abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 12 juli 2011 @ 14:08:58 #251
5428 crew  miss_sly
pi_99365509
Lijkt me geweldig, BE :Y

then again, als ik er even over nadenk: het wordt dan ook wel heel erg ons-kent-ons enzo. Beetje kliekjesgedoe, en daar hou ik dan weer niet zo van.

Een goede relatie met een moeder uit de buurt lijkt me erg fijn, maar op de een of andere manier ook lastiger in Amsterdam? Of misschien wordt dat wel gemakkelijker als ze straks naar school gaat, dat je meer contacten hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_99365645
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:04 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:D Ik voorzie een enorm PMS bolwerk daar! :+ Is het niet zo dat de cyclussen van vrouwen die langduring bij elkaar wonen naar elkaar gaan trekken. :)

Maar echt, ik meen het, ik zou het helemaal niet gek vinden om idd wat meer 'community-achtig' te wonen.

Bijvoorbeeld een beetje hofjes-opzet, groot (afgesloten) plein waar de kinderen heerlijk kunnen spelen. :Y
Lijkt mij ook ideaal.
Wij wonen in een appartementencomplexje met een heerlijk grote gezamenlijke tuin.
Nu alleen nog wat meer contact met de andere ouders :Y)
Dat komt wel als Truus wat ouder is en mee kan spelen met de andere kinderen.
pi_99365704
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:08 schreef miss_sly het volgende:
Lijkt me geweldig, BE :Y

then again, als ik er even over nadenk: het wordt dan ook wel heel erg ons-kent-ons enzo. Beetje kliekjesgedoe, en daar hou ik dan weer niet zo van.

Een goede relatie met een moeder uit de buurt lijkt me erg fijn, maar op de een of andere manier ook lastiger in Amsterdam? Of misschien wordt dat wel gemakkelijker als ze straks naar school gaat, dat je meer contacten hebt.
Ik zat laatst te denken om iets van een oudernetwerk op te zetten voor ouders die bij elkaar in de buurt wonen, maar net geen buren zijn. Maar ja, toen schoof ik het idee weer in de la :+
  dinsdag 12 juli 2011 @ 14:14:36 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_99365731
Ik denk wel dat dat soort dingen groeien als kinderen wat meer met elkaar gaan spelen. :Y

Maar zo'n netwerk is helemaal geen gek idee vlgs mij. :Y
pi_99365756
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 13:48 schreef CrazyPrincess het volgende:
Het is gewoon de keerzijde van onze drang naar privacy :)
Jep, inderdaad! Het is wel een belangrijke reden dat wij in Amsterdam blijven wonen. Hier wonen mijn schoonouders bijvoorbeeld en zij hebben al regelmatig bijgesprongen. We zouden het zelf ook wel gered hebben, maar het was soms héél fijn om een oppas te hebben.

Als we gaan verhuizen komen we in een rijtjeswoning te zitten met een hoop buren met kinderen in min of meer dezelfde leeftijsdcategorie. Het zal mij benieuwen of daar iets van wederzijdse hulp gaat ontstaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 12 juli 2011 @ 14:16:09 #256
5428 crew  miss_sly
pi_99365794
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:13 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik zat laatst te denken om iets van een oudernetwerk op te zetten voor ouders die bij elkaar in de buurt wonen, maar net geen buren zijn. Maar ja, toen schoof ik het idee weer in de la :+
Ik vind het wel een goed idee! Zou zoiets zich niet een beetje ontwikkelen vanaf de basisschool?
  Moderator dinsdag 12 juli 2011 @ 14:18:19 #257
5428 crew  miss_sly
pi_99365879
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jep, inderdaad! Het is wel een belangrijke reden dat wij in Amsterdam blijven wonen. Hier wonen mijn schoonouders bijvoorbeeld en zij hebben al regelmatig bijgesprongen. We zouden het zelf ook wel gered hebben, maar het was soms héél fijn om een oppas te hebben.

Als we gaan verhuizen komen we in een rijtjeswoning te zitten met een hoop buren met kinderen in min of meer dezelfde leeftijsdcategorie. Het zal mij benieuwen of daar iets van wederzijdse hulp gaat ontstaan.
Schaap en ik hebben beiden flexibele werkgevers (en gelukkig hebben we weinig calamiteiten en amper een ziek kind gehad), maar als we dat niet hadden gehad, hadden we al een aantal keren een probleem gehad. Mijn ouders wonen sowieso te ver weg voor snelle hulp en mijn schoonouders wonen ook nog ver weg en hebben nog een druk leven.
pi_99365920
Ik denk niet dat ik gebruik zou maken van zo'n netwerk. Dat wil zeggen, je wilt de mensen waar je je kind bij achterlaat een beetje kennen voordat je dat doet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99365969
Da's ook de reden dat ik Lente naar de psz wil doen: contacten opdoen met moeders uit het dorp. Nu heeft dit dorp maar 500 inwoners, dus dat moet wel lukken.

Nils vindt het onzin trouwens en teveel, twee dagen kdv, een dag oma en een ochtend psz. Als ie 'akkoord gaat' pas met 3.5 jaar of zo.

Lente gaat trouwens morgen een dagje naar mn schoonmoeder ipv naar de opvang, die heeft gelukkig een week vakantie. Ze is al wel wat opgeknapt en hoest minder, maar ze slaapt nog heel veel. En bij de opvang komt ze aan een middagdutje van max anderhalf uur. Niet echt bevorderlijk.
  Moderator dinsdag 12 juli 2011 @ 14:22:24 #260
5428 crew  miss_sly
pi_99366043
Ik zing het nog wel 2 jaar uit tot ze naar de basisschool gaat :) Met het aanleggen van een netwerk, bedoel ik dan. Ik vind psz naast kdv en oma ook wat veel, eigenlijk. En niet echt nodig; wat is de meerwaarde naast de kdv?

Claudia, een netwerk van ouders van school leer je natuurlijk wel kennen en dan kan het wel erg handig zijn, lijkt me.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 14:23:10 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_99366080
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:20 schreef Ssserpente het volgende:
Da's ook de reden dat ik Lente naar de psz wil doen: contacten opdoen met moeders uit het dorp. Nu heeft dit dorp maar 500 inwoners, dus dat moet wel lukken.

Nils vindt het onzin trouwens en teveel, twee dagen kdv, een dag oma en een ochtend psz. Als ie 'akkoord gaat' pas met 3.5 jaar of zo.
Wij denken er ook over voor Sasha, idd voor het najaar. Als aanloop/opbouw naar de basisschool.
Anders is het ineens van 3 dagen kdv over naar 4,5 dag school, da's ook heftig. :Y

Claudia, ik zou dan wel zorgen dat dat netwerk elkaar regelmatig spreekt. ;)

Ik heb nl. wel bedacht dat het op die manier toch ook mogelijk moet zijn om bijv. opvang voor de zomervakantie te regelen.

Ik ben op woensdag en vrijdag thuis en zou best dan de kinderen van iemand anders op kunnen vangen voor 2-3 weken. En dan stel ik me zo voor dat die persoon weer mijn kinderen op kan vangen op de dagen dat ik werk etc. etc.
Natuurlijk is het wel een gedoe om uit te zoeken met wie-wanneer op vakantie is, maar het is vlgs mij wel mogelijk en zou een hoop geld schelen. :Y
pi_99366092
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het wel een goed idee! Zou zoiets zich niet een beetje ontwikkelen vanaf de basisschool?
Ja, dat denk ik wel :Y
Maar tot die tijd...
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk niet dat ik gebruik zou maken van zo'n netwerk. Dat wil zeggen, je wilt de mensen waar je je kind bij achterlaat een beetje kennen voordat je dat doet.
Het zou dan ook meer bedoeld zijn om andere jonge ouders te ontmoeten en wie weet wat voor leuks/handigs daaruit rolt.

Maar goed, het idee ligt niet voor niets in de la :+
pi_99366103
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:22 schreef miss_sly het volgende:
Ik zing het nog wel 2 jaar uit tot ze naar de basisschool gaat :) Met het aanleggen van een netwerk, bedoel ik dan. Ik vind psz naast kdv en oma ook wat veel, eigenlijk. En niet echt nodig; wat is de meerwaarde naast de kdv?

Claudia, een netwerk van ouders van school leer je natuurlijk wel kennen en dan kan het wel erg handig zijn, lijkt me.
Voor mij het leren kennen van andere moeders dus. :) En het schijnt dat de psz een educatievere insteek heeft waarbij ze worden voorbereid op het naar school gaan.
pi_99366150
Waar staat 'psz' voor?
Is iets van voorschoolse opvang neem ik aan?
pi_99366166
Peuterspeelzaal. :)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 14:25:22 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_99366171
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:24 schreef CrazyPrincess het volgende:
Waar staat 'psz' voor?
Is iets van voorschoolse opvang neem ik aan?
Peuterspeelzaal. ;)
pi_99366172
Peuterspeelzaal. :)
pi_99366190
:D

Wat zijn we toch behulpzaam. :P
pi_99366198
:D
pi_99366212
mignonne ik zie het nu pas :@ ik ben echt te lang weggeweest, teveel gemist.
Je meisje op het potje, voor een poep nogwel, wat onwijs goed! *O*

Slaapproblemen zijn er hier helaas ook volop Stiemie. Xeentje slaapt sowieso altijd tussen ons in. In haar eigen bedje leggen hebben we al laaang geleden opgegeven. En dat gaat meestal wel goed, maar de laatste weken is ook dat drama. Ze wil gewoon niet naar bed. Niet om 8 uur, niet om 9 uur, en nog steeds niet om 12 uur. En als we dat dan toch doorzetten, is het drama never ending. We blijven altijd bij haar tot ze slaapt, maar de laatste tijd helpt dat ook niet(s). Ik weet niet of het uiteindelijk wel zou gebeuren trouwens (in slaap vallen), want ik hou het niet vol om een uur (of zelfs langer) naast een krijsend meisje te liggen. En weggaan is voor ons geen optie, omdat ze dat sowieso niet zou snappen. Het enige dat wel werkt, en we dan ook bijna iedere avond doen de laatste tijd, is een rondje gaan rijden in de auto. Dan is ze binnen 10 minuten vertrokken en kunnen we haar slapend wegleggen.

We weten niet wat er aan de hand is, maar we denken dat haar mond pijn doet. We zien momenteel dat haar kinnetje breder wordt, dat haar kaakje naar voren komt, ze is echt aan het groeien. En ik kan me voorstellen dat dat best pijnlijk kan zijn. Ik hoop dat dat de oorzaak is, want dan komt er hopelijk snel weer een tijd dat ze wel zonder problemen gaat slapen. 's Middags is trouwens geen enkel probleem, toch wel apart.

Je hebt er misschien niks aan, behalve dat je nogmaals ziet dat jullie niet de enige zijn :*
  dinsdag 12 juli 2011 @ 14:26:09 #271
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_99366214
Halloooo das drie keer, ze is niet doof :P
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_99366218
We gaan je straks overhoren, CP. :P
pi_99366225
Ik kom even dag zeggen. :W

Wij vertrekken morgenvroeg naar onze 'extended family' O+ . Tot over een maand ofzo. *O*
pi_99366274
Wat? Pedospeelzaal? :o
  Moderator dinsdag 12 juli 2011 @ 14:29:36 #275
5428 crew  miss_sly
pi_99366347
Veel plezier alvast groofs *O* Heeeeeerlijk, wat zullen jullie genieten O+

Ssserpente, waarom zou je die contacten eerder op doen op een psz dan op een kdv?

Xenia, dat klinkt ook erg heftig :o wat typisch dat ze dan zo goed slaap dat ze zich zelfs laat overleggen in haar bed!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')