Wat denk je van; "bij ons op de uni"quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Eigenlijk zou dat georganiseerd moeten gebeuren, zodat je een tentamen kunt reconstrueren..
Wat bedoel je trouwens met 'bij ons"?
Of de volgende keer gewoon even goed kijken of je MC of open vragen krijgtquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:30 schreef Kimbrleyy het volgende:
Dat is balen zeg! Dan leer je toch op een andere manier he... kan je er beter voortaan standaard vanuit gaan dat het open vragen zijn, dan kan het alleen maar meevallen
Ik snapt hemquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:49 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Of de volgende keer gewoon even goed kijken of je MC of open vragen krijgt![]()
M.b.t. de essay's etc. Bij ons (Tilburg) (..)
Even uit mijn hoofd: Graphics, Legacy dialog, boxplot, simple, summaries of separate variables!, in Label cases.. 'staat' in vullen, Uitgaven per leerling ergens invullen, ik denk bovenaan.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 00:52 schreef Warren het volgende:
Vraagje: ik was net aan het kloten met SPSS met de toets van week 8 in de reader. Nu staat er:
Bekijk grafisch (met een boxplot) de verdeling van de ‘Uitgaven per
leerling’ gelabeld naar staat.
Dit lukt mij niet, ik krijg dit:
[ afbeelding ]
Als ik region als category axis neem, dan lukt het wel. Iemand?
Krijg jij daar het juiste resultaat mee? Ik niet. Volgens mij moet het echt summaries of groups of cases zijn. Het rare is dat het met regio's wel werkt, maar met staten niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 01:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Even uit mijn hoofd: Graphics, Legacy dialog, boxplot, simple, summaries of separate variables!, in Label cases.. 'staat' in vullen, Uitgaven per leerling ergens invullen, ik denk bovenaan.
Voor de zekerheid heb ik het nog maar eens gedaan, nu wel met origineel bestand in SPSS, en ik krijg een mooi (ext) boxplotje met AH, NJ, NY als uitbijters. Als ik summaries of groups doe verschijnt er geen OK-knop...., dus dan maar met cases... Deze oefening was trouwens op deze manier goedgekeurd door de docent, dus daar hou ik me maar ff aan vastquote:Op woensdag 26 oktober 2011 07:58 schreef Warren het volgende:
[..]
Krijg jij daar het juiste resultaat mee? Ik niet. Volgens mij moet het echt summaries of groups of cases zijn. Het rare is dat het met regio's wel werkt, maar met staten niet.
Ok bedankt. De SPSS ging toets ging in ieder geval goed, dus dat zal wel goed komen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Voor de zekerheid heb ik het nog maar eens gedaan, nu wel met origineel bestand in SPSS, en ik krijg een mooi (ext) boxplotje met AH, NJ, NY als uitbijters. Als ik summaries of groups doe verschijnt er geen OK-knop...., dus dan maar met cases... Deze oefening was trouwens op deze manier goedgekeurd door de docent, dus daar hou ik me maar ff aan vast
Mooi zoquote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:42 schreef Warren het volgende:
[..]
Ok bedankt. De SPSS ging toets ging in ieder geval goed, dus dat zal wel goed komen.
Nee, het is vooral.. labels invullen, dingetjes uitrekenen via variable compute, fequencie tabel maken, mediaan en gemiddelde opzoeken, regressieslope uitrekenen, split file, case summaries, select cases e.d.. Niet heel moeilijk. Overigens zijn er 4 verschillende versies, dus misschien dat jij iets anders krijgt. Het is een korte toets, ik had slechts 8 vragen. De meeste mensen waren ook in minder dan een uur klaar.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:46 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Mooi zoZaten er nog bijzondere dingen bij de toets?
Ok dan, zo'n beetje de standaard dingen zoals tijdens de lessen. Toch ff lekker om te weten dat de tijd geen probleem is. Daar kneep ik hem een beetje voor.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:48 schreef Warren het volgende:
[..]
Nee, het is vooral.. labels invullen, dingetjes uitrekenen via variable compute, fequencie tabel maken, mediaan en gemiddelde opzoeken, regressieslope uitrekenen, split file, case summaries, select cases e.d.. Niet heel moeilijk. Overigens zijn er 4 verschillende versies, dus misschien dat jij iets anders krijgt. Het is een korte toets, ik had slechts 8 vragen. De meeste mensen waren ook in minder dan een uur klaar.
Ik vond dat er wel een paar rare vragen tussen stonden, zoals die over of test hertest een voorspellende waarde had als mensen dingen uit hun hoofd weten.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ok dan, zo'n beetje de standaard dingen zoals tijdens de lessen. Toch ff lekker om te weten dat de tijd geen probleem is. Daar kneep ik hem een beetje voor.
M&T ging trouwens zoals ik had verwacht, ik had 7 fouten dus ik ga er vanuit dat ik deze niet hoef te herkansen
Is niet zo raar hoor. Ik denk dat ze met die opmerking ernaar toe wilden dat een probleem bij de test-hertest is dat de 1e meting de 2e meting kan beďnvloeden. Dat werd namelijk in het boek etc. genoemd als nadeel. En dat is het geval als iemand zich nog dingen kan herinneren van de 1e meting. Dat van dat 'voorspellend' heb ik dan maar vertaald als 'heeft de test-hertest nog wel zin als ... etc.'? Ik had het idee dat ze daar naar toe wilden.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:57 schreef Warren het volgende:
[..]
Ik vond dat er wel een paar rare vragen tussen stonden, zoals die over of test hertest een voorspellende waarde had als mensen dingen uit hun hoofd weten.
Zo klinkt het idd een stuk beterquote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:48 schreef Grumpey het volgende:
Test -hertest heeft geen toegevoegde waarde als mensen alles uit hun hoofd weten, want dan is er sprake van een plafondeffect waardoor je geen onderscheidend vermogen hebt om mee te kunnen voorspellen.
Het is een inleiding, ze behandelen duizenden onderwerpen vrij oppervlakkig. Wat had je dan verwacht?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:36 schreef Warren het volgende:
Jammer dat het Inleiding in de Psychologie tentamen alleen maar feitjes vragen waren.
Een andere manier van toetsen? Andere indeling van vakken? Het is toch best merkwaardig dat je op een universiteit 50 je-weet-het-wel-of-je-weet-het-niet vragen krijgt, waar je 0 inzicht voor nodig hebt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:40 schreef SH. het volgende:
[..]
Het is een inleiding, ze behandelen duizenden onderwerpen vrij oppervlakkig. Wat had je dan verwacht?
Dat inzicht komt nogquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:42 schreef Warren het volgende:
[..]
Een andere manier van toetsen? Andere indeling van vakken? Het is toch best merkwaardig dat je op een universiteit 50 je-weet-het-wel-of-je-weet-het-niet vragen krijgt, waar je 0 inzicht voor nodig hebt.
Ik weet het niet hoor Muis006. Het probleem dat ik trouwens ook zie, is dat psychologieboeken vooral feiten presenteren. Dus je leest vaak: "In dit experiment is dit gevonden, in dit experiment dat... blabla". Het zijn allemaal redelijk op zich zelf staande experimenten die weinig met elkaar te maken hebben. Dat stoort mij een beetje, want zo lijkt het op een vrij onsamenhangend geheel.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:51 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Dat inzicht komt nogmaar je moet eerst een basis hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |