abonnement Unibet Coolblue
pi_99285067
Ik heb in precies dezelfde situatie gezeten en ik kan je vertellen dat dit een gevoelig onderwerp is, wat een relatie op een gegeven moment kan doen stuklopen (wat bij mij ook is gebeurd).

Nou moet ik zeggen, dat er uiterard veel meer dingen speelde, maar vaak als er een discussie was over geld kwam dit toch weer boven.

Mijn advies is om een jaar te gaan samenwonen om te kijken hoe het bevalt en daarna toch echt met zijn tweeen een huis te kopen.

Waarbij je dit eerste jaar de hypotheek alleen betaald (dat deed je daarvoor immers ook al!) want dat haalt toch een stukje 'afknappende' krenterigheid bij je weg. De gas/water/elektra splitsen voor 50% kan wel prima. Verder salarissen gewoon op eigen rekeningen laten storten.

En wanneer jullie wat zekerder van elkaar zijn, dus misschien de stap wagen 'volwaardig' te gaan samenwonen.
pi_99285370
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Sluit een verzekering voor de hypotheeksom (of het deel dat ze zal 'moeten' aflossen om de kosten wel zelf op te brengen) en laat haar die betalen (in verband met erfbelasting wel zo slim).
Okay, dat is wel slim. Dus effe een rekensom maken voor haar salaris.

Impliciet zit hierin, dat ik een testament laat opmaken, dat het huis van haar wordt, klopt mijn denkwijze?
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
pi_99285437
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:27 schreef Moogwai10 het volgende:
Ik heb in precies dezelfde situatie gezeten en ik kan je vertellen dat dit een gevoelig onderwerp is
Ja klopt. Ze vindt het heel vervelend om hierover te praten. Het heeft gek genoeg ook nauwelijks haar interesse.
quote:
Waarbij je dit eerste jaar de hypotheek alleen betaald (dat deed je daarvoor immers ook al!) want dat haalt toch een stukje 'afknappende' krenterigheid bij je weg. De gas/water/elektra splitsen voor 50% kan wel prima. Verder salarissen gewoon op eigen rekeningen laten storten.

En wanneer jullie wat zekerder van elkaar zijn, dus misschien de stap wagen 'volwaardig' te gaan samenwonen.
Beide opmerkingen heel goed idee, dat ga ik zeker mee nemen.
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
pi_99285527
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:43 schreef nikky het volgende:
Wat een hoop geblaat hier zeg... met de vrouw wil de helft en bladiebla, zij krijgt niet de helft, zij krijgt niet al zijn geld... etc. Ik heb zelf ook een koophuis, maar wanneer ik ga samenwonen is dat van ons samen. Anders is het net of hij te gast is en niet werkelijk ook zijn stekkie.

Je kunt toch afspreken dat bij verlaten de helft van de overwaarde meekrijgt die in de periode is ontstaan waarin zij ook in het huis woonachtig was?
Voorbeeld:
Tien jaar samengewoond. Huis 15.000 in waarde gestegen in die tien jaar van samenwonen, de helft is 7.500 en dit is dan voor de wederhelft.
Wij hebben geprobeert dit in ons samsnlevingscontract op te nemen, echter dit kon niet zij de notaris: meedelen in de meerwaarde kan alleen als mijn vriendin medeeigenaar zou worden, wat had betekend, overdragsbelasting betalen....
Alternatief: dit niet opnemen in contract, maar in los document dat jullie zelf bewaren, en ervanuit gaan dat de meerwaarde beperkt is waardoor het bedrag, mocht het hiervan komen, niet opvalt bij de belastingdienst.

Wij hebben uiteindelijk samen een andere woning gekocht en mijn appartement verkocht, dus ik heb verder geen advies en crea oplossingen, behalve dat je beter nu, in alle begrip en toegeeflijkheid voor elkaar goede afspraken kunt maken, dan op het moment dat je elkaars bloed kan drinken een oplossing te moeten vinden....
pi_99286827
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:39 schreef winterapfel het volgende:

[..]


Wij hebben uiteindelijk samen een andere woning gekocht en mijn appartement verkocht, dus ik heb verder geen advies en crea oplossingen, behalve dat je beter nu, in alle begrip en toegeeflijkheid voor elkaar goede afspraken kunt maken, dan op het moment dat je elkaars bloed kan drinken een oplossing te moeten vinden....
Dit! Nu is allemaal koek en ei en gunnen jullie elkaar de wereld, maar je zult niet het eerste stel zijn dat elkaar het leven zuur maakt nadat jullie uit elkaar gaan.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  Milf zondag 10 juli 2011 @ 18:11:42 #56
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_99286854
Maar nog even, is het niet zo dat bij beëindiging van de relatie na zoveel dat de andere partij sowieso een gedeelte kan 'opeisen'? Hoe wordt dat berekend dan? Ik neem aan dat een rechter niet willekeurig een bedrag toekent aan een partij. Persoonlijk lijkt het mij dan verstandiger om dit van te voren vast te leggen dan pas uit te vechten voor de rechter oid.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf zondag 10 juli 2011 @ 18:13:14 #57
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_99286902
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:10 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Dit! Nu is allemaal koek en ei en gunnen jullie elkaar de wereld, maar je zult niet het eerste stel zijn dat elkaar het leven zuur maakt nadat jullie uit elkaar gaan.
Psies.

Mijn huis blijft dan ook van mij. Ten alle tijde, maar ik zal niet zeggen dat mijn partner (die heb ik trouwens niet :') ) het huis moet verlaten omdat mijn dochter het huis erft wanneer ik overlijd. En ook niet na 20 jaar samenwonen pak je koffertje maar en dat is alles wat je bezit. Zou ik nogal vreemd vinden.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_99287467
jij lijkt me echt zo1tje met kort blond haar en een zwart ''trendy'' brilletje :')
  zondag 10 juli 2011 @ 18:32:03 #59
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99287546
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:11 schreef nikky het volgende:
Maar nog even, is het niet zo dat bij beëindiging van de relatie na zoveel dat de andere partij sowieso een gedeelte kan 'opeisen'? Hoe wordt dat berekend dan? Ik neem aan dat een rechter niet willekeurig een bedrag toekent aan een partij. Persoonlijk lijkt het mij dan verstandiger om dit van te voren vast te leggen dan pas uit te vechten voor de rechter oid.
Heh?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Milf zondag 10 juli 2011 @ 18:33:19 #60
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_99287589
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:32 schreef eriksd het volgende:

[..]

Heh?
Geen ervaring hoor :P. Iets wat je el eens hoort via via, maar nooit weet of het waar is ;).
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:29 schreef Gulmez het volgende:
jij lijkt me echt zo1tje met kort blond haar en een zwart ''trendy'' brilletje :')
Nee.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_99288073
Maar gaan jullie kinderen nemen in de toekomst? En moeten die kinderen dan ook een huurflatje gaan zoeken?
  zondag 10 juli 2011 @ 18:55:05 #62
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_99288198
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:50 schreef Troeta het volgende:
Maar gaan jullie kinderen nemen in de toekomst? En moeten die kinderen dan ook een huurflatje gaan zoeken?
Dan erven de kinderen, niet de ouders van de erflater.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_99297694
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:50 schreef Troeta het volgende:
Maar gaan jullie kinderen nemen in de toekomst? En moeten die kinderen dan ook een huurflatje gaan zoeken?
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:13 schreef nikky het volgende:
Mijn huis blijft dan ook van mij. Ten alle tijde, maar ik zal niet zeggen dat mijn partner (die heb ik trouwens niet :') ) het huis moet verlaten omdat mijn dochter het huis erft wanneer ik overlijd.
Nee, dat had ik over het hoofd gezien, dat kunnen we dichttimmeren als er kinderen in het spel zijn.

quote:
En ook niet na 20 jaar samenwonen pak je koffertje maar en dat is alles wat je bezit. Zou ik nogal vreemd vinden.
Nou ja, als je niks spaart, dan heb je ook niets. Ik denk daarom dat het het beste is, als zij de helft van mijn hypotheekrente betaalt, en van wat zij overhoudt, ze spaart of belegt voor later.
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
pi_99297827
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:59 schreef Document1 het volgende:
Serieuze vraag: hou je wel van dr? Je komt ietwat harteloos over.
Wat een onzin. Zo hebben wij het ook gedaan. Alleen ben ik bij mijn huidige vrouw ingetrokken. Hebben exact dezelfde constructie gehanteerd. Inmiddels hebben we samen een huis en getoruwd ed. Je mag best rationeel nadenken over dit soort zaken, want als het mis gaat kun je er donder op zeggen dat het wat minder vriendelijk gaat dan bij elkaar intrekken.

Het beste is meteen een samenlevingscontract opstellen, waarin eea gergeeld wordt. De notaris betaal je er wel wat voor, maar het zorgt wel voor duidelijkheid als je uit elkaar gaat.
Whatever...
pi_99300879
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:18 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het beste is meteen een samenlevingscontract opstellen, waarin eea gergeeld wordt. De notaris betaal je er wel wat voor, maar het zorgt wel voor duidelijkheid als je uit elkaar gaat.
Met mijn vorige vriendin had ik een samenlevingscontract. Toen we uit elkaar gingen, stond er echter geen letter in het contract dat ons hielp. Het ging alleen maar over de zorgplicht naar elkaar toe.

Dus je tip is aardig, maar dan nog: wat moet er dan in staan? Als ik de bovenstaande discussie voor mezelf zou moeten samenvatten, zou ik zeggen: testament laten opmaken.
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
pi_99301779
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:51 schreef jochem8 het volgende:
Bart, als ze met jouw voorstellen akkoord gaat lach ik me de ballen uit de broek :D
:P
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 10 juli 2011 @ 23:45:50 #67
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_99302556
Je klinkt echt alsof je binnenkort dood gaat met je gepraat over overlijden en het testament.
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 11 juli 2011 @ 00:15:20 #68
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_99303979
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 23:45 schreef Luxuria het volgende:
Je klinkt echt alsof je binnenkort dood gaat met je gepraat over overlijden en het testament.
Er zijn ook veel mensen van overtuigd dat het niet gebeurt, die niks regelen en dan komen te overlijden. Dan is het allicht beter om er wel over na te denken en e.e.a. te regelen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_99310709
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 23:14 schreef bart1977 het volgende:

[..]

Met mijn vorige vriendin had ik een samenlevingscontract. Toen we uit elkaar gingen, stond er echter geen letter in het contract dat ons hielp. Het ging alleen maar over de zorgplicht naar elkaar toe.

Dus je tip is aardig, maar dan nog: wat moet er dan in staan? Als ik de bovenstaande discussie voor mezelf zou moeten samenvatten, zou ik zeggen: testament laten opmaken.
Testament regelt alleen maar wat bij dood. Ook interessant, maar voorlopig is beëindiging van de relatie vermoedelijk een groter risico. Als zij bij jou woont en ze wordt enorm vals bij beëindiging van de relatie, heb je een probleem. Als ze bij beëindiging realtie gewoon een normaal mens blijft, dan kan het allemaal ongeveer zoals je in de OP voorstelt.
Daartussenin kom je volgens mij toch bij een samenlevingscontract uit waarbij je precies de punten uit je OP probeert vast te leggen.

Haar laten meebetalen aan het wonen lijkt me heel redelijk. Of je dat nu benoemt als deel van de rente of de aflossing maakt volgens mij niet echt uit - het mag een reëel bedrag zijn bij wijze van uitgespaarde huur maar niet zoveel dat ze eigenlijk een koophuis betaalt dat ze niet opstrijkt.

En je kan de regeling over een tijd weer veranderen he, je hoeft niet nu een levenslange relatie te overzien.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 11 juli 2011 @ 09:17:17 #70
324665 meth77
to do or not to do
pi_99310738
quote:
19s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:47 schreef Jojoortje het volgende:
Jij komt te overlijden en zij moet dan verkassen?
Ja dat vind ik ook een tikkie asociaal, je maakt toch een samenlevingsovereenkomst op
  maandag 11 juli 2011 @ 09:59:33 #71
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_99311444
Mijn vriendin is ook bij mij ingetrokken toen we gingen samenwonen. Aangezien we allebei ongeveer evenveel verdienen, betalen we gewoon allebei de helft van alle kosten. Zij heeft echter niet de helft van de hypotheek gekregen (dus geen eigenaar). Dit hebben we met name zo gelaten, omdat we toch over een tijdje gaan verhuizen. Als we permanent in mijn appartement zouden blijven wonen, zou ik dit wel anders gaan regelen.

Maar goed, ik snap best dat je niet nu al gelijk je halve huis weg wilt geven. Daar is de relatie nog te kort voor. Hoe je het dan moet regelen is inderdaad lastig, maar het belangrijkste punt is dat je er samen uit komt.

Het is misschien wel allemaal heel zakelijk om hier zo over te praten en ik snap ook wel dat je vriendin daar geen behoefte aan heeft. Die wil gewoon lekker bij haar vriend wonen en samen op de bank zitten *; Dat had mijn vriendin ook. Maar het is wel verstandig om de liefde even te parkeren en dit goed door te spreken. Het is niet leuk om na te denken over wat er gebeurd als een van beiden overlijdt of als de relatie stukloopt, maar helaas gebeurt het allemaal veel te vaak om het maar te negeren en te denken dat het alleen bij anderen gebeurt.
  maandag 11 juli 2011 @ 10:59:32 #72
324665 meth77
to do or not to do
pi_99312805
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:52 schreef opa_sigaar het volgende:
Jij komt te overlijden, zij zit in een rouwproces en kan gelijktijdig op zoek naar een nieuw onderkomen?

Daar de kans klein is dat je plotsklaps overlijdt lijkt me dit alsnog geen ideale situatie.
_O- :W
  maandag 11 juli 2011 @ 11:14:29 #73
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99313239
Heeft ts al geinformeerd hoeveel centjes schoonpaps heeft :?
Dan zou een huwelijk in gemeenschap vam goederen wel eens de oplossing kunnen zijn voor deze centenneuker :D
pi_99313748
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Heeft ts al geinformeerd hoeveel centjes schoonpaps heeft :?
Dan zou een huwelijk in gemeenschap vam goederen wel eens de oplossing kunnen zijn voor deze centenneuker :D
Ik begrijp ts wel, hij heeft de woning zelf gekocht en de woning overzetten of verkopen kost veel geld. Ik zou alleen niet akkoord gaan met het bijleggen van de rente als ik er zelf niets aan overhoudt. Wel aan gwl, boodschappen, auto etc. Als ze slim is opent ze een spaarrekening, dan kunnen ze in de toekomst samen groter gaan wonen.
pi_99313882
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:34 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Ik begrijp ts wel, hij heeft de woning zelf gekocht en de woning overzetten of verkopen kost veel geld. Ik zou alleen niet akkoord gaan met het bijleggen van de rente als ik er zelf niets aan overhoudt.
...
Hoezo niet? Hoe is dit anders dan huur?
pi_99313998
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:38 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hoezo niet? Hoe is dit anders dan huur?
Nergens recht op, risico dat ze op straat komt te staan. Bij huur heb je rechten wanneer je netjes de huur betaald.
pi_99314582
De vriendin van TS zou eigenlijk natuurlijk helemaal niets hoeven betalen, het huis is en blijft immers van TS. Wanneer TS van mening is dat op geen enkel moment de vriendin van TS aanspraak op het huis zou mogen maken, dan zou TS natuurlijk ook zo flink moeten zijn om de kosten allemaal zelf te betalen. Geen rechten van vriendin van TS, maar dan ook geen verplichtingen waar ze verder niets aan heeft.
Dat vriendin verder wel de kosten van energie, boodschappen, etc deelt, lijkt me dan wel weer logisch...
pi_99315713
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:59 schreef PaarsBeestje het volgende:
De vriendin van TS zou eigenlijk natuurlijk helemaal niets hoeven betalen, het huis is en blijft immers van TS. Wanneer TS van mening is dat op geen enkel moment de vriendin van TS aanspraak op het huis zou mogen maken, dan zou TS natuurlijk ook zo flink moeten zijn om de kosten allemaal zelf te betalen. Geen rechten van vriendin van TS, maar dan ook geen verplichtingen waar ze verder niets aan heeft.
Dat vriendin verder wel de kosten van energie, boodschappen, etc deelt, lijkt me dan wel weer logisch...
Dit.

Als vriendin meebetaalt aan huis, zonder daarvoor enig recht op (een deel van) het huis te krijgen lijkt me niet reëel.

Als de relatie goed blijft gaan, willen jullie misschien wel ooit een ander huis, dat kan je dan samen kopen.
pi_99316497
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:41 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Nergens recht op, risico dat ze op straat komt te staan. Bij huur heb je rechten wanneer je netjes de huur betaald.
Vergelijk het met de situatie waarbij TS hoofdhuurder is en zij erbij komt wonen. Wie gaat er dan weg als de relatie uit gaat? Precies, zij. Situatie is alleen anders bij overlijden. Dus okee, dan hoeft ze niet de helft van de rente te betalen, maar (ik zeg maar wat) 45%.

quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:59 schreef PaarsBeestje het volgende:
De vriendin van TS zou eigenlijk natuurlijk helemaal niets hoeven betalen, het huis is en blijft immers van TS. Wanneer TS van mening is dat op geen enkel moment de vriendin van TS aanspraak op het huis zou mogen maken, dan zou TS natuurlijk ook zo flink moeten zijn om de kosten allemaal zelf te betalen. Geen rechten van vriendin van TS, maar dan ook geen verplichtingen waar ze verder niets aan heeft.
Wat een onzin, ze woont toch in dat huis?
quote:
Dat vriendin verder wel de kosten van energie, boodschappen, etc deelt, lijkt me dan wel weer logisch...
Want? Betaal jij in je huurwoning ook alleen maar energie, boodschappen etc, of toch ook nog huur? En wat denk je, is die huur alleen maar een risicopremie voor jouw recht om daar te mogen blijven wonen, of zal dat ook iets van een vergoeding zijn voor het gebruik van het huis (woongenot)?

quote:
3s.gif Op maandag 11 juli 2011 12:34 schreef Zolena het volgende:

[..]

Dit.

Als vriendin meebetaalt aan huis, zonder daarvoor enig recht op (een deel van) het huis te krijgen lijkt me niet reëel.

Als de relatie goed blijft gaan, willen jullie misschien wel ooit een ander huis, dat kan je dan samen kopen.
Golddiggers! >:)
pi_99316665
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 12:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

Vergelijk het met de situatie waarbij TS hoofdhuurder is en zij erbij komt wonen. Wie gaat er dan weg als de relatie uit gaat? Precies, zij. Situatie is alleen anders bij overlijden. Dus okee, dan hoeft ze niet de helft van de rente te betalen, maar (ik zeg maar wat) 45%.

[..]

Wat een onzin, ze woont toch in dat huis?

[..]

Want? Betaal jij in je huurwoning ook alleen maar energie, boodschappen etc, of toch ook nog huur? En wat denk je, is die huur alleen maar een risicopremie voor jouw recht om daar te mogen blijven wonen, of zal dat ook iets van een vergoeding zijn voor het gebruik van het huis (woongenot)?

[..]

Golddiggers! >:)
Maar bij huur kun je gewoon in je huis blijven wonen als er iets gebeurt, dat is hier nog niet eens het geval. Zodra er iets mis gaat, moet ze wegwezen (en snel ook een beetje als ik de reacties van TS lees). Niets mis mee, dat is iets wat ze zelf samen moeten weten. Niet helemaal eerlijk is dan dat ze voor dat huis moet betalen. Het is geen gunst hè dat ze daar mag wonen? Ik neem toch aan dat TS toch ook wel graag met haar in één huis wil gaan wonen. Als dat niet het geval is, moet hij er uberhaupt niet aan beginnen.
pi_99316975
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2011 13:03 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Maar bij huur kun je gewoon in je huis blijven wonen als er iets gebeurt, dat is hier nog niet eens het geval. Zodra er iets mis gaat, moet ze wegwezen (en snel ook een beetje als ik de reacties van TS lees). Niets mis mee, dat is iets wat ze zelf samen moeten weten.
En dan hoeft ze daarom dus helemaal geen huur te betalen volgens jou? Lees nogmaals mijn reactie, waaruit denk jij dat de huurprijs bestaat? Betaal je voor het recht om er te blijven wonen (tegen betaling) als er iets misgaat, of betaal je (ook) voor het gebruik van de woning?

Het is écht niet logisch dat ze helemaal niets mee hoeft te betalen aan het rentedeel van de hypotheek.
quote:
Niet helemaal eerlijk is dan dat ze voor dat huis moet betalen. Het is geen gunst hè dat ze daar mag wonen? Ik neem toch aan dat TS toch ook wel graag met haar in één huis wil gaan wonen. Als dat niet het geval is, moet hij er uberhaupt niet aan beginnen.
Dus, wat jullie eigenlijk zeggen is dat zij alleen maar de extra kosten moet betalen die TS niet zou hebben als zij niet bij hem in zou trekken. Dat is een beetje als een "vriend" die overal met je mee wil rijden maar nooit iets betaalt voor de benzine, onder het mom van "zonder mij zou je ook met de auto zijn gegaan dus het kost je niks extra". :') ik hoef je niet te vertellen dat dat soort vriendschappen niet lang stand houden
pi_99318548
Gooi alletwee een maandelijks bedrag op een gezamelijke rekening.

Jij 2x zoveel als je vriendin.

Betaal daar alles van.

Sluit een levensverzekering af met haar als begunstigde, stop die verzekering als jullie uit elkaar gaan.

Klaar.
  maandag 11 juli 2011 @ 14:24:35 #83
286575 Roces18
Chef de party
pi_99319372
Toch niet meer dan normaal dat TS zijn vriendin een deel van de rente betaald. Zie het als huur, TS is toch geen suikeroompje van haar. ;)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_99319698
Het gaat er niet zozeer om dat TS haar moet sponsoren, het gaat erom dat ze wel mee betaald en geen rechten krijgt mbt de betalingen. Als jij je huis onderverhuurt krijgt de huurder rechten wat oa betekend dat je de huurder er niet zomaar uit mag gooien (tenzij daar voor getekend is).

Dan zou ik voorstellen dat ze 33% van het netto bedrag maandelijks betaald en TS 67%.

50-50 zonder enig vorm van recht zou ik imo niet voor willen tekenen tenzij het huis op mijn naam zou staan...
  maandag 11 juli 2011 @ 14:38:04 #85
286575 Roces18
Chef de party
pi_99319877
Zonder pics kan ik niet verder...
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_99319938
Mooi mokkel = gratis

Regelmatige McDonalds bezoekster = 50%?

Zoiets Roces18? :')
  maandag 11 juli 2011 @ 14:44:14 #87
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_99320140
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:52 schreef bart1977 het volgende:
Nou, ik denk dat het voor haar heel lastig wordt om de hypotheek op te brengen. Ik wil haar goed
Ze kan die toko dan toch verkopen?
Of sluit een overlijdensrisicoverzekering af.

quote:
Kijk jongens, ik ben niet harteloos. Ik zie alleen niet in waarom ze er bij een relatie financieel op vooruit hoeft
Raar, dat je een hoer je vriendin noemt?

En de helft van de rente betalen? Je hebt wel een erg naief chickie gescoord! _O-
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 11 juli 2011 @ 14:50:33 #88
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_99320401
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:15 schreef bart1977 het volgende:
Nou ja, als je niks spaart, dan heb je ook niets. Ik denk daarom dat het het beste is, als zij de helft van mijn hypotheekrente betaalt, en van wat zij overhoudt, ze spaart of belegt voor later.
Dus jij je hypotheekrente lekker aftrekken, en zij jou lekker aftrekken.
Goed geregeld!
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 11 juli 2011 @ 14:57:53 #89
324665 meth77
to do or not to do
pi_99320688
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 14:50 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dus jij je hypotheekrente lekker aftrekken, en zij jou lekker aftrekken.
Goed geregeld!
lekker als je partner zich voortdurend belazerd voelt, ik zou maar niet samengaan wonen
  maandag 11 juli 2011 @ 14:58:53 #90
324665 meth77
to do or not to do
pi_99320725
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 13:58 schreef HansvD het volgende:
Gooi alletwee een maandelijks bedrag op een gezamelijke rekening.

Jij 2x zoveel als je vriendin.

Betaal daar alles van.

Sluit een levensverzekering af met haar als begunstigde, stop die verzekering als jullie uit elkaar gaan.

Klaar.
dat dus
  maandag 11 juli 2011 @ 15:03:51 #91
286575 Roces18
Chef de party
pi_99320912
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 14:39 schreef muhahaha het volgende:
Mooi mokkel = gratis

Regelmatige McDonalds bezoekster = 50%?

Zoiets Roces18? :')
Nee.
Want die regelmatige McDonalds bezoeker kan misschien wel een snelle metabolisme hebben. Waardoor ze ook erg dun is. Maar dun is niet per se knap.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 11 juli 2011 @ 15:10:56 #92
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99321191
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:34 schreef muhahaha het volgende:
Als ze slim is opent ze een spaarrekening, dan kunnen ze in de toekomst samen groter gaan wonen.
:N als ze echt slim is rent ze zo hard mogelijk weg van deze centenneuker ;)
En belt ze de notaristelefoon hoe een samenevingscontract eruit ziet :Y
:W Bart :r
  maandag 11 juli 2011 @ 15:34:25 #93
286575 Roces18
Chef de party
pi_99322073
quote:
6s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:10 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:N als ze echt slim is rent ze zo hard mogelijk weg van deze centenneuker ;
Hoezo centenneuker? Beter dan zo naïef zijn en denken dat iedereen het beste met je voort hebt.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_99322482
quote:
6s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:10 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:N als ze echt slim is rent ze zo hard mogelijk weg van deze centenneuker ;)
En belt ze de notaristelefoon hoe een samenevingscontract eruit ziet :Y
:W Bart :r
Leer deze maar vast uit je hoofd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 11 juli 2011 @ 15:51:09 #95
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99322711
Bart kan beter een pools wijf in huis halen dan weet hij zeker dat ze alleen om de ¤ te doen is :6
pi_99323052
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bart kan beter een pools wijf in huis halen dan weet hij zeker dat ze alleen om de ¤ te doen is :6
Jij weet het dus ook niet.
Eerst denken, dan typen
pi_99323362
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:00 schreef Piger het volgende:

[..]

Jij weet het dus ook niet.
Waarschijnlijk gebruikt zijn eega dezelfde redenatie als de lieftallige dames eerder in dit topic: "Als je écht van me houdt betaal je de hypotheekrente".

waarbij "hypotheekrente" natuurlijk regelmatig wordt vervangen door "potje zalf van 200 euro", "weekendje weg met vriendinnen", "Louis Vuitton-handtas", "nieuwe fiat 500" of "etentje met een ex-vriend (maar hij is homo tegenwoordig hoor!)" :')
pi_99323428
Ik zou een gezamenlijke rekening openen en dat beide bijvoorbeeld 50% van zijn/haar nettosalaris inlegt en daar alle kosten van betalen.

En stel je betaal 600 euri per maand aan rente. Je krijg aan HRA bijvb. 200 euri per maand. Dus zijn de totale rentekosten 400 euri. Die 400 euri wordt dan ook vanuit de gezamenlijke rekening maandelijks naar jouw rekening gestort, ervan uitgaande dat vanuit jouw betaalrekening de hypotheek betaald wordt.
pi_99329137
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:06 schreef ex het volgende:
lol, ik snap je wel hoor. Het is misschien wat hard voor sommige vrouwen maar ik ken genoeg situaties waarin iemand niet nadenkt over dit soort dingen en daarna gruwelijk genaaid wordt als het uitgaat.
Dont fall for the pussytrap
  maandag 11 juli 2011 @ 19:05:19 #100
286575 Roces18
Chef de party
pi_99330557
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 18:34 schreef Kickstart het volgende:

[..]

Dont fall for the pussytrap
money before bitches is de welbekende variant op bro's before ho's
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')