quote:
quote:
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:55 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Als ze Ajax maar genoeg geld geven teken ik ervoor. EL is sowieso niet eerlijk, Ajax heeft veruit de meeste mensen die hun wedstrijden kijken waarom zou het dan verdeeld moeten worden?
Hamlap naar PSV, zou je dat oké vinden?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:59 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Die geluiden bij die sterren
Tongetje
jaquote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:00 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Hamlap naar PSV, zou je dat oké vinden?
Als hij normaal doet en 25 doelpunten maakt...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:00 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Die gast heeft zo'n verrotte karakter dat ie nergens meer tot zijn recht komtquote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:02 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Nee, niet naar PSV. Top spits is het hoor, als je hem paait maakt hij veel doelpunten.
Feyenoordquote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:03 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Die gast heeft zo'n verrotte karakter dat ie nergens meer tot zijn recht komt
Onder Jol had hij er gewoon 20+ gemaakt. Die kontenkruipers bij PSV kunnen er wel mee omgaan.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:03 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Als er goed mee omgegaan wordt maakt hij er zo weer 20-25.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:03 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
SBS, alsjeblieft niet zeg. Dat is echt dramatischquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:53 schreef Smoofie het volgende:
[..]
RTL of SBS vind ik ook goed. Ajax gaat toch zelf TV-rechten exploiteren.
Dat lijkt me niet. Niet bij PSV in ieder geval. Daar kunnen ze al helemaal geen spelers motiveren. Kijk hoe ze dit jaar speelden, die waren echt 0,0 gemotiveerd door Rutten.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:12 schreef GGMM het volgende:
[..]
Niet mee eens. Als er goed mee omgegaan wordt maakt hij er zo weer 20-25.
Ik zei 'als'.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:16 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. Niet bij PSV in ieder geval. Daar kunnen ze al helemaal geen spelers motiveren. Kijk hoe ze dit jaar speelden, die waren echt 0,0 gemotiveerd door Rutten.
Nee, die gaat El Ham echt niet op het rechte pad krijgen hoor.
Nee.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:19 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik zei 'als'.
Maar je hebt wel gelijk ja. dat Lazovic-incident was ook onder Rutten toch?
Gelukkig iemand die mijn mening ook deelt.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:25 schreef Urquhart het volgende:
El-Hamdaoui mag van mij best naar PSV vertrekken. Gewoon wegwezen met die gozer.
Oh ja, dat was onder Stevens.quote:
Sport 1 mag van mij wel de rechten van Ajax er ook bij nemen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 18:41 schreef J2T het volgende:
Iemand hier die misschien meer weet over wat Ajax wil gaan doen met haar televisie-rechten? Misschien de rechten verkopen aan Sport1 of aan RTL? Eredivisielive is een zinkend schip als wij Derksen moeten geloven.
Het is niet alleen Derksen die aangeeft dat het met eredivisie live niet goed gaat hoor.quote:
Die 150 miljoen klinkt goed, Nog een jaartje om 125 miljoen bij te krijgen. Moet lukken toch?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 18:45 schreef J2T het volgende:
Derksen had het over dat de Eredivisie in 2012 naar 25 miljoen gaat. Dat is 30 miljoen minder dan Belgie. Ook zien de clubs het geïnvesteerde geld in de zender niet meer terug. In het marketingplan wat een aantal jaren geleden aan de clubs werd gepresenteerd zou er in 2012 rond de 150 miljoen euro te verdelen zijn onder de eredivisieclubs. Klinkt allemaal erg somber.
Mja, het probleem blijft volgens mij toch dat Nederlanders echt een Studio Sport mentaliteit hebben.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 18:45 schreef J2T het volgende:
Derksen had het over dat de Eredivisie in 2012 naar 25 miljoen gaat. Dat is 30 miljoen minder dan Belgie. Ook zien de clubs het geïnvesteerde geld in de zender niet meer terug. In het marketingplan wat een aantal jaren geleden aan de clubs werd gepresenteerd zou er in 2012 rond de 150 miljoen euro te verdelen zijn onder de eredivisieclubs. Klinkt allemaal erg somber.
En de kort door de bocht award gaat naar...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 18:54 schreef stevenmac26 het volgende:
dat gezeur over eredivisie-live de hele tijd
Ga gewoon naar het stadion en negeer dat gezeik om het geld
Eredivisie-live nokt er nieteens mee dus wat is het probleem.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 18:56 schreef Afwazig het volgende:
[..]
En de kort door de bocht award gaat naar...
Tv-rechten zijn nou eenmaal een belangrijk inkomstenbron in het voetbal. Inkomsten zijn belangrijk in het hedendaagse voetbal.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 18:54 schreef stevenmac26 het volgende:
dat gezeur over eredivisie-live de hele tijd
Ga gewoon naar het stadion en negeer dat gezeik om het geld
Dit dus, daarom gaat iedereen massaal streamen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:02 schreef Godtje het volgende:
Misschien moet EL gewoon ook geen 6 euro voor 1 wedstrijd rekenen.
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:22 schreef jeffrey410 het volgende:
btw als iemand kaarten nodig heeft voor wetstrijden.
Kan ze altijd regelen!
Ciao
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:23 schreef Burrito het volgende:
Okay, ik wil wel kaarten voor wetstrijden! regel maar!
afscheidswedstrijd van v/d Sarquote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:22 schreef jeffrey410 het volgende:
btw als iemand kaarten nodig heeft voor wetstrijden.
Kan ze altijd regelen!
Ciao
300 euro.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:26 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
afscheidswedstrijd van v/d Sar
4 kaarten svp
Dan zit ik wel op de hoofdtribune neem ik aan hequote:
Vak 420 om precies te zijnquote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:30 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Dan zit ik wel op de hoofdtribune neem ik aan he
Neuh dan blijf ik wel 128 staanquote:
Zekers goeie plekken. 128 is ook wel aardig toch?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:50 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Neuh dan blijf ik wel 128 staan
Alhoewel het uitzicht op 420 niet verkeerd is volgens mij, zat vorig jaar paar keer 121, goede plekken
Ja zuid-tribune achter het doel, is altijd wel goed te doenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zekers goeie plekken. 128 is ook wel aardig toch?
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:10 schreef voice-over het volgende:
Wat een TT![]()
"Wij zijn de beste"
Moet zijn: "Wij zijn de beste van de wereld". Zoals een Amsterdammer betaamt. Jullie zijn kampioen van Barcelona, Manchester, Milaan ..... kom op zeg het dan!
Naast Eriksen en voor Anita, maar daar staat die miskoop Janssenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Waar zou lodeiro in het systeem van frenkie passen denken jullie?
waarom miskoop?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:59 schreef gniffie het volgende:
[..]
Naast Eriksen en voor Anita, maar daar staat die miskoop Janssen
Omdat Janssen enkel goed is in de lange bal en Ajax die nooit speelt. Kan tempo veldspel niet aan, en voor die paar goals via corners en vrije trappen wil ik dat niet opofferen.quote:
Naast hem op de bank.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Waar zou lodeiro in het systeem van frenkie passen denken jullie?
slechte baseringenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:15 schreef gniffie het volgende:
[..]
Omdat Janssen enkel goed is in de lange bal en Ajax die nooit speelt. Kan tempo veldspel niet aan, en voor die paar goals via corners en vrije trappen wil ik dat niet opofferen.
Plus is die bijna 30
komt door jol en blessuresquote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:18 schreef stevenmac26 het volgende:
Lodeiro
Veel geld gekost en wel 5wedstrijden gespeeld ofzo
1.25m, 1 beuk en ligt 10 meter verderop. Zag hem spelen in de wedstrijd tegen dat Amerikaanse elftal word werkelijk ieder duel van de bal gezet.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:18 schreef stevenmac26 het volgende:
Lodeiro
Veel geld gekost en wel 5wedstrijden gespeeld ofzo
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:21 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
1.25m, 1 beuk en ligt 10 meter verderop. Zag hem spelen in de wedstrijd tegen dat Amerikaanse elftal word werkelijk ieder duel van de bal gezet.
Leuke speler als je met 4-0 voor staat in eigen huis voor de rest heb je er geen kloten aan.
Die lui in de AMERIKAANSE LEAGUE kunnen er nog minder van kun je nagaan.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:22 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
DAT IS DE AMERIKAANSE LEAGUE droplul. De lengtes in de ED stellen geen hond voor.
ik bedoel de amerikaanse elftal.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:23 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Die lui in de AMERIKAANSE LEAGUE kunnen er nog minder van kun je nagaan.
Denk het ook. Al zou ik graag zien dat het Suarez #2 zou worden.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:25 schreef stevenmac26 het volgende:
Lodeiro gewoon verkopen lijkt mij het beste
Ja lijkt mij ook geniaal dat ie minimaal 20x scoort maar daar hebben we die gast van Az al voor gekochtquote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:36 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Denk het ook. Al zou ik graag zien dat het Suarez #2 zou worden.
Anita > Janssen op de controleurspositie. Ook als aanvallende middenvelders maar dat maakt niet uitquote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:38 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Lodeiro gewoon een kans geven. Volgens mij kan hij het wel. Janssen - Lodeiro - Erikssen zou mooi zijn.
Dus ze moeten Anita bij oranje halen in plaats van Janssen als ik jou zo hoor.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:53 schreef gniffie het volgende:
[..]
Anita > Janssen op de controleurspositie. Ook als aanvallende middenvelders maar dat maakt niet uit
Die Anita discussie hebben we hier al gehad. Je vind hem zeker ook technisch en positioneel slechtquote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:54 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Dus ze moeten Anita bij oranje halen in plaats van Janssen als ik jou zo hoor.
Ik vind die Anita echt een speler voor het niveau Utrecht of Heerenveen.
Speelt hij dan mensen uit? Zet hij mensen vrij voor de keeper? Technisch vind ik hem aardig maar iig vele malen slechter dan Janssen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:56 schreef gniffie het volgende:
[..]
Die Anita discussie hebben we hier al gehad. Je vind hem zeker ook technisch en positioneel slecht
Doet Janssen niet en Anita staat op de controleurspositie, dat is niet zijn taak.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:00 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Speelt hij dan mensen uit? Zet hij mensen vrij voor de keeper? Technisch vind ik hem aardig maar iig vele malen slechter dan Janssen.
met Johan ken dat zomaar waar zijnquote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:03 schreef j95 het volgende:
Godsamme, Cruijff, alsjeblieft, zeg dat het niet waar is![]()
http://www.afcasupporters(...)t-opstappen-bij-ajax
Zelfs Danny Blind deed dat in de goede tijd. Ik heb liever aanvallende middenvelders die ook kunnen verdedigen dan verdedigende middenvelders die niet kunnen aanvallen. En ik vind Enoh verdedigend beter, hij pakt alleen teveel kaarten.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:02 schreef gniffie het volgende:
[..]
Doet Janssen niet en Anita staat op de controleurspositie, dat is niet zijn taak.
dus?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:04 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Zelfs Danny Blind deed dat in de goede tijd.
En Siem de Jong dan?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:38 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Lodeiro gewoon een kans geven. Volgens mij kan hij het wel. Janssen - Lodeiro - Erikssen zou mooi zijn.
Anita is van nature aanvallende middenvelder, en zijn passing is één van zijn sterke punten.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:04 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Zelfs Danny Blind deed dat in de goede tijd. Ik heb liever aanvallende middenvelders die ook kunnen verdedigen dan verdedigende middenvelders die niet kunnen aanvallen. En ik vind Enoh verdedigend beter, hij pakt alleen teveel kaarten.
Heeft vaak genoeg laten zien dat die technisch niet goed genoeg is voor op het middenveldquote:
Bullshit!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:26 schreef gniffie het volgende:
[..]
Heeft vaak genoeg laten zien dat die technisch niet goed genoeg is voor op het middenveld
Goede speler moet het met Lodeiro maar uitmaken. Maar ik vind Siem nog in de kleine ruimte nog niet goed genoeg. Hij heeft nog niet de fijne techniek zoals Sneijder en Bergkamp om goed te renderen op 10. Wel het scorend vermogen overigens.quote:
We spelen niet met een 10, maar 2 aanvallende middenvelders. En de 10 positie onder jol was niet een klassieke 10 in een spelverdelers rol.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:27 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Bullshit!
Siem op 10 achter de spits is de ideale positie voor hem
Jol is weg he, dat weet je?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:30 schreef gniffie het volgende:
[..]
We spelen niet met een 10, maar 2 aanvallende middenvelders. En de 10 positie onder jol was niet een klassieke 10 in een spelverdelers rol.
Jij beoordeelt Siem op Jol's systeem, ik onder De Boer's systeem. Onder De Boer komt die tekortquote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:33 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Jol is weg he, dat weet je?
En met Frank de Boer zullen ze meer zo gaan spelen denk ik
Dit dusquote:Op woensdag 6 juli 2011 00:11 schreef ajacied4lf het volgende:
Jullie beoordelen hem beide te snel. Laten we eerst maar eens kijken hoe hij presteert met een goede spits voor zich
Wat wel goed is dat hij veel scoort. Ik hoop zeker dat hij het in zich heeft. Laten we het seizoen lekker afwachten inderdaad. Maar Lodeiro moet ook een paar basisplaatsen krijgen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:11 schreef ajacied4lf het volgende:
Jullie beoordelen hem beide te snel. Laten we eerst maar eens kijken hoe hij presteert met een goede spits voor zich
Met een goede spits voor zich is zijn handelingssnelheid niet ineens sneller, is zijn techniek niet ineens fijner, zijn draaicirkel niet ineens korter en zijn aanname niet ineens beter.quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:11 schreef ajacied4lf het volgende:
Het was natuurlijk ook al weer anderhalve maand rustig bij de club..quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:04 schreef Againzender het volgende:
[..]
met Johan ken dat zomaar waar zijn
Zo vermoeiend iddquote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hoe verrassend. Iets gaat niet zoals Cruijff het bedacht heeft en hij wil al weer opstappen.
En Bergkamp en Jonk staan met de mond vol tanden.
Maar krijgt hij de bal wel op tijd, waardoor hij meer tijd krijgt om zijn actie uit te voeren.quote:Op woensdag 6 juli 2011 02:15 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Met een goede spits voor zich is zijn handelingssnelheid niet ineens sneller, is zijn techniek niet ineens fijner, zijn draaicirkel niet ineens korter en zijn aanname niet ineens beter.
quote:Op woensdag 6 juli 2011 08:46 schreef Ajacied422 het volgende:
Johan is een baby als hij zijn speeltje niet krijgt.
Dat komt door de procedures die gevolgd moeten worden, dat neemt tijd helaasquote:Op woensdag 6 juli 2011 09:19 schreef Catch22- het volgende:
Feit is wel dat over een maand de competitie begint en er nog steeds geen voorzitter is.
Maar verder hadden ze het vorige bestuur natuurlijk helemaal geen dictaat opgelegd hoor. Nee, ze hadden gewoon over voetbal gepraat en dat moet je dan gewoon doen!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hoe verrassend. Iets gaat niet zoals Cruijff het bedacht heeft en hij wil al weer opstappen.
En Bergkamp en Jonk staan met de mond vol tanden.
same herequote:Op woensdag 6 juli 2011 09:34 schreef HeatWave het volgende:
Ik denk dat dat Cruijff verhaal een beetje uit zijn verband is gerukt eigenlijk, geloof er niets van.
quote:VI: vandaag gesprek RvC over impasse rond Ling
Ook Voetbal International bericht nu over de impasse bij Ajax omtrent de kandidatuur van Tscheu la Ling. Cruijff zou erop staan dat Ling de nieuwe directeur wordt, terwijl een meerderheid van de nieuwe RvC tegen is. De beoogde nieuwe Raad van Commissarissen van Ajax voert vandaag overleg om tot een oplossing te komen.
Ling liet in een reactie tegenover VI weten dat de bal bij Ajax ligt. De discussie over belangenverstrengeling van Ling vanwege zijn banden met AS Trencin zou naar eigen zeggen zijn opgelost.
Ja dat kloptquote:Op woensdag 6 juli 2011 11:21 schreef Schanulleke het volgende:
De raad van commissarissen was toch juist vernieuwd op voorspraak van Cruijff? Of zitten daar nog de oude leden in. Ik heb dat niet goed gevolgd.
Dat zijn volgens mij de nieuwe leden... dus de Cruijff-clan... als die het al geen goed idee vinden om Ling te nemen is dat wel veelzeggend...quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:21 schreef Schanulleke het volgende:
De raad van commissarissen was toch juist vernieuwd op voorspraak van Cruijff? Of zitten daar nog de oude leden in. Ik heb dat niet goed gevolgd.
Ik ben het ook wel met ze eens, liever Overmars dan Ling maar als de eerste nee zegt omdat hij er nog niet aan toe is lijkt het me ook logisch voor de tweede te gaanquote:Op woensdag 6 juli 2011 11:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zijn volgens mij de nieuwe leden... dus de Cruijff-clan... als die het al geen goed idee vinden om Ling te nemen is dat wel veelzeggend...
Theo van duvenbode is de beste directeur imo.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben het ook wel met ze eens, liever Overmars dan Ling maar als de eerste nee zegt omdat hij er nog niet aan toe is lijkt het me ook logisch voor de tweede te gaan
vind ik wel wat oud met z'n bijna 68, maar hij als interim voor een jaar samen met Overmars zou ik niet zo gek vindenquote:Op woensdag 6 juli 2011 12:19 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Theo van duvenbode is de beste directeur imo.
Dat lijkt me ook. Daarmee is Cruijff zijn aloude argumentje dat bestuurders niet te vertrouwen zijn meteen in zijn gezicht opgeblazen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zijn volgens mij de nieuwe leden... dus de Cruijff-clan... als die het al geen goed idee vinden om Ling te nemen is dat wel veelzeggend...
Ook weer weggegooid geld ditquote:Cvitanich: "Blij dat Boca mij deze kans biedt"
Darío Cvitanich keert terug naar zijn vaderland, waar hij gaat spelen voor Boca Juniors. "Ik wilde om persoonlijke redenen terug naar Argentinië", verklaart de Ajax-aanvaller.
Zaakwaarnemer Steinar Dietz bevestigde maandag al dat Ajax en Boca tot een akkoord zijn gekomen wat betreft de verhuur van Cvitanich. De Argentijnse topclub, die in eerste instantie geen huursom betaalt, moet na dit seizoen 2,5 miljoen euro op tafel leggen om de aanvaller definitief in te lijven.
Inmiddels is Cvitanich in Argentinië om de huurtransfer af te ronden. "Ik wilde om persoonlijke redenen terugkeren naar Argentinië", zegt de spits, die dichter bij zijn familie wil zijn. "Ik ben trots en dankbaar dat Boca mij die mogelijkheid biedt."
Cvitanich kwam in 2008 voor ruim zeven miljoen euro over van Banfield, maar wist in de ArenA nimmer te imponeren. De Argentijn speelde in totaal slechts dertig competitiewedstrijden (dertien doelpunten). Afgelopen jaar speelde de aankoop van Marco van Basten in Mexico bij Pachuca CF, waar hij tot zestien duels en acht treffers kwam
In potentie was het een goede aankoop en qua statistieken ook niet dramatisch. Heb het idee dat hij er met vertrouwen meer van had kunnen maken.quote:
quote:Ling herkent zich niet in kritiek rvc Ajax
AMSTERDAM - Tscheu La Ling is ongewild lijdend voorwerp geworden in hoogoplopende discussies binnen Ajax over zijn mogelijke aanstelling als opvolger van de opgestapte algemeen directeur Rik van den Boog.
De nieuwe raad van commissarissen zou de Hagenaar 'te licht' vinden voor die functie.
La Ling geniet de voorkeur van Johan Cruijff, en laatstgenoemde dreigt zoals NUsport dinsdagavond al meldde dan ook al met opstappen als zijn collega-commissarissen niet meegaan in de keuze voor de oud-speler van de club.
"Wat moet ik daar op zeggen. Te licht, ik ben 110 kilo. Dat zijn allemaal grijze begrippen die mensen die misschien niet lekker in hun vel zitten in deze situatie gaan roepen", liet La Ling in een reactie tegenover de Amsterdamse stadszender AT5 weten.
Aannames
"Het zijn allemaal aannames die ergens of nergens vandaan komen. Te licht bevonden; wat is te licht? Niet genoeg ervaring, niet in teamverband kunnen werken? Wat is nou te licht en wat is onbetrouwbaar?", vroeg La Ling zich hardop af. "Dat zijn allemaal kreten, daar kan ik niets mee en daar doe ik ook niets mee."
Op de vraag of La Ling ondanks het harde oordeel van de raad van commissarissen nog openstaat voor de functie binnen Ajax was de voormalige buitenspeler stellig. "Ja, waarom niet? Ik heb een gesprek gehad en dat was positief."
Wordt een beetje schijtziek van die in potentie goede aankopen, kost teveel gewoonquote:Op woensdag 6 juli 2011 12:44 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
In potentie was het een goede aankoop en qua statistieken ook niet dramatisch. Heb het idee dat hij er met vertrouwen meer van had kunnen maken.
De Jong is gewoon een ander type 10quote:Op woensdag 6 juli 2011 02:15 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Met een goede spits voor zich is zijn handelingssnelheid niet ineens sneller, is zijn techniek niet ineens fijner, zijn draaicirkel niet ineens korter en zijn aanname niet ineens beter.
vanavond om 8 uur het bericht dat Johan alweer gevlucht is naar Barcelona om er nooit meer weg te gaanquote:
Bij aankoop voortaan een slagingsgarantie eisen zou fijn zijn, maar dat is internetrealisme, daar doet in de echte wereld niemand aan mee.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:46 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Wordt een beetje schijtziek van die in potentie goede aankopen, kost teveel gewoon
Als het echt waar is wat er nu gezegd wordt dan zou ik het ook niet meer dan terecht vinden.quote:Op woensdag 6 juli 2011 10:39 schreef TheVulture het volgende:
Als Cruijff nu weer opstapt is het wel echt einde verhaal voor hem bij Ajax... en dan zal hij toch echt definitief worden uitgekotst door velen...
Elke aankoop is natuurlijk een potentie aankoop. Hoe goed de betreffende speler ook is, hij moet het altijd eerst bewijzen. Nikos Machlas was in potentie ook een goede aankoop en niemand had verwacht dat hij niet zou slagen, maar toch ging het niet goed.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:46 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Wordt een beetje schijtziek van die in potentie goede aankopen, kost teveel gewoon
Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt, als die wordt opgediend. Deze analyse op een ander forum vond ik wel treffend:quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:32 schreef vincerusso het volgende:
[..]
vanavond om 8 uur het bericht dat Johan alweer gevlucht is naar Barcelona om er nooit meer weg te gaan
Hij heeft echt voldoende kansen gehad hoor. Gewoon slecht gescout door Blind en Van Basten.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:44 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
In potentie was het een goede aankoop en qua statistieken ook niet dramatisch. Heb het idee dat hij er met vertrouwen meer van had kunnen maken.
Toch maar meer FootballManager spelen dan denk ikquote:Op woensdag 6 juli 2011 13:42 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Bij aankoop voortaan een slagingsgarantie eisen zou fijn zijn, maar dat is internetrealisme, daar doet in de echte wereld niemand aan mee.
Hij kwam op voorspraak van onze superscout Van Der Zeequote:Op woensdag 6 juli 2011 13:52 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Hij heeft echt voldoende kansen gehad hoor. Gewoon slecht gescout door Blind en Van Basten.
Tsjah maar we hebben ook veel spelers gehaald waar een blinde nog van kon zien dat ze er niks van konden. Ik noem een Sikora, Soetaers, Charisteas etc etc.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:45 schreef Komakie het volgende:
[..]
Elke aankoop is natuurlijk een potentie aankoop. Hoe goed de betreffende speler ook is, hij moet het altijd eerst bewijzen. Nikos Machlas was in potentie ook een goede aankoop en niemand had verwacht dat hij niet zou slagen, maar toch ging het niet goed.
Maar op mij komt die Ling altijd over als een zeer incapabel figuur. Vraag me echt af of we hier blij mee moeten zijn.quote:
Weet je dat Charisteas niet eens zo heel slecht was? Statistisch gezien.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:01 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Tsjah maar we hebben ook veel spelers gehaald waar een blinde nog van kon zien dat ze er niks van konden. Ik noem een Sikora, Soetaers, Charisteas etc etc.
twitter:Official_Ajax twitterde op woensdag 06-07-2011 om 16:48:29Ajax en AA Gent hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Sergio Padt. De overgang naar AA Gent is per direct http://soc.ms/tFHiXq reageer retweet
twitter:Official_Ajax twitterde op woensdag 06-07-2011 om 16:45:29Ajax en Spartak Moskou hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Demy de Zeeuw. De overgang is per direct. http://soc.ms/thMjs0 reageer retweet
Ja, maar bij Griekenland en Werder Bremen zag je dat hij geen Ajax spits was. Kon aardig koppen en afmaken maar voor de rest niks. Koeman wou hem zo graag hebben net als Sonck, Sikora en Soetaers.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:59 schreef Komakie het volgende:
[..]
Weet je dat Charisteas niet eens zo heel slecht was? Statistisch gezien.
Als je kijkt naar het seizoen 2005/2006, zijn enige volledige seizoen bij Ajax, heeft hij het best aardig gedaan. Het merendeel van de wedstrijden waarbij hij in de basis stond heeft hij gescoord. Hij heeft nog best aardig wat wedstrijden gespeeld en daardoor lijkt 8 goals in 17 wedstrijden voor een spits niet zo geweldig, maar als je ziet hoe vaak hij minder dan een half uur gehad heeft in een wedstrijd waren die statistieken helemaal niet zo slecht.
Omdat hij vriendjes is met Cruijf en hij gaat alles doen wat Cruijf hem vraagt. Lijkt mij niet verkeerd.quote:Op woensdag 6 juli 2011 15:01 schreef Oidipous het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom La Ling geschikt is om een miljoenenbedrijf als Ajax te leiden?
Niet dat ik de feiten hier bij de hand heb, maar kijk eens naar de wedstrijden waar hij inviel. Zal me niks verbazen dat een 2e spits voornamelijk wedstrijden speelt tegen gelopen wedstrijden en makkelijkere tegenstanders om de 1e spits te sparen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:59 schreef Komakie het volgende:
[..]
Weet je dat Charisteas niet eens zo heel slecht was? Statistisch gezien.
Als je kijkt naar het seizoen 2005/2006, zijn enige volledige seizoen bij Ajax, heeft hij het best aardig gedaan. Het merendeel van de wedstrijden waarbij hij in de basis stond heeft hij gescoord. Hij heeft nog best aardig wat wedstrijden gespeeld en daardoor lijkt 8 goals in 17 wedstrijden voor een spits niet zo geweldig, maar als je ziet hoe vaak hij minder dan een half uur gehad heeft in een wedstrijd waren die statistieken helemaal niet zo slecht.
En dat verhaal van over Cruijff is ook al zo enorm opgeblazenquote:Op woensdag 6 juli 2011 18:58 schreef Tarado het volgende:
Jonk: 'Onbereikbaar? Ik nam op toen je belde!'
Niet alleen binnen de raad van commissarissen van Ajax zou het rommelen, ook op jeugdcomplex De Toekomst zou er onrust zijn.
De jeugdtrainers daar zouden niet weten waar ze aan toe zijn. Zij verwijten hun nieuwe bazen Wim Jonk en Dennis Bergkamp dat die onbereikbaar zijn.
Jonk is verbaasd door die kritiek. "We hebben juist proberen te zorgen voor duidelijkheid. En voor de mensen die nog vragen hebben lopen we elke dag rond op De Toekomst." Dat hij onbereikbaar zou zijn, doet hij tegen de AT5-verslaggever af als onzin. "Jij hebt mij vanmorgen gebeld en je had me meteen aan de lijn."
http://www.at5.nl/artikel(...)j-toch-ook-te-pakken
http://www.parool.nl/paro(...)rdt-overdreven.dhtmlquote:Johan Cruijff heeft met verbazing kennis genomen van de berichten dat hij opstapt bij Ajax als Tscheu La Ling niet wordt aangesteld als algemeen directeur van de dertigvoudig landskampioen. 'Het wordt weer eens overdreven, zoals zo vaak gebeurt in de media.'
NUsport meldde gisteren dat Cruijff dreigde om de handdoek in de ring te gooien in Amsterdam, nog voordat hij officieel is aangesteld als lid van de raad van commisarissen. Een meerderheid van het beoogde nieuwe bestuur zou het niet zien zitten in Ling.
Cruijff is wél van mening dat Ajax er goed aan zou doen Ling snel aan te stellen, zo zegt hij tegen Voetbal International. 'Waar het mij om gaat, is dat ik hem veruit de beste kandidaat vind', aldus de legendarische nummer 14.
Enkele leden van de nieuwe RvC zouden Marc Overmars liever aan het roer zien, maar de oud-vleugelspits voelt zich nog niet klaar voor een functie als directeur bij Ajax en wil pas op lange termijn inschuiven.
Capabel
Ling is de enige kandidaat over. 'Dus waar hebben we het over?', zegt Cruijff, die niets weet van berichten dat de nieuwe bestuurders bij Ajax Ling niet capabel genoeg zouden vinden. 'Vinden sommigen hem te licht? Wat een onzin! Wanneer ben je dan zwaar genoeg?'
'Ling heeft het in zijn leven uitstekend gedaan in allerlei opzichten', gaat de Amsterdammer verder. 'Punt is dat mensen die twijfels hebben allemaal nieuw zijn bij Ajax en weinig van voetbal weten. Het valt nog te bezien wat ik doe als ze toch niet voor Ling zouden kiezen, maar ik zou dat in ieder geval onbegrijpelijk vinden.'
Mooi bedragquote:Op woensdag 6 juli 2011 19:50 schreef Adames het volgende:
[..]
'miljoenen', ik geloof dat 6 het bedrag is dat het meest wordt genoemd.
Dit stelt me toch niet helemaal gerust...quote:'Ling heeft het in zijn leven uitstekend gedaan in allerlei opzichten', gaat de Amsterdammer verder. 'Punt is dat mensen die twijfels hebben allemaal nieuw zijn bij Ajax en weinig van voetbal weten. Het valt nog te bezien wat ik doe als ze toch niet voor Ling zouden kiezen, maar ik zou dat in ieder geval onbegrijpelijk vinden.'
Als je ziet dat Ajax 3 voor Serero betaalt en PSV 5 voor Wijnaldum en 5-6 voor Strootman, allemaal nog talenten die 'het' nog niet bewezen hebben vind ik 6 voor een solide WK finalist weinig. Maar met zijn vorm afgelopen seizoen en het overdrukke middenveld is het uiteindelijk prima.quote:
Kunnen wel tevreden zijn met dit bedrag. Hij heeft goed gespeeld bij AZ en in het 1ste seizoen bij Ajax, ik denk dat hij nu op zijn retour is en dus is 6 miljoen wel een mooi bedrag. We hebben hem geloof ik ook voor 5 gehaald.quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:52 schreef Adames het volgende:
[..]
Als je ziet dat Ajax 3 voor Serero betaalt en PSV 5 voor Wijnaldum en 5-6 voor Strootman, allemaal nog talenten die 'het' nog niet bewezen hebben vind ik 6 voor een solide WK finalist weinig. Maar met zijn vorm afgelopen seizoen en het overdrukke middenveld is het uiteindelijk prima.
6 is idd te weinig voor de Zeeuw IMOquote:Op woensdag 6 juli 2011 19:52 schreef Adames het volgende:
[..]
Als je ziet dat Ajax 3 voor Serero betaalt en PSV 5 voor Wijnaldum en 5-6 voor Strootman, allemaal nog talenten die 'het' nog niet bewezen hebben vind ik 6 voor een solide WK finalist weinig. Maar met zijn vorm afgelopen seizoen en het overdrukke middenveld is het uiteindelijk prima.
Heeft idd een erg wisselvallend seizoen achter de rug. Met vlagen super maar sommige wedstrijden ook slecht.quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:52 schreef Adames het volgende:
[..]
Bedrag is nooit bekend geworden. Ajax bood 4, AZ wilde 8. Geen idee wat het is geworden.quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:55 schreef Burrito het volgende:
[..]
Kunnen wel tevreden zijn met dit bedrag. Hij heeft goed gespeeld bij AZ en in het 1ste seizoen bij Ajax, ik denk dat hij nu op zijn retour is en dus is 6 miljoen wel een mooi bedrag. We hebben hem geloof ik ook voor 5 gehaald.
Zaterdag tegen Emmenquote:Op woensdag 6 juli 2011 20:59 schreef Catch22- het volgende:
Wanneer is de eerste wedstrijd tegen een professionele tegenstander?
Tussen de 5 en 6 miljoen. Overigens zegt De Volkskrant dat Ajax tussen de 7 en 8 miljoen voor De Zeeuw heeft gekregen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:01 schreef Adames het volgende:
[..]
Bedrag is nooit bekend geworden. Ajax bood 4, AZ wilde 8. Geen idee wat het is geworden.
Ik proef omkoping.quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:00 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
http://www.ajax.nl/Nieuws(...)-elf-keer-scoort.htm
Is ook weer net niks.. Zulke wedstrijden schieten ook weinig op eigenlijk.quote:
Niet in de eerste helft van het seizoen. Toen moest hij het uitmaken met Rosenberg. Nouja, dat was ook niet bepaald een spits voor Ajax en ik vond hem toen beter in die spits dan die pannenkoek. In die seizoenshelft scoorde hij nog best wel wat goals. In de winter haalden ze toen Huntelaar en die kreeg natuurlijk de voorkeur.quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:20 schreef Adames het volgende:
[..]
Niet dat ik de feiten hier bij de hand heb, maar kijk eens naar de wedstrijden waar hij inviel. Zal me niks verbazen dat een 2e spits voornamelijk wedstrijden speelt tegen gelopen wedstrijden en makkelijkere tegenstanders om de 1e spits te sparen.
Ik zou er echt blij mee zijn. Ik weet zeker dat hij dan topscorer van Nederland word. Hij heeft een prachtig half seizoen bij Ajax gespeeld. Toen Frank the Farmer het roer overnam zat hij al een tijdje in een vormcrisis. En hij speelde beter met Suarez dan zonder.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:00 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ben je dan voor PSV ?quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zou er echt blij mee zijn. Ik weet zeker dat hij dan topscorer van Nederland word. Hij heeft een prachtig half seizoen bij Ajax gespeeld. Toen Frank the Farmer het roer overnam zat hij al een tijdje in een vormcrisis. En hij speelde beter met Suarez dan zonder.
Ja.²
I know. Maar ik dat dat hij wel pro-Ajax wasquote:Op donderdag 7 juli 2011 00:33 schreef Afhaalchinees het volgende:
Hij is voor marokkaanse voetballers
Ik ben voor elke club waar goede creatieve voetballers spelen. Spelers als een Chadli, Van Persie, Taarabt en El Hamdaoui weet ik wel te waarderen.quote:
FYPquote:Op donderdag 7 juli 2011 00:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben voor elke club waar goede creatieve marokkaanse voetballers spelen. Spelers als een Chadli, Van Persie, Taarabt en El Hamdaoui weet ik wel te waarderen.²
Ik vond hem eerlijk gezegd in de eerste helft van het seizoen ook niet zo briljant. Tuurlijk hij maakte regelmatig goals, maar hij liep vaker Suarez in de weg.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zou er echt blij mee zijn. Ik weet zeker dat hij dan topscorer van Nederland word. Hij heeft een prachtig half seizoen bij Ajax gespeeld. Toen Frank the Farmer het roer overnam zat hij al een tijdje in een vormcrisis. En hij speelde beter met Suarez dan zonder.
Ja.²
Hattrick volgens mij. Inhoudelijk weet ik het niet.quote:Op donderdag 7 juli 2011 10:15 schreef DaYwALKuR het volgende:
Hoe deed Castillion het? hoop echt dat hij het kan waarmaken als 2e spits!
Theo.quote:Janssen: 'De grootsheid van Ajax is me al duidelijk geworden'
Donderdag, 7 juli 2011 om 12:04
De eerste week van Theo Janssen in dienst van Ajax zit erop. In gesprek met weekblad Voetbal International laat de Oranje-international weten hoe hij de week heeft beleefd en dat hij nog altijd geen spijt van zijn keuze voor de landskampioen heeft. “De grootsheid van Ajax is me in de eerste dagen bij de club al duidelijk geworden”, zegt Janssen.
De middenvelder werd direct na het einde van het afgelopen seizoen overgenomen van FC Twente en merkt de verschillen met zijn voormalig werkgever. “De massale opkomst van supporters bij de training en bij ons eerste oefenpotje, de uitstraling van de club, de ambitie om in alles de beste te willen zijn: dat merk je meteen zodra je binnenkomt bij Ajax”, aldus de middenvelder. “Ikzelf heb de eerste week meteen al het gevoel gekregen dat mijn komst gewaardeerd wordt, door de fans en door mensen binnen de club.”
Janssen (29) wil tegelijkertijd niet te hard van stapel lopen. “Het gaat me te ver om nu al te roepen dat ik me Ajacied voel. Want wat is dat eigenlijk precies? Ik voel me onderdeel van de club, dat is zeker.” Opvallend is vooral de fitheid van de spelverdeler. “Ik heb vooral veel rust gepakt en aan crosstraining gedaan. Het gevolg is dat ik nog nooit zo fit aan een seizoensvoorbereiding ben begonnen”, zo verklaart hij.
Erg ..quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:29 schreef Ranja_Ranja het volgende:
het stadion van twente is ingestort:http://www.geenstijl.nl/m(...)twente_stort_in.html
Van een bouwvakker is inmiddels vernomen dat er 12 gewonden en 2 doden zouden zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:34 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Erg ..
Geruchten dat er een dode is gevallen. Hoop dat het maar geruchten blijven.
Deel stadion FC Twente ingestortquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:29 schreef Ranja_Ranja het volgende:
het stadion van twente is ingestort:http://www.geenstijl.nl/m(...)twente_stort_in.html
Doden mensen repareren gaat wat minder makkelijk.quote:Op donderdag 7 juli 2011 16:09 schreef Devz het volgende:
[..]
Ze repareren dat dak heus wel weer hoor.
Ik bedoel meer het feit dat het gebeurd is, incl voor de mensen in de buurt.quote:Op donderdag 7 juli 2011 16:09 schreef Devz het volgende:
[..]
Ze repareren dat dak heus wel weer hoor.
Een van de kutste grappen van vandaag, chapeau!quote:Op donderdag 7 juli 2011 16:42 schreef mash_ het volgende:
Dit is wel onze schuld.. wij hebben Steunpilaar Theo Janssen weggehaald.
En jij bent? Heb je nog nooit in dit topic gezien. Post je nou speciaal om dat te zeggen? Wat een eerquote:Op donderdag 7 juli 2011 16:48 schreef Saind het volgende:
[..]
Een van de kutste grappen van vandaag, chapeau!
Ik lees inderdaad meer dan dat ik post, maar deze grap was zo denderend kut dat ik je daar even mee wilde feliciteren.quote:Op donderdag 7 juli 2011 16:52 schreef mash_ het volgende:
[..]
En jij bent? Heb je nog nooit in dit topic gezien. Post je nou speciaal om dat te zeggen? Wat een eer
Bedankt!quote:Op donderdag 7 juli 2011 16:56 schreef Saind het volgende:
[..]
Ik lees inderdaad meer dan dat ik post, maar deze grap was zo denderend kut dat ik je daar even mee wilde feliciteren.
Stel je niet aan.quote:Op donderdag 7 juli 2011 16:56 schreef Saind het volgende:
[..]
Ik lees inderdaad meer dan dat ik post, maar deze grap was zo denderend kut dat ik je daar even mee wilde feliciteren.
quote:Nieuwe rvc Ajax komt met alternatieven voor La Ling'
- De nog aan te treden raad van commissarissen van Ajax heeft een lijst met alternatieven voor de vacante functie van algemeen directeur bij de Amsterdamse club samengesteld.
Onder anderen Marc Overmars, Edwin van der Sar, Clarence Seedorf en Dennis Bergkamp zijn volgens Voetbal International door de raad, waarvan Steven ten Have de beoogde nieuwe voorzitter is, als kandidaten naar voren geschoven.
Zij gelden als alternatieven voor de door hervormer Johan Cruijff naar voren geschoven Tscheu La Ling, die als 'te licht' is bestempeld door de (meeste) leden van de op 25 juli te installeren raad.
Tussenpaus
Eén van deze oud-spelers zou volgens de nieuwe raad als meest geschikt gelden, maar niet op de korte termijn.
Hij moet eerst door een tussenpaus worden voorbereid op de functie van directeur voetbalzaken. Daarnaast zou er dan een directeur operationele zaken worden aangesteld om Ajax te leiden.
Met Overmars werd al eerder gesproken door Ajax. De voormalige buitenspeler, tegenwoordig commissaris bij Go Ahead Eagles, achtte zichzelf echter op de korte termijn niet geschikt voor de functie.
nu.nlquote:Op donderdag 7 juli 2011 17:42 schreef Godtje het volgende:
[..]
Bron?
Met deze lijst namen geheel niet serieus te nemen in elk geval.
Nu is vaak erg voorbarig. Bergkamp een triple functie?? Hij is assistent en doet de jeugd al. Seedorf voetbalt nog en Edwin heeft geen bestuurservaring. Alleen Overmars is serieus te noemen.quote:
Dan kan je beter nog van Geel halen voor een tientje in Rotterdamquote:Op donderdag 7 juli 2011 17:49 schreef Urquhart het volgende:
Overmars kan ik nog wel begrijpen, de rest van de namen zijn voor mij een raadsel waarom zij geschikt zijn. Dan kun je beter Johan zijn zin geven en voor Ling gaan.
Toegegeven, de man kon stront nog voor goud verkopen. Maar het aankoopbeleid van de man was dramatisch.quote:Op donderdag 7 juli 2011 17:51 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dan kan je beter nog van Geel halen voor een tientje in Rotterdam
Komend seizoen afbraakvoetbal in Enschede?quote:Op donderdag 7 juli 2011 16:42 schreef mash_ het volgende:
Probeer anders gelijk Co Adriaanse even.quote:Op donderdag 7 juli 2011 17:51 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dan kan je beter nog van Geel halen voor een tientje in Rotterdam
quote:Op donderdag 7 juli 2011 16:42 schreef mash_ het volgende:
Ja zo gaar datquote:Op donderdag 7 juli 2011 18:52 schreef Vjenne12345 het volgende:
Kunnen we samenvatting van gisteren niet kijken omdat je daar een betaald account voor moet hebben.
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 7 juli 2011 17:49 schreef Urquhart het volgende:
Overmars kan ik nog wel begrijpen, de rest van de namen zijn voor mij een raadsel waarom zij geschikt zijn. Dan kun je beter Johan zijn zin geven en voor Ling gaan.
eindelijk goed gaat? Dat had je vast niet gezegd als ajax zoals verwacht gewoon de titel was misgelopen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het blijkt steeds meer dat dit echt de meest belachelijke revolutie ooit is. Op een moment dat het eindelijk goed gaat met een club weer alles overhoop gooien, echt
Lekker begin zo..quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:46 schreef Urquhart het volgende:
Boerrigter heeft een blessure aan de scheenbeen, moet enkele weken rust houden.
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:46 schreef Urquhart het volgende:
Boerrigter heeft een blessure aan de scheenbeen, moet enkele weken rust houden.
Jawel, je zag gewoon dat ze trainers meer tijd gaven, dat ze verstandiger in- en verkoopbeleid hadden, dat het financieel vooruit ging.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:48 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
eindelijk goed gaat? Dat had je vast niet gezegd als ajax zoals verwacht gewoon de titel was misgelopen.
Tuurlijk moeten we nog zien hoe het allemaal uitpakt, maar ik ga het iig niet op voorhand gefaald verklaren.
Heb je wel opgelet?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Jawel, je zag gewoon dat ze trainers meer tijd gaven, dat ze verstandiger in- en verkoopbeleid hadden, dat het financieel vooruit ging.
Na Sulejmani zijn ze een andere weg ingeslagen imo. Al had Jol nog een paar vreemde acties, maar dat waren vooral slechte, over-the-hill spelers. Werd geen groot aankoopbedrag voor betaald.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:52 schreef Komakie het volgende:
[..]
Heb je wel opgelet?
Ik vind ze tot nu toe nu nog een stuk verstandiger door kleine aankopen te doen.
Neequote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:38 schreef Ethanolic het volgende:
Is er dit jaar trouwens Amsterdam Tournament?
Het project Atouba heeft wel de nodige miljoenen gekost.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Na Sulejmani zijn ze een andere weg ingeslagen imo. Al had Jol nog een paar vreemde acties, maar dat waren vooral slechte, over-the-hill spelers. Werd geen groot aankoopbedrag voor betaald.
Alleen wel miljoenen aan salarisquote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Na Sulejmani zijn ze een andere weg ingeslagen imo. Al had Jol nog een paar vreemde acties, maar dat waren vooral slechte, over-the-hill spelers. Werd geen groot aankoopbedrag voor betaald.
"dat ze trainers meer tijd gaven". Wat?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Jawel, je zag gewoon dat ze trainers meer tijd gaven, dat ze verstandiger in- en verkoopbeleid hadden, dat het financieel vooruit ging.
Die een hoop geld gekost hebben en hoewel ze misschien wat transfer kosten minder hadden is een speler halen die geen meerwaarde heeft sowieso slecht.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Jol ontslagen?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 18:00 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
"dat ze trainers meer tijd gaven". Wat?Jol was net nog ontslagen man, wat lul je nou. Dat in en verkoopbeleid kwam ook alleen door de kritiek van Johan Cruijff.
Nu gebeurt dus precies hetzelfde. Eigenlijk heb ik weinig vertrouwen in Cruijff, wie Cruijff naar voren geschoven heeft en wie Cruijff niet naar voren geschoven heeft maar er nu wel opeens zitten. De meerwaarde is me sowieso een raadsel en wat mij betreft heeft continuïteit de sterke voorkeur.quote:Als je niet met de haaien durft te zwemmen, dan word je nooit een grote club. Ajax keert terug naar de provincie en wil van de beurs. Het alom geroemde rapport Coronel waarin de bestuursstructuur wordt bekritiseerd, zinspeelt nu vooral op een stap terug.
Het is de Amsterdamse bluffers niet gelukt om mee te doen met de Europese topclubs. Coronel en zijn onderzoeksmaten analyseren (pdf) de oorzaak: Ajax wordt geleid als een amateurclub, maar speelt de beursgenoteerde meneer. Dat moet veranderen. Voetbalkenners moeten weer de baas worden in de Arena, althans iemand met verstand van voetbal, want de huidige directeur, een oude Unilever-marketeer, wordt niet serieus genomen door de machtige ledenraad van de vereniging (73% van de aandelen). Gevolg: onophoudelijk Mokums gemuit vanaf de zijlijn. Het is een dodelijk dilemma. Wat te doen? Moet de baas een voetbalgenie zijn of een zakelijk wonderkind?Bij Ajax heeft de huidige directeur het op papier niet zo slecht gedaan. Hij heeft recent een groot sponsorcontract met Aegon binnengesleept en ook zijn recente transfers (Sneijder, Babel) hebben flink wat geld opgeleverd. Dat deze man, Maarten Fontein, nu wordt geslachtofferd is een typisch voorbeeld van een simplistisch opportunisme. De grootste oorzaak voor Ajax' falen ligt niet in de zakelijke en kille uitstraling, maar in kapitaliseren en vasthouden van jong talent. Maarten Fontein staat niet in de basis. Dat zijn toch écht de spelers. De trainer is de belangrijkste persoon om deze voetbal human resources goed aan te wenden. Maar moet hij ook de baas zijn? Dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Het beursgenoteerde Ajax is ten onder gegaan aan interne bemoeizucht van ‘technische adviseurs' (Piet Keizer) en andere oud-spelers (Cruijff).
Vraag is nu: had dit voorkomen kunnen worden? Te vrezen valt van niet. In de voetballerij heerst eigenlijk maar één wrede regel: money talks, bullshit walks, beursgenoteerd of niet. Ajax is gewoon niet rijk genoeg om te kunnen vlammen. Na het Bosman-arrest in 1995 (uitgerekend het beste Ajax-jaar in het laatste decennium!) moeten verenigingen diepe zakken hebben om de zware investeringen in hun personeel te kunnen opbrengen. Grote verenigingen hebben daarom een voetbalzieke suikeroom achter zich staan, die met de club speelt als een jongentje met zijn treintje. Heel soms, zit er een beetje strategie achter, vaak is machismo de enige drijfveer. De economische wetten zijn nauwelijks van toepassing op deze industrie, omdat kapitaalvermeerdering geen doel op zich is, maar slechts een middel tot voetbalsucces. De eerste Britse clubs zijn daar al een tijdje achter en hebben hun beursnotering geschrapt. Die clubs hebben nu miljardairs als eigenaar (Chelsea en Manchester United) of zijn weggezakt in een provinciaals moeras. Coronel's advies had uit één zin kunnen bestaan: wie heeft nog een paar miljoen over voor een nieuwe hobby? Oud-commissaris John de Mol, misschien?
Jol kwam sowieso alleen maar omdat hij zoveel vrijheid kreeg.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De enige echte fout die ze gemaakt is Jol te veel vrijheid geven. Voor de rest vond ik het beleid en de visie goed. Vergeet niet dat het financieel echt slecht ging met Ajax en ze dat goed om hebben weten draaien.
[..]
Wat waren destijds de alternatieven? Jol heeft het imo goed gedaan, CL gehaald voor het eerst in jaren, alleen op het laatst ontspoorde het.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:10 schreef Komakie het volgende:
[..]
Jol kwam sowieso alleen maar omdat hij zoveel vrijheid kreeg.
Valt op zich mee dusquote:'Geïrriteerd scheenbeen' luidt diagnose voor Boerrigter
Vlies scheenbeen Boerrigter mogelijk ontstoken.De diagnose voor Derk Boerrigter mag worden bijgesteld naar 'geïrriteerd scheenbeen'. Berichten over een ontstoken scheenbeenvlies zijn onjuist, meldt een woordvoerder van Ajax tegenover Ajaxlife.nl. Ook Boerrigter zelf noemt de verhalen die rondgaan op internet overdreven.
De linksbuiten liep tijdens de avondtraining vrijdag samen met een fysiotherapeut rondjes om het veld, iets wat de medische staf in het geval van een ontsteking niet zou toestaan.
"Ik hoorde dat er verhalen rondgaan dat ik er twee maanden uit lig, maar daar klopt niets van," vertelt Boerrigter, die een steunkous droeg om voldoende druk op zijn linkerbeen te houden.
"Het rondjes rennen ging beter dan ik verwachtte en ik hoop dat ik zaterdag bij het opstaan vrijwel geen last meer heb van mijn been. Omdat het scheenbeenvlies in mijn linkerbeen al eens ontstoken was, herkende ik het gevoel. Ik heb goede hoop dat ik er op tijd bij ben om een ontsteking te voorkomen."
De oorzaak van de irritatie schuilt wellicht in overbelasting of het dragen van verkeerd schoeisel. Daarom liep Boerrigter zijn rondjes op een ander paar kicksen. Het is voorlopig gewoon de bedoeling dat de aanwinst volgende week met Ajax meegaat naar Duitsland.
Tnx!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:58 schreef Vjenne12345 het volgende:
Vandaag om 4 uur op EL, Ajax - Emmen.
Jol is niet eens ontslagen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 18:00 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
"dat ze trainers meer tijd gaven". Wat?Jol was net nog ontslagen man, wat lul je nou. Dat in en verkoopbeleid kwam ook alleen door de kritiek van Johan Cruijff.
Zoiets: 1.20quote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:40 schreef Saekerhett het volgende:
Ben gisteren nog even bij de laatste training wezen kijken in De Lutte en Bergkamp maakte een fantastische goal, een lobje van 20 meter over Stekelenburg heen. Precies op de millimeter nauwkeurig tussen de lat en de vingertoppen van Steek, geweldige goal
Mooiquote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:58 schreef Vjenne12345 het volgende:
nicequote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:58 schreef Vjenne12345 het volgende:
Het ligt nu toch wat anders, Cruijff had kritiek op de jeugdopleiding omdat daar teveel aan systeem gedacht werd ipv echt voetballers beter maken, directie en bestuur dachten door in het begin mee te lullen en hem dan weer af te laten marcheren afdoende zou zijn om gewoon op dezelfde weg door te gaan, echter dit keer hield Cruijff voet bij stuk en werd het een ordinaire ruzie met directie en bestuur als grote verliezers.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nu gebeurt dus precies hetzelfde. Eigenlijk heb ik weinig vertrouwen in Cruijff, wie Cruijff naar voren geschoven heeft en wie Cruijff niet naar voren geschoven heeft maar er nu wel opeens zitten. De meerwaarde is me sowieso een raadsel en wat mij betreft heeft continuïteit de sterke voorkeur.
He he eindelijk voetbalquote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:58 schreef Vjenne12345 het volgende:
Nice.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:58 schreef Vjenne12345 het volgende:
Later is ook niet echt mogelijk, wel?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:11 schreef Ajacied422 het volgende:
Mijn gevoel zegt dat we eerder dit seizoen kampioen kunnen worden.
Afgelopen seizoen was het eerste seizoen in jaren waar ik Ajax niet als favoriet nummer 1 zag... dus ik hoop gewoon weer niet teveel op een kampioenschap en zie het aan het einde welquote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:11 schreef Ajacied422 het volgende:
Mijn gevoel zegt dat we eerder dit seizoen kampioen kunnen worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |