abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100150847
Ik heb hele andere ervaringen. Super negatieve. Dat ding loopt steeds vast.
  zondag 31 juli 2011 @ 10:51:38 #102
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_100150954
Ik ben 2 jaar magschutter geweest, en na een tijdje ben je zo vertrouwd met dat exemplaar dat je precies weet welke nukken hij heeft en hoe het tegen te gaan. Verder is het een kwestie van olie, olie, olie en schone patroonbanden.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zondag 31 juli 2011 @ 11:05:19 #103
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_100151155
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 10:43 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik heb 5 jaar lang schandalig veel geschoten met de MAG en .50. Het is bij beide wapens (zoals Rave al aanhaalt) een kwestie van olie.

Vastlopers bij de MAG zijn negen van de tien keer gepruts van de MAG-hulp die alleen maar dom naar het doel loopt te kijken, je moet het wapen een beetje helpen, doe je dat niet dan moet hij er te zwaar aan trekken. Als je schiet zonder MAG-hulp met een "vaste" munitiekist is de kans op storingen wat groter, dan draai je de gasregelaar maar een tandje hoger, niet dat gepruts met op stand 1 beginnen en niet hoger dan 3... :')
pi_100152613
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:17 schreef Esses het volgende:

[..]

KMar en Politie lopen 8 uur per dag rond met een patroon in de kamer. En vuren op zo'n locatie? ambasadeterrein?
toevallig ben ik meerdere keren op die ambassade geweest. doorgeladen wapen is zoals op veel kampen enkel toegestaan voor beveiligers.

daarnaast heb ik agenten handelingen met wapens zien doen.... die echt bedroevend waren. de kans dat dit een "oeps" gevalletje is lijkt me aannemenlijk. en een waoen als een glock of c7 gaan niet af door de buitentemp.
pi_100155522
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 17:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ook bij de MAG moet je na 460 patronen snelvuur de loop wisselen.
minimi is ook vrij snel overhit

zondag 31 juli 2011 @ 14:34:10 #106
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_100156392
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 14:06 schreef slashdev het volgende:

[..]

minimi is ook vrij snel overhit

:')
Dat wapen word in dat filmpje dan ook echt totaal misbruikt voor de fun.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zondag 31 juli 2011 @ 14:35:06 #107
110987 ErwinRommel
pi_100156420
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 10:43 schreef Lightning_NL het volgende:
Dan vrees ik dat jij toch echt iets fout doet. De MAG is als je hem goed gebruikt rete betrouwbaar.
  maandag 1 augustus 2011 @ 16:30:49 #108
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_100197334
Reorganisatieproces bij Defensieonderdelen van start

Nieuwsbericht | 01-08-2011

Met de startbrief heeft secretaris-generaal Ton Annink vandaag in opdracht van minister Hans Hillen het sein op groen gezet voor het reorganisatieproces bij Defensie. In de startbrief zijn onder meer de kaders opgenomen waarbinnen de reorganisaties hun beslag moeten krijgen.

Het gaat dan onder meer om de procedure rond de numerus fixus en de diverse richtinggevende leidraden voor de Defensieonderdelen.
Uitvoering

De commandanten van de 7 Defensieonderdelen maken op basis van de startbrief een vertaling naar hun eigen organisatie en gaan daarmee verder aan de slag. Zij hebben tot in september de tijd om een plan van aanpak te maken. Tot die tijd zijn, in lijn met de afspraak met de centrale medezeggenschapscommissie, geen onomkeerbare besluiten mogelijk. “Defensie wil zo snel als mogelijk reorganiseren zodat het personeel tijdig weet waar het aan toe is. Snel is goed, zo lang het niet ten koste gaat van de zorgvuldigheid”, aldus de secretaris-generaal.
Numerus fixus

In de startbrief staat onder meer hoe de commandanten invulling moeten geven aan de numerus fixus. Deze geeft aan hoeveel werknemers per rang en schaal werkzaam mogen zijn binnen het Defensieonderdeel. Om binnen deze kaders te komen, zijn spelregels nodig en die worden uitgelegd. Op korte termijn zal numerus fixus fungeren als sturingsinstrument bij de reorganisatie en de daarmee gepaarde overtolligheid. Om de operationele gereedheid en de betaalbaarheid structureel te waarborgen is niet alleen een inkrimping nodig, maar ook een nieuwe personeelsopbouw. Defensie streeft daarbij naar een verbeterde balans tussen jong en oud, instroom en ervaring en voldoende loopbaanperspectief.
Vastgoed

Het herbeleggingsplan vastgoed en infrastructuur vergt zorgvuldige afstemming. Er is dan ook nog bestuurlijk overleg gaande over de terreinen van Defensie die al dan niet moeten worden afgestoten. De verwachting is dat hierover deze maand meer duidelijkheid komt.

Rijksoverheid
pi_100198063
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:24:08 #110
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_100278182
quote:
Karremans is verwijten zat

HILVERSUM - Oud-Dutchbatcommandant Thom Karremans is het zat dat overlevenden van de val van Srebrenica hem verwijten dat hij niet adequaat heeft opgetreden en dat hij duizenden doden had kunnen voorkomen.

Karremans dreigt zelfs voor de rechter worden gedaagd. In het programma Nieuwsuur, dat vanavond wordt uitgezonden, wil hij zich eindelijk verweren.
Op 11 juli 1995 vielen Bosnisch-Servische troepen Srebrenica binnen. De enclave stond op dat moment onder bescherming van het Nederlandse VN-bataljon Dutchbat, onder leiding van Karremans. De militairen konden de genocide van achtduizend moslims niet voorkomen.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)verwijten_zat__.html
Link Nieuwsuur: http://nieuwsuur.nl/onder(...)voor-zijn-leven.html
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:27:12 #111
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_100278308
Beetje een soldaat de schuld geven van keuzes die in de politiek gemaakt worden.

Het is niet dat deze man uit eigen overweging met z'n troepen daarheen is gegaan. Dat is gebeurd op 'verzoek' van de regering, die ook het beleid opstelde. Als je iemand wilt beschuldigen, doe het dan aan de deur van de voormalig-regering.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 18:01:05 #112
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_100279628
Defensie steunt actie Giro 555

Vanuit Defensie worden deze week spannende meeloopdagen aangeboden op de veilingsite van Giro 555. Het geld is bedoeld voor de door hongersnood geteisterde Hoorn van Afrika.

Elk krijgsmachtdeel geeft de veilingbieders de kans een dag mee te lopen in de militaire wereld.

Dag aan boord marineschip
Bij de Koninklijke Marine kan de hoogste bieder tijdens een dag aan boord van een marineschip zien welke taken het maritieme krijgsmachtdeel uitvoert.

Luchtmobiele oefening
Een kijkje achter de schermen bij een grootschalige oefening is wat de Luchtmobiele Brigade aanbiedt. De rode baretten van de Koninklijke Landmacht laten zien hoe ze samen met helikopters optreden.

Testcentrum F-16-vliegers
Bij de Koninklijke Luchtmacht kan geboden worden op een bezoek aan het testcentrum voor F-16-vliegers, het Centrum voor Mens en Luchtvaart in Soesterberg. Als extraatje volgt een ‘run’ in de mensencentrifuge.

Marechaussee Schiphol
Ook de Koninklijke Marechaussee belooft een spannend dagje op de veilingsite. Een kijkje achter de schermen op Schiphol, een van de grootste luchthavens van Europa. De hoogste bieder maakt kennis met de beveiliging van de luchtvaart, de grensbewaking, de politiedienst en de recherche.

De veiling loopt tot en met 7 augustus 00.00 uur op www.veiling.giro555.nl. Het is een van de middelen die de Samenwerkende Hulporganisaties inzetten om geld in te zamelen voor de Hoorn van Afrika. Het gebied wordt geteisterd door de grootste droogte sinds 60 jaar.

Het ministerie van Defensie levert haar bijdrage aan de veilingactie vanuit haar maatschappelijke verantwoordelijkheid.

MINDEF
  woensdag 3 augustus 2011 @ 18:01:17 #113
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 3 augustus 2011 @ 18:57:00 #114
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_100281745
Wat is dit nou voor een hippie-idee
  woensdag 3 augustus 2011 @ 19:03:29 #115
110987 ErwinRommel
pi_100281995
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:57 schreef Nibb-it het volgende:
Geen hippie idee hoor. Gewoon geld incasseren.
En laten we zeggen, wat kost het nu= Geen ene drol. 1 kerel-meid loopt met die persoon mee, geeft wat uitleg en that´s all.
En vanuit marketings/oogpunt nog niet eens zo slecht bekeken. Gratis marketing ;)
  woensdag 3 augustus 2011 @ 19:05:12 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_100282060
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:57 schreef Nibb-it het volgende:
Vooral die laatste zin doet het hem!

"Het ministerie van Defensie levert haar bijdrage aan de veilingactie vanuit haar maatschappelijke verantwoordelijkheid."

Als defensie dan toch zo begaan is met het lot van de bewoners daar denk ik dat we wel wat anders te bieden hebben dan jezelf als organisatie te kijk zetten als veredelde collectebus.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 19:09:54 #117
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_100282227
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:03 schreef ErwinRommel het volgende:

En laten we zeggen, wat kost het nu= Geen ene drol. 1 kerel-meid loopt met die persoon mee, geeft wat uitleg en that´s all.
En vanuit marketings/oogpunt nog niet eens zo slecht bekeken. Gratis marketing ;)
Ik ben van mening dat defensie zich niet met dit soort zaken moet inlaten. Een keer lokaal een goed doel sponsoren is tot daar aan toe, maar jezelf als gehele organisatie verbinden met een organisatie als giro 555 is mij een brug te ver.

Stel we worden over pak hem beet 3 jaar ingezet in Afrika, hoe geloofwaardig ben je dan nog?
  woensdag 3 augustus 2011 @ 19:38:35 #118
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_100283391
Ik ben nu toch bezig... de column van ome Hans... tenenkrommend.

quote:
Verbouwing

We zijn halverwege de zomer, een deel van u zal inmiddels zijn teruggekeerd van vakantie. Natuurlijk hoop ik dat u met uw gezin, vrienden of familie een geslaagde vakantie heeft beleefd, waarbij u ondanks bezuinigingen en ook ander soms verontrustend nieuws uit de wereld, toch hebt kunnen ontspannen en opladen voor het komende jaar van werken, vaak in combinatie met een druk gezinsleven.
Zelf ben ik naar Duitsland geweest. Hoewel de werktelefoon op vakantie natuurlijk niet helemaal stilstaat, heb ik erg kunnen genieten van de prachtige natuur en van mooie plaatsen als Heidelberg en Lindau.

Het werken aan een kleinere krijgsmacht in een goede conditie, gaat intussen gestaag door. Vanaf vandaag 1 augustus zetten we een belangrijke nieuwe stap op weg naar een betaalbare krijgsmacht zonder tekorten in de begroting en zonder tekorten in de voorraadkast.

De bouwtekening voor de nieuwe krijgsmacht is er al. Dat was de beleidsbrief waarmee de Tweede Kamer op 6 juni akkoord is gegaan. Nu worden de bouwsteigers neergezet.
Per 1 augustus geef ik formeel de opdracht aan onze secretaris-generaal, Ton Annink, om de zeven defensieonderdelen daadwerkelijk met de verbouwing te laten beginnen.

Wie wel eens een verbouwing aan zijn eigen huis heeft meegemaakt, weet dat zoiets heel ingrijpend is.
Ten eerste kun je het gehele proces van te voren nooit helemaal overzien. Ook al denk je dat je van te voren alles goed hebt doorgesproken met de aannemer, timmerman of tegelzetter, toch kom je onderweg altijd verrassingen tegen. Voor een goed eindresultaat moet je er boven op zitten en op tijd bijsturen.
Dat zal ook gelden voor de reorganisatie van Defensie.
Het zal van ons allemaal veel energie vergen om uit te komen bij het nieuwe huis dat we voor ogen hebben.

Ten tweede: wie zijn huis verbouwt, grijpt in, in iets wat dierbaar is. Hoe nuttig misschien ook de ingreep, het doet pijn om vertrouwde muren te zien wijken voor iets nieuws.
Erger is het, als je uit noodzaak goede delen moet wegsnijden. Dat is bij Defensie het geval.
We moeten noodgedwongen afscheid nemen van militairen en burgers en ook van materieel.

Dit geeft zicht op de derde reden waarom verbouwingen zo ingrijpend zijn. Wie midden in het stof zit, kan zich simpelweg niet voorstellen dat uit alle brokstukken ooit weer een leefbaar huis zal ontstaan waar het prettig toeven is. Het is lastig om achter alle hordes de finish te zien.

Ik hoop toch dat we allemaal die finish aan het einde van de hindernisbaan voor ogen kunnen blijven houden. Een huis dat iets kleiner is, maar wel een opgeruimd huis met een gevulde voorraadkast en een dak dat niet lekt.

Hans Hillen,
Minister van Defensie
1 augustus 2011
  woensdag 3 augustus 2011 @ 19:41:37 #119
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_100283524
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:03 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ja mbt gratis reclame heb je zeker een punt, maar Defensie zou zich niet met zulke dingen moeten bemoeien vind ik. Had dan een of andere voetbalclub benaderd of zo.
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 19:46:38 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100283744
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als defensie dan toch zo begaan is met het lot van de bewoners daar denk ik dat we wel wat anders te bieden hebben dan jezelf als organisatie te kijk zetten als veredelde collectebus.
nog wel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 21:55:45 #121
168777 Rave_NL
pi_100290320
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:38 schreef AchJa het volgende:
Ik ben nu toch bezig... de column van ome Hans... tenenkrommend.

[..]

Verbouwing?

Dit is de fundering wegslopen terwijl juist nu de muren gestut moeten worden.
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 22:37:03 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100292708
ja mooi!

quote:
Een huis dat iets kleiner is, maar wel een opgeruimd huis met een gevulde voorraadkast en een dak dat niet lekt.
het huis is dusdanig veel kleiner dat er geen plaats meer is voor een voorraadkast!!

lekker belangrijk of het dak wel of niet lekt als je niets te eten hebt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100302034
Ex-medewerker Defensie laat explosief ontploffen

WINTERSWIJK - Een 24-jarige ex-medewerker van Defensie wordt ervan verdacht een door hem verduisterd explosief tot ontploffing te hebben gebracht. De man uit Winterswijk werd maandagavond samen met een 18-jarige jongen aangehouden wegens het bezit van munitie.

Bij hun aanhouding hadden de twee nog een stuk munitie bij zich, een flitsknal-granaat.
Toen bleek dat een van de twee een verleden had bij Defensie werd de Marechaussee ingeschakeld. De 24-jarige wordt nu ook verdacht van verduistering.

In zijn ouderlijk huis werden nog eens vierhonderd losse flodder-patronen gevonden.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ie_ontploffen__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_100305116
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 14:35 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dan vrees ik dat jij toch echt iets fout doet. De MAG is als je hem goed gebruikt rete betrouwbaar.
Ik schiet er zelf niet mee, maar ze hangen wel in de Chinook. Ze zullen dan wel niet geschikt zijn als helikopter wapen want ze falen veel te vaak bij intensief gebruik. Plus zijn het gewoon kansloze spreidingsvuur wapens waar je toch amper mee kunt richten. Tijd voor de .50.
pi_100306361
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 02:49 schreef Cobra4 het volgende:
Ex-medewerker Defensie laat explosief ontploffen

een flitsknal-granaat.

In zijn ouderlijk huis werden nog eens vierhonderd losse flodder-patronen gevonden.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ie_ontploffen__.html
Tufla dus :')

Maar 400 blanks is idd wel wat heul erg veul om ff mee naar huis te nemen.
Blood Sugar Sex Magik
pi_100307914
Startbrief Hillen is fopspeen: militairen nog langer in martelende onzekerheid

We hadden goede hoop dat de langverwachte ‘Startbrief’ van minister Hillen d.d. 1 augustus eindelijk uitsluitsel zou geven over concrete gevolgen van de bezuinigingen van 1 miljard euro voor het defensiepersoneel. Niets blijkt minder waar. De Startbrief is volgens AFMP/FNV-voorzitter Wim van den Burg een beroerd begin omdat het alleen maar financiële kaders aangeeft maar totaal geen duidelijkheid geeft over de directe consequenties voor defensiemedewerkers, die dus nog langer in martelende onzekerheid wordt gelaten. “Het is een ‘Gij zult,’ waarbij de winkel open blijft en alles door blijft gaan, terwijl die winkel wel totaal op zijn kop wordt gezet.” Het is volgens de voorzitter twijfelachtig of missies straks nog wel op hetzelfde hoge niveau doorgezet kunnen worden, omdat het maar de vraag is of er na de bezuinigingen voldoende kwaliteit en kwantiteit overblijft. Veel zorgen maken we ons vooral over het verder snijden in opleidingen. Hillen wil meer samenwerken met de bondgenoten maar schrapt tegelijkertijd in het functiebestand bestemd voor die internationale samenwerking. Kennelijk denkt Hillen dat hij het financiele probleem voor Defensie kan neerleggen bij onze buitenlandse bondgenoten, maar die zien ons al aankomen.”
Hillen kan volgens Van den Burg voor een belangrijk deel van het personeel pas in 2016 de beloofde zekerheid geven. “In 2016 zouden volgens de Startbrief organisatie, personeel en financiën, die we vaak afkorten tot O.P.F., in evenwicht moeten zijn. Maar aangezien nu alleen geld bepalend is, zou ik liever spreken van FOP. Het is volstrekt onduidelijk of datgene wat aan geld overblijft op basis van die financiële randvoorwaarden voldoende is om alle taken uit te voeren. Het aantal functies dat volgens de numerus fixus moet verdwijnen mag dan duidelijk zijn, maar dat zegt nog niets over de consequenties voor de individuele medewerkers.”

Onmogelijke opgave
Personeel & Organisatie staat volgens Van den Burg voor ´een schier onmogelijke opgave om in de komende reorganisatietrajecten een belangrijke ondersteunende rol te spelen’, te meer omdat P&O zelf ook op de pijnbank van Hillen wordt vastgenageld. Daarnaast moet bij de Staven eenderde van de medewerkers weg. “Dat leidt allemaal tot onduidelijkheid wat dat precies betekent voor de personeelsleden.” Bij het opheffen van een tankbataljon is het meteen helder wat het betekent, maar als het gaat om het snijden en staven en ondersteunende diensten roept zo’n mededeling alleen maar meer vragen op. Verder moet het voornemen een zakgeldmaatregel voor alle officieren in te voeren met een korreltje zout worden genomen omdat wij als bonden daar nooit mee zullen instemmen. Zorgelijk is verder de mededeling dat het SBK conservatief is begroot, volgens Hillen moet het een tandje minder, terwijl er voor het sociaal beleidskader juist extra middelen nodig zijn om bijvoorbeeld oudere militairen in hogere rangen bij zowel de officieren als onderofficieren een sociaal verantwoord vangnet te bieden. Je kunt mensen niet zomaar zonder perspectief op straat zetten.
Slecht en onverstandig
Daarnaast “noemt Van den Burg het ‘buitengewoon onverstandig dat er geen rekening is gehouden met de ook bij Defensie snel toenemende vergrijzing.’ “Terwijl als je de personele gevolgen van de bezuinigingen over een langere termijn zou uitsmeren, dit veel personele gevolgen op korte en langere termijn zou ondervangen. Het is jammer dat de Tweede Kamer steun geeft aan Hillen’s maatregelen, die we niet alleen slecht maar ook vanuit veiligheidsperspectief buitengewoon onverstandig vinden. De Startbrief is niets anders dan een uitwerking van de beleidsbrief, waarmee de minister de problemen op het bordje van de Secretaris General legt, die het op zijn beurt op de bordjes van de commandanten legt.” Het is al met al volkomen onbegrijpelijk dat niet beter is gekeken naar de wijze waarop taken en middelen in balans kunnen worden gebracht. We kunnen er namelijk niet op rekenen dat het doorschuiven van de hete aardappel over de taakdiscussie ertoe leidt dat de soep minder heet gegeten wordt. Was het maar waar.

AFMP
pi_100307948
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:47 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ik schiet er zelf niet mee, maar ze hangen wel in de Chinook. Ze zullen dan wel niet geschikt zijn als helikopter wapen want ze falen veel te vaak bij intensief gebruik. Plus zijn het gewoon kansloze spreidingsvuur wapens waar je toch amper mee kunt richten. Tijd voor de .50.
Dat laatste ligt dus echt aan de schutter.
pi_100308140
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:31 schreef AchJa het volgende:
Startbrief Hillen is fopspeen: militairen nog langer in martelende onzekerheid
Net als hillen heeft de AFMP de zaken dus ook niet op orde.

Zakgeld voor alle officieren? :')

Dat zal alleen opgaan voor de cadetten op KMA/KIM.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 11:49:31 #129
211797 Esses
Splendide mendax
pi_100308438
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:38 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Net als hillen heeft de AFMP de zaken dus ook niet op orde.

Zakgeld voor alle officieren? :')

Dat zal alleen opgaan voor de cadetten op KMA/KIM.
En de voltallige KMar.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_100308475
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:49 schreef Esses het volgende:

[..]

En de voltallige KMar.
Want iedereen bij de KMar is officier in opleiding? :?
pi_100311500
Ben nog lekker met verlof *O* .
Kijken of mijn baan nog bestaat als ik terug kom. :')
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_100332265
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:33 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Dat laatste ligt dus echt aan de schutter.
onzin. De mag is niet bedoeld om gericht te schieten. Het vuurt gespreid. En vanuit een manouevrerende heli is het dus zo goed als onmogelijk effectief te richten.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 22:43:06 #133
211797 Esses
Splendide mendax
pi_100332895
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:51 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Want iedereen bij de KMar is officier in opleiding? :?
Neen, de aankondiging is dat wij in de opleiding enkel nog een zakgeldregeling zouden kennen. Dus.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
pi_100332945
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:43 schreef Esses het volgende:

[..]

Neen, de aankondiging is dat wij in de opleiding enkel nog een zakgeldregeling zouden kennen. Dus.
Das dan klote.
pi_100333442
Krijgen manschappen in opleiding en cursisten aan de KMS ook zakgeld?
pi_100347674
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:52 schreef paintmeester het volgende:
Krijgen manschappen in opleiding en cursisten aan de KMS ook zakgeld?
Niet dat ik weet. Volgens de plannen zou het alleen voor Officieren gaan gelden.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 13:25:00 #137
211797 Esses
Splendide mendax
pi_100351061
@Cobra4 voor de KMA-gangers van de KMar geld dit zelfs al.

Althans als ik de vakbonden moet geloven ;)

[ Bericht 56% gewijzigd door Esses op 05-08-2011 13:42:49 ]
pi_100460603
'Deel militairen Kunduz verveelt zich'

Een deel van de 350 Nederlandse militairen in de Afghaanse provincie Kunduz verveelt zich. Er wordt nog gewacht op materieel, waardoor militairen hun tijd doden met lezen, studeren en films kijken, zegt een officier maandag in De Telegraaf. "De verwachting is dat dit nog wel even op zich laat wachten."

Volgens de anonieme officier is het duimendraaien geblazen in het snikhete Kunduz. "De afgelopen weken is hier niet veel gebeurd. De gevoelstemperatuur ligt nu ver boven de 60 graden." Recent zouden wel twee jeeps zijn geleverd, maar niet de spullen om erop te zetten. "Klein stapje in de goede richting."

Het wordt steeds moeilijker om werk te vinden om de militairen bezig te houden. "Dat is nu best lastig aan het worden. Ze vervelen zich al aardig." Ook zouden militairen boos zijn en zich afvragen wat het voor nut heeft om in Kunduz te zijn. De officier vreest baldadigheid onder zijn manschappen.

Een woordvoerder van defensie reageert in de krant begripvol, maar wijst erop dat de missie formeel pas eind deze maand van start gaat. "Zorgvuldigheid gaat boven snelheid. We moeten onze afspraken nakomen en mensen die niet de deur uitgaan, hebben niet veel te doen."

Bron: Fok.nl
  maandag 8 augustus 2011 @ 17:41:08 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:50:18 #140
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_100641594
Hangjeugd vernielt oorlogsmonument
WOUDENBERG - Het rijksmonument Grebbelinie heeft te lijden onder vernielingen. Hangjongeren gebruiken de loopgraaf in het Utrechtse Woudenberg. Dat zei een woordvoerster van Staatsbosbeheer donderdag.

Een hek en een sluisdeur van het monument zijn in brand gestoken. Ook laten nachtvissers lege bierblikjes en andere rommel achter. Staatsbosbeheer heeft verbodsbordjes geplaatst en controleert vaker op overtredingen.

©De Telegraaf

Trieste bende
pi_100675674
Problemen Defensie

AMSTERDAM - Defensie is niet goed voorbereid op de komende reorganisatie. Daarover bericht NRC Handelsblad. Hoge militairen klagen over een gebrek aan kwaliteit van bestuur en een gebrek aan zakelijkheid. Uit vertrouwelijke documenten blijkt dat veel personeelsdossiers niet op orde zijn en dat interne controlediensten hun taken niet kunnen uitvoeren door personeelsgebrek.

Bij Defensie wordt ongeveer 1 miljard euro bezuinigd en daardoor zullen duizenden militairen gedwongen afvloeien. Daarom is het van belang dat de personeelsdossiers in goede staat zijn, om dure arbeidsrechtelijke procedures te voorkomen. In het laatste jaarverslag van de interne auditdienst, die toezicht houdt op het boekhoudkundige aspect, staat dat maar zo' n 4.000 van de 66.000 personeelsdossiers op orde zijn.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:44:18 #142
211797 Esses
Splendide mendax
pi_100678235
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 13:25 schreef Esses het volgende:
@Cobra4 voor de KMA-gangers van de KMar geld dit zelfs al.

Althans als ik de vakbonden moet geloven ;)
en het is bevestigd, ook voor de OOF
pi_100678326
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:44 schreef Esses het volgende:

[..]

en het is bevestigd, ook voor de OOF
Was dan een initiatief van de KMar zelf?
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:07:51 #144
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_100679013
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:19 schreef Cobra4 het volgende:
Problemen Defensie

AMSTERDAM - Defensie is niet goed voorbereid op de komende reorganisatie. Daarover bericht NRC Handelsblad. Hoge militairen klagen over een gebrek aan kwaliteit van bestuur en een gebrek aan zakelijkheid. Uit vertrouwelijke documenten blijkt dat veel personeelsdossiers niet op orde zijn en dat interne controlediensten hun taken niet kunnen uitvoeren door personeelsgebrek.

Bij Defensie wordt ongeveer 1 miljard euro bezuinigd en daardoor zullen duizenden militairen gedwongen afvloeien. Daarom is het van belang dat de personeelsdossiers in goede staat zijn, om dure arbeidsrechtelijke procedures te voorkomen. In het laatste jaarverslag van de interne auditdienst, die toezicht houdt op het boekhoudkundige aspect, staat dat maar zo' n 4.000 van de 66.000 personeelsdossiers op orde zijn.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
daar ben ik er dus 1 van blijkbaar.. post gehad.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_100679361
Idem. Maandag maar even met P&O bellen om te vragen of een incompleet dossier gevolgen kan hebben voor sollicitaties. :{
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:00:14 #146
211797 Esses
Splendide mendax
pi_100680526
Nog geen post. Maaarja, kmar he :')
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:12:05 #147
211797 Esses
Splendide mendax
pi_100680831
verkeerd

[ Bericht 94% gewijzigd door Esses op 13-08-2011 17:12:33 (deleterequest) ]
pi_100683388
:O met de overgang naar peoplesoft is er zo veel fout gegaan met het updaten het personeelsdossier van medewerkers. Met name eerder behaalde opleidingen, certificaten zijn niet gemuteerd. Maar ook beloningen en gratificaties staan soms niet of niet juist gemuteerd.

Dit geld volgens mij vooral voor de oudere garde die een groot deel van hun personeelsdossier hebben opgebouwd vóór de invoering van peoplesoft.

Toen een collega van mij ging solliciteren voor het MD traject moet hij 'ouderwets' zijn eigen map met certificaten, diploma's e.d. meenemen want P&O had bijna niets in het systeem staan. :')

Dus zolang je zelf nog al je papieren hebt is het niet het einde van de wereld.
pi_100683499
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:20 schreef Cobra4 het volgende:
Idem. Maandag maar even met P&O bellen om te vragen of een incompleet dossier gevolgen kan hebben voor sollicitaties. :{
Als je via externe bemiddeling aan een nieuwe baan in de burgermaatschappij of intern solliciteert binnen Defensie is het wel handig als je P-dossier compleet is. :D

Belangrijk is dat je iig zelf nog papieren, certificaten hebt. (Bij de KM kan je dan een afspraak maken met de backoffice en de hele papierwinkel inscannen :') :') :') :') :') :') :') )
pi_100685678
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:36 schreef paintmeester het volgende:
:O met de overgang naar peoplesoft is er zo veel fout gegaan met het updaten het personeelsdossier van medewerkers. Met name eerder behaalde opleidingen, certificaten zijn niet gemuteerd. Maar ook beloningen en gratificaties staan soms niet of niet juist gemuteerd.

Dit geld volgens mij vooral voor de oudere garde die een groot deel van hun personeelsdossier hebben opgebouwd vóór de invoering van peoplesoft.

Toen een collega van mij ging solliciteren voor het MD traject moet hij 'ouderwets' zijn eigen map met certificaten, diploma's e.d. meenemen want P&O had bijna niets in het systeem staan. :')

Dus zolang je zelf nog al je papieren hebt is het niet het einde van de wereld.
Ik heb alles ook nog gewoon op papier, heb tot 5 keer toe alle kopieen van de hele papierwinkel in lopen leveren bij P&O en toen klopte er nog geen hout van... BV, de KMS gedaan in 1900, ik vragen waar mijn medailles en 90 dienstjaren gebleven waren... Ik ben er toen maar mee gestopt :')

Overigens nog geen brief ontvangen.
pi_100688166
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:40 schreef paintmeester het volgende:

[..]

Als je via externe bemiddeling aan een nieuwe baan in de burgermaatschappij of intern solliciteert binnen Defensie is het wel handig als je P-dossier compleet is. :D

Belangrijk is dat je iig zelf nog papieren, certificaten hebt. (Bij de KM kan je dan een afspraak maken met de backoffice en de hele papierwinkel inscannen :') :') :') :') :') :') :') )
Ik heb overal een kopie of origineel van. En altijd een kopie aangeleverd aan P&O.

Mocht hun fuck up mij de kop kosten dan gaat het feest worden.
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:52:22 #152
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_100732333
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:46 schreef Cobra4 het volgende:

Ik heb overal een kopie of origineel van. En altijd een kopie aangeleverd aan P&O.

Mocht hun fuck up mij de kop kosten dan gaat het feest worden.
Precies, zo denk ik er ook over.
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:53:06 #153
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_100732387
Missie Kunduz is 'logistieke puinhoop'

Door verslaggever Peter ter Velde

Militairen die in juli begonnen zijn aan de politietrainingsmissie in Kunduz hebben het over een "logistieke puinhoop". Ze missen nog veel essentieel materieel en de trainingen van de Afghaanse politieagenten zijn nog niet begonnen. De frustratie onder de militairen neemt daardoor toe, schrijven in Kunduz gelegerde militairen aan de NOS.

De Nederlanders missen onder meer munitie en scherfvesten. De scherfvesten die er nu zijn hebben niet allemaal de goede maat. Voertuigen voor de militairen zijn niet compleet en de zogeheten 'jammers', die voertuigen en personen beschermen tegen bermbommen, zijn nog niet gearriveerd.
Onderhandelingen

Naast deze materiële tekorten zijn er ook te weinig tolken. Slechts twee van de toegezegde twintig tolken zijn gearriveerd. Zonder tolken is trainen van Afghanen onmogelijk. "Na zes weken mag alles toch wel eens op orde zijn, 't was nou ook weer niet een plots opkomende missie," schrijft een militair.

Veel gaat fout bij de grote logistieke operatie die de Nederlanders moeten uitvoeren. Het materieel wordt vervoerd naar Mazar-i-Sharif in Afghanistan met een Nederlands Herculestoestel. Deze toestellen vliegen met militair materieel via en over andere landen. De militairen hebben te horen gekregen dat de onderhandelingen van het ministerie van Buitenlandse Zaken over gebruik van het luchtruim en luchthavens ruim een maand heeft geduurd en daardoor vertraging heeft opgelopen. "Deze missie is niet plotseling opgestart, denk ik dan," schrijft een militair.

Ook binnen Afghanistan zijn er logistieke problemen. Vanuit Mazar-i-Sharif wordt het materieel door andere landen vervoerd naar Kunduz, maar ook hier is er veel vertraging. Het is zelfs voorgekomen dat materieel per abuis eerst naar het zuidelijke Kandahar is gebracht om vervolgens de reis terug naar het noorden te moeten maken. Elke keer zijn nieuwe vertragingen het gevolg. Soms is het ook een kwestie van pech. Toestellen zijn wel eens kapot gegaan, maar ook zand- en stofstormen in de regio hebben voor vertraging gezorgd.
Opvolgers

Al met al betekent dit voor de militairen dat er nog steeds geen werk is. Sommige marechausseetrainers mogen toekijken bij de Duitse en Amerikaanse trainingen, maar meer dan toekijken is het niet. Van het overnemen van training door de Nederlanders is geen sprake.

De Nederlandse militairen moeten vooral trainingen buiten de poort van de basis geven, maar de Nederlanders komen de poort niet uit. Politieposten zijn zelfs nog niet eens bezocht. Het gevolg: "We weten nog niet wat het niveau is van de Afghaanse agenten, hoeveel mensen er werken, welke middelen ze hebben, hoe het staat met drugsgebruik onder de agenten."
Eerste patrouille

Het ministerie van Defensie laat weten dat de eerste militairen vandaag hun eerste patrouille hebben gedaan in Kunduz. Daarmee lijkt de missie eindelijk op gang te komen, maar de trainers zullen nog een week of twee moeten wachten voordat zij hun werk kunnen beginnen: "Dat betekent dat wij een maand ons werk kunnen doen, want in oktober komen onze opvolgers al die wij dan moeten inwerken."

"Mijn dagindeling is ontbijten, daarna koffie, sporten, lunch, siësta en internet, avondeten en dan een filmpje kijken." Militairen spreken van "een weggegooid jaar", want in "het voorjaar hebben we de trainingen voor deze missie gehad en nu we er zitten kunnen we niks doen".
'Hoort bij opbouw van missie'

Het ministerie van Defensie erkent dat er logistieke problemen zijn en dat het vervelend is voor de militairen in kwestie, maar "dit hoort bij het opbouwen van een nieuwe missie". Volgens het ministerie "verloopt alles volgens plan", omdat altijd is benadrukt dat de echte trainingen pas laat in augustus zouden beginnen.
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:57:48 #154
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_100732731
Politietrainers op patrouille in Kunduz

Nederlandse politietrainers hebben vandaag in Kunduz voor het eerst zelfstandig gepatrouilleerd. Bij een controlepost in de stad maakten zij hierbij nader kennis met de Afghaanse agenten die zij de komende periode gaan trainen en begeleiden. Het ontwikkelen van situational awareness, door in de stad te patrouilleren, is een randvoorwaarde om straks veilig en effectief met de agenten aan de slag te kunnen. De Nederlanders zullen hun kennis over en inzicht in Kunduz-stad de komende weken verder uitbouwen.OefenenOpperwachtmeester Roland in gesprek met de Afghaanse politiecommandant op de controlepost. Foto: ministerie van DefensieDe 6 Police Operational Mentoring and Liaison Teams (POMLT’s) bereidden zich de afgelopen weken in Kunduz voor op hun taak: het in de praktijk trainen en begeleiden van Afghaanse agenten. Zo oefenden ze onder meer met de Duitsers om zeker te stellen dat Nederland in geval van nood kan rekenen op steun van de Duitse Initial Reaction Force. Ook zijn procedures voor medische evacuatie met de Amerikanen doorgenomen en beoefend.

De leiding van de politietrainingsmissie verdiepte zich verder in de wijze waarop uitvoering kan worden gegeven aan de missie. Daarvoor voerden zij vele gesprekken met vertegenwoordigers van de coalitie en Afghaanse autoriteiten. SamenwerkenDe geïntegreerde politietrainingsmissie is erop gericht het Afghaanse civiele politieapparaat te versterken en het justitiële systeem verder te ontwikkelen. Nederland zet daarvoor zowel civiel als militair personeel in. Politieagenten, marechaussees, ontwikkelingsexperts, militaire trainers en ondersteuners, diplomaten, justitie-experts en mensen van ontwikkelingsorganisaties werken daarbij samen.

Mindef
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:00:27 #155
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_100746641
Wat wil je dan bij zo'n kansloze pauper missie :') :r
pi_100853339
quote:
wo 17 aug 2011, 08:56
Hillen: spreekverbod Kunduz om veiligheid

HILVERSUM - Militairen die aan de politietrainingsmissie in de Afghaanse provincie Kunduz meedoen, mogen voor hun eigen veiligheid geen direct contact met media hebben. Dat zei minister Hans Hillen van Defensie woensdag in het NOS Radio-1-Journaal.

Veiligheid staat volgens hem voorop. Daarbij hoort ook dat militairen „altijd hun kaarten gedekt” houden en dus niet naar buiten brengen wat er binnen allemaal gebeurt, omdat de vijand altijd meeluistert, aldus Hillen. Voorzitter Jan Kleian van de militaire vakbond ACOM vindt dat het spreekverbod met journalisten niet past bij deze missie, omdat de Nederlanders juist in Kunduz zijn om er een „stukje democratie” te brengen.
Afgelopen weekeinde kwamen via de NOS e-mails van militairen naar buiten over de opstartproblemen met de missie, waarbij de opbouw een logistieke puinhoop werd genoemd. Hillen vindt het verontrustend dat militairen op deze manier uit de school klappen, al zijn klagende militairen volgens hem niet uniek. „Soldaten hebben altijd gemopperd”, zei hij. Vroeger werd er gemopperd in de kantine, nu gebeurt dat via internet en krijgt het veel publiciteit waardoor het lijkt alsof dingen flink fout zijn gegaan en het een rommeltje is, aldus de minister.
Dat is volgens hem niet het geval. „Er is niets fout gegaan, er zijn geen risico's genomen, geen mensen in gevaar gekomen.” Doordat niet alles volgens plan is verlopen bij de voorbereidingen, is er volgens Hillen een vertraging van 2 à 3 weken opgelopen op een missie, die ongeveer 4 jaar gaat duren. „Dat valt echt wel mee”, stelde de bewindsman.
De zaak is volgens hem nu op orde. Ook is er voldoende munitie, heeft iedereen een scherfvest en zijn vrijwel alle voertuigen beschikbaar. Bij de tolken is nog een achterstand. Daarom worden tijdelijk extra tolken uit Nederland ingevlogen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland

Toevallig, zo vlak na de negatieve berichten over de logistieke situatie daar die pas geleden naar buiten zijn gekomen :')
pi_100856595
Slot op de mond voor militairen politietrainingsmissie Kunduz

Minister van Defensie Hans Hillen wil niet dat militairen die deelnemen aan de trainingsmissie in Kunduz, direct contact hebben met de media.

Die ‘mediastilte' komt volgens Hillen de "eigen veiligheid" te stade van de militairen in de noordelijke Afghaanse provincie. De Defensieminister schrijft dit in antwoord op Kamervragen van ChristenUnie, D66 en GroenLinks.

Verbod op mediacontact

Hij noemt het "verontrustend" dat vanuit het inzetgebied bericht is over "een vermeende moeizame start" van de missie.

Veiligheid staat voor de bewindsman voorop. Immers "ook tegenstanders luisteren en kijken mee. (-) Daarom is er ook een richtlijn van de CDS van kracht die direct contact van militairen met media verbiedt."

Militairen horen problemen in de werkomgeving aan de direct leidinggevende te melden. Vervolgens wordt elders wordt beoordeeld of en wanneer meldingen openbaar worden gemaakt. "De militaire commandanten hebben dit hun mensen nog eens uitdrukkelijk voorgehouden", aldus de minister van Defensie

Opbouw democratie

ACOM-voorzitter Jan Kleian vindt het spreekverbod niet goed te rijmen met deze missie. De Nederlandse militairen en politietrainers zijn immers juist in Afghanistan om een bijdrage te leveren aan de opbouw van democratie in het Aziatische land.

Klachten militairen

Hillen reageerde met dit alles op klachten van militairen die in verband met de politietrainingsmissie in Kunduz zijn gelegerd. Die noemden, meldde de NOS televisie deze week, de operatie een "logistieke puinhoop". Ze moesten noodgedwongen werkloos op kamp blijven door gebrek aan benodigde spullen. Ook zouden er te weinig tolken zijn.

Praktijk weerbarstig

De Defensieminister erkent dat er het e.e.a. schortte aan de voorbereidingen van de Kunduz-missie. "De praktijk", schrijft de minister aan de Kamer, "blijkt in de opbouwfase van de geïntegreerde politiemissie soms weerbarstiger dan de planning."

Weinig aan de hand

Toch is er volgens de bewindsman weinig aan de hand want "de aanloopperiode waarin een deel van het Nederlandse personeel wellicht minder actief kon zijn dan waarop was gerekend, is intussen voorbij. Men kan aan de slag om de missie tot een succes te maken."

Acom
  woensdag 17 augustus 2011 @ 21:45:09 #159
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_100870666
Het was weer zover :P

quote:
Luchtmacht weer op pad voor Russen
DEN HAAG - Twee F-16's van de Koninklijke Luchtmacht zijn woensdagochtend om 10.00 uur opgestegen van vliegbasis Leeuwarden om twee Russische zogeheten Bear-langeafstandsvliegtuigen te onderscheppen.
Dat meldde het ministerie van Defensie woensdag. De F-16's vlogen onder controle van de gevechtsleiding richting de Russen en gingen ernaast vliegen.
De Russische Bears waren via de kust van Denemarken richting het Nederlandse luchtruim gevlogen. Het is al de vierde keer dit jaar dat de Russen zich laten zien. In januari, maart en juni was het ook al raak.
De toestellen meldden zich niet op de radio. Deense F-16's hadden de viermotorige Bears ook al in de gaten. De Russen bogen later af richting het westen en het Britse luchtruim. Jachtvliegtuigen van de Royal Air Force namen daar de achtervolging over van de Nederlandse F-16's.
Volgens een luchtmachtwoordvoerder verliep de onderschepping woensdag identiek aan vorige onderscheppingen; de Bears naderen vanuit het noorden en buigen dan af richting het Verenigd Koninkrijk.

(via)
pi_101082249
Meer staatsgeheimen gevonden bij F16-piloot

Een F16-piloot die wordt verdacht van spionage had meer staatsgeheime documenten in zijn bezit, dan waar hij eerder over had verklaard. De informatie werd gevonden in een container die op weg was naar de Verenigde Arabische Emiraten. Dat stelde de officier van justitie dinsdag voor de rechtbank in Den Haag.

Volgens justitie lijkt het erop dat Chris V. daar „doelbewust over heeft gelogen”. Maar volgens zijn advocaat verklaarde V. eerder dat hij zich niet kon voorstellen dat hij nog dergelijke documenten in zijn bezit had.

Het gaat onder meer om ordners en cd-roms. „Deze documenten stellen niet zoveel voor. Bij de luchtmacht stond zelfs op wc-papier geheim”, betoogde V. „Het jongste document dateert van 2005. Ik heb dat bewaard uit liefde voor het vak.”

De piloot zou staatsgeheimen hebben gelekt aan een kolonel in Wit-Rusland. Hij werd in april van dit jaar opgepakt. V. geeft toe met de kolonel te hebben gesproken, maar niet over staatsgeheime zaken. Die heeft hij naar eigen zeggen ook niet overhandigd. Hij onderhield contact over een tragisch ongeval op een vliegshow in Polen waar twee collega's omkwamen.

De advocaat van V. bepleitte dat de voormalig piloot direct zou worden vrijgelaten. De rechtbank heeft echter besloten dat de piloot voorlopig in voorarrest blijft.

Bron: www.telegraaf.nl
pi_101111699
NIMH heeft 15 films geheel online gezet. http://www.defensie.nl/nimh

Het gaat om:

'Bombs over Europe' (1940), een algemeen journaal over het eerste oorlogsjaar;

'De ondergang van de B-compagnie' (1945), een instructiefilm die dienstplichtigen te zien kregen;

'Den Vaderlant ghetrouwe' (1945), een film over de jaren voor de oorlog en het eerste oorlogsjaar;

'Brigade flitsen Korps Mariniers' (1946/1947), een journaal over de Mariniersbrigade op Java in 1946;

'Het wapen der Genie' (1947), een voorlichtingsfilm over het werk van de genie in Nederlands-Indië;

'Gesneuveld voor de vrijheid' (1949), een film over de werkzaamheden van de Bergings- en identificatiedienst, die de stoffelijke resten van gesneuvelde militairen repatrieert;

'Een dag in het noodgebied' (1953), een reportage over de Watersnoodramp in 1953;

'Luchtvaartshow Ypenburg 1955' (1955), een korte impressie van het in 1955 gehouden publieksevenement op de vliegbasis Ypenburg;

'Vliegbasis paraat' (1957), een wervingsfilm van de Koninklijke Luchtmacht over het reilen en zeilen van een vliegbasis;

'Kijken, Luisteren, doorgeven' (1958), een luchtmachtfilm over de luchtwachtdienst die in de jaren vijftig letterlijk het Nederlandse luchtruim in de gaten hield;

'Improvisatie en berging te velde' (1961), een landmachtfilm waarin te zien is op welke verschillende manieren een vastgeraakt voertuig weer vlot kan worden getrokken;

'Dit is de Karel Doorman' (1962), een voorlichtingsfilm over het leven op vliegkampschip Hr. Ms. Karel Doorman;

'Kies zee' (1964), een film over het leven aan boord van Hr. Ms. De Zeven Provinciën;

'De Koninklijke Landmacht' (1966); een voorlichtingsfilm uit het midden van de jaren '60 over de taken van de landmacht;

'Soldaat in Suriname' (1974), deze voorlichtingsfilm geeft een volledig beeld van de opleiding en werkzaamheden van de Nederlandse militairen in Suriname.

[ Bericht 20% gewijzigd door Cobra4 op 24-08-2011 00:32:14 ]
pi_101149939
Medewerker defensie verongelukt in Den Helder

DEN HELDER - Een burgermedewerker van defensie is dinsdagmiddag om het leven gekomen door een noodlottig ongeval bij het Marinebedrijf in Den Helder. Dat heeft een woordvoerder van het ministerie van Defensie bekendgemaakt.

Het slachtoffer kwam onder een zware metalen plaat terecht en stierf ter plekke. De toegesnelde hulpdiensten konden hem niet meer redden. De Koninklijke Marechaussee onderzoekt de oorzaak van het ongeval.

Over de identiteit van de medewerker kon de zegsman niets zeggen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland
pi_101247009
Kazernes moeten dicht in Brabant en Den Haag

Het ministerie van Defensie sluit de Koningin Beatrixkazerne en de Prinses Julianakazerne in Den Haag. In het zuiden van het land moet onder meer de Nassau Dietzkazerne in Budel dicht. De Koninklijke Militaire School in Weert verhuist naar Ermelo.

Dat staat in de conceptbrief Herbeleggingsplan Vastgoed Defensie van minister Hillen (Defensie, CDA) die in het bezit is van NRC Handelsblad. Het ministerie van Defensie wil geen commentaar geven op de inhoud van de brief, omdat die pas volgende week naar de Tweede Kamer gaat en de top van het departement er begin volgende week nog een keer over vergadert. Volgens een bron bij Defensie zal aan de inhoud niet veel meer veranderen.

Defensie moet in deze kabinetsperiode ongeveer 1 miljard euro bezuinigen. Een deel daarvan wil Defensie binnenkrijgen door duur vastgoed af te stoten. Afstoten van duur en leegstaand vastgoed moet een deel daarvan opleveren. Behalve de kazernes en de KMS worden ook een militair terrein bij Brunssum en restanten van de voormalige vliegbasis Twenthe op termijn afgestoten. Ook het landmacht-deel op Kamp Nieuw Milligen te Uddel (bij Apeldoorn) wordt geschrapt. Het Instituut Defensie Leergangen in Den Haag gaat over naar de Nederlandse Defensie Academie in Breda. De maatregelen hebben gevolgen voor de werkgelegenheid en bedrijvigheid in de regio’s.

Over enkele andere militaire centra wordt nog onderhandeld met provincies en gemeenten, aldus de brief. Zo wordt met de provincie Zeeland overlegd over mogelijkheden om een kazerne in die provincie te vestigen. Defensie praat ook over een mogelijk nieuwe locatie van het Dienstencentrum Human Resources in Enschede, bevestigt die gemeente.

Het met sluiting bedreigde vliegkamp De Kooy in Den Helder blijft voorlopig open, dankzij bijdragen van de provincie Noord-Holland (vijf jaar lang jaarlijks 1,1 miljoen euro) en Den Helder Airport (3,4 miljoen euro), zo meldde het ministerie van Defensie donderdag op zijn website.

NRC
pi_101247484
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 10:12 schreef AchJa het volgende:

Het ministerie van Defensie sluit de Koningin Beatrixkazerne en de Prinses Julianakazerne in Den Haag. In het zuiden van het land moet onder meer de Nassau Dietzkazerne in Budel dicht. De Koninklijke Militaire School in Weert verhuist naar Ermelo.

Dat staat in de conceptbrief Herbeleggingsplan Vastgoed Defensie van minister Hillen (Defensie, CDA) die in het bezit is van NRC Handelsblad. Het ministerie van Defensie wil geen commentaar geven op de inhoud van de brief, omdat die pas volgende week naar de Tweede Kamer gaat en de top van het departement er begin volgende week nog een keer over vergadert. Volgens een bron bij Defensie zal aan de inhoud niet veel meer veranderen.

Defensie moet in deze kabinetsperiode ongeveer 1 miljard euro bezuinigen. Een deel daarvan wil Defensie binnenkrijgen door duur vastgoed af te stoten. Afstoten van duur en leegstaand vastgoed moet een deel daarvan opleveren. Behalve de kazernes en de KMS worden ook een militair terrein bij Brunssum en restanten van de voormalige vliegbasis Twenthe op termijn afgestoten. Ook het landmacht-deel op Kamp Nieuw Milligen te Uddel (bij Apeldoorn) wordt geschrapt. Het Instituut Defensie Leergangen in Den Haag gaat over naar de Nederlandse Defensie Academie in Breda. De maatregelen hebben gevolgen voor de werkgelegenheid en bedrijvigheid in de regio’s.

Over enkele andere militaire centra wordt nog onderhandeld met provincies en gemeenten, aldus de brief. Zo wordt met de provincie Zeeland overlegd over mogelijkheden om een kazerne in die provincie te vestigen. Defensie praat ook over een mogelijk nieuwe locatie van het Dienstencentrum Human Resources in Enschede, bevestigt die gemeente.

Het met sluiting bedreigde vliegkamp De Kooy in Den Helder blijft voorlopig open, dankzij bijdragen van de provincie Noord-Holland (vijf jaar lang jaarlijks 1,1 miljoen euro) en Den Helder Airport (3,4 miljoen euro), zo meldde het ministerie van Defensie donderdag op zijn website.

NRC
Wacht ze sluiten dure gebouwen maar gaan vervolgens kijken of ze ergens anders niet duurdere gebouwen neer kunnen zetten. :')
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:46:53 #165
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_101250105
quote:

NRC
De KMS ligt in Weert en dus Limburg. En dan ook nog wat afstoten in Brunssum (ook Limburg)
Maar Zeeland krijgt dan misschien wel een basis...

Het is en blijft een achterlijke bende in Den Haag.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_101275164
wij als Natres hebben nu dus een.....probleem uitdaging. Voor ons in Limburg blijft er alleen nog de Peel over, of ze moeten ons op een amerikaanse basis gaan proppen maar dat zie ik ook niet echt snel gebeuren
Nastresser
pi_101275387
quote:

NRC
Er zijn van die momenten waarop je je af vraagt wanneer de shitstorm die Defensie blijft treffen over is...
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_101339284
Medisch specialist Defensie ontslagen

Een medisch specialist van het Centraal Militair Hospitaal in Utrecht is ontslagen vanwege „ongeoorloofde neveninkomsten”. Defensie heeft bij de marechaussee aangifte tegen de man gedaan, zei een woordvoerder van het ministerie maandag.

Hij kon verder niets over de zaak zeggen. De medische zorg is niet in het geding geweest, aldus de zegsman.

pi_101339583
http://www.defensie.nl/_s(...)fen_tcm46-185949.pdf

Dat gaat weer hulsen tellen worden ipv ze in een emmer in te leveren.
  maandag 29 augustus 2011 @ 19:04:04 #170
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_101391146
Brein Uruzganmilitair na jaar hersteld

Bij militairen die in Uruzgan dienden is het brein na een jaar volledig hersteld van blootstelling aan continue stress. De angst- en waakzaamheidscentra in de hersenen bleken in de fase na terugkeer wel verhoogd actief.

Dat toont een onderzoek van het Donders Instituut van de Radboud Universiteit in Nijmegen. Dit is uitgevoerd met kolonel Eric Vermetten, directeur van het Onderzoekscentrum van de Militaire Geestelijke Gezondheidszorg in Utrecht, evenals met het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam. De resultaten zijn vandaag gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Molecular Psychiatry.

Effecten
Een groep van 36 militairen die deelnam aan de ISAF-missie in Zuid-Afghanistan werd gedurende 1,5 jaar onderzocht. Vóór en na deelname aan de missie werd hun hersenactiviteit gemeten en vergeleken met een even grote controlegroep van militairen die in Nederland bleef, maar wel een vergelijkbare gevechtstraining kreeg. Het is voor het eerst dat de effecten van oorlogsstress zo uitgebreid gecontroleerd en onderzocht zijn.

Alarmcentra
Hoewel het alarmcentrum van de hersenen na een jaar volledig tot rust kwam, was aan subtiele veranderingen wel te zien dat de hersenen de ervaring blijvend hadden opgeslagen. Volgens de onderzoekers kan dit mogelijk de reactie op toekomstige dreigende gebeurtenissen beïnvloeden.

Radboud-onderzoeker Guido van Wingen: "De activiteit van het alarmcentrum van het brein herstelt volledig, wat suggereert dat de verhoogde signaleringsfunctie na afloop van de oorlogsomstandigheden weer normaliseert. Het is wel zo dat de manier waarop dat alarmcentrum wordt gereguleerd blijvend lijkt te zijn veranderd door de opgedane ervaringen. Dat zou ervoor kunnen zorgen dat de hersenen waarschijnlijk anders reageren op een volgende stressvolle situatie."

Bron: http://www.defensie.nl/ac(...)air_na_jaar_hersteld
pi_101393979
Nieuwe kazerne in Vlissingen

VLISSINGEN - Het ministerie van Defensie opent over een jaar of vier een nieuwe kazerne in Vlissingen. Dat heeft wethouder Piet Polderman van de Zeeuwse stad gezegd.

Het gaat waarschijnlijk om een werkterrein voor de Koninklijke Marine dat plaats biedt aan ongeveer 1000 manschappen, bericht Omroep Zeeland.

De kazerne zou worden gebouwd op de plek van de huidige marinekazerne aan de Buitenhaven. Polderman denkt dat het nieuwe complex een positieve invloed kan hebben op de werkgelegenheid en de woningmarkt in de Zeeuwse stad.

Minister Hillen van Defensie maakt zijn plannen deze week bekend in een brief aan de Tweede Kamer.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ne_Vlissingen__.html
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:28:04 #173
168777 Rave_NL
pi_101394379
Ik hou mijn hart vast... :{w
pi_101394488
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 23:28 schreef Rave_NL het volgende:
Ik hou mijn hart vast... :{w
Doorn ----> Vlissingen?
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:48:42 #175
168777 Rave_NL
pi_101395373
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 23:30 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Doorn ----> Vlissingen?
Helft naar Vlissingen, helft naar Budel.

Sowieso einde oefening voor mij.. :')
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:53:15 #176
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:55:16 #177
168777 Rave_NL
pi_101395668
Ik hoorde iig weer iets over een kazerne in Limburg..
pi_101395724
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 23:55 schreef Rave_NL het volgende:
Ik hoorde iig weer iets over een kazerne in Limburg..
Dan kan het nooit Budel zijn, dat ligt namelijk in Brabant ;)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:59:52 #179
168777 Rave_NL
pi_101395849
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 23:56 schreef Clan het volgende:

[..]

Dan kan het nooit Budel zijn, dat ligt namelijk in Brabant ;)
Zolang ik de afstand kan pissen is dat discutabel. ;)
pi_101396061
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 23:59 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Zolang ik de afstand kan pissen is dat discutabel. ;)
Vecht dat maar uit in Budel ;)
  woensdag 31 augustus 2011 @ 00:13:36 #181
168777 Rave_NL
pi_101396435
Kom daar nooit, hou ik zo. :O
pi_101409886
Kazernes Den Haag en Budel dicht

Langzaam maar zeker dooft het licht...
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_101411104
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 23:48 schreef Rave_NL het volgende:

Helft naar Vlissingen, helft naar Budel.

Sowieso einde oefening voor mij.. :')
Hoezo? Ga je de burgermaatschappij in en zeg je Marns vaarwel? :? ( al idee wat je gaat doen?)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_101411179
Doorn gaat toch niet dicht?
pi_101424601
Vooral Defensiecomplexen in Den Haag sluiten

Tussen 2012 en 2016 gaat een aantal Defensiecomplexen dicht. Minister Hans Hillen heeft vandaag bekend gemaakt dat onder meer de Beatrixkazerne in Den Haag, onderkomen van de Koninklijke Marechaussee, en de Van Hornekazerne in Weert, thuisbasis van de Koninklijke Militaire School, moeten sluiten. De clusters met kantooraccommodatie van Defensie worden op verschillende plaatsen in Nederland ingericht, zoals in Den Haag, Utrecht, Den Helder en Breda.

In Den Haag worden als gevolg van de personeelsreducties daarnaast ook het Instituut Defensieleergangen (IDL), de Prinses Juliana Kazerne (PJK), de Alexanderkazerne en enkele kantoren afgestoten. Het betrokken Defensiepersoneel is eerder vandaag op de hoogte gesteld van de opzet.

Bij het opstellen van het plan is gestreefd naar het behouden van goede combinaties van objecten en een vergaande clustering van kleinere eenheden op grotere, goed bereikbare locaties, waarbij kan worden gebruikgemaakt van gemeenschappelijke diensten, zoals bewaking en beveiliging, facilitaire dienstverlening, recreatieve faciliteiten, medische voorzieningen en legering.

Dat heeft ertoe geleid dat ook de Nassau Dietzkazerne (Budel, Kamp Nieuw Milligen (Uddel), Eygelshoven en het Defensiecomplex op de voormalige Vliegbasis Twenthe gaan sluiten.

Amsterdam en Doorn
Voor een aantal kazernes en terreinen is er nog geen zekerheid te geven, omdat er nog overleg met de betrokken bestuurders plaatsheeft. Het gaat dan om Vliegbasis Eindhoven, de vestiging van het DienstenCentrum Human Recources (DCHR) in Enschede, het Marine Etablissement Amsterdam (MEA) en de marinierskazerne in Doorn. Op de Van Braam Houckgeestkazerne in Doorn zijn nieuwe investeringen nodig en bestaan geen mogelijkheden om uit te breiden. Er is nu een onderzoek gaande om de marinierskazerne in Zeeland onder te brengen.

Sluiting van een complex betekent overigens niet dat een eenheid per definitie ophoudt met bestaan. De functies van het Instituut Defensie Leergangen gaan bijvoorbeeld naar de Nederlandse Defensie Academie (NLDA) te Breda. De KMS gaat naar Ermelo.

Integraal plan
Eind dit jaar of uiterlijk begin volgend jaar komt er een integraal plan voor de belegging van de Defensiecomplexen. Ook voor de medewerkers die werkzaam zijn op locaties die open blijven, is het niet zeker dat zij op die specifieke locatie gevestigd blijven.

De bezuinigingen nopen Defensie opnieuw kritisch te kijken naar al haar infrastructuur en vastgoed. De gebouwen en terrein moeten nog efficiënter worden gebruikt. Het Herbeleggingsplan krijgt in 2 opzichten nog een vervolg: in de eerste plaats zullen de Defensieonderdelen plannen uitwerken om de opslag en ook het aantal opslaglocaties te verminderen. In de tweede plaats worden de verdere gevolgen van de reorganisatie van Defensie voor de belegging in kaart gebracht.

Bron: www.defensie.nl

http://www.defensie.nl/_s(...)sie_tcm46-186020.pdf
pi_101441907
Apache maakt landing in weiland

Een apachehelikopter heeft een voorzorgslanding moeten maken in het Brabantse Oostelbeers.

Het is niet duidelijk waarom de helikopter gisteravond moest landen. Het toestel kwam van vliegbasis Gilze-Rijen af.

De helikopter staat er donderdagochtend nog steeds, weet omroep Brabant. Afgelopen nacht is de apache bewaakt.

Niemand in het donker gezeten afgelopen avond? ;)
pi_101444301
Defensie en werkgevers slaan handen ineen

1 september 2011, 11.17 uur
Defensie wordt een doorstroomorganisatie die een gestage aanvoer van goed geschoold, loyaal, gedisciplineerd en gemotiveerd personeel op de arbeidsmarkt brengt. “Waar we vroeger personeel lange termijn-perspectief boden binnen de organisatie, gaan we nu vooral perspectief bieden buiten Defensie. Daarvoor is samenwerking met het bedrijfsleven onontbeerlijk”, liet minister Hans Hillen gisteravond weten tijdens een bijeenkomst van het Platform Defensie-Bedrijfsleven Zuidwest Nederland.

De bijeenkomst op de De Ruyter van Stevenickkazerne in Oirschot vormde een zichtbaar startschot voor de inspanning van Defensie om overtollig personeel zo goed mogelijk van werk naar werk te helpen. Dat moet nu door een reorganisatie 12.000 banen verloren gaan. Maar ook voor de toekomst geldt dat via het flexibel personeelssysteem de leeftijdsopbouw bij Defensie evenwichtig kan blijven. Het belang van de bijeenkomst werd onderstreept door de aanwezigheid van onder anderen de commissaris van de koningin in Brabant, Wim van de Donk en de Plaatsvervangend Commandant der Strijdkrachten, vice-admiraal Wim Nagtegaal.

Enthousiasme
In werkgeverskringen is het enthousiasme om Defensiepersoneel over te nemen groot, blijkens het grote aantal reacties en de ruim 300 ondernemers die zich hadden aangemeld. “Er is nu al een tekort aan goede mensen, over 10 jaar zal dat alleen maar groter zijn. Het is daarom zaak vraag en aanbod nu bij elkaar te krijgen. En Defensie heeft uitstekend personeel met unieke eigenschappen”, verwoordde BZW-voorzitter Peter Swinkels.

Regionaal
De directeur personeelsmanagement bij Defensie, René Kreeftmeijer, legde de ondernemers uit dat het ook niet alleen gaat om het onderbrengen van personeel dat door de reorganisatie wordt getroffen. “Er moet een evenwichtige opbouw komen en blijven. Dat leidt ertoe dat er jaarlijks een zekere uitstroom van personeel zal zijn, ook in de bovenbouw.” Hij benadrukte dat samenwerking in de driehoek Defensie, bedrijfsleven en onderwijs vooral op regionaal niveau een cruciale factor is.

Vacatures

Minister Hillen kondigde tijdens de bijeenkomst aan dat volgende maand werkgevers de gelegenheid zullen krijgen hun vacatures op de speciale intranetsite 'Reorganisatie' te plaatsen. Bovendien komen er banenmarkten in Gilze-Rijen, Oirschot en de Regio Rotterdam. “Het is voor ons van groot belang dat we de mensen na hun tijd bij Defensie goed kunnen onderbrengen. Dat is voor ons immers ook een wervingsfactor”, zei Hillen.

Bron: www.defensie.nl
pi_101445309
Dit is toch gewoon mooipraterij? Dat er vraag is naar leidinggevenden en specialisten, dat kan ik begrijpen, maar de meeste militairen die mogen vertrekken kunnen niet veel dat van waarde is in de burgermaatschappij. Die moeten allemaal omgeschoold worden, wat bedrijven weer klauwen met geld kost.
pi_101445415
Bedrijf: wat was uw functie binnen Defensie?
militair: stinger schutter meneer.
Bedrijf: ah, u kunt dus goed mikken! U kunt morgen achter op de vuilniswagen beginnen.
  donderdag 1 september 2011 @ 15:35:14 #191
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_101450197
zo gaat het wel ongeveer..

Fantastisch die besprekingen, maar het merendeel wil dat helemaal niet.
Die willen helemaal niet in de burger wat vinden.

Ook ik.. Reclame en communicatie gestudeerd, Daarna Communicatie en nu Journalistiek, werkzaamgeweest als schutter op een tank. En komen ze op de proppen met allemaal arbeider baantjes. Niet dat daar wat mis mee is.. Maar what the hell....

Moet ik tevreden zijn met iets zwaar onder mijn niveau.. puur omdat ze ervan uit gaan dat Jan en kees ( manschappen ) niet zijn opgeleid. Ik heb gewoon dikke pech.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_101453839
quote:
9s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:51 schreef Cobra4 het volgende:
Bedrijf: wat was uw functie binnen Defensie?
militair: stinger schutter meneer.
Bedrijf: ah, u kunt dus goed mikken! U kunt morgen achter op de vuilniswagen beginnen.
Misschien dat de snelwegschutter nog personeel zoekt, zo'n antitankgranaat geeft toch wel een beter resultaat dan een luchtbuks. ;(
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_101456725
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:35 schreef Pumatje het volgende:

Ook ik.. Reclame en communicatie gestudeerd, Daarna Communicatie en nu Journalistiek, werkzaamgeweest als schutter op een tank. En komen ze op de proppen met allemaal arbeider baantjes. Niet dat daar wat mis mee is.. Maar what the hell....

Moet ik tevreden zijn met iets zwaar onder mijn niveau.. puur omdat ze ervan uit gaan dat Jan en kees ( manschappen ) niet zijn opgeleid. Ik heb gewoon dikke pech.
Het is okee om voor jezelf op te komen hoor.
pi_101457337
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:35 schreef Pumatje het volgende:

:') Dan ga je toch zelf een baan zoeken. Serieus, mocht ik mijn baan verliezen dan ga ik echt niet op mijn handen zitten totdat Defensie iets passend voor mij gevonden heeft. :W
pi_101457535
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:59 schreef Sloggi het volgende:
Doorn gaat toch niet dicht?
Dat is al vaker ter sprake gekomen. De provincie Utrecht ligt constant dwars over een eventuele uitbreiding van de kazerne. Doorn barst volgens mij bijna uit zijn voegen.

Als dan Zeeland graag een kazerne wil helpen financieren dan is dan een simpele beslissing. ^O^

Bij ons gonst dat een deel van operationele bataljons naar Zeeland gaan en een deel naar de Peel. :P
pi_101459427
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:27 schreef paintmeester het volgende:

[..]

Dat is al vaker ter sprake gekomen. De provincie Utrecht ligt constant dwars over een eventuele uitbreiding van de kazerne. Doorn barst volgens mij bijna uit zijn voegen.

Als dan Zeeland graag een kazerne wil helpen financieren dan is dan een simpele beslissing. ^O^

Bij ons gonst dat een deel van operationele bataljons naar Zeeland gaan en een deel naar de Peel. :P
Dat gerucht hoor ik ook al een tijdje... (ik zit in de Peel)...
pi_101478479
PVV: slappe brief van Hillen

PVV-Tweede Kamerlid Marcial Hernandez is zwaar teleurgesteld in de brief van minister Hans Hillen van Defensie waarin hij de sluiting van kazernes en andere panden aankondigt. Na 5 maanden wachten had Hernandez een fatsoenlijk, uitgebalanceerd stuk verwacht.

Maar dat viel tegen. „Het is een slappe brief”, stelde Hernandez donderdag nadat hij de brief van woensdag een paar keer had gelezen. De PVV heeft de minister tot nu toe op hoofdlijnen gesteund bij de bezuinigingen van 1 miljard euro. Maar met de nieuwe voorstellen gaat de gedoogpartner van het minderheidskabinet van VVD en CDA niet zomaar mee, waarschuwt het Kamerlid.

Hij wil eerst meer details en een duidelijke financiële onderbouwing van de plannen. Ook steunt de PVV het idee van het CDA om een hoorzitting met betrokkenen en deskundigen te houden om zo meer informatie boven water te krijgen. De PvdA is daar ook voorstander van.

Hillen wil de komende jaren enkele kazernes sluiten en andere panden en terreinen afstoten om uiteindelijk structureel 50 miljoen euro te kunnen besparen. Hernandez zegt dat hij veel voorstellen, zoals de verhuizing van de Koninklijke Militaire School in Weert naar Ermelo, nog niet kan beoordelen omdat het financiële plaatje ervan ontbreekt. Ook is de lijst van de minister volgens hem niet uitputtend. Zo wordt de toekomst van sommige locaties, zoals de marinierskazerne in Doorn, nog onderzocht.

Defensie is in gesprek met de provincie Zeeland om onderdelen van het Korps Mariniers daar onder te brengen in een nieuwe kazerne. Het college van burgemeester en wethouders van Doorn liet donderdag weten de Van Braam Houckgeestkazerne te willen behouden, vooral vanwege de werkgelegenheid.

pi_101481767
@Pumatje Welkom in de burgermaatschappij waar iedereen zit te dringen om een goede fulltime job en deze schaars zijn. :) Bij ons lopen ook de cv's van oud militairen binnen voor alle niveau's

[ Bericht 39% gewijzigd door Cobra4 op 02-09-2011 11:22:31 (Opgeschoond) ]
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_101482418
Rubje, ook zonder opmerkingen die zwaar onder de gordel zijn kun je hier posten en met elkaar van mening verschillen.
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:41:08 #200
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101482968
^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')