Zet m opquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:01 schreef -Strawberry- het volgende:
Binnenkort eerste deeltentamen inleiding psychologie. Wish me luck.
Succesquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:01 schreef -Strawberry- het volgende:
Binnenkort eerste deeltentamen inleiding psychologie. Wish me luck.
Doen wat je wilt doen en leuk vindtquote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:42 schreef MeloD het volgende:
*wisht luck*
Vraagje: ik ben druk bezig met werkervaringsplaatsen zoeken, al wat sollicitaties gehad (en aangenomen) en heb nu een luxeprobleem: ga ik voor verbreding of nu al voor specialisatie? Het zijn drie totaal verschillende instellingen (kinderneuropsychologie, volwassenenneuropsychologie en dyslexie) en ik vind het allemaal even interessant eigk. Het een heeft alleen wat meer toekomstperspectief (lees: soort van baangarantie en interne opleidingen) dan het ander. Hoe denken jullie erover?
Ik zou, persoonlijk, gaan voor een plaats in de richting waar ik heen wil: volwassenen of kinderen. Ik zou zelf voor de kinderen gaan, dus dan krijg je de keuze dyslexie / kinderneuro. Ik zou dan voor de neuro gaan, omdat dat weer wat breder is dan dyslexie. En tja... Een soort van baangarantie / interne opleiding is ook wel belangrijkquote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:42 schreef MeloD het volgende:
*wisht luck*
Vraagje: ik ben druk bezig met werkervaringsplaatsen zoeken, al wat sollicitaties gehad (en aangenomen) en heb nu een luxeprobleem: ga ik voor verbreding of nu al voor specialisatie? Het zijn drie totaal verschillende instellingen (kinderneuropsychologie, volwassenenneuropsychologie en dyslexie) en ik vind het allemaal even interessant eigk. Het een heeft alleen wat meer toekomstperspectief (lees: soort van baangarantie en interne opleidingen) dan het ander. Hoe denken jullie erover?
Onderzoeksmethodologie, perceptie, sensorische processen, leren, geheugen, denken en taal.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:01 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Zet m op
Wat zijn je onderwerpen?
Radboud?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:01 schreef -Strawberry- het volgende:
Binnenkort eerste deeltentamen inleiding psychologie. Wish me luck.
Goede vraag. Ik heb binnenkort ook tentamenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:25 schreef Warren het volgende:
Heeft iemand nog oefententamens voor Inleiding in de Psychologie (Universiteit Leiden)?
Zoiets?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:25 schreef Warren het volgende:
Heeft iemand nog oefententamens voor Inleiding in de Psychologie (Universiteit Leiden)?
Ik had gewoon een casio. Bij ons was een grafische verbodenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik moet nog een goede rekenmachine kopen waarmee ik in ieder geval in de 1e jaarsvakken heel veel soorten berekeningen kan maken, zoals bijv. Cronbach's alpha.
Het liefst natuurlijk eentje waarmee ik de hele studie super door kan.
Weet iemand een goede rekenmachine?
Spannend, hopelijk lukt het dan allemaalquote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:32 schreef MeloD het volgende:
Hmm jullie denken er eigk wel hetzelfde over als ikVandaag de bredere plek afgewezen en zeer positief gesprek gehad bij de neuroplek. In principe willen ze me hebben, ze moeten alleen kijken of het qua begeleiding haalbaar is. Ik zou daar namelijk nog verschrikkelijk veel moeten leren (is namelijk niet alleen neuro maar eigk "allround basispsycholoog")
Tofquote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:32 schreef MeloD het volgende:
Hmm jullie denken er eigk wel hetzelfde over als ikVandaag de bredere plek afgewezen en zeer positief gesprek gehad bij de neuroplek. In principe willen ze me hebben, ze moeten alleen kijken of het qua begeleiding haalbaar is. Ik zou daar namelijk nog verschrikkelijk veel moeten leren (is namelijk niet alleen neuro maar eigk "allround basispsycholoog")
Bij ons mocht dat absoluut niet....quote:Op donderdag 6 oktober 2011 22:00 schreef MeloD het volgende:
Ik heb een grafische en dat mocht gewoon
En thanks guys!
Ik heb ook een grafische omdat ik deze nog had van de middelbare school, maar tijdens de tentamens heb ik eigenlijk alleen de basisfuncties gebruikt (die dus ook op een simpele casio zitten).. dus daar zou je het mee moeten redden!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik moet nog een goede rekenmachine kopen waarmee ik in ieder geval in de 1e jaarsvakken heel veel soorten berekeningen kan maken, zoals bijv. Cronbach's alpha.
Het liefst natuurlijk eentje waarmee ik de hele studie super door kan.
Weet iemand een goede rekenmachine?
Vervelend zeg, erg slordig ook!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:37 schreef Tink89 het volgende:
Gisteren m'n diploma gekregen, was het blijkbaar teveel moeite om er even twee puntjes op m'n naam te zetten... mag een nieuw aanvragen, maar dan nog :|
Bij ons ook. Met de ti-94 ofzo kon ik veel van de statistiek uit de rekenmachine krijgen zonder al die formules te moeten lerenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 22:00 schreef MeloD het volgende:
Ik heb een grafische en dat mocht gewoon
En thanks guys!
Wat bedoel je hiermee? Dat je onbetaald gaat werken na je opleiding of bedoel je gewoon stagequote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:42 schreef MeloD het volgende:
*wisht luck*
Vraagje: ik ben druk bezig met werkervaringsplaatsen zoeken, al wat sollicitaties gehad (en aangenomen) en heb nu een luxeprobleem: ga ik voor verbreding of nu al voor specialisatie? Het zijn drie totaal verschillende instellingen (kinderneuropsychologie, volwassenenneuropsychologie en dyslexie) en ik vind het allemaal even interessant eigk. Het een heeft alleen wat meer toekomstperspectief (lees: soort van baangarantie en interne opleidingen) dan het ander. Hoe denken jullie erover?
Ik heb dat vak nooit gehad, maar ik gok dat het gaat om de dichotomie. Empirisme en rationalisme staan tegenover elkaar, evenals nature-nurture. Daarentegen zijn verlichting en romantiek niet zozeer een zwart en een wit. Het argument dat nurture en nature in die tijden speelden is juist een argument om voor nature-nurture te kiezenquote:Op maandag 24 oktober 2011 15:22 schreef Warren het volgende:
Geschiedenis van de Psychologie (UL) tentamen gehad vandaag. Goed gemaakt. 38/40 goed. Ik moet zeggen dat er wel een rare vrij bijstond. Dat was vraag 39. Er werd gevraagd naar equivalent van empirisme-rationalisme. Ik twijfelde tussen nature-nurture en verlichting-romantiek. Jammer dat het nature-nurture was, dat had ik namelijk niet gekozen. Het leek mij allebei goed, want in de verlichting speelde nurture en in de romantiek nature...
Weet je zeker dat het vraag 39 was? Ik had namelijk wel nature-nurture, maar volgens de antwoorden die ik heb meegenomen naar huis, had ik vraag 39 fout...quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:22 schreef Warren het volgende:
Geschiedenis van de Psychologie (UL) tentamen gehad vandaag. Goed gemaakt. 38/40 goed. Ik moet zeggen dat er wel een rare vrij bijstond. Dat was vraag 39. Er werd gevraagd naar equivalent van empirisme-rationalisme. Ik twijfelde tussen nature-nurture en verlichting-romantiek. Jammer dat het nature-nurture was, dat had ik namelijk niet gekozen. Het leek mij allebei goed, want in de verlichting speelde nurture en in de romantiek nature...
Ik had versie 2. Bij nader inzien moest het inderdaad nature-nurture zijn, maar goed. Ik mag niet klagen over mijn aantal fouten.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Maar idd rare vragen zaten er soms bij. Zoals die ene vraag (ook een van de laatsten) van Darwin waarbij in het ene antwoord (c) een formulering stond dat het organisme overleeft oid en in antwoord d) dat de 'survival value' van de soort beter wordt.. Of ik heb iets gemist of het komt op hetzelfde neer....
En weet iemand de normering van de vragen? Want ze hebben wel de sleutel gegeven, maar nu weet je nog je cijfer niet.....
Bedankt. Ik vond het wel een leuk vak, alleen het boek was vrij lastig te lezen. Het meeste heb ik opgestoken van de colleges.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:40 schreef Sharkdoggie het volgende:
38/40 is wel super netjes. Ik vond het paar jaar geleden een vreselijk vak.
Ik vond het boek juist leuk, al heb ik het slechts 1 keer gelezenquote:Op maandag 24 oktober 2011 17:10 schreef Warren het volgende:
[..]
Bedankt. Ik vond het wel een leuk vak, alleen het boek was vrij lastig te lezen.
Wel als het gaat om de vraag hoe je aan kennis komt. Komt dat uit je hoofd door te denken, (dus van binnenuit) of komt dat door de wereld waar te nemen (dus van buitenaf)quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:00 schreef oompaloompa het volgende:
Dat is een vreemde vraag, nurture en nature zijn elkaars tegenpolen (ondanks dat beide een rol kan spelen) terwijl empirisme en rationalisme niet per definitie elkaars tegenpolen zijn.
Ooh Geschiedenis, heerlijk vak was datquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
En weet iemand de normering van de vragen? Want ze hebben wel de sleutel gegeven, maar nu weet je nog je cijfer niet.....
Hoe snel worden de normeringen bekend gemaakt? Het is immers een mc-tentamen en dan kan het heel snel lijkt me?quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:02 schreef Kimbrleyy het volgende:
[..]
Ooh Geschiedenis, heerlijk vak was dat
De normering staat meestal niet echt vast, maar mijn ervaring is dat de grens bij vakken met 40 meerkeuzevakken vaak bij 13 fout ligt!
Succes met de rest van de tentamenweek allemaal, ik had vandaag alleen 1 tentamen (en gehaald) en dat was de tentamenweek weer
Thanks en Gefeliquote:Op maandag 24 oktober 2011 18:02 schreef Kimbrleyy het volgende:
[..]
Succes met de rest van de tentamenweek allemaal, ik had vandaag alleen 1 tentamen (en gehaald) en dat was de tentamenweek weer
Ok dus dan bereken je je cijfer door:quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:36 schreef Sharkdoggie het volgende:
Meestal wordt een week na de sleutel ook nog een document geplaatst met studentnummers en behaalde cijfer (handig met werkgroepcijfer). Sleutels worden wel soms aangepast, waardoor mensen toch opeens een (on)voldoende krijgen voor hun tentamen. Bij 40 MC vragen met 4 keuzeantwoorden ligt de norm bij Psychologie Leiden altijd op 13 fout voor een voldoende (tenzij werkgroepcijfers deels meetellen).
Dat klopt: 9,25 wordt nog net een 9,5quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:09 schreef Warren het volgende:
Er staat trouwens op Usis:
Beoordelingsvoet Hele/halve schaal
Dus je krijgt cijfers bijvoorbeeld als 8,0 - 8,5 - 9,0? Maar dus niet 9,3?
Volgens mij is het ongebruikelijk dat een alternatief veranderd wordt. Wat wel kan is dat zij zeggen dat bij vraag 25 zowel A als C goed zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:36 schreef Sharkdoggie het volgende:
Meestal wordt een week na de sleutel ook nog een document geplaatst met studentnummers en behaalde cijfer (handig met werkgroepcijfer). Sleutels worden wel soms aangepast, waardoor mensen toch opeens een (on)voldoende krijgen voor hun tentamen.
Het veranderen van een alternatief is inderdaad zeldzaam (tenminste, ik heb het niet vaak zien gebeuren). Het schrappen van een vraag gebeurt echter regelmatig. Als je net een voldoende hebt en een vraag die je goed had gaat weg, dan heb je een onvoldoende.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:14 schreef Warren het volgende:
[..]
Volgens mij is het ongebruikelijk dat een alternatief veranderd wordt. Wat wel kan is dat zij zeggen dat bij vraag 25 zowel A als C goed zijn.
Dat hoeft niet, want dan wordt ook het aantal vragen aangepast en de bijbehorende deelfactor.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:27 schreef SH. het volgende:
[..]
Als je net een voldoende hebt en een vraag die je goed had gaat weg, dan heb je een onvoldoende.
Tja, waarom zouden ze moeilijk doen?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:52 schreef Warren het volgende:
Ik vind wel dat zij makkelijk wegkomen door vrijwel alleen mc-tentamens te geven. Dat geeft namelijk geen nakijkwerk
Nou, omdat mc-tentamens vrij oppervlakkig zijn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:53 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Tja, waarom zouden ze moeilijk doen?
Ja, dat is bij ons ook.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat ik irritanter vind is dat je de tentamens niet mag meenemen en dat er ook geen oude tentamens te vinden zijn. Ze hergebruiken dus gewoon de vragen in de tentamens..... dat is pas lui!
Jaquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:03 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, dat is bij ons ook.
Alleen is het bij ons altijd wel dat er toch vragen uitlekken, doordat mensen ze opschrijven en meenemen
Haha, dat is het risico van een samenvatting kopenquote:Zo gebeurd het dat bij sommige vakken zoals SGZ, de vragen die ieder jaar massaal fout worden beantwoord keer op keer weer worden gebruikt (fouten in samenvattingen van Joho/Labyrint).
Dat is natuurlijk onzin want bij rechten (even massaal als psychologie) zijn er in het eerste jaar volledige open vraag tentamens.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:10 schreef Sharkdoggie het volgende:
Andere docenten gaven aan dat het voor hun niet te doen is om in hun eentje meer dan 150 tentamens na te kijken (laat staan +650).
quote:Op zondag 10 juli 2011 12:33 schreef Grumpey het volgende:
- er is een grote hoeveelheid Meerkeuzetentamens in de bachelor, maar dat is omdat de visitatiecommissie (en dus de overheid) dat verplicht. Bij onze afdeling willen we heel graag open vragen doen, maar dat mag gewoonweg niet meer van de overheid. Meerkeuze geeft namelijk de ruimte aan instanties om statistieken te berekenen, waarop beleid kan worden gemaakt. Dus vanwege de efficiency van de afreken-cultuur zoals die de laatste 20 jaar is ontstaan, is het adequaat toetsen met open vragen taboe geworden.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:18 schreef Grumpey het volgende:
[..]
In het echt is het indirecter. De visitatiecommissie eist meetbare kwaliteit. Meerkeuze-tentamens zijn ver uit het makkelijkst te meten in moeilijkheidsgraad en in toegevoegde waarde/discriminerend vermogen etc. Je kan daar beleid aan vastkoppelen. Open vragen hebben de schijn van subjectiviteit en het is lastiger in een statistiek te vangen. Daar komt ook nog bij dat open vragen meer tijd en dus geld kosten. Eigenlijk alle stimulans gaat uit naar het geven van meerkeuze tentamens, en dat terwijl vrijwel iedereen open vragen-tentamens als kwalitatief betere toetsing ervaart. De huidige discussie over HBO-diploma's die niets waard zijn zal de druk op het afschaffen van open vragen alleen maar verhogen. De visitatiecommissie eist het dus niet direct, maar door alle andere eisen is eigenlijk geen andere keuze meer mogelijk. Helaas, in mijn ogen.
Die hebben een baan in de praktijk meestal.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:18 schreef Sharkdoggie het volgende:
Ik weet niet hoe het zit bij rechten, maar bij psychologie wordt er erg veel onderzoek gedaan en komt lesgeven daarna (wat natuurlijk niet goed is).
Zucht... waarom trekt niet iemand eens aan de bel?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:13 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Nee sorry, mijn begeleiders willen heel graag een paar open vragen afnemen, maar het wordt ze van bovenaf verboden omdat de visitatiecommissie dit niet goedkeurt. Het is een uitwas van onze "targets moeten wel meetbaar zijn, alles wat niet meetbaar is bestaat niet en is niet belangrijk" mentaliteit die sinds deze eeuw de overhand heeft.
Dat klopt niet: bij rechten is het merendeel van de 1e jaars tentamens mcquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:11 schreef Warren het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin want bij rechten (even massaal als psychologie) zijn er in het eerste jaar volledige open vraag tentamens.
Ik vind mc wel prettig hoor...quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:36 schreef Warren het volgende:
[..]
Zucht... waarom trekt niet iemand eens aan de bel?
Eigenlijk zou dat georganiseerd moeten gebeuren, zodat je een tentamen kunt reconstrueren..quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:03 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, dat is bij ons ook.
Alleen is het bij ons altijd wel dat er toch vragen uitlekken, doordat mensen ze opschrijven en meenemen
Ik zei ook: "zijn er". Ik zei niets over merendeel. Meer dan de helft van het aantal ECTS's wordt verdient met open vragen. Ik kan het weten want ik heb het ook echt gedaan.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat klopt niet: bij rechten is het merendeel van de 1e jaars tentamens mc
Ah ok, met die context is de vergelijking idd een stuk logischer. Toch nog steeds vreemd om ze zo 1:1 naast elkaar te zetten imo.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:48 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wel als het gaat om de vraag hoe je aan kennis komt. Komt dat uit je hoofd door te denken, (dus van binnenuit) of komt dat door de wereld waar te nemen (dus van buitenaf)
Mee eens, ik heb inderdaad wel eens een tentamen gehad die voor de helft over specifieke onderzoeken ging.. terwijl de algemene theorieën mij belangrijker lijken. Ik vind inderdaad ook dat de werkgroepopdrachten mee moeten tellen, maar heb ook wel het gevoel dat dat naarmate je verder in de studie komt meer meetelt! Vooral bij keuzevakken, denk dat dit ook is omdat er minder studenten zijn. Lijkt mij een hele verbetering als ze overal de werkgroepopdrachten etc mee zouden laten tellenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:48 schreef Sharkdoggie het volgende:
Verder is er een wereld van verschil tussen MC tentamens binnen de psychologie studie. Bij sommige vakken ligt de nadruk op feitjes (hoe vaak iets voorkomt en wat risicogroepen zijn) en bij andere vakken juist het toepassen / werking van theorieën onder verschillende condities. Ik ben van mening dat je een vak niet kan waarderen op alleen een tentamen maar dat je ook moet kijken naar essays, werkgroepopdrachten, enz, met andere woorden het vak als geheel.
Dat is balen zeg! Dan leer je toch op een andere manier he... kan je er beter voortaan standaard vanuit gaan dat het open vragen zijn, dan kan het alleen maar meevallenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 15:25 schreef TripleS het volgende:
Mag ik ook meepraten in dit topic als student Toegepaste Psychologie?![]()
Pas mijn eerste tentamen 'Psychologie,een inleiding' achter de rug.
Ik heb alle begrippen erin gestampt met de gedachte dat ik meerkeuzevragen zou krijgen, bleken het open vragen te zijn![]()
Dat wordt waarschijnlijk een herkansing
![]()
Wat denk je van; "bij ons op de uni"quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Eigenlijk zou dat georganiseerd moeten gebeuren, zodat je een tentamen kunt reconstrueren..
Wat bedoel je trouwens met 'bij ons"?
Of de volgende keer gewoon even goed kijken of je MC of open vragen krijgtquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:30 schreef Kimbrleyy het volgende:
Dat is balen zeg! Dan leer je toch op een andere manier he... kan je er beter voortaan standaard vanuit gaan dat het open vragen zijn, dan kan het alleen maar meevallen
Ik snapt hemquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:49 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Of de volgende keer gewoon even goed kijken of je MC of open vragen krijgt![]()
M.b.t. de essay's etc. Bij ons (Tilburg) (..)
Even uit mijn hoofd: Graphics, Legacy dialog, boxplot, simple, summaries of separate variables!, in Label cases.. 'staat' in vullen, Uitgaven per leerling ergens invullen, ik denk bovenaan.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 00:52 schreef Warren het volgende:
Vraagje: ik was net aan het kloten met SPSS met de toets van week 8 in de reader. Nu staat er:
Bekijk grafisch (met een boxplot) de verdeling van de ‘Uitgaven per
leerling’ gelabeld naar staat.
Dit lukt mij niet, ik krijg dit:
[ afbeelding ]
Als ik region als category axis neem, dan lukt het wel. Iemand?
Krijg jij daar het juiste resultaat mee? Ik niet. Volgens mij moet het echt summaries of groups of cases zijn. Het rare is dat het met regio's wel werkt, maar met staten niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 01:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Even uit mijn hoofd: Graphics, Legacy dialog, boxplot, simple, summaries of separate variables!, in Label cases.. 'staat' in vullen, Uitgaven per leerling ergens invullen, ik denk bovenaan.
Voor de zekerheid heb ik het nog maar eens gedaan, nu wel met origineel bestand in SPSS, en ik krijg een mooi (ext) boxplotje met AH, NJ, NY als uitbijters. Als ik summaries of groups doe verschijnt er geen OK-knop...., dus dan maar met cases... Deze oefening was trouwens op deze manier goedgekeurd door de docent, dus daar hou ik me maar ff aan vastquote:Op woensdag 26 oktober 2011 07:58 schreef Warren het volgende:
[..]
Krijg jij daar het juiste resultaat mee? Ik niet. Volgens mij moet het echt summaries of groups of cases zijn. Het rare is dat het met regio's wel werkt, maar met staten niet.
Ok bedankt. De SPSS ging toets ging in ieder geval goed, dus dat zal wel goed komen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Voor de zekerheid heb ik het nog maar eens gedaan, nu wel met origineel bestand in SPSS, en ik krijg een mooi (ext) boxplotje met AH, NJ, NY als uitbijters. Als ik summaries of groups doe verschijnt er geen OK-knop...., dus dan maar met cases... Deze oefening was trouwens op deze manier goedgekeurd door de docent, dus daar hou ik me maar ff aan vast
Mooi zoquote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:42 schreef Warren het volgende:
[..]
Ok bedankt. De SPSS ging toets ging in ieder geval goed, dus dat zal wel goed komen.
Nee, het is vooral.. labels invullen, dingetjes uitrekenen via variable compute, fequencie tabel maken, mediaan en gemiddelde opzoeken, regressieslope uitrekenen, split file, case summaries, select cases e.d.. Niet heel moeilijk. Overigens zijn er 4 verschillende versies, dus misschien dat jij iets anders krijgt. Het is een korte toets, ik had slechts 8 vragen. De meeste mensen waren ook in minder dan een uur klaar.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:46 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Mooi zoZaten er nog bijzondere dingen bij de toets?
Ok dan, zo'n beetje de standaard dingen zoals tijdens de lessen. Toch ff lekker om te weten dat de tijd geen probleem is. Daar kneep ik hem een beetje voor.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:48 schreef Warren het volgende:
[..]
Nee, het is vooral.. labels invullen, dingetjes uitrekenen via variable compute, fequencie tabel maken, mediaan en gemiddelde opzoeken, regressieslope uitrekenen, split file, case summaries, select cases e.d.. Niet heel moeilijk. Overigens zijn er 4 verschillende versies, dus misschien dat jij iets anders krijgt. Het is een korte toets, ik had slechts 8 vragen. De meeste mensen waren ook in minder dan een uur klaar.
Ik vond dat er wel een paar rare vragen tussen stonden, zoals die over of test hertest een voorspellende waarde had als mensen dingen uit hun hoofd weten.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ok dan, zo'n beetje de standaard dingen zoals tijdens de lessen. Toch ff lekker om te weten dat de tijd geen probleem is. Daar kneep ik hem een beetje voor.
M&T ging trouwens zoals ik had verwacht, ik had 7 fouten dus ik ga er vanuit dat ik deze niet hoef te herkansen
Is niet zo raar hoor. Ik denk dat ze met die opmerking ernaar toe wilden dat een probleem bij de test-hertest is dat de 1e meting de 2e meting kan beďnvloeden. Dat werd namelijk in het boek etc. genoemd als nadeel. En dat is het geval als iemand zich nog dingen kan herinneren van de 1e meting. Dat van dat 'voorspellend' heb ik dan maar vertaald als 'heeft de test-hertest nog wel zin als ... etc.'? Ik had het idee dat ze daar naar toe wilden.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:57 schreef Warren het volgende:
[..]
Ik vond dat er wel een paar rare vragen tussen stonden, zoals die over of test hertest een voorspellende waarde had als mensen dingen uit hun hoofd weten.
Zo klinkt het idd een stuk beterquote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:48 schreef Grumpey het volgende:
Test -hertest heeft geen toegevoegde waarde als mensen alles uit hun hoofd weten, want dan is er sprake van een plafondeffect waardoor je geen onderscheidend vermogen hebt om mee te kunnen voorspellen.
Het is een inleiding, ze behandelen duizenden onderwerpen vrij oppervlakkig. Wat had je dan verwacht?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:36 schreef Warren het volgende:
Jammer dat het Inleiding in de Psychologie tentamen alleen maar feitjes vragen waren.
Een andere manier van toetsen? Andere indeling van vakken? Het is toch best merkwaardig dat je op een universiteit 50 je-weet-het-wel-of-je-weet-het-niet vragen krijgt, waar je 0 inzicht voor nodig hebt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:40 schreef SH. het volgende:
[..]
Het is een inleiding, ze behandelen duizenden onderwerpen vrij oppervlakkig. Wat had je dan verwacht?
Dat inzicht komt nogquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:42 schreef Warren het volgende:
[..]
Een andere manier van toetsen? Andere indeling van vakken? Het is toch best merkwaardig dat je op een universiteit 50 je-weet-het-wel-of-je-weet-het-niet vragen krijgt, waar je 0 inzicht voor nodig hebt.
Ik weet het niet hoor Muis006. Het probleem dat ik trouwens ook zie, is dat psychologieboeken vooral feiten presenteren. Dus je leest vaak: "In dit experiment is dit gevonden, in dit experiment dat... blabla". Het zijn allemaal redelijk op zich zelf staande experimenten die weinig met elkaar te maken hebben. Dat stoort mij een beetje, want zo lijkt het op een vrij onsamenhangend geheel.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:51 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Dat inzicht komt nogmaar je moet eerst een basis hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |