abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99313998
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:38 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hoezo niet? Hoe is dit anders dan huur?
Nergens recht op, risico dat ze op straat komt te staan. Bij huur heb je rechten wanneer je netjes de huur betaald.
pi_99314582
De vriendin van TS zou eigenlijk natuurlijk helemaal niets hoeven betalen, het huis is en blijft immers van TS. Wanneer TS van mening is dat op geen enkel moment de vriendin van TS aanspraak op het huis zou mogen maken, dan zou TS natuurlijk ook zo flink moeten zijn om de kosten allemaal zelf te betalen. Geen rechten van vriendin van TS, maar dan ook geen verplichtingen waar ze verder niets aan heeft.
Dat vriendin verder wel de kosten van energie, boodschappen, etc deelt, lijkt me dan wel weer logisch...
pi_99315713
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:59 schreef PaarsBeestje het volgende:
De vriendin van TS zou eigenlijk natuurlijk helemaal niets hoeven betalen, het huis is en blijft immers van TS. Wanneer TS van mening is dat op geen enkel moment de vriendin van TS aanspraak op het huis zou mogen maken, dan zou TS natuurlijk ook zo flink moeten zijn om de kosten allemaal zelf te betalen. Geen rechten van vriendin van TS, maar dan ook geen verplichtingen waar ze verder niets aan heeft.
Dat vriendin verder wel de kosten van energie, boodschappen, etc deelt, lijkt me dan wel weer logisch...
Dit.

Als vriendin meebetaalt aan huis, zonder daarvoor enig recht op (een deel van) het huis te krijgen lijkt me niet reëel.

Als de relatie goed blijft gaan, willen jullie misschien wel ooit een ander huis, dat kan je dan samen kopen.
pi_99316497
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:41 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Nergens recht op, risico dat ze op straat komt te staan. Bij huur heb je rechten wanneer je netjes de huur betaald.
Vergelijk het met de situatie waarbij TS hoofdhuurder is en zij erbij komt wonen. Wie gaat er dan weg als de relatie uit gaat? Precies, zij. Situatie is alleen anders bij overlijden. Dus okee, dan hoeft ze niet de helft van de rente te betalen, maar (ik zeg maar wat) 45%.

quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:59 schreef PaarsBeestje het volgende:
Wat een onzin, ze woont toch in dat huis?
quote:
Want? Betaal jij in je huurwoning ook alleen maar energie, boodschappen etc, of toch ook nog huur? En wat denk je, is die huur alleen maar een risicopremie voor jouw recht om daar te mogen blijven wonen, of zal dat ook iets van een vergoeding zijn voor het gebruik van het huis (woongenot)?

quote:
3s.gif Op maandag 11 juli 2011 12:34 schreef Zolena het volgende:

[..]

Dit.

Als vriendin meebetaalt aan huis, zonder daarvoor enig recht op (een deel van) het huis te krijgen lijkt me niet reëel.

Als de relatie goed blijft gaan, willen jullie misschien wel ooit een ander huis, dat kan je dan samen kopen.
Golddiggers! >:)
pi_99316665
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 12:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

Vergelijk het met de situatie waarbij TS hoofdhuurder is en zij erbij komt wonen. Wie gaat er dan weg als de relatie uit gaat? Precies, zij. Situatie is alleen anders bij overlijden. Dus okee, dan hoeft ze niet de helft van de rente te betalen, maar (ik zeg maar wat) 45%.

[..]

Wat een onzin, ze woont toch in dat huis?

[..]

Want? Betaal jij in je huurwoning ook alleen maar energie, boodschappen etc, of toch ook nog huur? En wat denk je, is die huur alleen maar een risicopremie voor jouw recht om daar te mogen blijven wonen, of zal dat ook iets van een vergoeding zijn voor het gebruik van het huis (woongenot)?

[..]

Golddiggers! >:)
Maar bij huur kun je gewoon in je huis blijven wonen als er iets gebeurt, dat is hier nog niet eens het geval. Zodra er iets mis gaat, moet ze wegwezen (en snel ook een beetje als ik de reacties van TS lees). Niets mis mee, dat is iets wat ze zelf samen moeten weten. Niet helemaal eerlijk is dan dat ze voor dat huis moet betalen. Het is geen gunst hè dat ze daar mag wonen? Ik neem toch aan dat TS toch ook wel graag met haar in één huis wil gaan wonen. Als dat niet het geval is, moet hij er uberhaupt niet aan beginnen.
pi_99316975
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2011 13:03 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Maar bij huur kun je gewoon in je huis blijven wonen als er iets gebeurt, dat is hier nog niet eens het geval. Zodra er iets mis gaat, moet ze wegwezen (en snel ook een beetje als ik de reacties van TS lees). Niets mis mee, dat is iets wat ze zelf samen moeten weten.
En dan hoeft ze daarom dus helemaal geen huur te betalen volgens jou? Lees nogmaals mijn reactie, waaruit denk jij dat de huurprijs bestaat? Betaal je voor het recht om er te blijven wonen (tegen betaling) als er iets misgaat, of betaal je (ook) voor het gebruik van de woning?

Het is écht niet logisch dat ze helemaal niets mee hoeft te betalen aan het rentedeel van de hypotheek.
quote:
Niet helemaal eerlijk is dan dat ze voor dat huis moet betalen. Het is geen gunst hè dat ze daar mag wonen? Ik neem toch aan dat TS toch ook wel graag met haar in één huis wil gaan wonen. Als dat niet het geval is, moet hij er uberhaupt niet aan beginnen.
Dus, wat jullie eigenlijk zeggen is dat zij alleen maar de extra kosten moet betalen die TS niet zou hebben als zij niet bij hem in zou trekken. Dat is een beetje als een "vriend" die overal met je mee wil rijden maar nooit iets betaalt voor de benzine, onder het mom van "zonder mij zou je ook met de auto zijn gegaan dus het kost je niks extra". :') ik hoef je niet te vertellen dat dat soort vriendschappen niet lang stand houden
pi_99318548
Gooi alletwee een maandelijks bedrag op een gezamelijke rekening.

Jij 2x zoveel als je vriendin.

Betaal daar alles van.

Sluit een levensverzekering af met haar als begunstigde, stop die verzekering als jullie uit elkaar gaan.

Klaar.
  maandag 11 juli 2011 @ 14:24:35 #83
286575 Roces18
Chef de party
pi_99319372
Toch niet meer dan normaal dat TS zijn vriendin een deel van de rente betaald. Zie het als huur, TS is toch geen suikeroompje van haar. ;)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_99319698
Het gaat er niet zozeer om dat TS haar moet sponsoren, het gaat erom dat ze wel mee betaald en geen rechten krijgt mbt de betalingen. Als jij je huis onderverhuurt krijgt de huurder rechten wat oa betekend dat je de huurder er niet zomaar uit mag gooien (tenzij daar voor getekend is).

Dan zou ik voorstellen dat ze 33% van het netto bedrag maandelijks betaald en TS 67%.

50-50 zonder enig vorm van recht zou ik imo niet voor willen tekenen tenzij het huis op mijn naam zou staan...
  maandag 11 juli 2011 @ 14:38:04 #85
286575 Roces18
Chef de party
pi_99319877
Zonder pics kan ik niet verder...
pi_99319938
Mooi mokkel = gratis

Regelmatige McDonalds bezoekster = 50%?

Zoiets Roces18? :')
  maandag 11 juli 2011 @ 14:44:14 #87
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_99320140
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:52 schreef bart1977 het volgende:
Nou, ik denk dat het voor haar heel lastig wordt om de hypotheek op te brengen. Ik wil haar goed
Ze kan die toko dan toch verkopen?
Of sluit een overlijdensrisicoverzekering af.

quote:
Kijk jongens, ik ben niet harteloos. Ik zie alleen niet in waarom ze er bij een relatie financieel op vooruit hoeft
Raar, dat je een hoer je vriendin noemt?

En de helft van de rente betalen? Je hebt wel een erg naief chickie gescoord! _O-
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 11 juli 2011 @ 14:50:33 #88
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_99320401
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:15 schreef bart1977 het volgende:
Nou ja, als je niks spaart, dan heb je ook niets. Ik denk daarom dat het het beste is, als zij de helft van mijn hypotheekrente betaalt, en van wat zij overhoudt, ze spaart of belegt voor later.
Dus jij je hypotheekrente lekker aftrekken, en zij jou lekker aftrekken.
Goed geregeld!
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 11 juli 2011 @ 14:57:53 #89
324665 meth77
to do or not to do
pi_99320688
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 14:50 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dus jij je hypotheekrente lekker aftrekken, en zij jou lekker aftrekken.
Goed geregeld!
lekker als je partner zich voortdurend belazerd voelt, ik zou maar niet samengaan wonen
  maandag 11 juli 2011 @ 14:58:53 #90
324665 meth77
to do or not to do
pi_99320725
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 13:58 schreef HansvD het volgende:
Gooi alletwee een maandelijks bedrag op een gezamelijke rekening.

Jij 2x zoveel als je vriendin.

Betaal daar alles van.

Sluit een levensverzekering af met haar als begunstigde, stop die verzekering als jullie uit elkaar gaan.

Klaar.
dat dus
  maandag 11 juli 2011 @ 15:03:51 #91
286575 Roces18
Chef de party
pi_99320912
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 14:39 schreef muhahaha het volgende:
Mooi mokkel = gratis

Regelmatige McDonalds bezoekster = 50%?

Zoiets Roces18? :')
Nee.
Want die regelmatige McDonalds bezoeker kan misschien wel een snelle metabolisme hebben. Waardoor ze ook erg dun is. Maar dun is niet per se knap.
  maandag 11 juli 2011 @ 15:10:56 #92
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99321191
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:34 schreef muhahaha het volgende:
Als ze slim is opent ze een spaarrekening, dan kunnen ze in de toekomst samen groter gaan wonen.
:N als ze echt slim is rent ze zo hard mogelijk weg van deze centenneuker ;)
En belt ze de notaristelefoon hoe een samenevingscontract eruit ziet :Y
:W Bart :r
  maandag 11 juli 2011 @ 15:34:25 #93
286575 Roces18
Chef de party
pi_99322073
quote:
6s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:10 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:N als ze echt slim is rent ze zo hard mogelijk weg van deze centenneuker ;
Hoezo centenneuker? Beter dan zo naïef zijn en denken dat iedereen het beste met je voort hebt.
pi_99322482
quote:
6s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:10 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:N als ze echt slim is rent ze zo hard mogelijk weg van deze centenneuker ;)
En belt ze de notaristelefoon hoe een samenevingscontract eruit ziet :Y
:W Bart :r
Leer deze maar vast uit je hoofd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 11 juli 2011 @ 15:51:09 #95
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99322711
Bart kan beter een pools wijf in huis halen dan weet hij zeker dat ze alleen om de ¤ te doen is :6
pi_99323052
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bart kan beter een pools wijf in huis halen dan weet hij zeker dat ze alleen om de ¤ te doen is :6
Jij weet het dus ook niet.
Eerst denken, dan typen
pi_99323362
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:00 schreef Piger het volgende:

[..]

Jij weet het dus ook niet.
Waarschijnlijk gebruikt zijn eega dezelfde redenatie als de lieftallige dames eerder in dit topic: "Als je écht van me houdt betaal je de hypotheekrente".

waarbij "hypotheekrente" natuurlijk regelmatig wordt vervangen door "potje zalf van 200 euro", "weekendje weg met vriendinnen", "Louis Vuitton-handtas", "nieuwe fiat 500" of "etentje met een ex-vriend (maar hij is homo tegenwoordig hoor!)" :')
pi_99323428
Ik zou een gezamenlijke rekening openen en dat beide bijvoorbeeld 50% van zijn/haar nettosalaris inlegt en daar alle kosten van betalen.

En stel je betaal 600 euri per maand aan rente. Je krijg aan HRA bijvb. 200 euri per maand. Dus zijn de totale rentekosten 400 euri. Die 400 euri wordt dan ook vanuit de gezamenlijke rekening maandelijks naar jouw rekening gestort, ervan uitgaande dat vanuit jouw betaalrekening de hypotheek betaald wordt.
pi_99329137
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:06 schreef ex het volgende:
lol, ik snap je wel hoor. Het is misschien wat hard voor sommige vrouwen maar ik ken genoeg situaties waarin iemand niet nadenkt over dit soort dingen en daarna gruwelijk genaaid wordt als het uitgaat.
Dont fall for the pussytrap
  maandag 11 juli 2011 @ 19:05:19 #100
286575 Roces18
Chef de party
pi_99330557
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 18:34 schreef Kickstart het volgende:

[..]

Dont fall for the pussytrap
money before bitches is de welbekende variant op bro's before ho's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo