Lijkt mij ook ideaal.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:04 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Ik voorzie een enorm PMS bolwerk daar!
Is het niet zo dat de cyclussen van vrouwen die langduring bij elkaar wonen naar elkaar gaan trekken.
Maar echt, ik meen het, ik zou het helemaal niet gek vinden om idd wat meer 'community-achtig' te wonen.
Bijvoorbeeld een beetje hofjes-opzet, groot (afgesloten) plein waar de kinderen heerlijk kunnen spelen.
Ik zat laatst te denken om iets van een oudernetwerk op te zetten voor ouders die bij elkaar in de buurt wonen, maar net geen buren zijn. Maar ja, toen schoof ik het idee weer in de laquote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:08 schreef miss_sly het volgende:
Lijkt me geweldig, BE
then again, als ik er even over nadenk: het wordt dan ook wel heel erg ons-kent-ons enzo. Beetje kliekjesgedoe, en daar hou ik dan weer niet zo van.
Een goede relatie met een moeder uit de buurt lijkt me erg fijn, maar op de een of andere manier ook lastiger in Amsterdam? Of misschien wordt dat wel gemakkelijker als ze straks naar school gaat, dat je meer contacten hebt.
Jep, inderdaad! Het is wel een belangrijke reden dat wij in Amsterdam blijven wonen. Hier wonen mijn schoonouders bijvoorbeeld en zij hebben al regelmatig bijgesprongen. We zouden het zelf ook wel gered hebben, maar het was soms héél fijn om een oppas te hebben.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:48 schreef CrazyPrincess het volgende:
Het is gewoon de keerzijde van onze drang naar privacy
Ik vind het wel een goed idee! Zou zoiets zich niet een beetje ontwikkelen vanaf de basisschool?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:13 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik zat laatst te denken om iets van een oudernetwerk op te zetten voor ouders die bij elkaar in de buurt wonen, maar net geen buren zijn. Maar ja, toen schoof ik het idee weer in de la
Schaap en ik hebben beiden flexibele werkgevers (en gelukkig hebben we weinig calamiteiten en amper een ziek kind gehad), maar als we dat niet hadden gehad, hadden we al een aantal keren een probleem gehad. Mijn ouders wonen sowieso te ver weg voor snelle hulp en mijn schoonouders wonen ook nog ver weg en hebben nog een druk leven.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep, inderdaad! Het is wel een belangrijke reden dat wij in Amsterdam blijven wonen. Hier wonen mijn schoonouders bijvoorbeeld en zij hebben al regelmatig bijgesprongen. We zouden het zelf ook wel gered hebben, maar het was soms héél fijn om een oppas te hebben.
Als we gaan verhuizen komen we in een rijtjeswoning te zitten met een hoop buren met kinderen in min of meer dezelfde leeftijsdcategorie. Het zal mij benieuwen of daar iets van wederzijdse hulp gaat ontstaan.
Wij denken er ook over voor Sasha, idd voor het najaar. Als aanloop/opbouw naar de basisschool.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:20 schreef Ssserpente het volgende:
Da's ook de reden dat ik Lente naar de psz wil doen: contacten opdoen met moeders uit het dorp. Nu heeft dit dorp maar 500 inwoners, dus dat moet wel lukken.
Nils vindt het onzin trouwens en teveel, twee dagen kdv, een dag oma en een ochtend psz. Als ie 'akkoord gaat' pas met 3.5 jaar of zo.
Ja, dat denk ik welquote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het wel een goed idee! Zou zoiets zich niet een beetje ontwikkelen vanaf de basisschool?
Het zou dan ook meer bedoeld zijn om andere jonge ouders te ontmoeten en wie weet wat voor leuks/handigs daaruit rolt.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk niet dat ik gebruik zou maken van zo'n netwerk. Dat wil zeggen, je wilt de mensen waar je je kind bij achterlaat een beetje kennen voordat je dat doet.
Voor mij het leren kennen van andere moeders dus.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:22 schreef miss_sly het volgende:
Ik zing het nog wel 2 jaar uit tot ze naar de basisschool gaatMet het aanleggen van een netwerk, bedoel ik dan. Ik vind psz naast kdv en oma ook wat veel, eigenlijk. En niet echt nodig; wat is de meerwaarde naast de kdv?
Claudia, een netwerk van ouders van school leer je natuurlijk wel kennen en dan kan het wel erg handig zijn, lijkt me.
Peuterspeelzaal.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:24 schreef CrazyPrincess het volgende:
Waar staat 'psz' voor?
Is iets van voorschoolse opvang neem ik aan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |