and deliver?quote:
En we zochten er nog twee.quote:Op zondag 10 juli 2011 14:38 schreef belsen het volgende:
Ik heb een mp3-cd'tje gemaakt met daarop 135 échte popnummers uit de jaren 80, dus geen rock of alternative, of wat dan ook. Het ruime merendeel is hitparade muziek.
Noem mij 20 van deze nummers, de 20e goede krijgt het punt.
PS Het is mijn selectie, dus er zijn ook afvallers, die misschien wel op de shortlist stonden, maar het niet gehaald hebben.
PPS Een nummer per artiest.
Nee, Prince charming is ook op de valreep afgevallen.quote:
quote:
Tears For Fears is afgevallen (wel: Head over heels). Cambodia wel.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:44 schreef Homdeck het volgende:
[..]
![]()
Tears for Fears - Sowing the seeds of love
Kim Wilde - Cambodia
Dat maakt 20.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
Het stond op 1 in de jaren 80. Maar verder heb je gelijk.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Weekend is uit de 70s, voor de rest toch wel een leuke compilatie
quote:Toch blijf ik altijd een lady
Een lady, een lady, een lady
Dat is de beste remedie
Anders dan ga je d'r aan
[betwetermodus] Maar Mecano is toch echt pas zomer 1990[/betwetermodus]quote:Op zondag 10 juli 2011 15:54 schreef belsen het volgende:
[..]
Het stond op 1 in de jaren 80. Maar verder heb je gelijk.
Ik moet zeggen dat er een hoop is afgevallen, wat toch wel jammer was.
Ja, maar die is dan oorspronkelijk weer uit '87.quote:Op zondag 10 juli 2011 16:00 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
[betwetermodus] Maar Mecano is toch echt pas zomer 1990[/betwetermodus]
Burnett +1quote:Op zondag 10 juli 2011 08:07 schreef Burnett het volgende:
Uit High Society...?
Sinatra genoemd..., Bing Crosby...?
Madmaster +1quote:Op zondag 10 juli 2011 17:52 schreef MadMaster het volgende:
Vino (Vino, waar blijft de wijn) van Imca Marina
Zo'n etappe is een bron van inspiratiequote:Op zondag 10 juli 2011 18:34 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ahja, leuk bedacht, gezien de etappe van vandaag.
quote:
quote:In 1979 verscheen zijn vierde album J’ai la guitare qui me démange. De SACEM (Société des Auteurs, Compositeurs et Editeurs de Musique) riep hem uit tot best verkochte artiest van de periode 1970-1979. De single Prendre un enfant werd door de luisteraars van RTL uitgeroepen tot één van de tien mooiste liedjes van het decennium.
batrid +1quote:Op maandag 11 juli 2011 09:35 schreef bartrid het volgende:
Prendre un enfant, dan is dat Yves Duteil.
Nope, zij speelt met band en is ook niet de frontvrouw.quote:
n00biedoobiedoo-ah +1quote:
quote:No sex, no drugs, no wine, no women
No fun, no sin, no you, no wonder it's dark
Everyone around me is a total stranger
Ja hoorquote:
Behalve bij Adult Net natuurlijk als dat inderdaad Brix is.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:47 schreef bartrid het volgende:
Nope, zij speelt met band en is ook niet de frontvrouw.
En weer 15x hetzelfde nummer...?quote:Op maandag 11 juli 2011 11:07 schreef bartrid het volgende:
[..]
n00biedoobiedoo-ah +1
Mark E Smith was weer eens op dreef. Prutsen met instellingen van z'n gitarist en bassist, een nummer of 4 vanuit de kleedkamer zingen.
Nope het is niet Brix, Elana Poullou, z'n derde vrouw.quote:Op maandag 11 juli 2011 11:31 schreef ranja het volgende:
[..]
Behalve bij Adult Net natuurlijk als dat inderdaad Brix is.
Nee hoor, genoeg variatie. Lekker lang uitgesponnen ook allemaal.quote:Op maandag 11 juli 2011 11:31 schreef Burnett het volgende:
[..]
En weer 15x hetzelfde nummer...?
Ik kan ze nooit uit elkaar houden...
Niet kunnen zingen, de ongeïnteresseerdheid zelve, eruit zien als iets dat je van je biologieleraar hebt meegekregen om thuis te ontleden...quote:Op maandag 11 juli 2011 11:35 schreef bartrid het volgende:
[..]
Nope het is niet Brix, Elana Poullou, z'n derde vrouw.
bartrid +1quote:Op maandag 11 juli 2011 11:36 schreef bartrid het volgende:
[..]
Nee hoor, genoeg variatie. Lekker lang uitgesponnen ook allemaal.
OT: no fun?
belsen +1quote:
quote:Op maandag 11 juli 2011 12:04 schreef ranja het volgende:
Bekende foto... lijkt wat op Marijne van der Vlugt
Toch een prima combinatie.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:21 schreef ranja het volgende:
Toch, de combinatie leek me wat onwerkelijk maar ze was wel te herkennen
Colour Haze?quote:Op maandag 11 juli 2011 14:27 schreef ranja het volgende:
De 2 albums van Sungrazer zijn uitgekomen op het label Elektrohash. Dit label is eigendom van een band(leider) die daarop de muziek van z'n eigen band en verder wat hij goed vind uitbrengt.
Van welke band is hij?
Bartrid +1quote:
Dat bedacht ik me ook net toen ik hem gepost had.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:08 schreef bartrid het volgende:
Die foto is van een oude lineup, Chris Hakius drumt al een tijdje niet meer met Al.
Wie ga ik morgen zien?
[ afbeelding ]
Ja, dat dacht ik ook.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:46 schreef ranja het volgende:
Ik ken de foto wel maar wie zijn het ook weer...
rafseltje +1quote:Op maandag 11 juli 2011 15:49 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Dat bedacht ik me ook net toen ik hem gepost had.
Unsane die foto?
Bosbeetle +1quote:
Ach nee da's waar.quote:
In dat geval nog een gokje op Jesus Hitlerquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:43 schreef belsen het volgende:
Maar aangezien de foto jesus heet, zal het wel goed zijn.
Een Rickenbacker zo te zien...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
edit: hmm, het is een gitaar denk ik.
Ja, sowieso een Rickenbacker. Maar heeft wel meer de vorm van de basgitaar. Het is eerder de versterker waardoor ik denk dat het een gitaar is.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een Rickenbacker zo te zien...
Heb geprobeerd die afbeeldingen op de bassdrums (wel 2!!) te analyseren, maar daar wordt je geen wijs uit.
Vraag me ook af of die foto werkelijk zo oud is als 'ie lijkt...
Jij weer gelijk.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ja, sowieso een Rickenbacker. Maar heeft wel meer de vorm van de basgitaar. Het is eerder de versterker waardoor ik denk dat het een gitaar is.
jeej in 1 klap mijn punten verdubbeldquote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:20 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Gehenna +1
Beetje laat, excuus voor mij afwezigheid
quote:Als de regen dan weer nadert
En de winter en de herfst
Dan denk ik fijn, fijn, fijn, fijn
Truien aan en stamppot op
Want na regen komt voor dikke jongens in het park
Ook weer zonneschijn...
Hehe, welverdiend punt dan zo.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:42 schreef pipster het volgende:
Ach hoeveel plays zal Manon hiervan in der last.fm hebben staan....
Paul de Leeuw - Blote jongens in het park
Zo dan ook nog maar een stukje tekst van de nummer één uit de lijst van Manonfer, die staat op 57 keer. Welk nummer, van wie?quote:Bonedigger, Bonedigger,
Dogs in the moonlight.
Far away, my well-lit door.
Mr. Beerbelly, Beerbelly,
Blogman +1quote:Paul Simon - You Can Call Me Al
Wat van wie ?quote:On the town,
Sequins evening gown.
Climb those stairs
To that ballroom in the air
Get to poppin.'
chorus
If you dare,
Dream of yesteryear.
In the air
Do a step with Fred Astaire.
Get your top hat.
chorus
You can be
What you want to be
Come waltz with me
Or a hot steppin' boogie.
Funk in the pocket.
chorus
No one stays
In downtown these days.
Country calls
Got us one and all.
B'fore we end
Let me reccommend
What to do
When your heart is light or blue.
Get to steppin.'
berkery +1quote:
NoobieDoobieDoowopChoowop +1quote:Al Jarreau - Does anyone want a Kowalczyk in the garden?
Of Roof Garden.
Foto leek me klein genoeg om de shirts en muts niet te hoeven bewerkenquote:
belsen +1quote:
Ah, daarmee had je het direct geweten zekerquote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nou, dit is ook al zo'n pareltje uit Ruinerwold hoor!
Nee hoor, had het nog even opgezocht net, nog nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Ah, daarmee had je het direct geweten zeker
Yup, Maaike 1 winnares van So You Wanna Be a Popstar 2007, Maaike 2 runner-up bij X-factor 2010.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:29 schreef ranja het volgende:
Beide deelnemers van een talentenjacht, Popstars en X-Factor.
Dacht ik alquote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nee hoor, had het nog even opgezocht net, nog nooit van gehoord.
Er zit iig geen Jammer in Titt'nquote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:30 schreef ranja het volgende:
[..]
Dacht ik alHeb nog even gekeken of er iemand van Titt'n in speelt maar blijkbaar niet.
cafca + 1quote:
Wat van wie?quote:D'r was in vroeger tijd
In de bergen van Zwitserland
Een stoere boerenmeid
Die had geen man
Dat was Mieke...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Yup, Maaike 1 winnares van So You Wanna Be a Popstar 2007, Maaike 2 runner-up bij X-factor 2010.
ranja + 1
Of Wilma, of Hanny, of Sieneke..quote:
But ofcourse!quote:
Denk niet dat die snel iets door Kanye laat produceren.quote:
Welke naam mist hier?quote:"Monster" (featuring Jay-Z, Rick Ross, Nicki Minaj &)
Yep. Best leuke samenwerking.quote:
Die van die klotsende ballen, zeker?quote:
bijnaquote:
nope, maar tis idd krautrockquote:Op woensdag 13 juli 2011 10:28 schreef ranja het volgende:
Ik heb het album wel eerder gezien volgens mij. Misschien een van Guru Guru?
bartrid + 1quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:14 schreef bartrid het volgende:
Ah dat is Popol Vuh - in der garten pharaos.
quote:Emerging in the late-'70s post-punk era, this militant gang of leftist radical politicos from Bristol, England, specialized in a funk-driven cacophony of sound that was abrasive, strident, and ultimately very exciting
Maar daar heb je een originele cd van? Die zijn dacht ik alleen nog uit in Japan.quote:
Van The Pop Group? De geremasterde versie is makkelijk op amazon te vinden:quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:44 schreef belsen het volgende:
[..]
Maar daar heb je een originele cd van? Die zijn dacht ik alleen nog uit in Japan.
Wurzel ja.quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:52 schreef ranja het volgende:
Ik las gister in het 'overleden' topic dat een ex-gitarist mat Motörhead dood is. Is hij dat?
Oké, hij was een paar geleden nog overal bijna onleverbaar. Ook maar eens bij Plato vragen dan. Voor dat geld heb je toch een mooie en leuke cd.quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:52 schreef bartrid het volgende:
[..]
Van The Pop Group? De geremasterde versie is makkelijk op amazon te vinden:
http://www.amazon.co.uk/Y(...)id=1310550696&sr=8-1
Hij schijnt een hartaanval gehad te hebben terwijl hij een Guiness aan het inschenken was. Rock and Roll!quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:01 schreef Mark het volgende:
Wurzel, inderdaad. Het antwoord van ranja vind ik voldoende to the point.
ranja +1
Bono, altijd Bonoquote:Op woensdag 13 juli 2011 13:01 schreef MadMaster het volgende:
Wie was de grote vredesstichter in de muziekwereld gisteren?
Ook van Life of Agony geweestquote:Op woensdag 13 juli 2011 12:56 schreef ranja het volgende:
[..]
en Whitfield Crane (wie? zanger van Ugly Kid Joe schijnbaar)
quote:
quote:The video's protagonist is a small, humanoid being, who lives and sleeps in a rusty room sparsely decorated with a bed, table and chair inside an abandoned mansion. He happens upon a wooden box, which he opens near the beginning. Its contents are kept hidden for the majority of the video's duration, but it seems whatever it is has had adverse effects - there are repeated shots of the humanoid levitating in his chair, and his head and arm vibrating wildly. While experiencing these effects, he ventures through his living quarters and its many corridors
De band is goed, nummer niet.quote:
Ik las het net nadat ik tool stinkfist had gepostquote:
Aenema?quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:35 schreef bartrid het volgende:
Iemand anders? De band is in ieder geval Tool...
quote:The band also filmed a music video for "[]," centered on the band dressed as comical-looking, shiny latex-suited cowboys. The costumes bore a strong resemblance to those used in a popular Duracell advertising campaign at the time which featured a family of battery-powered, toy-like people (the Puttermans). In an interview, bandleader {} revealed the suits were intended to resemble "cheap plastic cowboy action figures." The video jumps between shots of the band playing in a barn and of the band engaged in parodies of cowboy activities.
Mja die albumtitel weet ik dus echt nietquote:Op woensdag 13 juli 2011 13:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Welk album van wie?
(ik moet er bij zeggen dat fotoshop de bandnaam en album titel wel erg goed heeft weggepoetst dat staat er normaal dus nog bij)
maar je weet wel welk albumquote:Op woensdag 13 juli 2011 14:00 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Mja die albumtitel weet ik dus echt niet
Noem maar dan krijg je de puntenquote:Op woensdag 13 juli 2011 14:03 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Ja ik weet wel een heel woord van de albumtitel
quote:
Weer wat geleerd. Welk album van wie?quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]Naugahyde (een soort nep leer)
Ralfseltje +1
[ afbeelding ]
Na het concert gewoon het publiek in lopen en weggaanquote:Op woensdag 13 juli 2011 14:35 schreef pipster het volgende:
Och ja , dat was het, die David toch... Fucked up een keer op Lowlands gezien, was zeer leuk concert... de herhaling een (half) jaartje later in de Paradiso viel echter zwaar tegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |