel was. Maar dan zei ik steeds alleen maar iets als:"Esmee ik snap dat je er graag uit wil, maar het is echt slaapjestijd. Alle kindjes gaan nu slapen en jij ook. Ga maar liggen dan zingen we een liedje en dan gaat mama naar binnen om op te ruimen :) " Helaas komen we nooit verder dan het stukje dat ze moet gaan liggen :')
pi_99342285
Ik weet ook niet of ik echt met mijn rug naar ze toe zou gaan zitten hoor. Maar ik zou er een boek bijpakken, desnoods doen alsof ik lees. En alle gebrul negeren ja. Maar af en toe even zeggen 'ga maar liggen' enzovoorts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')